eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
492 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
895 ویدیو
88 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
🎷🥁مسابقه‌‌ روایتِ جشن پیروزی 🇮🇷انقلاب‌اسلامی🇮🇷 🌥با محوریت امید به آینده☀️ برای شرکت در مسابقه می‌توانید: روایت خود از امید به آینده انقلاب اسلامی را 📸با ارسال حداقل 5 قطعه "عکس" 🤳 یا "فیلم" موبایلی یا هرقالب تولیدی مدنظرتان👇 📙🖋🎬🎼🎤🎮🎭🎨 به همراه اسکرین شات از لینک کپشن‌های خود در فضای مجازی را، برای ما ارسال کنید. ⏳مهلت ارسال آثار تا: 25 بهمن ماه 1401 🎁هدایا: 5 هدیه 2 میلیون ریالی قرعه کشی بین تمام شرکت کنندگانی که حداقل 5 اثر قابل قبول داشته باشید 🌠 5 هدیه 2 از بین آثار برگزیده لینک ارسال آثار🔻 c88.ir/mrj https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆ندای الله اکبر سردار دل‌ها همانند آسمانِ شب، که به ستاره‌هایش مفاخره می‌کند من به خواهر بودنت... دست خودم نیست بی‌قرار و دل‌تنگ‌ات می‌شوم؛ دلم از دوری‌ات آب شده و عکس رخ ماهت همچون ماه در آب است زیرا همیشه در دلم هستی اما نمی‌دانم چرا بین من و تو فرسنگ‌ها فاصله است. از دوری‌ات دلم دچار پس‌لرزه‌هاست درست همچون شهری که روی گسل زلزله باشد. این حال دل خواهر است در فراق برادر، اما امان از دل مادر... فقط مادر می‌داند وقتی یک سرباز با صورت به زمین می‌افتد یعنی چه... ما شاگردان مکتب عشق‌ایم و مدیون امام و شهدا 🖋نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم انتشار در کانال نویسندگان حوزوی انتشار در مجله افکار بانوان حوزوی 💔 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"فرزندان ناخلف" برخی خیال کردند انقلاب ما پلّه‌ است و اجازه دارند پا رویش بگذارند و به زعم خودشان بالا بروند‌. در حالیکه انقلاب ما همچون آسانسور است، آسانسوری بسیار هوشمند و زیرک، آنگاه که ظرفیت صعود در شخصی نبیند از جایش تکان نمی‌خورد و تا فرد نااهل، از آن خارج نشود حرکت نمی‌کند. شاید بهتر باشد بگوئیم انقلاب ما بسان کشتی نوح است و نااهلانِ به ظاهر اهل از سوار شدن بر آن روی‌برمی‌تابند و به زعم خود حتی اگر به بلندترین و دوردست‌ترین کوهها پناه ببرند غرق شدن‌شان قطعی‌ست. افسوس که آنها به طمع آسایش، خود را از آرامش بر فراز کوه جودی محروم کردند و خسرالدنیا و الاخره شدند. 📮برسد به دست براندازان دل‌شکسته 🖊نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم در مجله افکار بانوان حوزوی هم بخوانید https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
🇮🇷✌️رفراندوم✌️🇮🇷 در چله‌ی زمستان آفتاب تابستانی تابید و باز در زمستان بهاران آمد تا آدم برفی‌ها از خجالت آب شوند، همان‌ها که دعوت به رفراندوم می‌کردند روز اجرای رفراندوم در لانه‌های‌شان خزیدند تا شاهد شکوه حضور نباشند؛ آنان خود را به خواب زدند تا طوفان را ننگرند. دیگر زمان آن رسیده که آفتاب‌پرستان از خواب غفلت برخیزند و بدانند ما بر عهد و پیمان‌مان پایداریم زیرا ۴۴ ساله شده‌ایم و با تجربه‌تر از قبل، آری ما همچون دریای خروشانیم و تا این پرچم را به دست صاحبش نسپاریم آرام و قرار نداریم. ✍نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘 دوره‌ی آموزشی زنگ شبهه ⚡️روش‌‌پاسخ‌به‌شبهات‌دانش‌آموزی ⚡️پاسخگویی به شبهات رایج ⚡️پرسش و پاسخ جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آیدی زیر مراجعه فرمائید👇 @zohre_bmm کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازیافت به معنای واقعی به همان خوشمزه‌گی که من و شما پیتزا می‌خوریم با صدای بلند کتاب می‌خواند پیرمردی از کشور همسایه (افغانستان) را می‌گویم که دیروز در گوشه‌ی پیاده‌رو در حال خوانش کتاب بود. دومین دفعه بود که او را می‌دیدم، اولین بار او را در سال ۱۳۹۹ در حال مطالعه‌ی کتاب نماز حجه‌الاسلام قرائتی دیدم که در بین بازیافت یافته‌بود. کافی‌ست کتابخوان📚 باشی در هر شغلی باشی شرایطش مهیا می‌شود. کتاب یافت می‌شود، تشنگی آور بدست... 🖊نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥁مناظره اسمش مولوی عمرو بود هر شب با چفیه‌ای قرمزی بر سر، ریش‌های بلند و صدایی پرطنین، با آب و تاب فراوان در مسجد، ابوبکر، عمر و عثمان را بر امیرالمومنین علیه‌السلام برتری می‌داد و می‌گفت🎤 👹 سیدنا ابوبکر رض، عمر و عثمان برتر از سیدنا علی رضی الله عنه هستند، ابوبکر و عمر پیران بهشت هستند و عثمان مظلوم این امت! جوانی برومند بنام سید محمد از گوشه مسجد برخاست و گفت: 👱 جناب مولوی از محضر شما پرسشی دارم! 👹 مولوی عمرو: بفرمایید! 👱 سید محمد: آیا این سه خلیفه در نمازشان بر محمد و آل محمد صلوات می‌فرستادند؟ 👹 مولوی عمرو: آری! 👱 سید محمد: آیا صلوات در نمازشان بر محمد و آل پاکش واجب شرعی است؟ 👹 مولوی عمرو :بله قطعا! 👱 سید محمد: آیا علی و فاطمه و حسن و حسین علیه‌السلام نیز در نمازشان صلوات می فرستادند؟ 👹 مولوی عمرو: بله! 👱 سید محمد: آیا علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم‌السلام بر خلفای سه گانه در نمازشان صلوات می فرستادند؟ 👹 مولوی عمرو: (با بهت و حیرت)خیر. اهل بیت در نمازشان به خلفا صلوات نمی فرستادند! 👱سید محمد: ای مولوی تو را به خدا قسم می‌دهم که پاسخ بگویی! آیا کسی در نماز بگوید: «اللهم صلّ علی ابی بکر و عمر و عثمان»آیا نمازش باطل است؟ 👹 مولوی عمرو: (با صدایی گرفته 😰) آری! 👱 سید محمد: آیا ترک صلوات بر محمد و خاندانش باعث بطلان نماز می‌شود؟ 👹 مولوی عمرو: آری! 😡 👱 سید محمد: پس چگونه از ما می‌خواهی کسانی را که ذکر نامشان در نماز باعث بطلان نماز می‌شود را بر کسانی که ترک ذکر نام‌شان در نماز باعث بطلان نماز می‌شود برتری دهیم! افلا یتذکرون😉 eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ ⚖ پرســـ❓ــش ⁉️به نظر من خدا عادل نیست چون یکی را پولدار و دیگری را فقیر، یکی را زیبا، یکی را زشت، یکی را سالم و آن یکی را معلول آفریده پاســـ🖊ــــخ 1️⃣ عدالت به معنای تساوی نیست برخی از ما تعریف‌‌مان از عدالت درست نیست زیرا عدالت را به معنای تساوی معنا می‌کنیم. در حالیکه عدالت یعنی هر چیزی را سر جای خود نهادن و یا هر کاری را به صورت شایسته‌ انجام دادن است. معلمی که به همه‌ی دانش‌آموزان نمره‌ی 20 می‌دهد معلم عادلی نیست، چه بسا گاهی امکان دارد ظالم محسوب شود چرا که ممکن است موجب می‌شود دانش‌آموز تلاش‌گر را بی‌انگیزه و منفعل و دانش‌آموز کاهل پر توقع شود در حالیکه معلم عادل کسی است که هرکدام از شاگردان را به اندازه استحقاقشان نمره دهد. 2️⃣ بیشترین خیر جهت رسیدن به کمال عدالت به این معنا نیست که خداوند همه‌ی مخلوقات را مثل هم بیافریند بلکه اقتضای حکمت و عدالت خدا این است که جهان را طوری بیافریند که بیشترین خیر را به مخلوقاتش برساند که متناسب با هدف نهایی که کمال اوست باشد. به عنوان مثال عدالت خدا به این معنا نیست که به همه‌ی مخلوقاتش هم شاخ، هم یال و هم بال بدهد یا همه را سفید پوست و یا همه را سیاه‌ پوست بیافریند. 3️⃣ ملاک و معیار بندگی، عبودیت خداست. یادمان باشد تفاوت‌ لازمه نظام خلقت است و بر اثر علل و عوامل متناسب با خودش پدید آمده است و ما نسبت به بسیاری از آن‌ها آگاهی دقیقی نداریم، مثلا پولدار یا بی‌پولی، سیاه‌ و سفید بودن و... ملاک برتری نیست. 4⃣ خداوند برای بندگانش خیر اراده کرده خداوند هیچ‌‌گاه اراده نکرده است بندگانش فقیر، ناقص‌الخلقه و... باشند گاه فردی تلاش نمی‌کند، یا تلاش می‌کند ولی در مسیر درست و هدفمند تلاش نمی‌کند فقیر می‌شود و... که همه‌ی اینها و هر تلاشی که انسان در زندگی انجام دهد از دید الهی مغفول نمی‌ماند و این جزء امتحانات او محسوب می‌شود زیرا خداوند جابر است و در دنیا و یا در آخرت برای او جبران می‌کند. و یا مسئله‌ی ناقص‌الخلقه بودن ربطی به خدا ندارد بلکه گاه خطای انسانی‌ست که توسط والدین رخ می‌دهد قبل از بارداری و دوران بارداری و پس از بارداری، گاه خطای کادر پزشکی است و ربطی به خدا ندارد اما خداوند بخاطر لطف و کرمی که دارد در قیامت به ازای زحماتی که خود فرد و اطرافیان او متحمل شده‌اند عوضش را می‌دهد و چه بسا بعضا شاهد هستیم به برخی در همین دنیا باب رحمت الهی بر آنها گشوده شده است یعنی الطافی به آنها رسیده که خودشان بارها اذعان کرده‌اند بخاطر صبری است که بر فرزند ناقص‌الخلقه‌شان داشته‌اند از بسیاری صعوبت‌ها که دیگران در زندگی‌شان اتفاق افتاده و می‌‌افتد در امان‌اند، پس برخی را خدا در همین دنیا عوضِ رنج‌های‌شان را می‌دهد و در قیامت چه الطافی شامل حالشان شود الله اعلم آنچه فهم کردم را به نگارش در آوردم شما نیز فهم‌تان را بنگارید 🖊مرضیه رمضان‌قاسم eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رأَفتت قلبم را تسخیـر کرده است... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌✨‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حَجَهٌ‌الاغنیاءِ‌ و الفقرا، انت‌فے‌قلبنا امامِ‌رضا شمس‌الشموس منی و بر قلبم می‌تابی 🖊نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مناظره‌ی شیرین ✍اگر تاکنون مناظره نداشته‌ای لذت زندگی فاخر را نچشیده‌ای. وقتی دیروز بعد از مناظره، استاد پرسیدند بار چندم‌تان بود که مناظره داشتید؟ زبانم الکن شد مثل کسی که از خواب پریده باشد، آری من بار اولم بود اما خودم هم نمی‌دانستم که این اولین تجربه‌ای است که در مقابل جمع و در محضر استاد فاضل و فرهیخته‌ای که همیشه در محضرشان از شدت جهل زبانم الکن می‌شد، مناظره کرده بودم. درود بر استادی که "شاگردانش را زود اوسا می‌کند" ☃به عقیده‌ی حقیر مناظره، برف ترس را آب می‌کند. 📝مناظره انگیزه‌ی تحقیق و پژوهش را افزایش می‌دهد. زین پس داوطلبی آماده هستم که همیشه دستم برای انجام مناظره بالاست و این دست تا خون در رگم هست پائین نخواهد آمد. 🖊نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم http://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
🔔 🔔 🔔 🔔 🔔 🔔 🔔 🔔 🔔 🔔 🔔 🔔 🛎زنگ عقائد 🔔زنگ شبهه 📣زنگ اول مدرّســـ🖊ــــ استاد جــــواد حیــــــدرے 🔘 آیتم‌های پاسخگویی به شبهات 1⃣ آموزش مهارت‌های ارتباط موثر این کلام حقیر را بخاطر بسپارید: ای بسا این مخاطبی که الان به شما مراجعه کرده اولین مرتبه‌ای باشد که به یک پاسخگوی دینی مراجعه کرده پس به گونه‌ای برخورد نکنیم که بار آخر او باشد. 2⃣ فهم و تبیین منظومه‌ای باشد نه آموزه‌ای نکته‌ی مهم و اساسی برای پاسخگویی به سوالات و شبهات فهم و تبیین ما می‌بایست منظومه‌ای باشد زیرا فهم آموزه‌ای گاهی ایجاد شبهه می‌کند. بنابراین برای اینکه بتوانیم مطالب را به صورت کامل، جامع، صحیح و بدون نقص در اختیار مخاطب قرار دهیم باید تمام مهره‌های پازل اعتقادی را به صورت منسجم در کنار یکدیگر قرار دهیم تا خدشه‌ای به اعتقادات‌مان وارد نشود. 3⃣ تفاوت قائل شدن بین سوال و شبهه گاهی با سوال و گاهی با شبهه مواجه می‌شویم. تفاوت سوال با شبهه: در سوال: مخاطب واقعا دنبال فهمیدن است. در شبهه: مخاطب دنبال فهمیدن و جواب نیست بلکه گاهی هدفش سست جلوه دادن یک مکتب است، گاهی ایجاد اختلاف و یا ایجاد تشکیک در اذهان مخاطبان است. 4⃣ کشف دغدغه‌ی پرسشگر 〽️الف)در ابتدا پاسخ سلبی و ایجابی ممنوع ولو پاسخ شما به سوال مخاطب در نهایت بله یا در نهایت خیر است اما نباید قبل از آگاهی از دغدغه‌ای که سوال را برای او ایجاد کرده پاسخ بله یا خیر بدهیم. مثلا کسی که می‌پرسد جن وجود دارد نباید در درجه‌ی اول به او گفت بله جن وجود دارد بلکه باید قبل از پاسخگویی عامل ایجاد سوال را جویا شد. 〽️ب)در ابتدا پاسخ شناخت شناسی ممنوع هر چند وظیفه‌ی پاسخگوی کلام، پاسخ به سوالات شناخت شناسی است اما قبل از پاسخگویی بایسته است دغدغه‌ی پرسشگر را متوجه شود زیرا اگر از فضای ذهنی او مطلع نگردد نه تنها نخواهد توانست پاسخ مطلوبی به او بدهد بلکه ممکن است مشکلی بر مشکل پرسشگر بیفزاید. بنابراین بر پاسخگوست که دغدغه‌‌های ذهنی مخاطب را از طریق سوالات کاشف کشف کند تا تشخیص دهد سوال او برخاسته از مشکل - شناخت شناسی (اپیستمولوژی) یا - روانشناسی یا (سایکولوژی) به عنوان مثال گاهی پاسخگو با سوالات کاشف، به این نتیجه برسد که دغدغه‌ی پرسشگر روان‌شناختی است بنابراین نباید به او پاسخ شناخت‌شناسی و علمی بدهد بلکه در چنین مواقعی او را به مشاور ارجاع می‌دهد‌. به عنوان مثال فردی که می‌پرسد چرا دعای من مستجاب نمی‌شود در درجه‌ی اول نباید به او پاسخ‌های شناخت‌شناسی داده شود بلکه قبل از پاسخ باید مشکل او را از طریق پرسش‌هایی از قبیل اینکه چی شد این سوال برای شما ایجاد شد و همچنین سن و تحصیلات و محل مسکونت او و ..‌. ریشه‌یابی کند تا بتواند پاسخی در خور نیازش به او ارائه دهد البته این سوالات می‌بایست به گونه‌ای پرسیده شود که حس بازجویی به مخاطب دست ندهد، لازم به ذکر است بدانید برخی از پرسشگران به پاسخگو پاسخ ندهند که با ترفند تغییر لحن و ... قابل حل است اما آن دسته از پرسشگران که به هیچ وجه دوست ندارند پاسخ دهند را لازم نیست اصرار و الزام‌‌ به پاسخ شوند. 5⃣ کسب مهارت‌های پاسخگویی روش‌های پاسخگویی به سوالات و شبهات ⚡️۱-۵ مطالبه‌ی دلیل و سند. شاید بتوان گفت بیش از ۵۰ درصد از شبهات و سوالات در فضای مجازی با این روش به راحتی قابل حل است. پس مستند حرف بزنیم و مستند بپذیریم. و از پرسشگر مطالبه‌ی دلیل و سند کنیم. ثبّت‌العرش ثم انقش روایت نورانی از وجود نازنین امام رضا علیه‌السلام: إِنَّ مُخَالِفِينَا وَضَعُوا أَخْبَاراً فِي فَضَائِلِنَا مخالفین ما اخباری را در فضائل ما اهل‌بیت جعل می‌کنند. 📚عیون اخبار الرضا از شیخ صدوق در حالی که اهل‌بیت آنقدر فضیلت دارند که لازم به فضیلت سازی برخی جاهلان نیست که آن فضیلت ساختگی شبهه ایجاد کند و مجبور باشیم برای آن فضیلت ساختگی پاسخی بیابیم. ♻️نتیجه اینکه یک پاسخگوی ایده آل و نرمال باید: ۱- با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند. ۲- خود معارف را منظومه‌ای فهم کرده باشد. ۳- و همچنین معارف را منظومه‌ای تبیین کند. ۴- اهل تحقیق، پژوهش و پرسشگری باشد. ۵- خود را بی‌نیاز از آموختن نداند. 🆔 @javadheidari110 🔔 🔔 🔔 🔔 🔔 🔔 🔔 🔔 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی عشق‌ها این‌ سویی نیست که با خون بیاید و با جون برود زیرا آن را با خود از عالم الست آورده‌ایم. مِهر تو با هیچ مُهری باطل نمی‌شود. زیرا نه طلاق‌پذیر است و نه فنا‌پذیر... امام حسین جانم 🖊نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم ___________🌼________ http://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ ⚡️ ⚡️ ⚡️ دلایل موحد بودن حضرت ابوطالب ابن عباس نقل می کنه: یکی دیگه از آیاتی که در خصوص پیامبر و علی بن ابیطالب و اهل بیت علیهم السلام نازل شده آیه «وَاَقِیموا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ وَ ارْکَعوا مَعَ الرَّاکعین» است چرا که رسول خدا و علی علیهما السلام اولین نمازگزاران بودند 📚«شواهد التنزیل ج۱، حاکم حسکانی» روایتی داریم از امام صادق علیه السلام که در اولین نماز جماعتی که خونده شد امیرالمومنین همراه رسول خدا نماز می‌خوندن که در این اثنا حضرت ابوطالب با پسرش جعفر این صحنه رو دیدند. حضرت ابوطالب رو کرد به پسرش و گفت برو تو هم کنار پسر عموت نماز بخون جعفر رفت کنار آنها به نماز ایستاد ابوطالب که به وجد اومده بود شروع کرد به شعر سرایی: علی و جعفرم پشت و پناه اند به گاه سختی و هنگام شدت شما دست از محمد برندارید 📚 «امالی شیح صدوق، حدیث۴» ♻️ نتیجه اینکه: روایاتی نظیر این روایت پاسخی است به شبهه افکنی‌های بنی امیه و مخالفان ولایت که سعی در کافر جلوه دادن حضرت ابوطالب داشته و دارند تا از طراوت شجره‌ی طیبه ی امیرالمومنین بکاهند و اميرالمؤمنين را از عصمت و امامت ساقط کنند. در حالی که 🌱تاریخ شاهد و گواه خوبی است برای بازگویی حمایت های ابوطالب در شرایط سخت. 🌱همچنین اشعاری که در مدح پیامبر سروده است دلیل دیگری بر موحد بودن اوست. 🌱علاوه بر این که پیامبر سال رحلت ایشان را عام الحُزن نامیدند. @ramezan_ghasem110
🎏 🎏 🎏 🎏 🎏 🎏 🎏 🎏 🎏 🎏 🎏 ⁉️چرا همه‌ پیامبران، مرد بودند و خداوند نسبت به زنان از این جهت تبعیض قائل شده‌ است؟؟ ⁉️آیا این نکته عدالت خدا را نقض نمی‌کند.؟؟ ✍پاسخ👇 1⃣ اگر بار بسیار سنگینی را از دوش کسی بردارند و بر دوش فرد دیگری قرار دهند چنین امری را تبعیض و خلاف عدل نمی‌نامند. 2⃣ اگر معنای تبغیض را بدانیم دچار چنین شبهه‌‌هایی نخواهیم شد. تبعیض یعنی خلاف عدل. عدل یعنی: هر چیزی را جای خود قرار دادن. «وضع الشی فی موضعه» = عدل 3⃣ جای هر چیزی را خدا می‌داند نه ما. ♻️نتیجه اینکه: در امر خطیر نبوت اصلا صحبت از برتری، افضلیت، اقدمیت مردان نسبت به زنان نیست بلکه وقتی خدای متعال تکلیف سنگین مدیریت، سرپرستی و نگهبانی از خانواده که کوچکترین نهاد اجتماعی است را بخاطر تفاوت‌های غیر قابل کتمان زن و مرد نظیر فیزیکی و روحی و... از دوش زنان برداشته پس به طریق اولی صلاح نیست پروردگار عالم سرپرستی یک جامعه که امر سنگین‌تری نسبت به امر خانواده هست را بر دوش زنان قرار دهد چرا که مدیریت در سطوح کلان با روحیه‌ی مردان سنخیت بیشتری دارد تا با روحیه، فیزیک و قدرت جسمی زنان، البته نباید فراموش کرد که مسئله، مسئله‌ی نوع مردان است، لذا برخی مردان که قدرت مدیریت ندارند و یا برخی زنان که قدرت مدیریت دارند مربوط به بحث ما نمی‌شود. به همین دلیل بر عهده‌ قرار دادن مساله‌ی رسالت بر مردان عین عدالت است زیرا هیچ عاقلی هنگامی که تکلیف سنگینی از دوش او برداشته شود و بر دوش دیگری نهاده شود گلایه‌ای ندارد که چرا تکلیف را از دوش من برداشتید و بر دوش دیگری قرار دادید چون قوامیت بر خانواده و جامعه حق زن نبود بلکه این تکلیفی است که خدا آن بار را از دوش زنان برداشته و بر دوش مردان گذارده است که با توجه به اجرایی بودن مساله‌ی نبوت و نیاز به فعالیت زیاد و طاقت فرسای این تکلیف بزرگ از دوش بانوان برداشته شده که در این صورت نه تنها عدالت الهی زیر سوال نمی‌رود بلکه لطف الهی نیز شامل‌ حال زنان شده است. 📚جهت مطالعه‌ی بیشتر مراجعه شود به کتاب زن در آئینه‌ی جمال و جلال از آیت‌الله جوادی آملی. 🖋مرضیه رمضان‌قاسم http://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef