eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشت موهن در پاسخ به یادداشتی که بعنوان «بیانیه تولیت حرم» بازنشر شد! از دمیدن بر دوگانه غلط تا استخدام ! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 «جای امام خالی» اول آنکه شیوع بیماری هیچ منافاتی با تقدس و قداست یک مکان ندارد. مگر حرم یک امام زاده یا یک معصوم ، از شخص آن بزرگوار قداست بیشتری دارد؟ در حالیکه شخص حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها توسط یک ویروس یا میکروب بیمار شده و در قم درگذشته است. مگر کم بوده است که در تاریخ ، طاعون و وبا در شهرهای مذهبی به همان اندازه اماکن غیر مذهبی شیوع یافته است؟ پس اینکه کسی چنین بپندارد که حرم و یا مسجد نمی تواند محل شیوع بیماری باشد ناشی از اشتباه و نا آگاهی است.  نکته دوم آنکه چرا تولیت یک مرکز دینی باید در مقابل مصوبه «حکومت دینی» مقاومت کند؟ اگر امروز مثلا آمریکا یا سازمان بهداشت جهانی چنین خواسته ای را مطرح کرده بود، می شد در آن به دیده تردید نگریست و آن را ناشی از سوء نیت آنان و تلاش برای «تضعیف ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام» دانست. ولی اکنون این شورای تأمین استان قم است که چنین خواسته ای را مطرح کرده است. این شورا متشکل از کسانی است که در جمهوری اسلامی در منصب مسئولیت هستند و همه از صدها فیلتر عقیدتی و سیاسی گذشته اند. اینکه به ناگاه تولیت حرم مطهر ، همه ایشان را به «عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام» متهم کند ،فقط ناشی از بی سلیقگی و کمی بالاتر است. کافی بود تولیت حرم با حضور در شورای تأمین نظرات خود را مطرح می کرد و به سخنان آنها هم گوش می داد. نکته سوم هم اینکه ، این نگاه که در مدیریت حرم قم حاکم است ، نمی تواند یک نگاه سنتی باشد. چراکه سنت یک روش عقلایی ولی غیر مطابق با ارزش های جدید است در حالیکه این بیانیه از کمترین میزان عقلانیت برخوردار نیست. و حتی نمی تواند یک عملکرد متحجرانه نامیده شود چون تحجر هم ایستادگی «بدون دلیل» بر روی روش های قدیمی است. در حالیکه اکنون صدها دلیل در مقابل این مبنا وجود دارد.  این نگاه فقط ناشی از یک فهم غلط و لجاجت کور در مقابل بداهت های عقلانی است. این نگاه نه تنها روشی دینی و عقلانی نیست که با هر گونه توجیه فقهی و شرعی غیر منطبق است. و نکته آخر اشاره به داستانی است که حاج سیاح در خاطرات خود از روزگار منحوس قاجاریه ارائه می دهد. او در باره انتشار وبا در ایران می نویسد:«سال (1282 ه.ش.) که صدارت با عین‌الدوله است و ایران بیچاره دچار گرانی غله چندین ساله می‌باشد، هنوز این بلا و بلاهای تعدیات حکام رفع نشده وباء در ایران ظاهر شد. شیوع این مرض اول در عتبات و عربستان بود، در کرمانشاه قرنطینه گذاشته شد، مأمورین و اطباء مواظب بودند که کسی مبتلا باین مرض عبور نکند. یک نفر از علماء معروف از نجف با جمعیت و طلاب زیادی بعزم مشهد حرکت کرده وارد کرمانشاه شد. اطباء و مأمورین خواستند ایشان را در قرنطینه نگاه داشته اطمینان از نبودن مریض پیدا کنند. ایشان گفتند: «قدوم حضرت آقا برکت و رحمت است، هر جا وارد شود بلا رفع می‌شود! نباید قرنطینه شوند.» مأمورین گفتند: «حضرت آقا و غیر ایشان از امثال ایشان در نجف و کربلا بودند پس چطور بلا وارد شد؟» همراهان آقا باین دلیل واضح با چماق جواب داده، طبیب و مأمورین را کتک سخت زدند. در ایران هم بخلاف حکم خدا بر اعمال و جنایات اهل عمامه مؤاخذه و مجازات نیست، بزور وارد کرمانشاه شدند وبا هم که همراه خود آورده بودند در کرمانشاه طلوع کرد و همان روز جمعی مبتلا شدند و بیست و سه نفر همان روز اول مردند. همراهان حضرت آقا متفرقاً بروجرد و اصفهان و همدان و سایر جاها رفتند و مردم که آن چماق را دیده بودند دیگر جلوگیری نکردند، وباء هم همراه ایشان بهرجا وارد شدند، نشر کرد. دسته‌ای با آقا بقم آمدند، قم مشتعل شد، بحضرت عبدالعظیم وارد شدند، در آنجا ظاهر شد. خواستند برای طهران جلوگیری کرده قرنطینه بگذارند در طهران هم طلوع کرد. با این کثافت و بی‌پرستاری و نبودن مریضخانه وباء بنای کشتار گذاشت، مردم دچار وحشت شدند، بزرگان و مقتدران بشمیران و سایر دهات و ییلاقات رفتند. کشتار اینطور بلاها غالباً در فقراء و بیچارگان می‌شود، تمام بلیات و صدمات همیشه بضعفاء متوجه است. (خاطرات حاج سیاح/ ص ۵٣۶) واقعا جای امام خالی است که دین و دینداری را از نگاه غیر عاقلانه برخی وارهاند. در عین حال می توان حدس زد که شاید این نوع مواجهه با واقعیت ناشی از ظاهر گرایی و تمایل به حفظ ویترین ولو به قیمت آسیب به جان و سلامتی مردم باشد؛ ممکن است برخی خیال کنند تعطیلی حرم ضعف در مقابل دشمن، مایه خوشحالی آنان یا به معنای «تعطیلی دست و شریعت»است! تصوری که گرچه غلط بودن آن بدیهی است اما هرچه باشد از آسیب احتمالی به سلامت مردم و بهانه دادن برای خرافی خواندن دین ضرر کمتری دارد. متن کامل: https://b2n.ir/951049 @rozaneebefarda
حاشیه‌ای بر یادداشت موهن سایت جماران 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸سایت جماران وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام که مستقیما زیر نظر دفتر جناب آقای (نواده امام) اداره می‌شود، معمولا در موضوعات داغ سیاسی و اجتماعی وارد می‌شود و از موضعی بالا، با ادبیاتی گاه تند و خشن و غیرمؤدبانه، به برخی مخالفان خود هجوم می‌برد. 🔸عجیب آنکه برخی موضوعات مطرح شده در این رسانه، هیچ تناسبی با ماموریت مؤسسه تنظیم و نشر نداشته، استفاده از بودجه عمومی و بیت المال که با عنوان نشر آثار امام در اختیار آنان قرار گرفته، در امور غیرمرتبط، قطعا محل اشکال شرعی و حقوقی است. که امید است مجلس آتی، در ایام تخصیص بودجه، این موارد را لحاظ کند. 🔸در آخرین نمونه، جماران در یادداشت «جای امام خالی» به یادداشت سایت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها (که به غلط با عنوان «بیانیه تولیت حرم مطهر» بازنشر شده) پاسخ داده است. در حاشیه این یادداشت موهن، نکاتی قابل ذکر است: ۱)بیانیه رسمی حرم مبنی بر یادداشتی که با عنوان بیانیه تولیت بازنشر شده بود، در چهارشنبه، ۷اسفند حدود ده شب در سایت و کانال رسمی آستان مقدسه قرار گرفت. اما متولیان سایت جماران با بی توجهی به آن، و بدون لحاظ اصول اخلاقی و ضوابط حرفه‌ای رسانه‌ای، بعد از انتشار ، علی‌رغم انتشار جوابیه موهن به ، از بازنشر تکذیبیه حرم مطهر، و بابت نسبت ناروا به تولیت محترم حرم، امتناع کردند! این قبیل اقدامات، نشان از عدم حسن نیت تیم رسانه‌ای جماران دارد که مانند یک ویروس، در میان به اپیدمی تبدیل شده است! هم اکنون یادداشت موهن جماران در سایر رسانه‌ها و کانال‌های برجامیان در حال بازنشر است! ۲)حتی اگر همه پیام‌های مندرج در یادداشت موهن جماران از نظر محتوا قابل قبول و درست باشد، قطعا ادبیات آن به هیچ وجه قابل قبول نیست و در چارچوب اصول اخلاقی نمی‌گنجد. خاصه آنکه که نویسنده مجهول‌الهویه یادداشت، از منظر امام خمینی و با سوءاستفاده از نام ایشان به اظهارنظر پرداخته است. تیم رسانه‌ای جماران و شخص تولیت مؤسسه تنظیم و نشر باید پاسخ دهند که در سیره امام خمینی کجا از چنین ادبیات موهنی استفاده شده که اکنون آنها به خود جرأت داده از موضع امام، چنین سخنانی را خطاب به یک عالم دینی مطرح سازند. ۳)در سلوک سیاسی امام خمینی، اظهارنظر بر اساس اخبار کذب، معنا ندارد و ایشان بدون اطمینان از صحت و سقم یک خبر، هرگز به اظهارنظر پیرامون آن مبادرت نمی فرمودند. چنانکه در ماجرای شهادت ، تا مدتها بعد از واقعه، به صرف عدم اطمینان از وقوع جنایت به دست عمال رژیم، از صدور پیام خودداری نمودند و بعد از وصول خبر از ایران مبنی بر اطمینان استاد مطهری از ماجرا(بعد از مشاهده پرونده و سایر قرائن قطعی)، به محکوم کردن این واقعه اقدام و از تعبیر شهادت استفاده فرمودند. مگر جناب آقای حسن مصطفوی(خمینی) از خاطرات آقای ، بی خبرند که امام خمینی با نقد عملکرد وی در رادیو بغداد،او را از نسبت های ناروا حتی به خاندان پهلوی هم منع کرده بود؟! آیا خبر ندارند که امام به دعایی تذکر داده بود که در فعالیت های رسانه‌ای اش از پرهیز کند؟! ۴) از کی تا حالا، روشنفکران غرب اندیش و خودباخته مانند ، به عنوان منبع معتبر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام قرار گرفته خدا می داند، اما جهت اطلاع عزیزان باید عرض شود امثال حاج سیاح در نزد حضرت امام هیچ وجاهتی نداشته اند و بلکه بالاتر، به عنوان تئوریزه کنندگان غرب زدگی و خودباختگی فرهنگی، همواره مورد ملامت و نکوهش شدید امام بوده اند. از این گذشته، در خاطرات او و سایر غرب اندیشان، اهانت و دروغ پردازی علیه و آموزه‌های دینی، یک اصل حاکم شمرده می‌شود که بر تمام آثار آنان سایه افکنده و بعنوان مفروضه ثابت تلقی شده است. ۵) نسبت دادن ارتحال حضرت معصومه(س) به ویروس یا میکروب، اوج بی سوادی نویسنده، و از قبیل ورود در امور غیرتخصصی است. او بعد از چند قرن چگونه تشخیص داده که آن بانوی عالی مقام بر اثر ویروس از دنیا رفته اند؟! اساسا مطرح کردن این امور شائبه برانگیز و خلاف آداب، چه وجهی دارد؟ ۶)عدم برخورداری از کمترین میزان عقلانیت، فهم غلط و لجاجت های کور در مقابل بداهت های عقلی، نگاه غیرشرعی، نمونه ای از فحاشی به تولیت محترم است، که باید جبران شود. ۷) نقل جمله موهن و کینه ورزانه حاج سیاح که: «در ایران هم بخلاف حکم خدا، بر اعمال و ، مواخذه و مجازات نیست» نشان از نوع نگاه نویسنده به روحانیت دارد که از همان دیدگاه دین ستیزانه غرب اندیشان خودباخته نشأت می‌گیرد. ۸)نتیجه تسلط اعضای ، در امور راهبردی مؤسسه تنظیم ونشر، این قبیل تولیدات رسانه‌ای است!(فتأمل) @rozaneebefarda
در هیاهوی ، به دنبال تحمیل لایحه ننگین faft 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 تمرکز خبری بی رویه بر ویروس کرونا که از ابتدا مشکوک به نظر می‌رسید، در واقع پوششی است برای انجام و زمینه‌سازی برای تحمیل لوایح ننگین و انتشار اسامی مخالفان پالرمو در مجمع تشخیص، در روزنامه سازندگی توسط (مشاور رسانه‌ای روحانی) و موج سواری روزی نامه‌های حامی دولت بر بیانیه گروه اقدام مالی، نشانه ای است از تجدید فشار برای تصویب استعماری. در دور نخست با روشنگری بهنگام ، تصویب این لوایح با مانع مواجه شد، و اکنون با درگیر کردن حداکثری قم، تعطیلی حوزه و نمازهای جمعه، دوران گذار از مجلس وکیل الدوله به مجلس انقلابی، دیگر هیچ تریبونی برای مخالفت با اقدامات خلاف مصالح ملی دولت روحانی وجود ندارد. برجامیان اکنون با دمیدن بر آتش اپیدمی ترس، به دنبال سوار شدن بر موج ترس مردم هستند تا به طور یواشکی، به تحمیل اموری بپردازند که در شش سال گذشته، با مقاومت جریان انقلابی نتوانسته اند! خدای ناکرده با افزایش سم پاشی رسانه‌ای و احتمال ورود فاز مقابله با کرونا به شرایط امنیتی، شرایط کشور برای تحمیل قراردادهای مخالف مصالح ملی و تکثیر برجامهای نافرجام دیگر فراهم خواهد شد. . @rozaneebefarda
روزنه
#تذکار_و_ایده #پویش_حوزوی_مقابله_با_کرونا #روحانیت_در_کنار_مردم/35 💥 #نشر_حداکثری/ #پویش_صدای_انق
درنگی در پیامدهای تعطیلی تریبون نماز جمعه 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 معلوم نیست مبارزه با ویروس منحوس دقیقا چقدر طول بکشد هنوز هیچ کشوری به طور کامل عملیات پایان مبارزه با کرونا را اعلان نکرده با این وجود اگر تدبیری نشود تریبون نماز جمعه را برای مدت طولانی از دست خواهیم داد در تاریخ جمهوری اسلامی، این وضعیت بی سابقه است. حتی در شرایط خفقان بار پهلوی هم، در برخی بلاد، نماز جمعه با حضور جمعی اندک، اقامه می شد تا . خطبه های جمعه را می توان در جمع محدود و با مراعات همه استانداردهای بهداشتی اقامه کرد خطبه امام جمعه هر شهر، خصوصا مراکز استان، در همان جمع محدود قابل ایزوله سازی، به طور زنده پخش شود در اینستاگرام و ... اگر این هم ممکن نشد، خطیب جمعه تحلیل خطبه سیاسی اش را همزمان با وقت اقامه نماز جمعه، در رسانه‌های اختصاصی خود منتشر کند. خلأ ، در هفته های آتی حتمن آثارش نمایان خواهد شد و یک خلا گفتمانی را موجب می شود. ضمن آنکه اتصال شبکه حزب‌الله در سراسر کشور که نوعا با نخ تسبیح نماز جمعه متصل بود، از هم می پاشد که برخلاف مصالح عالیه کشور و منویات مقام معظم رهبری است. در روزهای آتی، نیروهای دلسوز و بصیر، حتمن بیش از این متوجه این خلا خطرناک خواهند شد؛ اما فردا ممکن است دیر باشد. باید به فکر باشیم. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥سخنان واقع بینانه و دقیق دکتر در رابطه با ویروس 🔸بسیاری از بیماران کرونا بهبود پیدا کردند و این بیماری ریشه کن خواهد شد. قم در حال حاضر نیازمند آرامش فضای روانی و انسجام رسانه‌ای است. 🔸اظهارنظر های غیرتخصصی در تشدید فضای هراس واهی، گره کور ماجراست. @rozaneebefarda
یک پرسش کرونایی از ! جناب آقای علی آقای لاریجانی؛ ریاست محترم مجلس؛ جنابعالی هم اکنون نماینده مردم شریف قم هستی! حالا لطفا سریع و صریح بفرمایید؛ در این شرایط بحرانی مردم قم، ؟! رها کردن مردم وفادار قم در چنین شرایطی، از علی لاریجانی یک مهره سوخته سیاسی خواهد ساخت که هرگز امکان بازگشت به راس هرم قدرت سیاسی را نخواهد یافت. اطرافیان و مشاورانش اگر خواب ۱۴۰۰ را هم برایش دیده اند، با انگیزه‌های سیاسی هم که شده، لازم است در معرکه قم حضور یابد. هر چند انگیزه‌های الهی و انسانی و خلوص در خدمت به مردم است که ماندگار خواهد شد. @rozaneebefarda
/36 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸حضورمیدانی امام جماعت مسجدامام موسی کاظم پردیسان در پخش بسته بهداشتی، مقابله با کرونا، در سطح شهر و مجتمع های پردیسان، به اتفاق روحانیان و بسیجیان @rozaneebefarda
/37 روایت یک روحانی از حضور در میدان مقابله با کرونا 💥 @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸امشب پیرو اعلامی که برای حضور داوطلبانه شد از طریق رفقای خانه طلاب جوان جهت پخش اقلام پزشکی (ماسک والکل) دم در منازل راهی منطقه نیروگاه شدیم.راستش ابتدا تمایلی نداشتم چون بی فایده میدیدم. 🔸درهر حال راهی حوزه بسیج شدیم ودیدیم که همه مشغول بسته بندی هستند تا آمدیم بنشینیم گفتند دو ملبس برای پخش میخواهیم و نگاهشان به من افتاد. با قدری اکراه باطنی رفتم. شروع کردیم. 🔸در هر خانه را میزدیم و سهم هر واحد که یک بسته بود میدادیم و همانجا توصیه های طب جدید و سنتی برای پیشگیری را می گفتیم . باور کنید شدت شعف و امیدواری مردم را بعد این برخورد کاملا حس میکردم و در طول چند ساعتی که مشغول بودیم احساس خستگی نکردم. 🔸در اینجا بود که چند نکته را فهمیدم: ۱. هنوز منشا امید مردم روحانیت است. ۲. هنوز مردم از روحانیت حرف شنوی دارند. ۳. هنوز نگاهشان به روحانی روحانی است. ۴.تمام ترسشان از ندانستن هاست و با دانستن امیدشان چندبرابر می شود . ۵. بیماری اصلی این روزها ترس است و شکسته شدن ترس در میدان حضوری امکان پذیر است. ۶. هنوز اعتقادشان به دعا از همه چیز بیشتر است. ۹اسفند۹۸ حجت‌الاسلام حسینی/ استاد دوره مقدمات حوزه علمیه قم @rozaneebefarda
/38 وارد میدان شده‌اند. 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸 شبکه کارآمد ائمه جماعت محله های بیست گانه پردیسان قم و ائمه مجتمع های مسکونی پیرامونی، با قرار گرفتن در کنار نیروهای تلاشگر شبکه بهداشت و سپاهیان پرافتخار، برای افزایش آگاهی عمومی و توزیع بسته‌های بهداشتی در مقابله با کرونا، وارد میدان شدند. 🔸عکس مربوط به توزیع بسته بهداشتی در 1500 واحد مسکونی محله 8 مسکن مهر پردیسان است. اکنون لشکری از نیروهای جهادی در جبهه دفاع از سلامت، شکل گرفته است. 🔅هشتگ پیشنهادی روزنه: . @rozaneebefarda
/39 : چرا طلبه ها به بیمارستان می روند؟! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸 برایم سؤال شده بود که چه ضرورتی دارد طلبه ها وارد این کار شوند. اصلا این یک کار تخصصی است؟ طلبه و پرستاری؟ 🔸پیش خودم گفتم خوبه که طلبه ها همیشه جلودار باشند؛ ولی خوب اینجا کار خاصی از دستشون بر نمیاد. 🔸 ولی ظاهرا مسئله چیزی برخلاف تصورم بود. مسؤول یک بیمارستان دیگر امشب تماس گرفته بود و اصرار می کرد که حتماً ٣٠ نفر از طلبه هایتان فردا بیایند بیمارستان ما. کارتان در بیمارستان قبلی خیلی مؤثر بوده. 🔹برایم دوباره سؤال شد که طلبه ها در بیمارستان چکار می کنند؟ وقتی ریز شدم دیدم رئیس بیمارستان حق داشته. بیمارهایی که در قرنطینه بودن اجازه نداشتن همراه بیارن. چون مثلا در یک بخش اگه بیست سی نفر بستری باشن و هر کدام هم یک همراه داشته باشن اوضاع خیلی ناجور می شد. 🔸در حالی که الان هر یک طلبه به جای این ٣٠ نفر کار همراه بیمار رو انجام می ده. قرص هاشون رو می ده. آب دستشون می ده و از همه مهم تر پای درد دلشون می شینه و بهشون قوت قلب می ده. 🔸همین چند کار ساده و به جا، هم برای کادر پزشکی و هم برای بیمارها خیلی مفید واقع شده... حجت الاسلام و المسلمین عصاره برای مشاهده فعالیت های میدانی طلاب جهادی حاضر در میدان مبارزه با کرونا، به پایگاه مراجعه کنید:👇 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f @rozaneebefarda
۲۰۲۰_۰۲_۲۸_۱۱_۴۸_۵۳.mp3
44.22M
💥فوری/ مهم / 40 نخستین توسط امام جمعه محترم منطقه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸‏امام ‌جمعه محترم پردیسان در اقدامی به‌جا و قابل تقدیر، ‎ را بصورت مجازی به مومنین ارائه کردند. 🔹مهمترین موضوعات خطبه امروز: 🔶مصلحت اهم در عدم انجام نماز جمعه به هدف حراست از سلامت مردم و مقابله با . 🔶درس‌هایی از زندگی امام هادی(ع) 🔶تجلیل از انتخابات ظفرمند مردم 🔶پی افزود این نخستین در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که در لبیک به پویش قرائت گردید. امید است در صورت امتداد تعطیلات نماز جمعه، این روش در سراسر کشور انجام گیرد تا صدای ائمه جمعه کشور قطع نشود و این تریبون مستضعفین و محرومان، همچنان برای حراست از حقوق مردم و دفاع از مرزهای گفتمانی و سیاسی نظام اسلامی، باقی و برقرار بماند. اخبار مرتبط با نقش آفرینی میدانی روحانیت در مقابله با کرونا را برایمان بفرستید. پویش را به ائمه محترم جمعه پیشنهاد دهید و صوت و اخبار مرتبط با پخش مجازی خطبه های جمعه را برای نشر در روزنه، ارسال فرمایید. @rozaneebefarda
👓 نماینده های قم جالبن! آقای ذوالنور که کرونا گرفت (شفاه الله) آقای امیر آبادی اومد یه آمار فضایی داد و تو افق محو شد! آقای لاریجانی هم از اول محو بود! (فکر کنم ایشون نماینده مجلسه؛ نه نماینده قم. آخه همش تو مجلسه😁) این وسط بنده خدا آقای زاکانی با اینکه هنوز نماینده نشده ولی ازهمه پیگیر تره! 💬 رضوان @HozeTwit
روزنه
💥فوری انا لله و انا الیه راجعون جناب حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی، مورخ برجسته معاصر و
حجت‌الاسلام خسروشاهی؛ نسل دوم از سمپات های در وقتی روحانیان مبارز قم، منزوی یا مطرود بودند! روایتی از حجت‌الاسلام محمدجواد حجتی کرمانی/ بخش نخست 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸ماجرای بیرون کردن از 🔸 🔹در جریان آوردن جنازه رضاشاه به ایران، فدائیان اسلام که طرفدارانی در قم داشتند، درصدد برآمدند که طلبه ها را علیه حمل جنازه رضاشاه به ایران و دفن آن در قم تحریک کنند. تمام قم در آن ایام، ملتهب و منقلب شده بود. 🔹من در آن ایام در کرمان بودم و اینها را بعدها از دیگران شنیدم که می‌گفتند بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در ، عده‌ای که گویا از داشتند، ، حسینی و عده‌ای از طلبه‌هایی که به اصطلاح از پیشتازان رهبران فدائیان اسلام بودند، با از مدرسه و کلّا از قم !! [....] 🔸این واقعه نشان می‌دهد که تا چه حد فاصله روحانیت سنتی با نهضت فدائیان اسلام عمیق بود. برای مثال چند طلبه «فضول!» مث من، برادرم علی آقا حجتی، آقای ، آقای زین_العابدین قربانی و مرحوم آقای شیخ رضا گلسرخی که بودند و با ایشان ارتباط داشتند، از نظر رسمی حوزوی، در حوزه علمیه قم یا لااقل بودیم و می‌کردیم! (خاطرات حجتی کرمانی، عشق و تلاش، صص 78و79) 🔶حاشیه سلوک سیاسی امام خمینی در مواجهه با پدیده فدائیان اسلام، منحصر به فرد است؛ ایشان در عین آنکه برای ممانعت از اعدام این مجاهدان مسلمان اقدامات زیادی کردند، اما در عین حال در کوران نهضت، به جای روش مبارزات مسلحانه، بر روشنگری مردمی و جنبه های نرم مبارزاتی تأکید داشتند لذا تفاوت مشرب و مسلک سیاسی، کاملاً بنیادین و روشن است. در عین حال ایشان هرگز مانند برخی افراد حاضر در بیت زعیم عظمای قم، حضرت ، هرگز و سلبی و خشن با این جمع مخلص را تأئید نکرده‌اند. معدود خناسان حاضر در جمع اطرافیان و بیت زعیم قم، موجب شد بدبینی به اقدامات فدائیان گسترش یابد و برخورد چکشی چماق به دستان فرمان‌بگیر از همین عده، موجب شد جوانان مبارز فدائیان نیز واکنش متقابل نشان دهند و فاصله‌ها به /فکری مبدل شد و زمینه را برای سوء استفاده بدخواهان تشیع و روحانیت فراهم آورد. هم‌اکنون نیز امتداد همان خط ، با انواع پیرایه‌ها و خاله زنک بازی‌ها، در صدد تخریب انقلابیون جوان حوزه قم است. گرچه این نسل از مبارزان روحانی، به واسطه درک دوران انقلاب اسلامی، هرگز به سان فدائیان اسلام عمل نمی‌کنند و به جای دیگران، الگوی شان امامین انقلاب اسلامی هستند اما برخی تاریخ‌نگاران مزدور یا معاند(داخلی یا خارجی) در صدد فدائیان سازی از جریان انقلابی جوان قم است. جالب آنکه برخی از این جماعت، ادعای شاگردی استاد خسروشاهی را دارند که خود از مریدان و از طرفداران سرشناس جریان بود. خداوند رحمتشان کناد و در جوار اجداد طاهرین شان از رحمت واسعه پروردگار متنعم باشند. @rozaneebefarda
درنگی در مخالف‌خوانی‌های خودجوش تضعیف کننده تصمیمات رسمی ستاد مقابله با 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹تأکید یکطرفه و همزمان خبرگزاری های معاند و برخی رسانه‌ها و رجال داخلی بر تعطیلی مناسک دینی، موجب حساسیت زیرپوستی برخی محافل مذهبی و فعال سازی برخی گسل های فکری غیرهمسو با سیاست‌گذاری رسمی فعلی، شده است. 🔸این حساسیت‌ها اختصاص به طیف سیاسی خاص هم ندارد؛ هم جریان هویت‌اندیش غیرسیاسی از تعطیلی هیئات و اماکن زیارتی دچار شوک شده و هم طیفی از جریان‌های مذهبی سیاسی که پذیرش تعطیلی برای شان دشوار است. 🔹در این وضعیت، فارغ از هر نگاهی به اندیشه و سلوک آنان داشته باشیم، تحریک آستانه حساسیت این دو طیف، هیچ معقول و منطقی نیست. چه اینکه حساسیت بیشتر، یعنی دامن زدن به دوگانه کاذب و دوگانه کهنه ! 🔸حلقه دوم از تحلیل‌های ناروا در این ماجرا، مقصر دانستن یکطرفه این جماعت در ایجاد است! این سنخ سخنان از حلقوم روشنفکرمآبانی بیرون می‌آید که بعد از دو قرن، با دستگاه فکری معیوب پژوهش در علوم اجتماعی به تحلیل دست زده‌اند. کسانی که در پیشافهم‌های (هرچند ناگفته و) باطل شان، اسلام را با مسیحیت و حکومت اسلامی را با دوران سیاه قرون وسطی مقایسه می‌کنند و درصدد تئوریزه کردن اختلافات اجتماعی سطحی و عمق بخشیدن به آن هستند. این خط خطرناک رسانه‌ای، امتداد داخلی همان خط است و عجب آنکه دنباله‌های خوش خط و خال متصل به محافل ، به پمپاژ آن مشغول اند! 🔹تدبیر امور ویژه فعلی، بر عهده مسئولان شبکه بهداشت و درمان کشور است و طبعاً آنان فرماندهی میدانی ماجرا را بر عهده دارند و تقویت و تمشیت تصمیمات آنان، در دفع و رفع این بلای ناگهانی، کاملاً منطقی و ضروری است. اما تصمیم‌گیران و متولیان امور نیز باید بپذیرند که: اولاً از جانب یک لشکر سایبری عظیم در دنیا، تحت فشار قرار گرفته اند که ممکن است آنان را به تصمیات انفعالی و آنی بکشاند یا ادبیات آنان را تحت تأثیر قرار دهد. ثانیاً اقتضائات کنترل و مدیریت و مواجهه با گروه‌های اجتماعی خاص را رعایت فرمایند. طبیعتاً اگر تصمیمات مربوط به محافل مذهبی، از طریق متولیان این امور، با ادبیات خاص خود، و با لحاظ حساسیت‌های این حوزه، انجام شود، نتیجه بهتری خواهد داشت. وگرنه حساسیت موضوع و نوع مواجهه ممکن است مقاومت‌های منفی در برخی طیف‌ها را موجب شود. به عنوان مثال در ماجرای ، با آنکه بیش از دو دهه است که شخص رهبری معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولی فقیه مبسوط الید و محبوب و مرجع تقلید، وارد معرکه شده‌اند، بازهم با خرابکاری سازماندهی شده جریان‌هایی مانند ، و عدم ابراز مخالفت برخی بزرگان، این محافل به طور زیرپوستی ادامه دارد و دامنه آن گاه به محافل روشنفکری هم کشیده شده است. ماجرا این است که برخی بدخواهان، با سوءاستفاده از احساسات پاک بدنه اجتماعی و مقدس سازی اعتراض و دیگر رفتاری، عملاً زمینه مواجهه با یک پدیده به ظاهر دینی که امروزه برخلاف مصالح مسلمین تشخیص داده شده بود را تضعیف کردند. 🔸در ماجرای مواجهه با ، انصافاً در میان بزرگان قم، اتفاق نظر قطعی وجود دارد و نمی توان به هیچ یک از بزرگان حوزه گرفتار آمدن در گرداب دوگانه کاذب بهداشت/معنویت را نسبت داد اما وجود برخی تشکل‌های بی سر یا گرایشات خاص فکری/رفتاری را هم نمی‌توان منکر شد که ممکن است به طور موسمی گرفتار القائات جریان های دگراندیش یا بدخواهان قرار گرفته، به سمت تکاپوی اجتماعی مخالف با سیاست‌های رسمی مقابله با کرونا پیش بروند. صد البته این مختص مجامع دینی هم نیست؛ چه اینکه رجاله‌های روشنفکری داخلی عاشق آمریکا، در تضعیف تصمیمات مسئولین امر و بی‌اعتمادسازی مخاطبان ایرانی نسبت به دستگا‌ه‌های رسمی کشور، گوی سبقت را ربوده‌اند. 🔸با این تفاصیل پیشنهاد می‌شود: 1)پیشگیری از خطای در تحلیل این پدیده. 2)در تعطیلی اجتماعات و مراکز مذهبی، تدابیر لازم اتخاذ شود؛ ، ممکن است دغدغه برخی عزیزان را رفع کند. یا اتخاذ اظهارنظر از مراجع عظام و مادحین سرشناس ارجمند، می‌تواند تعطیلی یا برگزاری کنترل شده مجالس توسل را تسهیل نماید. 3) حوزه مقدسه قم باید در کانون کنش‌گری در جریان مقابله با کرونا، قرار گیرد؛ برای رصد تولیدات رسانه‌ای مسموم مرتبط با قم و پاسخ بهنگام، از یک سو و ارتباط فعال همزمان با متولیان امور بهداشتی و سرشبکه‌های مجامع مذهبی (با گرایشات مختلف) و ارتباط با بیوت و رجال دینی سرشناس، برای پیشگیری از سونامی اظهارنظرهای متکثر و بعضا متعارض. با توجه عدم پیش‌بینی دقیق از تاریخ ختم این ماجرا، تسریع این پیشنهادات یا انعکاس نتایج چنین اقداماتی، بسیار راهگشا و تعیین کننده است. 98-12-9/قم المقدسه @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥پیام و تشکر امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم از زحمات کادر و پرسنل بیمارستانهای استان در مقابله با ویروس و رسیدگی به ۹۸/۱۲/۰۹/ @rozaneebefarda
💥آنارشیسم رسانه‌ای /۴ 🔸فاکتورهای دوگانه در مواجهه با بیماری مسری 🔸این جماعت که در دو هفته اخیر، به‌موازات رسانه‌های معاند، فشار سنگینی برای تعطیلی اجتماعات مذهبی(حتی به شرط مراعات کامل امور بهداشتی) اعمال کرده اند و علی‌رغم هماهنگی کامل بزرگان و بدنه روحانیت با شبکه بهداشتی، هنوز هم به سیاه نمایی و سمپاشی مشغول اند، با چه منطقی تشییع جنازه را در این شرایط جایز می دانند؟! و به ترویج اخبار آن می پردازند؟ 🔸آیا اینها واقعا اتفاقی است، یا برنامه بازی با سلامت مردم برای مطامع سیاسی در جریان است؟! 🔸از دادستانی درخواست می‌شود: ! @rozaneebefarda
💥آنارشیسم رسانه‌ای به سبک /۵ 🔸بی اعتبارسازی مراجع رسمی مقابله با توسط 🔸آیا اینها واقعا اتفاقی است، یا برنامه بازی با سلامت مردم برای مطامع سیاسی در جریان است؟! 🔸از دادستانی درخواست می‌شود: ! @rozaneebefarda
هفت گام اساسی برای حمله تبلیغاتی میلیونی به دشمن حسن محمدی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 📣 هفته پیش بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند: باید میلیون ها نفر آماده باشیم برای اینکه هم دفاع کنیم هم بزنیم چه تبلیغاتی و چه انواع کارهای انقلابی 🔥متاسفانه علی رغم وجود دهها نهاد، سازمان ومرکز که متولی امور تبلیغاتی هستند، فرمان رهبری مبنی بر هجمه میلیونی علیه دشمن چندان جدی گرفته نشد. در این باره، بنظر میرسد که مراحل زیر می تواند الگوی عملیاتی جبهه انقلاب باشد: 1️⃣ شناسایی دقیق ابعاد ماموریت محوله مشخص است که حمله تبلیغاتی یعنی چه اما ابعاد آن باید موشکافی شده و بررسی کنیم که در فضای واقعی، علمی، مجازی، سایت، پیامرسان ها و .. چه ظرفیت هایی برای حمله به دشمن وجود دارد. 2️⃣ تدوین سیاستها و استراتژی های کلان برای حمله تبلیغاتی به دشمن؛ باید مشخص شود که راهبردهای اصلی جبهه انقلاب درحمله به دشمن چیست. آیا با تاکید بر عناصر فطری و انسانی باید پیش ر فت یا با افشای جنایات دشمن. آیا دعوت به اسلام محور است یا بیداری و حمایت از مستضعفین.. 3️⃣ پژوهش برای شناخت استراتژیک و راهبردی گسل ها و ضعف های دشمنان. باید بدانیم که آمریکا و انگلیس و اسرائیل وعربستان چه ضعف هایی دارند تابتوان بر روی آنها سرمایه گذاری تبلیغاتی کرد یا چطور می توان نقاط قوت شان را به چالش کشید. 4️⃣ تجمیع نیرو برای عملیات های مختلف؛ باید قرارگاه ها و ستادهای مورد نیاز آنهم بصورت مردمی اما با نظارت دقیق عزیزان دانشمندی چون ، ابراهیم متقی و حسن عباسی و .. ایجاد شوند 5️⃣آموزش ارتش تبلیغاتی به سلاح علم و بصیرت؛ نبرد تبلیغاتی محقق نخواهد شد مگر با تربیت و آموزش نیروهای جوان و انقلابی و قطعا اکتفا به تعدادی آشنا به رسانه، فایده ای نخواهد داشت. 6️⃣آغاز عملیات های ویرانگر تبلیغاتی علیه غرب؛ این هجوم تبلیغاتی دقیقا منطبق بر اصل در اسلام هست و وظیفه هرمسلمانی، تبلیغ اسلام هست. اینجا ما وارد میدان تبلیغ و دعوت به اسلام و نفی آلهه کفار می شویم💯 7️⃣ بازخورد گرفتن و عملیات مجدد؛ در نهایت باید بتونیم میزان تاثیر عملیات های خودمان را بفهمیم و بر اساس آن، عملیات های بعدی را برنامه ریزی کنیم. 🖋متاسفانه مراکز علمی و پژوهشی ما در رشته روابط بین الملل، در دام این رشته «ضدانقلابی» افتاده اند و در بهترین حالت، نظریه های یهودیان فرانکفورت یا سازه انگاران و مکتب انگلیسی و.. را بلغور می کنند و مجالی برای پژوهش های راهبردی ندارند. 🌐 اینجا هم امید ما به جوانان انقلابی است؛ ضمن استمرار گفتمان ، راهکارهای خود را با ما در میان بگذارید. 🔸کانال مدرسه انقلاب @darseenghelab فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمایید @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه پدر و پسر قمی نذر کردند که ۵ هزارتا ماسک رایگان بین همشهریان قمی شون به نیت سلامتی امام زمان (عج) پخش کنن! فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمایید: @rozaneebefarda
💥فوری/ بسیار مهم بسم الله الرحمن الرحیم وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ ﴿بقره؛ ۱۵۵﴾ بعد از ورود مجاهدانه طلاب به میدان مقابله با کرونا، آثار حصور طلاب در عرصه پرستاری بسیار مثبت بوده و هم اکنون به حضور جهادی طلاب وجود دارد. با شکل گیری ، نهضت خدمت رسانی جهادی حوزویان در ساختار تشکیلاتی یکپارچه، شکل گرفته است. از روز نخست اعلان پویش حوزوی تا کنون، همواره عزیزان زیادی از طریقه اتصال به تشکیلات خدمت رسانی پرسیده اند. اکنون با توجه نیاز فوری به نیروی انسانی، جناب آقای رحمتی به عنوان رابط برای ایجاد زمینه فوری عزیزان در میدان معرفی می گردد. لطفا به این شماره پیامک دهید: ۰۹۹۰۳۷۳۲۷۱۴ 🔥اگر خادمان شما در هیئت تحریریه ، نزدتان اعتبار و آبرویی دارند، اکنون آن آبرو را بر سر دست گرفته و عاجزانه استدعا داریم در اسرع وقت به کمک بشتابید. این مردم عزیز قم قرن هاست میزبان سربازان امام زمان(عج) بوده اند. حالا وقت جبران است. بسم الله الرحمن الرحیم.... /۴۱ در نشر حداکثری یاری فرمائید @rozaneebefarda
💥حمله وحشیانه ترکیه به مقر #حزب‌الله در جنوب حلب شهادت جمعی از رزمندگان مقاومت را در پی داشت. 🔘حجت‌الاسلام شهید #سیدعلی_زنجانی در همین حمله، آسمانی شد. آن شب میان عاشقان شوری دگر بود از اتفاقی تازه قلب شب خبر بود مرغان عاشق زین قفس پرواز کردند پرواز را تا بیکران آغاز کردند از دخمه تاریک دنیا پر گرفتند راه دیار دوست را از سر گرفتند رفتند تا اوج فلک،تا چشمه نور رفتند تا سینای عشق و وادی طور رفتند آنجایی که کوی آشناییست آنجا که ماوای شهیدان خداییست جایی که جان آرام گیرد نزد جانان آن جا که "عند ربهم" فرمود قرآن این عاشقان را جز شهادت مرگ ننگ است در کامشان بی دوست ماندن چون شرنگ است شعر از: شهید علیرضا فیروزی @rozaneebefarda