eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
619 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
24 📌واکاوی دعای 23 2 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَلْبِسْنِی عَافِیتَک، وَ جَلِّلْنِی عَافِیتَک ... خداوندا بر محمد و آلش درود فرست، و لباس عافیت بر من بپوشان، و سراپایم را به عافیت فراگیر... ☑️ دعای 23 دارای 8 فراز است. واژه پر تکرار و مهم و کلیدی فراز اول این دعا واژه ی "عافیت" است.و درخواست امام از خداوند نیز درخواست جامعی در باره همه گونه و همه نوع عافیت است. ☑️ عافیت؛ سلامت از هر نوع آفت و ناگواری جسمی و روحی ؛ظاهری و باطنی ؛دنیوی و اخروی است. در واقع عافیت نقطه مقابل ابتلاء و گرفتاری است.در مناجات امام امیر المومنین علیه السلام می خوانیم :« مَوْلايَ يا مَوْلايَ اَنْتَ الْمُعافي وَاَنَا الْمُبْتَلى وَهَلْ يَرْحَمُ الْمُبْتَلى اِلاَّ الْمُعافي، » مولاى من اى مولاى من تویى عافیت بخش و منم گرفتار و آیا رحم کند بر شخص گرفتار جز عافیت بخش ؟ ☑️ درگفتار پیشوایان آمده است که پس از نعمت و موهبت یقین عافیت بزرگترین نعمت الهی است که به بنده داده شده است. ☑️ یکی از محبوب ترین دعاهای پیامبر صلی الله علیه و آله درخواست عافیت از پیشگاه خداوند بوده است. ☑️ درخواست عافیت در قنوت وسجده نیز توصیه شده است:«اللهم انی اسئلک العفو و العافیه و المعافاة فی الدنیا و الاخره» 💻برای ترویج و تبلیغ و انتشارآموزه های اسلامی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
کاوشی در دعای 23 صحیفه سجادیه وَ كان مِن دعائِه عليه‏السلام اذا سَئَلَ اللّهَ‏ العافيةَ و شُكرَها « وقتى که عافیت و شکر آن را از خداوند مى‏خواست» اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَلْبِسْنِی عَافِیتَک، وَ جَلِّلْنِی عَافِیتَک، وَ حَصِّنِّی بِعَافِیتِک، وَ أَکرِمْنِی بِعَافِیتِک، وَ أَغْنِنِی بِعَافِیتِک، وَ تَصَدَّقْ عَلَی بِعَافِیتِک، وَ هَبْ لِی عَافِیتَک وَ أَفْرِشْنِی عَافِیتَک، وَ أَصْلِحْ لِی عَافِیتَک، وَ لَا تُفَرِّقْ بَینِی وَ بَینَ عَافِیتِک فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ. خداوندا بر محمد و آلش درود فرست، و لباس عافیت بر من بپوشان، و سراپایم را به عافیت فراگیر، و به عافیت محفوظم دار، و به عافیت گرامی‌ام دار، و به عافیت بی‌نیازم کن، و عافیتت را بر من صدقه ده، و مرا عافیت بخش، و و برایم بستر عافیت بگستر، و عافیت را برایم از هر مانعی پیراسته ساز، و در دنیا و آخرت بین من و عافیت جدایی مینداز. 📌 پیش گفتار ⏪ علیرغم رواج و رونق داشتن فرهنگ دعا و نیایش در جامعه ،متاسفانه با ابراز دردناکی باید بگویم عموم مردم ما با گنجینه بسیار ارزشمند نیایشی امام سجاد علیه السلام که مجموعه آموزه های معرفتی اسلام است،آشنایی چندانی ندارند.! ⏪ در روزهای اولیه شیوع این ویروس منحوس که حضرت آقا در پاسخ به درخواست مردم اشاره به خواندن دعای هفتم صحیفه نمودند برخی از نرم افزارهای مرتبط با صحیفه را که بررسی می کردم بخش صدای آن ها را از اجرای مداحان معروف و خوش صدای کشورمان تهی یافتم.و این موضوع غصه ای در کنار غصه های دیگری که ناشی از غفلت ها و بی توجهی های ما به امور مهم است افزوده شد. ◀ از خدا می خواهم در کنار عالمانی که به شرح و تفسیر صحیفه مبارکه سجادیه پرداخته اند بهتر بگویم در حقیقت از این بوستان همیشه با طراوت و سبز و خرم خوشه چینی کرده و از میوه های بهشتی جان و روح خویش را فربه کرده اند،مداحان و خوش صداهای ما نیز به قرائت و پخش دعای هفتم اکتفا ننموده و با برنامه ای مدون به قرائت و انتشار همه دعاهای آن اقدام کنند و خود را از این موهبت بزرگ الهی محروم نسازند.ان شاء الله 💻برای ترویج و تبلیغ و انتشارآموزه های اسلامی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
3 🔅🔅🔅 🔹با بیانی جذاب، شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی ▪️با هشتگ در کانال تمام فایل ها را می توانید گوش کنید. 🔅 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام بر جمیع شئون ولی عصر عج ما در به جمیع شئون وجود مبارک حضرت نمی کنیم؟ سلام بر شما آنوقتی که می نشینید، سلام بر شما آنوقتی که بر می خیزید، سلام بر شما آنوقتی که قرائت دارید، سلام بر شما آنوقتی که رکوع دارید؛ به جمیع حالات حضرت سلام می کنیم! اگر اُوصانی بِالصَّلاهِ وَ الزَّکاهِ مَا دُمتُ حَیّاً شد، وَ السَّلامُ عَلَیهِ فِی جَمیعِ شُئُونِهِ درست است! برای اینکه او در جمیع شئون غرق در الهی است. اگر آن وجود مبارک در جمیع شئون خداست، بر آن وجود مبارک در جمیع شئون سلام است؛ آنوقت زیارت معنای خاص خودش را پیدا می کند که ما به تک تک شئون وجود مبارک ولی عصر سلام عرض می کنیم! آنوقتی که بر می خیزید، آنوقتی که قرائت دارید، آنوقتی که قنوت دارید، آنوقتی که رکوع دارید، آنوقتی که سجود دارید. 🔷️ ر.ک سوره مریم / آیه ۳۱ و الاحتجاج / جلد ۲ / صفحه ۴۹۳ ✅ درس خارج تفسیر قرآن کریم _ قم ؛ ۱۳۸۸/۰۸/۰۶ @rahighemakhtoom
(گنجینه آموزه های تفسیری) 🔅🔅🔅 📌نگاشت4:نکات تفسیری آیه 1و2 سوره تکاثر التكاثر ١ ✅ أَلْهَاکُمُ‌ التَّکَاثُرُ ▫ «أَلْهَی»: به خود مشغول و سرگرم داشت. غافل و بی‌خبر کرد. «التَّکَاثُرُ»: مسابقه افزون‌طلبی در اموال و اولاد، و مباهات بدان 📐 «شیخ طوسى» گویند: این سوره درباره دو طائفه از قریش بنام بنوسهم و بنو عبدمناف نازل شده که تفاخر می‌نمودند تا این که به یادآورى مرده ها و شمارش آن‌ها از لحاظ کثرت پرداختند. ✅ ۱ - تلاش براى برترى یافتن بر دیگران در ثروت و منزلت، مردم را به خود مشغول ساخته، از اهداف مهم تر باز داشته است. (ألهیکم التکاثر) 🔹 «الهاه کذا»; یعنى، او را مشغول ساخته و از امر مهم تر باز داشت (مفردات). 🔹 تکاثر، به معناى «مکاثرة» است; یعنى، افزون تر بودن را ابزار غلبه بر دیگران قرار دادن (تاج العروس) و یا رقابت با یکدیگر در فراوانى مال و عزت. (مفردات) ✅ ۲ - تفاخر بر دیگران و رقابت با یکدیگر در مقام و ثروت، نکوهیده و ناروا است. (ألهیکم التکاثر) ✅ ۳ - ضرورت پرهیز از سرگرمى ها و ترک امور بازدارنده از توجّه به حسابرسى ها در قیامت (ألهیکم التکاثر) 🔹 آیه «لتسئلنّ یومئذ عن النعیم» در آخر سوره - که بر حسابرسى از نعمت ها دلالت دارد - نشانگر آن است که سرگرم شدن به تکاثر، مایه غفلت از حسابرسى است و باید انسان از آنچه او را سرگرم ساخته و از اهداف نعمت ها بازمى دارد، پرهیز کند تا هنگام حسابرسى نعمت ها، پاسخى داشته باشد. ✅ ۴ - افزون تر بودن تعداد، نشان برترى قبیله اى بر قبایل دیگر در فرهنگ جاهلى (ألهیکم التکاثر) 🔹 آیه بعد، در یکى از احتمالات آن ناظر به ماجراى تفاخر دو قبیله از قریش، با یکدیگر است تا آن جا که به شمارش مردگان و اثبات فزونى افراد خود پرداختند. ارتباط آن با «تکاثر» در این آیه، بیانگر برداشت یاد شده است. 🔅🔅🔅 التكاثر ٢ ✅ حَتَّى‌ زُرْتُمُ‌ الْمَقَابِرَ ▫ «زُرْتُمْ»: دید و بازدید کردید. مراد از چنین ملاقات کردن و روبرو شدنی، مردن و در گورستانها دفن شدن است «الْمَقَابِرَ»: جمع مَقْبَرَة، گورستانها. ✅ ۱ - عموم مردم تا لحظه مرگ، گرفتار رقابت با یکدیگر و تفاخر به مال و مقام اند. (حتّى زرتم المقابر) ✅ ۲ - درنگ مردگان در قبرها، زمانى اندک و گذرا است. (حتّى زرتم المقابر) 🔹 تعبیر «زرتم»، بیانگر آن است که بقاى مردگان در قبرها، زیارت و دیدارى بیش نیست. ✅ ۳ - دیدار قبرستان ها براى شمارش مردگان قبیله، پست ترین اقدام برخى قبایل عصر جاهلى، در مقام اثبات برترى تعداد خویش بر قبایل دیگر (حتّى زرتم المقابر) 🔹 قید «حتّى زرتم المقابر»، ممکن است کنایه از مرگ باشد و شاید در معناى حقیقى دیدار گورستان به کار رفته باشد. در صورت دوم، ناظر به رفتارى است که درباره برخى اقوام عرب نقل شده است که کثرت افراد قبیله را، ملاک برترى دانسته و براى بالا بردن رقم آن، حتى مردگان خود را نیز شمردند. ✅ ۴ - زیارت اهل قبور براى تفاخر بر دیگران، ناپسند و مایه غفلت از اهداف اصلى نعمت ها است. (ألهیکم ... حتّى زرتم المقابر) ✅ ۵ - خاک سپارى مردگان در گورستان هاى عمومى، داراى پیشینه در تاریخ بشر (حتّى زرتم المقابر) 🔹 «مقبرة»، (مفرد «مقابر»)، مکانى است که قبرهاى متعددى در آن باشد. 🔅🔅🔅 ✅ قرآن همراه است و هم راه ، همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
