eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
📕نگاهی فلسفی به عرفان‌های نوظهور در «رهگذر پر آشوب» 📄کتاب «رهگذر پر آشوب» به نقد مبانی و رویکردهای فرقه‌های نوظهور از منظر فلسفه و حکمت می‌پردازد. ✍️رهگذر پر آشوب، تألیف سید محمدعلی دیباجی (دانشیار دانشگاه تهران)، عبدالرضا آتشین صدف (کارشناس ارشد فلسفه دین دانشگاه تهران) و قادر حافظ (دکترای عرفان دانشگاه ادیان) به نقد مبانی و رویکردهای از منظر فلسفه و حکمت می‌پردازد و عنوان کتاب از شعر حافظ عاریت گرفته شده‌است که گفت: 💠به چشم عقل در این رهگذار پرآشوب /// جهان و کار جهان بی‌ثبات و بی‌محل است 📎ادامه: https://b2n.ir/u95030 🆔 @RoshangarMedia
✅جان باختن یازده هندو در جشنی مذهبی به‌نقل از گفتگوی ادیان 🔸در یکی از فستیوال‌های هندوها در جنوب هند، یکی از کامیون‌های حاضر در کارناوال که به شکل معبد تزیین شده بود با کابل انتقال برق برخورد کرد و در این تصادم ۱۱ نفر کشته شدند. تلویزیون دهلی نو در بیانیه‌ای اعلام کرد، کامیونی که به شکل "معبد" تزئین شده بود و به شکل نمادی برای حمل خدایان هندو است، با کابلهای برق برخورد کرد. 🔸به گفته پلیس این حادثه در شهر تانجاور در ایالت تامیل نادو رخ داده است که یازده نفر جان خود را از دست دادند سه مجروح نیز در این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند @roshangarmedia
عرفان اجتماعی چیست؟ @ROSHANGARMEDIA 💠وجود برخی قرائت‌های عرفان و سیر و سلوک و کنشگری‌های عارفان و اهل ، حتی برخی خبط و خطاهای علمی و عملی سلوکی که بیشتر در جریان‌ها و شکل گرفت، عاملی شد تا عرفان از حیث اجتماعی بودن، جهادی و حماسی شدن، در ابهام فرورفته و مورد اتهام واقع شود و داوری‌ها نسبت به عرفان و عارفان به گونه‌ای شکل گیرد که عرفان و عارف، تافته‌ای جدابافته از حضور در متن جامعه و سیاست بوده، حتی به بودن متهم شده و و اجتماعی بودن، با هم ناسازگار تلقی شوند. 🔵این در حالی است که عارفان راستین، رسالت هدایت، تربیت و حتی در صورت امکان، ولایت اجتماعی را برای احقاق حق و اقامه عدالت بر عهده دارند. عرفان اهل‌بیتی، عرفانی جامع و کامل بوده و عارفان شیعی نیز در طول تاریخ، نقش‌آفرین و حتی احیاگران فرهنگ و و در برخی مواقع، قیام‌کنندگان بر علیه بودند. 🔷در عرفان ناب اسلامی، وظیفه‌ی عارف، اولاً خداجویی و ثانیاً خداجو کردن جامعه و حاکمیت بینش و گرایش توحیدی بر آن است.عارف با خلق خدا همان می‌کند که خدا با بندگانش؛ یعنی وظیفه‌ی در بعد اجتماعی، خدمت به خلق، اصلاح امور جامعه و سوق دادن آن به سمت زندگی اخلاقی و معنوی و احقاق حق است. ↩️عرفان اسلامی_شیعی در درون خود، عرفان اجتماعی را تولید و عارفان اجتماعی را تربیت کرده است که بعضی از آن‌ها در نقش احیای معرفت اسلامی، برخی در نقش اصلاح اجتماعی و شماری در هر دو نقش، ظهور کرده و در مرتبه‌ی خود تحولات معرفتی_اجتماعی ایجاد کرده‌اند.¹ ۱. محمدجواد رودگر، مبانی عرفان اجتماعی، جلد ۱، صفحه۲۲.
🔴 یک سیلی برای اسلام یکی از موضوعاتی که انجمن حجتیه سعی دارد تا با تکیه بر آن خود را تطهیر کند، حمایت برخی از مراجع و علما از این‌ گروه است. پیرامون فلسفه این حمایتها به دفعات در آثار کتبی و شفاهی توضیح داده ام و اکنون بنای طرح مجدد آن را ندارم. اما چون یکی از علمایی که انجمنی ها مدعی حمایت ایشان هستند، مرحوم آیت الله کوهستانی(رحمت الله علیه) است، تصمیم گرفتم در ایام سالگرد رحلت ایشان و فرزندشان، خاطره ذیل را تقدیم نمایم. 💠 در تابستان سال ۹۶، توفیق داشتم که به منزل مرحوم آیت الله کوهستانی رفته و دقایقی در محضر آقازاده شان باشم. خواستم از مواضع سیاسی ایشان و نگاهشان به نهضت حضرت امام بیشتر آگاه شوم. آقازاده شان فرمودند: ✅ "من خودم دیدم که وقتی شهید هاشمی نژاد[که از شاگردان ایشان بود] از زندان آزاد شد و خدمت ایشان آمد، ایشان گفتند: "چیزی نشده. یک سیلی هم تو برای اسلام خوردی."» ⁉️ به راستی اگر این عالم بزرگ که همراهی با نهضت امام را همراهی با اسلام میدانسته، مطلع بود که سران انجمن حجتیه، این نهضت را در تقابل با مبانی اسلام و تشیع میدانند، باز هم از آنان تمجید مینمود؟ پ.ن: اسناد و خاطرات مهمی از حمایت آیت الله کوهستانی از نهضت امام موجود است. @ROSHANGARMEDIA
🔸حقوق بشر و حقوق در کشوری مانند سوئد، در چه وضعیتی به‌سر می‌برد؟ 🔹آیا انتقاداتی به روند اجرای حقوقی آن وجود دارد؟ 🔸وضعیت نژاد پرستی در چه وضعیتی است و... 🌐در سایت روشنگر،‌مطالعه کنید.
♦️پیچیدگی‌ تبلیغ در دوران معاصر @roshangarmedia ⭕️در گذشته، مبلغان یا مبشران اصالتاً مسیحی بوده و اکثراً به فرقه‌های رهبانی تعلق داشتند و با باور درونی دست به می‌زدند اما متأسفانه امروزه تعداد زیادی از کسانی که فعالیت‌های تبشیری می‌‌کنند، مسلمان‌زاده هستند که آسیب ناشی از آن‌ها بیشتر است؛ چون عموماً افرادی هستند که که به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، سرخوردگی‌های فردی و اجتماعی و... تغییر دین داده‌اند و فعالیتشان جنبه‌ی دشمنی پیدا می‌کند. در عین‌حال، مترصدند از حمایت‌هایی هم برخوردار شوند و گاهی دست به خوش‌خدمتی برای حامیان غربی می‌زنند. 🔴این‌افراد با تکیه بر یک‌سری اطلاعات، از دینداری عوامانه سوء‌استفاده کرده و شبهاتی را با هدف تضعیف مطرح می‌سازند. این‌ها موجب می‌شود که جریان تبشیر در زمان کنونی حالت کینه‌توزانه پیدا کند. نکته‌ی دیگر آنکه در زمان قاجار و پهلوی، تبشیر در ایران، حالت رسمی داشته و آزاد بوده‌است یعنی مبشران به صورت رسمی فعالیت می‌کردند اما بعد از و ممنوعیت فعالیت جریان‌های تبشیری، فعالیت‌های این گروه‌ها از پیچیدگی بیشتری برخوردار شد. امروزه علی‌رغم ممنوعیت قانونی، جریان‌های تبشیری به واسطه‌ی ماهواره‌ها و سایت‌های اینترنتی و به صورت مخفیانه به تبلیغ و فعالیت مشغول هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| شیطان پرستی در جلسه دولت @ROSHANGARMEDIA در جلسه دولت آلاسکا؛ نمایندگان پیش از شروع جلسه رسمی، از شیطان طلب یاری و استدعا می‌کنند...
💠عوامل گسترش در @ROSHANGARMEDIA روند نفوذ تصوف به غرب طی دهه‌های اخیر با رشدی فزاینده همراه بوده است و باید اذعان داشت امروزه تصوف در غرب به مرحله‌ای از فراگیری رسیده که هدف برخی در تبدیل آن به مفهومی جان‌شمول تا حد زیادی به تحقق پیوسته‌است. در سال‌های اخیر، گرویدن گروه قابل توجهی از نویسندگان، متفکران و هنرمندان اروپایی به تصوف همچنان ادامه داشته و تفکر صوفیانه بسیار مورد توجه می‌باشد و هر ساله کنفرانس‌های متعددی در این خصوص برگزار می‌گردد. در خصوص عوامل مؤثر در اشاعه‌ی تصوف در غرب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 🔸ترجمه متون تصوف در محیط‌های مطالعاتی و دانشگاهی ترجمه متون صوفیان با ترجمه اشعار فارسی که بخش اعظم آن‌ها آکنده از مفاهیم عرفانی است، شروع شد و با ترجمه سایر متون کهن ادامه یافت. این ترجمه‌ها باعث شد شاعران غربی، همچون گوته و والت‌ویتمن، درصدد جستجو و کشف مضامین عرفانی شرقی در آثار آن‌ها برآیند.¹ 🔸 استعمار سیاسی این پدیده، زمینه‌های تعامل میان غربیان با فرهنگ و آموزه‌های اعتقادی شرق را فراهم آورد. پس از اشغال جوامع مسلمان توسط فرانسه، انگلیس و دیگر قدرت‌های اروپایی، محققان اروپایی و کارگزاران مستعمرات، به این موضوعات علاقمند شدند. با گسترش صنعت چاپ در اروپا و پس از آن در خاورمیانه، امکان انتشار و اشاعه متون صوفیه به زبان‌های رایج در کشورهای اسلامی و ترجمه‌های اروپایی آن بیشتر شد.² 🔸 مهاجرت مسلمانان به غرب به ویژه در نیمه سده اخیر مهاجرت مسلمانان و مخصوصا برخی سران طریقت‌های صوفیه به غرب در آشنایی و گسترش تصوف در غرب نقش به‌سزایی داشته است. به عنوان مثال از رهبران تصوف غرب، عنایت‌خان چشتی است. وی را اولین استاد صوفی می‌دانند که از شرق به غرب وارد شد. او به کشورهای مختلف غربی مانند فرانسه، انگلیس و آمریکا سفر کرد و با تشکیل طریقت صوفیانه خاص، پیروان بسیاری در غرب یافت.³ ۱. ویکی فقه، دانشنامه جهان اسلام، مقاله تصوف اسلامی در غرب، شماره ۳۵۸۹ ۲. همان ۳. سیدمهدی طاهری، تصوف در دنیای غرب، نشریه پویش‌های منطقه‌ای، زمستان ۱۳۸۷.
1_1025975872.pdf
427.5K
✡️ همگامی با در تخریب قبور ائمّهٔ بقیع علیهم‌السلام ✍️ نویسنده: علی‌اکبر زوار از اندیشکده مطالعات یهود @ROSHANGARMEDIA
‌ 🔵غلامرضا مهدوی در رابطه با عملکرد شورا‌های حل اختلاف رسیدگی به پرونده‌های ، اظهار کرد: سال گذشته یک شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های هموطنان زرتشتی در محل شهر تهران مستقر شد. ‌ ↙️وی با اشاره به این موضوع که اعضای شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های هموطنان از هم کیشان آن‌ها هستند، افزود: در صورت تقاضای سایر هموطنان اقلیت مذهبی، استان تهران آمادگی کامل برای اختصاص شعبه ویژه را دارد. ‌ 🔰رئیس شورای حل اختلاف استان تهران، تشکیل شعبات ویژه رسیدگی برای را در جهت تسهیل رسیدگی به امور این افراد دانست و افزود: تشکیل این شعبات مانع از مراجعه آن‌ها به سایر مجتمع‌های شورای حل اختلاف و یا مراجع قضایی برای رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی آنان نیست. ‌ ✳️مهدوی با بیان این که در شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های هموطنان زرتشتی به اختلافات خانوادگی، مالی و غیرمالی آنان رسیدگی می‌شود، افزود: معمولاً تمامی پرونده‌های ورودی به این شعبه با صلح و سازش مختومه می‌شوند. ‌ 🔚رئیس شورای حل اختلاف استان تهران، صرف وجود شعبات اختصاصی در جایگاه‌های خاص از جمله اقلیت‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف را بازدارنده دانست و تصریح کرد: چه بسا با مراجعه مردم به این شعبات بدون نیاز به تشکیل پرونده و با انجام مذاکرات شفاهی، مسائل و مشکلات آن‌ها با مصالحه طرفین حل و فصل شود. ‌ 🆔 @RoshangarMedia
📚معرفی دستاوردهای فرهنگی کلیمیان در نمایشگاه کتاب 🔹مسئول غرفه انجمن کلیمیان ایران از معرفی دستاوردهای فرهنگی کلیمیان در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.
روشنگر مدیا
📚معرفی دستاوردهای فرهنگی کلیمیان در نمایشگاه کتاب 🔹مسئول غرفه انجمن کلیمیان ایران از معرفی دستاورده
✍️به گزارش روشنگر و به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین ، بهادر میکائیلی گفت: در نمایشگاه کتاب، فرصتی برای معرفی دستاوردهای فرهنگی ایرانیان کلیمی در دوره معاصر با سخنرانی «» محقق و پژوهشگر، فراهم شده‌است. ✳️او اضافه کرد: ایران این رویداد فرهنگی را فرصتی برای معرفی جامعه ایرانی کلیمی به جامعه اکثریت می‌داند و مهم‌ترین تولیدات شاعران، نویسندگان و مترجمان کلیمی به مراجعان معرفی خواهد شد. 📕مسئول غرفه انجمن کلیمیان ایران با اشاره به این‌که روزانه کارشناسان مذهبی در محل حضور یافته و به سوالات مراجعان پاسخ می‌دهند، اضافه کرد: کتاب‌های شاخص کلیمیان از جمله «»، «اندرز پدران»، «فرهنگ لغت عبری» و کتاب‌های شاخص شعر و ادب عبری در این نمایشگاه معرفی می‌شوند. 📖میکائیلی در خصوص تفاوت فروش مجازی و حضوری کتاب گفت: هرچند فروش مجازی می‌تواند در کنار فروش حضوری مفید باشد، اما به‌عنوان یک ایرانیِ فکر می‌کنم اگر کتاب به‌صورت حضوری خریداری شود به‌مراتب بهتر خواهد بود. او در پاسخ به این سوال که عموماً چه گروه سنی در سال‌های گذشته به غرفه کلیمیان مراجعه می‌کردند، گفت: تمامی گروه‌های سنی به‌ویژه دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشجویان رشته‌های حقوق و قوه قضائیه و همچنین استادان دانشگاه به این غرفه مراجعه داشته‌اند. ✅سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود./ISNA 🆔 @RoshangarMedia
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حمایت مقامات رژیم صهیونسیتی از بهائیت در صدمین سالمرگ عبدالبها 🔴یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونسیتی: ما بار دیگر تعهد می‌دهیم که مکان‌های مقدس بهائی را حفظ کنیم. 🆔 @RoshangarMedia
تناسب بدن یا تخریب ذهن 🔻 یوگا از ابتدا به عنوان یک ورزش شناخته شد و به مرور به آن ورزشی ذهنی - بدنی نیز نسبت دادند. درباره چگونگی تشکیل یوگا و وررد سیاسی این شبه عرفان و شبه معنویت در کشور مطالبی در کانال منتشر شده است که خوانند گان محترم را برای مطالعه بیشتر به آن ارجاع می دهیم. ▪️ در حال حاضر یوگا که ظاهری ورزشی دارد در حال نشان دادن اهداف اصلی خود است. ایجاد معنویتی سکولار و آموزش آن به یوگاکاران، زدودن قیود دینی و دور نمودن از شرع مقدس! اباحه گری و بی قیدی نسبت به مسائل اخلاقی و... از مهم ترین اهداف ابتدائی یوگاست. یوگا در ایران با توجه به نوع سبک زندگی ایرانی اسلامی و تقیدات مذهبی در پی تغییر و تخریب اعتقادات و باورهاست. 🔘 ایجاد کلاس های مختلط به صورت زیر زمینی و مخفیانه، نمایش اعضای بدن در ظاهری نامناسب به اسم تمرین و ورزش در فضای مجازی! پوشش نامناسب و همزمان ادعای راهی شدن در مسیری معنوی! همه و همه بیانگر آن است که یوگا بیش از آنکه تناسب اندام را هدف داشته باشد در صدد تخریب ذهنیات مخاطبان ایرانی- اسلامی است. ⚠️ در حقیقت ایجاد یکنواختی در سبک زندگی غربی و اسلامی و نوعی از تفکر همراه با تفکر جریان لیبرال بیشتر به روش یوگیست ها نزدیک است تا اینکه آنان بخواهند شما به ورزش بپردازید. @roshangarmedia
وحدت عالم انسانی در آموزه‌های بهائیت، از ادعا تا واقعیت... @ROSHANGARMEDIA ⭕️آنچه ادعای درباره وحدت انسانی است، تا چه‌حد واقعیت دارد؟ ↩️چه تناقضاتی در آموزه‌های تشکیلات بهائیت دیده میشود؟ در سایت روشنگر مطالعه کنید.
ویژگی‌های معروف رفتار فرقه‌ای: @ROSHANGARMEDIA 🔸 تعصب و جزمیت اعضا بر آیین و باورهای فرقه، خصیصه‌ی ذاتی فرقه‌ها به شمار می‌آید و فرقه‌ها برای خود رسالت جدی قائل‌اند. 🔸 کوچکی گروه و اعضا و احساس در اقلیت بودن، در بین فرق مشهود است. به نظر مانوئل کاستلز، هویت‌های جدید دینی، نوعی هویت مقاومت علیه جهانی‌شدن هستند. در حقیقت، فرقه‌گرایی نوعی تلاش برای هویت‌یابی نسل جدید در شرایط مدرن است. 🔸 افراط گرایی و تندروی در برخی فرقه‌ها وجود دارد و این موضوع از طریق ضدیت با دیگران معنا می‌یابد. گاهی فرق، هویت خود را در نفی دیگران جستجو می‌کنند. بنابراین فرآیندهای خصومت‌ورزی، تضاد و از سوی فرق و در درون آن‌ها همواره ساری و جاری است. 🔸 قطبیت و اهمیت محوری سران، رهبران و اقطاب، ویژگی دیگر فرقه‌هاست؛ تا حدی که اغلب با مرگ و کناره‌گیری اقطاب اصلی و بنیان‌گذار، تحرک فرقه نیز کاهش یافته یا از بین می‌رود. 🔸 تا زمانی که عقاید فرقه رواج عمومی نیافته، فرقه‌ها رسمیت پیدا نمی‌کنند. بنابراین تصور غیرقانونی و غیرآشکار بودن برای اعضای فرقه به وجود می‌آید. تصور پنهانی بودن، زمینه را برای استفاده از ابزارهای خشونت‌آمیز آماده می‌کند....
،‌ معنویتی در خدمت سلطه @roshangarmedia ✍️استعمارگران پس از پشت سرگذاشتن ادوار کلاسیک و نوین، امروزه در چهره‌ای فرانو و در قالب پروژه جهانی‌سازی، به دنبال مصادره منافع ملت‌ها در جهت اهداف خویش هستند. مهم‌ترین دغدغه سلطه‌گران در روند جهانی‌سازی، همسان‌سازی ارزش‌های فرهنگی موجود در جوامع مختلف، در راستای ارزش‌های نظام سرمایه‌داری است، چرا که در صورت پذیرش گفتمان سرمایه‌داری از سوی توده‌ها... 🌐ادامه‌یادداشت‌در‌ سایت‌روشنگر
صلیبی✝️ ♻️یکی از شگردهای جریان تبشیری برای تزلزل در باورهای مسلمانان و متعاقباً ضربه به دین مبین اسلام، شبهه‌افکنی در حوزه‌های مختلف اعتقادی است. 🔰یکی از این شبهات که توسط مبلغان مسیحیت بیان می‌شود این است که مطابق ، عیسی مسیح زنده‌ است و خواهد آمد ولی پیامبر اسلام فوت کرده‌است و این نشانه‌ی برتری عیسی مسیح و پیامبر آخر بودن اوست. 🔸پاسخ: بنا به گفته‌ی کتاب مقدس، پیامبران دیگری علاوه بر حضرت عیسی زنده هستند و عروج بدون مرگ داشته‌اند. با این استدلال مبلغان تبشیری، فرقی میان آنان و حضرت عیسی در برتری نیست. در کتاب مقدس، خنوخ و ایلیای نبی بدون مرگ به آسمان رفته‌اند.¹ در قرآن کریم هم نام پیامبران دیگری همچون حضرت خضر و حضرت الیاس به عنوان پیامبرانی که زنده هستند برده شده‌است، پس زنده بودن حضرت عیسی، خاص ایشان نیست که بخواهد امتیاز و ملاک برتری باشد. ↩️زنده بودن حضرت عیسی هم دلیلی بر این نیست که او پیامبر آخرین باشد. طبق تصریح قرآن کریم، حضرت عیسی به آمدن پیامبری پس از خود که نام مبارک او احمد است بشارت داده‌است‌. @roshangarmedia 🔷قرآن کریم، پیامبر اسلام را پیامبر خاتم معرفی کرده و طبق آموزه‌های اسلام، بازگشت حضرت عیسی به این دنیا هم با هدف پیوستن به دین اسلام است. او می‌آید تا پیروان واقعی‌اش را به پیروی از فرزند پیامبر خاتم هدایت کند. نکته‌ی آخر اینکه نه ماندن در این جهان برای کسی فخر محسوب می‌شود و نه مردن؛ زیرا همه‌ی موجودات حتی فرشتگان و شیاطین خواهند مرد و اقامتگاه ما در جهان باقی است. ۱.پیدایش باب۵ _لوقا باب۳ _ عبرانیان باب۱۱_ یهودا باب.۱
⭕️در هر مکتب فکری و علمی، یک مفهوم محوری وجود دارد که شاه‌کلید و منظومه فکری آن مکتب به‌ شمار می‌رود. ↩️ در دانش ، آن مفهوم کلیدی، وجود است؛ در علم کلام، الله و صفات او؛ در ، ذهن و روان. در ، آن مفهوم عبارت است از باطن در برابر ظاهر. عارفان، همه‌ چیز را به ظاهر و باطن تقسیم می‌کنند: جهان هستی ظاهری دارد و باطنی.... 🌐متن کامل یادداشت در سایت روشنگر @roshangarmedia
💠مدرسه‌مجازی‌روشنگر برگزار میکند. کارگاه مجازی یک روزه نقد با تدریس استاد حسن‌زاده 🔰ثبت‌ نام از طریق واتس اپ به شماره 09921576475 ارتباط با مدرسه مجازی روشنگر: @roshangarmedia
ادای احترام مهندس ضرغامی به یادمان شهدای ارامنه چالدران وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در یادمان شهدای ارامنه چالدران یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشت. 🔹سید عزت‌الله ضرغامی و تعدادی از مسئولان آذربایجان غربی با حضور در یادمان شهدای ارامنه چالدران یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. 🔹یادمان شهدای ارامنه چالدران به‌منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان سرگون آکویانس، شهید هرمز باباخانی، قایچاق داوتیان، آلبرت قوستا و فریدون عیوضی در فروردین ۱۳۹۶ احداث شده است‌. @roshangarmedia
OSTAD HASANZADEH.mp3
21.55M
🎙صوت وبینار کارگاه نقد تدریس حجت‌الاسلام دکتر رسول حسن‌زاده @roshangarmedia
💢رابطه‌ی سیاسی و صهیونیستی @ROSHANGARMEDIA 🔸صهیونیسم سیاسی، روشی بود که نخستین بار در قرن ۱۹ توسط تئودور هرتصل مطرح شد. طلایه‌داران این جنبش در یهودیت به نام ملی‌گرایان معروفند و هدف اصلیشان دستیابی به آرمان صهیونیسم و تأسیس یک دولت ملی برای جامعه یهودیان در فلسطین بود.¹ ♦️هرچند مبدأ قریب صهیونیسم سیاسی، تفکر یهودیت ملی گرایانه است، اما شواهد و منابع حاکی از آن است که منشأ بعید و اصلی آن، مسیحیان صهیونیستی انگلیس و آمریکاست که در شکل‌گیری ملی‌گرایی یهودی در نیمه قرن۱۹ م، تلاش‌های شبانه‌روزی داشتند؛ زیرا تفکر بازگشت یهود به فلسطین، طی دو قرن پیش از شکل‌گیری ملی‌گرایی یهودی، نخستین بار در میان پیوریتان‌ها مطرح بود. مسیحیان صهیونیستی از باب مقدمه ظهور مجدد مسیح، نیازمند دولت یهودی و معبد سلیمان بودند، از این رو با نفوذ در سیاست نیز این طرح را به طور جدی دنبال می‌کردند. ↩️وقتی به باور مسیحیان صهیونیستی در باب لزوم تشکیل دولت یهودی در آخرالزمان در فلسطین قبل از ظهور موعود پی برد، کوشید تا میان آنان و یهودیان توافق ایجاد کند و سرانجام این امر در یک لحظه تاریخی انجام پذیرفت. کسب مشروعیت طرح هرتصل، مبنی بر تشکیل دولت یهودی در فلسطین، توسط مسیحیان صهیونیست محقق شد. مسیحیان صهیونیست با حضور جدی در صحنه، دولت‌های بزرگ غربی مانند انگلستان و آمریکا را راضی به این طرح کردند.² در واقع هر یک از دو جنبش مسیحیت صهیونیستی و صهیونیسم سیاسی، دیگری را وسیله و دستاویزی برای تحقق هدف خویش معرفی می‌کند. هرتصل، مسئول طرح پیوریتانیسم(مسیحیت صهیونیستی) یعنی فراهم کردن مقدمات تشکیل دولت در شد و به راه‌اندازی سازمان جهانی صهیونیست‌ها اقدام کرد. ♦️صهیونیسم سیاسی نیز مجری طرح مسیحیت صهیونیستی شده و‌در نظر دارد با کار سیاسی به آرزوی دوباره‌سازی هیکل سلیمان جامه عمل بپوشاند³؛ زیرا یهود، آرزوی ساخت معبد را دارد. لازمه این کار نابودی مسجد‌الاقصی و مسجدالصخره در بیت‌المقدس است و مسلمانان اجازه این کار را نخواهند داد. به این ترتیب جنگ آخرالزمانی آرماگدون در صحرای میگدو اسرائیل رخ می‌دهد. مسیحیت صهیونیسم برای تسریع نبرد آرماگدون، مخالف روند صلح در خاورمیانه است. در این جنگ، لشکریان شیطان (اعراب و مسلمانان) شکست می‌خورند و مسیح، ظهور مجدد می‌کند.⁴ 🔻این دو جنبش به مقتضای تفکر و اهدافشان، از موعود اسلام، تصوری خشن، نامهربان و جنگ‌محور ارائه می‌کنند که هدف او صرفاً قیام به شمشیر است نه صلح جهانی. آن‌ها به طور جدی تلاش می‌کنند تا پرچم اقتدار را از انقلاب ایران بردارند و به کسانی که از نظام غربی حمایت می‌کنند، نظیر و بسپارند؛ زیرا آرمان اصلی امام خمینی (ره) و انقلاب‌کنندگان، فراهم کردن زمینه‌های ظهور امام عصر (عج) بوده و هست. به همین سبب در رویکرد سال‌های اخیر، سیاست و شیعه‌هراسی را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا هسته اصلی سربازان قیام حضرت مهدی (عج) شکل نگیرد. ۱. المسیری، صهیونیسم، ترجمه لواء رودباری، صفحه ۵۴ ۲. همان، صفحه ۶۰ ۳. محمد ماضی، سیاست و دیانت در اسرائیل، ترجمه سیدرضا تهامی، صفحه۵۵