هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
فرزند #آخوند_خراسانی (صاحب کفایه الاصول) بارها از پدرشان این جمله را برای بنده نقل می کردند:
کسانی که فلسفه الهی را خوب نفهمیده باشند، اخبار آل محمد (ع) در عقاید را نمی فهمند.
و همانطور که فقه بدون اصول فقه بی معناست، درک اصول و عقاید حقه، بدون بنیه علمی فلسفی و کلامیِ تحقیقی، میسور نیست.
📔 نقدی بر تهافت فلاسفه، اثر علامه سید جلال الدین #آشتیانی (کتاب سال حوزه)، ص ۷۷-۸۰
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فشار زیادی روی وزیر ارتباطات هست که پیام رسانهای خارجی را باز کند. خوب است جریان انقلاب کار کنند و از او حمایت کنند.
پیام رسانهای خارجی باید تعهد بدهند در ایران دفتر بزنند و پاسخگوی خسارت های شان باشند. ضمنا کسب و کارها هم باید بیایند روی پیام رسانهای داخلی.
کاربر ماهانه روبیکا به 36 میلیون نفر افزایش یافته است. ایتا و بله هم فعال هستند. الان 27 میلیون ایرانی با شماره تماس یکتا روی پیام رسانهای داخلی فعال هستند که در نوع خودش رکورد است.
زنگ خطر باز کردن پیام رسان های خارجی و آغاز دوباره همه بازی های منتهی به اغتشاشات به گوش می رسد.
باید مطالبه عمومی شکل بگیرد.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
🔸راه اندازی خط کشتی رانی ایران با چین، امارات، برزیل و به زودی با برزیل و قطر
ایران دارای ۲۵۶ فروند کشتی باری میباشد که ۸ فروند از این کشتی هارا در سال ۱۴۰۰ دریافت کرده است و در رده ی ۲۲ جهان قرار دارد.
البته ایران سفارش بیش از 65 کشتی به شرکت های چینی و روسی و همچنین ایرانی داده است
ظرفیت باری کشتی رانی ایران در سال ۱۴۰۱ ۱۹ میلیون ۲۵۱ هزار تن اعلام شده است.
بزرگترین کشتی کانتینری ایران نیز کشتی برزین با ظرفیت ۱۴ هزار کانتینر میباشد.
قرارداد کریدور شمال جنوب فقط ۲۰ میلیون تن بار در ساله دیگه خودتون حساب کتاب کنین فقط همین کریدور چقدر سود داره برای ایران
وستانیوز(فراخط)
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
8.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ آقای شریعتمداری: آقای مصباح(ره) بسیار معتقد به کادرسازی بود.
🔷 بیشترین تکیه آقای مصباح روی داشنجویان بود چون معتقد بود دانشجویان هستند که در آینده بر مسندهای مدیریتی و حکومتی مینشینند.
🔷 مرحوم آقای مصباح بسیار زیاد روی کادرسازی تأکید داشتند و باید بگوییم الحق و الانصاف بسیار هم موفق بودند
🌎@Shakhes3🔜#شاخص
🆔@Shakhes_2
🆘 @sakhes_enghelab
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
سه سوت درباره زندگی در شعارهای «خانه، ماشینی برای زندگی» و «زن زندگی آزادی».
زمان لازم برای مطالعه: سه دقیقه
- سوت اول و شعار خانه، ماشینی برای زندگی:
لوکوربوزیه (معمار مشهور فرانسوی و پدر معماری مدرن)، حدود ۹۰ سال قبل، با طرح شعار «خانه، ماشینی برای زندگی»، سبک زندگی جدیدی را تئوریزه کرد که در آن، فضاهای شهر به چند بخش اصلی تقسیم شدند: سکونت، کار و تفریح. در نتیجه، خانه که تا قبل از آن، هم فضای کار و تولید بود و هم فضای تفریح و هم فضای سکونت و استراحت، به سرپناهی صرفاً برای خواب و استراحت تقلیل یافت. لذا همان طور که ماشین شبها در گوشه پارکینگ، پارک میشود تا فردا مجدد روشن شود و مورد استفاده قرار گیرد، کارکرد خانه نیز به پارکینگ شبانه انسانهایی بدل شد که بعد از فعالیت روزانه، صرفاً شب را در این سرپناه، پارک میکنند تا برای فعالیت فردایشان دوباره آماده شوند.
تا به حال ماشینی دیده اید که مثلا برای مهمانداری و تعاملات اجتماعی فضا داشته باشد؟! لذا چون خانه ماشین زندگی شد، به تدریج همه چیزش ازش گرفته شد؛ تربیت و تفریح کودکان به مهد کودکها واگذار شد، مهمانداری به تالارها و کافه ها، تفریح به پارکها و شهربازیها و طبخ غذا نیز به بیرون برها و رستورانها سپرده شد و به این ترتیب، از خانه، فقط سلولی ماند برای خواب شبانه. دقیقاً شبیه به همین سلولها و قفسهای پنجاه شصت متری که در کلانشهرها میسازیم و اسمش را خانه گذاشته ایم.
به این ترتیب، مفهوم خانه های نُقلی و سلولی پدیدار شد، زیرا طبیعی بود که خانه ای که دیگر نه فضای کار و تولید است و نه فضای مهمانی و نه فضای تفریح، نیازی به وسعت چندانی ندارد و به این ترتیب، سلولهایی پدیدار گشت که بایستی همچون ماشین، اقتصادی باشند؛ و طبیعی بود که در این نگاه اقتصادی، کیفیتهای خانه سنتی (نظیر حوض و درخت و ایوان و غیره) فدای مفاهیم کمّی نظیر متراژ و زیربنا و غیره شود.
- سوت دوم و شعار زن، زندگی، آزادی:
وقتی همه چیز خانه را از آن گرفتیم، آنگاه چه بلایی بر سر زن خانه آوردیم؟ خانه تبدیل شد به سلولی برای حبس او؛ سلولی که دیگر نه فضایی داشت برای تربیت و تفریح کودکانش و نه فضایی برای تولید خانگی و نه فضایی مناسب و وسیع برای مهمانداری. پس برای آزادی از چنین قفسی، لازم شد که زن، خانه را رها کند و آزادی را در محیط بیرون خانه و فضای شهری جستجو کند و چنین شد که فضای شهری تبدیل شد به فضایی برای تبرّجات زنانه و تامین نیازهای روحی، روانی و عاطفی او. لذا مفهوم خانه داری که تا قبل از آن و در فرهنگ سنتی، مفهومی مثبت تلقّی می شد به مفهومی منفی بدل شد و به زن چنین القا شد که حتی اگر شده، با حقوقی نصف حقوق مردان در محیط بیرون خانه کار کند ولی انگ خانه داری را تحمل نکند! پس خانه که تا قبل از مدرنیسم، برای زن هم فضای زندگی بود و هم فضای آزادی، به سلولی تبدیل شد برای حبس او و فرزندانش.
به این ترتیب زن را از خانه به کارخانه کشاندیم و فضای خانه های باصفای سنتی را به سلولهایی قفس گونه برای زندان کردن زنان تبدیل کردیم و او را مجبور کردیم که آزادی را نه در کانون خانه و خانواده بلکه در فضاهای شهری و بیرون خانه جستجو کند. در نتیجه، به او القا کردیم که خانه داری، چیزی نیست به جز مفهوم کرختِ خانه نشینی و لذا برای رهایی و آزادی از این کرختی، دل او را از خانه میکنیم تا چرخ کارخانه ها ارزانتر بچرخد.
در چنین سبک زندگی، کودکان بایستی طعم محبت را در مهد کودکها جستجو نمایند و پیران بایستی طعم حمایت را در خانه های سالمندان گدایی نمایند و همسران نیز بایستی طعم عشق و محبت همسرانه را در فضای مجازی و فضای شهری و هر فضای دیگری به جز کانون خانه بجویند. چه نتیجه شومی! تخریب بنیان خانه و خانواده به قیمت چرخاندن هر چه ارزانتر چرخهای نظام سرمایه داری!
- سوت سوم برای آقایان و خانمهای مسئول:
آیا چنین خانه ای می تواند بستر تحکیم خانواده و تعالی معنوی و حقیقی انسان باشد؟ چنین خانه ای، "اُدْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِين: با سلامت و ايمنى داخل آنجا شويد" است (حجر/۴۶) و یا سلولی است جهنم گونه؟ "قِیلَ ادخُلوُا أبوابَ جَهنّم: به آنها گفته شود از درهای جهنم وارد شوید" (زمر/۷۲).
مدیرانی که دائم شعارهای انقلابی میدهند بدانند که شرط لازم برای تعالی جامعه، طراحی درست ظرف آن جامعه است و هر مظروفی، ظرف متناسب با خود را می طلبد. شهرسازی متراکم و عمودی با سلولهای پنجاه شصت متری، ظرف نظام سرمایه داری است که مظروف شعارهای اسلامی و انقلابی در آن نمی گنجد. پس لطفا یا شعارهایتان را عوض کنید و دیگر دم از اسلام و انقلاب نزنید و یا اگر بر این شعارهای اسلامی اصرار دارید، دست از تقلید از شهرسازیِ متناسب با نظام سرمایه داری بردارید و مسکن و ظرف متناسب برای زیست و زندگانی حقیقی انسانها را تدبیر نمایید.
@baladetayyeb
محفل علمی رهپویان
سه سوت درباره زندگی در شعارهای «خانه، ماشینی برای زندگی» و «زن زندگی آزادی». زمان لازم برای مطالعه:
🙏👌
آدم وقتی از خانه ویلایی اش با شغل خانگی و راحتی ای که اونجا داشته میاد خانه ی آپارتمانی زندگی میکنه ، خوب درک میکنه زندان بودن آپارتمان چیه
اما اون بیچاره ای که از اول عمرش آپارتمان به دنیا اومده بوده...
هدایت شده از شرح نِظام (صرف)
آغاز دوره اصول فقه آیت الله آسید احمد مددی (قدس الله نفسه الزکیه)
زمان : ۹:۱۰ الی ۱۰
مکان : انتهای صفائیه ۱۷
از شنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱ دور جدید شروع شده است.
مدت دوره : ۳ الی ۴ سال (بر محور فوائد مرحوم نائینی)
✅از ویژگی های خاص استاد :
بیان دلنشین و شیرین اما تو در تو
حاوی جدید ترین تحلیل ها
ناظر به تاریخ علم اصول
فضای باز فکری
حافظه خوب
ایجاز دوره
سرعت بیان قابل قبول
پاسخگویی صبورانه به سوالات
مسلط به علوم موثر در تفقه(رجال و..)
کانال اصوات استاد 👇
@mahadalemamalmahdi
#معرفی_دوره
🆔 @adabyate_arab
محفل علمی رهپویان
آغاز دوره اصول فقه آیت الله آسید احمد مددی (قدس الله نفسه الزکیه) زمان : ۹:۱۰ الی ۱۰ مکان : انتهای
💢مروری بر حیات علمی آیت الله سید احمد مددی دامت برکاته
ولادت و خاندان
آیتالله حاج سیداحمد مددی الموسوی دامت برکاته فرزند آیت الله سیدمحمدعلی مددی ره در سال 1330 شمسی (1370 قمری) در نجف اشرف چشم به جهان گشود. جد پدری ایشان آیتالله سید علیمدد قائینی ره از شاگردان مبرّز نائینی و جد مادریشان آیتالله حاج سیدحسین بروجنی اصفهانی از شاگردان آخوند خراسانی بودند و از طرف مادری نیز نوادة آیتالله سید ابوالحسن اصفهانی قده میباشند. ایشان در سال 1335 شمسی به همراه خانواده از نجف به مشهد آمد و در آنجا سکونت گزید.
ورود به حوزه علمیه مشهد
هجرت به نجف اشرف
اساتید درس خارج نجف
و...
https://www.ostadmadadi.ir/persian/article/13851/
هدایت شده از قرارگاه سایبری
ایران جزو ۵ توربین ساز برتر جهان
مدیرعامل توانیر:
روزی دراین کشور برای تعویض روغن ترانسفورماتور از کارشناس خارجی استفاده میشد، اما امروز به خودکفایی بیش از ۹۸ درصد در ساخت تجهیزات صنعت برق رسیدهایم.
به همت نخبگان، ایران جزو ۵ کشور توربینساز برتر دنیاست
#قطار_پیشرفت
#دولت_مردمی
"سپهر خلجی"
🔴 به قرارگاه سایبری بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2993881287C8cdf5526e6
هدایت شده از راهبری فرهنگ
نشست علمی مقایسه معنویت عصر انقلاب اسلامی با معنویت عصر جدید با نگاه به آینده نظم جدید جهانی.mp3
41.87M
✅#صوت نشست علمی مقایسه معنویت عصر انقلاب اسلامی با معنویت عصر جدید با نگاه به آینده نظم جدید جهانی
◾️ ذیل همایش بین المللی هندسه نظم جدید جهان
👤سخنرانان:
1️⃣دکتر احمد شاکرنژاد
◾️رئیس پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
2️⃣حجه الاسلام دکتر حبیب الله بابایی
◾️مدیر میز مسائل اجتماعی و سیاسی ایران (عدالت)
🔹مرکز مطالعات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی
3️⃣حجه الاسلام دکتر احمد کوهی
◾️ آینده پژوه و پژوهشگر حوزه دین
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
هدایت شده از راهبری فرهنگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠چرا با سیدصادق شیرازی برخورد نمیشود؟
حجت الاسلام مهدی طائب در مراسم گرامیداشت «9 دی» در دانشگاه آزاد نیشابور:
🔹ما روحانینما نداریم، ما اختلاف فکر در بین روحانیت داریم.
🔹اختلاف فکر را با بزن و بکوب نمیشود حل کرد. مگر کسی که اقدامات امنیتی انجام بدهد. سید صادق شیرازی یک فکر است به آن فکر باید جواب داد. آیا باید او را بگیری و بیاندازی زندان؟! که چه بشود؟
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
هدایت شده از رهجو
✅ وزن ادبیات عرب در مسیر اجتهاد(9)
✔️آیت الله مددی:
🔻لغت و ادبیات بعد از دعوا و نزاع های مذهبی میان شیعه و سنی نوشته شد. به همین دلیل لغت و صرف و نحو که از قرن دوم شروع می شود تحت تأثیر مذاهب شکل گرفت. کوفه به طور کلی شیعه بود و بصره به طور کلی سنی بود.
🔸مثلاً ابن هشام چون اشعری است و قائل به وعد و وعید نیست در معنای معاوضه آیه «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ...» (التوبة: ١١١) می گوید: باء برای مقابله نیست ؛ معتزله می گویند هست. و یا اینکه معنای باء را در آیه «وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِكُم وَ أَرْجُلَكُمْ» (المائدة: ٦) به گونه ای معنا کردند که با فتوای خودشان سازگار باشد. در روایات ما آمده است؛ «فَعَرَفْنَا حِينَ قَالَ: «بِرُؤُسِكُمْ» أَنَّ الْمَسْحَ بِبَعْضِ الرَّأْسِ؛ لِمَكَانِ الْبَاء» (كافي (ط - دار الحديث)، ج5، ص: 96) چون این ماده مسح نیازی به باء ندارد خودش متعدی می شود: «وامسحو رئوسکم»؛ حالا که باء آمده است باید نکته ای باشد و آن اینکه مسح بخشی از سر مراد است، بلکه وقوع مسح علی الرأس مراد است. نظر به ایقاع المسح است نه اینکه تمام سر مقصود باشد لذا آمده است «وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِكُم وَ أَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْن» غیر از «فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَ أَيْدِيَكُم» است که کل آن باید شسته شود. در تیمم هم باء امده است که نکته هردو یکی است؛ «فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَ أَيْدِيكُمْ مِنْهُ».
🔹در مجموع کوفیون حرفشان واقعی تر است تا بصریون. بصریون دنبال قواعد علیّ و.. بودند. اما نحوی که الان موجود است 95 درصدش بصری است. در مثل اعراب اسماء سته - اب و اخ و.. - رأی کوفیون جاری شده است. بر اثر اختلافات مذهبی که بود شیعه در نحو نتوانست مستقل شود و این کتبی که خوانده می شود نحو بصره است.
🔸در ادبیات عرب رسماً به عنوان شیعه کسی نام برده نشده ولی چون در کوفه هستند و محیط کوفه شیعه است حدس می زنیم شیعه باشند. سه نفر به عنوان اخفش داریم؛ - بیش از سه نفر هستند اما سه نفر آنها معروف ترند- اخفش وسطی که علی الاطلاق مراد است شیعه است.
#ادبیات_عرب
@rahjoo_213