eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
514 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
5.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚦 🌸 👺کسانی را که با ادعای تشرّف محضر امام عصرعلیه‌السلام، دکّان‌داری می‌کنند، تکذیب کنید.💯 ❌ادعای اتصال و ارتباط و تشرف یا ادعاهای خرافی و شرم آوری مثل اقتدای به آن حضرت در نماز یا دستور گرفتن از آن حضرت، هیچ کدام قابل تصدیق نیست و مدّعیان، دروغگو و مفتری هستند. 👁‍🗨 ادّعای حسن ابطحی درباره مشاهده امام زمان وگرفتن مجوز از ایشان برای اعتراف مریدان به گناه نزد استاد 👁‍🗨 ادعای رجبعلی خیاط درباره دیدار و ملاقات مکرر با امام زمان و آموزش ذکر برای تشرف خدمت امام زمان 👁‍🗨ادعای اقتدای امام سجاد علیه السلام به آقای حسن زاده آملی 🆔 @safiresheytan 🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علامه 📚معرفی اجمالی: 🔹سید مطهر مقدادی معروف به علامه میر لوحی سبزواری (۹۹۰_۱۰۸۱ق) از شخصیت ها مبرّز در مبارزه با تصوف است. 🔸این کتاب به گفته مولف منتخبی از کتاب دیگر او به نام "توضیح المشربین" است و نگارش آن در اواسط سال ۱۰۶۲ قمری و در دوره صفویه پایان پذیرفته است. ☑️مولف درباره هدف کتاب خود می نویسد: "بدان که این رساله ایست در بیان جماعتی که خود را در این زمان صوفی نام نهاده اند و بنای(هدف) این رساله بر آن است که: 💥مشایخ صوفیه این جماعت را مذمت کرده اند، 💥و اکثر علمای سنی ایشان را طعن زده اند، 💥و جمیع علمای شیعه منکر ایشان بوده اند، 💥و در حدیث ذم ایشان واقع است، 💥و قرآن به مذمت ایشان ناطق است، 💥و علمای عصر فتواها نوشته اند که هر چه می کنند این طایفه از خوانندگی کردن و خوانندگی شنیدن و اصول گرفتن و دست زدن و به رقص آمدن و امثال اینها همه فسق است و عصیان" 🔰 نویسنده در پاسخ به شیعیانی که گاهی به دفاع از تصوف می پردازند، کوشیده تا نشان دهد؛ ✴️جریان نقد تصوف یک جریان اصیل در میان دانشمندان اسلامی از هر دو مذهب سنّی و شیعه بوده است. 🔰میر لوحی درباره اینکه چرا به نقل اقوال سنّیان در مذمت صوفیه پرداخته است می گوید؛ "غرض از نقل قول بعضی از علمای سنی در این رساله دلیل و حجت نیست بلکه مدّعا آن است که اکثر سنیان هم این طایفه را مذمت کرده اند.[چه برسد به شیعه]". 🌠یکی از نکاتی حایز اهمیت کتاب، اثبات انتساب کتاب به ، آن هم در زمانی نزدیک به عصر مولف (قرن ۱۱) است. میر لوحی در فصل پنجم کتابش، از حدیقه الشیعه به عنوان کتابی در نقد تصوف یاد می کند.💯 🌀مصحّح کتاب آقای که پیش از این کتاب را در کارنامه خود دارد در ۵۰ صفحه نخست مقدمه ای مختصر ایراد کرده اند. 🔹ایشان پس از شرح حال کوتاهی از زندگی میر لوحی و تالیفات وی، وجه نامگذاری ایشان به میرلوحی، جایگاه علمی میر لوحی نزد علما شیعه 🔸دو اشتباه نویسنده را متذکر می شوند؛ ۱. انتساب کتاب به مجلسی اول و ادعای تصوف برای او بر همین اساس ۲. انتساب حاشیه نوشته شده بر کتاب ملاطاهر به مجلسی اول 💠🔅💠🔅💠🔅💠 📑 فهرست مطالب کتاب بدین شرح است ✅فصل اول: مذمت صوفیه در کلام صوفیان: ⬅️صوفیان سنّی: نویسنده در این بخش به کلمات 💥مولوی 💥شیخ عزیز نسَفی 💥روزبهان فارسی در نقد صوفیه استشهاد می کند و از عطار، اوحدی کرمانی، سنائی، شبستری، جامی فقط نام می برد. 🔆از دیدگاه مولف و و... سنّی مذهب بوده اند. ⬅️صوفیان شیعه: 💥محمد تقی مجلسی 💥فیض کاشانی ✅فصل دوم: مذمت صوفیه در کلام عالمان غیرصوفی سنّی 💥زمخشری 💥طیبی 💥دِمیری ✅فصل سوم: مذمت صوفیه در کلام عالمان غیرصوفی شیعه 💥شیخ مفید 💥ابن حمزه طوسی 💥شیخ جعفر دوریستی 💥شیخ حسن حلّی 💥علامه حلّی 💥محقق کرکی 💥شیخ حسن کرکی: 💥مقدس اردبیلی ✅فصل چهارم: مذمت صوفیه در احادیث شیعه فصل پنجم: حرمت 👈غنا در لغت و اصطلاح 👈اقسام غنا 👈روایات ذم غنا 👈 از فقها قرن ۱۱ درباره غنا ▫️میرزا حبیب الله کرکی (متوفی ۱۰۶۰) ▪️سید احمد علوی عاملی (متوفی ۱۰۵۴) ▫️میرزا رضیع الدین نائینی (متوفی ۱۰۸۲) ▪️محقق سبزواری ▫️شیخ علی نقی کمره ای (متوفی ۱۰۶۰) ▪️میرزا نورالدین علی مُفتی (متوفی ۱۰۴۴) ♨️توضیحات بیشتر درباره کتاب سلوه الشیعه علامه میر لوحی: 🆔 @safiresheytan🕸
سلوة الشیعه(1).pdf
1.25M
📗سَلوه الشیعه و قوّه الشریعه ✍علّامه میر لوحی سبزواری (۹۹۰_۱۰۸۱ق) 🔹تعداد صفحات: ۱۳۸ 🔸زبان:فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️توضیحات بیشتر درباره کتاب "سلوه الشیعه" علامه میر لوحی: 🔻وقتی ملاطاهر کتاب " " را در مذمت صوفیه نگاشت، یکی از عالمان امامیه به عنوان منتقد بر کتاب وی حاشیه ای زد و برای ملّاطاهر فرستاد. ملّاطاهر در مقام دفاع از کتابش برحاشیه های آن عالم صوفی، حاشیه ای دیگر زد و برای وی ارسال کرد. در این گفتگو ها تصوف را ردّ می کرد اما آن دانشمند صوفی از تصوف دفاع می کرد. (از نظر میر لوحی، آن دانشمند صوفی بوده است) 🔹میر لوحی، تصمیم گرفت کتاب "ردّ صوفیه" را با همه حواشی و گفتگو های رد و بدل شده میان این دو دانشمند را در کتابی مستقل به نام گرداوری نماید و اختلاف دیدگاه دو جریان را تبیین نماید. 🔸او کتاب را در ۲۳ باب تنظیم نمود و در هرباب، ابتدا بخشی از متن کتاب رد صوفیه را نقل می کرد و سپس حاشیه های دانشمند صوفی و پس از آن پاسخ ملاطاهر به وی را بیان می نمود. ودر پایان با اعلام نظر شخصی به داوری میان ملاطاهر و آن دانشمند صوفی می پرداخت. بعد ها آن یک کتاب را به دو کتاب مختصر تر تبدیل کرد؛ 1⃣ مباحث اصلی توضیح المشربین یعنی متن کتاب رد صوفیه و حواشی آن عالم صوفی و پاسخ ملاطاهر را در کتابی مستقل به نام " یا " چاپ کرد. این کتاب همان توضیح المشربین بود با این فرق که نظرات میرلوحی از کتاب حذف شده بود تا قضاوت و داوری به خواننده سپرده شود. 🌟رسول جعفریان در کتاب صفویه در عرصه دین و سیاست ج۲ص۶۰۵ متن رساله اصول فصول توضیح را گزارش نموده است. 2⃣ سپس، میر لوحی نظرات و داوری های خودش را در کتابی دیگر به نام چاپ نمود. او بعد ها به ویرایش کتاب "سلوه الشیعه" پرداخت و نسخه جدیدی را که با روایات و اضافاتی همراه بود، ارایه نمود و نامش را گذاشت. ------------- 📚برگرفته از کتاب کشف الحقیقه فی اعتبار الحدیقه، علیرضا دوستی و کتاب رد صوفیه ملاطاهر قمی، مقدمه رضا مختاری ۰ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❄️ ✍به قلم آیت الله 🔹آقا اسماعیل با آقا جمشید دو مغازه دار و همسایه دیوار به دیوار بودند. اسماعیل آن قدر از عالَم و و شهودشان سخن می گفت که مردم را به تنگ آورده بود لذا کسی به مغازه او مراجعه نمی کرد. زیرا مراجعه همان و شروع گزارش طولانی از فضایل مرشد، همان. اکنون بیکار بود دکان خودش را می گذاشت و می آمد در مغازه جمشید می نشست. 🔸 مرتب از احولات می گفت: کشف می کند، می کند، غیب می داند، می کند، می نماید و... و... هر کدام از داستان هایش وقت طولانی ای را می گرفت. جمشید نیز از دستش به تنگ آمده بود و دنبال بهانه بود که به اصطلاح روی اسماعیل را کم کند. ⚠️روزی دزدان، شبانه سر وقت مغازه کریم رفته هر چه داشت به سرقت بردند. دو روز بعد آقا اسماعیل وارد مغازه جمشید شد و پس از سلام تسبیح ۴۵ دانه ای درشتِ قرمز رنگ را که در دستش با ترق و شرق می چرخانید، روی ویترین گذاشت. پیت حلبی را جلو کشید و روی آن نشست. 📿جمشید گفت: این تسبیح به تو که مرید حضرت هستی نمی آید تو باید یک تسبیح صد دانه ای به دست بگیری و ذکر کنی! ـ دلت پاک باشد. اهل سیر و سلوک کسی است که ذرات وجودش به ذکر خدا مشغول باشند لقلقة زبان که چیزی نیست. ـ این موضوع را مرشدت برایت گفته؟ ـ نه، ولی یعنی همین. راستی جمشید حضرت می تواند دزدان مغازه کریم را از طریق کشف و شهود بشناسد. جمشید که دنبال بهانه بود گفت: این مرشد تو هیچ چیزی نمی فهمد تا چه رسد به غیب. ❌اسماعیل عصبانی شد: درست حرف بزن، جسارت نکن همین الآن حضرت ایشان این جسارت شما را کشف می کند.🤨 جمشید با سخنان خودش اسماعیل را بیش از پیش عصبانی کرد. بالاخره اسماعیل از روی پیت برخاست و گفت: خُب بیا همین حالا برویم پیش خودش، برایت بگوید که دزدان را می شناسد. 👥جناب مرشد نشسته بود، دو نفری وارد شدند اول اسماعیل از ته دل دست او را بوسید. جمشید هم ادای او را در آورد. پس از صرف یک استکان چائی اسماعیل سر سخن را باز کرد که... . 🔸مرشد گفت: نه، حقیر دزدان را نمی شناسم، آن چه گفتم یک بود که این تیپ آدمها مشخص هستند، معلوم است که این کارها از دست چه کسانی برمی آید. حقیر که تعیّنات و تشخّصات مصادیق معیّنه را اِحراز نتوانم کرد، قضیه کلیّه هم که مصداق را تعیین نمی کند.🤔 🔹دو همسایه بازاری با این که از مفردات سخن آقا سر در نمی آوردند، لیکن از روی هم رفته ی آن فهمیدند که آقا اظهار می فرماید که دزدان را نمی شناسد، دَم در که رسیدند جمشید گفت: دیدی که دزدان را نمی شناسد ـ؟ ـ نه، او می شناسد تواضعاً گفت نمی شناسد حتماً می شناسد❗️ ـ مرد حسابی او می گوید نمی شناسد، تو می گوئی می شناسد❗️ ـ بی خود گفت، بیهوده گفت که نمی شناسد، عصبانی تر شد: او نمی فهمد علم غیب خودش را انکار می کند.😂 ناگاه هر دو متوجه شدند که مرشد پشت سرشان است و گفتگوی شان را می شنود. 🔆دیگر اسماعیل نتوانست با مرشد روبه رو شود و رشته قطع شد و از آن به بعد مغازه اسماعیل رونق گرفت. ---------------- 📚به نقل از مجله نورالصادق شماره ۲۵و۲۶ ص۴۷ 🆔 @safiresheytan🕸‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🗯 💥 این جاهلان که دعوی ارشاد می کنند 💥 در خرقه شان به غیرِ « منم » تحفه ای میاب ----------------- 📚دیوان امام خمینی ص۴۸ 🆔 @safiresheytan🕸‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📻 💠سلسله دوره های فرقه شناسی دینکلاس : دوره نقد و بررسی فرقه نعمت اللهیه گنابادیه ۱ 🗣 مدرس : استاد موسوی ⌛️زمان : شنبه ها ساعت ۱۷ 🔻برنامه های ارائه دوره : دانشجویان آنلاین : اسکای روم دانشجویان آفلاین : ایتا و تلگرام 🔰توضیح : اخیرا مطالب زیادی درباره فرقه گنابادی یا سلطان علیشاهی گفته شده است که بیشتر تکرار مکررات است. در این دوره سعی داریم به سراغ ناگفتنی های فرقه گنابادی برویم و مطالبی مطرح کنیم که تاکنون جایی بیان نشده. درباره تاریخ این فرقه در ایران، باورها و مبانی مهمی که دارند و رسوم و آموزه هاشون و مساله ذکر و فکر بحث خواهیم کرد و از اسراری که راجع به مشایخ و بزرگان اینها وجود دارد صحبت می کنیم. مثل اینکه چرا سلطان محمد و پسرش توسط مریدان خودشان به قتل رسیدند؟ این فرقه در اکثر شهرهای بزرگ ایران نماینده و ماذون دارد و مردم را جذب طریقت خود می کنند. روش های جذب فرقه گنابادی و راه مقابله با آنها از دیگر مطالب مهمی است که در این دوره بیان میشود. لینک ثبت نام : 🔰 https://survey.porsline.ir/s/CCeHCpY#?ref=te 🌏 دینکلاس آموزش مجازی برای شیعیان فارسی زبان جهان تلگرام l ایتا l اینستاگرام l سایت 🆔 @safiresheytan🕸‌