eitaa logo
فرزند انقلاب | میلاد حسن‌زاده
2.7هزار دنبال‌کننده
758 عکس
407 ویدیو
55 فایل
آوینی در ساحت انقلاب اسلامی ایستاده و از ادبیات فلسفی برای تبیین آن کمک می‌گیرد. به تعبیری، او فرزند انقلاب است. 📚 #ماجرای_فکر_آوینی پرداختی به انقلاب اسلامی و آنچه بدان مربوط است به سبک شهید آوینی راه ارتباطی🔻 🆔️ @RevolutionSon2
مشاهده در ایتا
دانلود
شما تصویر پستی را می‌بینید که حوالی ساعت ۱۴ بیست‌وششم آذر منتشر شد و بعد از جمع‌کردن هزاران لایک و صدها کامنت، پاک شد. من خیلی تقلا کردم در فهم این ماجرا، گمان نیک بدهم، در فهم این تعلل برای دیده‌شدن و دست‌به‌دست‌شدن پست، در فهم هزاران پسندی که پای آن گذاشته شد، در فهم پاک‌کردنش پس از چند ساعت. نتوانستم. کاش شما بتوانید. کاش… کاش خیلی چیزها… | @Revolutionson |
بسم الله الرحمن الرحیم یک نامهٔ سرگشاده برای آن آقای مجری که دوستش داشتیم، نه این آقای مجری که نمی‌شناسیمش، نه این مرد کلمات زهرآگین که با او غریبه‌ایم. https://t.me/takooch آقای ایرج طهماسب بیست‌وششم آذر چهارصدودو، این پست را گذاشتید. دیروز، در فاصله‌ای که شما این چند خط را می‌نوشتید، یک دختربچهٔ فلـسطینی در مدرسه‌ای در جنوب غـزه که قرار بود امن باشد و پناهگاه باشد، از گرسنگی مرد. شـهید شد. تا شما علامت سؤال پایان جمله‌تان را بگذارید، شمار شهــدای از بیست‌هزار نفر گذشت؛ یعنی اگر برنامه‌سازی بخواهد برای کودکان فلـسطینی یک نمایش عروسکی بسازد و در آن کاراکتر پدر یا مادری وجود داشته باشد، احتمالاً بیست‌هزار کودک پای تلویزیون به گریه خواهند افتاد. آن چند صد خانواده‌ای را که برای همیشه از ثبت احوال خط خورده‌اند و کل خاندانشان شـهید شده‌اند، فاکتور بگیرید. تا شما تصمیم بگیرید وسط مهم‌ترین نزاع حق و باطل قرن، میان عیان‌ترین ظلم تاریخ معاصر، برای غرض مدنظرتان، کدام جمله از «قلعهٔ حیوانات» را به استعاره و کنایه گلچین کنید، وبا، حصبه و اسهال خونی جان چند ده نوزاد فلـسطینی را گرفت، چون کامیون‌های دارو، مثل کامیون‌های غذا، مثل تانکرهای آب و سوخت، پشت گذرگاه رفح، معطل اراده و فشار چهره‌های جهانی و ملی، مثلاً شماری از امثال شما مانده‌اند. تا دستتان را روی دکمهٔ انتشار ببرید، چند صد کودک در غـزه با صدای بـمب‌های فسفری به رعشه افتادند و زبانشان بند آمد. تا هوادارانتان زیر این پست برایتان کف و سوت بزنند و کنایه‌تان را لگدی به جمهوری اسلامی قلمداد کنند، چند جنین مرده از شکم دریده‌شدهٔ زنان فلـسطینی که بدون بیهوشی سزارین شده بودند، بیرون کشیده شدند و اولین لباس دنیایشان، کفنی بود قد یک کف دست. نمی‌دانم چرا دارم برای شما از بچه‌ها می‌نویسم. شما خیلی وقت است که دغدغه‌تان بچه‌ها نیست، وگرنه که خودتان استادید و بهتر از منِ شاگرد می‌دانید عشق کلاه‌قرمزی و سروناز و ماجراهای خواستگاری‌اش قرار بود بزرگترهای دهه‌شصتی را به سینما بکشاند و از اول به نیت کودک ساخته نشده بود که نظام مسائلش مال جهان کودک نبود. شما بهتر می‌دانید بعد دعواهای مالی دنباله‌دار با تلویزیون، کلاه‌قرمزی نوروزی‌تان با کنایه‌های سیاسی و شوخی‌های اقتصادی‌اش، دل‌خوش‌کنک آدم‌بزرگ‌ها بود، نه بچه‌ها که چیزی از اشارات فرامتنش نمی‌فهمند. شما «مهمونی» را برای بچه‌ها نساختید. آقای مجری ما که دلش پیش بچه‌های چکمه‌پلاستیکی‌پوش روستاها بود، در گذشته جا مانده. این روزها سری به پسرخالهٔ لوطی قصه‌تان بزنید. شاید به زمین زل بزند، چشم‌های شیشه‌ای‌ش برای بچه‌های فلـسطین پر از اشک شود و با دلخوری به شما بگوید: «گناه دارن. نباید اون‌جور می‌گفتی. باید کمکشون می‌کردی». ✍🏼پرستو علی‌عسگرنجاد | • لینک کانال 👇 | https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
📌 منشا جنگ‌ها در رسانه‌ها است. جنگ‌هایی که در آینده رخ خواهد داد، به وسیله تسلیحات جنگی و در میدان‌های نبرد نخواهند بود، بلکه این جنگ‌ها به دلیل تصوراتی رخ خواهد داد که رسانه‌های جمعی به مردم القا می‌کنند. ❛❛مارشال مک لوهان @FarajNezhad110 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پ.ن: سواد رسانه با نام مک لوهان عجین است و هرکه در این اتمسفر زیسته با نظریات او آشناست. اگر بنام شخص رسانه‌ای شناخته شدید یا خودتان این اسم را روی خودتان گذاشته‌اید و اولین بار است این نام را می‌شنوید، قدری در مورد اینکه رسانه می‌دانید، تامل کنید🙏 | لینک کانال 👇 @Revolutionson
🔻مهم/ نتیجه تازه‌ترین نظرسنجی «مرکز نظرسنجی و مطالعات سیاسی فلسطین» خیلیا دوست دارن بدونن مردم فلسطین و غزه الان چی تو ذهنشون میگذره؟ ازجنگ ناراحتن؟ صبرشون تموم نشده؟ از حماس خسته شدن؟ و...، این عکسها و این آمار خیلی کمک میکنه شناخت خوبی نسبت به مردم فلسطین داشته باشید 🔹مرکز نظرسنجی و مطالعات سیاسی فلسطین (PSR) که مقر آن در رام الله ونزدیک به تشکیلات خودگردان است نتایج جدید ترین نظرسنجی خود را منتشر کرده است. نتایج بدست آمده میانگینی از فلسطینی های ساکن کرانه باختری و نوارغزه است. | لینک کانال 👇 @Revolutionson
♦️مستند معضل اجتماعی 💠 این مستند به بررسی نقش مخرب رسانه های مجازی همچون فیس بوک در دنیای مدرن می‌پردازد. در بخشی از آمده که شایعه ۶ برابر سریعتر از واقعیت منتشر می‌شود، و رسانه های مجازی از این ضعف روانشناسی اجتماعی برای فروش محصولاتشان و .. استفاده می کنند. | لینک کانال 👇 @Revolutionson
روزگـــار قـــائــم‌ مـقــامــی 🗃 پرونده ویژه بنیاد تاریخ‌پژوهی به مناسبت سالروز فوت آقای حسینعلی منتظری @bonyadtarikh 📮قائم مقام و حمایت از جلاد 📮مخالفت منتظری با اعزام هیئت تحقیق پیرامون ربایش سیدموسی صدر 📮نقش باند سیدمهدی هاشمی و بیت منتظری در آشوب دهه شصت افغانستان 📮حذف آیت‌الله ربانی املشی، هزینه‌ای که بیت آقای منتظری به انقلاب تحمیل کرد 📮معرفی کتاب «روزگار قائم‌مقامی» در خبرگزاری کتاب ایران 📮شگردهای مخدوش‌سازی اسناد تاریخی توسط بیت منتظری 📮نامه عزل منتظری 📮نامه هفت فروردین منتظری به امام 📮نامه تاریخی 8فروردین امام خمینی به منتظری 📮چگونگی برخورد نظام با آقای منتظری 📮روایت مرحوم آیت‌الله ری‌شهری ازحمایت‌های خلاف قانون آقای منتظری از فامیل خود 📮نامه امام خمینی به مرحوم آیت‌الله ری‌شهری جهت برخورد قاطع با باند سیدمهدی هاشمی 📮موافقت امام با پیشنهاد مرحوم ری‌شهری مبنی بر لزوم تبعید داماد آقای حسینعلی منتظری 📮پاسخ حکیمانه امام به درخواست عفو مشروط داماد آقای حسینعلی منتظری 📮هشدار آیت‌الله مشکینی به آقای منتظری 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش اول 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش دوم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش سوم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش چهارم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش پنجم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش ششم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش هفتم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش هشتم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش نهم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش دهم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش یازدهم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش دوازدهم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش سیزدهم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش چهاردهم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش پانزدهم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش شانزدهم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش هفدهم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش هجدهم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش نوزدهم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش بیستم 📮نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی/بخش بیست و یکم 📮آقای منتظری، برآمدن مجتهدی از دل سیاست 📮ماجرا و متن نامه اعتراضی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، امام جمارانی و مهدی کروبی به منتظری 📮رنج‌نامه مرحوم حاج احمد خمینی خطاب به منتظری 📮برای آشنایی با جریان منتظری چه بخوانیم؟/1 📮برای آشنایی با جریان منتظری چه بخوانیم؟/2 📮برای آشنایی با جریان منتظری چه بخوانیم؟/3 📮برای آشنایی با جریان منتظری چه بخوانیم؟/4 | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
🗃پرونده‌های ویژه‌رو از دست ندید. با صرف زمان کمی می‌تونید از یک منبع مطمئن و مُتقَن، اطلاعات و نکات بسیار خوبی در مورد دوره‌ای از تاریخ معاصر کشور بدست بیارید👌
🔘 مهمترین اصل ✍ وحید یامین‌پور: ▪️تقریباً می‌توان مطمئن بود که باید به همه چیز شک کرد. ▪️جهان رسانه‌های نوین، جهان خوانش‌هاست. می‌توان با اطمینان خاطر بالایی گفت: "هیچ نقل قولی دقیق نیست"؛ تا چه رسد به گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌هایی که بر اساس نقل‌قول‌ها بافته می‌شود‌. ▪️جهان ، جهان برساخته‌هاست. جهان غلبه‌ی خوانش‌های تقابلی، جهان هایپر رئالیتی‌ها، جهان سوءتفاهم‌ها. رسانه‌ها با همان ژست حال بهم‌زن بی‌طرفانه، پیشاپیش به جای شما قضاوت می‌کنند و فقط صدور حکم را به شما می‌سپارند. رسانه‌ها ابزار اراده‌های معطوف به قدرت و غلبه‌اند و برای این غلبه در فهم مخاطبان تصرف می‌کنند. ▪️و مهمترین نشانه‌ی این تصرّفِ سِحرآمیز اینکه اغلب مخاطبان سِحر شده، منکر همین تصرف و سحر و جادو هستند. @savad_rasaneh | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
🎯 گزارش ویژۀ اکونومیست دربارۀ صنعت بازی‌های کامپیوتری 📍تلوزیون همچنان بزرگترین صنعت رسانه‌ای جهان است، اما دهۀ دوم قرن بیست و یکم، رقیب سرسختی را معرفی کرد: شبکه‌های اجتماعی که سطحی از مشارکت را نیز برای کاربران فراهم می‌کردند، صدها میلیون نفر را شیفتۀ خود کردند و برای خیلی‌ها به مرجع اصلی اخبار و گزینۀ اولِ وقت‌گذرانی تبدیل شدند. اما به نظر می‌رسد این دهه، دهۀ بازی‌های کامپیوتری است. بازی‌کردن که از شروع پاندمی کرونا رشدی تصاعدی را تجربه کرده، حالا نزدیک به چهل درصد از کل جمعیت دنیا را به خود مشغول کرده است. 🔖  ۱۰۱۶۰ کلمه  ⏰ زمان مطالعه: ۵۷ دقيقه                                          📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:  B2n.ir/e30339 | لینک کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
🔻چرا مخالفان علامه مصباح(ره) راهی جز مغالطه در برخورد با او ندارند؟ سیدعلی مهدیون، دانشجوی دکتری اندیشه سیاسی دانشگاه تهران، در یادداشتی پیرامون حملات اخیر برخی از افراد و جریان‌های خاص به شخصیت علامه مصباح یزدی(ره) نوشت: 🔹مرحوم علامه مصباح(ره) عمر شریف خود را صرف کسب و نشر علم در سطوح مختلف کردند. ایشان در طول حیات علمی خود از محضر بزرگانی چون آیت‌الله بروجردی(ره)، حضرت امام (ره)، آیت‌الله اراکی، علامه طباطبایی، آیت‌الله بهجت و دیگر بزرگان بهره بردند که هر کدام جزو سرآمدانِ حوزه علمیه بودند. 🔹 علامه مصباح با جد و جهدی که در کسب علم داشت و با تملذّ در محضر اساتید خود توانست در ۲۷ سالگی به مقام اجتهاد برسد. جدای از فقه و اصول که از دروس سنتی حوزه قلمداد می‌شد، فلسفه و عرفان هم از مهمترین دغدغه‌های ایشان بود. علاوه‌ی بر این با توجه به اقتضائات زمان توجه ایشان به علوم انسانی غربی جلب شد و ایشان از اولین افرادی در حوزه‌ی علمیه قم بودند که شاگردان خود را ترغیب به خواندن کتب و مطالبی در این حیطه کردند. نوشتن کتب‌ و مقالات متعدد در حوزه‌های مختلف من جمله فلسفه‌های مضاف و ارائه‌ی مباحث خود در این قالب نشانگر توجه ایشان به رویکردها و قالب‌های جدید علمی است. با این وجود خیلی عجیب است که برخی مخالفان غیر منصف، علامه مصباح(ره) را به جمود فکری متهم می‌کنند درحالی که ایشان در طول حیات علمی خود همواره راه‌های جدیدی را در مقابل اهل علم و فکر گشوده‌اند. 🔹مرحوم علامه مصباح جزو روحانیونی بودند که چه پیش از انقلاب و چه پس از آن دایره‌ی عمل خود را محدود به حوزه‌ی علمیه و تدریس دروس سنتی نکردند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ایشان عرصه‌ی عمومی و عرصه‌ی سیاسی و کنش‌گری در این حوزه بود. همین مطلب موجب حملات فراوانی از سوی گروه‌های مختلف به ایشان بود. کنشگری متفاوت ایشان در حوزه‌ی عمومی مطلوب بسیاری از افراد نبود؛ از طرفی روحانیون سنتی‌ای که حضور روحانیت در عرصه‌ی سیاست را نادرست می‌دانستند در مقابل ایشان قرار داشتند و از سوی دیگر گروه‌هایی که نگاه فلسفی علامه مصباح را برنمی‌تابیدند. 🔹گروه دیگری که خود را در مقابل مرحوم علامه(ره) می‌دیدند، روشنفکرنماهایی بودند که برای آن‌ها دین محدود به حوزه‌ی خصوصی می‌شد و نگاه حداقلی آن‌ها در مقابل نگاه همه جانبه‌ی علامه مصباح(ره) قرار می‌گرفت. سیاست‌مدارانی که رویکردهای جدید در غرب را پذیرفته‌ بودند هم از دیگر مخالفان ایشان بودند. اشکال و نقد این دسته از افراد در فهم فضای سیاسی و احکام سیاسی بود. قدرت محوری‌ترین مفهوم در اندیشه‌ی این افراد بود و ورود احکام اخلاقی و احکام دینی را به این حوزه روا نمی‌دانستند. 🔹در مقابل محوری‌ترین مفهوم در این حوزه برای علامه مصباح(ره) نه اراده‌ی معطوف به قدرت بلکه اراده‌ی معطوف به حقیقت بود. از طرفی ایشان فضای سیاسیِ تهی از احکام دینی و اخلاقی را نمی‌پذیرفتند و سیاست را واجدِ این احکام می‌دانستند. جدای از رویکرد تئوریک، رویکرد عملی ایشان هم در سیاست رویکرد به دور از زد و بندهای سیاسی برای استمساک به قدرت به بود. مقابله‌ی غیرعلمی با علامه مصباح(ره) از سر ناتوانی 🔹کسانی که با مرحوم مصباح آشنا هستند، حال چه مخالف ایشان و چه موافق ایشان باشند به توانایی و دقت علمی ایشان گواهی می‌دهند. عبدالکریم سروش، البته سروشِ متاخر، که خود از منتقدین علامه مصباح است در جایی بعد از بیان نقدهای نابجا، در مورد ایشان گفته ‌بود: «مصباح یک فیلسوف بود، فلسفه‌خوانده بود و خوب هم فلسفه خوانده بود. بنده در حدی که ایشان را می‌شناسم می‌توانم گواهی بدهم که فلسفه‌ی اسلامی را نیکو می‌دانست، از مدرسین خوب فلسفه بود». 🔹مخالفین مرحوم مصباح وقتی توانایی ایشان در فضای علمی را می‌بینند و همچنین عدم توانایی خود در نقد و رد مدعاهای علمی ایشان، لاجرم مجبور می‌شوند که شخصیت ایشان را مورد حمله قرار دهند. در منطق مغالطه‌ای وجود دارد تحت عنوان مغالطه‌ی حمله شخصی “Ad hominem fallacy”. این مغالطه زمانی رخ می‌دهد که به جای پرداختن به استدلال یا موضع یک شخص، به طور نامربوط به شخص یا جنبه‌ای از شخص استدلال‌کننده حمله شود. 🔹عموم حملاتی که در طی این سال‌ها به علامه مصباح(ره) شده‌است مصداقی از مغالطه‌ی مذکور است. از مزدوران جیره مواجب بگیر چه در داخل و چه در خارج از کشور انتظاری جز این نمی‌رود اما جای تعجب است افرادی که خود را روشنفکر قلمداد می‌کنند هم جز راه توهین و تهمت نتوانسته‌اند راهی برای مقابله‌ی علمی و عقلی با مرحوم مصباح پیدا کنند. 🔹البته مشکل از این افراد نیست، قوت استدلال‌های مرحوم مصباح در حوزه‌های گوناگون علمی برای مخالفان راهی جز تخریب شخصیت ایشان باقی نگذاشته‌است. @Rajanews_com | لینک کانال 👇 @Revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻منطق مداخله‌‌ی رسمی این‌که رهبر انقلاب تصریح کردند که دولت اسلامی باید از کشف حجاب به‌عنوان «حرام اجتماعی» جلوگیری کند، بر اساس همین استدلال (معطوف به سه زمینه‌ی فلسفه‌ی اخلاق و فلسفه‌ی حقوق و فلسفه‌ی سیاست) است که: ۱. عرصه‌ی اجتماعی(حوزه‌ی عمومی)، حریم خصوصی نیست که فرد در آن رها (به‌خودوانهاده) باشد. ۲. حقوق معنوی (ارزش‌های الهی) هم مانند حقوق مادّی، معتبر و واقع‌نما است، بلکه اصالت دارد. ۳. حقوق جامعه بر حقوق فرد، تقدّم دارد؛ چون مصالح اکثریّت، مهم‌تر هستند. ۴. دولت اسلامی (به سبب ماهیّت و غایت دینی خویش که او را از دولت سکولار، متمایز می‌سازد)، باید حافظ و حامی حقوق معنویِ جامعه نیز باشد. ۵. فاعلیّت و مدخلیّت دولت اسلامی در عرصه‌ی استقرار دین در جامعه، هم به‌صورت هدایت و تبیین است و هم به‌صورت تقنین و الزام؛ هم جنبه‌ی فردی و عاملیّتی دارد و هم جنبه‌ی ساختاری و نهادین. 📎 مهدی جمشیدی @sedgh_mahdijamshidi | لینک کانال 👇 @Revolutionson
غذاتونو به اشتراک بزارید نه عکسِ غذاتونو
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ کَمِت و چند نفر دیگه تو انبار قلعه مالویل بودن که یک ان.فجار هسته‌ای رخ می‌ده. اونا از این ان.فجار جون سالم به در می‌برن. بعد تصمیم میگیرن تا به رهبری کمت همه چیز رو از نو شروع کنن. اما این گروه کوچیک تنها نجات یافته ها نیستن! این تازه اول ماجراس... . داستان کتاب قلعه مالویل، داستان تقابل دو تفکر انسانی در قرن بیستمه. داستانی پر از چالش که خوراک علاقه مندان به بحثای آخرالزمانیه. ما تو یه دقیقه قلعه مالویل رو معرفی کردیم. امیدواریم بخونین و لذت ببرین. با چی‌کتاب همراه باشید ❄️ @cheeketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥وقتی به ما می توانیم ایمان داشته باشند این گونه‌ می‌جنگند. 💥گردان‌های قسام با انتشار ویدئویی از کارگاه تولید اسلحه به زبان‌های عربی، عبری و انگلیسی نوشت «با دستان خود چیزی ساختیم که سرهای شما را با آن درو می‌کنیم». 💥قسام تاکید کرده «ما به کشتن سربازان شما با تک تیراندازهای ساخت خودمان ادامه خواهیم داد». | لینک کانال 👇 @Revolutionson
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴هشداری مجدد: پیش به سوی «فرقه‌های حرزدرمانی و دعادرمانی»! ✍ احمدحسین شریفی این آقایان موجود در کلیپ فوق را نمی‌شناسم و شخص آنها نیز در این موضوع برای من اهمیتی ندارد، اما این سخنان بی‌اصل و ریشه را نشانه‌های خطرناکی برای شروع فرقه‌سازی‌های معنوی و درمانی می‌دانم. پیشتر گفته بودم که اصل حرز، به گونه‌ای که «حرزفروشان» و مدعیان درمان‌های ماورائی می‌گویند محل سؤال است و هیچ سند معتبری ندارد، چه رسد به بسیاری از آداب انحرافی نوشتن آن. اما اکنون این آقایان پا را فراتر گذشته و می‌گویند نویسنده‌ی حرز باید «مأذون» باشد! و الا «به هیچ عنوان اثر نمی‌گذارد» بلکه ممکن است اثر مخرب هم داشته باشد! البته فعلاً نمی‌گویند «از چه کسی» باید اذن داشته باشد، اما شک نکنید که این بازار تحمیق و استحمار از یک طرف و آمادگی عوام برای پذیرش چنین خرافاتی نه تنها به «إذن‌فروشی» می‌انجامد که رقابت «دکان‌داران درمان‌های ماورائی» در این مسیر، به زودی به شکل‌گیری فرقه‌ها و جریان‌هایی مثل شیخیه و بابیت خواهد انجامید: ادعای «مأذون بودن از امام زمان» و ... این سرنوشت محتوم چنین انحرافات و بدعت‌هایی است که نه ریشه‌ای در «متون» دینی دارد نه مورد تأیید «منابع» دین است و نه سازگار با «مبانی» دینی است. برای مطالعه مطالب مرتبط 👇👇 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2295 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2304 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2308 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2310 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢امتداد فلسفه 🖊احمدحسین شریفی 🔻به باور این بنده مهم‌ترین خلأ فکر فلسفی در ایران و جهان اسلام همین نکته‌ای که رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی بر آن انگشت گذاشته‌اند: «ناتوانی در امتداددهی» 🔻فلسفه اسلامی زمانی می‌تواند نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسد و سیر تکاملی خود را ادامه دهد که بکوشد کاربست اندیشه‌ها و نظریه‌های فلسفی را در عینیت جامعه نمایان کند. @ahmadhoseinsharifi | لینک کانال 👇 @Revolutionson