🛑 #شیخ_صدوق هیچگاه معتقد به #سهو_النبی نبوده است و خلاف اجماع شیعه چیزی نگفته .
🖇 سالروز بزرگداشت رئیس المحدثین شیخ صدوق
📌آنچه که امروزه در بین #عوام و حتی بعضی #علماء مشهور است مسأله اعتقاد شیخ صدوق به سهو النبی است، طوری این مسأله در رابطه با صدوق مشهور شده که هر وقت سخن از سهو النبی می شود دنباله اش سخن صدوق است،
❇️در حالی که شیخ صدوق معتقد است #انبیاء و #ائمه سهو نمی کنند آن سهوی را که بخاطر #تسلط_شیطان بر انسان صورت بگیرد بلکه سهوی که ایشان نهایتا دارند #اسهاء_من_الله است یعنی خدا بنابر مصالحی بعضی امور را از یاد امام یا نبی می برد که این مسأله #عقلاً ممکن است و سمعاً #روایاتی در وقوع اش است الا اینکه فردی حمل بر #تقیه کند.
📚 من لا يحضره الفقيه ج ۱ ص ۳۶۰
👥صدوق در این اعتقاد خود تنها نیست بلکه افرادی مثل #شیخ_طوسی (مکتب بغداد) نیز با شیخ صدوق همراهی کردند و حکم به جواز وقوع #مطلق هر نوع سهوی بر امام دادند چه برسد به صدوق که هر سهوی را قبول ندارد.
⭕️شیخ طوسی در تفسیر تبیان ذیل آیه
✅ وَإِمَّا یُنسِیَنَّکَ الشَّیْطَانُ فَلَا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّکْرَی... گفته است:
🔰زعم کسی که بگوید #امامیه !! سهو را بر نبی جائز نمی دانند #باطل و #غلط است بلکه ما طایفه امامیه سهو و نسیان را بر ایشان جائز می دانیم 😕الا در مواردی معتقدیم ایشان سهو نمی کنند مثل سهوی که نشان از اخلال در #عقل باشد یا سهو در اوامر و نواهی و اموری که خداوند به پیامبرش دستور داده تا به امت برساند.
انبیا می خوابند #خواب خود سهو است و #مریض یا #بیهوش می شوند که این همه سهو است.
📚التبيان في تفسير القرآن ج ۴ ص ۱۶۵
👥علاوه بر شیخ طوسی، #شیخ_طبرسی (مکتب بغداد) نیز در تفسیر مجمع البیان از این عقیده دفاع می کند و می نویسد:
🔰امامیه سهو و نسیان را در #ابلاغ پیام الهی بر پیامبر جائز نمی دانند اما غیر از ابلاغ پیام الهی هر گونه سهو و نسیان را بر پیامبر جائز می دانند😕 تا جایی که موجب اخلال در عقل نشود! چطور امامیه قائل به جواز سهو و نسیان بر پیامبر نباشند در حالی که معتقدند پیامبران می خوابند و بیهوش می شوند و این دو از قبیل سهو است اعتقاد به اینکه ما امامیه قائل به سهو النبی نیستیم #ظن_بدی است نسبت به ما
📚مجمع البيان في تفسير القرآن ج ۴ ص ۸۲
⚠️ قابل توجه عقل گرایان افراطی منتقدین مکتب حدیثی شیخ صدوق
✍ ان شاءالله به زودی مسئله سهو النبی و اسهاء النبی را هم برسی خواهیم کرد.
روافض الحیدری
@Talabeh_nevesht110
@ravafez_alhaydari
🛑 برسی روایت برابری #زیارت_عبدالعظیم_حسنی رحمتاللهعلیه با #زیارت_اباعبدالله#الحسین صلواتاللهعلیه
🖇 به مناسبت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام
نکات:
1⃣ اختصاص این امر به راوی به سبب جهالت او به مقام عبدالعظیم
2⃣ جهالت راوی از لحاظ رجالی (البته برسی سندی برای ما اهمیتی ندارد)
3⃣ صدق حکم این حدیث برای کسی که مشتاق زیارت امام حسین هست و قدرت رفتن ندارد
4⃣ زیارت هیچکس حتی ائمه با زیارت اباعبدالله الحسین قابل قیاس نیست.
توضیحات مفصل اینجا بخوانید📝👇👇
🛑 برسی روایت برابری #زیارت_عبدالعظیم_حسنی رحمتاللهعلیه با #زیارت_اباعبدالله_الحسین صلواتاللهعلیه
🖇 به مناسبت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام
✅ حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى بْنِ بَابَوَيْهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى اَلْعَطَّارِ عَنْ بَعْضِ أَهْلِ اَلرَّيِّ قَالَ : دَخَلْتُ عَلَى أَبِي اَلْحَسَنِ اَلْعَسْكَرِيِّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ أَيْنَ كُنْتَ فَقُلْتُ زُرْتُ اَلْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ أَمَا إِنَّكَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ اَلْعَظِيمِ عِنْدَكُمْ لَكُنْتَ كَمَنْ زَارَ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ
⭕️محمّد بن يحيى عطّار گويد:مردى از اهل رى كه خدمت حضرت هادى عليه السّلام رسيده بود براى من نقل كرد كه شرفياب حضور حضرت عسكرى عليه السّلام شدم بمن فرمود:كجا بودى؟عرض كردم از #زيارت_حسين عليه السّلام آمدهام،فرمود:
🔰اگر قبر #عبد_العظيم كه در شهر شماست زيارت ميكردى همانا ثواب كسى را داشتى كه حسين بن على عليهما السّلام را زيارت كرده باشد.
📚کامل الزيارات ج ۱، ص ۳۲۴
📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ج ۱، ص ۹۹
🔍برسی
1⃣ محقق نشر الفقاهه:
🔰 این روایت #معارض با قول شیخ است در رجالش که راوی روایت را در شمار اصحاب امام عسکری آورده نه امام هادی / ایضا روایت #ضعیف هست به دلیل جهالت راوی از امام ...
📚کامل الزیارات نشر الفقاهه ج۱ ص۵۳۷
2⃣...وفيه إيعاز إلى خصوصيّة الرّجل ( الرّاويّ ) واختصاصه به ، فكأنّه كان ممّن لا يزور عبدالعظيم مع قربه منه ، وكان يزهد ويرغب عنه ، ولا يعرف مكانته وفضله. ( الأمينيّ رحمه الله ) أقول : ذلك على فرض صحّة قول الرَّاويّ المجهول.👈 وإلاّ لا يقاس بالحسين عليه السلام وزيارته أحدٌ حتّى الأئمّة المعصومين عليهم السلام 👉، ولاُستاذنا الغفّاريّ ـ أيّده الله ـ في هذا الخبر بيانٌ راجع ثواب الأعمال المترجم ص ١١٤ طبع مكتبة الصَّدوق
🔰 خلاصه ترجمه/ #علامه_امینی: ...ظاهرا این حکم #مخصوص راوی هست چرا که شاید او از کسانی بوده که به زیارت عبدالعظیم نمی رفته و دوری میکرده در حالی که به مقبره او او نزدیک بوده و #مقام و #مرتبه عبدالعظیم را نمی شناخته فلذا امام با این امر خواستند او را به #زیارت عبدالعظیم راهی کنند. اما من (علامه امینی)می گویم : این احتمال بالا بر فرض صحت قول این راوی #مجهول هست 👈 والا #زیارت_امام_حسین قابل #قیاس با هیچ احدی نیست حتی #ائمه صلوات الله عليهم 👉 استاد ما جناب غفاری هم در ریل اینروایت قول خوبی دارند.
📚 كامل الزيارات ط مكتبة الصدوق ج1 ص338
3⃣ استاد غفاری:
🔰بنظر ميرسد كه اين حكم #مخصوص همين مرد بوده باشد كه شايد #اعتقادى بمقام حضرت عبد العظيم نداشته،و اين در صورتيست كه حديث را واقعا از امام عليه السّلام بدانيم و إلاّ اين مرد خود حالش براى ما #معلوم_نيست و نميدانيم براستى امام چنين كلامى باو فرموده يا نه،ولى بهر حال #مقام و #مرتبۀ حضرت عبد العظيم عليه السّلام و رضايتمندى اهل بيت عليهم السّلام از وى بحسب تاريخ و اخبار مأثوره معلوم و آشكار است،ليكن در اينكه #ثواب زيارت قبرش براى همه #برابر باشد با ثواب زيارت مرقد مطهّر سيّد الشّهداء حسين بن علىّ صلوات اللّٰه و سلامه و بركاته عليهما-كه در روايات وارد شده برابر است با #زيارت_خداوند سبحان در عرش مورد گفتگو است و #بعيد مينمايد،و خداوند عالم است،امّا چنانچه كسى بدين اميد كه ثواب زيارت حضرت ابا عبد اللّٰه عليه السّلام را بحسب اين خبر در زيارت حضرت عبد العظيم عليه السّلام بوى دهند قبر او را زيارت كند ان شاء اللّٰه خداوند آن ثواب را بدو خواهد داد و اين بر اساس قاعدۀ #تسامح_در_ادلّۀ_سنن و #اخبار_من_بلغ باشد
📚ثواب الأعمال ترجمه غفاری ج۱، ص۲۲۲
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑پاداش واقعی زیارت حضرت #عبدالعظیم_حسنی علیه السلام
⭕️شیخ عباس قمی طاب ثراه در ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم مینویسد:
✅وقال المحقّق الدّاماد في كتاب الرواشح : إن في فضل زيارة عبد العظيم روايات متضافرة. وروي أن من زار قبره وجبت له الجنة . وهذا الحديث رواه أيضاً الشهيد الثاني (رض) في حواشي الخلاصة عن بعض النسّابين
🔰محقق داماد در كتاب رواشح گفته كه احاديث بسيار در فضيلت زيارت عبد العظيم روايت شده و وارد شده كه👈 هر كه زيارت كند قبر او را #بهشت بر او #واجب شود👉 و شيخ شهيد ثانى رحمة الله عليه در حواشى خلاصه همين روايت را از بعض نسابين نقل فرموده
📚مفاتیح الجنان،قمی، شیخ عباس ج1 ص 577
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 #شیعیان و #اهلسنت در همه چیز باهم #اختلاف دارند به جز #قبله و #رشد در مخالفت با سنی هاست.
🖇 #دوشنبه_های_برائتی
🎙 آیت الله سید رسول #موسوی_تهرانی رحمه الله
🔰رسیدن به #هدایت و #واقعیات در گرو مخالفت #فقهی و #اعتقادی و.. با اهلسنت
🔰 #مخالفت غیر #نزاع هست ؛ ما با اهلسنت مخالفت داریم ولی نزاع نداریم.
🔰 در #همه_امور_دینی ما با اهلسنت مخالفت داریم.
🔰قولو لناس حسنی یعنی با همه مردم اعم از سنی و #کمونيست به خوبی رفتار کنید و دلیل نبست که با آنها مخالفت نکنید.
🔰 معالم دین و اعتقادی خودتون رو از #غیر_شیعیان کسب نکنید.
💠حضرت آیت الله استاد سید رسول موسوی تهرانی اعلی الله مقامه الشریف، از اساتید پیشکسوت سطوح عالی حوزه علمیه قم است، وی سالیان سال به تربیت طلاب و روحانیون حوزه اشتغال داشت و شاگردان مبرزی را به جامعه اسلامی تحویل داد. آیت الله موسوی تهرانی متولد سال ۱۳۱۵ بود و از ایشان کتابهایی نظیر «الوسائل الی غوامض الرسائل لاستاذ الفقهاء و المجتهدین الشیخ مرتضی الانصاری قدس سره» و «مجمع الفوائد فی شرح الفرائد» به یادگار مانده است.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 عرضه و صحه #امام_زمان و #نواب_خاصه بر کتاب شریف #کافی مرحوم #شیخ_کلینی
🖇 سالروز بزرگداشت ثقةالاسلام کلینی رحمت الله علیه
⭕️ مرحوم #سید_بن_طاووس مینویسد:
🔰محمد بن یعقوب کلینی در زمان حیات وکلای #حضرت_مهدی می زیستهاند، یعنی در زمان عثمان بن سعید عمروی، فرزندش ابوجعفر محمد بن عثمان، ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی و علی بن محمد سمری رحمهم الله.
پس کتاب ها و روایات این شیخ بزرگوار در زمان وکلای یاد شده بوده؛ هنگامی که کلینی راهی برای #تحقیق منقولات و تصدیق #تؤلیفاتش داشته است (فلذا کافی ایشان در نهایت تصدیق و توثیق امام و نواب ایشان بوده)
📚کشف المحجه .ص 159
⭕️ مرحوم #محدث_نوری در شرح کلام سید مینویسد:
🔰پس #بعید است که یکی از وکلای خاص، کتابی را که کلینی برای عمل نمودن عموم شیعیان #تألیف کرده است؛ نزد او ندیده و در آن نظر نکرده باشند؛ در حالی که همه علماء و بزرگان شیعه در آن کتاب معتکف بوده اند.
📚مستدرک الوسائل ج 3 ص533
⭕️ ایضا #علامه_مجلسی در تایید کلیت این کلام مینویسند:
✅... نعم عدم إنكار القائم وآبائه صلوات الله عليه وعليهم ، عليه وعلى أمثاله في تأليفاتهم ورواياتهم مما يورث الظن المتاخم للعلم بكونهم عليهم السلام راضين بفعلهم ومجوزين للعمل بأخبارهم
🔰بله عدم انکار حضرت قائم و پدران مطهرش در مانند این کتاب ها و تالیفات این ظن متاخم به #یقین را به ذهن متبادر میکند که این بزرگواران به فعل مولفان این گونه کتب راضی بودهاند و مجوز دادهاند برای #عمل_به_اخبارشان.
📚مرآه العقول ج 1 ص 22
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 الحمدالله به درک واصل شدند...
⚔با آل علی هرکه در افتاد ور افتاد⚔
🔥 جزای هر #نجس_العین_هتاکی که روش #توهین را به جای صحبت مستدل پیش میگیرد همین است والسلام
🤩 از #اعدام این دو نجس العین خوشحالیم 😍
✅ ماده ۲۶۲ قانون مجازات اسلامی:
💢هر کس پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم و یا هریک از انبیاء عظام الهی را دشنام دهد یا قذف کند ساب النبی است و به اعدام محکوم میشود.
📌تبصره- قذف هر یک از ائمه معصومین علیهم السلام و یا حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها یا دشنام به ایشان در حکم سب نبی است.
🔥اللهم العنهما عذبهما عذابا شدیدا🔥
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 فلسفه ی #اعدام_مرتد در اسلام...
🖇 جهت #روشنگری اذهان خاموش
🔰 اسلام در قبول دین هیچ #اکراه و #اجباری ندارد.
🔰سیره #اهلبیت در #عدم_جبر و #آزادی در انتخاب دین
🔰اگر در اسلام #آزادی_اندیشه هست پس چرا مرتد #کشته میشود؟
🔰 مرتد چند دسته است و احکام آن متفاوت است.
🔰 فلسفه ی #اعدام_مرتد .
🔰#یهودیان اولین سوء استفاده گران از ارتداد علنی.
🔰حکم مرتد در بین مابقی #ادیان
🔰و...
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 عملی بالاتر از #عبادت جن و انس!
🖇 #فضائل
👈 #جنگ_خندق ( #جنگ_احزاب )؛ روزی که تمام #اسلام در برابر تمام #کفر قرار گرفت و با رشادت #اميرالمؤمنين علی علیه السلام سپاه کفر مغلوب شد..
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #افضلیت امیرالمومنین بر #ابوبکر و #عمر به استناد #جنگ_خندق در کلام #عالم_سنی
🖇 نقل_فضائل_از_کتب_اهلسنت
⭕️ ابن ابی الحدید از علمای اهل تسنن مینویسد:
🔰شخصی از استاد ما ابو الهذیل سوال كرد که آیا #منزلت و #جایگاه ابی بكر در نزد خداوند بزرگ میباشد یا علی (علیه السلام)؟
-استاد در جواب گفت:
🔰ای پسر برادرم وقتی علی با عمرو بن عبد ود در روز #خندق به مبارزه بر خواست این عملش برابری كرد با اعمال و طاعات تمام #مهاجرین و #انصار و از اعمال آنها بزرگتر نیز بود چه رسد از عمل ابی بكر به #تنهایی.
⁉️سوال از اهلسنت ⁉️
⁉️ آیا با وجود چنین فردی که یک ضربه او #افضل از اعمال #جن و #انس است #خلافت باید به دست یک فردی باشد که به #ترس و #فرار از جنگ ها محشور است⁉️
⁉️ایا #عقل شما در اتنخاب خلیفه افضل را انتخاب نمی کند⁉️
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari