روشنگر مدیا
📅روزشمار ایام اغتشاشگری فرقه گنابادی(قسمت سوم)
🔻دراویش افراطی #فرقه_گنابادی که دیماه 1396 را با #تحصن –غیرقانونی- 10روزه در مقابل ندامتگاه اوین و گرفتن ژست پیروزی –پس از رأفت مسئولان و آزادی بازداشتشدگان- پشتسر گذاشتند، به این حد از تخلفات و عرضاندام، بسنده نکرده و بهواقع، آن را گامی برای پیشبرد سناریوی خود قلمداد کردند.
🔻بهاینترتیب در فاز دوم این حرکت، تیم مدیریتی گروهک «#مجذوبان_نور» -همچون گذشته- گام بعدی طرح خود را در ابتدا با تبلیغات رسانهای و در مرحله بعد، اقدامات میدانی پیش گرفتند. بدینسان، روزهای نخست بهمنماه 1396، سرآغاز برچیده شدن آرامش از منطقه پاسداران تهران شد تا در اسفندماه به فاجعهای بزرگ (غائله گلستان هفتم) مبدل گردد.
🔻بدینسان، در چهارم بهمنماه سال گذشته، افراطیون به بهانه حضور نیروهای امنیتی در مقابل خانه #قطب(موسوم به دولتسرا در پاسداران تهران)، اقدام به لشکرکشی خیابانی کرده و تهدید به انجام تجمعی 300 نفره در مکان(گلستان هفتم) را در رسانههای خود منتشر ساختند که با استقبال و حمایت جریانهای برانداز و معاند همراه شد.
🔻پس از آن، دراویش در یک بازی رسانهای با ادعای پراکنده شده نیروهای امنیتی به سبب تهدید فوقالذکر، خود را پیروز میدان نشان دادند تا ضمن قدرتنمایی، به تشجیع و تحریک احساسات مریدان بپردازند.
🔻نکته قابلتأمل در این برهه از اغتشاشگریهای دراویش، بزرگنمایی تحرکات آنها توسط سایر جریانهای معاند –در فضای حساس پس ازاغشاشات دیماه- بود که با انعکاس اخبار اقدامات دراویش، آنها را به عنوان الگوی اعتراضگری و مبارزه خیابانی، مطرح ساختند؛ امری که به مذاق افراطیون خوش آمد و چهبسا آنها را یک گام در پیشبرد نقشهشان به جلو راند. هرچند طمع سهمخواهی و مطالبهگری، چشمشان را بر حقایق بسته و غافل از این بودند که خود به بازیچه و ابزاری برای دیگر جریانهای برانداز مبدل شدهاند.
↩️به هر روی، ایام ابتدایی بهمنماه، نخستین جرقه تجمع دراویش مقابل منزل قطب فرقه و رقم خوردن گام به گام اغتشاشات و در نهایت، فاجعه #گلستان_هفتم بود.
ادامه دارد...
بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
✍️شبکه های اجتماعی، جولانگاه عرفان های نوپدید(2)
♦️یکی از شیوه های #فرقه_های_نوظهور ترویج "جادوگری" است. ریشههای شکل گیری #سحر و جادوگری نوین و مدرن به سدههای 16 و 17 میلادی برمیگردد که نشان میدهد مدیریت صهیونیستی و کابالایی نقش مهمی در ترویج جادوگری و سحر تابه حال داشته است.
🔹ترویج سحر و #جادوگری از راهکارهای جذب افراد است که امروز توسط رهبران این فرقهها انجام میگیرد. آنان همواره کوشیدهاند با چشمبندی، تردستی و جادوگری علاوه برساختن یک چهره مقدس و خداپرستانه برای خود، پیروانی را جذب و به سمت #معنویت_های_کاذب سوق دهند که در بین این مباحث جایی برای تعالیم آسمانی وجود ندارد.
♦️این روزها شبکه های اجتماعی محلی برای بروز و ظهور چنین تفکری شده است. گرفتن انواع فال و درخواست #طلسم از مدعیان ارتباط با ماورالطبیعه حتی برای مشکلات بزرگ زندگی فراگیر شده و در این بین بیشتر مشتری این افراد خانم هایی هستند که راحت تر تحت تاثیر این فالگیرهای سخنور قرار میگیرند.
https://t.me/feraghvaadyan/5298
@feraghvaadyan
⭕️انجمن به دنبال زندگي سازش کارانه و بي دردسر !
♨️خصلت اصلي انجمن اين بود که دنبال ديني مي گشت که خطري نداشته باشد. با ذهنيت ساده و عوامانه اش سازگار باشد و نياز به جستجوهاي عميق و دقيق نداشته باشد. هميشه وقتي اسم #انجمن_حجتيه را مي شنوم، ياد «پوپر» در جامعه انگليسي ها و غربي ها مي افتم.
♨️پوپر دنبال زندگي سازش کارانه، بي دردسر و بدون مناقشه مي گشت. اينها براي ما پوپر ديني بودند، با يک تفاوت اساسي و آن اينکه #پوپر ، فيلسوف بود و سواد داشت!
📚 جريان شناسي فکري-فرهنگي انجمن خيريه حجتيه در ايران معاصر، قم: زمزم هدايت، بهار 1395، ص 255
@feraghvaadyan
👤شرلي آوديان مدير پايگاه جهاني کليساهاي تاريخي ايران
🇮🇷 ايران تنها کشور در منطقه است که از لحاظ اعتبارات ثابت دولتي، اعم از سازمان ميراث فرهنگي، فرمانداري و استانداري همواره ما را مورد حمايت قرار داده است. حتي در چند سال اخير ما با مناطق آزاد ارس، ماکو و ديگر مناطقي که #کليسا در آن وجود دارد، در ارتباط هستيم.
🔹نهادهاي دولتي هم از لحاظ مالي و هم معنوي، ما را حمايت مي کنند و در کنار ما هستند.
📎متن کامل این گفتگو را در INSTANT VIEW بخوانید
@feraghvaadyan
http://yon.ir/NcTfk
روشنگر مدیا
👈از شایعه تا واقعیت
❌تکذیب شکنجه در زندان زنان تهران/ رئیس دادگستری: احمدی حاضر به ملاقات و بررسی پروندهاش نیست
✅روشنگر به نقل از فارس/ رئیس دادگستری شهرستان قرچک با اشاره به ادعای #شکنجه در زندان استان تهران گفت: برای بررسی موضوع، برای ملاقات با خانم احمدی شخصا به زندان رفتم و اعلام کردم در صورتیکه حق از ایشان ضایعشده باشد، قطعا بررسی، پیگیری و برخورد میشود که وی از ملاقات با بنده سر باز زد و رسیدگی به مشکل خود را نپذیرفت.
🔻محمدجعفر مرتضائیان رئیس دادگستری شهرستان قرچک در گفتوگو با خبرنگار فارس در قرچک در خصوص ادعای خانم الهام احمدی زندانی دستگیرشده در حوادث #گلستان_هفتم خیابان پاسداران اظهار داشت: پس از پیگیریهای خبرگزاری فارس و اطلاع از ادعای شکنجه نامبرده در زندان زنان قرچک شخصا جهت بررسی در زندان حضور پیدا کرده و از نزدیک در جریان پرونده نامبرده قرار گرفتم و موارد لازم را با رئیس زندان مورد بررسی قرار دادیم.
🔻مرتضائیان بیان داشت: خانم احمدی در ماجرای خیابان پاسداران به جرم اقدام علیه #امنیت_ملی به دوسال حبس محکوم شد که هم اکنون دوران محکومیت را در ندامتگاه زنان استان تهران(قرچک) سپری میکند و در این مدت نامبرده دچار کسالت شده و پس از مراجعه به درمانگاه ندامتگاه، پزشک برای وی دارو تجویز میکند.
🔻این مسؤول با بیان اینکه پزشک زندان به دلیل #توهین و ضرب و جرح از احمدی شکایت کرده است، ادامه داد: زندانی به جرم درگیری با مأموران، پزشک و پرستار، همچنین وجود شاکی خصوصی و برهم زدن نظم زندان و ایجاد تشنج به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم میشود که هنوز هیچ ضربه شلاقی نخورده و حکم اجرا نشده است.
🔻رئیس دادگستری قرچک در خصوص جوسازی #رسان_های_معاند خاطرنشان کرد: تماس خانم احمدی با رسانههای معاند و انتقال فایل صوتی از داخل زندان بوده و در صحبتهایی که انجام داده، نسبت به نظام و دستگاه قضایی توهین انجام داده است که خود جرم است اما با رأفت دستگاه قضایی فعلا با وی برخوردی صورت نگرفته است.
@feraghvaadyan
📻راديوهای ماهوارهای و اينترنتی #تبشيری
🔺يکی از روشهای نسبتاً قديمی و کارآمد تبشيری، استفاده از راديو بوده است. سياست و هدف #سازمانهای_تبشيری، از تأسيس راديوها، تنها ارائه محتوای تبشيری نيست بلکه يکی از کاربردهای مهم آنها، ايجاد کانال ارتباطی دو سويه با مخاطبان است.
🔻شبکههای راديويی از طريق اعلام شماره تلفنهای تماس، با مخاطبان ارتباط گرفته و برای آنها مرسولات مختلف تبشيری میفرستند. هدف اين راديوها، رساندن امواج به دوردستترين مناطق است. گستره پخش اين قبيل راديوها در دهههای اخير، رشد قابل توجهی داشته و راديوهای تخصصی با گويشهای محلی نيز به اين عرصه اضافه شدهاند.
📻✝️برخی از راديوهای اينترنتی تبشيری #مسيحيان نيز اقدام به بارگذاری دورههایی تحت عنوان «شاگردسازی» کردهاند. در حال حاضر، 9 شبكه راديویی به زبان فارسی وجود دارد که از ميان آنها، دو شبكه به گويش لری و گيلكی به تبليغ #مسيحيت مشغول هستند.
@feraghvaadyan
♨️خط دهی بیتالعدل برای فریب عام(1)
👈🏻آموزش تبلیغات فردی در پیامهای مرکز جهانی بهائیت
❌#بهائیت هرگز نمیتواند ردای مقدس دیانت را برخود بپوشاند و دیر یا زود حقیقتِ منحصراً تشکیلاتیاش بر عموم آشکار میشود.
یکی از مصادیق تشکیلاتیِ صرف بودن این فرقه، تأکید مفرط سردمداران است به #تبلیغ است در حالی که در حضور افراد ناآگاه، بهائیت را به عنوان یک باور قلبی معرفی میکنندکه لزومی ندارد هیچ نمود بیرونی خاصی در بر گیرد، آن هم برای اینکه اول فرد را درگیر کنند و بعد با شستوشوی مغزی، خواستههای خود را به او القا نمایند.
❇️ مرکز جهانی تشکیلات #بهائی، به دلیل ناکامی نفوذ شبکههای تشکیلاتی در ایران، طی پیامهایی اعضا را به تبلیغات #فردی دعوت کرده و راه و رسم آن را آموزش میدهد. ضمناً تمام این مراحل به توصیهی پیامهای مکرر مرکز اصلی تشکیلات، باید به رعایت "حکمت" و "بدون جلب توجه" صورت گیرد. مفهوم حکمت در این پیامها توضیحاتی داده شده که عمدتاً حول پنهانی بودن نفس تبلیغ و شخص تبلیغ شونده، شناخت مخالفان(!) و توجه به شرایط محل تبلیغ میباشد.(1)
پی نوشت:
1-پیام بیتالعدل، 4 سپتامبر
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موبد «پدرام سروش پور»، مدیر اجرایی آتشکده تهران:
شعار #انقلاب ، احترام به تمام پیروان #توحید و وحدانیت است
@Feraghvaadyan
#بسته_خبري_اديان
🔸گردآفرید مرادیان پرستار #زرتشتی بیمارستان مسیح دانشوری تهران به عنوان مسئول آموزش نمونه برگزیده شد
🔹آلبرت محمودیان ایثارگر #مسیحی در برنامه تلوزیونی عصرخانواده،از خاطرات دفاع مقدس سخن گفت
🔸با اعلام انجمن زرتشتیان،همزمان با #جشن_سده، آتش سده در مارکار تهران فروزان خواهد شد.
@feraghvaadyan
♨️خطدهی بیتالعدل برای فریب عام(2)
👈🏻آموزش تبلیغات فردی در پیامهای مرکز جهانی بهائیت
✔️در روش فردی ابتدا #مخاطب#مستعد شناسایی میشود، سپس در شش گام بهائیت را به او معرفی میکنند:
1. تماس اجتماعی.
2. معاشرت صمیمانه.
3. آشنایی.
4. حصول اعتماد.
5. گفتگوهای هدفمند.
6. دعوت.
با توجه به پیامهای تشکیلات منظور از مخاطب مستعد، گروههایی چون همسایگان، خویشاوندان، آشنایان، همکاران، دوستان، همسالان و به طور کلی افرادیاست که هر بهائی در مجاورت خود به سادگی به آنان دسترسی دارد، به عنوان هدف، مورد اشاره قرار گرفته است.
توضیح شش مرحله فاز عملیاتی تبلیغ فردی:
🗣#تماس_اجتماعی
در مرحلهی "تماس اجتماعی" به بهائیان توصیه میشود دایره ارتباطاتشان را تا جای ممکن گسترش دهد.
«لجنه نهایتاً خواهان آن است که دامنه مجهودات جامعه را دائماً گسترش دهد تا نفوس بیشتری با پیام حضرت #بهاءالله آشنا شوند.»(1)
💢در برخی پیامها دستورالعملهایی مبتنی بر ورود چند تن از بهائیان، به اجتماعات کوچک یا جوامع قومی قبیلهای وجود دارد، تا بدین وسیله و طی گامهایی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، با سران آن جامعه ارتباطی سودجویانه برقرار کرده و از آنجا که در چنین جوامعی به میزان زیادی احتمال پیروی باقی افراد از بزرگ قبیله یا سرپرست، وجود دارد.(2)
شیوه برخورد بهائیت با چنین مواردی مصداق این ضربالمثل است که: «کدخدا را ببین، ده را بچاب»
پینوشت:
1-پیام بیتالعدل، 29 دسامبر 2015.
2-همان.
@feraghvaadyan
💢اصول آتئيستها
▪️«جوليان بگينی»، فيلسوف شهير بريتانيايی، درباره آتئيسم مینويسد: «هيچ ايدئولوژی يا چارچوب رفتاری وجود ندارد که همه آتئيستها از آن پيروی کنند.»
▫️ لذا بسياری از آتئيستها #سکولار هستند و به عقايدی چون انسانگرایی، عقلگرایی و طبيعتگرایی گرايش دارند اما هيچ ايدئولوژی يا چارچوب فکری و رفتاری وجود ندارد که آتئيستها بر آن متفق بوده يا بدان پايبند باشند. گرچه انتهای #آتئيسم، پسوند «ايسم» آمده اما اين پسوند، به معنی و مفهوم ايدئولوژی نيست.
@feraghvaadyan
⭕️راهبری روحالقدس در رسیدن به شادي
💢مسیحیت تبشیری امروزه برای مبارزه با یأس و نا امیدی در میان اعضای فرقه خود ، با خلق و ابداع تعالیم جدید ، شادی و نشاط کاذب را برای مریدان این فرقه ضاله #صهیونیستی فراهم می نماید.
✔️کتاب مقدس مسیحیت تبشیری در رساله عبرانیان ، روحالقدس را به بهعنوان کسی که بر شاگردان مسیح وحی میفرستد و آنان را راهنمایی و قدرت اعجاز و تکلم به زبانهای مختلف به آنان عطا میکند، معرفی می نماید.
✔️اعتقاد به اینکه #روحالقدس، برای همهکس و نسبت به همه اعمال راهنماست، عاملی مهم در کنار گذاشته شدن شریعت و ناکارایی آن در زندگی بسیاری از مسیحیان تبشیری است و اعضای فرقه حیات خود را وابسته به حضور روح القدس می دانند.
✔️این فرقه #تبشیری به اعضا ومریدان خود اینگونه القاء می کند که بدون هیچ ضابطه وچارچوبی صرف یک نیت ساده به راحتی می توان در زندگی شاد بود و دائما در حال خوشگذرانی مطلوب خود باشند به هر نحو و طریق ممکن.!!
#مسیحیت_تبشیری #مسیحیت_صهیونیستی
@feraghvaadyan
@antisect
✍شبکه های اجتماعی جولانگاه عرفان های نوپدید(3)
💢در اکثر این فرقهها که بیشتر بحث این سلسله یادادشت ها بر روی فرق شرقی مانند «#اوشو»، «دالائی لاما»، «سای بابا» و.... است؛ غالبا معتقدند فرد با هرنوع دین و عقیده می تواند از آنها پیروی کند. آنان با این ترفند انحرافی درصددند تا تعصب دینی افراد تحریک نشود و به حسب ظاهر در کنار دین، تعالیم فرقه ای را به آنان القا کنند، به گونه ای که گاه خود افراد هم متوجه نشوند که مسائل جدیدی را به #اعتقادات آنها وارد کردهاند.
💢گرچه عدم مخالفت علنی با ادیان آسمانی و رسمی از بار منفی این فرقهها میکاهد ولی نوع تعلیمات آنان به حسب واقع میتواند سبب کم رنگ شدن تعالیم #ادیان_آسمانی شود و به تدریج آموزههای دینی را کنار بزند. به عنوان مثال اعتقاد به آموزههایی همچون #تناسخ (اعتقاد رایج در فرق صوفی) باعث ایجاد عقاید متضادی با اصول اسلامی شده و معاد و حیات اخروی را زیر سوال میبرد.
@feraghvaadyan
https://t.me/feraghvaadyan/5298
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«روبرت بگلریان»، رئيس شورای خلیفه گری ارامنه:
بصیرت امام خمینی (ره) در بسترسازی جهت مشارکت اقلیت ها، در زمان خود پیشرو بوده و هنوز هم جای کاوش دارد.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
روبيک جانانه، رئيس شوراي خليفه گري کل ارامنه آذربايجان: جامعه ارامنه به دولت، نيروهاي مرزباني، سپاهي
روبیک.pdf
819.9K
⭕️جامعه ارامنه به دولت، نيروهاي مرزباني، سپاهي و امنيتي و همسايه هاي #مسلمان خود اعتماد کامل دارد و براي اينکه دست دشمنان بخواهد به ما برسد، بايد از اين موانع و سد مستحکم عبور کنند که امري غيرممکن است. نيروهاي عزيز و فداکار انتظامي در چادرهايي اطراف #کليسا مستقر هستند و امنيت ما را به طور کامل تأمين ميکنند.
متن کامل این گفتگو را در نشریه #روشنا شماره 73 بخوانید.
♨️انجمن حجتیه در نگاه #رهبری
✅امام خمینی (رضوان ا...تعالي عليه) با اظهار نگراني، در پيامي به فقهاي شوراي نگهبان مي نويسند: «حواستان را جمع کنيد که نکند يک مرتبه متوجه شويد انجمن حجتيه اي ها همه چيزتان را نابود کرده اند.» اين هشدار بسيار مهمي است که #حضرت_امام (رضوان ا...تعالي عليه ) سال 1367 دادند و توجه چنداني به آن نشد. ايشان در آن زمان ميگويند، ممکن است موقعي متوجه شويد که ديگر دير است. بعد هم در اسفند همان سال در منشور روحانيتشان دوباره اسم انجمن را آورده و تأکيد کردند. در وصيتنامه شان هم در يک بند به اين تفکر پرداختند و امثال اين موارد، زياد است.
♦️در مورد #مقام_معظم_رهبري (مدظله العالي) هم موارد مختلفي وجود دارد، نمونه اش در زمان رياست جمهوري ايشان است که به صراحت يا به اشاره از #انجمن نام مي برند. حتماً در اخبار، دانشآموزاني که به مناسبت جشن تکليف، خدمت حضرت آقا رفتند را ديده ايد. آنجا حضرت آقا به نفوذ دشمن در بين دانش آموزان اشاره کردند. بايد ديد نفوذ دشمن يعني چه و تعريفمان از دشمن چيست؟
🎤سخنراني حجت الاسلام اکبري آهنگر در همايش «پيدا و پنهان»
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
♨️خط دهی بیتالعدل برای فریب عام(3)
آموزش تبلیغات فردی در پیامهای مرکز جهانی بهائیت👈🏻
🔹#معاشرت_صمیمانه
تشکیلات در نظر دارد هیچ توانایی، برای چیزی غیر از فعالیتهای مد نظر بهائیت، استفاده نشود. تا جایی که حتی یک دوستی صادقانه را در ذهن زیردستان مخدوش ساخته و آن را سلاحی تبلیغی میدانند.(4)
🔸#آشنایی
پس از ابراز وجود و معاشرتهای ظاهراً صمیمانه، نوبت آشنایی با افراد است. این آشنایی به منظور کسب اطلاعاتی در مورد طرز فکر طرف مقابل، بررسی زمینههای موجود در فرد، پتانسیلها و به طور کلی کلیاتی از خصیههای فردی-اجتماعی افرادِ در تعامل است تا با تشخیص دقیق هدف تشکیلاتی، هزینههای تبیلیغی با انتخاب مناسب شیوه جذب، تاجای ممکن کاهش یابد.
♦️#حصول_اعتماد
با توجه به آموزههای گمراهکننده و عدم توانایی اثبات مشروعیت بهائیت در مواجهه با افراد آگاه، در پیامها سفارش میشود بیگدار به آب نزده و از "مورد اعتماد" بودن افراد، توأم با مستعد بودنشان اطمینان حاصل کنند. در رابطه با این دو مقوله، مستعد بودن به معنای حصول اطمینان از ناآگاهی و عدم توانایی مخاطب در تشخیص حربههای تشکیلاتی مبلغ است، که آن را به صورت کد شده "دعوت از نفوس مستعد و معتمد" نامیدهاند.
🔹#گفتوگوهای_هدفمند
بعد از شناسایی دقیق مخاطبان، وارد فاز "گفتوگوهای هدفمند" شده و باید به طور مشخص آموزهها و باورهای بهائی به فرد غیربهائی القا شود. اما توصیه شده همین باورها هم، بدون نام بردن واضح از بهائیت صورت پذیرد. یعنی در میان گفتگو درباره مشغلههای روز جامعه، وعظ و نصیحت، صحبت از تفکرات درونی، تأکید روی مسألهی تساوی زن و مرد و... کمکم از بهائیت پرده برمیدارند
🔸#دعوت
نهایتاً آخرین گام، "دعوت" علنی به جلسات و برنامههای تشکیلاتی #بهائیت، از قبیل حلقههای مطالعه، دعا، کلاسهای آموزشی کودکان و نوجوانان و ... است.
به راستی یک باور قلبی، چرا به چنین پنهانکاریها و ظاهرسازیهای منافقانهای نیاز دارد؟!
پینوشت:
1-پیام بیتالعدل، 9 سپتامبر، 2007.
@feraghvaadyan
💢جریان شناسی #آتئیسم
♦️در فرهنگ غربي، غالباً بي خدايان را منحصراً #بي_دين يا ماده باور مي پندارند، در حاليکه در برخي نظام هاي ايماني نيز بي خدايي وجود داشته است. بي خدايي، مفاهيم گوناگوني دارد، به همينخاطر، تعيين شمار دقيق بي خدايان، کاري دشوار است. بر اساس يکي از برآوردها، در حدود 2.3درصد جمعيت جهان، بي خدا هستند، درحاليکه 11.9 درصد، خود را «بي دين» توصيف ميکنند.
@feraghvaadyan
❌دردسرهای تغییر دین ظاهری برای پناهجویان
👈وقتی پرسشنامه راستیآزمایی، دست بهاصطلاح «نوکیشان مسیحی» را رو میکند.
یکی ازمهمترین نقاط تمرکز جریان #مسیحیت_تبشری برای تبلیغ، کیس «پناهندگی» و «پناهجویان» است. مبلغان تبشیری با وعده اخذ پناهندگی در کشورهای خارجی، موفق به جلبنظر برخی اقشار شده و آنها را به مسیحیت دعوت میکنند. لیکن نکته قابلتأمل در خصوص اینگروه از گروندگان –یا به قول تبشیریها، #نوکیشان- گرایش ظاهری به مسیحیت است. بدین معنا که اغلب آنها صرفاً به صورت زبانی اعلام مسیحیت کرده و از نظر اعتقادی، یا برعقاید سابق خویش هستند یا اینکه دستکم به مبانی مسیحیت، اعتقاد قلبی و اشراف ندارند.
گویا این مسئله برای برخی کشورهای اروپایی، عیان شده و قوانین سفت و سخنی را برای پذیرش پناهجویان مسیحیشده در نظر گرفتهاند. سوئد، یکی از این کشورهاست که با انجام «آزمایش مسیحیت» در اداره مهاجرت، موجبات اعتراض جمعی از #پناهجویان کیس مسیحیت را برانگیختهاست.
با این اوصاف، به نظر میرسد یکی از اهداف جریانتبشیری برای تبلیغ و یارگیری صوری(کمی)، با چالشی جدی مواجه شده و باید راهی برای مقابله با سازو کار قانونی رسوایی تغییر دیندادگان ظاهری بیاید.
@feraghvaadyan