eitaa logo
چشمه معرفت
171 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
2.8هزار ویدیو
24 فایل
🔶کانال چشمه معرفت http://eitaa.com/river1399 👨🏻‍💻راه ارتباط با ادمین @Falsafe_Erfan12
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️پاسخ و واکنش عجیب رضا پهلوی بعد از سوال در مورد ساواک و بحرین: اعتماد به نفس داشته باشید تا موفق شوید😐😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ آقایان بترسید از آه این مادران جناب آقای رییسی و وزرا و معاونین جناب آقای قالیباف و نمایندگان مجلس جناب آقای محسنی اژه‌ای و دادستان و مقامات قضایی جنآب اقای شهردار تهران و دیگر شهرداران جناب آقای رادان و دیگر مقامات انتظامی جناب آقایان مسئول ... بترسید از التماس عاجزانه مادران شهیدی که خون فرزندانشان، شاهد حقانیت ادعایشان است، بترسید از اینکه این التماس عاجزانه تبدیل به آه دردمندانه شود. rubika.ir/rasaee eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نقد ریچارد داوکینز 🎤استاد حمیدرضا داوکینز(مروج آتئیسم) حِسگراست بخاطر همین به فرا حسی بودن برخی حقایق عالم که فقط با عقل درک می‌شوند مانند وجود و حقیقت خداوند متعال توجه ندارد. 🔴 @kashkolenab
💎 علمای مسلط به حکمت متعالیه هنگام حمله‌ی به دین فقط غصه نمی خورند بلکه می زنند و می بُرند ... اما بقیه می‌مانند تویش! هیچی!! علامه : 🔶 آخر، حكمت يعنى درس كلام؛ كلام اسلامى يعنى پشتيبان مسائل اعتقاد ى، پشتيبان امامت، پشتيبان معاد، پشتيبان توحيد، ردّ نصارى، ردّ كمونيست ها، و ردّ ماديين همه با حكمت است ديگر! 🔶 والّا اين آقايانى كه حكمت نخواندند اگر مرجع هم بشوند ازشان بپرسيد: فلان مسأله؟ می مانند تويش! هيچى!! و [اگر] يك قضیه هایى پيش بيايد، يك سر و صدايى يكجا بشود بر عليه دين، يك اقداماتى بشود، فقط همين [است که] آن ها غصّه می خورند؛ 🔶 و امّا نه، آنهايى كه درس ( حکمت) خوانده هستند غصّه نمی خورند آنها می زنند و می بُرند، يا در سخنرانیشان يا در نوشته جاتشان يا بواسطه همان شاگردانشان قلبشان مطمئن است و انتشار می يابد. 📜 لوح فشرده: متن سخنراني هاى علامه طهرانى، ص: ۹۴۳ تا ۹۴۷ تحت عنوان«تغيير و تحول روش حوزه علمیه توسط استعمار » 🆔@river1399@feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مدرسه علمیه تخصصی عباسقلی‌خان با همکاری مرکزخدمات حوزه علمیه خراسان رضوی و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در جوار برگزار می‌کند: 🔸کارکردهای علوم‌عقلی در پاسخگویی به شبهات الحادی ویژه طلاب پایه4 تا 8 حوزه‌های علمیه سراسر کشور 🗓زمان دوره حضوری 26تا29 اسفند باحضور اساتید سطوح عالی فلسفه و عرفان اسلامی در حوزه و دانشگاه حجةالاسلام‌والمسلمین حسینی‌شریف حجةالاسلام‌والمسلمین موسوی‌بایگی حجةالاسلام‌والمسلمین زمانی‌فرد حجةالاسلام‌والمسلمین گلمکانی پیش‌نیاز دوره حضوری، موفقیت در دوره مجازی آنلاین یا آفلاین می‌باشد(حضور در دوره مجازی به صورت آنلاین دارای امتیاز است). مزایا 1- دعوت از 110 نفر از برگزیدگان دوره مجازی جهت شرکت در دوره حضوری همراه با اسکان و پذیرایی رایگان؛ 2- پرداخت کمک هزینه بلیط سفر به مشهد مقدس برای 40 نفر از برترین‌های دوره مجازی و حضوری؛ هزینه دوره مجازی 200هزارتومان، تخفیف75% ویژه اعیادشعبانیه، پرداخت نهایی 50 هزارتومان. 🕑زمان دوره مجازی آنلاین: چهارشنبه و پنجشنبه 10و 11 اسفند ساعت 15:00؛ آفلاین: چهارشنبه 10 اسفند الی جمعه 12 اسفند آزمون دوره مجازی جمعه 12 اسفند ساعت 15:00 ✅ برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام دوره مجازی کلیک نمایید. •┈┈••••▪️📚▪️•••┈┈• www.magk.ir 🆔@abasgholikhan_ir
mirbaqeri افراط و تفریط در برخورد با فلسفه.mp3
2.07M
🔹دیدگاه استادمیرباقری(دام عزه) درباره «چگونگی مواجهه با فلسفه اسلامی» @monir_ol_din
🔔 پذیرش حوزه‌های علمیه کشور آغاز شد 🔻معاون آموزش حوزه‌های علمیه: ◻️پذیرش حوزه‌های علمیه برادران از اول اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد. ◻️ پذیرش از سه مقطع هشتم، دوازدهم و دانشگاهیان صورت می‌گیرد. ◻️داوطلبان می‌توانند در دو بخش برنامه‌های متداول یا سفیران هدایت ثبت نام کنند. در بخش سفیران هدایت، رویکرد تبلیغی است. ◻️ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه چهار هزار نفر است. ➕ سایت پذیرش حوزه‌های علمیه: paziresh.ismc.ir ➕کانال پذیرش در ایتا: eitaa.com/pazireshhowzeh 📎 بیشتر بخوانید @HawzahNews
‍💎 اثرات خواندن فلسفه () و بر بُعد معنوی، عملی و سلوکی شخص استاد (در مصاحبه با نشریه خط): 🔸 فلسفه صدرا، در نهایت، سر از بحث وحدت شخصيه درمی‌آورد؛ این مساله، در فرد خیلی تغییر ایجاد می‌کند. او نمی‌تواند ديگر عادی باشد و هر حرفی را بزند. نمی‌تواند هر نوع بررسی را نسبت به عالَم داشته‌باشد؛ چون این معارف، این اجازه را به او نمی‌دهد. 🔸 حتی صرف دانستن این‌ها، مؤثّر است؛ چرا که دانستن، بذر مشاهده است. حضرت امام هم تأکید می‌کنند كه باید دانست و این دانستن، حجاب است؛ ولی باید داخل حجاب شد و با مجاهده قلبی، این‌ها را به قلب رساند. اگر کسی هم می‌خواهد به لحاظ معنوی اوج بگیرد، چاره آن، دانستن معارف است؛ ولی گاهی اگر طلبه‌ای به لحاظ روحی خیلی قوی است، شاید به این نتیجه برسیم که او دیگر این‌قدر لازم ندارد که معقول بخواند؛ گرچه اگر باز هم بخواند، خیلی بهتر است. 🔸 راه عمومی و کم دردسرتر و کم ‌خطرتر، راه شناخت معارف است که در و روی می‌دهد؛ به تعبیر دیگر نه تنها در تربیت عقلانی، بلكه در تربیت معنوی هم مؤثر است. 🔸 از توصیه‌هایی اساتید براي رسيدن به مراحل نهایی عرفان، اين بود كه ره چنان رو که رهروان رفتند! از خواندن این دروس، كم‌كم چنان عطشی ایجاد می‌شود که به حرکتی معنوی تبدیل می‌گردد. 🔸 كسی كه اين معارف را مي‌داند، معمولاً در مقام عمل و سلوک هم راحت‌تر می‌تواند حرکت کند. می‌گویند وقتی ذکری مانند لااله‌الّاالله را می‌گویید، اگر دقیقاً نمی‌دانید به چه معناست، اثرش هم کم است. یکی از این آقایان دستور داده‌ بود ذکر لااله‌الاّالله داشته‌ باش و بعد گفته بود اما کدام خدا؟! باید جواب می‌داد آن خدایی که جدا نیست و همه جاست و نامتناهی است که ما به اصطلاح، جلوه او هستیم. 🔸 حتی گاهی شده کسانی که از نظر علمی کار کرده‌اند و بعد تن به سلوک داده‌اند، مشکلات روحی آنها کمتر بوده است. مثلاً در وسط کار، شیطان وسوسه می‌کند؛ اما چون ایشان پایه‌های معرفتی محکمی دارند و اصل مسئله را حل کرده‌اند و فقط الآن می‌خواهند همین را که بدان یقین دارند به دل برسانند، مشكل كمتری دارند. خیلی‌ها در این مراحل از شیطان ضربه سنگینی می‌خورند. 🔸 مرحوم می‌گفتند: اگر انسان این عقاید را بداند، به دریا وصل است و تنها فاصله او، حجاب علم است و حجاب علم هم شیشه‌ای است که اگر این شیشه را بشکنیم، به اصل می‌رسیم؛ یعنی این‌قدر انسان نزدیک می‌شود؛ لذا دانستن این معارف، در حیات معنوی انسان هم مؤثر است. ✅ @feghheakbar
مثنوی دکان فقر است ای پسر   سوال یکی از اساتید از اینکه برخی بزرگان برای مثنوی مولوی اهمیت و احترام قائلند اظهار تاسف کرده است. از نظر ایشان مولوی در مثنوی علیه امیرالمومنین ع حرف زده و دشمن امیر المومنین ع است. اشکال دیگرشان این است که با عرفان مولوی نمی شود جهان را اداره کرد. می گویند از دل این عرفان حکومت در نمی آید. آیا با نظرات ایشان موافقید؟ پاسخ لازم است یاداور شوم که پاسخ بنده ناظر به سوالی است که در اینجا طرح شده است، و چون مجموع سخنان استاد محترم یادشده درباره این موضوع را نخوانده ام لذا طبیعتا پاسخم نمی تواند ناظر به آن باشد. مثنوی از ارزشمندترین سرمایه های علمی و معنوی فرهنگ ماست. اندیشمندان برجسته جهان در برابر مثنوی خاضعند و آن را یکی از چند اثر برجسته تاریخ بشر می دانند. بسیاری از علما و بزرگان شیعه در طول تاریخ الی زماننا هذا برای مثنوی جایگاه بلندی قائلند و در طول عمرشان از این کتاب گرانسنگ بهره برده اند و شرح و تفسیرهای بسیار بر آن نوشته اند. کشورهای مختلف در اینکه مولوی را متعلق به کشور و فرهنگ خود بدانند و از این افتخار برخوردار باشند باهم منازعه دارند. ترکیه اصرار دارد که مولوی (که یک بیت ترکی نسروده) ترک است و بابت این انتساب دروغین و جعلی به دنیا فخر می فروشد.   معنای آنچه گفتیم این نیست که مولوی معصوم است و در کتابش هیچ نکته نادرست و قابل انتقادی نیست. خیر مولوی معصوم نیست و کتابش هم قابل نقد است، مثل هرکتاب دیگری که محصول فکر انسان غیر معصوم باشد. هم باید مثنوی را خواند و از آن بهره برد و هم باید آن را نقد کرد، مانند هرکتاب دیگری اعم از کتب فلسفی، کلامی، فقهی و تفسیری. مولوی عاشق و شیفته امیر المومنین ع است و توصیفی که از عظمت جایگاه معنوی امیر المومنین (ع) و علم و حلم و شجاعت و مروتش کرده در نوع خود بی نظیر است. به اعتقاد راقم مولوی شیعه نیست (گرچه محب اهل بیت و معترف به مقام والای معنوی آنان است)، بنا بر این نباید از او انتظار داشت که اعتقاد شیعه درباره امیرالمومنین را داشته باشد. گفتند با عرفان مولوی نمی شود جهان را اداره کرد و از دل این عرفان حکومت در نمی آید. این سخن نیز تمام نیست. مگر از دل هر کتاب خوبی باید حکومت دربیاید و اگر در نیامد آن کتاب بی ارزش است؟ مگر از دل کتاب های ارزشمندی مانند رسایل و کفایه و نهایه الحکمه و مفاتیح الجنان حکومت در می آید؟ آیا با این کتاب ها می توان دنیا را اداره کرد؟ حال که چنین نیست پس این کتاب ها ارزش ندارند؟ همه کتاب های خوب برای اداره دنیا و تشکیل حکومت نیستند و نیازما تنها اداره دنیا و تشکیل حکومت نیست. ما قبل از اداره دنیا باید یاد بگیریم خودمان را اداره کنیم. رسالت اصلی عرفان خودسازی است. هر دکانی راست سودایی دگر مثنوی دکان فقر است ای پسر مثنوی کتاب اخلاق و معنویت است. حکمت و کشورداری را باید از جای دیگری آموخت؟ مفاتیح الجنان کتاب عبادی برای راز و نیاز عبد با خداست، نه کتاب سیاست و روابط بین الملل و راه سازی و حل مشکل ترافیک و امثال آن. بله برای تشکیل حکومت و اداره دنیا یکی از نیازها تربیت انسان های اخلاقی و معنوی است و این کاری است که از کتاب های عرفانی بر می آید. قرار نیست فقط مثنوی را بخوانیم و آن را جایگزین کتاب های رشته های دیگر علمی قرار دهیم. مثنوی کتاب طبی هم نیست. پس چون کتاب طبی نیست بی ارزش است؟ اینها مغالطه است. مثنوی منبع ارزشمندی است برای خداشناسی، انسان شناسی، اخلاق و معنویت و البته کتابی است بشری و حاوی خطا و اشتباه و قابل نقد. مثنوی ما کتاب وحدت است غیر واحد هر چه بینی آن بت است مثنوی کتاب مقدس نیست. هیچ اثر بشر غیر معصوم کتاب مقدس نیست. تنها کتاب مقدسی که ما در اختیار داریم قرآن کریم است. کتابهای اسمانی دیگر مقدسند اما بخشهای تحریف شده آنها مقدس نیست. کتب احادیث و ادعیه نیز تا آنجا که حاوی سخنان قطعی معصومین هستند مقدسند اما چون حاوی روایات مشکوک هم هستند نمی توان همه اجزای انها را به ضرس قاطع مقدس دانست. قیاس کتابهای بشری هم به کتابهای مقدس دینی خطاست، چه مثنوی باشد چه دیوان حافظ و هر کتاب دیگری. شیوه درست مواجهه با مثنوی و هر کتاب دیگر این است که از آموزه های صحیحش بهره ببریم و اگر خطا و لغزشی دیدیم منصفانه و منطقی و بدون تعصب آن را با استدلال نقد کنیم. http://eitaa.com/dreshkevari
1_3639840816.mp3
5.62M
در شرایط کنونی تحصیل در کدامیک از علوم اسلامی اولویت دارد؟ فنایی اشکوری 10/12/1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| جوان امروز ⚜️ 🔖 چه تفاوتی بین جوان امروز با جوانان اول انقلاب وجود دارد؟ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🆔@river1399
💢فارابی‌ در تعلیم علم و حوزه‌های اسلامی معلم اول است 🔻آیت‌الله جوادی آملی در پیام تصویری به نخستین کنگره جهانی «فارابی و فرهنگ و تمدن اسلامی»: 🔹فارابی توحید الهی را از معرفت خود خدا آغاز کرد؛ ایشان از احد و یکتا بودن و بسیط و صرف بودن خداوند به وحدت خداوند رسید. 🔹جناب فارابی نه تنها در تعلیم علم معلم ثانی است، بلکه در حوزه ‌های اسلامی نسبت به جمع سالم آراء، معلم اول است. 🔹اندیشه و عقل فارابی آزاد است لذا جهل و جهالت علمی نمی‌پذیرد، ایشان برای عقل حرّیت قائل است. 📎بیشتر بخوانید @shabestannewsagency
💥فلسفه و حکمت را باید پیشِ استاد خواند ❇️باید کسانی باشند که سلسله اساتیدشان به و و و برسد. 🔹 از قول یکی از بزرگان نقل می کنند که ما وقتی معاد اسفار را پیش حضرت امام (قدس سره) می خواندیم، به گونه ای آن را بیان می فرمودند که همین معادی بود که همه مردم به آن اعتقاد دارند. 🔶فلسفه وقتی تشریح و هضم بشود، هیچ مخالفتی با کتاب و سنت ندارد. کسی که فلسفه را پیش استاد نخواند، مثل شیخ احمد احسائی، مبدا گمراهی ها می شود. 🔷فلسفه و عرفان، در حقیقت خدمتگزار کتاب و سنت است و در حقیقت این ها دو طفلند که قرآن و عترت قیّم آنها هستند. 🔻حکمای قدیم، حرف را به طور روشن نمی گفتند بلکه در لابلای اصطلاحات میگفتند تا باعث انحراف اعتقادی مردم نشود. مثلا میرداماد به گونه ای در قبسات حرف زده است که جز اهلش، هیچ کس نمی تواند بفهمد که او چه می خواهد بگوید، «سخن سربسته گفتی با حریفان». 🌟 می فرمود: هندی ها چهار صد رساله دارند که مضامین عرفانی لطیفی در آنها هست؛ اما این ها چون نفهمیدند که مقصود عارف چیست، بت پرست شدند. 📚شرح منظومه آیت الله ، ج1، ص۷۴۷ 🌼 @kashkolenab
1_2594514421.mp3
911.4K
چرا گفته می شود پس از آشنایی با فلسفه اسلامی فلسفه غرب را بخوانیم؟ آیا این توصیه با آزاد اندیشی و تفکر آزاد منافات ندارد؟ فنایی اشکوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊سخنان یک خارج نشین (علی علیزاده) درباره ..... ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🆔@river1399
🌀 یکی از برکات روحانیت شیعه در جهان 🔸 اینجا مدرسه اسلامی امام صادق علیه السلام در شهر «فری تاون» پایتخت کشور سیرالئون است و اینها دانش آموزان دوره دوم تحصیلی هستند. 🔺 بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز در ۲۴ کلاس ۸۰ تا ۱۰۰ نفره در ۵ طبقه (حداکثر طبقات عادی مدارس در این کشور ۲ طبقه است) مشغول تحصیل هستند. 🔻 این مدرسه یکی از بهترین مدارس این کشور است که بخاطر اسلامی بودن مدرسه و آموزش‌های خاص اسلامی آن، از سوی خانواده های زیادی متقاضی ثبت نام دارد، ولی به علت کمبود جا مجبور به گزینش و عدم پذیرش همه متقاضیان است. ♨️ گفتنی است مدیر این مدرسه از فارغ‌التحصیلان جامعة المصطفی العالمیة(بخش بین الملل حوزه علمیه قم) در ایران است. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🆔@river1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 گزارش بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما از یک مدرسه مسجدمحور ♦️ مجموعه فوق ترکیبی از مدرسه امین و مدرسه مسجدمحور است. ♦️مسجد حاج حسن صنیع الدیوان یکی از مساجد ریشه‌دار محله امیریه تهران (سنگلج) می‌باشد. ♦️ شهر تهران یکی از قطب‌های رشد و گسترش مدارس مسجدمحور کشور است. ❇️ اینجا کانال رسمی مدارس مسجدمحور کشور است: https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند؛ این یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض است.
🔰 مکتب سلوکی علامه حسن زاده 🔹 قسمت دوم ▪️ ره چنان رو که رهروان رفتند 🔹حضرت استاد علامه حسن زاده آملی رحمت‌الله‌علیه بیانی داشتند که آن را در عمل نیز نشان دادند: «رَه چنان رو که رهروان رفتند». 🌴 علمای بزرگ در کنار تحصیل، سلوک داشتند. 🌴 مرحوم قاضی از دروس حوزوی شروع کردند و در فقه، اصول، فلسفه و عرفان مجتهد بودند. ❗️نباید تحصیل، تعطیل شود؛ نه راه، منحصر در تحصیل شود. 🕊 بلکه در کنار تحصیل، راه سلوک هم باید رفت. حضرت استاد می‌فرمودند: «حَسَن ضَرَبَ ضَرَبَا صرف کرد و از «کُنْتُ کَنْزًا مَخْفیا» سر در آورد»! 🔹 علامه حسن زاده همین روال علما را طی کردند و به مقامات عالی رسیدند. 🗂 جلسه ۳۴۶ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خبر فوری واکنش قاطع آیت الله عاملی در مورد حوادث نشر حداکثری
کسانی که در درس خارج هستند، کسب اجتهاد بر آن‌ها واجب عینی است، نه کفایی ◽️آیت‌الله العظمی سبحانی: 🔹 قال رسول الله (صلّی الله علیه و آله وسلّم) لِعَليٍّ (عليه السّلام): یا علی! إذا أشْتَغِلَ النّاس بالنّوافل، فأشْتَغِل بالفرائض (ميزان الحكمة، ج۳، ص۲۴٠۳) یعنی جایی که عمل واجبی باشد، مبادا به سراغ عمل غیر واجب بروی! 🔹استادی داشتیم به نام مرحوم شیخ که از شاگردان مرحوم آقاضیاء عراقی بود، می‌فرمودند: کسانی که در سطح خارج اصول فقه هستند، کسب بر آنها است نه کفایی! چون آقایانی که درس می خوانند، غالبا ریزش می کنند و به اجتهاد کمتر می رسند، خصوصا الان که مشکل معیشت هم هست. (درس خارج اصول، ۱۴۰۱/۱۲/۳) @ijtihad 🔸روش شناسی اجتهاد (روشنا) @ravesh_ejtehad
. ♻️ این طرح در ساماندهی حجاب، صد در صد جواب می‌دهد 🔰در برخورد با اقلیتی که این روزها با سوءاستفاده از اغتشاشات این چند ماه، کشف حجاب کرده و به سمت عریانی می‌روند، یک راه‌حل منطقی وجود دارد. کسی که کشف حجاب کرده، عملا می‌گوید که اعتقادی به قانون شرعی و قانون ملی حجاب ندارد و به تحمیلی بودن این قوانین اعتراض دارد. منتهی قانون اسلام که فقط حجاب نیست. وقتی تمایلی به این قوانین (که در حقیقت برای صیانت از او و حفظ حقوق اوست) ندارد، چرا باید این قوانین را بر او جاری کرد؟ بنابراین در خصوص زنانی که کشف حجاب کرده‌اند، باید گفت: ۱. مهریه هم که از قوانین اسلام است، تعلق نمی‌گیرد و اگر شوهرش از پرداخت این قانون استنکاف کرد، این زن حق اعتراض ندارد. ۲. نفقه که از قوانین اسلام است، تعلق نمی‌گیرد و اگر همسرش نفقه او را نداد، حق اعتراض ندارد. ۳. حق حضانت فرزند تا ۷ سال تعلق نمی‌گیرد و حتی اگر همسرش شرایط حضانت را نداشت، حضانت به یکی از اقوام درجه یک تعلق می‌گیرد. ۴. معافیت از سربازی که قانون کشور است، تعلق نمی‌گیرد. ۵. حق شکایت از تعرض کنندگان به خودش را ندارد چون مجازات تعرض کنندگان نیز از قوانین دینی و ملی کشور است. این کمترین مجازاتی است که می‌توان و باید برای ناقضان و مخالفان حکم خدا و قانون کشور در نظر گرفت. rubika.ir/rasaee eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا