eitaa logo
مرکز مشاوره روشنان
4.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
57 فایل
با شماییم با تخصصی‌ترین و متنوع‌ترین مطالب روانشناسی تا نیاز‌های مشاوره‌ات به‌راحتی رفع بشه☺️ راه‌ ارتباطی ما: 📞۰۹۳۷۱۴۶۶۵۵۷_۰۲۵۳۲۹۱۶۱۷۴ قم،بلوار صدوقی،بلوار فردوسی،نبش‌کوچه۱۲📮 آیدی مدیریت: @aramm61 آیدی ادمین برای هر سوالی که‌ داری: @roshanan98
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ مهم‌ترین سوال‌های دوران نامزدی... ❓سوالاتی که در دوران نامزدی برای آشنا شدن و شناخت بیشتر با همدیگر بپرسید. 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
⁉️میدونی قدرتمندترین سلاحی که انسان تاکنون اختراع کرده است چیه؟ ❌تصور نکنید بمب اتم یا هیدروژن است، بلکه *تلفن همراه* است. 📲 تلفن همراه نیرویی است که نباید آن را دست کم گرفت. آن قدر قدرتمند است که: ۱- را قطع کرد ۲- را کشت ۳- را حذف کرد ۴- ساعت را از چرخش انداخت ۵- را بی رنگ کرد ۶- رادیو را از صدا انداخت ۷- چراغ قوه را خاموش کرد ۸- آینه را شکست ۹- روزنامه ها، مجلات و کتاب‌ها را پاره کرد ۱۰- بازی ویدیویی رو از بین برد ۱۱- کیف پول جیبی را محو کرد ۱۲- تقویم رومیزی و یادداشت را از میان برداشت ۱۳- کارت اعتباری را ساقط کرد ۱۴-هنر و چاپ عکس را از بین برد و بدترین لطمه آن ، این است که ... ۱- زوج های زیادی را از هم جدا کرد ۲-بسیاری از ها و دوستی های خانوادگی را از بین برد ۳- را بی رمق و آن ها را از مسیر دور کرد و مانند پر در مسیر باد قرار داد کم کم متوجه می شویم که چشم مان را هم کشته ستون فقرات ما را شکسته و ذهن و فرهنگ ما را تغییر داده و خواهد کشت. ⬅️ این وسیله قاتلی است که خود ما با جان و دل پذیرایش گشته ایم و اگر مراقب نباشیم جان و روح مان را مچاله می کند . 🚨او در حال از بین بردن لحظه ها و ارزش های زندگیست. 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
765.4K
⁉️سوال: من یه دختر ۸ ساله دارم که روحیه اش خیلی شکننده و حساسه با کوچکترین مسائل مثل خریدن خوراکی یا رفتن به جایی یا برگشتن از خونه دوستش واکنش شدید نشون میده و در کل خیلی زودرنجه. و مدام میخواد ما رو جلب کنه. و وقت هایی که ما نیستیم با دیگران خیلی میکنه و تندی داره. در کل حوصله ی انجام کارای روزمره اش رو نداره و اگر کاری ازش بخوایم تا میتونه از انجامش سربازمیزنه. نسبت به هم اصلا نمیتونه خودشو سرگرم کنه و همیشه درخواست داره ما باهاش بازی کنیم(از کوچکتریش اینجور بود) و کل روز میگه حوصله ام سر رفته با این که هم پارک زیاد میره هم خونه ی دوستاش میبریمش، اش هم در انجام یا چیز هایی که خودش باید انتخاب کنه پایینه. ✅ پاسخ خانم آسیه اسلامی‌نیا کارشناس ارشد روانشناسی، درمانگر و مشاور کودک و نوجوان 📞 رزرو تـایـم «مـشـاوره تــلـفـنـی» و «مشاوره حضـوری» 📱۰۹۳۷۱۴۶۶۵۵۷ ☎️ ۰۲۵۳۲۹۱۶۱۷۴ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• مرکز مشاوره تخصصی 🌟روشنان🌟 آدرس: قم، بلوار شهیدصدوقی، بلوار فردوسی، نبش کوچه ۱۲ 🆔 @roshanan98 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
💯 راهکارهای آماده کردن بچه‌ها برای مدرسه 🍂 باز آمد بوی ماه مدرسه 🍂 🍁همیشه به این ماه از سال و بوی که ‌می‌رسیم عمدتا والدین، به خصوص کودکان کلاس اولی بسیار نگران هستند که فرزند دلبندشان قرار است چطور با رفتن کنار بیاید؟ بیایید این را درک کنیم که کودک ما ۶ سال در خانه، کنار والدین و در محیط امنش بوده، اینکه بخواهد هر روز صبح از این جدا شود و به محیطی ناشناخته برود قطعا برای او سخت است و این یک امر کاملا طبیعی است، اولین بارها همیشه استرس زا هستند😢 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
. 🍁اما نکات و راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند او را کمی آماده کند و از هایش بکاهد. امروز راجع به روش هایی صحبت می کنیم که دیگر صبح اول مهر برایمان مثل یک کابوس نباشد👌 🍁 یکی از مهم‌ترین دلایل و بچه ها برای مواجهه با مدرسه، ناشناخته بودن مدرسه برای آنهاست. پس یکی از کارهای مفیدی که میتوانیم برایشان انجام بدهیم این است که نسبت به محیط و اتفاقاتی که قرار است آنجا بیفتد، به آنها با زبان و ادبیات کودکانه آگاهی دهیم. 🍁 هم می‌توانیم با آنها صحبت کنیم و از خاطرات مدرسه رفتن خودمان تعریف کنیم، برای آنها از های مهربان و های جدید و هیجان انگیز و دوستی‌های جدید حرف بزنیم. هم اینکه برای آنها قصه‌هایی با این محتوا بخوانیم یا و کارتون‌هایی با این درونمایه بگذاریم. 🍁قصه‌هایی که و مدرسه، روایت اصلی ماجرای آنهاست. دیدن و آشنا شدن با اینکه دقیقا قرار است در مدرسه برایشان چه اتفاقی بیفتد کم کم باعث می شود و دلهره از دلهای کوچکشان رخت ببندد و به جایش برای مدرسه رفتن و پیدا کنند. 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر کسی را شریک خودتون نکنید، شریک زندگی و کار خیلی مهمه❗️ شریک شما کی؟! 🚨هشدار: بعد از دیدن این کلیپ دیگه با هر کسی شریک نمیشی💯 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام 👋 👋 صبحتون بخیر و خوشی و سلامتی🌻 🌸منتظر زمان مناسب نمانيد: اقدام كنيد. 💐از شكست نترسيد: از آن استفاده كنيد. 🌸منتظر مسير نباشيد: ايجادش كنيد. 💐منتظر فرصت نباشيد: خلقش كنيد. 🌸به كم قانع نشويد: بهترين ها را بدست آوريد. 💐مقايسه نكنيد: منحصر به فرد باشيد. 🌸با بدشانسی ها نجنگيد: تغيير وضعيت دهيد. 💐به اشتباهاتتان فكر نكنيد: از آنها ياد بگيريد. 🌸عقب نشينی نكنيد: عبور كنيد. 💐چشم هايتان را نبنديد: ذهنتان را باز كنيد. 🌸از زندگی نگريزيد: آن را بپذيريد. یاعلی 💪 سلام زندگییییییی 👋 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
. 💕 چنتا نکته‌ی کلیدی برای پدرهایی که دارن😍 ♥️ باهاش کنید، شما به عنوان پدر، مهمون خونه‌اش بشید تا ازتون پذیرایی کنه، در آخر ظرفهای اسباب بازیشو در کنار ظرف‌های اصلی بذارید توی سینک و باهم بشورید. این کار شادی زیادی براش داره و علاوه بر اون حس بزرگی و میکنه♥️ ♥️ به سوالاش با دقت جواب بدین♥️ ♥️ رو یادش بدین، شما اون توی این‌موارد هستید♥️ ♥️ تا فرصت دارید و هنوز به دوران نوجونی نرفته، بغلش کنید و ببوسید؛ ممکنه دیگه بعدها این فرصت نباشه♥️ ♥️ به همسرتون گاهی پیشنهاد بدین، من بچه هارو نگه میدارم تو برو و استراحت، تا زمانی را شما تنها در کنار بچه‌ها باشید♥️ ♥️ بهش یاد بدین خشمش رو کنترل کنه و به خودش مسلط باشه، شما الگوی خوبی براش هستید♥️ ♥️با رفتار و عملتون بهش بگید که هر اتفاقی برات افتاد بیا به من بگو، من همیشه در کنارتم♥️ ♥️ می‌تونید با دختر نوجونتون وقت اختصاصی داشته و کوه‌نوردی، سینما و یا کافه و رستوران برید♥️ 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
🚨 کمترین و بیشترین طلاق‌ها سهم کدام استان‌هاست؟ ❌یکی از معضلات ها بحث میباشد که متاسفانه در چند سال اخیر در کشورمون، این معضل بزرگ زیاد دیده میشه. 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👏👏 تشویق، معجزه می‌کند... 🚨معلم‌ها و مربی‌های عزیز، مدرسه‌ها داره شروع میشه؛ از این معجزه غافل نشید. 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
. ❓یافت خاموشی و بیداری 🍁"یکی دیگر از معضلاتی که اصولا بچه‌ها در روزهای اولیه با آن دست و پنجه نرم می کنند، این است که نمی‌توانند به ساعت شش یا هفت صبح بیدار شدن عادت کنند و شب ها زود بخوابند، این مشکل ممکن است خودش باعث و خمودگی بچه ها در صبح باشد و هم و بچه‌ها را پایین بیاورد و هم دیگر انگیزه‌ای برای مدرسه رفتن نداشته باشند. 🍁چون قبل از اینکه به مدرسه بروند می‌توانستند تا هر ساعت که می خواهند بخوابند. اگر قبل از بازگشایی مدارس کم کم کودکان را عادت دهید که شب ها نهایتا ساعت ۹و۱۰ شب به رخت خواب بروند و سعی کنند بخوابند و صبح ها هم زودتر بیدارشان کنید، روزهای اول برای بیدار کردنشان عزا نمی گیرید. اگر هم بعد بیدار کردنشان به آنها روتین قبل مدرسه رفتن، مثل شستن دست و صورت، ، و لباس پوشیدن را آموزش دهید که نور علی نور است و خیلی برای بچه ها انجام دادنش از اول مهر ساده‌تر می شود. 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه‌السلام فرمودند: در آموزش حدیث (گفتار و سخنان رسول خدا و ائمه علیهم‌السلام) به فرزندانتان شتاب کنید پیش از آنکه منحرفان زودتر از شما به سراغ آن‌ها بروند. 💡 کافی، ج۶، ص۴۷ 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
. 🦆🐥همه قصۀ جوجه اردک زشت، نوشتۀ هانس کریستین اندرسن را خوانده‌ایم که قُوی زیبایی بود که به نظر می آمد برای آنکه از بد حادثه قاطی یک دسته اردک شده بود. بر خلاف آنچه به نظر می رسید او بود ولی تنها در پایان داستان این را می فهمد. 🦆🐥 آن هم وقتی که دیگر جوجه نیست (بلوغ) و در دریاچه ای شنا می کند و مردم او را با انگشت به هم نشان می دهند و او برای اولین بار در انعکاس آب زیبایی اش را در می یابد. 🦆🐥به نظر می‌رسد که  داستان زندگی خیلی از ماها  شبیه آن است و درون هرکدام از ما قویی زیبای منحصر به فردی است که در تقابل با ای خشن فردیتش را از دست می دهد و قاطی اردک ها به فراموش سپرده می شود. 🦆🐥 او بارها و بارها زمین می خورد، له می شود و می شود و مردم او را با انگشت نشان می دهند و ریشخندش می کنند. 🦆🐥 آنها از او انتظار دارند که شکل اردکی باشد که نیست. دردناک تر آن که خودش هم تصویر خود را در آب ندیده است و نمی داند کیست. 🦆🐥دنیا پر است از جوجه اردک های زشتی که هرگز نمی فهمند که اردک نبوده اند: ✅ کارمند های معمولی ای که می توانستند رئیس موفقی باشند. ✅ کارگرانی که می توانستند کارشناس باشند. ✅ مدیران ناخوشنودی که باید نقاش یا شاعر می شدند. ✅زنان و شوهرانی که در نارضایتی در کنار هم پیر می شوند و هرگز نمی فهمند. ✅حسابدارانی که از ریاضیات متنفرند و می توانستند طراح لباس باشند. ✅زنان‌کارمندی که می توانستند فقط مهربانترین‌مادر باشند. 🚨 دنیا پر است از کسانی که قهرمان زندگی خود نبوده اند، نشده اند، نتوانسته اند، نفهمیده اند و به هر دلیلی آن چیزی که باید باشند نشده اند.دنیا پر است از جوجه اردک هایی که عمری را در ناخشنودی و تکرار زندگی می کنند، بدون آنکه تصویر واقعی خود را ببینند. خیلی راحت می توانید دنیای واقعی فرزندانتان را به آنها نشان دهید👌 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
فقط ۱۰ دقیقه تمرکز، افسردگی را کاهش می‌دهد. 🔹تحقیقات جدید نشان می‌دهد که فقط ۱۰ دقیقه تمرین روزانه می‌تواند تندرستی را بهبود بخشد، و را کاهش دهد و را برای اتخاذ عادات سالم‌تر، مانند ورزش، غذا خوردن و خواب افزایش دهد. 🔹جلسات روزانه ذهن‌آگاهی بر شرکت‌کننده‌های این تحقیق شامل تمرینات تمدد اعصاب، هدف‌گذاری، اسکن بدن، توجه متمرکز بر نفس و خویشتن‌اندیشی (توانایی مشاهده و ارزیابی فرآیندهای شناختی، عاطفی و رفتاری خود) بود. 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
. 🏃‍♂ تمرین جدایی 🍁 اینجا می‌خواهیم راجع به انجام تمریناتی قبل رفتن صحبت کنیم که می‌تواند بچه‌ها را برای جدایی آماده‌تر کند. اگر کودکتان قبل به یا رفته باشد برایش قطعا جدایی راحت‌تر خواهد بود اما اگر نرفته است تمرین کنید. 🍁 از الان بچه‌ها را کمی جدا کنید. مثلا چند ساعتی آنها را خانه یا فامیل‌هایتان قرار دهید. یا به کلاسی آنها را بفرستید که کمی در روز از شما جدا باشند و بتوانند خودشان را با دوری از شما سازگار کنند که ناگهانی مدرسه رفتن برایشان سخت و عذاب آور و مشکل نباشد.   👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .
این روزها عروسی خیلی زیاده👰‍♀💓👨‍⚖ یه صحبتی با شما عروس خانم و آقا داماد👇🏻 🚨هنگامي كه وارد شدید، بعضي چیزها باید تغییر کنه. 👈 باید یاد بگیریم که گاهی پا بگذاریم روی تمایلاتمان، آدم است دیگر، یک روز حالش خوش نیست، یک روز هورمونهایش تنظیم نیست، یاد بگیریم زندگی مشترک میدان جنگ نیست، ميدان و درك متقابل است، 🔻 وقتي قدرت كنار آمدن با ناملايمات و تنش هاي ديگري را نداري، بهتر است زندگي تشكيل ندهي، اگر احساس مي كني به پختگي درك ديگري(بلوغ فکری و عاطفی) و گذشت نرسيده اي چه نیازي به درگیر شدن در مسولیتهای زندگی مشترک داري ؟! ✅ زندگی مشترک، يادگيري مي‌خواهد. 👇"روشنان" اینجاست👇 https://eitaa.com/roshanan .