eitaa logo
تشکل طلبگی ربیون
1.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
48 ویدیو
50 فایل
وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ پوشش فعالیتها و ارائه محتوای تولیدی تشکل طلبگی ربیون مشهد @Admin_rebbiion
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸حجت‌الاسلام نظری 🔹روستای پیوند کهنه و حوزه علمیه مکتب نرجس ▪️ سخنرانی و روضه خوانی 💠تشکل طلبگی ربیون 🌐@rebbiion
🔸حجت‌الاسلام دارابی 🔹ستاد فرماندهی نیروی انتظامی وکلاس هویت طلبگی با طلاب حوزه علمیه شهید مطهری ▪️سخنرانی و روضه خوانی 💠تشکل طلبگی ربیون 🌐@rebbiion
🔸مبلغین گروه تبلیغی حمزه سیدالشهداء 🔹حوزه علمیه صادقیه 💠تشکل طلبگی ربیون 🌐@rebbiion
◾️شهادت و مجروحیت جمعی از زائران حرم مطهر شاه چراغ را خدمت مردم ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنیم. ▪️ضمن ابراز هم‌دردی، بهبودی و سلامتی آسیب‌دیدگان این حادثه را از خداوند منان خواستاریم. 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
▪️مجلس عزاداری شب شهادت حضرت امام زین العابدین علیه السلام و محفل انس خانوادگی 🔸با حضور ارزشمند استاد امینی نژاد 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
🔰تطورات مفهوم ولایت در سپهر اندیشه شیعی حجت‌الاسلام حسین کلاتی طلبه درس خارج تشکل طلبگی 🔻قسمت اول 🔸امامت و ولایت رکن اساسی و فصل اخیر هویت شیعی در طول تاریخ بوده و هست. این مفهوم بلند و رمز نجات امّت و بشریت از چنان عمقی برخوردار است که در اثر تلاش رهبران شیعه در پیچ و خم تحولات بزرگ عالم بشریت به تدریج بیان شده است و از روز غدیر تا دوران معاصر ما طی سه مرحله معنایی عمیق تر و جامع تر از گذشته پیدا کرده است؛ ما در این نوشته سعی داریم تاریخ شیعه را بار دیگر بر اساس تطورات مفهوم ولایت شرح دهیم: ▫️گام اوّل: ولایت مداری به معنای پایمردی بر ارزشهای اصیل اسلامی و اطاعت از ولی 🔹در اولین روزهای بعد از رحلت رسول اکرم صلی‌ الله علیه و اله و سلم، شیعیان امیرالمؤمنین علیه‌السلام جریان اقلیتی هستند که اصرار دارند بهترین مردم در علم و شجاعت و معنویت باید در رأس امور قرار بگیرد و مسلمین نباید به خاطر معیارهای سلیقه ای و یا سنت های عربی، در اجرای احکام و ارزشهای اسلامی کوتاهی کنند. 🔸مبارزه با نفاق ، ایستادگی بر عدالت، محوریت معنویت، احترام به کرامت انسانی، آزادی اندیشه ، رشد آگاهی مردم و... از جمله ممیزات شیعیان در تبعیت از امام است و این در حالی است که جامعه به تدریج امتیازات و طبقات اجتماعی پیدا می کند، سهم بندی های قبیله ای در اداره حکومت نقش آفرین می گردد، اهل علم و فکر در حبس و حصر قرار می گیرند، مردم از فرآیند انتخاب حاکم و تصمیمات کلان آگاه نیستند، معنویت امری درجه دو و نماز و یاد خدا بعد از مبارزه اجتماعی و جهاد نظامی قرار می گیرند و ... 🔹آن گاه که امّت از فساد حکومت، ظلم و تبعیض، دیکتاتوری و استبداد، خفقان و فریب مردم به تنگ می آید لاجرم به امیرالمؤمنین علیه‌السلام مراجعه می کند و شیعه در تمام این مدّت تنها گروهی است که تنها از امام معصوم پیروی می کند و از ارزشهای اصیل اسلامی کوتاه نمی آید و در آستانه قیام عمومی در برابر خلیفه سوم یاران و شیعیان امیرالمؤمنین در رأس مبارزین و معترضین به ظلم، فساد، تبعیض، استبداد و تزویرند. ابوذر، عمار، مالک، محمد بن ابی بکر و... همگی رهبران نهضت روشنگری عمومی در برابر حکومت وقت هستند. 🔸اطاعت محض از ولی معصوم به عنوان قله معنویت و سیاست ورزی توسط ائمه معصومین به نواب خاص و عامّشان در زمان حضور و غیبت نیز تسرّی داده شد و اهل بیت اطاعت از نمایندگان خود را اطاعت از خود معرفی کردند و این معنا از غدیر و ماجرای خلافت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در تاریخ شیعه به یادگار باقی ماند. ▫️گام دوم : ولایت مداری به معنای محوریت جهاد در میان ارزشهای اسلامی و فداکاری در راه ولی 🔹انفعال و سکوت جامعه اسلامی در برابر انحرافات حکومت های بعد از پیامبر کار را به جایی رساند که فرزند پیامبر اکرم صلی‌ الله علیه و آله و سلم در صحرای کربلا با لب تشنه با فجیع ترین وضع به دست ارتش مسلمین به شهادت رسید و اهل بیت رسول خدا به اسارت رفتند. عاشورا به سان سیلی محکمی بود که امّت اسلام و در رأس آن محبّان و شیعیان از عافیت طلبی و کوتاهی در برابر بدعت ها و انحرافات حاکمان به ظاهر مسلمان خود می خورد. 🔸ماجرای نامه های اهل کوفه برای دعوت امام حسین علیه السلام به عنوان پایگاه شیعیان و موالیان امیرالمؤمنین و خیانت آنان در یاری امام حسین داغی بر دل شیعه در تاریخ گذاشت که مفهوم جهاد را به عنوان بالاترین ارزش تلقی کند؛ از این پس پیروان مکتب اهل بیت کوتاهی در جهاد را به مثابه به مذبح رفتن ارزشهای دینی و امام مسلمین تلقی می کردند و مفهوم ولایت با خون و شهادت و جهاد پیوند خورد به طوری که شیعیان بیش از هر چیز به قیام های پیاپی خود در برابر حکام زورگو در مملکت پهناور اسلامی شناخته می شدند؛ خونخواهی امام حسین علیه السلام،کینه تاریخی از ظلم و حکام جور در دل شیعه باقی گذاشت. 🔹از این پس مبارزه با دشمن رکن اساسی دیگری بود که به مفهوم ولایت افزوده می شد و شاید پررنگ تر از اطاعت امام تلقّی می شد به گونه ای که بسیاری از حق طلبان را فارغ از اعتقادات مذهبی و دینی خود به عرصه مبارزه با ظلم همراه با شیعیان می کشاند. ادامه در قسمت دوم . . . ▪️منتشر شده در ویژه‌نامه آرمان یک طریق 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
🔰تطورات مفهوم ولایت در سپهر اندیشه شیعی حجت‌الاسلام حسین کلاتی طلبه درس خارج تشکل طلبگی 🔻قسمت دوم ▫️گام سوّم : ولایت مداری به معنای وساطت میان امام و امّت در راه مبارزه 🔹سیزده قرن پس از واقعه عاشورا امام خمینی با اقتدا به جدّ مظلوم خویش، پا در صحنه مبارزه با کفر و نفاق حکومت و جور زمان گذاشت و ایران که فرهنگش با امر ولایت به معنای تبعیت محض از ولی و مبارزه با دشمنان دین عجین شده بود با فریاد اعتراض امام به پا خواست؛ مردم، انقلاب امام خمینی را نزدیک ترین پدیده به اعتقادات مکتبی خود میدانسند. 🔸قیام های سابق هیچ گاه به رهبری ولی زمان یعنی فقهای عادل صورت نگرفته بود و دشمنان سابق هیچ گاه نماینده جبهه کفر و مزدور بزرگترین طاغوت زمان نبودند. امّا بیعت با امام خمینی پایان این مسیر نبود بلکه فصلی نو در اندیشه امامت و ولایت به روی پیروان مکتب اهل بیت می گشود. این بار امام پیروز میدان بود. نهضت پیروز شد و حکومت اسلامی بر مبنای ولایت بر پا شد. 🔹ولایت این بار به عنوان پدیده ای معجزه آسا پیروزی را برای اهل حق رقم زده بود و امکان پیدا کرده بود که با تمام معنای خود در عرصه جامعه عینیت پیدا کند. شیعه تا قبل از انقلاب اسلامی همه همّ خود را صرف این می کرد که اراده امام و ولی را در جامعه تسرّی ببخشد و حالا امام خمینی حرف نویی داشت و می گفت من آمده ام تا حافظ و پشتیبان اراده ملّت مسلمان باشم. 🔸او اراده امّت را به عنوان جان مایه‌ی حرکت و پیشرفت نهضت و حکومت تلقّی می‌کرد و بسیجیان به عنوان مجاهدین خالص زمان خود در تبعیت از امام موظف بودند اراده امام را تبدیل به اراده امّت کنند، زیرا امام خواست امّت را میزان و محور حرکت جامعه قرار داده بود. 🔹از این پس مبارزه با دشمنان خدا و عدالت در تبعیت محض از امر ولی کافی نبود بلکه اهل حق باید محور حرکت امت در تبعیت از ولی و مبارزه با دشمن قرار می گرفتند تا ولایت در جامعه تحقق پیدا کند. از این پس تبعیت از امام به معنای احترام به خواست و اراده امّت در تعیین سرنوشت خویش نیز بود. 🔸آنها از این پس نه تنها باید پای اسلام و امر ولی می ایستادند بلکه حق عبور از اراده مردم در تحقق اسلام را هم نداشتند و اسلام را از مجرای اراده عمومی مردم باید تحقق می بخشیدند و این گونه بین حکومت مردم و خدا جمع می کردند. ادامه در قسمت سوم . . . ▪️منتشر شده در ویژه‌نامه آرمان یک طریق 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
🔰تطورات مفهوم ولایت در سپهر اندیشه شیعی حجت‌الاسلام حسین کلاتی طلبه درس خارج تشکل طلبگی 🔻قسمت پایانی ▫️خاتمه 🔹ولایت با این توضیح به جمع بین اراده مردم و ولی در مبارزه با دشمن ارتقا پیدا کرد. حال پس از درک نویی که امام خمینی به دارایی شیعه در درک امامت و ولایت افزود، وقتی به قرآن و سیره امیرالمؤمنین علیه السلام مراجعه می‌کنیم، این سه ضلع را می یابیم چه این که ولایت مفهومی جامع و راه گشا و نسخه نجات بشریت و الگوی اداره جامعه بر اساس ارزشهای انسانی بدون قید زدن به اراده ها و سلب آزادی های مشروع جامعه بشری برای انتخاب سرنوشت خویش بوده و هست امّا درک عمیق و عالمانه در میان اندیشمندان مکتب اهل بیت، به تدریج حاصل شده است. 🔸پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله آن چنان در میان مردم و در هم فهمی و تصمیم گیری در دلِ امّت خویش بود که قرآن کریم امّت را از تحمیل رأی خود به ایشان بر حذر می دارد ( بدانید که هر چند پیامبر خدا بین شما و نزدیک به شماست امّا اگر در بسیاری از امور از شما اطاعت کند، خودتان به سختی می افتید/آیه 7 سوره حجرات) و این رویه را بر خلاف مصلحت خودشان می شمارد حال آن که پادشاهان و سلاطین عالم در لایه های نزدیک به خود عمده خواص قوم را نیز راه نمی‌دهند چه رسد به فکر و اراده توده مردم را. 🔹وقتی در میان جمع می نشیند و غریبه ای وارد می شود، نمی‌تواند پیامبر را از دیگران تشخیص بدهد. در امور با مردم بسیار مشورت می کند و رنج آثار سوء نظر مردم را در فاجعه ای همچون احد به جان می خرد و شکست در جنگ را به اعمال رأی خود و نادیده گرفتن افکار و خواست مردم، ترجیح میدهد و از این دست موارد در سیره حضرت بسیار است... 🔸امیرالمؤمنین علیه‌السلام تا اراده امّت را به واسطه مجاهدت های تبلیغی شیعیانش به سمتِ عدالت و ولایت باز نمی گرداند، حکومت را به دست نمی گیرد و علّت قبول خواسته مردم را اتمام حجیت آنان با حضور عمومی نمایندگان همه اقشار مردم از پیر و جوان و زن و مرد و مصری و کوفی و اهل حجاز و ... معرفی می کند و وجود ناصر را در دل حضور و مشارکت عمومی راه گشا می‌داند. (اگر حضور مشارکت کنندگان در بیعت نبود و حجت بر من به واسطه وجود یاران تمام نشده بود و خدا از عالمان عهد نرفته بود تا بر گرسنگی شکم مظلوم و سیری ظالم آرام و قرار نداشته باشند، افسار شتر خلافت را به روی آن می انداختم {و خلافت را نمی پذیرفتم} بخشی از خطبه 3 نهج البلاغه) 🔹قیام امام حسین علیه‌السلام نیز در شرایطی به شهادت امام و یاران و اسارت اهل بیت ختم شد که امّت در خواب بود و اراده ای نداشت؛ اسلام را دوست داشت امّا تنها عامل تعیین کننده در صحنه اراده حاکمیت جور بود و مردم سرگرم زندگی روزمره خود بودند. روح جمعی و عزم عمومی مطلقا حضور نداشت لذا امّت پیامبر عاشق اسلام بود و یزید را نمی پسندید امّا حاکم بر سرنوشت خویش نبود و وقتی اراده امّت حاکم نبود طاغوت پیروز میدان است و امام به حاشیه رانده می شود. 🔸قربانی شدن در راه خدا برای اهل جهاد بزرگترین سعادت است. امام حسین و یارانش پیروز صحنه کربلا بودند و آن که به یزیدیان صحنه را واگذار کرد و همه دار و ندارش را باخت، امّت بود؛ امّتی که کشتی نجات حسین را از دست داده و حالا غرق در سیلاب خونین سازشکاری خود در برابر حکومت ظلم، خود را بی یار و یاور می یافت امّا فرصت را از دست داده بود و اندوه چاره سازش نبود... 🔹و امّا امروز این ماییم و این دارایی بزرگ یعنی نعمت ولایت با هزار و چند‌ صد سال معنای متراکم پشت این لفظِ به ظاهر تکراری. از انقلاب اسلامی تا ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف راه زیادی نیست؛ ما راه پیروزی را در یافته‌ایم و کافی است که به دارایی تاریخی خود واقف باشیم ... ▪️ منتشر شده در ویژه‌نامه آرمان یک طریق 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
🔹شیعه و امت؛ رقیب یا ...؟! 🔸بازخوانی تشیع و نسبت آن با امت گرایی، بر اساس مبانی اسلام ناب 🎤 با ارائه: حجت‌ الاسلام و المسلمین مهدی محمد آبادی ⏰ پنجشنبه ۶ مهر، ساعت ۱۵:۳۰ 🕌 میدان شهدا، دانشگاه ۵، مسجد میرزای ناظر (الله) 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
🔻 موضوع جلسه فردا خوانشی اصیل از تشیع، از منظر استاد مهدی محمد آبادی است که با عینک به سوی قرآن و روایات رفته و تقریر ایشان را می‌شنویم. 🔹استاد در این جلسه به سوالات زیر پاسخ می‌دهند: 🔸مختصات هویت شیعی با عینک مکتب امام چیست؟ 🔸قرآن و روایات و سیره در باب تشیع اصیل چه می‌گویند؟ 🔸نسبت تشیع اصیل با پیکرهٔ امت اسلامی چیست؟ 🔸آیا همگرایی با امت اسلامی، عارضی و اضطراری است؟ 🔸تقریرهای ناقص و معوج از تشیع، چگونه می‌تواند سد راه تشیع اصیل شود؟ 🔰ارائه استاد در دو جلسه برگزار می شود. ⚡️اولین جلسه فردا و در قالب برگزار خواهد شد. 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
🔹شیعه و امت؛ رقیب یا ...؟! 🔸بازخوانی تشیع و نسبت آن با امت گرایی، بر اساس مبانی اسلام ناب 🎤 با ارائه: حجت‌ الاسلام و المسلمین مهدی محمد آبادی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
✳️شیعه و امت؛ رقیب یا ...؟! 🔸بازخوانی تشیع و نسبت آن با امت گرایی، بر اساس مبانی اسلام ناب 🎙حجت‌الاسلام مهدی محمدآبادی 🔰ارائه شده در جلسه هفتگی 🔹نگاهی به ذهنیتهای رایج، نشان می‌دهد که پاشنه آشیل بحث ، نشناختن خود است. لذا هر چه بیشتر روی فهم «هویت شیعی» و نسبت آن با «هویت امتی» بایستیم، ضرر نکرده‌ایم. وقتی بخواهیم شیعه را بشناسیم، باید از نقش ائمه علیهم‌السلام صحبت کنیم؛ چون شیعه در امتداد حرکت ائمه جانمایی می‌شود. خود اهل‌بیت نیز وارث انبیای عظام هستند؛ لذا بدون صحبت از زنجیرۀ تکاملی حرکت پیامبران، نمی‌توان کارویژۀ جانشینان معصوم ایشان را درست فهمید. 🔸پیامبران اولوالعزم، آینۀ تمام‌نمای سلسلۀ پیامبران هستند و فلسفۀ بعثت در سیر تاریخی آنان نمودار است؛ حضرت نوح شروع‌کننده حرکت توحیدی در عالم بودند. حضرت ابراهیم نماد تبری و مبارزه با طاغوت است. پس از ایشان حضرت موسی، یک نقطۀ عطف دیگر است که حرکت توحیدی مردمی را سازمان می‌دهد و در آستانۀ تشکیل حکومت قرار می‌گیرد. اما در سورۀ مائده می‌خوانیم که هنگام صدور دستور عزیمت به قدس، بنی‌اسرائیل بازی درمی‌آورند. راحت‌طلبی، کار قوم حضرت موسی را می‌سازد. 🔹حضرت عیسی می‌آیند تا انحراف قوم بنی اسرائیل، یعنی دنیاگرایی را علاج کنند. اما بنی‌اسرائیل دچار آسیب دیگری می‌شود و آن، دنیاگریزی و رهبانیت نامشروع می‌باشد. 🔸بنی‌اسرائیل بنا بود قوم برگزیده‌ای شود که حاکمیت توحیدی را در عالم پیاده می‌کند. اما با توجه به این دو انحراف، کار حضرت موسی و حضرت عیسی ناتمام می‌ماند. آنگاه پیامبر خاتم تشریف می‌آورند تا با شریعت حنیف، دنیا را مهندسی کنند. لذا کار پیامبر اکرم، «لیظهره علی الدین کله» است؛ یعنی تاسیس تمدن توحیدی، جهانی و جاودانه کردن آن. 🔹دین در قرآن، روش زندگی است. دین حق، روش وحیانی زندگی است و در مقابل آن، ادیان بشرساخته است. اظهار دین حق چگونه است؟ ما معمولا گمان می‌کنیم که اظهار از جنس قهر و غلبه است؛ در حالیکه موفقیت پیامبر خدا اینچنین نبوده است. وقتی یک‌ مجموعۀ انسانی دور هم جمع بشوند و برنامۀ جامع الهی را در خود و بعد در اجتماع پیاده کنند و به منصۀ ظهور بگذارند، اظهار دین اتفاق می‌افتد. 🔸سازوکار پیاده شدن دین حق در سورۀ بقره، آیۀ 143 آمده است: «وکذلک جعلناکم أمة وسطا لتکونوا شهداء علی الناس ویکون الرسول علیکم شهیدا» پیامبر می‌شود الگو و شهید بر مسلمانان و حول ایشان، امت وسط (در اوج اعتدال) شکل می‌گیرد. سپس امت وسط، الگوی اجتماعی برای بقیۀ بشریت و حلقۀ وصل آنان به نبی اکرم می‌شود. 🔹بعد از پیامبر، کار ساخت امت وسط باید با زمام‌داری جانشینان الهی ایشان ادامه می‌یافت که چنین نشد. اما از آنجا که طرح خدا تعطیل نمی‌شود، اهل‌بیت مامور می‌شوند با صبر راهبردی و زحمت بیشتری این طرح نیمه‌کاره را تکمیل کنند. بنابراین باید یک حد وسط جدید ایجاد شود؛ یک امت وسط درون امت وسط؛ شیعه بشود، حلقۀ وصل امت به امامان‌شان. 🔸مقایسۀ دو تعریف از تشیع: 🟢ذهنیت رایج در مورد تشیع، «فرقۀ مسلمانان قائل به شهادت ثالثه» است. 🔻این ذهنیت یک تبعاتی دارد: ۱. فردی و ذهنی است و نه اجتماعی و عینی. ۲. شیعه را تبدیل به یک نژاد برتر می‌کند و استعلاء می‌آورد. ۳. نگاه غلیظ دوقطبی (۰ و ۱) به دیگران دارد و در شکل حاد آن، به دوگانۀ تحمیل عقاید یا تکفیر ختم می‌شود. ۴. این خلوص‌گرایی، ملازم انزوا و درون‌گرایی و نفی اشتراکات با دیگران است؛ تا جاییکه تنها اشتراک مسلمانان را «جهت قبله» می‌داند! ۵. مبتنی بر سوءتفاهم و تنازع در اختلافات است. 🟢🟢تقریر دیگر از تشیع که از نقشۀ راه قرآنی اظهار دین حق برمی‌آید، «جامعۀ مسلمان پیشتاز و پیشران اقامۀ دین حق» است. 🔻خصوصیات این نگاه: ۱. اجتماعی و تمدنی و ناظر به عینیت زندگی است. ۲. تشیع را نه یک اسلام دیگر، که مسلمان الگوی عملی ایمان و تواضع می‌فهمد؛ هر چه مسلمان‌تر و محمدی‌تر، جعفری‌تر. ۳. نگاهش به دیگران، طیفی (۰ تا ۱۰۰) است و کثرات را با وجود تفاوتها می‌بیند و درک می‌کند. ۴. ملازم هم‌جوشی، برون‌گرایی و تقویت اشتراکات با دیگران است. ۵. در پی تفاهم و هضم اختلافات در پرتو مشترکات است. 🔸شیعه با نگاه دوم، بی‌بروبرگرد باید در متن امت و در عمل -نه در ادعا- پیشتاز امت باشد. در این زمینه، سه دستۀ کلان شامل صدها روایت، مبنی بر ضرورت و لزوم حضور شیعیان در میان امت اسلام داریم: ۱. حضور در مناسک مذهبی و اجتماعی مسلمانان ۲. دعوت و تشویق به روابط اجتماعی و بر قراری اخوت دینی ۳. لزوم و ضرورت اخلاق‌مداری. 🔔 اگر به دریافت صوت جلسه تمایل دارید، به @FayyazS پیام بدهید. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
🔹 مباحثه بیانات رهبری 🔸بیانات در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت (۱۱ مهرماه ۱۴۰۲) ⏰ پنجشنبه ۱۳ مهر، ساعت ۱۵:۳۰ 🕌 میدان شهدا، دانشگاه ۵، مسجد میرزای ناظر (الله) 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
🇵🇸 جشن مردمی قیام مظلوم 🇵🇸 به شکرانهٔ ضربات سهمگین مجاهدان فلسطینی به رژیم اشغالگر قدس شریف 📍مشهد مقدس، میدان 🗓 شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ 🕰 ساعت ۱۹ 📣 اطلاع‌رسانی و حضور حداکثری 🆔 @Hablollahir
🔰 تقریر و تحلیلی بر بیانات رهبری در میلاد پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم ) 1⃣ 🔻بیانات رهبری در روز میلاد پیامبر دو محور اساسی در خود داشت که تمام سخن و خطاب ایشان ذیل آن دو محور قرار می‌گرفت. ۱-ضرورت "جهاد کامل" مسلمانان در برابر دشمنی‌های آشکار با اسلام، در جهت ادای «حق حیات» بشریت به پیامبر ۲-دعوت راهبردی جمهوری اسلامی برای نخبگان، سیاستمداران و سران کشورهای اسلامیِ منطقه: تأمل در دشمنیِ آمریکا با اتحاد مسلمین، سنجش و محاسبه آثار اتحاد کشورهای اسلامی(قدرت مقابله و امنیت منطقه) وتحذیر از عادی‌سازی روابط با رژیم رفتنی اسرائیل 🔹این که چرا این دو محور و با این ترکیبِ کلامی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، می‌تواند موضوع گفت‌وگو قرار گیرد؛ به تعبیری غرض متکلم حکیم بر چیزی تعلق گرفته که " حق حیات و ادای حق"، "جهاد کامل مسلمین بمثابه راه ادای دین"، "آشکاری بیشتر دشمنی(با لحاظ وابستگی مفهومِ جهاد به آن) با اسلام"، "توهین به قرآن با مختصات ویژه انسانی آن به عنوان مصداقی از دشمنی"، تکیه به "دشمنِ اتحاد مسلمین"، "دعوت به تفکر در آثار اتحاد مسلمین در منطقه" و "پرهیز از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی" را در پی هم طرح نموده است. به نظر زمینه طرح این خطاب را باید بستر تحولات جهانی و نقش مسلمانان بمثابه امتِ پیامبر در آینده تغییرات جهان دانست. 🔸در تحلیل محور اول: جامعه ایرانی به رهبری خمینی کبیر(ره) با انقلاب اسلامی خود و دستیابی به نظامی مرکب از جمهوریت و اسلامیت، تحولی در وجدان عمومی جهانیان و بیداری اسلامی ای در میان مسلمانان ایجاد نمود و این خط بیداری تا تشکیل هسته‌های مقاومت در منطقه پیش رفت. حال دعوت و طرح جمهوری اسلامی برای امت اسلامی، در میانه تغییرات عمده جهانی، هنگامی که هویت‌ها لیز و متزلزل شده است، ارجاع به هویتِ حقیقی و نه برساختی‌ای است که با بعثت نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و به دست ایشان ساخته شده و دو دستاورد اساسی آن یکی طرح جاودانی است که بشریت و امت را تا قیامت راهبری می‌کند و دیگری خط جهاد با کفر و به تعبیری دشمن است که از مسلّمات اهل اسلام و اسلامیان گشته است و اساسا امنیت کلمه‌ی توحید مرهون آن است. 🔹به نظر، خطاب رهبری را می‌توان در همین راستا بیشتر فهمید؛ خصوصا آن‌گاه که به آیات مورد اتکا بیشتر توجه شود. نبی(ص) با طرح خود بشریت را از "ظلمات" که همانا دردهای عمده بشریت تا کنون است خارج می‌کند؛ «کِتابٌ اَنزَلنَاهُ اِلَیکَ لِتُخرِجَ النّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ اِلَى النّور‌». به تعبیر ایشان در بیانی دیگر، در صدر اسلام، با سرعتی غیر قابل تصور، از آن جامعه تاریک، ملّتی متّحد، بافضیلت، باگذشت، فداکار و دارای عالی‌ترین خُلقیّات ساخت و پس از کمتر از ۲۰ سال آن امت، آوازه جهانی یافتند و به توسعه نرم افزاری و سخت افزاری رسیدند و در جهان میان دار گردیدند‌.(1) 🔸قطعا عمل به دستور "جهاد" تاثیر عمده‌ای در پدید اوردن این صلا داشت. امروز نیز در میانه این تحولات، اعتلای امت اسلامی وابسته به حق گزاری در برابر دینِ تکوینی و تاریخی اش به نبی اکرم است. به عبارتی امت اسلامی در میانه این تغییرات نباید منطق حرکت خود که برآمده از بعثت نبی الهی است فراموش کند و گرفتار منطقِ توسعه مادی شود که اگر چنین شود دشمنی آشکاری چون سوزاندن قرآن با تدبیر صهیونیست جهانی صورت می‌گیرد و امت اسلامی و برخی کشورهای اسلامی پاسخ رسایی به این اتفاق نمی‌دهند. 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
🔰 تقریر و تحلیلی بر بیانات رهبری در میلاد پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) 2⃣ 🔻اما محور دوم: با این که به ظاهر خطاب دو بخش مجزا را تشکیل می‌دهد که میفرمایند "خب، این حالا چند جمله [بود] راجع به نبیّ مکرّم اسلام. تکیه‌ی این جلسه و این هفته بر روی وحدت بین مسلمین و اتّحاد بین مسلمین است" اما به نظر ربطِ معنایی و لفظی این دو قسمت به همین مفهومِ "دشمن و دشمنی" است. اگر در محور اول بیان شد که ذیل نبی اکرم(ص) و طرح و دعوت او، بشریت به طور عام و امت اسلامی به طور خاص حیات می‌یابد، دعوت جمهوری اسلامی در آن محور، دعوت به رفتن ذیل هویت حقیقی امت اسلام و رقم زدن پیشرفت جهانی در افق بعثت نبی اکرم با دست برنداشتن از تکلیف مهم «جهاد کامل» است. 🔸در محور دوم سخن آن است که وحدت امت اسلامی دشمنانی چون آمریکا دارد و نه تنها از منظر منطق اسلامی، بلکه منطق نفع گرایانه کشورها در جهت تأمین امنیت منطقه و قدرت مقابله در برابر دخالت‌های خارجی هم اقتضای وحدت می‌کند. اگر به مدد تغییرات جهانی، سیاست خارجی نفع گرایانه کشورهایی همچون عربستان و یا امارات سبب ایجاد روابط با دیگرانی چون ایران و کم کردن درگیری‌ها در منطقه شده است(2) (3) دعوت جمهوری اسلامی، اتحاد کشورهای اسلامی منطقه با تمام تنوع خود، در خط مشی‌های اساسی به خصوص در قبال دشمن مشترک همچون آمریکا و اسرائیل است تا از این طریق از زورگویی‌ها، دخالت‌ها، غارت‌ها و جنگ‌افروزی‌های آنان جلوگیری شود که این امر هم ممکن و هم دارای منفعت برای کشورهای اسلامی است. 🔹گویا محور دوم، همان « مرتبه‌ی دوم » از اتحاد مسلمین است که رهبری در سال 1398 در میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت بیان کردند: «اتّحاد دنياى اسلام مراتبى دارد؛ پايين‌ترين مرتبه‌اش اين است كه جوامع اسلامى، كشورهاى اسلامى، دولتهاى اسلامى، اقوام اسلامى، مذاهب اسلامى، عليه هم دست به تعرّض نزنند، با هم معارضه نكنند، به يكديگر ضربه نزنند؛ اين قدم اوّل است. البتّه بالاتر از اين، اين است كه دنياى اسلام علاوه بر اينكه به يكديگر ضربه نميزنند، در مقابل دشمن مشترك هم دست به دست هم بدهند، اتّحاد واقعى و كافى داشته باشند، از يكديگر دفاع كنند. اين هم يك قدم بالاتر است؛ از اين بالاتر هم اين است كه كشورهاى اسلامى، ملّتهاى اسلامى هم‌افزايى كنند. كشورهاى اسلامى از لحاظ علمى، از لحاظ ثروت، از لحاظ امنيّت، از لحاظ قدرت سياسى در يك سطح نيستند، ميتوانند به يكديگر كمك كنند، هم‌افزايى كنند، آنهايى كه بالاترند در هر بخشى، دست آن كسانى را كه پايين‌تر هستند بگيرند؛ اين هم يك مرحله‌اى از وحدت است. مرحله‌ى بالاتر هم اين است كه همه‌ى دنياى اسلام متّحد بشوند در جهت رسيدن به تمدّن نوين اسلامى. اين چيزى است كه جمهورى اسلامى هدف غايى قرار داده: رسيدن به تمدّن اسلامى، منتها تمدّن متناسب با اين زمان، تمدّن نوين اسلامی. اينها مراتب وحدت است.» (3) 🔸در بیان رهبری، این دعوت گسترده به وحدت با نظر به دشمنی دشمنان، در کنار تحذیری مهم قرار گرفته است؛ تحذیر از عادی‌سازی روابط با اسرائیل و تذکر به باخت و ضرر ناشی از آن.(5) به عبارتی، جمهوری اسلامی، از طرفی بابِ چنین وحدتی را پیش کشورهای اسلامی می‌گشاید، اما از طرف دیگر این پیام را منتقل می‌کند که منطقِ مستقل خود را حفظ نموده و به کمک جریان مقاومت منطقه‌ای، در مسیرِ جهاد در برابر دشمنان باقی خواهد ماند و در مسیرِ آینده‌ی مدّ نظر خود که غلبه و پیروزی را متعلق به آن می‌داند، حرکت می‌کند. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ▪️پی‌نوشت: 1-بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث- 10/12/1400 2- برای وضوح بیشتر این مطلب می‌توان مصاحبه اخیر محمدبن‌سلمان با فاکس نیوز را مطالعه نمود. https://www.khabaronline.ir/news/1816189/%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%86%D9%87-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA 3-برای مطالعه فیش‌های بیانات رهبری در باب «عربستان سعودی» از سال 94 تا کنون و «سیاست جمهوری اسلامی در ارتباط با همسایگان» به فایل ضمیمه رجوع کنید. 4-بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى-24/08/1398 ‌5-برای مطالعه فیش‌های مرتبط با «ضعیف شدن اسرائیل و آمریکا» به فایل ضمیمه رجوع کنید. 💠 تشکل طلبگی ربیون 🌐 @rebbiion
🇵🇸 🇮🇷 🤲 مراسم جهت پیروزی مجاهدان فلسطینی 📕 تلاوت قرآن توسط قاری بین‌المللی حاج جواد کاشفی 🎙سخنرانی محمدنورس حمید از فلسطین 📖 قرائت دعای توسط برادر جواد مصطفوی 🔻‌برادران و خواهران 🗓 چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ 🕰 ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ 📍 مشهد مقدس، بولوار شهید مدرس ۴، حسینیه هنر با مشارکت: 🔸 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🌐@rebbiion
🔹طوفان الاقصی و «حالِ» فلسطین 🔸بررسی ابعاد و زوایای مغفول عملیات طوفان الاقصی🇵🇸 🎤 با ارائه: جناب آقای محسن فایضی، کارشناس و فعال حوزه مقاومت در فلسطین + پرسش و پاسخ. ‼️ظرفیت محدود‼️ 🗓چهارشنبه نوزدهم مهرماه ⏰ ساعت ۱۸:۰۰ 🔔برای دریافت لینک جلسه به آیدی @Adminrebbiion در پیامرسان ایتا مراجعه فرمایید 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
📚 🔸 فقه امام خمینی، پیوند حجیت و عینیت ⚡️پیشنهاد مطالعه برای طلاب سطح دو و سه 🔻این نوشتار، متن پیاده شده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مجتبی الهی خراسانی در اولین گردهمایی سالانه وارث بعثت در ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ است. 🔹در بخشی از متن می خوانیم: "فقه امامیه واجد یک منطق علمی مشخص و معین بوده که آن را از سایر مکاتب متمایز کرده است.منظور از منطق فقه امامیه، آن چیزی است که فقاهت و چارچوب استنباطی امامیه حول محور آن شکل می گیرد. آن منطق، منطق حجیت است که دارای سه بعد استناد وحیانی، اثبات عقلانی و مسئولیت اخلاقی می باشد. آنچه امام خمینی مطرح فرموده اند این است که فقه امامیه علاوه بر نیازمندی به منطق حجیت به منطق کارآمدی و تحقق عینی نیازمند است. به این معنا که یک گزاره فقهی کافی نیست که استناد وحیانی یا مسئولیت اخلاقی یا اثبات عقلانی داشته باشد بلکه باید معلوم شود که اهداف شریعت را محقق می کند یا نه؟" ↙️ لینک دانلود 🔰https://b2n.ir/a82900 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
📣 🔰 طلاب حوزه علمیه خراسان به دیدار شیخ زکزاکی می‌روند 🔸 مراسم دیدار طلاب حوزه علمیه خراسان، با شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، به‌همت مدیریت سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود. 📆 زمان: پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه ⏰ ساعت: ۹ صبح 🕌 مکان: مدرسه علمیه عالی نواب 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━📚┓ @howzehfarhang ┗📚━━━━━━┛