eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
619 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نعمت ها و تامل ها 🔰غَلت‌زدن در خواب خدا اهمیت تکان خوردن در خواب و بیان شگفت انگیز قرآن در مورد اصحاب کهف قرآن 🎇 صفحه قرآنی رحیق را لطفاً همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
به توفیق الهی روزهای در صفحه قرآنی در خدمت و محضر و و هستیم . امید آن که ما را به شاگردی بپذیرند. 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌱🌱🌱 🔅 صفحه قرآنی رسانه رشد @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚شرح و تفسیر حکمت ۳۷ (کلمات قصار) ⏮ استاد حجت الاسلام و المسلمین ⏱دقایقی در محضر نهج البلاغه شنیدنی؛زیبا ؛ روان و کاربردی و شنیدنی .گوش کنید و لذت ببرید. 📄موضوع برخورد حضرت علی علیه السلام با استقبال مردم انبار 📎نصایح حضرت به فرزندشان 📎اهداف تبیین وجوه و شبهات درباره استقبال از مسئولین تعلیم آداب فردی و اجتماعی 📎سوالاتی که در این جلسه به آنها پاسخ داده میشود 📎چرا امیرالمومنین از استقبال مردم از حاکمان نهی کردند؟ 📎برخورد مردم ایران باستان با حاکمانشان چگونه بود؟ 📎نهضت شعوبیه کجا و به چه دلیل به راه افتاد؟ 📎چرا در جمهوری اسلامی از استقبال از مسئولین نهی نمیشود؟ 📎شعار مهم است یا عمل یا هر دو؟ 📎نقش تربیتی و عملی شعار چیست؟ 📎نمونه های دیگری از استقبال هم در اسلام نقل شده که از آن نهی نشده باشد؟ 📎چرا از گذشته سیاه حرف می زنید؟ 📎رابطه ثروت و بی نیازی چیست؟ عجب چیست؟ 📎چرا شخص معجب تنهاترین است؟ 📎راه درمان عجب چیست؟ 📎حد تواضع تا کجاست؟ 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ حفظ جسم و جان (جلسه ششم) 🔰بازخوانی فصل چهارم از بخش اول کتاب مفاتیح الحیات حضرت آیت الله جوادی آملی 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢شرح و تفسیر دعای پانزدهم 🔈جلسه :اول 🔰دعای پانزدهم صحیفه سجادیه از دعا‌های امام سجاد(ع) 📋 موضوع اصلی : نیایش به هنگام مبتلا شدن به بیماری یا بروز ناراحتی و گرفتاری ☑️شکر خدا هم بر تندرستی و هم برای بیماری (هم‌سان دیدن سلامتی و بیماری در شکرگزاری) ☑️عظمت نعمت سلامتی و پسندیده بودن تحمل بیماری ☑️شکر بر نیرو و نشاط در عبادت (استفاده از نعمت عافيت در جلب خشنودى خدا) ☑️بیماری عامل تخفیف گناهان و مانع پیدایش غفلت است. ☑️پاک شدن آثار گناه با توبه و بیماری ☑️توجه به آثار وبرکات بیماری ☑️بیماری هشداری برای توبه ☑️دریافت پاداش در مقابل تحمل بیماری و ثبت آن توسط رقیب و عتید ☑️پاداش‌های الهی دربیماری بر اساس فضل و احسان اوست. ☑️قدرشناسی نعمت سلامتی به هنگام بیماری ☑️در خواست محبوب شدن مقدرات الهی و آسان شدن گرفتاری ها ☑️اعتماد بر خدا، كليد همه‌ى درهاى بسته‌ ☑️نعمت‌های خدا بدون منت است 🔈حجة الاسلام والمسلمين استاد @rahighemakhtoom
📃فراز هایی ازدرس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی (پنجشنبه امروز) در محل مسجد اعظم قم 🔰«وَ قَالَ (علیه السلام): مَنْ قَصَّرَ فِی الْعَمَلِ ابْتُلِی بِالْهَمِّ، وَ لَا حَاجَةَ لِلَّهِ فِیمَنْ لَیسَ لِلَّهِ فِی مَالِهِ وَ نَفْسِهِ نَصِیبٌ»؛ اگر کسی در عمل کوتاهی بکند، به اندوه مبتلا می شود، و آن کس که با خدا ارتباطی ندارد، نه از نظر مالی و نه بدنی، از فیض خدا محروم است. 📚شرح حکمت 127 نهج البلاغه 🔹 در تفسیر ایمان و اسلام بیان داشته اند که عناصر محوری آن سه عنصر است، 1️⃣ یکی اعتقاد قلبی، 2️⃣ دومی عمل به ارکان 3️⃣ و سوم اقرار به زبان؛ گاهی در بیانات حضرت امیر این سه عنصر در یک حدیث نورانی طرح می شود و گاهی جداگانه به این سه عنصر پرداخته شده است، در این کلمه نورانی 127، به قسمت دوم یعنی اشاره شده است. 🔹 حضرت امیر در این کلام نورانی می فرماید: «مَنْ قَصَّرَ فِی الْعَمَلِ ابْتُلِی بِالْهَمِّ»، اگر کسی در عمل کوتاهی بکند، به اندوه مبتلا می شود، یعنی مشکلاتش فراوان می شود، کسی که عادت به کار نکرده، راه حل ها را هم نمی داند و لذا گرفتار اندوه می شود، اگر کسی خود کار بکند، با و عمل بکند، هم مشکل داخلی خود را حل کرده و هم نیاز خارجی دیگران را برطرف می کند. سپس حضرت می فرماید: «وَ لَا حَاجَةَ لِلَّهِ فِیمَنْ لَیسَ لِلَّهِ فِی مَالِهِ وَ نَفْسِهِ نَصِیبٌ». و آن کس که ارتباطی با خدا ندارد نه از راه بدن، یعنی نه جهاد و تلاش و کوششی دارد و نه از نظر مال خدمات احسانی و اجتماعی دارد، چنین کسی که نه در مال او نه در بدن او، دین هیچ سهمی ندارد، از محروم است... . 🔹 از بیانات نورانی ائمه معصومین (علیهم السلام) هست کسی انفاق بکند، خدا فوراً جبران میکند، بعد می فرمایند که این جبران کردن، نظیر آن است که کسی از نهر روان یک ظرف آبی بردارد که همان وقت جای آن پر می شود، برخلاف برداشتن سنگ از باغ که شاید جای خالی آن به زودی پر نشود، ولی برداشتن ظرف آب از نهر روان این گونه نیست، همچنین است که اگر کسی کار خیری انجام دهد، خداوند فوراً جای آن را پر می کند... . 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی سپس در پایان درس خود حضرت سجاد (علیه السلام)، در صحیفه سجادیه را قرائت نمودند و دعا فرمودند تا خداوند باران رحمت خود را بر سراسر جامعه بشری، علی الخصوص جهان اسلام و بالاخص کشورمان ایران نازل بفرماید. 👈مطالعه کامل درس گفتار 👉🏽 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/10/28 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢پرسشی از شیخ حسین علی نخودکی 📄امام زمان چگونه قدرت های بزرگ را به زانو در می آورد و سلاح های امروزی را از کار می اندازد؟! 🌷🌷🌷 @rahighemskhtoom
🔰مهمترین چیز در قابلیت فیض رسانی! 🔹خدای سبحان منتظر کسب لیاقت ما نیست تا به ما فیض برساند. مهمترین چیزی که در قابلیت فیض رسانی سهم بسزایی دارد شرح صدر است که خداوند به نبی اکرم صلی الله عليه و آله و سلم اعطا نمود، چه خوب است که ما هم قابلیت برداشتن بار از پشت و گشایش صندوق دل را قبلاً از خداوند بخواهیم. 📚سیره رسول اکرم در قرآن، ج1، ص244،حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی @rahighemakhtoom
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢حقیقت مغز و پوست دارد 🔰سخنان استاد و فیلسوف بزرگ عصرما. حکیم دینانی درباره رابطه عرفان و دین . @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢امام جامعه 🎆نگاهی به سوره جمعه(جلسه هشتم) 🎤گفتاری نو ،کارامد و عالمانه از استاد مصطفی مدیر مدرسه 🔰سلسله گفتارهای امام جامعه و امام جمعه آدینه ها در صفحه قرآنی رحیق تقدیم حضور مهربان تان می شود.ان شاءالله. 🆔@rahighemakhtoom
💢پايان تاريخ، واپسين انسان و عدالت ولايى مهدوى(قسمت ششم) د) آينده نگرى در انديشه مدرن 🔰ب) نهضت هاى معنوى و معنويت گريز، نظريه برژنيسكى ✳️نظريه ساده انديشانه فوكوياما كه معتقد بود در پايان تاريخ همه چيز به سوى صلح و سازش ليبرالى خواهد رفت، دوام نياورد. چالش هايى نفسانى از يك سو، با خيزش جريان هاى ناسيوناليسم افراطى و كوشش هاى معنوى با خيزش جريان هاى معنويت طلب و انقلاب اسلامى، خواب راحت طلبانه و فرعونى نظام هاى ليبرال دموكراسى را بر هم زد. ✳️بنابراين خطر اساسى در دو ناحيه وجود دارد: ☑️يكى در خيزش نهضت هاى معنوى انقلاب اسلامى كه طبيعتاً محرك احساسات جهادى حق طلبانه مردم مسلمان نيز خواهد بود، ☑️و ديگر «بحران معنويت» است كه در پى سيطره نفسانيت معنويت ستيز تمدن غربى، و دموكراسى هاى ليبرال كه زبيگنيو برژنيسكى، مشاور امنيت ملى كارتر، نيز آن را تأييد كرده، و ضمن هم دلى و هم سخنى با هانتينگتون در خطوط گسل واحدِ درگيرى هاى جهان، اعتراف مى كند كه با كالبد شكافى فرهنگ غربى، ضعف هاى جبران ناپذير اين فرهنگ عيان مى شود. 🔹اين ضعف هاى تمدن غربى در تئورى هانتينگتون ناديده انگاشته شد. از اين جا خطر را صرفاً امرى بيرونى و خارجى تلقى مى كند، حال آن كه خطر بزرگ در درون تمدن غربى است. 🔹به اعتقاد برژنيسكى، سكولاريسم عنان گسيخته حاكم بر نيم كره غربى در درون خود نطفه ويرانى فرهنگ غربى را مى پرورد، از اين رو آن چه ابر قدرتى آمريكا را در معرض زوال قرار مى دهد، سكولاريسم عنان گسيخته غربى است، نه برخورد تمدن ها. فساد درونى نظام غربى و رژيم هاى وابسته فاسد، مشروعيت نظام ليبرالى دموكراسى را از بين مى برد; از جمله دروغ سياسىِ حقوق بشر است كه صرفاً در چارچوب مسائل سياسى تعريف مى شود، و حقيقت خارجى ندارد. حقوق بشر را فى نفسه بايد آرمان «زندگى خوب و انسانى» به حساب آورد. 🔹انسان كنونى در وراى تضادهاى ايدئولوژيك و درگيرى هاى كهن زندگى جمعى، جاى خود را به مسائلى مى دهد كه بيشتر به ويژگى هاى زندگى خوب و اصالت انسانى مربوط مى شود. انسان مدرن در جست و جوى حياتى معنوى و انسانى است، كه دموكراسى هاى ليبرال قادر به تأمين آن نيست. و در ادامه به توضیح بیشتر در باره این نظریه می پردازیم.ان شاء الله 👈پست های مرتبط https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21146 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21199 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21305 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21343 https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21384 🔅🔅🔅 🎆 صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
📃برگی از کتاب "خورشید مغرب" 3 در آيينهاى هندوان و كتابهاى آنان نيز، سخن از نجات‌دهنده و موعود آمده است، از جمله در كتاب «مهابهاراتا»، و كتاب «پورانه‌ها». در اين‌باره گفته‌اند: 🔹همۀ اديان معتقدند كه در پايان هر دوره‌اى از تاريخ، بشر از لحاظ معنوى و اخلاقى رو به انحطاط مى‌رود، و چون طبعا و فطرة، در حال هبوط و دورى از مبدأ است، و مانند احجار به سوى پايين حركت مى‌كند، نمى‌تواند به خودى خود به اين سير نزولى و انحطاط معنوى و اخلاقى خاتمه دهد. پس ناچار روزى يك شخصيت معنوى بلند پايه، كه از مبدأ وحى و الهام سرچشمه مى‌گيرد، ظهور خواهد كرد، و جهان را از تاريكى جهل و غفلت و ظلم و ستم نجات خواهد داد. در اين مورد، در تعاليم هر دينى، به صورت رمز، به حقايقى اشاره شده است، كه با معتقدات آيينهاى ديگر توافق و هماهنگى كامل دارد... مثلا در كيش هندو، در كتب پورانا ( Purana )، شرح مفصلى، دربارۀ دوران آخر عصر كالى ( Kali )، يعنى: آخرين دورۀ قبل از ظهور دهمين آواتاراى ويشنو درج گرديده است. 🔅🔅🔅 🎆 صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۲۲۹) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دعوت مهربانانه خدا، علی رغم روگردانی بنده 💠 فرمود: این منظره را خوب ترسیم بکن، آن وقتی که کج راهه می روی، بیراهه می روی یا راه دیگران را می بندی؛ از خدا رو برگرداندی! همین حال را ترسیم بکن که داری معصیت می کنی، از خدا فرار می کنی؛ در همین حال ذات اقدس اله پشت سر تو، تو را دعوت می کند؛ می گوید: بیا، بگو: (استغفروا الله)، من بخشیدم! بیا من عفوت کنم، بیا من بگذرم! این حال را تصوّر بکن، تمثّل بکن؛ در حالی که از خدا رو برگرداندی، در همان حال خدای سبحان می فرماید: (هل من تائب یتوب)! مگر این دعوت، این ندا، (یا ایّها الّذین آمنوا استجیبوا)*، یا (ادعونی استجب لکم)*؛ این همیشه هست. 🔹کسی که دارد بیراهه می رود، خدا فرمود: (ادعونی استجب لکم)؛ فرمود: این منظره را در نظر داشته باش. ، خدا تو را در فضل خود فرو می برد.و تو از خدا رو برگرداندی، به طرف غیر خدا داری می روی؛ ولی خدای سبحان از پشت سرت، تو را دعوت می کند که (ادعونی استجب لکم).او در کمال قوّت و قدرتی که دارد، می تواند قهارانه با تو رفتار کند؛ از پشت سرت تو را دعوت می کند، می گوید: (ادعونی استجب لکم)؛ بیا برگرد، من مشکلت را حل می کنم! تو در کمال ضعف و عجزی که داری، در برابر او داری مقاومت می کنی!چه چیز تو را جَری کرده که او را می کنی؟! 📋 درس اخلاق 📆 قم ؛ ۱۳۸۹/۰۱/۱۲ 🌱🌱🌱 🎇 صفحه قرآنی رحیق را لطفاً همراهی فرمایید. @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 تفسیر سوره حشر علامه جوادی آملی 📋جلسه هجدهم 🌱🌱🌱 📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی) 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم. 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
تفسیر سوره حشر جلسه 18.pdf
793.2K
📄 تفسیر سوره حشر علامه جوادی آملی 📋جلسه هجدهم 🌱🌱🌱 📖تفسیر به روز، همه جانبه (فلسفی؛تربیتی؛اجتماعی؛روایی و اخلاقی) 🌷🌷🌷 🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅 🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم. 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
🌅بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم 📃خودپرستی گم کردن خویش است! 🔹عمده آن است که طریق معرفت نفس را ما از یاد نبریم که ﴿یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ﴾ این مراقبه و محاسبه نشان می‌دهد که انسان سرِ جای خود هست یا سرِ جای خود نیست. اگر خود را به عنوان عبد ذلیل می‌شناسد بداند سر جای خودش هست و اگر خدای ناکرده خود را طلبکار می‌داند می‌گوید که من هستم که این کمال را پیدا کردم معلوم می‌شود بیگانه آمده. 🔹تا سخن از من است حرف شیطان است این ﴿أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ﴾[سوره اعراف، آیه12؛ سوره ص، آیه76.] این اصل کلی است من بهتر از اویم. تا سخن از من است؛ معلوم می‌شود انسان سخنگوی شیطان است ﴿أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ﴾؛ تا سخن از ﴿هُوَ الْحَقَّ﴾ است انسان می‌شود عبد. اگر قرآن میزان است و نور است، نه در میزان بودن او تردید است نه در نورانیّت او، این یک چیز روشنی استغ این‌چنین نیست که راه طیّ نفس و معرفت نفس پیچیده باشد. 🔹حضرت امیر علیه السلام می‌فرماید: «عَجِبْتُ لِمَنْ یَنْشُدُ ضَالَّتَهُ وَ قَدْ أَضَلَّ نَفْسَهُ فَلَا یَطْلُبُهَا»[غرر الحکم و درر الکلم، ص460.] من تعجّبم که دیگران به سراغ پیدا شدن گمشده‌های خود می‌روند، یک قلم یا یک دفتر از اینها گم می‌شود از این و آن سؤال می‌کنند که قلمم را گُم کردم, دفترم را گُم کردم کجاست؟ «وَ قَدْ أَضَلَّ نَفْسَهُ فَلَا یَطْلُبُهَا»، خودش را گُم کرده نمی‌رود پیدا کند نمی‌رود از صاحب‌دل سؤال کند که آقا من خودم را گُم کردم نمی‌دانی من کجا هستم که مرا سرِ جایش بنشانی؟ 🔹انسان باید برود بگردد ببیند سرِ جای خودش هست یا نیست؟ سرّ اینکه به سراغ قلم یا دفتر می‌رود و «انشاد ضالّة» دارد این است که قلم جای معیّنی دارد, دفتر جای معیّنی دارد اگر این دفتر در جای معیّن نبود معلوم می‌شود گُم شد. ما باید برویم به سراغ نفسمان ببینیم در جای خودش هست یا نیست، اگر سرِ جای خودش بود شکر کنیم که گُم نشد, اگر سر جای خودش نبود باید بگردیم پیدایش کنیم بیاریم سر جایش بنشانیم. تا سخن از ﴿أَنَا﴾ است این ﴿أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ﴾ است همین است(که تا خودپرستی دارد گم است). 📝فرازی از سوره حشر جلسه هجدهم آیت الله 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق را لطفا همراهی کنید 🆔 @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌و اما باور ما-(قسمت 325) ☑️تولی و تبری (بخش پنجم) 🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
🔶فصل يازدهم : دواى هرزه گردى خيال 6️⃣6️⃣قسمت شصت و ششم 🌴 تربيت قوه خیال چون طايرى سخت فرّار و بى اندازه متحرّك 🔻از شاخه‏اى به شاخه‏اى و از چيزى به چيزى هستند، 🔸به طورى كه انسان اگر يك دقيقه حساب آنها را نگه دارد مى‏ بيند ▪️كه چندين انتقال متسلسل با تناسبات بسيار ضعيف ناهنجار پيدا نموده ▪️حتّى بسيارى گمان مى‏ كنند كه حفظ طاير خيال و رام نمودن آن 🔴از حيّز امكان خارج و ملحق به محالات عاديّه است، 🔹ولى اين طور نيست و با رياضت و تربيت و صرف وقت آن را مى‏ توان رام نمود و طاير خيال را مى‏ توان به دست آورد، ❇️به طورى كه در تحت اختيار و اراده حركت كند ادامه دارد ..... 🌱🌱🌱 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم. 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ 📖تفسیر سوره (3) 🔰ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ ﭼﻬﺎﺭ ﭘﻴﺎﻣﺪ ﻭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻱ ﻣﻬﻢ ﻓﺘﺢ ﺍﻟﻤﺒﻴﻦ ﺍﺳﻠﺎم ﺑﻴﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ: ✅ﺍﻟﻒ)ﺁﻣﺮﺯﺵ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻗﺒﻞ ﻭ ﺑﻌﺪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ✅ﺏ)ﺗﻤﺎم ﺷﺪﻥ ﻧﻌﻤﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺑﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ (ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻱ ﻓﺘﺢ ﻣﻜﻪ ﻭ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺍﺳﻠﺎم) ✅ﺝ)ﻫﺪﺍﻳﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ(ﻳﻌﻨﻲ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻱ ﺭﺍﻩ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺍﻟﻬﻲ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻫﺪﺍﻳﺖ) ✅ﺩ)ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﺍﺳﻠﺎم(ﺑﺎ ﺗﺴﻠّﻂ ﺑﺮ ﺟﺰﻳﺮﻩ ﺍﻟﻌﺮﺏ ﻭ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﻭ ﻳﻬﻮﺩ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ.) 🔅🔅🔅 تفسیر 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم. 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر سوره مبارکه 🎤با ارائه دکتر حمید رضا مستفید ✳️تفسیری روان و زیبا قابل استفاده برای همه کسانی که علاقه مند به فهم سریع آیات الهی هستند. 📝 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم. معرفی و آثار جناب آقای دکتر حمید رضا مستفید(کلیک کنید) 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoo
🔰وحی الهی و دست نوشته های بشری 🔹«امروز در روى كرۀ زمين، تنها يك كلام داريم كه - بقطع و يقين - كلام آسمانى و الهى است، و سخن نزول يافته از جهان برين و عالم نور است. و آن قرآن كريم است. كلام ديگرى كه انتساب آن به وحى مسلم باشد در دسترس بشريت نيست. 🔹«تورات»، حتى اسفار خمسه آن، سال ها و سال‌ها پس از نزول، به دست يهوديان و «كاتبان» تأليف و تنظيم يافته است و هيچيك به صورت نخستين (اصلى) به دست ما نرسيده است. 🔹از اوايل قرن دوم ميلادى تا حدود چهار قرن بعد، كار متن كتاب «عهد عتيق» در دست كاتبان بود كه نوشتن مى‌دانستند، و بعدها معلمين رسمى شريعت موسى «ع» بر اساس كتاب عهد عتيق [كه خود نوشته بودند] گشتند. كاتبان تصرفاتى نيز در متن عهد قديم مى‌كردند. تثبيت متن كتاب عهد قديم بوسيله اصحاب «مَسَورَه» به عمل و مربوط به قدیمی ترین ادوار مسیحیت این کتابها به زبان یونانی و به عبارت صحیح تر به صورتی از زبان یونانی که از قرن چهارم پیش از میلاد در دوره هلنیستی و رومی - در سرزمین های واقع در شرق مدیترانه - بدان تکلم میکردند به دست ما رسیده است. 🔹این ۲۷ کتاب در زمان و مکان واحد نوشته نشده است بلکه از لحاظ مسائل خاص زمان تحریر و ترکیب و تصنیف متفاوت است. کتب ۲۷ گانه عهد جدید - که از آن جمله است. 🔹انجیل های معروف - قسمتی از ادبیات آباد کلیسا محسوب میشود... انتخاب کتب ۲۷ گانه از طرف کلیسای مسیحی به عنوان کتب آسمانی، بتدریج صورت گرفته است..... می نگرید که «تورات» و «انجیل» موجود - بنا به نظر محققان و متخصصان فن - هیچگونه پیوستگی قطعی به حضرت موسی کلیم «ع» و حضرت عیسی مسیح «ع» ندارند نه اتصال القایی نه تعلیمی نه کتبی نه زمانی نه مکانی و نه شاید زبانی بویژه - از نظر زبانی - در مورد «انجیل» و چگونگیهای یاد شده درباره قرآن کریم» همه به عکس است ،قرآن از همه جهت های یاد شده به پیامبر اکرم «ص» و آورنده «وحی» پیوسته است. 📚منبع: قرآن در آثار استاد محمد رضا 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم. 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
با سعادت ابن الرضا حضرت علیه السلام را به همراهان ارجمند تبریک عرض می کنیم. امام رضا عليه السلام: «هذا [الامام الجواد عليه السلام] المَولُودُ الّذي لَم يُولَد مَولُودٌ أعظَمُ بَرَكَةً عَلى شيعَتِنا مِنهُ:» «اين مولودى است كه پر بركت‌تر از او براى شيعه ما به دنيا نيامده است.» 📜(کافی(ط-الاسلامیه) ج1 ، ص321) 👈در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم.👉 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom