eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.5هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
444 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🌻نقاشی که سؤال‌های هنری می‌کرد ✍️ علی بهاری هواپیما که روی زمین نشست، مستقیم تاکسی گرفت و رفت به گذر نجاری‌های نیوجرسی، پیش اوس مایکل واسه خرید میز کار. مایکل نجار بهش گفت: «داداش! این رو ببری پشیمون نمیشی. من واسه خواهر خودم کریستانا از همین بردم، موقع ختنه‌سورون رابرت‌شون. هفته دیگه ختنه‌سورون پسر خود رابرته ولی اون میزه هنوز داره کار می‌کنه.» مشتری هم به اوس مایکل اعتماد کرد و میز رو خرید ۳۸ دلار. ولی روی اون میز چند میلیون دلار کار کرد. احتمالا اوس مایکل الان تغییر شغل داده و سر چهار راه جان اف کندی، ریال می‌فروشه. می‌دونید دارم درباره کی صحبت می‌کنم؟ میگم خدمت‌تون. در یکی از شب‌های سرد بهمن ۱۳۰۸، در اصفهان بچه‌ای متولد شد که اسمش رو گذاشتند: محمود! البته مردم ایران خیلی از محمود – چه شاه باشه چه دکتر – خاطره خوبی ندارند ولی این محمود فرق می‌کنه. پدر محمود، تاجر و طراح فرش بود البته نه از اینها که موکت دم دستشویی رو به اسم فرش پذیرایی به خلق الله قالب … ببخشید پرزنت می‌کنن. شاید همین حرفه پدر بود که باعث شد محمود از بچگی دنبال طرح و رنگ و نقاشی باشه. محمود بچه‌ای درون‌گرا بود و سعی می‌کرد اوقات فراغت خودش رو در تنهایی بگذرونه. مثلا وقتی رفقاش داشتند با دمپایی تو کله هم می‌زدند تو اتاق خونه‌شون نقاشی می‌کرد و سرش گرم کاغذ و مدادهاش بود. نهایتا وسط‌هاش یه لیوان دوغ می‌خورد و دوباره برمی‌گشت سر دفتر نقاشی. چشم آقا محمود همش دنبال گچ‌بری و طراحی‌های مختلف ساختمان‌ها بود و به جای این که از باباش بپرسه: «بابا! چی شد نسل شما تو مشروطه انقلاب کرد؟ آب کم بود یا نون؟» از جنس و طراحی آثار هنری مختلف می‌پرسید. محمود خان تو ۲۱ سالگی سوار بر طیاره شد و به اروپا رفت تا با هنر نقاشی فرنگی‌ها از نزدیک آشنا بشه و چون عزمش جدی بود هفت سال تو وین موند. این وین همیشه هنرپرور بوده. حالا گاهی مینیاتور، گاهی مذاکره. وقتی دید کلاس‌های هنری خیلی فایده نداره و اگر چه قیافه استادهاش مثل مکرونه ولی اخلاق‌شون به معمر قذافی گفته زکی، تصمیم گرفت یه سر همه موزه‌های اروپا رو ببینه. از گورکی روسیه و پرادو اسپانیا شروع کرد تا مردان مسلح هلند و لوِر، لوَر، لوُّر، لوووُؤُ پاریس. احتمالا تا الان فهمیدید این محمود خانی که میگیم منظور استاد عالی‌جناب، محمود فرشچیانه. یعنی همون نقاش مشهوری که آثار معروفی مثل عصر عاشورا رو خلق کرده. ترکیب هنر متعهد با اعتقادات عمیق شیعی که تو ذهن هر ایرانی یه تصویر از خودش به جا گذاشته. البته عصر عاشورا تنها اثر معروف ایشون نیست. محمود خان فرشچیان در هجده سالگی یعنی تو همون سنی که خیلی‌ها پیام فوروارد می‌کنن و ممبر فیک می‌گیرن تا یه لقمه حروم ببرند سر میز فست فودشون، تابلوی «دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند» رو خلق کرده. حالا به اون جماعت ممبر اَدکُن اگه بگی معنی کن میگن: «خوب دوش که منظور دوش حمومه. احتمالا ملائک هم اسم تعمیرکار تاسیساته. آره دیگه حافظ نصف شبی لولش چکه می‌کرده این شعر رو گفته.» استاد محمود فرشچیان علاوه بر عصر عاشورا و دوش دیدم، آثار مهم دیگه‌ای هم خلق کرده. در سال ۷۲، ضریح جدید آقا امام رضا و در سال ۸۷، ضریح آقا امام حسین رو طراحی کرد. خوش به حالش. خدا بهش برکت بده. 🔗لینک همین یادداشت در سایت دفتر طنز حوزه هنری @HOWZAVIAN
🔰دغدغه‌مندان دینداری و آگاهی در جهان معاصر 🔸گزارشی از پروژه فکری برخی عالمان دین در دوران حاضر ✍️ یاسر عسگری 🔺نداشتن پروژه فکری مشخص، نقطه ضعف برخی شخصیت‌ها و اندیشوران ماست. اینکه پروژه فکری هر اندیشوری برای او و مخاطبانش مشخص باشد، یک حُسن و توفیق برای او خواهد بود، مگر در موارد خاص و نادر که به دلایلی برخی اندیشوران تمایل ندارند پروژه فکری‌شان آشکار و عیان باشد. تجربه نشان داده است اگر پروژه فکری اندیشور یا کنشگری روشن باشد، اثرگذاری و ماندگاری بیشتری خواهد داشت. 🔺البته اندیشمندانی که در این یادداشت آمده‌اند، نه همه اندیشمندان جامعه‌اند و نه آنان که نام‌شان ذکر شد، در یک سطح اثرگذاری‌اند و نه یک محقق به تنهایی، می‌تواند پروژه فکری اندیشوران کشور را آنگونه که شایسته است، دریابد؛ بنابراین تعداد معدودی که نگارنده آثار آن‌ها را مطالعه کرده و از این جهت که فعالیت‌های رسانه‌ای دارند یا اینکه در رسانه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی، آثارشان بیشتر دیده می‌شود، به ترتیب اولویت و اثرگذاری، انتخاب شده‌اند. 🔺طبیعی است در یک یادداشت، نمی‌توان به همه شخصیت‌های فکری، فرهنگی و سیاسی برجسته کشور پرداخت و اگر مخاطبان و دانشوران به ضرورت «داشتن پروژه فکری مشخص» ترغیب کند، نگارنده به هدف خود رسیده است. محتوای این یادداشت پیش‌تر در جلسات و گفتارهایی، در حسینیه هنر قم ارائه و هم اکنون مکتوب شده است. 🔺در این یادداشت به کلان‌پروژه فکری حضرت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهید مطهری، علامه مصباح یزدی، آیت‌الله حسن‌زاده آملی، آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله حائری شیرازی، آیت‌الله سیدهادی خسروشاهی، آیت‌الله محمدعلی تسخیری و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی اشاره شده است. 🌐متن کامل @HOWZAVIAN
🔘 پاسخ یک شبهۀ مغالطه آمیز ✍️ حسین کاوه ♦️ برخی افراد با ژست طلبکارانه مدام می‌پرسند که جمهوری اسلامی در این چهل سال چکار کرده است!؟ و همواره وضعیت امروز جمهوری اسلامی را با اوضاع کنونی برخی کشورهای غربی مقایسه می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که جمهوری اسلامی نه تنها کاری نکرده بلکه موجب عقب افتادگی مردم و کشور نیز شده است! 🔹 اولاً؛ جمهوری اسلامی در یک دسته‌بندی متشکل از نیروهای انقلابی، نیروهای محافظه‌کار و نیروهای غرب‌گرا می‌باشد! با این حال و علی‌رغم همۀ کوتاهی‌ها و کارشکنی‌های نیروهای محافظه‌کار و غربگرا، به اقرار نهادهای بین‌المللی نیروهای انقلابی با رهبری امام خمینی کبیر و امام خامنه‌ای عزیز اقدامات بسیاری کرده‌اند و اکثریت غالب پیشرفت‌ها و دستاوردهای امروز کشور نیز در حوزه‌های مختلف، مدیون مجاهدت‌های نیروهای انقلابی و راهبری امامین انقلاب است. 🔸 ثانیاً؛ اگرچه چهل سال برای رشد و پیشرفت یک انسان زمان زیادی است اما برای یک جامعه و نظامی که داعیۀ تمدن سازی دارد به مثابۀ دوران کودکی و نوجوانی است. ضمناً مقایسۀ جمهوری اسلامیِ چهل ساله که از ابتدای حرکت خود آماج حملات، تحریم‌ها و فشارهای متعدد و مختلف بوده با برخی کشورهای غربی که سیصد چهارصد سال از آغاز حرکت آنان آن هم با کلی غارت و چپاول و استعمار کشورهای دیگر می‌گذرد یک مغالطۀ خباثت آلود و البته احمقانه است. @HOWZAVIAN
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃پیشنهاد تماشا🍃 ✅سرعت تأثیرگذاری و الگوگیری در کودکان ✍️نجمه صالحی، دبیر تحریریه مجتهده امین وقتی حرکت زیبای دانش‌آموزی موج ایجاد می‌کند پس باید به تأثیر آموزش و الگوگیری در کودکان توجه بیشتری کرد! به راستی چند درصد جامعه نخبگانی به این گروه سنی توجه کرده‌اند؟ چرا نویسندگان تراز برای کودکان و به زبان آن‌ها کتاب نمی‌نویسند؟ چرا علما و فضلا به مدارس ابتدایی سر نمی‌زنند؟ چقدر برای کودکان وقت گذاشته‌ایم؟ آیا سعی کرده‌ایم خط شکنی کنیم؟ گاهی بعضی موج‌ها نیاز به یک پیش‌رو دارد همین! قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ (به بندگانم بگو شما را فقط یک موعظه می‌کنم و آن موعظه این است که به صورت جمعی و فردی برای خدا قیام کنید.)سبأ/۶۴ @HOWZAVIAN
🔖برسد به دست اهل دقت ✍️طیبه فرید، عضو تحریریه مجتهده امین کلیپ منتشر شده‌ی حرکت خودجوش دانش آموزان، برای اهل دقت، معنا و مفهوم خاصی داشت! این کودکان معصوم به سادگی بیان کردند که حرکت‌های خودجوش در تأثیر و تأثر سرعت بیشتری دارند تا بسیاری از حرکات سازماندهی شده! این ویدئو باید دست به دست شود تا آن شکاف های بین نسلی و فاصله‌های «بولد»شده و اغراق‌آمیز رنگ ببازد. انقلاب متعلق به جایی یا شخص خاصی نیست! انقلاب اسلامی محصول هدایت الهی و نقش واسطه‌ای انسان‌هاست و حرکت‌های خودجوش در مقیاس بزرگ‌تر حامل آثار فاخرتر و عمیق‌تری است. در مسیر انقلاب حرکات فعالانه‌ی خودجوش را جدی بگیریم! انقلاب اسلامی از حمایت الهی برخوردار است و دل‌ها متعلق به خداوند است. @HOWZAVIAN
🌱برای آزادیِ آزادی ✍️محمدجوادمحمودی به امید روزی که معنای «آزادی» از استبداد فکری بشر، «آزاد» شود... @HOWZAVIAN
🕌دلنوشته جمکرانی ✍سعید کرمی به شبستان مسجد که میرسی عروج عاشقانه ی نمازگزاران در نماز جماعت ؛حال غیر قابل وصفی برایت به ارمغان می آورد.... @HOWZAVIAN
💠 به بهانه ۲۲ بهمن احمد اولیایی 🔸«مَناسِک گزار» (rite of passage) را مردم‌شناس هلندی به نام ون جنپ  (Van Gennep) در سال ۱۹۰۸م مطرح کرد. ادبیات «آیین تشرف» (initiation) هم تقریبا مشابه ادبیات مناسک گذار است. مناسک و آیین هایی که انسان را از مرحله ای به مرحله دیگر عبور می دهد و انسان در مسیر رشد و تکامل از جایی به جایی می گذرد. «بلوغ» یکی از این گذرگاه هاست. 🔸ویکتور ترنر مردم‌شناس اسکاتلندی چهار مرحله را در این مناسک نام می برد که مرحله چهارم، مرحله انسجام است. فارغ از نقدهایی که به ادبیات غربی مناسک گذار وجود دارد، من میخواهم از این مقوله برای راهپیمایی ۲۲بهمن وام بگیرم؛ 🔹شاید برای برخی نظاره کنندگان، راهپیمایی ۲۲ بهمن یک حرکت تکراری است که هرساله فقط تکرار می شود اما برای حاضرین یکی از مهم ترین مناسک و آیین ها ست که نه فقط ریشه ملی بلکه ریشه دینی دارد. بله، تکرار ظاهراً ملال آور است اما اگر دقیق بنگریم، جامعه پویا است و حرکت دارد. حرکت، تغییر ایجاد می کند و تغییر، مانع تکرار است. لذا هرچند ۲۲ بهمن همیشه از نظر زمانی ۲۲ بهمن است اما هر بار بر نقطه ای از «گذر اجتماعی» ایستاده است. 🔹پس از اغتشاشات امسال، اکنون جامعه ایرانی قرارست در آیین راهپیمایی روز پیروزی انقلاب اسلامی، از «بحران» که از مراحل چهارگانه ترنر است، گذر کند و وارد مرحله «انسجام» گردد. نه بدین معنا که انسجامی نبوده بلکه از آنجهت که راهپیمایی از جنس شعایر است، این انسجام باید بازنمایی هم شود. 🔸 این گذر نوعی «تشرف» جامعه ایرانی به مرحله بلوغ اجتماعی است. بلوغی که هر سال تکرارش تکرار ملال آور نیست بلکه از جنس تکرار «فبأی آلاء ربکما تکذبان» و یادآور نعمت انقلاب اسلامی است. 🔸جامعه ای که هر سال بالغ تر می شود و با آیینی ملی و الهی تعظیم شعائر می کند و نعمت انقلاب اسلامی را مکرراً به خود یادآور می شود. 🔹پس حضور آحاد اعضای جامعه ایرانی، به مثابه رکن قوام بخش این آیین گذار و تشرف، امری لازم و طبیعتاً ستودنی ست. @HOWZAVIAN
☑️ همه می‌آییم؟ هادی سیاوش کیا ▫️حق داری. نیامدنت را هم مبارزه می‌دانی. مبارزه‌ای مثل روزهای پنجاه و هفت... ▪️می‌بینی که مسئولی چفیه به دوش صف اول راهپیمایی است که سال بعدش در کانادا، شلوارک پوش، میز اول "بار" است. دورویی دیده‌ای. تمام سختی تحریم‌ها و بی درایتی ها روی دوش تو و در سفره خانواده‌ی توست. حق داری. ▫️بعید می‌دانم که انقلاب ۵٧ را غلط بدانی. می‌گویی که خرابش کردند. و راست می‌گویی. ▪️اما درخت آفت‌زده را بی آب و داشت نمی‌گذارند عزیز. از ریشه نمی‌کنندش. خاصه درختی که پدرانمان پای آن نه آب بلکه خون داده باشند. ▫️بیایی به انقلاب ۵٧ آری گفته‌ای نه اختلاس ۴٠١، بیایی دل مادر شهید را شاد کرده‌ای نه دلِ فاسد جدید را. ▪️درست، این آمدنت، شاید آفت درخت را هم به نوایی برساند اما هیچ پدری، برای این‌که مورچگان خانه از تکه نان های ریخته، پروار می‌شوند، فرزندش را گرسنه نمی‌گذارد. و این انقلاب مستمر، فرزند ما مردم است. @HOWZAVIAN
💠 انقلاب اسلامی؛ انقلابی دائمی احمدحسین شریفی، استاد حوزه و دانشگاه انقلاب اسلامی، انقلابی به معنای حقیقی کلمه بوده و هست. «انقلابی مستمر» با نام اسلام و در «گستره‌ای جهانی» که با محوریت ایران شروع شده است. حدود ۴۴ سال است علیرغم همه دشمنی‌ها با سرعتی چشم‌گیر و اعجاب‌انگیز به سوی پیشرفت و تعالی حرکت می‌کند. چشم جهانی به سوی آن دوخته است. حتی قدرت‌هایی همچون روسیه و چین و هند و کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقایی با الگوگیری از ایران و قدرت تحریم‌شکنی ایرانیان، به خود جرأت و جسارت تقابل با یکجنانبه‌گرایی آمریکا و جهان تک‌قطبی را داده‌اند. در بازدیدی که دیروز (۱۲/ بهمن ۱۴۰۱) از انستیتیوی فلسفه‌ مسکو داشتیم جناب دکتر علی‌اکبراف، رئیس انستیتیو، می‌گفت: «بعد از تحریم‌های شدید آمریکا و کشورهای اروپایی علیه روسیه، الگوی ما برای مقاومت،‌ ایران و ایرانیان بودند. وقتی به شما و مقاومت ۴۰ ساله شما نگاه کردیم، به خود جرئت و امید دادیم که ما هم می‌توانیم در برابر تحریم‌های بی‌رحمانه غرب مقاومت کنیم و مقاومت خواهیم کرد.» امیدوارم که هر یک از ما هم وظیفه خود را در این حرکت جهادی و جهانی به خوبی انجام دهیم و در هدایت و ساماندهی به نظامات جهانی بر مبنای توحید و حقیقت و عدالت کوشا باشیم. @HOWZAVIAN
این خاک گوهرخیز خاک پاک ایران است جمهوری اسلامی ما مهد ایمان است جز با ولایت کار ما سامان نمی‌گیرد این حکم عقل و حکم دین و حکم قرآن است بیست‌ودو بهمن شکوه و افتخار ماست روز حضور و وحدت و تجدید پیمان است سردار دل‌ها یاد تو از دل نخواهد رفت شب‌های جمعه سینه از یادت گلستان است گل کرده نامت در بهار وحدت ملی ما هرچه داریم از امام و از شهیدان است 💠 @shaeranehowzavi
در دلش نام‌ خدا جاری‌ست این‌ دریای مواج من تپش‌های بلند پرچمم را دوست دارم 💠 @shaeranehowzavi
✅ انقلاب اسلامی و آزادی ✍️محمدصادق خرسند ◀️ عالمان سیاست معتقدند گاهی برای رسیدن به آزادی باید انقلاب کرد. اما ملت ایران ثابت کرد می توان با انقلاب معنای آزادی را دگرگون ساخت. آزادی مفهومی است که به قول منتسکیو بیشتر از هر مفهوم سیاسی دیگر تعریف دارد و محل اختلاف است. تعابیر متفکران لیبرالیسم، سوسیالیسم، فمینیسم و حتی مکاتب انتقادی از آزادی تک بعدی و فارغ از نقش مذهب، سنت و ارزش‌ها است؛ اما انقلاب اسلامی ایران وجه دیگری از آزادی را با عنوان مردمسالاری دینی در سپهر سیاسی ثبت کرد. ◀️ این انقلاب برای نخستین‌بار در تاریخ سیاسی جهان بر اساس تفکرات مذهبی به برپایی حکومتی انجامید که قدر مشترک اندیشه تمامی رهبران آن، آزادی است. امام خمینی(ره) انسان را فطرتاً آزاد و آزادی را ابتدایی‌ترین حق بشر می‌داند. شهید مطهری نیز معتقد بود اسلام، آزادی بیان و تفکر را به رسمیت شناخته است. رهبر انقلاب اسلامی هم آزادی مردم را جزء حقوق طبیعی انسان عنوان می کند. ◀️ متهم کردن نظام جمهوری اسلامی به دیکتاتوری در حالی است که این نظام تنها نظامی در تاریخ انقلاب‌های جهان است که با رأی اکثریت مطلق مردم انتخاب شده است و به اندازه تعداد سال‌های عمر خود برای انتخاب مناصب سیاسی به آرای عمومی مراجعه کرده است. آن هم در منطقه خاورمیانه که به فرموده رهبر انقلاب برخی کشورهای آن به صورت قبیله‌ای اداره می‌شوند و مردم آن حتی فرق صندوق رأی و صندوق میوه را نمی‌دانند! 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
💐 اسلام که آمد... ✍️ میر عبدالرحمن، دانشجوی دینی اهل سنت با ارسال یادداشتی به جمع نویسندگان حوزوی پیوست: وحدت و یکپارچگی دریچه‌ای است که رهروان از ورای آن شمیم معنوی عالم لاهوت را استشمام می‌کنند؛ زندگی در سایه‌سار این چتر رحمت و فضیلت قدسی، روح پژمرده اجتماعات انسانی را شکوفا و قامت خمیده‌ی بی‌تفاهمی‌ها را استوارتر می‌سازد. بی‌تردید مفهوم «وحدت» در اعماق خود مکتبی بزرگ، نیکو سرشت و مسیر متعالی دارد که از مشکات نبوت چکیده شده است. وحدت امت اسلامی جان مایه وحی الهی و سلوک عملی مسند نشینان معنوی (اصحاب) پیامبر صلوات الله علیه بود. زین رو شجره طیبه«وحدت» از سپیده دمِ طلوع فاخرانه‌ی اسلام عزیز در صحنه‌ی جزیره‌العرب، رنگ و بویی انسانی و اسلامی گرفت و جامعه جاهلیت را از چارچوب وحدت اقوام و مذاهب آن عصر که فقط در نام و نشان منحصر شده بود و هیچ جنبه‌ای عملی و انسانی نداشت، رهایی بخشید. پیش از اسلام، از همه نامیمون‌تر، برای قدرت‌طلبی و گسترش اقتدار قدرت خود، بر همدیگر می‌تاختند و عزت و شرف خویش را نقش بر خاک سیاه می‌کردند؛ اما این آواز رسایی اسلام بود که بر کوی و برزن ندای وحدت و انسجام مذاهب و ملیت‌های متنوع را بانگ عظیم زد و همه را با جرس قدسی خویش، بر خوان گسترده‌‌ی حبل المتین الهی دعوت گسترده و این پیوند اسلامی را نیکوترین احتفال انس و محبت خواند و به این طریق بذر ایمان و محبت اسلام در سرزمین وجودی مسلمین بهتر و شایسته تر نشو و نمو یافت. اسلام که آمد فاصله‌های مؤمنان را کوتاه، و کوتاه اندیشیدن‌های عصر جاهلیت را ویران و ضمیر مسلمین را با آب طهارت خلوت نبوی شستشویی خالصانه داد. وحدت اسلامی منبعث از ریشه عشق‌آفرین شریعت محمدی و مضمون ظاهری و باطنی کلام رب العالمین است. اهل سنت و تشیع از این نعمت عظمای برادری و برابری از برکت انفاس پاکیزه‌ی نبوی و تعالیم حرارت‌آفرین رسول الله به شکل احسن بهره‌مند هستند. پیوند الفت و عشق‌ورزی این دو جریان مواج بحر اسلام چنان عمیق و وسیع است که در حقیقت برخاسته از یک اقیانوس کبیرند. قرن‌های متوالی است که اهل تشیع و سنت مراودات اجتماعی و سرشت برادری و فرهنگ و خرده فرهنگ‌های مذهبی خویش را باکمال دیانت و صداقت اسلامی محفوظ و خدعه‌ی توطئه‌هایی دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی را با سینه باز لمس کردند. در برهه‌های در هم ‌کوبیدن تبلیغات زهرآگین انشقاقِ امت، دست وحدت خویش را به پهنای زمین وسعت دادند و بر چهره‌ی ابلیسانِ آدم‌روی کوبیدند. دشمنان اسلام از هر مجرایی که چه با عناصر وهابیت و غیره مجریان سیاست‌های دین‌ستیز خود، بخواهند که شکافی در ساختمان مذاهب اسلامی ایجاد کنند، در میانه‌ی مسیر به دشت و هامون پر خار مغیلانی برخورد خواهند کرد که امکان پیشروی وجود ندارد. شکی نیست که در حریم عزتمند و فرهمند مذهبی و با طراوت برادرانه‌ی اهل تشیع و سنت، نقوش مخرب‌آور هر ناکس، محو و زایل‌شدنی است. این فضای همدلی و متین مذهبی ایران، در قدم نخست از برکت اندیشه متعالی و بینش عارفانه‌ی مقام معظم رهبری و ملت شکوهمند و پراحساس ایران اسلامی است. @HOWZAVIAN