eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🕉 اباحه‌گری در عرفان‌های نوظهور ✍️شریعت دینی، مجموعه دستورات و قوانینی است که با بعثت پیامبران الهی برای سعادت دنیوی و اخروی مردم نازل شده‌است. با ظهور مدرنیته، رویکرد ماده‌گرایی به همراه اصیل دانستن لذت‌طلبی و لذت‌مداری مورد توجه قرار گرفت و لازمه اصیل دانستن لذت در حوزه مدرنیسم، کنار زدن هر ضابطه و قانونی است که آزادی و لذت مادی انسان را محدود می‌کند. از منظر چنین نگاهی، چه نظامی محدودکننده‌تر از شریعت دینی؟ ❓اکنون این سؤال مطرح می‌شود که برای توجیه بی‌مسئولیتی و به انزوا کشاندن شریعت چه باید کرد و چگونه می‌توان انسان دین‌خواه را از شریعت دینی جدا کرد؟ ❌پاسخ تئوریسین‌های جنبش‌های نوپدید، ابداع و ترویج فرقه‌هایی است که در دل آن‌ها مخالفت با شریعت شکل می‌گیرد یعنی دین منهای شریعت و معنویت و عرفان منهای ضابطه. از این‌رو، معنویت‌های نوظهور خواهان جذب جستجوگران معنویت و تبدیل آن‌ها به افرادی شریعت‌گریز و شریعت‌‌ستیز هستند و برای حذف شریعت به تخریب اصل ضابطه‌مندی جهان و قانون‌مداری آن دست می‌زنند همان‌طور که اشو در شعار معروف خود به مریدان می‌گوید: کل کائنات یک شوخی است.¹ ۱. اشو، مراقبه هند وجد و سرور، ترجمه فرامرز جوهری‌نیا، صفحه ۲۰ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💢سلوک یوگایی، سلوکی غیرعاطفی 🧘🏻‍♂هدف اصلی سلوک در سانلهیه و ، به تبع تصوری که از انسان و خلقت دارند، آزادی روح از بند تمام عناصر لطیف و کثیف است. 📌 بنابراین، محصول سیر وسلوک یوگایی، یک موجود اساطیری و فراانسانی موسوم به "زنده آزاد" است که هیچ عاطفه، احساس و کنشی ندارد. این در حالی است که برعکس، در حکمت و عرفان اسلامی، هدف، متجلی کردن هرچه بیشتر و کامل‌تر اسما و صفات الهی است؛ یعنی شدت وجودیِ بیشتر ذات و ارتقای درجه وجودی آن. این همان مقام " تخلق باخلاق الله" و "وصول الی الله" است که در مکتب عرفانی اسلام بدان اشاره شده است. 🧘‍♀به این‌ترتیب، سلوک یوگایی، سلوکی است غیرعاطفی و غایت آن حصول ذاتی سراسر تهی و سرشار از هیچ. 📚منبع: درسنامه نقد معنویت‌های نوپدید، نوشته بهزاد حمیدیه. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
استحاله هویت فردی در فرقه‌های نوظهور ✍️نخستین گام سیستم‌های فرقه‌ای برای در دست گرفتن عنان تفکر و اختیار افراد، تهی کردن آن‌ها از و نابودی این هویت فردی در هویت جمعیِ جعلی است. در صورت موفق بودن فرقه در این امر، فرد احساس فردیت خود را به‌شدت از دست می‌دهد و به نوعی بیگانگی فکری و روانی دچار می‌گردد و این شیوه، قدم اول است. ⬅️مهم‌ترین پیامد استحاله فرد در گروه، تعطیل‌شدن قوه منطق فرد است و برای و تحت اختیار گرفتن افراد، هیچ راهی به اندازه تعطیل کردن منطق افراد و نشاندن منطق شخصیِ رهبر فرقه به جای آن کارگشا و کارآمد نیست. وقتی فردی منطق خود را در منطق فرقه استحاله کند دیگر هیچ خطری برای فرقه ندارد و تبدیل به ماشینی تمام‌عیار برای اجرای فرمان‌های فرقه خواهد شد. پس از استحاله فردیت فرد در هویت جمعی، در دومین گام در جهت رسیدن به در اختیار گرفتن عنان فکری و روانی افراد، فرقه هویت جمعی‌ای را که خود برای افراد و اعضایش جعل کرده در هویت شخصی رهبر فرقه استحاله می‌کند و به این ترتیب، جمعی فرقه در وجود رهبر فرقه متجلی می‌شود. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
مکتب تفکیک یا تفکیک مکتب؟ که به مکتب مشهد و نیز مشهور می‌باشد، مکتبی است در علوم مذهبی شیعی که پیروانش بر تفکیک آموزه‌های فلسفی از روش‌های دین‌شناسی تأکید دارند. این مکتب با آموزه‌های در سال ۱۳۴۰ خورشیدی در شهر مشهد آغاز و نخستین‌بار توسط در مقاله‌ای با همین‌ نام، در مجله کیهان فرهنگی معرفی و مشهور گردید.¹ 🔹جریان مکتب تفکیک، علاوه بر اعتراض به دو حوزه و ، گرایش‌های عارفانه را نیز مورد حمله قرار داده‌است. مکتب تفکیک در حقیقت، هرگونه استفاده از منابع برون‌دینی برای فهم متون دینی را رد می‌کند. 🔶در اصطلاح مکتب تفکیک، مکتب جداسازی سه مکتب شناختی یعنی ، فلسفه و عرفان می‌باشد. هدف این مکتب، جداسازی و ناب‌سازی فکر و‌شناخت قرآنی از شناخت بشری و رهاندن آن از مخلوط شدن با دیگر افکار است.² 👥صاحبان مکتب تفکیک در مواجهه با فلسفه، موضعی یکسان نداشته‌اند. متقدمین این مکتب مانند میرزا مهدی اصفهانی و شیخ به ضدیت فلسفه برخاسته و میان فلسفه و شریعت، تباین قائل بودند ولی برخی متأخرین این اندیشه مانند و محمدرضا حکیمی، در مواجهه با تفکیک، موضعی دیگر دارند و حکم کلی به نفی فلسفه نمی‌دهند و آن را جدایی میان روش‌ها می‌شمارند.³ ۱. ماهنامه فرهنگی هنری کیهان فرهنگی، ۱۳۷۱، سال نهم، شماره ۱۲. ۲. محمدرضا حکیمی، معاد جسمانی در حکمت متعالیه، صفحه ۴۴. ۳. سید محمد موسوی بایگی، آیین و اندیشه، صفحه ۲۲. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
تبشیر در آثار اسکاول شین ✍️فلورانس اسکاول شین، هنرمندی آمریکایی بود که از میانه عمرش به جریان فکری «» پیوست و کتبی در ترویج دیدگاه‌های این فرقه نوشت. وی از پایه‌گذاران کلیسای اتحاد در آمریکاست. ✝️اسکاول شین که مبلغی دینی بود،تجربه‌ها و مضامین خود را با استفاده از ادبیات موفقیت و کسب ثروت در زندگی به رشته تحریر درآورد. 📕از جمله آموزه‌های کتب اسکاول‌ شین، تمرکز بر مفهوم درونی است که بعدها دستمایه بسیاری از فرقه‌های شبه‌معنوی مسیحی قرار گرفت و بر تأکید داشت. هر چند در کتب وی اشاره مستقیمی بر عقل‌گریزی نشده است اما تأکید بیش از حد وی بر تجربه دریافتی شهودی به نام ندای درون، خود مؤید عقل‌گریزی است، چرا که او هیچ‌گونه معیاری برای تمایز میان امیال نفسانی، تصورات ذهنی و اغواهای شیطانی با هدایت الهی ارائه نمی‌دهد. 📌نقل داستان‌های کوتاه با هدف تصویرسازی آموزه‌های تبشیری، شگردی بسیار کارا و مؤثر برای هر مبلغی است. خانم شین هم از آن به خوبی استفاده می‌کند و با بیان داستان‌های کلی و فاقد جزئیات، سعی می‌کند خواننده را نسبت به متن مشتاق نگه دارد. اسکاول شین از جمله پیشگامان امتزاج تعالیم مسیحیت و موفقیت مادی با آموزه‌های است. اعتقاد وی و تعداد کثیری از گروه‌های شبه‌معنوی به مسئله حاکی از این تأثیرپذیری است. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
چرا فرقه‌ها جذابند؟ فرقه‌ها برای آنکه بتوانند جذب کنند باید جذاب باشند و به‌همین دلیل از مکانیسم‌های جذابیت‌زا در ساختار و رفتار فرقه‌ای استفاده می‌کنند که از جمله علل آن می‌توان به این موارد زیر اشاره کرد: 🔸 بودن مهم‌ترین ویژگی‌ای که موجب جذابیت فرقه‌ها می‌شود، متفاوت بودن آن‌هاست. فرقه‌ها با سوء‌استفاده از تمایل ذاتی انسان‌ به متفاوت بودن و یا تجربه امور متفاوت و گریز از یکنواختی و تکرار، خود را تافته‌ای جدا بافته از جامعه نشان می‌دهند. 🔸 توهم از قیود فرقه‌ها این توهم را در افراد بارور می‌کنند که می‌توانند آن‌ها را از همه قیود دست‌و‌پا گیر مذهبی، فرهنگی و اجتماعی برهانند. در حالی که در عمل چنین اتفاقی نمی‌افتد. 🔸 راز‌آلودگی و سمبولیسم موجود در فرقه‌ها موجب جذابیت آن‌ها و کشاندن مخاطب به درون برای کشف رمز آن‌ها است. استفاده از نماد، علاوه بر آنکه مقدار زیادی از را به همراه دارد، موجب نوعی تشخص فرقه‌ای نیز می‌گردد. 🔸 احساس فرقه‌ها از آن‌ جهت که همواره از رهبری کاریزماتیک برخوردارند و مناسبات در آن‌ها بر اساس روابط طولی تنظیم می‌گردد، مکان مناسبی برای کسانی است که به تکیه‌گاهی معنوی‌روانی برای خود نیازمندند. زنان، نوجوانان، جوانان و افراد آرمان‌گرا بهترین کسانی هستند که با این الگو هم‌سازی دارند. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
عشق در آثار پائولو کوئیلو 💟 از آموزه‌های عمده و مسائل اساسی در عرفان‌های جهان، مسئله عشق است. 📚با مطالعه آثار برای خواننده معلوم می‌گردد که عشق در شالوده‌ی فکری وی، نقشی بسیار کلیدی دارد تا جایی که او عشق را دارای انرژی عظیمی می‌داند که اگر روزی بتوان از نیروی عظیم آن استفاده کرد، تاریخ عوض خواهد شد.¹ نگاه و توجه افراطی کوئیلو به عشق تا آنجایی است که او از عشق با عنوان حقیقت یاد و توصیه می‌کند که انسان‌ها تنها حقیقت را بجویند که عشق همان است.² ❌از نظر کوئیلو همه چیز، حتی پیوند زناشویی میان دو نفر را می‌توان فدای عشق کرد اما عشق را نباید فدای چیز دیگر کرد چون عشق از همه‌ چیز بالاتر است.³ 🔺به نظر می‌رسد ارتباطی که کوئیلو بین معنویت و عشق به معنای بی‌بندو‌باری برقرار کرده‌‌است یک انحراف واضح و مغالطه روشن در باب ارزش و اهمیت عشق است که در نتیجه، یک آسیب اجتماعی_اخلاقی را برای اجتماع در پی دارد. به عنوان مثال در یکی از رمان‌هایش، فرد با وجود همسرش، عاشق استاد جادوگری می‌شود. کوئیلو درصدد توجیه است و برای این کار از خدا و عرفان مایه می‌گذارد. او معنویت و عرفان را در تزریق کرده و تفسیری نوین از ارائه می‌کند که بسیاری از تابوها در آن شکسته شده‌است. عشق در آثار کوئیلو با بوالهوسی و شهوت‌رانی مترادف است و مجوز هر گونه لاقیدی و بی‌مسئولیتی است. ۱. پائولو کوئیلو، بریدا، ترجمه آرش حجازی، صفحه ۱۱۴ ۲. همان، در کنار رودخانه پیدرا نشستم و گریستم، صفحه ۲۷۰ ۳. همان، خاطرات یک مغ، صفحه ۱۵۱. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
برعکس تفکر ، انقلاب اسلامی جامعه منتظر ایجاد کرد مصاحبه با حجت‌الاسلام محمدجواد یاوری پیرامون انتظار 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
نود و پنجمین شماره فصلنامه تخصصی فرق و ادیان، «روشنا» منتشر شد 📚نوبت زمستان فصلنامه روشنا همچون شماره‌های پیشین با مجموعه‌ای از مطالب پیرامون بررسی وآسیب‌شناسی جریان‌های فرقه‌ای و مسائل مرتبط با پیروان ادیان توحیدی، منتشر شد. روشنا، موضوع محوری این شماره خود را به معرفی نخستین کلینیک فرقه درمانی در ایران با نام «هدف» ذیل یک پرونده ویژه، اختصاص داده است. در کنار آن، مجموعه مقالات، مصاحبه‌ها، گزارش و یادداشت‌هایی در دفاتر بهائیت، انجمن حجتیه، فرقه‌های نوظهور، مسیحیت‌تبلیغی ، تصوف و فرق سنتی و در نهایت، ادیان، در موضوعات مختلف و به خصوص تحلیل آخرین تحولات جریان‌های فرقه‌ای عرضه داشته است. فهرست مطالب شماره ۹۵ روشنا به شرح ذیل است: 🔹ادیان یک گفتگوی سیاسی اگر هدف مسیحیت، ایجاد نفاق باشد، مسیحیت نیست سه زن 🔸بهائیت یاران ایران یا محفل ملی بهائیت در ایران طرد پژوهشگران علمی در بهائیت خط‌دهی نابجای بهائیت به معترضین 🔹انجمن حجتیه انتظار و آنچه باید باشد منشوری برای همه اعصار 🔸تصوف و فرقه‌های سنتی سنت منکران مرد اخلاق پژوهشی جامع در تصوف فرقه‌ای سلسه یادداشت‌های سبک زندگی عارفانه (قسمت هفتم) 🔹مسیحیت تبلیغی نافرهنگ جنسی می‌خواستم عادی باشم از تنهایی فرار کردم تبشیر و تبلیغ مسیحیت در اقلیم کردستان فرقه‌های سیاسی 🔸فرقه‌های نوظهور خودکشی در فرقه‌ها عقلانیت در معنویت‌دینی و معنویت سکولار هویت‌روایی و تبلیغ ادراکی در جریان‌های فرقه‌ای 📞علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تماس با شماره 09199163684 و پیام‌رسان‌های مرتبط با این شماره (ایتا و بله) سفارش خود را ثبت نمایند. 📲دسترسی به نسخه‌های الکترونیک نشریه، از طریق سایت و برنامه‌های «فیدیبو»، «جار»، «طاقچه» و «مگ ایران» امکان‌پذیر است. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
نگاهی به مدارس ارامنه در ایران 🏫پیشینه و فعالیت ارمنیان در ایران به قرن ۱۲ میلادی برمی‌گردد. این مدارس در جوار کلیساها تأسیس شده و دارای ماهیت مذهبی بودند. بعدها مدارس به سبک امروزی در شهرهایی چون تبریز، اصفهان، تهران و... ایجاد شدند. این مدارس زیر نظر شورای خلیفه‌گری و توسط خود ارامنه اداره می‌شدند. به تحریک ، دستور تعطیلی مدارس ارامنه را صادر کرد. پس از استعفا و تبعید رضاخان، مدارس ارامنه دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند. 🟢 پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و رهنمود‌های امام‌خمینی(ره)، جامعه ارامنه بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. 🔷اکنون مدارس ارامنه زیر نظر آموزش و پرورش و شورای خلیفه‌گری ارامنه اداره می‌شوند و تدریس و آموزش در این مدارس به زبان ارمنی انجام می‌گیرد. 🔲 پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تغییرات چشمگیری در محتوای کتب درسی ایجاد شد. آرمینه واهرامیان، از فعالان جامعه ارامنه در هفتمین همایش سراسری نظام آموزشی ارمنیان در گزارشی درباره وضعیت نظام آموزشی جامعه ارامنه ایران گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تغییرات محسوسی در محتوای کتاب‌های درسی ایجاد شد. در دوران نظام شاهنشاهی، کتاب‌های درسی بر اساس اصول نظام استبدادی تألیف شده بودند اما بعد از انقلاب، اندیشه‌ها و اصول در کتاب‌های درسی تجلی یافتند.¹ ✅ دولت جمهوری اسلامی ایران، هزینه‌های مدارس ارامنه و حقوق معلمان و کارمندان آن را پرداخت می‌کند. علاوه بر این، دولت ایران هیچ‌گونه محدودیتی برای تحصیل دانش‌آموزان اقلیت ‌های دینی در مدارس عمومی در نظر نگرفته و آن‌ها بدون هیچ قید و شرطی، در صورت تمایل می‌توانند در مدارس دولتی و غیردولتی ایران، در کنار دانش‌آموزان مسلمانان تحصیل کنند. 📗دولت ایران همچنین، به منظور حمایت از ادبیات و فرهنگ ارامنه و کمک به بقای آن، امکان تحصیل در رشته زبان و ادبیات ارمنی در مراکز آموزش عالی را برای ارامنه فراهم کرده‌است. ۱. روزنامه آلیک، شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔰 مدرسه مجازی روشنگر برگزار می‌کند ✍️ عنوان کلاس: بایسته‌های فرقه‌شناسی 👤 مدرس: استاد علی محمدی‌هوشیار 🕗 زمان برگزاری: پنجشنبه 18 اسفند | ساعت 20:00 🖇لینک نشست: skyroom.online/ch/bahram2022/fergheshenasi ارتباط با ادمین: @ParhamDelavari 🆔@RoshangarMedia
⚠️کتب موفقیت و الهیات مسیحی 📚یکی از موفق‌ترین ابزارهای مسیحی، استفاده از ظرفیت کتب و موفقیت، قدرت جادویی کلام، تجسم خلاق و ترکیب آن با مضامین الهیات نظام‌مند مسیحی می‌باشد. گستره این کتب به حدی است که حتی در ایران نیز با شمارگان نسبتاً زیادی منتشر می‌شوند و جزء پرتیراژ‌ترین کتب چاپ‌شده در کشور هستند. 📌هر چند در این دست کتب، مضامین مثبتی نیز وجود دارد اما مسئله نگران‌کننده، انباشت مطالب با ارجاعات به مضامین کتب مقدس مسیحیان است که با برداشت‌های به مخاطبان ارائه می‌شود. 🔺این قبیل کتب، واقعیت‌های زندگی، روان‌شناسی موفقیت و آرامش را با آیات انجیلی درآمیخته و به خورد خواننده می‌دهند. علاوه بر کتب مبتنی بر موفقیت مسیحی، باید کتب مکاتب شبه عرفانی مسیحی را نیز به موارد فوق افزود که هدف آن کشف و پرده‌برداری از رازهای ناگشوده خلقت و آفرینش است. 🔴 شاید بهتر است علت اصلی چاپ گسترده این‌گونه کتاب‌ها در ایران را کم‌توجهی به حوزه‌های دانش روان‌شناسی اسلامی و تألیف کتب موفقیت اجتماعی با رویکرد آموزه‌های اسلامی بدانیم. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺نقد روانشناختی معنویت‌های نوپدید 🔸خودشیفتگی الیناسیون ساز(*) 🌀خودمحوری موجود در معنویت‌های نوپدید، به خصوص آن‌ها که به «دین خویشتن» موسومند، آثار رفتاری خاصی در پی دارد و به گونه مشخصی بروز می‌یابد. از جمله مهم‌ترین نقدهای روانشناختی بر این‌نوع خودمحوری، نقد «خودشیفتگی» است. خودشیفتگی، گاه به عنوان یک ناهنجاری روانی فردی مطرح است و گاه به یک فرهنگ تبدیل می شود(فرهنگ خودشیفتگی). غلبه فرهنگ خودشیفتگی موجب یک الیناسیون(ازخودبیگانگی) در افراد جامعه می‌شود و تبعات چنین فرهنگی به تمام‌حوزه حیات انسانی، اجتناب ناپذیر خواهدبود. 📔پی‌نوشت: (*)مروج از خودبیگانگی 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قانونی کردن فرقه همجنس ‏بازان با چراغ سبز کلیسا ⛪️ درجهان امروز، همجنس‌بازان برای حمله به راهبردِ انبیاء الهی همچون حضرت لوط (ع) در مواجهه با این فحشای شنیع، ضمن قانونی کردن ازدواج (هم‌باشیِ) همجنس‌بازان در بیش از ۴۰کشور جهان، برای تبدیل شدن به یک فرقه، مثل انگل به ادیان می‌چسبند، تا از گناهان قوم سدوم اعاده‌ی حیثیت کنند و امروز صاحب کنیسه‌های یهودی، کلیساهای مسیحی و برخی مساجد مسلمانان در کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس، آلمان و... هستند 🔻نسل بعد شاهد فرقه‌ای همچون یهودیان همجنس‌باز، مسیحیان همجنس‌باز و مسلمانان همجنس‌باز خواهد بود که مناسک خاصی از لیبرالیسم را اجرا می‌کنند‼️‼️ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
bayestehaye fergheshenasi.mp3
32.61M
📀صوت ششمین وبینار تخصصی «مدرسه مجازی روشنگر» ☯️عنوان کارگاه: «بایسته‌های فرقه‌شناسی» 🗣کارشناس : استاد «علی‌محمدی هوشیار» 📆 تاریخ برگزاری: ۱۴۰۱/۱۲/۱۸ 🆔@RoshangarMedia
📛مبارزه با خدا در آثار پائولو کوئیلو ✍️در مکتب ، یکی از راه‌هایی که به پیروان، برای مبارک شدن زندگی و معنوی شدن آن پیشنهاد می‌شود، مبارزه با خداوند است و رسیدن به این معنویت، راهی جز از بین بردن شریعت و تکلیف در زندگی انسان ندارد و اینطور عنوان می‌کند که اگر با مبارزه با خداوند بتوان زندگی شادی داشت، نیازی به دستورات دینی نیست. 🔻از همین رو، در مکتب کوئیلو، می‌توان اراده انسان را بر اراده خدا غلبه داد یا با او به مبارزه برخاست و حتی او را از زندگی خود بیرون کرد. وی می‌گوید: گاهی خدا اطاعت می‌طلبد، اما گاهی هم مایل است اراده ما را بیازماید و ما را به مبارزه می‌طلبد تا عشقش را درک کنیم.(۱) 🔺او الهی را نماد و الگوی مبارزه با خداوند معرفی می‌کند. پیامبر بنی‌اسرائیل و قهرمان رمان کوه پنجم، مبارزه با خدا را تجربه می‌کند. او در این رمان از زبان این پیامبر به خداوند می‌گوید: موسی اراده تو را پذیرفت و از رودخانه عبور نکرد؛ اما من به راهم ادامه می‌دهم. من علیه اراده تو گام برخواهم داشت.(۲) ➕او برای موجه جلوه دادن مبارزه با خداوند به کتاب مقدس تمسک کرده و کشتی گرفتن حضرت یعقوب با خدا را نمادی برای مبارزه با خداوند می‌داند. به همین جهت وی به خوانندگان آثار خود القا می‌کند همان‌طور که یعقوب در کشتی با خدا مبارک شد، این نبرد با خدا برای تمام سالکین راه موجب برکت و رشد خواهد بود. ⭕️بدیهی است که این نظریات درباره خداوند و صفات او ناشی از فقدان تفکر عقلی، ضعف مبانی فکری و دوری کوئیلو از ادیان و و معنویتی متصل به وحی است. 📚۱. از آثار پائولو کوئیلو، ترجمه آرش حجازی، صفحه۲۳۰. ۲. همان، صفحه ۲۱۳. 🆔 @RoshangarMedia
🔺تیراندازی در هامبورگ؛ مهاجم عضو سابق فرقه «شاهدان یهوه» بود ▪️پلیس،عامل تیراندازی در مکان آیینی فرقه “شاهدان یهوه” را شناسایی کرده است وی فیلیپ. ف نام دارد و ۳۵ ساله است. "رالف مارتین"، رئیس پلیس ایالت هامبورگ با اعلام این خبر در کنفرانس مطبوعاتی افزود: ضارب از اعضای سابق این جامعه مذهبی بود و یک سال و نیم قبل از این فرقه خارج شد. مقام‌ها می‌گویند تیرانداز نسبت به شاهدان یهوه «دلگیر و خشمگین» بوده است. ▪️فرقه در سراسر جهان ۲۰‌میلیون عضو دارد که ۹‌میلیون آنها در امر ترغیب دیگران به این فرقه فعالند. شاهدان یهوه فرقه ای متکی به تبلیغ به خصوص تبلیغ چهره به چهره هستند که اعضای خود را از مشارکت و ارتباط با مسیحیان شاخه های اصلی منع می‌کنند. ▪️طبق تعالیم این‌فرقه، فقط تعمیدیافتگان فرقۀ شاهدان یهوه مسیحی حقیقی هستند. عضوی که به صورت رسمی از این فرقه جدا شود، به طورعلنی طرد و تمامی ارتباط‌ها با او قطع می شود. هم اکنون، فعالیت شاهدان یهوه در کشورهایی مانند روسیه، ممنوع اعلام‌شده و در برهی کشورهای دیگر نیز در زمره فرقه های خطرناک، دسته بندی شده است. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺آشرام سازی «اکنکار» در کردستان عراق 🔺تلاش برای توسعه زیرساخت‌های تشکیلاتی و تبلیغی 🔸یکی از رسانه‌های منتسب به (فارسی زبان) با انتشار تصاویری، از طرح توسعه مکان عبادتی مخصوص فرقه، موسوم به «آشرام هامسا» در کردستان خبر داد. 🔹پس از فرار «ک.الف. ج»، رهبر مزبور به اربیل عراق، فعالیت‌های این جریان در آن منطقه ادامه یافت که ساخت این مکان توریستی(تبلیغی)_آیینی نیز در همین راستا صورت پذیرفته است. 🔸فرقه اکنکار، هدف از ساخت آشرام‌هامسا را: «جذب گردشگری، کوهنوردی، تولید گیاهان دارویی، درمان طبیعی(آب درمانی، سنگ درمانی و..)، مراسم ازدواج، برنامه‌های هنری، موسیقی و رقص» عنوان کرده که خبر از اهمیت جایگاه تبلیغی این مکان برای جذب پیروان می‌دهد. 🔹شایان ذکر است، فرقه فوق الذکر هم‌اکنون با عنوان «فرزندان خدا» به فعالیت مشغول است که با عنایت به رویکرد معاندانه آن با نظام، به ویژه در ایام اخیر، احتمالا زیر چتر حمایتی عناصر ضدنظام کردستان عراق، موفق به تداوم حیات و هم‌اکنون، تلاش برای ایجاد و توسعه تشکیلات شده است. 🔸به هر روی، این ارتباط و تعامل می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی و حتی امنیتی، خطرآفرین باشد. چراکه بخش عمده مخاطبان هدف این ، ایرانیان هستند. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺کنایه و خودبرتربینی "طاهری" نسبت به ائتلاف جریان برانداز 🔺بی‌موضعی معنادار سرکرده حلقه نسبت به شورای موقت گذار 🌀سرکرده که این‌روزها با ترک جایگاه استاد عشق، قدم به وادی سیاست و قدرت طلبی نهاده، گویا چندان در لایه‌های تصورات خویش مستغرق گشته که با اظهارنظرها و اعلام مواضع، گاه موجبات رسوایی تناقضات درونی خویش را فراهم می‌آورد. ☯در همین راستا باید به اعلام «بی‌موضعی» طاهری نسبت به ائتلاف شورای موقت گذار(جریان برانداز) اشاره داشت. وی لزوم نداشتن «محوریت رهبری و هرگونه قدرت» را عامل اعلام این موضع دانسته، حال آنکه، چنین بی‌موضعی کنایه آمیزی، خود نشانی است از اوج طمع قدرت در نهان نامبرده. ⚛ به راستی، تاکید بر یگانه راه بودن(محوریت) مانیفست خویش(موسوم به رنسانس ایران آزاد) و دهان کجی و خود را برتر نشان دادن از سایر جریان‌ها، چیزی جز تناقض درونی طاهری در ارتباط با قدرت است؟ 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
📛شریعت گریزی و توریسم معنوی در معنویت‌های نوپدید ✍️معنویت‌های نوپدید عمدتا شریعت‌گریز هستند. با همخوان نیست. زیرا تعبد انسان در برابر فرامین خداوند را می طلبد، حال آنکه اومانیسم، انسان را بر فراز می‌نشاند. این شریعت‌گریزی در معرض انتقادات فلسفی و الهیاتی وارد بر اومانیسم قرار دارد. از دیدگاه عرفان سلوکی نیز همین طور. اگر سلوک تحت نظامی موجه قرار نگیرد، احیاناً سر از جستجوگری صرف و بی هدف در می‌آورد. این کوچ بی‌مقصد که می‌توان آن را «توریسم معنوی» خواند، التذاذاتی دارد و می‌تواند شخص را سالکی فعال و مطلع از بصیرت‌های جذاب معنویت‌های رنگارنگ سراسر جهان نشان دهد اما چیزی جز نقض غرض نیست چون از هدف غایی یعنی حقیقت‌یابی دور است. 🌀جستجوگری معنوی بدون نظام‌مندی شرعی، می‌تواند به افراط، تفریط و بزرگنمایی یکی از ابعاد انسان تبدیل شود. از منظر عرفان سلوکی، کارکرد اصلی شریعت، نظام‌بخشی به است. ذکر در چارچوب شریعت، قالب نماز می‌یابد، ریاضت به صورت روزه در می‌آید و رفع تعلقات در دفع خمس و زکات متجلی می‌گردد. بدین سان، سالک جستجوگر در نظام یک قرار می گیرد و همه اجزای دین به طور منسجم در خدمت رشد معنوی و اخلاقی وی در می‌آید و گام به گام به هدف نزدیک می‌سازد. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09