eitaa logo
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
254 دنبال‌کننده
292 عکس
203 ویدیو
28 فایل
محمدرضا سعادتی #طلبه_عصر_انقلاب_اسلامی گردآورنده کتابهای: ●آزادی یعنی آزادی ●پای درس خمینی مشهد ■علاقه مندی هایم: مطالعات مکتب امام (ره) اندیشه انقلاب فلسفه عرفان ادمین: @Mr_saadati14
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 بمناسبت نزدیک شدن ایام تبلیغ فاطمیه 🌀 گاهی اوقات یک مُبَلّغ، کاری می‌کند که صد فقیه نمی‌توانند آن کار را بکنند... 🔸 برای تبلیغ، بایستی باب جدیدی را در مدیریت و اداره‌ی حوزه‌ جدید به وجود آوریم. درست است که ما روی فقاهت تکیه می‌کنیم، درست است که فقاهت را اصل می‌دانی؛. اما چنین نیست که رشته‌ی تبلیغ را در حوزه‌ی علمیه‌ی قم، کم‌ارزش بدانیم. گاهی اوقات یک مبلغ، کاری می‌کند که صد فقیه نمی‌توانند آن کار را بکنند. 🔹 مرحوم حاج آقا رضا همدانی واعظ - غیر از حاج آقا رضا همدانی صاحب مصباح الفقیه است - که مردی ملّا و بیشتر اهل وعظ و تبلیغ بود، آن زمان که یکی از مسالک باطله، رواج پیدا کرده بود و در رأس آن مسلک باطل - که من نمی‌خواهم اسم بیاورم - ملّایی تحصیل کرده و درس خوانده‌ نجف قرار داشت - کرمی که از داخل خود درخت به‌وجود آمده و رشد کرده بود - حرفهایی داشتند، که آن حرفها کم‌کم داخل حوزه هم نفوذ می‌کرد. مرحوم میرزای شیرازی به همین حاج آقا رضا همدانی متوسل شد. حاج آقا رضا همدانی یک منبر رفت و آن منبر شد کتابی به نام «هدیة النملة الی رئیس الملة» که الان هم این کتاب وجود دارد. 🔸 پس، یک مُبَلّغ، گاهی اوقات می‌تواند چنین کار عظیمی را انجام دهد که خود میرزای شیرازی یا بقیه‌ای که بودند و خواستند چنین کاری را انجام دهند، بر آن تسلط نداشتند. این آقا، فنش تبلیغ بود. کارش تبلیغ بود. در همین انقلاب ما - قبل از پیروزی و اوایل انقلاب - وعاظ و شخصیتهای تبلیغی‌ای بودند که بحمدالله بعضی از آنها الان حیّ و موجودند و از برکات وجودشان، جامعه باز هم بهره‌برداری و استفاده می‌کند. اینها گاهی که در تهران یا قم به منبر می‌رفتند، دنیایی را روشن می‌کردند؛ روشنگری می‌کردند. این‌که روایت دارد: «بعالم الناطق مستعمل علمه» - که روایات متعدد دارد - به خاطر همین است: قوت نطق و قوت تبلیغ. (۱۳۷۱/۰۶/۲۹) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 مشاهده عقلیه لذت آفرین است چون درک حقایق حاصل می شود/ علم حصولی بصیرت آفرین است ولی غذای اصلی، نیل وجودی است : 🔹قوه عاقله هم لذات مناسب خودش را دارد، وقتی حقایق به او داده می‌شود، تا پیدا می‌شود، همه‌اش برایش وجد است و شیرین، چون مناسب قوه عاقله است. حتی عنوان مشاهده عقلیه هم می‌دهند. انسان بما هو انسان، از حقایق به شدت لذت می‌برد. ما گاه متوجه نیستیم، ولی گاه این شیرینی آن‌قدر وجد دارد که زیر سر درک حقایق است. انسانیت انسان به قوه عاقله‌اش است. 🔸برخی را دیده‌ام که مشغول کاری دیگر شده‌اند در عین حالی که اقتدار عقلی دارند. ولی کاری که می‌کنند کار عقلی و علمی نیست، در دل این کارها گاه احساس کوفتگی می‌کنند، ولی در دل آن کار، گاه چند حرف علمی می‌شنوند، تمام خستگی‌شان از بین می‌رود. اینکه گاه یک عالم از غذا و راحتی خودش می‌زند و تن می‌دهد به سختی‌های کار علمی، نشان‌دهنده این امر است که لذت عقلی بالاتر از لذت حسی است. این در کار علمی است. 