eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
156 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 رحمه الله هیچگاه معتقد به صلی الله علیه واله نبوده است و مخالف شیعه چیزی نگفته. 🖇 سالروز بزرگداشت رئیس المحدثین شیخ صدوق 📌آنچه که امروزه در بین و حتی بعضی مشهور است مسأله اعتقاد شیخ صدوق به سهو النبی است، طوری این مسأله در رابطه با صدوق مشهور شده که هر وقت سخن از سهو النبی می شود دنباله اش سخن صدوق است، 👇👇👇
🛑 هیچگاه معتقد به نبوده است و خلاف اجماع شیعه چیزی نگفته . 🖇 سالروز بزرگداشت رئیس المحدثین شیخ صدوق 📌آنچه که امروزه در بین و حتی بعضی مشهور است مسأله اعتقاد شیخ صدوق به سهو النبی است، طوری این مسأله در رابطه با صدوق مشهور شده که هر وقت سخن از سهو النبی می شود دنباله اش سخن صدوق است، ❇️در حالی که شیخ صدوق معتقد است و سهو نمی کنند آن سهوی را که بخاطر بر انسان صورت بگیرد بلکه سهوی که ایشان نهایتا دارند است یعنی خدا بنابر مصالحی بعضی امور را از یاد امام یا نبی می برد که این مسأله ممکن است و سمعاً در وقوع اش است الا اینکه فردی حمل بر کند. 📚 من لا يحضره الفقيه ج ۱ ص ۳۶۰ 👥صدوق در این اعتقاد خود تنها نیست بلکه افرادی مثل (مکتب بغداد) نیز با شیخ صدوق همراهی کردند و حکم به جواز وقوع هر نوع سهوی بر امام دادند چه برسد به صدوق که هر سهوی را قبول ندارد. ⭕️شیخ طوسی در تفسیر تبیان ذیل آیه ✅ وَإِمَّا یُنسِیَنَّکَ الشَّیْطَانُ فَلَا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّکْرَی... گفته است: 🔰زعم کسی که بگوید !! سهو را بر نبی جائز نمی دانند و است بلکه ما طایفه امامیه سهو و نسیان را بر ایشان جائز می دانیم 😕الا در مواردی معتقدیم ایشان سهو نمی کنند مثل سهوی که نشان از اخلال در باشد یا سهو در اوامر و نواهی و اموری که خداوند به پیامبرش دستور داده تا به امت برساند. انبیا می خوابند خود سهو است و یا می شوند که این همه سهو است. 📚التبيان في تفسير القرآن ج ۴ ص ۱۶۵ 👥علاوه بر شیخ طوسی، (مکتب بغداد) نیز در تفسیر مجمع البیان از این عقیده دفاع می کند و می نویسد: 🔰امامیه سهو و نسیان را در پیام الهی بر پیامبر جائز نمی دانند اما غیر از ابلاغ پیام الهی هر گونه سهو و نسیان را بر پیامبر جائز می دانند😕 تا جایی که موجب اخلال در عقل نشود! چطور امامیه قائل به جواز سهو و نسیان بر پیامبر نباشند در حالی که معتقدند پیامبران می خوابند و بیهوش می شوند و این دو از قبیل سهو است اعتقاد به اینکه ما امامیه قائل به سهو النبی نیستیم است نسبت به ما 📚مجمع البيان في تفسير القرآن  ج ۴ ص ۸۲ ⚠️ قابل توجه عقل گرایان افراطی منتقدین مکتب حدیثی شیخ صدوق ✍ ان شاءالله به زودی مسئله سهو النبی و اسهاء النبی را هم برسی خواهیم کرد. روافض الحیدری @Talabeh_nevesht110 @ravafez_alhaydari
🛑 برسی روایت برابری رحمت‌الله‌علیه با #الحسین صلوات‌الله‌علیه 🖇 به مناسبت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام نکات: 1⃣ اختصاص این امر به راوی به سبب جهالت او به مقام عبدالعظیم 2⃣ جهالت راوی از لحاظ رجالی (البته برسی سندی برای ما اهمیتی ندارد) 3⃣ صدق حکم این حدیث برای کسی که مشتاق زیارت امام حسین هست و قدرت رفتن ندارد 4⃣ زیارت هیچکس حتی ائمه با زیارت اباعبدالله الحسین قابل قیاس نیست. توضیحات مفصل اینجا بخوانید📝👇👇
🛑 برسی روایت برابری رحمت‌الله‌علیه با صلوات‌الله‌علیه 🖇 به مناسبت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام ✅ حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى بْنِ بَابَوَيْهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى اَلْعَطَّارِ عَنْ بَعْضِ أَهْلِ اَلرَّيِّ قَالَ : دَخَلْتُ عَلَى أَبِي اَلْحَسَنِ اَلْعَسْكَرِيِّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ أَيْنَ كُنْتَ فَقُلْتُ زُرْتُ اَلْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ أَمَا إِنَّكَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ اَلْعَظِيمِ عِنْدَكُمْ لَكُنْتَ كَمَنْ زَارَ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ⭕️محمّد بن يحيى عطّار گويد:مردى از اهل رى كه خدمت حضرت هادى عليه السّلام رسيده بود براى من نقل كرد كه شرفياب حضور حضرت عسكرى عليه السّلام شدم بمن فرمود:كجا بودى‌؟عرض كردم از عليه السّلام آمده‌ام،فرمود: 🔰اگر قبر كه در شهر شماست زيارت ميكردى همانا ثواب كسى را داشتى كه حسين بن على عليهما السّلام را زيارت كرده باشد. 📚کامل الزيارات ج ۱، ص ۳۲۴ 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ج ۱، ص ۹۹ 🔍برسی 1⃣ محقق نشر الفقاهه: 🔰 این روایت با قول شیخ است در رجالش که راوی روایت را در شمار اصحاب امام عسکری آورده نه امام هادی / ایضا روایت هست به دلیل جهالت راوی از امام ... 📚کامل الزیارات نشر الفقاهه ج۱ ص۵۳۷ 2⃣...وفيه إيعاز إلى خصوصيّة الرّجل ( الرّاويّ ) واختصاصه به ، فكأنّه كان ممّن لا يزور عبدالعظيم مع قربه منه ، وكان يزهد ويرغب عنه ، ولا يعرف مكانته وفضله. ( الأمينيّ رحمه الله ) أقول : ذلك على فرض صحّة قول الرَّاويّ المجهول.👈 وإلاّ لا يقاس بالحسين عليه السلام وزيارته أحدٌ حتّى الأئمّة المعصومين عليهم السلام 👉، ولاُستاذنا الغفّاريّ ـ أيّده الله ـ في هذا الخبر بيانٌ راجع ثواب الأعمال المترجم ص ١١٤ طبع مكتبة الصَّدوق 🔰 خلاصه ترجمه/ : ...ظاهرا این حکم راوی هست چرا که شاید او از کسانی بوده که به زیارت عبدالعظیم نمی رفته و دوری میکرده در حالی که به مقبره او او نزدیک بوده و و عبدالعظیم را نمی شناخته فلذا امام با این امر خواستند او را به عبدالعظیم راهی کنند. اما من (علامه امینی)می گویم : این احتمال بالا بر فرض صحت قول این راوی هست 👈 والا قابل با هیچ احدی نیست حتی صلوات الله عليهم 👉 استاد ما جناب غفاری هم در ریل این‌روایت قول خوبی دارند. 📚 كامل الزيارات ط مكتبة الصدوق ج1 ص338 3⃣ استاد غفاری: 🔰بنظر ميرسد كه اين حكم همين مرد بوده باشد كه شايد بمقام حضرت عبد العظيم نداشته،و اين در صورتيست كه حديث را واقعا از امام عليه السّلام بدانيم و إلاّ اين مرد خود حالش براى ما و نميدانيم براستى امام چنين كلامى باو فرموده يا نه،ولى بهر حال و حضرت عبد العظيم عليه السّلام و رضايتمندى اهل بيت عليهم السّلام از وى بحسب تاريخ و اخبار مأثوره معلوم و آشكار است،ليكن در اينكه زيارت قبرش براى همه باشد با ثواب زيارت مرقد مطهّر سيّد الشّهداء حسين بن علىّ‌ صلوات اللّٰه و سلامه و بركاته عليهما-كه در روايات وارد شده برابر است با سبحان در عرش مورد گفتگو است و مينمايد،و خداوند عالم است،امّا چنانچه كسى بدين اميد كه ثواب زيارت حضرت ابا عبد اللّٰه عليه السّلام را بحسب اين خبر در زيارت حضرت عبد العظيم عليه السّلام بوى دهند قبر او را زيارت كند ان شاء اللّٰه خداوند آن ثواب را بدو خواهد داد و اين بر اساس قاعدۀ و باشد 📚ثواب الأعمال ترجمه غفاری ج۱، ص۲۲۲ روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑پاداش واقعی زیارت حضرت علیه السلام ⭕️شیخ عباس قمی طاب ثراه در ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم مینویسد: ✅وقال المحقّق الدّاماد في كتاب الرواشح : إن في فضل زيارة عبد العظيم روايات متضافرة. وروي أن من زار قبره وجبت له الجنة . وهذا الحديث رواه أيضاً الشهيد الثاني (رض) في حواشي الخلاصة عن بعض النسّابين 🔰محقق داماد در كتاب رواشح گفته كه احاديث بسيار در فضيلت زيارت عبد العظيم روايت شده و وارد شده كه👈 هر كه زيارت كند قبر او را  بر او شود👉 و شيخ شهيد ثانى رحمة الله عليه در حواشى خلاصه همين روايت را از بعض نسابين نقل فرموده 📚مفاتیح الجنان،قمی، شیخ عباس  ج1  ص 577 روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 و در همه چیز باهم دارند به جز و در مخالفت با سنی هاست. 🖇 🎙 آیت الله سید رسول رحمه الله 🔰رسیدن به و در گرو مخالفت و و..‌ با اهل‌سنت 🔰 غیر هست ؛ ما با اهل‌سنت مخالفت داریم ولی نزاع نداریم. 🔰 در ما با اهل‌سنت مخالفت داریم. 🔰قولو لناس حسنی یعنی با همه مردم اعم از سنی و به خوبی رفتار کنید و دلیل نبست که با آنها مخالفت نکنید. 🔰 معالم دین و اعتقادی خودتون رو از کسب نکنید. 💠حضرت آیت الله استاد سید رسول موسوی تهرانی اعلی الله مقامه الشریف، از اساتید پیشکسوت سطوح عالی حوزه علمیه قم است، وی سالیان سال به تربیت طلاب و روحانیون حوزه اشتغال داشت و شاگردان مبرزی را به جامعه اسلامی تحویل داد. آیت الله موسوی تهرانی متولد سال ۱۳۱۵ بود و از ایشان کتاب‌هایی نظیر «الوسائل الی غوامض الرسائل لاستاذ الفقهاء و المجتهدین الشیخ مرتضی الانصاری قدس سره» و «مجمع الفوائد فی شرح الفرائد» به یادگار مانده است. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 عرضه و صحه و بر کتاب شریف مرحوم 🖇 سالروز بزرگداشت ثقة‌الاسلام کلینی رحمت الله علیه ⭕️ مرحوم مینویسد: 🔰محمد بن یعقوب کلینی در زمان حیات وکلای می زیسته‌اند، یعنی در زمان عثمان بن سعید عمروی، فرزندش ابوجعفر محمد بن عثمان، ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی و علی بن محمد سمری رحمهم الله. پس کتاب ها و روایات این شیخ بزرگوار در زمان وکلای یاد شده بوده؛ هنگامی که کلینی راهی برای منقولات و تصدیق داشته است (فلذا کافی ایشان در نهایت تصدیق و توثیق امام و نواب ایشان بوده) 📚کشف المحجه .ص 159 ⭕️ مرحوم در شرح کلام سید مینویسد: 🔰پس است که یکی از وکلای خاص، کتابی را که کلینی برای عمل نمودن عموم شیعیان کرده است؛ نزد او ندیده و در آن نظر نکرده باشند؛ در حالی که همه علماء و بزرگان شیعه در آن کتاب معتکف بوده اند. 📚مستدرک الوسائل ج 3 ص533 ⭕️ ایضا در تایید کلیت این کلام مینویسند: ✅... نعم عدم إنكار القائم وآبائه صلوات الله عليه وعليهم ، عليه وعلى أمثاله في تأليفاتهم ورواياتهم مما يورث الظن المتاخم للعلم بكونهم عليهم السلام راضين بفعلهم ومجوزين للعمل بأخبارهم 🔰بله عدم انکار حضرت قائم و پدران مطهرش در مانند این کتاب ها و تالیفات این ظن متاخم به را به ذهن متبادر می‌کند که این بزرگواران به فعل مولفان این گونه کتب راضی بوده‌اند و مجوز داده‌اند برای . 📚مرآه العقول ج 1 ص 22 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 الحمدالله به درک واصل شدند... ⚔با آل علی هرکه در افتاد ور افتاد⚔ 🔥 جزای هر که روش را به جای صحبت مستدل پیش می‌گیرد همین است والسلام 🤩 از این دو نجس العین خوشحالیم 😍 ✅ ماده ۲۶۲ قانون مجازات اسلامی: 💢هر کس پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم و یا هریک از انبیاء عظام الهی را دشنام دهد یا قذف کند ساب النبی است و به اعدام محکوم می‌شود. 📌تبصره- قذف هر یک از ائمه معصومین علیهم السلام و یا حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها یا دشنام به ایشان در حکم سب نبی است. 🔥اللهم العنهما عذبهما عذابا شدیدا🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 فلسفه ی در اسلام‌... 🖇 جهت اذهان خاموش 🔰 اسلام در قبول دین هیچ و ندارد. 🔰سیره در و در انتخاب دین 🔰اگر در اسلام هست پس چرا مرتد میشود؟ 🔰 مرتد چند دسته است و احکام آن متفاوت است. 🔰 فلسفه ی . 🔰 اولین سوء استفاده گران از ارتداد علنی. 🔰حکم مرتد در بین مابقی 🔰و... روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 عملی بالاتر از جن و انس! 🖇 👈 ( )؛ روزی که تمام در برابر تمام قرار گرفت و با رشادت علی علیه السلام سپاه کفر مغلوب شد.. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari