eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
514 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
(آنتونیو دوژزو) 📚 معرفی اجمالی: ✍ آنتونیو دوژزو، کشیش پرتغالی است که برای تبلیغ مسیحیت به ایران آمد اما با قرار گرفتن در فضای علمی عصر صفوی جذب به اسلام گردید و در اصفهان تغییر دین داد و مسلمان شد و اسمش را گذاشت او پس از قبول اسلام، کتاب را در نقد مسیحیت نگاشت. 🔻جدید الاسلام در بیان انگیزه اش از این نوشتن رساله می نویسد؛ 🔸در حین ردّ اصل دوم از اصول هفتگانه نصارا که تعلق به انسانیت دارد (اینکه حق تعالی داخل رحم مریم شد) برخی مسیحیان ایراد گرفتند: اگر شما اعتقاد ما را که "همه انسان ها خداهستند" را باطل می دانید و رهبران ما را ملعون می شمارید، چرا متوجه احوال صوفیه خودتان نمی شوید که اعتقاد ایشان غریبتر از اعتقاد ماست زیرا که به قائلند و وجود الهی را ساری در جمیع اشیاء می دانند⁉️ 🔹چون دیدم این اِشکال نصارا وارد است و این صوفیه در فرقه اثنا عشریه، شیاطین مارد اند، بر خود لازم ساختم که شمّه ای از احوال این صوفیه که در همه چیز با نصارا موافق اند در این رساله به تحریر درآورم که شیعیان خصوصاً عوام الناس که به زهد و تقوای ظاهری ریائی ایشان فریفته نگشته و خود را از نصرانیت محفوظ دارند. ☑️ نویسنده بارها تاکید می کند که من در مسیحیت متولد شده ام و در فلسفه عالم واستاد بودم و از روی بی اطلاعی نظر نمی دهم بلکه با تتبع زیاد به این نتیجه رسیده ام که 🔘اولا:عقائد صوفیه با مسیحیت مطابقت دارد و 🔘ثانیاً: فلسفه ربطی به دینداری ندارد. ✝ ایشان را نقطه اشتراک تصوف ومسیحیت می شمارد و عنوان "صوفی" را بر سوفیست ها یونان(سوفسطائیان) و راهبان مسیحی و صوفیان و عرفا منطبق می داند. 🌀مولف علاوه بر نقد تصوف، به نقد فلسفه وعرفان نظری نیز پرداخته و از شخصیت های همچون ابن عربی، حلاج، مولوی، عطار، احمد غزالی، شبستری، با طعن یاد می کند. ☑️ نویسنده در بخشی از کتاب به روایتی از کتاب حدیقه الشیعه در نقد تصوف استناد می کند [من ذکر عنده الصوفیه فلم ینکر هم بقلبه او لسانه ....] که حکایت از دیدگاه مثبت ایشان به کتاب و آن دارد.💯 🌟این رساله به همت در جلد دوم کتاب صفویه درعرصه دین، فرهنگ وسیاست احیا و چاپ گردیده است. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ✅ کتاب فاقد فصل بندی است اما اگر بخواهیم مطالب رساله را به ترتیب بیان کنیم از این قرار است؛ 👈 شباهت وحدت تثلیث نصارا با وحدت موجود صوفیه 👈 خطر تصوف بیشتر از مسیحیت است 👈 اشتقاق کلمه صوفی از سوفی به معنا حکیم 👈 صوفیان، نصارای امت پیغمبر آخر الزمان اند و از مسیحیان بدتر اند. 👈 آیا صوفیان اولیاء الله هستند؟ 👈 یونان را به زبان لاتین گروک [Greece] به معنا فریب دهنده گویند و یونانی ها در میان بنی اسرائیل به فریب دهنده مشهور بودند.💯 👈 اساطیر خدایان یونان و بت پرستی آنان 👈 توجیه سه گانه پرستی با وحدت وجود و تمثیلات صوفیه 👈 مرید و مرادی در مسیحیت وتصوف 👈آیا دین داری نیاز به حکمت یونان دارد؟ 👈 دلدادگان نیز صوفی اند حتی اگر نزد مردم به صوفی اشتهار نداشته باشند 👈 شریعت گریزی صوفیان به بهانه اتحاد با خدا 👈 از اکابر حلاجیه است 👈 ، ابن ملجم را قاتل امیر المومنین نمی داند بلکه قاتل او را خدا می داند 👈 حوزویان حکمت خوان حدیث های اولیه را بلد نیستند چون سرگرم کتاب های فلسفه چون و اند. 👈 اصلاح نظام آموزشی مدارس علمیه واخراج مدرّسان فلسفه برتر از مدرسه سازی است 👈 ریشه فلسفه از فرنگ است 👈 در مدارس علمیه مسیحی، راهبان ۷سال متمرکز بر فلسفه اند بدون هیچ دغدغه ای. 👈صوفیان و مسیحیان هر دو جارو کش درب یک خانه اند 👈آیا فلسفه همان حکمت وعقل است؟ 👈یادگیری فلسفه برای ردّ آن چگونه است؟ 👈سقراط اعتراف می کند که من شیطانی دارم که مرا از آینده خبر می دهد. 👈راه فلاسفه راه جهنم است 💯 👈پولوس و نظریه حلول خدا در وجود عیسی و ذات انسانی 👈ضرر صوفی شیعه از فرنگی و سنّی بیشتر است♨️ ۱۲ 🆔 @safiresheytan🕸
کانال صفیر شیطان.رساله رد جماعت صوفیان.pdf
961.1K
📗رساله ردّ جماعت صوفیان ✍علی قلی جدید الاسلام (آنتونیو دوژزو) 🔹تعداد صفحات: ۵۲ 🔸زبان:فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚦 🌸آیه الله 🔅🔅🔅🔅🔅 🔻آیه الله موسی شبیری زنجانی در پاسخ به سوالی درباره می فرمایند ؛ 📛صوفیه معتقدند از بعدِ امام رضا علیه السلام و از هم جدا شد. 🔘شریعت را داده اند به امام جواد علیه السلام ، 🔘طریقت را داده اند به معروف بن فیروزان کرخی. ⚜لُبّ مطلب اینکه ؛ پوست را داده اند به امام جواد علیه السلام مغز را به معروف کرخی که تمام سلسله های صوفیه به او برمی گردد‼️ --------------------- 📚کتاب"معروف کرخی ناموس تصوف" 🌐 http://313adine.net/maghalat/نظر-علمای-شیعه-در-مورد-معروف-کرخی-2/ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌠 🏔 مرد غار نشین فومنی درگذشت. 🔹️عزیز نوروزی پرور، مرد غارنشینی که معروف به عزیزجنگل بود، دیشب در سن ۸۱ سالگی درگذشت. 🔹️وی بیش از ۶۰ سال در جنگل‌های آلیان فومن زندگی می‌کرد. 😔او از سن ۱۸ سالگی با از دست دادن والدین خود از سوی نزدیکان و بستگان طرد می‌شود و به‌دلیل تنهایی و مشکلات روحی به شدت به انزوا روی می‌آورد. ❌ پیش از این پسردایی عزیز با اصرار زیاد از او خواسته بود محل زندگی خود را ترک کند و همراه او به روستا بیاید اما عزیز از این کار امتناع ورزیده و همچنان در آن محل زندگی می کرد. تصاویر بیشتر / فیلم 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ⚠️ حوادث تلخ زندگی، شکست ها ومحرومیت ها گاهی منجر به سرخوردگی و دلزدگی شدید از دنیا می شود و انسان را به انزوا و دنیا گریزی افراطی می کشاند و بعضی را به پناهگاه عرفان وتصوف سوق می دهد. 📛 عثمان بن مظعون از صحابه پیامبر پس از مرگ پسرش، به رهبانيت روي مي‌آورد. از‌اين‌رو، زن و فرزند را ترك كرد و در بيابان‌ها به عبادت پرداخت. پيامبر از اين ماجرا آگاه شد و او را سرزنش كرد. او با پند وموعظه پیامبراکرم متوجه اشتباه خویش شد و دوباره به زندگی عادی اش بازگشت. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👁‍🗨 ⭕️ در سفرش به مناطق غربي كشور: ✳️ «به عرفا بگوييد خانقاه واقعي عرفان، بازي دراز است.» 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🗯 دکتر ⚠️ گر به بصری می برد راه ⚠️ امان خواهم خدا را، اندرین راه ☠ حسن گر راه مولا، خوش نمودی ☠ زِ او اخوان شیطان، کی شنودی 📛برادر جان! اگر ختم تو این است♨️ 📛بدان شیطان تو را اندر کمین است♨️ ------------------- 📚 در کوی صوفیان ص۳۹۸ وقتی با استناد به شهود و تجربه عرفانی خویش، یاران امیرالمومنین علیه السلام در جنگ جمل را جهنمی دانست، حضرت فرمودند: ذَاكَ أَخُوكَ إِبْلِيس‏ وَ صَدَقَك‏. یعنی شهود تو صحیح بود، اما شیطانی بود و مقصود شیطان را نفهمیدی. مقصودش این بود که قاتل و مقتول از سپاه عایشه در جهنم هستند. (بحار الأنوار، ج۴۲، ص: ۱۴۱) 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 🔖بازخوانی اندیشه استاد در نقد تصوف وعرفان(۹) ♨️ 》 🔮 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ✴️ عقل و عشق درگیری ندارند 💯 🔹فکر و عقل و عشق با هم همدم اند. و هر یک زمینه دیگری را می سازد. این فکر است که زمینه سنجش(عقل) را فراهم می‌کند و این سنجش است که کار عشق را آماده می سازد. 🔸میان عقل عاشق و عشق او تعارضی نیست.تضاد از آن جا بر می خیزد که ما عقل فارغ را با عشق عاشق می‌سنجیم. ❤️ ما می بینیم که جان در سر شیرین گذاشتن معقول نیست و اسماعیل را سر بریدن معقول نیست، گرچه این را عشق می فهمد.اما ابراهیم کاملاً منطقی و عاقلانه اسماعیل ها را و مرگ ها را و خدا را و بقا را سنجیده و اسماعیل را در بهترین راه به جریان انداخته. 🧠 این حکم عقل است که مهم را فدای مهم تر کن.💯 🌀 ابراهیم به مهمتر رسیده و در این دید دیگر تناقضی نیست. تناقض میان دید من و عشق ابراهیم است. من هنوز اسماعیل هایم برایم مهم تر هستند. 🔘 و این است که همه چیز را فدایشان می کنم. 🔘 و این است که کار ابراهیم را نمی فهمم . 👈 ، معبود ها را می یابد و 👈 ، آنها را می‌سنجد و 👈 ، بهترین را انتخاب میکند 🤔 پس تناقض در کجاست⁉️ 💠🔅💠🔅💠🔅💠 🔰[پیوند عقل وعشق در سلوک توحیدی در سوره حمد]؛ 👣 برای حرکت با فکر می توان شروع کرد و به شناخت هایی از بقاء و فناء رسید و عشق بقاء را و حب بقاء را رهبری کرد. با فکر و ارزیابی معبود ها، می توان به سنجش آنها پرداخت و بهترینشان را انتخاب نمود. 1⃣بهترین که است نه اخّاذ. 2⃣ و است که داده هایش از محبتش مایه می‌گیرد نه ازشیطنتش. سبزی نمی‌دهد که شیر بگیرد و پرواز نمی کند که سر ببرد. 3⃣و مهمتر، است که با داده هایش و در کنار بخشش و محبتش، تربیت می‌کند، آن هم نه یک دسته را و برای یک مرحله که همه را، برای تمام عوالم، که است. 4⃣و بالاتر پس از پذیرش تربیت او و پذیرش بخشش و رحمت او دوباره می بخشد و دوباره محبت می کند، که لئن شکرتم لأزیدنکم آنها که شکر کرده‌اند به زیادتی می‌رسند و دوباره رحمانِ رحیم را می بینند و تکرارها را می‌یابند. 5⃣ که او با دادن هایش کم نمی‌آورد و با بخشیدنش از دست نمی دهد، که محدود نیست، حتی پس از دادن، است. 6⃣ با این دید معبود انتخاب می شود . 🔘 این ، صراط مستقیم و نزدیک ترین راه تا رشد انسان است. 🔘 و این است که رفته ها را به دست می‌آورد و پراکنده ها را جمع می کند و در نتیجه به قدرت می رساند و به می کشاند. 💥در این مرحله، توحید؛ تنها او را معبود گرفتن، با فکر و عقل به دست آمده و ، مشخص شده و عشق به بقاء و بهتر طلبی انسان، او را به رسانده و در این سطح عقل به عشق دست داده و تا نصف را تمام شده است. ✅ برای رسیدن به و با فکر و ارزیابی و با سنجش و انتخاب و با عشق و ایمان شروع می‌کنیم و با این ایمان است که انسان به راه افتاده و این عشق است که مشکل ها را آسان نموده و گذشتن ها را سهل کرده است. و با این ایمان است که رسیدن به عبودیت و صراط مستقیم امکان گرفته است.❶ -------------- 📚 روش نقد ج۳ص۹۹ و ۸۲ ❶. وَإِنَّ اللَّهَ لَهَادِ الَّذِينَ آمَنُوا إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ(حج،۵۴) 🆔 @safiresheytan🕸