🔹 علم حصولی بصیرت‌آفرین است. اما غذای اصلی چیز دیگری است. بوعلی در نمط هشتم گفته است: لذت با صورت می‌گیرد. و در نهایت می‌گوید: سعادت انسان آن چیزی است که عارفان به آن رسیده‌اند. نیل ذهنی خوب است ولی اصل آن نیل وجودی است که باید به آن رسید. همین که به نیل وجودی برسد، لذت می‌برد. اصل قوه قلبیه و قوه روحیه است که باید از آنها لقمه خاص خود را دریافت کند. گرچه بوعلی تعبیر می‌کرد به قوه عقلیه. اما اصل قوت و غذای اصلی ما این قوه قلبیه است و حتی بوعلی در نمط نهم ادبیات سرّ را به کار برده است. سرّ السر انسان اصل جهت انسانی است که باید تغذیه شد. 📙 درس عرفان در وادی عمل؛ جلسه ۴۱۴ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 | قرائت دعای چهاردهم صحیفه سجادیه توسط حاج محمود کریمی 📌 قرائت دعای چهاردهم صحیفه سجادیه، یکی از توصیه های اخیر رهبر انقلاب برای پیروزی جبهه مقاومت بود. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
داستان نویسی فلسفی.mp3
3.96M
🌀 ضرورت داستان نویسی فلسفی 🎙 بخشی از جلسه سی و دوم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹 ارتباط جدی داستان های فلسفی با حکمت عملی 🔸 تبدیل مضامین عقلی به شکل داستان کوتاه و بلند 🔹 فلسفه کودکان در قالب داستان 🔸 تبدیل داستان به فیلم، مستند و انیمیشن 🔹 ارج و بها ندادن به داستان نویسی فلسفی؛ علت عدم رشد آن ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
اهمیت تبلیغ.mp3
8.98M
🌀 تنبلی در تبلیغ، مضرات دارد و ممکن است خداوند نگاه لطفش را از انسان بردارد... ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔸ایام تبلیغی را تا قدر ممکن به تبلیغ بروید 🔹 اگر ما را دعوت به تبلیغ نکردند چه کنیم؟ 🔸 بسیاری از چیزهایی را که در ایام تحصیل می خواهیم و نمی شود در تبلیغ به ما داده می شود 🔹 وظیفه شناسی یعنی در ایام تحصیل، تحصیل کنیم و در ایام تبلیغ، تبلیغ کنیم ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۴۹) 🌀 نشانه شجاعت و نیرومندی انسان چیست؟ / بشر بیشترین ضربه را از چه می خورد؟ 🔻 : 🔹 «عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ: أَشجَعُ النَّاسِ مَن غَلَبَ هَواهُ». پیامبر اکرم می فرمایند شجاع ترین مردم آن کسی است که بر هوای نفس خودش غالب شود. 🔸 شجاعت انواع و اقسامی دارد که من اشاره می کنم. اولین شجاعت، شجاعت در مقابله با نفس خود انسان است. غلبه هر حریف در میدان جنگ جسمانی یا در میدان سیاست یا در میدان علم، در واقع نیرومندی و شجاعت انسان را نمی تواند درست نشان دهد. آن چیزی که نشانه نیرومندی و شجاعت انسان هاست این است که بتواند بر آن چالش گر درونی خود غلبه کند. 🔹 ...بشر بیشترین ضربه را از همین هوس درونی و منیّت خود خورده است. ذلت انسان هم ناشی از این است، تکبر انسان هم ناشی از این است. هم قدرت های استکباری و فرعون ها ضربه این منیّت و فرمان نفس خودشان را خورده اند هم آنهایی که زیر بار فرعون ها رفتند. چرا انسانهایی تن به مبارزه با طاغوت نمی دهند؟ چه چیزی مانع آنهاست؟ همین شیطان درونی؛ همینی که می خواهد دو روز بیشتر زنده بماند، راحت تر زندگی کند و راحت تر بخورد و بپوشد. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش نهم: شجاعت؛ ص ۲۸۱ و ۲۸۲ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
الحمدللّه 🤲🤲🤲 ☄ باز هم شکست مفتضحانه رژیم خبیث و نامشروع صهیونیستی 🌕 ان شاءالله بزودی آزادی قدس شریف ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🔥 چرا با آتش بس، اسرائیل شکست خورد⁉️ 💭 از رجزخوانی های نتانیاهو تا پرچم سفید تل آویو 🏳 🏴‍☠ اهداف شکست خورده اسرائیل در حمله به لبنان 🏴‍☠ خسارات و تلفات رژیم صهیونیستی 🤏 خسارات اقتصادی 🤏 خسارات اجتماعی 🤏 تلفات نظامی 🤏 تخریب زیرساخت ها 🤏موشک های حزب الله علیه صهیونیست ها 🤏 کارنامه حزب الله در یک روز 🏴‍☠ اذعان صهیونسیت ها به شکست در برابر حزب الله لبنان 🚀 بزرگترین ضربات حزب الله 📢 واکنش ها به آتش بس منبع: روزنامه همشهری؛ ۸ آذرماه ۱۴۰۳ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
🌀درباره کتاب «سه دیدار» با مردی که از فراسوی باور ما می آمد... ✏️ محمدرضا سعادتی؛ طلبه حوزه علمیه ق
✏️ الحمدللّه مطالعه جلد دوم کتاب سه دیدار به پایان رسید. برای جلد نخست این کتاب یادداشت مفصلی نوشته بودم، بخش زیادی از همان یادداشت برای جلد دوم هم صدق می کند. بعلاوه اینکه درباره جلد دوم باید گفت همان مقدار و بود. در اوج ترین صفحات کتاب دیدار شاه با امام بود که حقیقتا نادر ابراهیمی گل کاشته بود. غم انگیزترین صفحات کتاب هم مرگ عمه شجاع و غیور و مادر مهربان و تیزبین امام بود. روزهای بسیار بسیار خوبی را با مطالعه این دو جلد کتاب به سر کردم. عالی بود. ای کاش جلد سوم کتاب هم که نویسنده وعده داد بود چاپ می شد ولی سرنوشت جلد سوم گویا مشخص نیست. (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
نقش ملاصدرا در حکمت عملی.mp3
11.92M
🌀 آیا ملاصدرا در حکمت عملی نقش داشته است؟ 🎙 بخشی از جلسه سی و پنجم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔸 فراهم آوردن مباحث و مبانی هستی شناختی و انسان شناختی عمیق برای تبیین عقلانی و حِکمی مباحث حکمت عملی 🔹 طرح صدرا در مشهد پنجم از کتاب شواهد الربوبیة 🔸جمع بین دنیا و آخرت در اندیشه ملاصدرا 🔹 نزدیکی صدرا به ابن سینا در متفاوت دانستن شریعت و سیاست بر خلاف فارابی که سیاست و شریعت را یکی می دانست 🔸 از دل اندیشه ابن سینا و صدرا حکومت مشروطه مشروعه بیرون می آید 🔹احیای طرح فارابی در کار امام خمینی (ره) 📌 توجه: این بحث ادامه دارد... ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
30.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 لا مَلجَأَ لنا الّا زهرا / تنها امید ما در این دنیا ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۵۰) 🌀 شجاعتِ اظهار حق / حق را چگونه تشخیص بدهیم؟ ...سر خودمان را کلاه نگذاریم و با توجیه و تأویل، بخواهیم یک چیزی را حق تصور کنیم... 🔻 : 🔹 قالَ اَبوذَرٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ: ... قُلتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ زِدني! قَالَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ: قُلِ الحَقَّ وَ إن كانَ مُرّاً. شجاعتِ اظهار حق، یک شجاعت است. تلخ بودنِ حق گاهی به این صورت است که برای خود انسان تلخ است، انسان یک حقیقتی را بخواهد اعتراف کند، برای خود او تلخ است، مثل اینکه یک قضاوتی است علیه خود او، علیه کسان او، و گاهی این تلخی برای مخاطب است. اگرچه به کام مخاطب شما که شخص محترمی است، رفیق نزدیکی است، رو دربایستی هم دارید تلخ می آید، در عین حال حق را بگو. 🔸 به گمان من، اوّلی سخت تر از دومی است. دومی یک نوع شجاعتی را می طلبد که انسان دچار رودربایستی نشود و آنچه را که حق است به خاطر رفاقت و ملاحظات گوناگون پنهان نکند. بعضی ها از دوست، بیشتر می ترسند تا از دشمن. ترس به معنای رودربایستی. ترس اینکه مبادا این دوست از دست برود؛ ترس اینکه مبادا این حرف موجب شود که در مورد من ناجور فکر کنند. شجاع ترین شجاعان، آن کسی است که حقیقت مصلحت و تکلیف را بر توقعات و رودربایستیها مقدم بدارد. لكن اوّلی شجاعت بیشتری را لازم دارد؛ زیرا شجاعت در مقابل نفس خود انسان است، این آنجایی است که غالباً از مزالّ اقدام (لغزشگاه) است، اینجا می فرمایند حق را بیان کن هر چند برای تو تلخ باشد. در قرآن هم آمده است: «وَلَو عَلَى أَنفُسِكُم أَوِ الوالِدَينِ وَالأَقْرَبِينَ». 🔹... آن نکته دقیقی که اینجا وجود دارد این است که حق چیست؟ خیلی ها حرفی را می زنند طرف مقابلش هم حرف مقابل آنها را می زند و هر دو ادعا می کنند حرف ما حق است. به نظر می رسد آنچه برای ما، عمل شخصی مان، بینی و بین الله باید ملاک باشد، آن حجت است، حجت الهی است. سر خودمان را کلاه نگذاریم، محاسبه کنیم ببینیم بر طبق حجت و استدلالی که می توان آن را پیش خدای متعال در مقابل احتجاج الهی عرضه کرد، آن را حق بدانیم و بر آن ایستادگی کنیم ولو تلخ باشد، نه اینکه با توجیه و تأویل و کلاه شرعی یک چیزی را حق تصور کنیم بعد هم بگوییم آن حق است. حق را بگو یعنی چیزی را که جازم به حقانیت آن هستی. این جزم هم آن وقتی حاصل می شود که یک حجتی بر آن قائم باشد که انسان بتواند به آن احتجاج کند؛ هم پیش نفس خودش هم نزد خدای خودش. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش نهم: شجاعت؛ ص ۲۸۴ تا ۲۸۶ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
‍🌀 دستورالعمل مهم معنوی از امام خمینی (ره) 🔸 اکنون که معلوم شد ایمان غیر از علم است، و آنچه که در ما از معارف و‏‎ ‎‏حقایق توحید و اسماء و صفات است علم است و قلب ما را از آنها خبری‏‎ ‎‏نیست، و معلوم شد که تا این امور به قلب نرسد و قلب به آنها مؤمن نشود اثرش‏ ‎کم است، باید انسان در صدد تحصیل ایمان برآید که اگر خدای نخواسته از این‏‎ ‎‏عالم _که دار تغیُّر و تبدُّل است و هر یک از ملکات و اوصاف و احوال قلبی را‏‎ ‎‏می توان در آن تغییر داد_ بیرون رویم و از ایمان دست ما تهی باشد، خسارتهای‏‎ ‎‏فوق العاده به ما وارد خواهد آمد و در واقع خواهیم شد و ‏_‎‏بی_پایان نصیب ما خواهد گردید. و در آن عالم، ممکن نیست هیچ حالی از احوال‏‎ ‎‏نفس تغییر کند، یا اگر ایمان در این جا حاصل نشد، آنجا بتوان حاصل نمود.‏ 🔹 پس انسان باید در همین عالم، این چند صباح را مغتنم شمارد و ایمان را با‏‎ ‎‏هر قیمتی هست، تحصیل کند و دل را با آن آشنا کند. و این در اوّلِ سلوک انسانی‏‎ ‎‏صورت نگیرد، مگر آن که: 1⃣ اوّلاً، نیت را در تحصیل معارف و حقایق ایمانیه‏ ‎‏خالص کند و قلب را با و ، به و آشنا کند تا اخلاص در‏‎ ‎‏قلب جایگزین شود؛ چه که اگر اخلاص در کار نباشد ناچار دست تصرف ابلیس‏‎ ‎‏به کار خواهد بود و با تصرف ابلیس و نفس _که قدم خودخواهی و خودبینی‏‎ ‎‏است_ هیچ معرفتی حاصل نشود؛ بلکه خود علم التوحید بی اخلاص، انسان را‏‎ ‎‏از حقیقت توحید و معرفت دور می کند و از ساحت قرب الهی تبعید می نماید...پس از تحصیل اخلاص، ممکن است راه به حقیقت پیدا کرد‏‎. 2⃣... و پس از آن، از‏‎ ‎‏گناهان و مخالفات، خالصی کند با شرایط خود، که در باب «توبه» بیاید.‏ ‏‏و چون قلب را از کثافات خالی کرد، مهیای برای ذکر خدا و قرائت کتاب‏‎ ‎‏خدا شود و تا قِذارات و کثافات عالم طبیعت در آن است، استفادت از ذکر و ‏‏قرآن‏‎ ‎‏شریف میسور نشود. 3⃣ پس از آن که دل را برای ذکر خدا و ‏‏قرآن ‏‏شریف مهیّا نمود، و‏‎# ‎‏اذکار_شریف_توحید و را با حضور قلب و حال طهارت، قلب کند؛ به‏‎ ‎‏این معنی که قلب را چون طفلی فرض کند که زبان ندارد و می خواهد او را به‏‎ ‎‏زبان آورد، چنانچه آن جا یک کلمه را تکرار کند و به دهان طفل گذارد تا او یاد‏‎ ‎‏گیرد، همین طور کلمۀ توحید را با طمانینه و حضور قلب، باید انسان ‏‎ ‎‏کند و به دل بخواند تا زبان قلب باز شود. و اگر وقتی چون یا ، بعد از فریضۀ صبح برای این کار اختصاص دهد خیلی بهتر است.‏‎ ‎‏پس در آن وقت، با طهارت وجهۀ ‏‏قرآن‏‏ و ذکر را متوجه قلب کند، و آیات شریفۀ‏‎ ‎‏الهیّه که مشتمل بر تذکّر و مشتمل بر توحید است به قلب بخواند به طور تلقین و‏‎ ‎‏تذکیر.‏ ‏‏و اگر آیات شریفه آخر سورۀ حشر را از قول خدای تعالی ‏‏«‏‏یَا ایُّهَا الَّذِینَ‏‎ ‎‏آمَنُوا اتَّقُوا الله‏‏»‏‎‏ که آیۀ ۱۸ است، تا آخر سوره، که مشتمل بر تذکر و محاسبه‏‎ ‎‏نفس و محتوی بر مراتب توحید و اسماء و صفات است، در یک وقت فراغت از‏‎ ‎‏نفس از واردات دنیایی، مثل آخر شب یا بین الطّلوعین با حضور قلب بخواند و‏‎ ‎‏در آنها کند، امید است ان شاء الله ببرد. و همین طور در‏‎ ‎‏اذکار شریفه با حضور قلب ذکر شریف: ‏‏«لا الهَ الاَّ الله»‏‏ _که افضل و اجمع اذکار‏‎ ‎است‎‏_ این عمل را بکند؛ امید هست خداوند از او کند. 4⃣ و البته در هر‏‎ ‎‏حال، از نقص و عجز خود و از رحمت و قدرت حق، غافل نباشد، و دست‏# ‎‏حاجت پیش ذات مقدّس او دراز کند و از آن ذات مقدّس دستگیری کند؛‏‎ ‎‏امید است که اگر مدتی اشتغال به این عمل پیدا کند، نفس به توحید کند، و‏‎ ‎‏نور توحید در قلب جلوه کند. 5⃣ و اگر در شب و روز چند دقیقه ای به حسب اقبال قلب و توجه آن _یعنی به‏‎ ‎‏مقداری که قلب حاضر است_ نفس را کند در نور ایمان، و از آن‏‎ ‎‏مطالبۀ نور ایمان کند، و آثار ایمان را از آن جستجو کند، خیلی زودتر به نتیجه‏‎ ‎‏می رسد، ان شاء الله.‏ 📗 شرح جنود عقل و جهل؛ ص ۱۰۳ تا ۱۰۶ (ره) (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🖼 تصویر سازی بسیار زیبا از هیئت شهدای مقاومت در ضاحیه لبنان "مجلس السيدة الزهراء (عليها السلام) في الضاحية" ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
IMG_20241130_180304_899.jpg
10.48M
🖼 فایل از تصویر سازی بسیار زیبا از هیئت شهدای مقاومت در ضاحیه لبنان "مجلس السيدة الزهراء (عليها السلام) في الضاحية" ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .