eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥بیانات چالش برانگیز جناب آقای (از اساتید مشهور تاریخ اسلام در قم) پیرامون خبر و محدثین نامور و بزرگوار آیات مجلسی و شیخ عباس قمی(ره) ⭕️حاشیه روزنه ضمن احترام به جناب آقای یوسفی غروی و پاسداشت زحمات و خدمات و تحقیقات ارجمند ایشان در زمینه تاریخ اسلام، باید گفت؛ حتی اگر خبر مورد نظر پیرامون بیت الاحزان، قطعا صحیح هم نباشد، این ادبیات در تکذیب آن و احساسی معرفی کردن علامه مجلسی و نسبت نقل بی سند به شیخ عباس قمی، دور از انتظار است. مطلوب است اشکالات تاریخی با منطق علمی و استدلالی و قضاوت در مورد بزرگان تشیع، خاصه محدثین ارجمند بعنوان سرمایه های معنوی مکتب تشیع، با حفظ شوون آنان باشد. پیش از این ، تعابیر تندی نسبت به برخی بزرگان از جمله مجلسی به کار برده بود که مورد انتقاد بزرگان و از جمله قرار گرفته بود و منشا آن را بی اطلاعی شریعتی دانسته بودند. اما با دایره وسیع دانش امثال جناب آقای یوسفی، انتظار میرود که این جهت مراعات گردد. هرچند ادبیات منتقدان ایشان نیز مع الاسف بعضا نامناسب و حاوی مطالب موهن و دور از شان بود که آنهم اصلا قابل دفاع نیست. فارغ از محتوای این سخنان، نکته مهم آنکه ظاهرا این سخنان در خلال درس خارج رجال و در حدود ۲ سال قبل مطرح شده و معلوم نیست چه جریانی همزمان با فاطمیه این نظرات علمی تاریخی(هر چند قابل نقد جدی) را با زیرنویس انگلیسی بازنشر کرده است! پیشتر بارها از تمرکز برخی بدخواهان بر حوزه قم و تلاش برای تخریب وجهه بزرگان و اختلاف افکنی، در روزنه هشدار داده شده بود. @rozaneebefarda
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جوابیه جناب آقای (از اساتید تاریخ اسلام حوزه) به کلیپ بیت الاحزان جناب آقای یوسفی غروی @rozaneebefarda
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹جوابیه جناب آقای از اساتید درس خارج حوزه قم به کلیپ جناب آقای ⭕️حاشیه روزنه در این سخنان که حتما با انگیزه خالص و به قصد دفاع از ساحت مقدس حضرت صدیقه سلام الله علیها صورت گرفته نکات علمی قابل استفاده و مهمی وجود دارد اما؛ مع الاسف ادبیات ناقد محترم که از نحله محسوب می‌شوند، به هیچ وجه قابل دفاع نیست؛ ایشان یک استاد تاریخ اسلام که از قضا درس آموخته حوزه نجف و از فضلاست را با تعابیری مانند بی سواد، نفهم، بیشعور، لقمه حرام خور، خبیث و جاهل و... نامیده است!(اگرچه در سخنرانی اسمی نیامده اما با قرائن عامه معلوم است منظور کیست) این تعابیر نه با سیره و منطق فاطمی تناسب دارد و نه با مسلک بزرگان شیعه. ضمن اینکه ممکن است برخی از این نسبت ها در فقه و قانون مشمول مجازات حد یا تعزیر شود.(ماده ۶۰۷ و ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی) اگرچه فضلای حوزه یک اصل ستودنی و ضامن صیانت از حریم تشیع است اما حرکت بر مدار منطق فاطمی و علوی نیز یک اصل ثابت است. حضرت زهرا سلام الله علیها که در آن شرایط اسفبار و بعد از آنهمه ظلم صادر گردیده، الگوی خوبی در این جهت است. آقای احمدی در بخشی از سخنان خود از ضرورت استفاده از توسط مراجع شیعه و برای دفاع از ارزشهای دینی سخن میگوید که در جای خود قابل بحث و بررسی جدی است. در گذشته نمونه های مشابهی از این مباحث در حوزه مطرح شده، از جمله؛ دیدگاه های چالشی آقای پیرامون در دهه ۵۰ که موجب شد برخی به وی نسبت بدهند. @rozaneebefarda
💢 شهرِ هزار سنگر 👈 گزیده‌ای از روایت تاریخی «حماسه ششم بهمن مردم آمل» از زبان رهبر انقلاب اسلامی. 🔹 قضیه‌ی ششم بهمن آنقدر اهمیت داشت که امام بزرگوار ما آن را در وصیتنامه‌ی تاریخی خود هم مندرج کردند، آن را یادگار گذاشتند؛ یعنی فراموش نشود. حالا چرا فراموش نشود؟ برای اینکه حوادث تاریخی، هم درس است، هم عبرت است. 🔸 «شهر هزار سنگر»؛ این تعبیر کمی است؟ حرف کوچکی است؟ ظاهر قضیه این است که در درون شهر، مردم در مقابل گروه‌های اشرار و متجاوز سنگر درست کردند - حالا یا هزار تا، یا بیشتر یا کمتر - اما من یک تفسیر دیگری دارم: 🔹 این سنگرها سنگرهای درون خیابانها نیست، این سنگرِ دلهاست؛ هزار تا هم نیست، هزاران سنگر است؛ به عدد هر مؤمنی، هر انسان باانگیزه‌ی باشرفی، یک سنگر در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد. 🔸 اگر یک ملت وقتی به دنبال یک هدفی حرکت میکند، نداند سر راه او چه خطراتی است، چه کمین‌کرده‌هائی هستند، چه باید کرد در مقابل اینها، خود را رها کند، قید و بندهای خود را رها کند، بی‌خیال باشد، ضربه خواهد خورد. 🔻 همه‌ی ملت‌هائی که در جهت یک هدف بزرگی حرکت کردند و وسط راه ضربه خوردند و گاهی آنچنان افتادند که دیگر قرنها بلند نشدند، مشکلشان از همین جا آغاز شد: ندانستند چی در انتظار آنهاست و خود را برای مواجهه‌ی با آن آماده نکردند. 🔹 خب، جمهوری اسلامی هویتی غیر از هویت مردم و ایمان مردم و عزم مردم که ندارد. امروز هم همین جور است. ما کسی نیستیم، ما چیزی نیستیم؛ خدای متعال به وسیله‌ی این مردم و این دلهاست که این نظام را حمایت میکند؛ «هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین». خداوند متعال به پیغمبرش میفرماید که پروردگار، تو را به وسیله‌ی مومنین یاری کرد. جمهوری اسلامی امروز هم همین‌جور است، آن روز هم همین جور بود. 🔹 ما وسیله‌ی دیگری نداریم؛ وسیله، همین ایمان‌های مردم است که از هر سلاحی کارآمدتر است، از هر وسیله‌ای موثرتر است. مردم آمدند این توطئه‌ها را جارو کردند. @qom_khamenei_ir
دروغ‌هاي متراکم ديده‌بانهاي شفافيت و عدالت! احمدحسين شريفي @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸جناب که مدتي است با تأسيس سازماني مردم‌نهاد با عنوان «ديده‌بان شفافيت و عدالت» دروبين شفاف‌سازي و عدالت‌طلبي را بر چشمان خود زده است، با مشارکت معاون آموزشي‌شان جناب حسين رجائي در مطلبي با عنوان «ثروتمندان ناشناس، خطری برای زمامداران و روحانیون سرشناس!»، نکاتي درباره آيت‌الله مصباح نوشتند که نشان مي‌دهد ديده‌بانان محترم اين سازمان يا با دوربيني عوضي مي‌بينند و يا اينکه اساساً چشمان سالمي پشت آن دوربين ندارند تا حقايق را ببيند. 🔸اين دو بزرگوار در نوشتة خود ضمن توصيه همه علما و امراء به دوري از ثروتمندان(کلمة حقٍ) اراده‌اي سراسر باطل و دروغين و افتراهايي بزرگ بر وارد کرده‌اند(يراد بها الباطل) چنين نوشتند که آي مردم!کشفي تازه کرده‌ايم و آن اينکه حتي آيت‌الله مصباح هم با کساني که ابهاماتي دربارة فعاليت‌هاي اقتصادي‌شان مطرح است(!) دست در يک کاسه داشته‌اند! چرا که در ديده‌باني خود ديديم که غسال او يکي از کساني بوده که ابهامات مالي در پرونده‌اش است! و جنازه ايشان هم در منزل چنان فردي غسل داده شده است! 🔸در حالي که اولاً، غسال ايشان چنين فردي نبوده است؛ ثانياً، بدن مطهر ايشان در منزل چنين فردي غسل داده نشده است؛ ثالثاً، آيت‌الله مصباح در طول عمرشان با چنين فردي ارتباط نداشته‌اند و بعيد مي‌دانم که حتي يکبار ايشان را ديده باشند. رابعاً، آيت‌الله مصباح اساساً دفتر و بيتي به معناي مصطلح نداشتند که وجوهاتي دريافت کنند يا چنين افرادي با قصدهاي سوء بخواهند در آن نفوذ کنند و از ايشان سوء استفاده کنند؛ خامساً، زندگي شخصي آيت‌الله مصباح و فرزندانش که از زاهدانه‌ترين و کم‌مؤنه‌ترين زندگي‌هاي ممکن در اين عصر بوده و هست؛ در مرأي و منظر همگان است؛ و سادساً‌، همه مسائل مالي مؤسسه امام خميني(ره) نيز با شفاف‌ترين شکل ممکن، سالانه توسط مسؤولان ذي‌صلاح رسمي کشور بررسي مي‌شده و مي‌شود و در تمام اين سال‌ها حتي يک ريال، تأکيد مي‌کنم حتي يک ريال، تخلف مالي در اين مؤسسه وجود نداشته است. 🔸حال سؤال ما از اين ديده‌بانان محترم شفافيت و عدالت(!) اين است که گمان نمي‌کنيد يک جاي کار ايراد پيدا کرده است؟گمان نمي‌کنيد که يا چشماني که پشت آن دروبين‌هاي ديده‌باني است کم‌سو و کج‌بين شده است و يا دوربين‌تان از کار افتاده و به جاي آب، به شما سراب نشان مي‌دهد؟عزيزان من، شما نيت خوبي داريد، شعار قشنگي هم مي‌دهيد؛سازماني بسيار لازم و ضروري هم تأسيس کرده‌ايد اما گويا توجه به الزامات و اقتضائات ديده‌باني شفافيت و عدالت نداريد. و در نتيجه نه تنها از حق و عدل و شفافيت ديده‌باني نمي‌کنيد، که با دروغ‌ها و افتراهاي متراکم خود، تيرگي بر تيرگي مي‌افزاييد:«ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْضٍ» و خوف آن دارم که زماني چشم باز ‌کنيد و به کارنامه خود نگاه ‌کنيد که متوجه ‌شويد نه تنها از ديده‌باني‌تان هيچ حقيقتي آشکار نشده است که چنان حجاب‌هايي بر ديده و دلتان زده شده باشد که آشکارترين حقايق و نزديک‌ترين مسائل را هم نبينيد: «إِذا أَخْرَجَ يَدَهُ لَمْ يَكَدْ يَراها وَ مَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُوراً فَما لَهُ مِنْ نُور»(نور،40) 🔸شما اگر حقيقتاً دنبال کشف حقيقت بوديد که نيازي به رفتارهاي کارآگاه پوآرويي نبود! خيلي راه آساني داشت؛با فرزندان آيت‌الله مصباح يا با مؤسسه امام خميني(ره) يا با داماد مکرمشان جناب آيت‌الله محمدي عراقي تماس مي‌گرفتيد و حقيقت ماجرا را جويا مي‌شديد و چنين در صف تروريست‌هاي فکر و فلسفة «عقبة تئوريک نظام»(علامه مصباح) قرار نمي‌گرفتيد!دوستان عزيز باور کنيد دوربين‌هاي ديده‌باني‌تان ايراد دارد؛ فکري کنيد، و الا دير يا زود متوجه خواهيد شد که اين راهي که در پيش گرفته‌ايد به ترکستان است. شک نکنيد اين راه، همان راهي است که خوارج نهروان و داعشي‌ها طي کرده‌اند. اما شما با قلمي روان و در ادبياتي امروزين و با هاله‌اي از قداست و مردم‌فريبي آن را مي‌پيماييد. خواهش مي‌کنم قدري فکر و تأمل در روش و روية خود داشته باشيد. 🔸ضمناً بنده اولين بار است که به واسطة نوشته شما نام رضا مطلبي کاشاني را مي‌شنوم؛ اما در اينجا گفته‌ايد که ايشان «ابهاماتي» در پرونده‌ مالي‌شان مطرح است.راستي اين کدام عدالت‌طلبي است که به شما اجازه مي‌دهد آبرو و حيثيت فردي را صرفاً به اين دليل که ابهاماتي درباره‌اش مطرح است،‌به حراج بگذاريد؟! اين کدام مکتب اخلاقي و ديني است که به شما چنين حقي داده است؟معيار شفافيت و عدالت‌تان چيست يا کيست؟!آيا همين که عنوان مقدس شفافيت و عدالت بر سازمان خود نهاده‌ايد کافي است که با اين الفاظ مقدس آبروي هر کسي را که نمي‌پسنديد به صرف وجود ابهاماتي در پرونده مالي‌اش حراج کنيد؟! «ترسم نرسي به کعبه اي اعرابي/کاين ره که تو مي‌روي به ترکستان است» @rozaneebefarda
💥بزرگداشت علامه مصباح در موسسه آیت‌الله سبحانی 🔹مؤسسه آموزش عالی (علیه السلام) قم تحت اشراف حضرت آیت‌الله با همکاری نهاد‌های علمی فرهنگی و برگزار می‌کند: ✅ سلسله نشست‌های یادبود فیلسوف و متفکر برجسته، حضرت آیت الله (ره) و تبیین ابعاد فکری ایشان ☘️ 🔹با سخنرانی: ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین /عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) 🔻با موضوع « در اندیشه آیت الله مصباح یزدی» 📣 چهارشنبه ۸ بهمن ماه ⏰ ساعت ۱۹ تا ۲۰ ◾️ لینک دعوت👇 https://www.skyroom.online/ch/seraj_smc/kermanshah @rozaneebefarda
بازخوانی بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد لزوم آزاد اندیشی و پرهیز از تکفیر و تفسیق نظرات مخالف در حوزه علمیه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 «نکته‌ی دیگر اینکه آزاد اندیش است. خاصیت علمی بودن است. تحجر در میدان علم معنی ندارد. یعنی اگر عالم هستیم، حوزه علمیه هستیم، دنبال علم هستیم، باید فکر را آزاد گذاشت؛ البته برای اهل فکر. معلوم است که در یک مجموعه علمی کسی که صلاحیت فکری ندارد، جرأت اظهارنظر هم پیدا نمیکند؛ اگر اظهار نظر کرد، مچ او را می‌گیرند، غلط او آشکار می‌شود. آن کسی که صلاحیت اظهارنظر دارد، بایستی اظهارنظر کند؛ چه در فقه، چه در اصول، چه در فلسفه، چه در کلام، چه در بقیه مباحث و علوم حوزوی و رایج در حوزه؛ یعنی باید آزاداندیشی باشد…. یکی از خصوصیات حوزه های علمی - یعنی حوزه‌ای که بنیان آن بر علم و دانش است - این است که آراء مخالف سرکوب نمی‌شوند. البته من طرفدار این نیستم که آراء شاذه را مطرح کنند. بعضی اینجوری اند که دنبال آراء می‌گردند، اگر رأی شاذی هم در مسئله وجود نداشته باشد، کأنه یک رأی شاذی ایجاد می‌کنند؛ دنبال شذوذند. این را نمی‌خواهیم بگوییم؛ ولی آرائی هست که مشهور نیست، مورد قبول مشهور علما نیست؛ اما بالاخره رأیی است؛ نباید سرکوب کرد؛ باید باشد. بعضی از همین آراء غیر مشهور در گذشته، در دوره‌هایی به آراء مشهور تبدیل شد؛ که نمونه هایش را دیده‌اید در باب منزوحات بئر و غیرذلک رایج است، شایع است، بین همه معروف است. در حوزه‌ی علمیه، از روشهای غیرعلمی برای رد نظر مخالف نباید استفاده شود. روش علمی چیست؟ استدلال و پاسخگویی و جواب؛ اقناع عقلی یا لااقل استدلال. روش غیر علمی چیست؟ ؛ . این درست نیست. بعضی از آراء هست - چه در باب فقه، چه در باب بعضی از مسائل مربوط به معارف - ممکن است اختلافی باشد، ممکن است یک نفر نظر مخالف داشته باشد؛ نباید رد کرد به معنای تفسیق. بله، آن رأی را با چماق استدلال به شدت بکوبید - هیچ اشکالی ندارد - علیه‌اش استدلال کنید، بنویسید؛ عوض یکی، ده تا بنویسید؛ کما اینکه در حوزه‌ی علمیه معمول هم بود؛ گاهی دیده بودیم یک کتابی در می‌آمد، ده نفر، پنج نفر علیه آن می‌نوشتند؛ خیلی هم خوب بود، بنویسند، این نوشتن‌ها خیلی خوب است؛ اما تفسیق و اعلان خروج از دین و خروج از مذهب و اینها مصلحت نیست؛ این شیوه علمی نیست. این هم یک مسئله که ناشی از علمی بودن حوزه هست؛ یعنی التزام ما به علمی بودن حوزه این را اقتضا می کند. » (دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه‌ حوزه علمیه قم. 2/8/1389) @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ تناقض و تذبذب در مواضع سیاسی قله ایده پردازی و سیاست ورزی اعتدالی ها چنین افرادی هستند! حالا با این کارنامه، همچنان سودای در 1400 را دارند و اینبار ظاهراً با آقای ! @rozaneebefarda
اشعار مرحوم آیت‌الله محقق اصفهانی در مصائب حضرت ام البنین سلام الله علیها @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 چشمه ‏ی خور در فلک چهارمین سوخت زداغ دل ام‏ البنین‏ آه دل پرده ‏نشین حیا برده دل از عیسی گردون‏ نشین‏ دامنش از لخت جگر لاله ‏زار خون دل و دیده روان ز آستین‏ مرغ دلش زار چو مرغ هزار داده ز کف چار جوان گزین‏ اربعة مثل نسور الربی سدره نشین از غمشان آتشین‏ کعبه توحید از آن چهار تن یافت ز هر ناحیه رکنی رکین‏ قائمه ‏ی عرش از ایشان به پای قاعده عدل از آنها متین‏ یاد ابوالفضل که سر حلقه بود بود در آن حلقه ماتم نگین‏ اشک فشان سوخته جان همچو شمع با غم آن شاهد زیبا قرین‏ ناله و فریاد جهان سوز او لرزه در افکنده به عرش برین‏ کای قد و بالای دل آرای تو در چمن ناز بسی نازنین‏ تیر کمان خانه ‏ی بیداد زد دیدۀ حق بین تو را در کمین‏  چهار جوان بود مرا دلفروز و الیوم اصبحت و لا من بنین نام جوان مادر گیتی مبر تذکرینی بلیوث العرین @rozaneebefarda
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انذار تاریخی به حوزویان آیا جز درست کردن حمد و سوره، تکلیف دیگری نداریم؟ مسئولیت اصلاح مفاسد عقیدتی و اخلاقی نسل های آینده برعهده روحانیان است. @rozaneebefarda
تقی زاده ستیزی در انتزاع حکایت بازخوانی سطحی و شعاری از تاریخ معاصر ایران اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹هشدار تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون پدیده شوم تقی زاده ها و تلاش برای پیشگیری از تکثیر آن در زمانه ما، انگیزه ای است که نخبگان جبهه انقلابی، خاصه اهل رسانه، به نحو عمیق و دقیق به این پدیده بپردازند. 🔻اقتضای بازکاوی عمیق پدیده تقی زاده های ایرانی آن است که اولا شاخصه محور باشد تا از تفسیرهای سلیقه‌ای و برچسب های بی وجه در امان باشیم. ثانیا این تاملات تاریخی لزوما باید مصداقی باشد تا زمینه عبرت آموزی و مقابله با تقی زاده های زمانه ما را تحقق بخشد. طبیعی است اگر تقی زاده پژوهی بدون بررسی تطبیقی و مصداقی صورت گیرد، امری شعاری و انتزاعی است که اولا فایده چندانی بر آن مترتب نیست و برعکس ممکن است به نوعی در مسیر منویات رهبری در این باب خلل ایجاد کند و با حساسیت زدایی از محافل نخبگانی به واسطه طرح بحث های سست و سطحی، روند مقابله با پدیده شوم تقی زاده ها را کند سازد. ثانیا ای بسا یک مجموعه در عمل با دنباله های فعلی پدیده تقی زاده در پیوند وثیق باشد یا اقلا با آن جریان مرزبندی مشخصی نداشته باشد اما برای رد گم کنی یا وجهه سازی، مدام به طور شعارزده، به طرح بحث پیرامون این پدیده شوم بپردازد. 🔹نهادهای عالی مدیریتی و نظارتی و پژوهشی حوزه علمیه قم، خاصه بخش های سیاسی و اجتماعی، مخاطبان اصلی فرمان مقام معظم رهبری در مقابله با پدیده تقی زاده ها هستند؛ حتما در حوزه کارهایی در این جهت صورت گرفته است که در جای خود قابل تقدیر است اما انتظار آن است که اثر این قبیل تلاشها در متن و بطن حوزه مقدسه یابد. یادمان نرود؛ هرگاه تذکارها و انذارهای حکیمانه ولایت را جدی دنبال کرده ایم، نتایج و برکات فراوانی در پی داشته است و برعکس. ۱۳۹۹/۱۱/۹ @rozaneebefarda
بزک کنندگان غرب و مدافعان ۲۰۳۰ هستند! مروری بر بیانات صریح و رهبری پیرامون عناصر غربزده زمانه ما @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹البتّه در داخل متأسّفانه بعضی‌ها  را میکنند، بدی‌های غرب را توجیه میکنند، رتوش میکنند، نمیگذارند افکار عمومی متوجّه بشود که همین دولتهای ظاهر‌الصّلاح -مثل ، مثل ، مثل دیگران- در باطنشان چقدر و وجود دارد؛  بینشان هست،  بینشان هست؛ مثل تقی‌زاده. 🔻در دوره‌ی طاغوت، آدمی مثل ، به این مضمون گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی سبک زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقی‌زاده‌های جدید از این حرفها میزنند؛ البتّه به این صراحت نمیگویند امّا مضمون حرفشان این است. 🔹 آنهایی که افکار غربی را، سبک زندگی غربی را، روشهای غربی را، لغات غربی را به طور پیوسته در داخل، در ادبیّات ما، در افکار ما، در دانشگاه‌های ما، در مدارس ما تزریق میکنند، پمپاژ میکنند، اینها همین . 🔹آنهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ -سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی- می‌ایستند، همان تقی‌زاده‌های امروز هستند؛ 🔻البتّه امروز به توفیق الهی  ما و ما نخواهند گذاشت این تقی‌زاده‌ها حرفشان به کرسی بنشیند. 🔶حاشیه روزنه اقتضای لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابله با جریان شوم ، مواجهه بهنگام و مصداقی با این جماعت است. مدافعان سند منحوس ۲۰۳۰ و مروجان غربزدگی در کشور و حوزه چه طیفی هستند؟! شکی نیست که دولت بانی ۲۰۳۰ بود اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته نقش مجلس در امضای یواشکی و اجرای مخفیانه ۲۰۳۰ است. @rozaneebefarda
در سایت دولتی ! خدعه رسانه‌ای به سبک @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹دیروز نه بهمن ۹۹ پایگاه برجامی انتخاب به مناسبت مرگ تقی‌زاده یادداشت مفصلی منتشر کرده که در آن به تطهیر تقی‌زاده پرداخته‌اند.👇 https://www.entekhab.ir/fa/news/598661/ 🔻در این يادداشت اشاره‌ای به تقی‌زاده نشده است! 🔻همچنین اشاره‌ای به این عنصر بدسابقه به چشم نمی‌خورد. 🔻حکم تاریخی مرحوم آخوند خراسانی مبنی بر فساد مسلک سياسی تقی‌زاده رسما شده است! 🔹نهایتا وابستگی آشکار این عنصر بدنام تاریخ ایران به نیز اینچنین توجیه شده است: ضدیت تقی‌زاده با روس‌ها سبب شد که مخالفانش شایع کنند که او با انگلیس‌ها همکاری می‌کند. ⭕️نویسندگان انتخاب با اشاره به نوشتجات تقی زاده تلاش کرده‌اند وی را چهره‌ای علمی نشان دهند! 🔻خط تطهیر تقی‌زاده پیشتر توسط حلقه مطبوعاتی آغاز شده بود و برخی حوزویان نیز در تولید نرم افزار این خط انحرافی دخالت داشتند. ⭕️خط تطهیر تقی‌زاده در حالی از سوی تقی‌زاده های جدید دنبال می‌شود که نه فقط مراجع نجف مثل آیات آخوند خراسانی و ملا عبدالله گيلانی حکم به فساد مسلک سياسی او دادند بلکه مزدوری چون نیز در خاطرات خود تقی زاده را نامیده است! با این وجود هنوز در ایران عصر جمهوری اسلامی قلم به دستانی هستند که به تطهیر تقی‌زاده مشغول اند و شوربختانه برخی حوزویان نیز در زمر این نحله وابسته درآمده اند. مطالب مرتبط تکمیلی در این باب را در روزنه بخوانید:👇 @rozaneebefarda
اعمال ولایت به سبک آخوند خراسانی! اخراج یک نماینده فاسدالمسلک از مجلس و تبعید او از کشور! مروری بر حکم تاریخی آخوند خراسانی و ملاعبدالله مبنی بر اعلان فساد مسلک سياسی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 از قـصـرشيرين به تهران: چون سياسي سيد حسن تقي زاده كه تاكنون جدا آن را تـعقيب نموده است، با مملكت و مقدسه برخود و اعيان شده است و از مـكنونات فاسده اش علنا پرده برداشته است، لذا از ملي و قابليت امانت نـوعـيـه لازمه آن مقام منيع، قانونا و است، منعش از دخول در مجلس مـلـي و مـداخله در امور مملكت و ملت بر عموم آقايان علما و اوليا امور و امنا دارالشوري كبري و قـاطـبـه امـرا و سـرداران عظام و آحاد عساكر معظمه مليه و طبقات ملت ايران ايدهم اللّه تعالي بنصره العزيز، واجب و از مملكت ايران ، و اندك مسامحه و تهاون حرام ودشمني با صاحب شريعت(ع) است به جاي او فرد امين دين پرست و وطن پرور، ملت خواه صحيح المسلك انـتـخاب فرموده، او را و مملكت شناسند، و به ملت غيور آذربايجان و ساير انجمنهاي ايـالـتـي و ولايـتي هم اين حكم الهي عز اسمه رااخطار فرمايند، و هر كسي از او همراهي كند، در هـمـيـن حـكم است، ولا حول و لا قوة الا باللّه العلي العظيم و به جميع ما رقم قد صدرالحكم من الاحقر عبداللّه مازندراني، قدر صدر الحكم من الاحقر الجاني، محمد كاظم خراساني بذلك. 🔶حاشیه روزنه اخیرا قبیله حیله و نیرنگ و غربزدگی تلاش زیادی به کار بسته که چهره‌ای لیبرال و سکولار از آیت الله آخوند خراسانی ترسیم کند که مخالف ولایت فقیه و حکومت دینی بوده است! این دروغها که اغلب در داخل کشور اسلامی به طور مداوم و گسترده منتشر می شود، نشان از عمیق دروغ گویی و نیرنگ بازی تقی‌زاده های جدید است. دروغ نامه علیه آخوند از یک سو و تحریف نامه های امثال و از دیگر سو، هرگز نخواهد توانست حقائق تاریخی را منقلب کند و برعکس جلوه دهد. این جماعت با تکیه بر برخی متشابهات تاریخی و سانسور محکمات فکری مرحوم آخوند، تلاش دارند چهره ای سیاست ستیز و سکولار از آن مجاهد ارایه کنند که تهمت آشکار و ظلم بزرگ است. این متن تاریخی تنها یک نمونه از محکمات تاریخی است که نشان می‌دهد آخوند خراسانی تا چه اندازه به مسئله ولایت فقیه اعتقاد داشته است. ایشان نماینده قانونی‌ مجلس شورای ملی را آنهم در اوج قدرت مطلقه پارلمان نشینان، از مجلس می‌کند و علاوه بر آن حکم به او از ایران می‌دهد. 🔻اگر این اقدام تاریخی اعمال ولایت و مصداق فراقانونی بودن ولایت فقیه در اندیشه آخوند خراسانی نیست، پس چیست؟! امید است دروغگویان و تحریف گران تاریخ قدری شرم کنند و دست از نیرنگ بازی بردارند. این حکم آخوند خراسانی با نامه ۶ فروردین ۶۸ امام به آقای منتظری قابل قیاس است؛ چه اینکه امام نیز در جلسه با هیئت رئیسه خبرگان به مناسبت صدور این نامه، منتظری را فاسد و فاسق و مفسد خوانده بود. برخلاف هیاهو های رسانه‌ای باند منتظری، این قبیل تطبیق ها و صراحت گویی ها، در تاریخ روحانیت شیعه مصادیق بسیار دارد. @rozaneebefarda
پس لرزه های حکم تاریخی آخوند خراسانی علیه تقی‌زاده متن تلگراف دوم مرحوم آخوند وقتی آخوند خراسانی را ناميدند! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹تلگراف آخوند خراساني به آية اللّه انگجی: پس از صدور حكم فساد رای سياسی تقی زاده، و مغايرت او با احكام مقدسه اسلام، معروف شد كه تقی زاده از سوی مرجعيت اسلام تكفير شده است عده ای ازدوستان و طرفداران او شروع به نامه پراكنی و ايجاد جو مصنوعی نمودند و آية اللّه خراسانی، محض جلوگيری از اتلاف وقت مسلمانان در اموری كه ضرورت ندارد،تلگرافی در پاسخ اين همه نامه ها به آية اللّه انگجی (مرحوم ميرزا ابوالحسن انگجی،جد بزرگوار حجة الاسلام والمسلمين سيد علی انگجی معروف كه در مسجد ملك تهران اقامه جماعت می فرمايند) كه يكی از وزنه های بزرگ روحانيت آذربايجان بود، صادر نمودند كه متن تلگراف چنين است: از قصرشيرين به تبريز، عدد كلمات 98، تاريخ اصل مطلب 5 شوال 1328. جناب مستطاب شريعتمدار كهف الانام ثقة الاسلام آقاي حاج ميرزاابوالحسن انگجي(دام تاييده): در خصوص حكمی كه از اين خادمان شرع انور درباره آقا سيد حسن تقی زاده صادر شده بود، مكاتيب و سؤالاتی از تبريز رسيده، لازم است جناب مستطاب عالی به عموم علما و قاطبه مسلمين اعلام فرمائيد حكم مزبور نبوده و نسبت تكفير بی اصل است، فقط در و ملي و بوده، لاغير البته زايد بر مدلول حكم اثري مترتب نشود. (اوراق تازه یاب مشروطیت، ص ۲۱۷) 🔶حاشیه روزنه این سند تاریخی نیز حاوی نکات مهمی است؛ اولا نشان از هیاهوی حامیان تقی‌زاده دارد که با تکفیری خواندن آخوند، به ترور شخصیتی و تخریب گسترده ایشان پرداختند. امری که تا کنون همچنان ادامه دارد و نمونه بارز آن در زمانه ما، توسط است. این وقایع نشان داد که جماعت غربزده که روزگاری پشت آخوند و مراجع نجف سنگر گرفتند و به حذف شیخ شهید پرداختند، در روز واقعه از ترور شخصیتی و حذف آخوند نیز ابایی ندارند! برای این جماعت، روحانیت و مرجعيت فقط یک ابزار است؛ نمونه چنین برخوردی را می‌توان در استفاده ابزاری غربگراها از مشاهده کرد. آنان پشت ایشان سنگر گرفته اند به قصد دوگانه سازی کاذب و تضعیف ولایت فقیه، اما توجه به تجارب تلخ مشروطه و فراست فوق العاده حضرت ایشان، این توطئه های پیچیده را تا کنون خنثی کرده است‌. چنين تلاشی در دوگانه سازی بین مرجعيت قم و ولایت فقیه نیز جریان داشته و دارد اما چندان نتیجه نداشته است. در تلگراف دوم، مرحوم آخوند بار دیگر بر خود در مورد تقی‌زاده تاکید می‌کند و او را فاقد صلاحیت برای دخالت در امور کشوری تشخیص می‌دهد. اقدامی که تجلی امروزین آن همین است. روشنفکرنماهای غربزده و تقی‌زاده های جدید، از سویی پشت آخوند سنگر می‌گیرند و خود را پیرو ایشان معرفی می‌کنند و از سوی دیگر نهادها و رویه هایی که در امتداد آخوند قابل تحلیل است را به شدت سرکوب و منکوب می‌کنند! این برخوردهای دوگانه بیش از هرچیز دلالت بر آن دارد که این جماعت نسبتی با امثال آخوند خراسانی نداشته و ندارند. @rozaneebefarda
عنصر بیگانه! نگاه غیرجدی برخی حوزویان به نظام اسلامی در بیان مقام معظم رهبری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ⭕️کسی که در حوزه باشد و به نظام اسلامی و احکام قرآن (که در این نظام عملی می‌شود) و به حکومت اسلامی (که به برکت مجاهدت مردم سرِ پا شده است) با چشمِ غیرجدّی نگاه کند، یک است، هر کس می‌خواهد باشد. 🔹 در حوزه‌ی علمیه صحیحِ شیعی، همه به‌خصوص ، باید خود را در صفوف اوّل بدانند، که بحمدالله همیشه همین‌طور بوده است. 🔹 یعنی همیشه فضلای جوان، طلّاب جوان، و محترم، در صفوف مقدّم جا داشته‌اند، باز هم باید در صفوف مقدّم جا داشته باشند. (بیانات در دیدار روحانیان استان مازندران، 22/07/1374) @rozaneebefarda
💥تشییع با شکوه پیکر پاک طلبه جهادی و انقلابی در قم حجت الاسلام را با نثار فاتحه ای بدرقه کنیم... @rozaneebefarda
نفوذیهای حوزوی و انتخابات ۱۴۰۰ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹مسئله نفوذ در حوزه، بارها از سوی امام خمینی و مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته و نسبت به خطرات آن هشدار داده شده است. 🔹با اینهمه طیفی از متولیان انقلابی و رجال حوزوی نسبت به این امر، اهتمام لازم را نداشته‌، گاه با تساهل و تسامح نسبت به این پديده، نفوذیها را به پستوی تشکیلات خودی راه داده اند! 🔹گمانه و بهانه آنان در ارتباط بی رویه با نفوذیها گاه این بوده که می توانند این عناصر بدسگال را کنند یا احیانا از آنان سواری بگیرند. زهی خیال خام! 🔹حالا در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ بیایند تحویل بگیرند! همان گربه های ملوس و به زعم شما قابل مدیریت، حالا شده اند بلای جان! 🔻ببینید چه کسی پشت صحنه و میدان دار تخریب است؟ آقایان و این جماعت را به طمع انداخته برای حذف دیگران. 🔹توجه به انذارهای تاریخی امام و رهبری، نه تنها در صیانت از دیانت جامعه که برای حفظ دنیای ما نیز بسیار تعیین کننده است. لذا حالا آن عزیزان اهل تساهل و تسامح با پدیده نفوذ، که از قضا هوای کار انتخاباتی هم در سر دارند، باید تبعات تسامح دیروز را امروز و در معرکه انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۰ تحمل کنند! 🔹اجمالا به برادران توصیه می‌شود که الگوی نخ نمای خط نفوذ را بشناسند و طبق همان با آن مواجه شوند. 🔻اولا نفوذیها نزدیک شما هستند یا با آقازاده ها و نزدیکان تان روابط نزدیک دارند. 🔻ثانیا تمرکز آنان بر تفرقه پراکنی است. لذا هر چه جبهه انقلابی در یک قاب دیده شود، آنان بیشتر ناکام می مانند. 🔻ثالثا و و که از عناصر اصلی کار رسانه‌ای و نیز بود، در میان هم رایج است. هر نوع واکنش و پاسخ، خصوصا اگر ناپخته باشد، بازی در زمين است. 🔻رابعا یکی یکی سراغ موثرین جبهه انقلاب و عناصر میدانی می روند؛ از یک فرد یا یک طیف نزد طیف و فرد دیگر می کنند و از شنونده تمجید و تجلیل و تملق گویی می نمایند. بعد از تقابل سازی، و حذف یک طیف، سراغ طیف دوم می روند و این دور و تسلسل باطل ادامه می یابد! @rozaneebefarda
یادداشت ذیل در تاریخ ۳ آذر ۹۹ در باب افشای تکاپوی انتخاباتی خط نفوذ و رسانه‌های معاند منتشر شده بود. این يادداشت به مناسبت هوچی گری اخیر بیت منتظری در باب مقابله با مستند جدید این جریان، بازنشر می‌گردد:👇
جنگ رسانه‌ای تمام عیار ضدانقلاب برای تاثیرگذاری بر نتیجه ۱۴۰۰ 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹به فاصله چند ماه مانده به انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۰، تیم های عملیات رسانه‌ای دشمن، به شدت در حال کارند. ⭕️متاسفانه اینبار نیز، دنباله‌های داخلی دشمن، در عرصه مطبوعات و رسانه و برخی احزاب، نقش خود را پیدا کرده و به دقت در حال تکمیل پازل دشمن هستند. ⭕️تجربه انتخابات ۹۶ که بر مجازات های سال ۶۷ و زیر سوال بردن نظام اسلامی برای تخریب مهم ترین رقیب روحانی متمرکز بود، اکنون پیش چشم ما و دشمن است. اینکه کدام طرف ماجرا از تاریخ بهتر عبرت میگیرد، در ماه های آینده معلوم می‌شود. ⭕️در تابستان ۹۵ انتشار گسترده یک فایل صوتی از ، مثل یک بذر مسموم سیاسی و رسانه‌ای عمل کرد که در فرصتی کمتر از یک ساله، بذری که از قم به لندن رسیده بود، در تهران میوه اش را اعتدالی ها چیدند! رئیس جمهور مستقر که بیشترین سابقه را در عرصه مسئولیت های امنیتی عالیه داشت، خود همگام با فضای فراگیر رسانه‌ای، شعارهای اپوزسیون نمایان را سر داد و انگار نه انگار، این ریاست چند روزه را به چه قیمتی دارد به دست می آورد. ماجرا آنقدر شدید شد که رهبری معظم انقلاب اسلامی، با تدبیری حکیمانه، شخصا علم مبارزه با این گفتمان سیاه را بر دوش کشید و فرمود، نباید را عوض کرد. ⭕️حالا به فاصله چند ماه مانده به انتخابات جدید، بازهم پای یک فایل صوتی و البته طراحی های رسانه‌ای دقیق بعدی، به میان آمده است. صوت جلسه برخی پاسداران و رزمندگان با محسن رضایی که بر اساس آن مستند سیاه را ساخته اند و عجیب آنکه اینبار نیز پای جریان درمیان است. سخن منتظری چی های معترض دهه شصت، اینبار نقل محافل لندنی شد تا اقبال احتمالی مردم به یک کاندیدا با سوابق نظامی را درهم بشکنند! از آن پس کم کم کلیدواژه ابتدا تیتر رسانه‌های معاند و مدتها بعد و در این روزها، تیتر برخی رسانه‌های داخلی شده است! فردا با اکران ، پازل دوم هم اضافه می‌شود. گرچه این مستند علی الظاهر به یکی از مسافران می‌پردازد اما در واقع با نگاهی خصمانه به تخریب پرداخته است. جنگ روایت ها برای تخریب نیروها و نهادهای انقلابی، از مدتها قبل آغاز شده است برای پیش گیری از تحقق آرمان . 🔻 شدت و دامنه این جنگ فراگیر، روز به روز افزایش می یابد و از این رو لازم است جریان انقلابی با وانهادن مسائل روزمره و احیانا اختلافات درون جبهه ای، از هم اکنون که در هفته قرار داریم، با تمام توان به خط شود برای دفاع و بلکه حمله به مواضع سیاسی خط دشمن. گذشته از هر نتیجه ای که در سال ۱۴۰۰ رقم بخورد، انگاره های دروغین دشمن، مثل موریانه که بر جان ستون خیمه افتد، ارتکازات و یقینیات مردم عزیز ایران را سست خواهد کرد و از این رو، این میدان مجاهدت را نباید خالی کرد. @rozaneebefarda
چند کلمه پیرامون حاشیه سازی های جدید بیت منتظری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مستند جدید بیت منتظری ظاهرا با فراست و هوشیاری نهادهای امنیتی، ناتمام مانده است با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات و نظر به سوابق سیاه این جریان در ایجاد فتنه و آشوب و تفرقه‌افکنی، محتوای مستند جدید این جریان بسیار قابل تامل است. بعد از ناکام ماندن پروژه کودتای خزنده که با هدف تخریب سپاه پاسداران تولید شده بود، بعید نیست جریان منتظری در تدارک آتش تهیه برای یک سلسله تهاجم تبلیغاتی جدید علیه نظام اسلامی و نهادهای انقلابی برآمده باشد. به هر حال بیت منتظری به جای جنجال و هیاهو بیاید علاوه بر محتوای مصاحبه ها، سناریوی مستند جدید را منتشر کند تا معلوم شود متهم و شاکی واقعی چه کسی باید باشد. آنان باید بدانند دوران بزن در رو و تخریب ناجوانمردانه و رپرتاژ یک طرفه علیه نظام اسلامی گذشته است و از این رو اگر نهادهای ذیصلاح علاج واقعه قبل از وقوع کرده باشند، نه تنها شایسته ملامت نیستند که باید به آنها دست مریزاد گفت. @rozaneebefarda
📸 تصویری از حضور رهبر انقلاب در حرم امام خمینی(ره). ۹۹/۱۱/۱۲ 🇮🇷 @rozaneebefarda
سالروز ورود تاریخی امام خمینی به میهن و آغاز دهه مبارک فجر بر مردم ایران و عموم آزادگان جهان مبارک باد @rozaneebefarda
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت آیت‌الله نظری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ⭕️ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح ذیل است: بسم الله الرّحمن الرّحیم درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیةالله آقای حاج شیخ عبدالله نظری رحمةالله‌علیه را به خاندان مکرّم و ارادتمندان ایشان و به عموم مردم عزیز مازندران تسلیت عرض میکنم. ایشان از شاگردان قدیمی امام راحل بودند و به سالهای اختناق دوران طاغوت برمیگردد که محور و شمع جمع جوانان حق‌طلب و تشنه‌ی حقایق اسلامی در مسجد جامع ساری به‌شمار میرفتند و پس از انقلاب همواره و و بودند. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علوّ درجات برای ایشان مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ @rozaneebefarda
امام خمینی: ملت به تَبَع روحانيت‏ نهضت‏ كرده است روحانیت و انقلاب اسلامی/۱ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 سخنرانى [در جمع اقشار مختلف مردم (15 خرداد، عملكرد دولت و رسالت علما)] زمان: 8 صبح 26 فروردين 1343/ 2 ذى الحجه 1383 مكان: قم، مسجد اعظم‏ موضوع: تحليلى از قيام 15 خرداد، عملكرد دولت و رسالت علما و روحانيون‏ مناسبت: آزادى امام خمينى از زندان‏ حضار: علما، روحانيون، بازاريان، دانشجويان و اقشار مختلف مردم‏

بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏
اعوذ باللَّه من الشيطان الرجيم‏
إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‏
علامت تمدن، كشتار 15 خرداد! [گريه شديد حضار] من تا كنون در صحبتها نكرده‏ ام و امروز خودم را عاجز می دانم. عاجز می دانم از اظهار تألمات روحيه‏ اى كه دارم براى اوضاع اسلام عموماً، و اوضاع ايران خصوصاً، و قضايايى كه در اين يك سال منحوس پيش آمد؛ خصوصاً قضيه مدارس علمى، قضيه 15 خرداد. قضيه 15 خرداد من مطلع نبودم تا اينكه حبس به حصر تبديل شد و اخبار خارج به من رسيد؛ خدا می داند كه مرا اوضاع 15 خرداد كوبيد [گريه شديد حضار]. من حالا كه آمدم به اينجا؛ آمده‏ام از قيطريه؛ مواجه هستم با يك منظره‏ هايى؛ با بچه‏ هاى كوچك بی پدر [گريه شديد حضار]، با مادرهاى جوان از دست داده، و مادرهاى جوان مرده، با زنهاى برادر مرده، با پاهاى قطع شده [گريه شديد حضار]، با افسردگي ها. اينها علامت تمدن آقايان است و ارتجاع ما. افسوس كه دست ما از عالم كوتاه است؛ افسوس كه صداى ما به عالم نمی رسد؛ افسوس كه گريه‏ هاى اين مادرهاى بچه مرده نمی رسد به دنيا [گريه شديد حضار]. تبليغات سوء عليه روحانيت‏ ما را كهنه‏ پرست معرفى می كنند، ما را مرتجع معرفى می كنند، علماى اسلام را به ارتجاع سياه تعبير می كنند. جرايد خارج از ايران، آنهايى كه با بودجه‏ هاى گزاف، براى كوبيدن ما مهيا شده‏اند، در خارج ما را مخالف اصلاحات- كه اسلام در رأس اصلاحات واقع شده است؛ معرفى مى‏كنند؛ مخالف ترقى مملكت معرفى می كنند؛ می گويند آخوندها می خواهند با الاغ باز سوار بشوند از اين طرف به آن طرف بروند؛ آخوندها می گويند كه برق نمی خواهيم؛ آخوندها می گويند طياره نمی خواهيم؛ اينها مرتجع هستند؛ اينها می خواهند به قرون وسطى برگردند. آخوندها با اين سياه روزيهايى كه نصيب مملكت است، مخالفند؛ اين كهنه‏ پرستى است؟ علماى اعلام با اين زدن ها، كشتن ها، قلدري ها، ديكتاتوري ها، استبدادها مخالفند؛ اين كهنه‏ پرستى است؟ علماى اسلام در صدر مشروطيت، در مقابل استبداد سياه ايستادند و براى ملت آزادى گرفتند، قوانين جعل كردند، قوانينى كه به نفع ملت است، به نفع استقلال كشور است، به نفع اسلام است، قوانين اسلام است؛ اين را با خونهاى خودشان، با زجرهايى كه كشيدند، با بيچارگي هايى كه متوجه به آنها شد، گرفتند؛ اين آخوندها مرتجع هستند؟ قیام روحانیت امروز هم، ‏_قيام_كرده است، نهضت‏ كرده است؛ ‏_كرده است؛ ملتهاى اسلام بيدار شده‏ اند، نهضت‏ كرده‏ اند؛ خواسته‏ هاى روحانيت‏ عمل به قوانين اسلام است؛ اين ارتجاع است؟ رسول اكرم مرتجع بود؟ قوانين آسمانى، قوانين الهى، كه ما براى آن اين قدر اهانت می شويم، اين قدر زجر می كشيم، دعوت به عمل كردن به قوانين آسمانى ارتجاع است؟ خداى تبارك و تعالى مرتجع است؟ جبرئيل امين، واسطه وحى الهى، مرتجع است؟ پيغمبر اكرم مرتجع است؟ ائمه هُدى‏ مرتجع هستند؟ علماى از صدر اسلام تا امروز كه از خودشان چيزى ندارند؛ آنها قوانين اسلام را، قوانين وحى را به مردم ابلاغ مى‏كنند؛ ابلاغ قوانين الهى ارتجاع است؟ @rozaneebefarda