eitaa logo
روش سنتیِ تحصیل علوم حوزوی
2.3هزار دنبال‌کننده
415 عکس
59 ویدیو
65 فایل
ارتباط با ما در ایتا: 🆔 @almoftagher آدرس کانال آرشیو دروس در ایتا: 🆔 https://eitaa.com/raveshsonnati2 آدرس کانال آرشیو دروس در تلگرام: 🆔 https://t.me/raveshsonnati2 آدرس وبلاگ برای دانلود صوت‌های درسی: 🆔 http://raveshsonnati.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️ آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور: 🔹ساختار مدرسه‌ای برای دروس سطح عالی حوزه‌های علمیه باعث خاموش شدن استعداد طلبه می‌شود. 🔹ممکن است کسی بیان زید یا عمرو را نپسندد چرا باید سر درس او بنشیند؟ طلبه باید برای انتخاب درس و استاد آزاد باشد. 🔹علمای سابق نسبت به طلاب مستعد اهتمام ویژه‌ای داشتند اما الان برخی از طلبه‌های مستعد به خاطر مشکلات مالی از درس و تحقیق باز می‌مانند. 🔹مرحوم آقای مطهری به خاطر مشکل مالی از قم به تهران رفت. ممکن است بگوییم از او در تهران استفاده شد؛ اما با آن استعدادی که ایشان داشت، اگر در قم می‌ماند شاید موفقیت بالاتری داشت. 🔹میرزای شیرازی خرج سالیانه مرحوم آخوند را می‌دادند. نسبت به طلاب با استعداد سرمایه‌گذاری خاصی داشته‌اند. 🔹صاحب معالم و صاحب مدارک یک درس استثنایی نزد محقق اردبیلی داشتند. طلبه‌ها آنها را مسخره می‌کردند که این چه درسی است که شما می‌روید. محقق اردبیلی پاسخ داده‌اند که من می‌بینم که این افراد به مناطق خودشان رفته و صاحب رساله شده‌اند در حالی که شما همچنان اینجا مانده‌اید! 🔹مرحوم حاج آقا رضا زنجانی می‌گفت به مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حایری گفتم نظر شما درباره «آسید محمد تقی خونساری» چیست؟ ایشان گفتند علما و عملا نظیر او در حوزه وجود ندارد. گفتم بر اثر استیصال می‌خواهد کاسبی کند. ایشان برای آقای خونساری شهریه ویژه قرار می‌دهد. 🔻متن کامل گفتگو ➡️ http://zanjani.net/articles/99/254646 👉 @raveshsonnati
۸ فروردین ۱۳۹۸
💥مكتبة الإسكندرية ➡️ http://www.bib-alex.com/ 🔹۲۰ هزار کتاب را به آسانی دانلود کنید. 🔺از کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران 👉 @raveshsonnati
۸ فروردین ۱۳۹۸
↪️🔻نظریه یادگیری شناختی - اجتماعی 🔹به نظر باندورا تقویت و تنبيه الگو می‌تواند جانشین تقویت و تنبیه یادگیرنده و مشاهده‌گر شود و در او ایجاد انگیزه کند. 🔹برخی از توصیه‌های کاربردی که از نظریه یادگیری مشاهده‌ای به دست می‌آید، چنین است: 🔸تعیین هدف توسط معلم و برنامه ریزی برای ارائه الگوهای رفتاری، 🔸نظارت معلم بر رفتار خود به عنوان الگو، 🔸تشویق شاگردان محبوب کلاس به منظور ارائه الگو، 🔸تشویق رفتار خوب یک شاگرد در کلاس، 🔸تکرار نمایش رفتارهای مطلوب، 🔸نقد الگوهای منفی که از طریق رسانه ها ارائه می‌شود. 📚 روش تدریس (هادی رزاقی) ص ۱۱۲-۱۱۶ خلاصه. 👉 @raveshsonnati
۱۰ فروردین ۱۳۹۸
#دروس_ادبیات_عرب #علوم_العربیة (صرف) #استاد_شیرنگی جلسه: ۶۸ 👉 @raveshsonnati
۱۰ فروردین ۱۳۹۸
⚡️ سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی ✔️ آیت الله شبیری زنجانی 🔹آقای بروجردی از همان دوران طلبگی از جهت تقوایی از افراد انگشت شمار و شخصیتی مورد قبول و خیلی مورد توجه مرحوم آخوند بود این مسلم است و از نامه مرحوم آخوند به پدر آقای بروجردی پیداست، چون با یک سوز خاص نوشته است. ج ۱ ص ۵۷۹ 🔸از بعضی افراد شنیدم آقای بروجردی زمانی که در بروجرد بودند ماه‌های رجب و شعبان را نیز یعنی سه ماه متوالی روزه می‌گرفت. ایشان در قم در همان سال وفات تا آخر ماه رمضان روزه گرفت. ج۱ ص ۵۸۹. 🔷 آقای بروجردی مورد قبول علمای مختلف بود. 🔹کسانی که اهل سیر و سلوک معنوی بودند، ایشان را قبول داشتند. 🔸مرحوم آسید جمال گلپایگانی به ایشان خیلی معتقد بود. در نجف من از آسید جمال شنیدم که گفت ایشان بر همه ما مقدم است. ج۲ ص۵۷۲. 🔸آقای بهجت از آسید محمود حلبی نقل می‌کرد که ایشان خطاب به آقای خویی می‌گفت: «آقای آشیخ حسنعلی (نخودکی) با آن مقامی که داشت مرید یکی از شماها بود.» آقای بهجت گفت مقصودش آقای بروجردی بود و گویا از او تقلید هم می‌کرد. ج۱ ص ۵۸۵ و ج ۱ ص۵۷۹. 🔹از نظر علمی هم مورد قبول بود. 🔸آقای آسید مصطفی خوانساری هم از آسید جمال نقل کرد که آسید جمال می‌گفت اگر قرار بود تقلید کنم از آقای بروجردی تقلید می‌کردم با اینکه آسید جمال خودش اهل سلوک و این رشته‌ها بود و شاگرد آسید احمد کربلایی بود آقای بروجردی را کاملا قبول داشت. ج۱ ص ۵۸۵ 🔸آقای آشیخ محمدحسین کاشف الغطا کسی را قبول نداشت کسی نقل می‌کرد آقای آسید صادق روحانی به آشیخ محمد حسین کاشف الغطا نامه نوشت که غیر از خودتان چه کسی را اعلم می‌دانید ایشان گفته بود: «غیر از خودم و آقای بروجردی، آقای خویی را اعلم می‌دانم» ایشان آقای بروجردی را از بقیه جدا کرده بود. ج۲ ص۵۷۲. 🔹آقای بروجردی مرجع جهانی بود نه عالم منطقه‌ای خاص. ایشان مایه حیثیت روحانیت و اسلام در داخل و خارج بود. برخوردش به گونه‌ای بود که افراد مختلف مجذوب وی می‌شدند. هم جاذبه علمی داشت و هم جاذبه معنوی رضوان الله علیه. ج۲ ص۵۷۳. 📚 جرعه‌ای از دریا. 👉 @raveshsonnati
۱۰ فروردین ۱۳۹۸
#ویژه 🏴 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ صَلِّ عَلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَصِيِّ الْأَبْرَارِ وَ إِمَامِ الْأَخْيَارِ وَ عَيْبَةِ الْأَنْوَارِ وَ وَارِثِ السَّكِينَةِ وَ الْوَقَارِ وَ الْحِكَمِ وَ الْآثَارِ ... ⬛️ شهادت حضرت باب الحوائج امام کاظم علیه السلام بر بقیةالله الاعظم عجل الله فرجه و پیروانش تسلیت باد. 👉 @raveshsonnati
۱۱ فروردین ۱۳۹۸
↪️🔻بخش دوم: یادداشت برداری 🔹منابع به گونه‌ای نیستند که از ابتدا تا انتهای پژوهش در اختیار افراد باشند. از سویی حمل و نقل و به همراه داشتن آنها نیز امری مشکل ساز خواهد بود. برای رفع این مشکل، پژوهشگران در این مرحله شروع به یادداشت برداری کرده و به وسیله فیش‌های مربوطه با منابع مرتبط می‌شوند. امروزه قالب‌های گوناگونی برای یادداشت برداری وجود دارد که هر یک متناسب با سلیقه‌ای خاص است. پژوهشگر می‌تواند از هر قالبی استفاده کند اما به شرط آن که دارای دو خصویت باشد: برای او وقت گیر نباشد و دیگری این که دسترسی به آن ها برایش آسان باشد. 1⃣ شیوه‌های یادداشت برداری 🔹انعکاس مطالب از منبع به فیش می‌تواند به گونه های زیر باشد: 🔸علامت گذاری در کتاب 🔸خلاصه نویسی در انتهای کتاب 🔸فیش برداری دستی 🔸فیش برداری کامپیوتری ↩️ ادامه دارد. 👉 @raveshsonnati
۱۳ فروردین ۱۳۹۸
#دروس_ادبیات_عرب #علوم_العربیة (صرف) #استاد_شیرنگی جلسه: ۶۹ 👉 @raveshsonnati
۱۳ فروردین ۱۳۹۸
#ویژه ▪️۲۶ رجب المرجب سالروز وفات حضرت ابوطالب علیه السلام را به ساحت مقدس امیرالمومنین سلام الله علیه تسلیت عرض می‌کنیم. 👉 @raveshsonnati
۱۳ فروردین ۱۳۹۸
◾️۲۶ رجب بنا بر نقلی، سالروز رحلت مؤمنِ قریش، یار و پشتیبان رسول‌ خدا صلی الله علیه وآله و پدر والامقام أمیرالمؤمنین علیه ‌السلام، حضرت ابوطالب سلام ‌الله‌ علیه است. ◾️رتبه‌ی ایمان آن مرد بزرگ به حدی است که امام باقر علیه‌السلام در این‌باره فرمودند: «والله إن ایمان أبی طالب لو وضع فی کفه میزان و ‍‍‍‍‍‍ إيمان هذا الخلق فی کفه میزان، لرجّح ایمان أبی طالب علی ایمانهم.» به خدا قسم! به درستی که اگر ایمان أبی طالب در یک کفه ترازو قرار گیرد و ایمان این مردم در کفه دیگر، ایمان أبی طالب علیه‌السلام بر ایمان این مردم برتری یابد. 📚إيمان أبي‌طالب، شيخ مفيد، ص۴ ◾️گرچه آن بزرگوار، ایمان خود را از مشرکان قریش پنهان می‌داشت تا بتواند از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله دفاع و حمایت کند، با این حال کتب شیعه و سنی شواهدی قطعی مبنی بر اعتقاد راسخ آن حضرت به اسلام و نبوت پیامبر نقل کرده‌اند. ◾️از جمله این شعر را حضرت أبوطالب در وصف رسول اکرم صلی الله علیه وآله سروده اند: ▪️حمیتُ الرسولَ رسولَ الإله ▪️ببیض تلألأ مثلَ البروق ▪️أذبّ و أحمـی رسول الإلــه ▪️حمـایة عَمّ علیه شفـوق حمایت کردم رسول را، رسول خدا را به شمشیر سفیدی که مانند برق می‌‌درخشند. دفاع می‌کنم و حمایت می‌کنم فرستاده خدا را، حمـایت عمویی که بر او مهربان است. ◾️مقام آن حضرت به حدی است که أمیرالمومنین عليه‌السلام درباره ایشان می فرمایند: «والذی بعث محمداً صلی الله علیه وآله بالحق نبیاً، لو شفع أبی فی کل مُذنب علی وجه الأرض لشفعه الله فیهم.» قسم به خدایی که محمد صلی الله علیه وآله را در حق به نبوت برگزید، اگر پدرم درباره هر گنهکاری روی زمین شفاعت کند، هر آینه خداوند شفاعت او را در حق آنان می‌پذیرد. ◾️مصیبت فقدان این عموی مهربان و دلسوز چنان برای رسول اکرم صلی الله علیه وآله دشوار و ناگوار بود که آن حضرت، سال وفات ایشان و حضرت خدیجه سلام الله علیها را عام الحزن «سال اندوه» نامیدند. 📚شرح نهج البلاغه، ابن ابي الحديد، ج۱۴، ص۶۸ 👉 @raveshsonnati
۱۳ فروردین ۱۳۹۸