eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/rqjEC 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬅️ . در حدیثی از رسول خدا (ص) می‌خوانیم که عبادت و کار نیک در هیچ ایامی به اندازه این ایام (۱۰ روز اول ماه ذی‌الحجه) فضیلت ندارد. ⬅️ فضیلت و نیز اعمال ماه 📋 https://plink.ir/CYFWw ⬅️ مراقبات دهه اول ذی الحجه در کلام مرحوم 📋 https://plink.ir/E3UqX ⬅️ ماه رمضان برتر است یا ماه ذیحجه - آیت‌الله 📋 https://plink.ir/KRHQR ⬅️ دعای 43 صحیفه سجادیه - دعاي امام سجاد علیه السلام به وقت ديدن ماه نو 📋 https://plink.ir/JBXGe ◀️کانال انس با 🆔 @sahife
✳️ شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد . رژیم بی شرم سعودی به پشتوانه همراهی امریکا، وقیحانه در مقابل مسلمانان ایستاده و در یمن، سوریه، عراق و بحرین خونریزی می کند، بنابراین امریکا و دیگر حامیان ریاض در جرم و جنایات سعودی ها شریکند. ⏹ 🔈 https://www.roshangari.ir/video/44297 ✳️ خستگان را چو طلب باشد و قوت نبود گر تو بیداد کنی شرط مروت نبود ما جفا از تو ندیدیم و تو خود نپسندی آنچه در مذهب ارباب طریقت نبود خیره آن دیده که آبش نبرد گریه عشق تیره آن دل که در او شمع محبت نبود دولت از مرغ همایون طلب و سایه او زان که با زاغ و زغن شهپر دولت نبود گر مدد خواستم از پیر مغان عیب مکن شیخ ما گفت که در صومعه همت نبود چون طهارت نبود کعبه و بتخانه یکیست نبود خیر در آن خانه که عصمت نبود حافظا علم و ادب ورز که در مجلس شاه هر که را نیست ادب لایق صحبت نبود 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ حکایت !!! قسمت سوم 🔴 پس بگفت آن نو مسلمان ولی گفت من تیغ از پی حق می‌زنم بندهٔ حقم نه مامور تنم شیر حقم نیستم شیر هوا فعل من بر دین من باشد گوا ما رمیت اذ رمیتم در حراب من چو تیغم وان زننده آفتاب رخت خود را من ز ره بر داشتم غیر حق را من عدم انگاشتم سایه‌ای‌ام کدخداام آفتاب حاجبم من نیستم او را حجاب من چو تیغم پر گهرهای وصال زنده گردانم نه کشته در قتال خون نپوشد گوهر تیغ مرا باد از جا کی برد میغ مرا که نیم کوهم ز حلم و صبر و داد کوه را کی در رباید تند باد آنک از بادی رود از جا خسیست زانک باد ناموافق خود بسیست باد خشم و باد شهوت باد آز برد او را که نبود اهل نماز کوهم و هستی من بنیاد اوست ور شوم چون کاه بادم یاد اوست جز به باد او نجنبد میل من نیست جز عشق احد سرخیل من خشم بر شاهان شه و ما را غلام خشم را هم بسته‌ام زیر لگام تیغ حلمم گردن خشمم زدست خشم حق بر من چو رحمت آمدست غرق نورم گرچه سقفم شد خراب روضه گشتم گرچه هستم بوتراب چون در آمد علتی اندر غزا تیغ را دیدم نهان کردن سزا تا احب لله آید نام من تا که ابغض لله آید کام من تا که اعطا لله آید جود من تا که امسک لله آید بود من بخل من لله عطا لله و بس جمله لله‌ام نیم من آن کس وانچ لله می‌کنم تقلید نیست نیست تخییل و گمان جز دید نیست ز اجتهاد و از تحری رسته‌ام آستین بر دامن حق بسته‌ام گر همی‌پرم همی‌بینم مطار ور همی‌گردم همی‌بینم مدار ور کشم باری بدانم تا کجا ماهم و خورشید پیشم پیشوا بیش ازین با خلق گفتن روی نیست بحر را گنجایی اندر جوی نیست پست می‌گویم به اندازهٔ عقول عیب نبود این بود کار رسول از غرض حرم گواهی حر شنو که گواهی بندگان نه ارزد دو جو در شریعت مر گواهی بنده را نیست قدری وقت دعوی و قضا گر هزاران بنده باشندت گواه بر نسنجد شرع ایشان را به کاه بندهٔ شهوت بتر نزدیک حق از غلام و بندگان مسترق کین بیک لفظی شود از خواجه حر وان زید شیرین میرد سخت مر بندهٔ شهوت ندارد خود خلاص جز به فضل ایزد و انعام خاص در چهی افتاد کان را غور نیست وان گناه اوست جبر و جور نیست در چهی انداخت او خود را که من درخور قعرش نمی‌یابم رسن بس کنم گر این سخن افزون شود خود جگر چه بود که خارا خون شود این جگرها خون نشد نه از سختی است غفلت و مشغولی و بدبختی است خون شود روزی که خونش سود نیست خون شو آن وقتی که خون مردود نیست چون گواهی بندگان مقبول نیست عدل او باشد که بندهٔ غول نیست گشت ارسلناک شاهد در نذر زانک بود از کون او حر بن حر چونک حرم خشم کی بندد مرا نیست اینجا جز صفات حق در آ اندر آ کآزاد کردت فضل حق زانک رحمت داشت بر خشمش سبق اندر آ اکنون که رستی از خطر سنگ بودی کیمیا کردت گهر رسته‌ای از کفر و خارستان او چون گلی بشکف به سروستان هو تو منی و من توم ای محتشم تو علی بودی علی را چون کشم معصیت کردی به از هر طاعتی آسمان پیموده‌ای در ساعتی بس خجسته معصیت کان کرد مرد نه ز خاری بر دمد اوراق ورد نه گناه عمر و قصد رسول می‌کشیدش تا بدرگاه قبول نه بسحر ساحران فرعونشان می‌کشید و گشت دولت عونشان گر نبودی سحرشان و آن جحود کی کشیدیشان به فرعون عنود کی بدیدندی عصا و معجزات معصیت طاعت شد ای قوم عصات ناامیدی را خدا گردن زدست چون گنه مانند طاعت آمدست چون مبدل می‌کند او سیئات طاعتی‌اش می‌کند رغم وشات زین شود مرجوم شیطان رجیم وز حسد او بطرقد گردد دو نیم او بکوشد تا گناهی پرورد زان گنه ما را به چاهی آورد چون ببیند کان گنه شد طاعتی گردد او را نامبارک ساعتی اندر آ من در گشادم مر ترا تف زدی و تحفه دادم مر ترا مر جفاگر را چنینها می‌دهم پیش پای چپ چه سان سر می‌نهم پس وفاگر را چه بخشم تو بدان گنجها و ملکهای جاودان برنامه ی - - 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
از قانون 18 بچه می لرزد از آن نیش حجام مادر مشفق در آن غم شادکام لطف و قهر خداوند و خردمندان با مصلحتها در آمیخته است و انسانها چون سبب آن را نمی دانند، آزرده خاطر می شوند. همچون کودک بیماری که از تیغ حجامتگر می هراسد و به خود می لرزد و مادر دلسوز و مهربان او در همان حال که فرزندش گریان و نالان است در اندرون خویش شادمان است، چرا که می داند نیش تیغ حجامتگر سلامتی فرزندش را به او بازمی گرداند. ولی کودک بیمار که از آثار این زخم و رنج آگاهی ندارد ناخرسند و گریان است. قهر و لطف حضرت حق نیز بر بندگان چنین است و چه بسا انسان هایی که از وقوع واقعه ای اکراه دارند ولی خیر و سعادت آنان در آن است. و بالعکس خیر خود را در پدیده ای می جویند که به مصلحتشان نیست و شرّی بر آن مترتب است. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی ◀️ بخت و اقبال و پنهان ماندن عیوب وَ قَالَ (علیه السلام): عَيْبُكَ مَسْتُورٌ، مَا أَسْعَدَكَ جَدُّك. عيب تو تا آن گاه كه روزگار با تو هماهنگ باشد، پنهان است. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
◀️ عيوب پنهان 📋 امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه اش اشاره به نكته مهمى كرده مى فرمايد: «عيب تو (از چشم ها) پنهان است تا وقتى دنيا به تو اقبال دارد» (عَيْبُكَ مَسْتُورٌ مَا أَسْعَدَكَ جَدُّكَ). «جَدّ» در لغت معانى زيادى دارد از جمله: عظمت، كه آيه شريفه (إنَّهُ تَعالى جَدُّ رَبّنا) به آن ناظر است و به معناى بهره، نصيب، نعمت و بخت. در جمله بالا اشاره به همان بهره و نصيب دنيوى است كه گاهى از آن به بخت و شانس تعبير مى شود. امام در واقع در اين عبارت كوتاه به چند نكته اشاره فرموده است: نخست هنگامى كه دنيا به كسى اقبال كند تمام عيوب او را به فراموشى مى سپارند، بلكه گاهى عيب را حُسن معرفى مى كنند و به عكس، هنگامى كه دنيا به كسى پشت كند صفات برجسته او را ناديده مى گيرند، بلكه گاهى عيب مى شمرند و اين اشتباه بزرگى است كه بسيارى از مردم گرفتار آن اند. ديگر اين كه انسان بايد تنها نگاه به سخنان مردم نكند و بكوشد عيوب خويش را كه از چشم آنها به سبب اقبال دنيا پنهان شده، دريابد و نيز محاسن و صفات نيك خود را كه به دليل پشت كردن دنيا به او در نظر مردم ناچيز شمرده مى شود كم نشمرد. ديگر اين كه از زوال نعمت ها نگران نشود شايد خداوند مى خواهد بدين وسيله عيوب او را روشن سازد تا براى برطرف كردن آن بكوشد كه اين خود نعمتى از سوى پروردگار محسوب مى شود. اين گفتار حكيمانه امام پيام ديگرى نيز دارد و آن اين كه به هنگام اقبال دنيا به انسان، مغرور نشود و خود را برىء از عيوب نداند، چرا كه مردم عيوب او را ناديده مى گيرند و اى بسا از وى چنان تمجيد كنند كه سبب غرور او گردد. شبيه اين گفتار سخن حكيمانه اى است كه در حكمت نهم آمده بود كه امام فرموده بود: (إِذَا أَقْبَلَتِ الدُّنْيَا عَلَى أَحَد أَعَارَتْهُ مَحَاسِنَ غَيْرِهِ وَإِذَا أَدْبَرَتْ عَنْهُ سَلَبَتْهُ مَحَاسِنَ نَفْسِهِ; هنگامى كه دنيا به كسى روى آورد نيكى هاى ديگران را به او عاريت مى دهد و هنگامى كه دنيا به كسى پشت كند نيكى هاى خودش را نيز از او سلب مى نمايد). در زبان عرب ـ و احتمالاً زبان هاى ديگر ـ نيز ضرب المثل هاى جالبى در اين زمينه آمده است از جمله در يك ضرب المثل عربى مى خوانيم: «إذا أقْبَلَ الْبَخْتُ لَباضَتِ الدُّجاجَةُ عَلَى الوَتَد، وَإذا أدْبَرَ الْبَخْتُ أسْعَرَ الْهاوَنُ فِي الشَّمْسِ; هنگامى كه دنيا به انسان اقبال كند مرغ روى نوك ميخ تخم مى گذارد و هنگامى كه دنيا به انسان پشت كند هاون در برابر آفتاب آتش مى گيرد» 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
دعای ام 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " در تنگی روزی " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) در کمک خواستن بر پرداخت وام: 🔹و مَا زَوَيْتَ عَنِّى مِنْ مَتَاعِ الدُّنْيَا الْفَانِيَةِ فَاذْخَرْهُ لِى فِى خَزَائِنِكَ الْبَاقِيَةِ🔹 🔸و آنچه از مال دنياى فانى مرا بى نصيب كرده اى در خزينه هاى جاويد براى من اندوخته كن🔸 کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
بند پایانی دعای سیدالساجدین (ع ) در کمک خواستن بر پرداخت : 🔹و اجْعَلْ مَا خَوَّلْتَنِى مِنْ حُطَامِهَا، وَ عَجَّلْتَ لِى مِنْ مَتَاعِهَا بُلْغَةً إِلَى جِوَارِكَ وَ وُصْلَةً إِلَى قُرْبِكَ وََرِيعَةً إِلَى جَنَّتِكَ، إِنَّكَ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ، وَ أَنْتَ الْجَوَادُ الْكَرِيمُ🔹 و هر چه از بهره دنيا به من ارزانى داشته و در اين جهان عطا فرموده ای كه موجب رسيدن به جوار رحمت و پيوستن به قرب منزلت تو، و وسيله رسيدن به بهشت قرار ده، كه تويى صاحب احسان بزرگ، و تويى بخشنده بزرگوار🔸 کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 این ‌را‌ ‌مى‌ دانیم ‌که‌ انسان تمام آنچه ‌را‌ ‌که‌ ‌از‌ متاع دنیا ‌مى‌ خواهد ‌به‌ ‌آن‌ نمى رسد ‌و‌ نمى داند خداوند براى ‌او‌ ‌چه‌ مقدار مقدر فرموده، بسا ممکن است نعمتى ‌از‌ نعمتهاى دنیا برایش مقدر شده باشد ولى ‌در‌ اثر عملى ‌از‌ اعمالش فعلا ‌به‌ ‌او‌ نرسد، ‌در‌ این رابطه امام عرضه ‌مى‌ دارد: (هر ‌چه‌ ‌را‌ ‌که‌ ‌از‌ متاعهاى دنیا فانى ‌از‌ ‌من‌ بازگرفته ‌اى‌ (و ‌به‌ من عطا نکرده اى) ‌آن‌ ‌را‌ ‌در‌ خزائن باقى خود برایم ذخیره ساز) (و ‌ما‌ زویت عنى ‌من‌ متاع الدنیا الفانیه، فاذخره لى ‌فى‌ خزائنک الباقیه). از طرفى آنچه ‌از‌ سهمیه ‌ى‌ انسان ‌در‌ این دنیا ‌به‌ ‌او‌ داده شود نیز باید ‌در‌ راه ‌پر‌ سودى ‌به‌ کار برد ‌تا‌ مفید افتد لذا ‌به‌ همین مناسبت امام چنین ‌مى‌ خواهد: (اما آنچه ‌از‌ متاع دنیا ‌که‌ ‌به‌ ‌من‌ ارزانى داشته ‌و‌ ‌هم‌ اکنون ‌در‌ اختیارم قرار داده ‌اى‌ ‌آن‌ ‌را‌ وسیله ‌ى‌ رسیدن ‌به‌ جوار خود، پیوستن ‌به‌ مقام قرب خویش، ‌و‌ نردبانى براى رسیدن ‌به‌ بهشتت قرار ده) (و اجعل ‌ما‌ خولتنى ‌من‌ حطامها، ‌و‌ عجلت لى ‌من‌ متاعها بلغه الى جوارک، ‌و‌ وصله الى قربک، ‌و‌ ذریعه الى جنتک). ‌و‌ ‌در‌ پایان براى رسیدن ‌به‌ این خواسته ‌ها‌ ‌مى‌ گوید: اینها همه بدان خاطر است (که ‌تو‌ صاحب فضل عظیم ‌و‌ جواد ‌و‌ کریمى) (انک ذو الفضل العظیم ‌و‌ انت الجواد الکریم). ✍️ شرح امامی و آشتیانی بر صحیفه سجادیه دعای کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
✳️توصیه مرحوم به خواندن دعای ‌ام صحیفه سجادیه برای رفع بدهکاری 🔴 دعای سی‌ام صحیفه سجادیه دعایی است که معمولا برای رفع بدهکاری خوانده می‌شود و مفید است. مرحوم شیخ بهایی در کتاب «چ » خود، چهل حدیث را آورده و شرح کرده است و تنها یک حدیث را شرح نکرده و آن همین دعای سی‌ام صحیفه سجادیه است! شیخ می‌گوید: من این دعا را برای هر حاجتی که داشتم، خواندم و پاسخ گرفتم و برای اینکه دینم ادا شد و این دعا برایم مجرب بود، آن را می‌آوردم. ◀️کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
30.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️هر کسی مشکل مالی داره با ما زمزمه که .... 🙏 دعای ام صحیفه سجادیه 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " در یاری‌خواستن از خدا برای پرداخت و " 👌متن دعا 👇 📋 https://plink.ir/r1VJm ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
💠 11 ▪️حضرت امام صادق (علیه السلام) فرموده:هرکس بوسیله خواندن ، جدم حسین (علیه السلام) را زیارت کند (چه از راه دور یا نزدیک) به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد به او می دهد. ▪️به نیابت از آقا و مولایمان امام زمان علیه السلام با هم زمزمه میکنیم : ♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ یا اَباعَبْدِاللَّهِ ..... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
موانع استجابت دعا_22.mp3
10.27M
۲۲ ✳️مکتبِ دعایی که از اهل بیت علیهم‌السلام به جای مانده ؛ القاء آرزوها و طلب‌های بلندی‌ است ؛ که حتی به ذهن‌مان نیز نرسیده و نمیرسد...! خدا می‌دانست که ما برای چه آفریده شدیم و باید چه بخواهیم... چیزی که تمام عمر، منتظر است ما بفهمیم. این کتاب صحیفه سجادیه برای چیه؟ شهید دستغیب ره اواخر عمر دائم صحیفه سجادیه دستش بود!!!! در این کتاب اینها چه دیدند که دائم با هاش داشتند؟! 👤 استاد 🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید ☑️کانال 🆔 @sahife2
دعای هنگامي که به عجز و ناتواني از به جا آوردن شکر و سپاس نعمتهاي خدا اقرار مي‏نمود عنوان دعا چنين است: و کان من دعائه عليه‏السلام اذا اعترف بالتقصير عن تاديه الشکر، از دعاهاي امام (ع) است هنگامي که به عجز و ناتواني از به جا آوردن شکر و سپاس (نعمتهاي) خدا اقرار مي‏نمود. امام (ع) در ابتدا درباره‏ي ناتواني انسان از به جا آوردن شکر مي‏فرمايد: اللهم ان احدا لا يبلغ من شکرک غايه الا حصل عليه من احسانک ما يلزمه شکرا، اي خداي بزرگ هيچ کس قادر نيست شکر و سپاست را به حد کمال به جا آورد چرا که بر هر شکري که کند آن شکر هم نعمت و احسان توست و شکري ديگر بر او لازم آيد. سپس مي‏فرمايد: فاشکر عبادک عاجز عن شکرک، و اعبدهم مقصر عن طاعتک، (پس اي خداي بزرگ) شکرگزارترين بندگانت و از اداي حق شکر تو عاجز و عابدترين بندگانت در اطاعت و بندگي تو ناتوان است. آنگاه با اشاره به اينکه هيچ کس خود استحقاق بخشش و مغفرت الهي را ندارد و اگر خداوند کسي را مشمول بخشش و غفران خود قرار مي‏دهد از فضل و لطف اوست مي‏فرمايد: لا يجب لاحد ان تغفر له باستحقاقه، و لا ان ترضي عنه باستيجابه، فمن غفرت له فبطولک، و من رضيت عنه فبفضلک، بر تو واجب نيست که شخصي را به سبب شايستگيش بيامرزي، و (واجب نيست) نه به سبب سزاواريش از او راضي و خشنود گردي، پس هر که را بيامرزي، از انعام و بخشش توست و از هر که راضي شوي از احسان توست. و سپس به لطف و بخشش خداوند اشاره کرده مي‏فرمايد: و اعددت ثوابهم قبل ان يفيضوا في طاعتک، و ذلک ان سنتک الافضال، و عادتک الاحسان، و سبيلک العفو، و پاداششان را آماده نموده‏اي پيش از آنکه به فرمانبري و اطاعت از تو درآيند، و اين براي آن است که طريقه‏ي تو انعام، و روش تو احسان و نيکي، و راه تو عفو و گذشت است. و در فراز آخر دعا مي‏فرمايد: فمن اکرم- يا الهي- منک، و من اشقي ممن هلک عليک؟ لا! من؟ کيست کريم و بزرگوارتر از تو- اي خداي من- و کيست که بدبخت‏تر باشد از کسي که برخلاف رضاي تو تباه گردد؟ نه! کيست؟ زيرا تو بزرگوارتر هستي از اينکه جز به احسان و نيکي وصف شوي. ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2