(گنجینه آموزه های تفسیری) 🔅🔅🔅 📌نگاشت5:نکات تفسیری آیه 3و4 سوره تکاثر التكاثر ٣ ✅ کَلاَّ سَوْفَ‌ تَعْلَمُونَ‌ «کَلاّ»: بس کنید! حقّا. ✅ ۱ - ثروت و منزلت، نشانه برترى نیست و برتر پنداشتن خویش بر دیگران به جهت آن، پندارى ناروا است. (کلاّ) 🔹 حرف «کلاّ»، مطالب قبل خود را منتفى مى داند و مخاطب را از باور داشتن آن باز مى دارد. ✅ ۲ - همه انسان ها، در آینده هنگام حسابرسى نعمت ها، به پوچى افتخارات مادى پى خواهند برد. (سوف تعلمون) 🔹 زمان مورد نظر در «سوف تعلمون» - به قرینه «ثمّ لتسئلنّ یومئذ عن النعیم» - هنگام حسابرسى نعمت ها است. ✅ ۳ - تلاش براى افزون تر قلمداد کردن ثروت و منزلت خویش از دیگران، درپى دارنده کیفر الهى است. (سوف تعلمون) 🔹 جمله «سوف تعلمون» تهدید است و از آن جا که صرف آگاهى به پوچى افتخارات، تهدید به شمار نمى آید; مراد هشدار به فرجامى است که اهل «تکاثر»، با آن مواجه خواهند شد. ✅ ۴ - خداوند، تهدیدکننده افزون نمایان عصر بعثت به کیفرى گریزناپذیر (ألهیکم التکاثر ... کلاّ سوف تعلمون) ✅ ۵ - جهالت، ریشه برترنمایى و مسابقه رقیبان در کسب مال و مقام (کلاّ سوف تعلمون) 🔹 مفعول محذوف «تعلمون» - چه عام (پوچى افتخارات مادى) باشد و چه خاص (پوچى افتخار به عدد افراد قبیله) - بى ارزشى تکاثر را شامل مى شود. ✅ ۶ - قیامت، زمان ظهور حقایق و پى بردن انسان ها به نیک و بد اعمال خویش (کلاّ سوف تعلمون) 🔹 وعده «سوف تعلمون» - به قرینه «لتسئلنّ یومئذ عن النعیم» - ناظر به زمان برپایى قیامت است. ✅ ۷ - عاقبت اندیشى، مانع برترنمایى و تفاخر است. (کلاّ سوف تعلمون) ✅ ۸ - توجّه به کیفر اخروى، مانع برترنمایى و تفاخر است. (کلاّ سوف تعلمون) 🔅🔅🔅 التكاثر ٤ ✅ ثُمَ‌ کَلاَّ سَوْفَ‌ تَعْلَمُونَ‌ «ثُمَّ کَلاّ»: باز هم هان! ✅ ۱ - تأکید خداوند، بر ناشایستگى تفاخر و واهى بودن افتخارات مادى (ثمّ کلاّ سوف تعلمون) 🔹 تکرار کلمه «کلاّ» و نیز استفاده از حرف «ثمّ» - که بر تراخى رتبى دلالت دارد - نشانگر تأکید خداوند، بر مفاد «کلاّ» در آیه قبل است. ✅ ۲ - آگاهى تمام مردم، از بى پایه بودن امتیازات مادى، هنگام حسابرسى نعمت ها در قیامت (ثمّ کلاّ سوف تعلمون) آخرین آیه سوره، بیانگر زمانى است که مفاد «سوف تعلمون» تحقق مى یابد. ✅ ۳ - خداوند، با تهدید رقابت کنندگان در امتیازات مادى، بر ظهور حقیقت و مواجه شدن آنان با کیفر اخروى تأکید کرده است. (ثمّ کلاّ سوف تعلمون) ✅ ۴ - توجّه به ظهور حقایق در قیامت، بازدارنده انسان از تلاش براى پیروزى بر حریفان، در مسابقه ثروت و مقام (ألهیکم التکاثر ... ثمّ کلاّ سوف تعلمون) ✅ ۵ - عاقبت اندیشى، مانع برترى نمایى و تفاخر است. (ثمّ کلاّ سوف تعلمون) ✅ ۶ - توجّه به کیفر اخروى، مانع برترى نمایى و تفاخر است. (ثمّ کلاّ سوف تعلمون) 🔅🔅🔅 ✅ قرآن همراه است و هم راه ، همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
برشی از کتاب گرانسنگ (89) (گنجینه آموزه های تفسیری) 🔅🔅🔅 مالِكِ يَوْمِ الدِّينِ (4) 📌 لطایف و اشارات 📈 3 ـ ظهور مالكيت مطلقه در قيامت 📈 د: قرآن كريم خطاب به بت پرستان مي فرمايد: اگر از غير خدا در نظام تكوين كاري ساخته باشد چهارگونه قابل تصوير است: ⬅ يكم اين كه مستقلاً مالك ذرّه اي از ذرات جهان هستي باشد. ⬅ دوم اين كه با خدا در مالكيّتِ چيزي شريك باشد. ⬅ سوم آن كه در تدبير امور، پشتيبان و دستيار خداوند باشد، نه مالك يا شريك. ⬅ چهارم آن كه به عنوان شفيع، تنها حق تضرع داشته باشد و با شفاعت بتواند در عالم كاري انجام دهد. آنگاه سه فرض اول را محال و فرض چهارم را روا مي شمارد، آن هم به اذن خداي سبحان و به وسيله‌ي كساني چون پيامبران، اوليا و فرشتگان: (قل ادعوا الذين زعمتم من دون الله لايملكون مثقال ذرة في السماوات ولا في الأرض وما لهم فيهما من شِرك وما له منهم من ظهير ولا تنفع الشفاعة عنده إلاّ لمن أذن له) [سوره‌ي سباي، آيات22 ـ 23.]؛ به بت پرستان بگو بتهايي را كه به جاي خدا مي پرستيد بخوانيد كه اينان مالك هيچ ذرّه اي در آسمانها و زمين نيستند (نفي فرض اوّل) و در آسمان و زمين سهمي نيز براي خدايان شما نيست (نفي فرض دوم) و هيچ يك از آلهه‌ي زميني يا آسماني شما پشتيبان خدا نيز نخواهند بود (نفي فرض سوم). ⏪ پس غير خدا نه «بالاستقلال» نه «بالاشتراك» و نه «بالمظاهرة» مالك ذرّه اي نيست؛ اما راه شفاعت براي كساني كه از جانب خداوند مأذونند، گشوده است؛ به اين معنا كه بر اثر ابتهال و تضرعِ شفيع، «عدل» الهي با «رحمتش» ضميمه و حساب انسانها با شَفْع (جفت شدن) عدل و رحمت، رسيدگي مي شود وگرنه تحمّل عدل محض خداي سبحان دشوار است. از اين رو در دعا مي گوييم: «اللّهمّ عاملنا بفضلك ولا تعاملنا بعدلك»؛ بارخدايا با اسمِ حَسَن «عدل و فضل» با ما رفتار كن، نه با عدل تنها. پس شفاعت و وساطت برخي موجودهاي جهان امكان به اذن خداي سبحان محال نيست و خداي سبحان به پيامبران، امامان و اوليايش چنين اذني داده است، نه به بتهايي كه كاري از آنها ساخته نيست. ◀ حاصل اين كه، خدا هم در دنيا مالك است و هم در آخرت و در قيامت اين حقيقت، كاملاً آشكار مي شود و قيامت ظرف ظهور مالكيت خداست، نه ظرف تملك او. 📐 با توجه به آياتي كه تا كنون مطرح شد روشن مي شود كه معناي آيه‌ي كريمه‌ي (فاليوم لا يملك بعضكم لبعض نفعاً ولا ضرّاً) [سوره‌ي سباي، آيه‌ي 42.]نيز اين نيست كه شما تنها در قيامت نسبت به يكديگر مالك نفع و ضرري نيستيد و در دنيا مالك بوديد، بلكه بدين معناست كه در قيامت، حقيقتِ مالكيت مطلق خدا و نزاهت او از شريك در مُلْك، بر همگان آشكار خواهد شد. گرچه در همين دنيا نيز اين حقيقتِ مسلّم براي گوينده‌ي «لو كشف الغطاء ما ازددت يقينا» [بحار، ج40، ص153.]وشاگردان راستين او مكشوف و بي پرده است. 📐 بنابر آنچه بيان شد، سخن نارواي فرعون درباره‌ي فرمانروايي خود: (أليس لي ملك مصرَ) [سوره‌ي زخرف، آيه‌ي 51.]، نشانه‌ي آن است كه او ربّ العالمين را نشناخته بود و هر كس بگويد: «امروز كار در اختيار ما و فردا به اختيار خداست»، انديشه اي فرعوني دارد، نه توحيدي؛ زيرا مالكيت خدا نسبت به امروز و فردا يكسان است و اين حقيقتي است كه در قيامت بر همگان آشكار خواهد شد و فهم آن در دنيا براي گروهي دشوار است[1] و با تحليل معلوم مي شود كه بسياري از انديشه ها و عقايد انحرافي، فرعوني است. 📝 پی نوشت: [1]ـ توحيد همان گونه كه برترين معارف الهي است، دشوارترين آن نيز هست؛ پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) مي فرمايد: من و پيامبران پيشين كلمه اي به عظمت «لا إله إلّا الله» نياورده ايم: «ما قلت ولا قال القائلون قبلى مثل لا إله إلّا الله» (توحيد صدوق، باب ثواب الموحّدين والعارفين، حديث1). حضرت اميرالمؤمنين (عليه السلام) نيز در پاسخ اين سؤال كه از جايي كه شما ايستاده ايد تاعرش چقدر فاصله است؟ ابتدا فرمودند: دانش جويانه بپرس و در پي فهم وعلم باش، نه امور ديگر. آنگاه فرمودند: از اين جا تا عرش خدا به قدر گفتن «لا اله الّا الله» فاصله است: «أن يقول قائل مخلصاً لا إله إلّا الله» (بحار، ج10، ص122). معلوم مي شود توحيد، معرفت و عقيده اي است كه انسان را از فرش تا به عرش بالا مي برد. 🔅🔅🔅 ✅ قرآن همراه است و هم راه ، همواره با قرآن باشیم 🖥با باز نشر مطالب ،مبلغ و پیام رسان آموزه های وحیانی باشید. @rahighemakhtoom
برشی از کتاب گرانسنگ (90) (گنجینه آموزه های تفسیری) 🔅🔅🔅 مالِكِ يَوْمِ الدِّينِ (4) 📌 لطایف و اشارات 📈 3 ـ ظهور مالكيت مطلقه در قيامت 📐 كسي كه خود را در شأني از شئون، مالك يا مَلِك دانست، او موحّد نيست. موحّد كسي است كه با خدا بيعت كند و بيعت بدين معناست كه جان و مال خود را به خدا بفروشد و آنگاه بگويد: «لا أملك لنفسى ضَراً ولانفعاًً». فروختن چيزي با مالك بودن آن پس از فروش سازگار نيست. همان گونه كه پس از فروش كالا، ديگر خود را مالك آن نمي دانيم، پس از بيع و بيعت خويش با خدا نيز نبايد خود را مالك خويش بدانيم. 📐 موحّدي كه خود را مالك هيچ نفع و ضرري نمي داند، اگر در شئون هستيِ خود مانند چشم و گوش نيز بخواهد تصرف كند، بايد از مالك حقيقي اجازه بگيرد؛ زيرا آن را فروخته و خود رامالك نمي داند وگرنه چنين تصرفي در مِلك غير و بدون اذن مالك خواهد بود. البته تعبيرهاي «بيع»، «شراء»، «اجر» و مانند آن در متون ديني، تشويقي است وگرنه، ما نه بالاصاله مالك چيزي هستيم تا آن را به خدا بفروشيم و نه از او طلبي داريم تا از او بستانيم و نه به سود او كاري كرده ايم تا شايسته‌ي اجر و پاداش از او باشيم. ⏪ تذكّر: قيامت نه تنها ظرف ظهور مالكيت خداوند، بلكه ظرف ظهور همه‌ي اوصاف اوست؛ چه اوصاف جمالي، مانند «مَلِك» و چه اوصاف جلالي، مانند «قدّوس». در قيامت آشكار مي شود كه خداي سبحان همواره قدّوس، سلام، مؤمن، مُهَيمن و... بوده و هست. ◀ خداي سبحان در قيامت هم در چهره‌ي «أرحم الرّاحمين» ظهور مي كند و هم در چهره‌ي «أشدّ المعاقبين». البته معرفت اكتناهيِ همه اسماي حسناي الهي مقدور كسي نيست، ليكن اصل توحيد و نزاهت خداوند از هر گونه شريك، در قيامت كاملاً معلوم مي شود. 🔅🔅🔅 ✅ قرآن همراه است و هم راه ، همواره با قرآن باشیم 🖥با باز نشر مطالب ،مبلغ و پیام رسان آموزه های وحیانی باشید. @rahighemakhtoom