eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
1.5هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
برنامه ی راه تربیت خویشتن و وَ قَالَ (عليه السلام ) : كَفَاكَ أَدَباً لِنَفْسِكَ، اجْتِنَابُ مَا تَكْرَهُهُ مِنْ غَيْرِكَ. حضرت علی درود خدا بر او فرمود : در تربيت خويش تو را بس كه از آنچه بر ديگران نمى پسندى دورى كنى. 👌 شرح این حکمت نورانی را در لینک زیر بخوانید: 👈 (بهترين راه تأديب خويشتن ) 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره قُلِ اللَّهُمَّ مَلِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِى الْمُلْكَ مَنْ تَشَآءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَآءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَآءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَآءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَى‏ كُلِّ شَى‏ءٍ قَدِيرٌ بگو: خداوندا! تو صاحب فرمان و سلطنتى. به هر كس (طبق مصلحت و حكمت خود) بخواهى حكومت مى‌دهى و از هر كس بخواهى حكومت را مى‌گیرى و هر كه را بخواهى عزّت مى‌بخشى و هر كه را بخواهى ذلیل مى‌نمایى، همه خیرها تنها به دست توست. همانا تو بر هر چیز توانایى. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 قلِ اللَّهُمَّ مَلِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِى الْمُلْكَ مَنْ تَشَآءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَآءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَآءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَآءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَى‏ كُلِّ شَى‏ءٍ قَدِيرٌ استاد محمود 👈بشنوید استاد محمد صدیق 👈 بشنوید ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) در پناه بردن به خدا : «1» اللَّهُمَّ إِنِّى أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَيَجَانِ الْحِرْصِ وَ سَوْرَةِ الْغَضَبِ وَ غَلَبَةِ الْحَسَدِ وَ ضَعْفِ الصَّبْرِ وَ قِلَّةِ الْقَنَاعَةِ وَ شَكَاسَةِ الْخُلْقِ وَ إِلْحَاحِ الشَّهْوَةِ وَ مَلَكَةِ الْحَمِيَّةِ خدايا! به تو پناه مى‏آوريم، از توفان و تندى و شدّت خشم، و چيرگى حسد و ناتوانى صبر، و كمى قناعت و ناسازگارى اخلاق، و پافشارى و سماجت شهوت و صفت تعصّب. دعای 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
1 6 ✳️ در كلام ‏ فقيه بزرگ، ملّا مهدى در باب حرص مى‏فرمايد: «حرص حالت و صفتى است نفسانى كه آدمى را بر جمع آوردن آنچه بدان نياز ندارد برمى‏انگيزد، بى‏آن كه به حدّ و مقدار معيّنى اكتفا كند. و آن نيرومندترين شاخه‏هاى دوستى دنيا و مشهورترين انواع آن است و شكى نيست كه خُلق و خويى هلاك‏آور و صفتى گمراه كننده است، بلكه بيابانى است تاريك و بيكران و درّه‏اى بس عميق كه ژرفاى آن ناپيداست. هر كه در آن گرفتار آمد گمراه و نابود شد و هر كه در آن افتاد به هلاكت رسيد و بازنگشت. از مشاهده و تجربه و اخبار و آثار آشكار است كه حريص هرگز به حدّى كه در آن جا توقّف كند منتهى نمى‏شود، بلكه پيوسته در گرداب‏هاى دنيا فرو مى‏رود تا غرق شود و از سرزمينى ديگر مى‏افتد تا سرانجام به هلاكت رسد. رسول اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: لَوْ كانَ لْابْنِ آدَمَ وادِيانِ مِنْ ذَهَبٍ لْا بْتَغى وَراءَ هُما ثالِثاً، وَ لايَمْلأَ جَوْفَ ابْنِ آدَمَ إلَّا التُّرابُ، وَ يَتُوبُ عَلى مَنْ تابَ. اگر براى فرزند آدم دو وادى طلا باشد وادى سوّمى مى‏طلبد و جز خاك چيزى شكم اين انسان را پر نمى‏كند و خداوند توبه هر كه را توبه كند مى‏پذيرد. و نيز فرمود: مَنهُومانِ لايَشْبَعانِ: مَنْهُومُ الْعِلْمِ وَ مَنْهُومُ الْمالِ. دو گرسنه‏اند كه سير نمى‏شوند: گرسنه دانش و گرسنه ثروت. و فرمود: يَشيبُ ابْنُ آدَمَ و تَشِبُّ فيهِ خَصْلَتانِ: الْحِرْصُ وَ طُولُ الْأَمَلِ. آدميزاد پير مى‏شود و دو خصلت در او جوان مى‏گردد: حرص و آرزوى دراز. امام باقر عليه السلام فرمود: مَثَلُ الْحَريصِ عَلَى الدُّنْيا كمَثَلِ دُودَةِ الْقَزِّ كُلَّما ازْدادَتْ مِنَ الْقَزِّ عَلى نَفْسِها لَفّاً كانَ أبْعَدَ لَها مِنَ الْخُرُوجِ حَتّى‏ تَمُوتَ غَمّاً. حريص بر دنيا مانند كرم ابريشم است، هر چه بيشتر برگرد خود مى‏پيچد راه بيرون آمدنش دورتر و بسته‏تر مى‏شود تا از غصّه بميرد. 👈 ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏ 5 ، ص: 351 👌 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
1 7 ✳️ يكى از بزرگان فرموده است: «از شگفتى‏هاى انسان اين است كه اگر او را خبر دهند كه در دنيا هميشه خواهى ماند، حرص او بر جمع كردن مال بيش از اين نخواهد بود كه اكنون با اين عمر كوتاه و بهره‏مندى اندك و انتظار مرگ حرص مى‏ورزد.» و چه زيان و خسرانى بيشتر و بدتر از اين كه انسان در طلب چيزى برآيد كه هلاكش در آن است؟ و چه جاى انديشه و ترديد است كه هرگاه انسان بر اموال دنيا حرص بورزد همين هلاك كننده اوست. رسول خدا صلى الله عليه و آله در باب قناعت كه ضدّ حرص است فرمود: طُوبى لِمَنْ هُدِىَ لِلإسْلامِ، وَ كانَ عَيْشُهُ كَفافاً وَ قَنِعَ بِهِ. خوشا حال آن كه به اسلام هدايت يابد و معيشت او به قدر باشد و به آن قناعت ورزد. و نيز فرمود: كُنْ وَرِعاً تَكُنْ أعْبَدَ النّاسِ، وَ كُنْ قانِعاً تَكُنْ أشْكَرَ النّاسِ، وَ أحِبَّ لِلنّاسِ ما تُحِبُّ لِنَفْسِكَ تَكُنْ مُؤْمِناً. پرهيزكار باش تا عابدترين مردم بحساب آئى و قانع باش تا سپاس گزارتر از همه باشى و هر چه براى خود خواهى براى مردم بخواه تا مؤمن باشى. رُوِىَ أنَّ مُوسى سَأَلَ رَبَّهُ تَعالى وَ قالَ أىُّ عِبادِكَ أغْنى؟ قالَ: أقْنَعُهُمْ لِما أعْطَيْتُهُ. موسى از حضرت حق تعالى پرسيد كداميك از بندگان تو غنى‏ترند؟ پاسخ آمد هر كدام قانع‏ترند. اميرالمؤمنين عليه السلام فرمود: ابْنَ آدَمَ إنْ كُنْتَ تُريدُ مِنَ الدُّنْيا ما يَكْفيكَ فَإنَّ ايْسَرَ ما فيها يَكْفيكَ، وَ إنْ كُنْتَ إنَّما تُريدُ ما لايَكْفيكَ فَإنَّ كُلَّ ما فيها لا يَكْفِيكَ. اى پسر آدم! اگر از دنيا به اندازه كفايت مى‏خواهى اندكى از آن تو را كافى است و اگر زيادتر از كفايت مى‏طلبى همه آنچه در آن است تو را كفايت نمى‏كند. ثروتى كه از باب لطف و رحمت و از مسير حلال نصيب انسان مى‏شود، نبايد نزد انسان جمع شود و در خرج كردن آنهم نبايد به راه اسراف رفت، به هنگام ثروتمند شدن هم بايد قناعت پيشه كرد، به اين معنى كه به اندازه كفايت از ثروت خرج شود و مازاد آن در راه خدا قرار گيرد. تكاثر و اسراف و تبذير و افراط و تفريط و حرص و بخل در هر صورت حرام‏ شرعى و مايه گرفتارى در دنيا و برزخ و قيامت است. 👈 ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏ 5 ، ص: 353 👌 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
1 8 ✳️ راه علاج حرص‏ بزرگان دين جهت علاج حرص دو پيشنهاد كرده‏اند: 1- علاج علمى: خوبى و شرافت و عزّت نفس و فضيلت آزادگى را كه در قناعت نهفته است به ياد داشته باشد و بدى و پستى و تحمّل و خوارى و ذلّت و پيروى از شهوت و هواى نفس را متذكّر باشد و بداند هر كه عزّت نفس را بر شهوت و شكم برنگزيند كم‏عقل و ناقص الايمان است. سپس توجّه كند كه جمع كردن مال و ثروت چه آفات دنيوى و عقوبت‏هاى اخروى در پى دارد و بينديشد كه بزرگان از انسان‏ها و شريف‏ترين و عزيزترين آدميان يعنى پيامبران و اوصياى ايشان و پيروان پارساى آنان چگونه به اندكى از دنيا قناعت و شكيبايى كردند. و در شيوه كافران از يهود و نصارا و مردمان فرومايه و مال اندوز و پول‏پرست بنگرد كه چگونه در خوشگذرانى و تن‏پرورى و جمع ثروت به سر مى‏برند. بعد از اين تأمّل گمان نمى‏رود كه در پيروى و اقتدا به بهترين آدميان ترديد نمايد و راه و رسم مردم پست و فرومايه دنيا را برگزيند، بلكه انسان انديشمند مى‏داند كه حريص سگ صفت كه همّتش لذّات دنياست از مرتبه انسانيت بيرون است و در زمره چارپايان به شمار مى‏رود؛ زيرا حرص بر شهوت‏هاى شكم و فرج از لوازم بهيميّت‏است و حريص‏ترين مردم بر شهوات در اين صفت به درجه چارپايان نمى‏رسد. هيچ حريص شكم‏پرستى نيست مگر اين كه خوك از او بيشتر مى‏آميزد و آشكار است كه حريص در مرتبه خوكان و خران و يهوديان است و قانع در مرتبت جز با انبيا و اوليا انباز و همانند نيست و سنجيده نمى‏شود. و بعد از تأمّل در آنچه‏ گفته شد معالجه علمى تمام مى‏شود و بدان وسيله برطرف كردن آزمندى و اكتساب قناعت آسان مى‏گردد. 2- علاج عملى: اين است كه در امر معيشت ميانه‏روى پيش گيرد و تا آن جا كه ممكن است درهاى مخارج را ببندد و به اندازه لازم اكتفا كند؛ زيرا كسى كه پرخرج باشد قناعت براى او ممكن نيست. درآمد ممكن است از جانب حضرت حق فراوان باشد، ولى درآمد فراوان نبايد انسان را به پرخرجى بيندازد، بايد براى خود به اندازه خرج كرد و مازادش را در راه خدا براى ديگران خرج كرد. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: ما عالَ مَنِ اقْتَصَدَ. هر كه ميانه روى پيشه كند محتاج نگردد. و نيز فرمود: ثَلاثٌ مُنْجِياتٌ: خَشْيَةُ اللَّهِ فِى السِّرِّ وَ الْعَلانِيَةِ، وَ الْقَصْدُ فِى الْغَناءِ وَ الْفَقْرِ، وَالعَدْلُ فِى الرِّضا وَ الْغَضَبِ. سه چيز نجات دهنده است: ترس از خدا در نهان و آشكار و ميانه‏روى در توانگرى و فقر و عدالت در حال خشنودى و خشم. و نيز آن حضرت فرمود: التَّدْبيرُ نِصْفُ الْمَعيشَةِ. تدبير نيمى از زندگى است. اميرالمؤمنين عليه السلام فرمود: الْقَصْدُ مَثْراةٌ، وَ السَّرَفُ مَتْواةٌ. 👈 ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏ 5 ، ص: 355 👌 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
1 9 ✳️ ميانه روى ثروت خيز و زياده روى هلاك‏انگيز است. امام سجّاد عليه السلام فرمود: لِيُنفِقِ الرَّجُلُ بِالْقَصْدِ وَ بُلْغَةِ الْكَفافِ، وَ يُقَدِّمْ مِنْهُ الْفَضْلَ لآِخِرَتِهِ، فَإنَّ ذلِكَ أبْقى لِلنِّعْمَةِ، وَ أقْرَبُ إلَى الْمَزيدِ مِنَ اللَّهِ وَ أنْفَعُ فِى الْعافِيَةِ. مرد بايد به اندازه و به اقتصاد خرج كند و زيادى مال را براى آخرت فرستد كه اين روش نعمت را پايدارتر مى‏سازد و به افزوده شدن از جانب خداى تعالى نزديك‏تر و به عافيت نافع‏تر است. امام صادق عليه السلام فرمود: إنَّ الْقَصْدَ أمْرٌ يُحِبُّهُ اللَّهُ، وَ إنَّ السَّرَفَ أمْرٌ يُبْغِضُهُ اللَّهُ، حَتّى‏ طَرْحَكَ النَّواةَ فَإنَّها تَصْلَحُ لِشَى‏ءٍ، وَ حَتّى صَبَّكَ فَضْلَ شَرابِكَ خداوند ميانه‏روى را دوست و اسراف را دشمن دارد، حتى دورانداختن هسته خرما را كه آنهم به كار مى‏آيد و حتى دور ريختن زيادتى آب آشاميدنى را. و نيز آن حضرت به عُبيد فرمود: يا عُبَيْدُ إنَّ السَّرَفَ يُورِثُ الْفَقْرَ، وَ إنَّ الْقَصْدَ يُورِثُ الْغَناءَ. اسراف فقر مى‏آورد و ميانه‏روى بى‏نيازى و توانگرى. «انسان در معيشت و مال دنيا نبايد به بالاتر از خود نگاه كند بلكه به پست‏تر از خود بنگرد كه شيطان نظر هر كسى را در امر دنيا به بالاتر از خود متوجّه مى‏سازد و به او مى‏گويد در طلب دنيا كوتاهى و سستى مكن كه مالداران تنعّم و خوشگذرانى مى‏كنند و خوراك‏هاى لذيذ مى‏خورند و جامه‏هاى نيكو مى‏پوشند؛ و در كار دين چشم آدمى را به پست‏تر از خود مى‏گشايد و مى‏گويد: چرا بر خود تنگ و سخت مى‏گيرى و اين قدر از خدا مى‏ترسى و حال آن كه فلان از تو عالم‏تر است و از خدا نمى‏ترسد.» «2» سفارش پيامبر صلى الله عليه و آله درباره حرص‏ ابوذر فرمود: خليل من، رسول اللَّه مرا سفارش كرد كه در امر دنيا به پايين‏تر از خود بنگرم نه به بالاتر از خود. إذا نَظَرَ أحَدُكُمْ إلى مَنْ فَضَّلَهُ اللَّهُ تَعالى عَلَيْهِ فِى الْمالِ وَ الْخَلْقِ، فَلَيَنْظُرْ إلى مَنْ هُوَ أسْفَلَ مِنْهُ مِمَّن فَضَّلَ عَليْه. وقتى يكى از شما به كسى مى‏نگرد كه خداوند در مال و جمال وى را برترى داده، بايد به پست‏تر از خود نيز نگاه كند. در هر صورت حرص ورزى به مال، شهوت، مقام، نتيجه‏اى جز هلاكت دنيا و آخرت ندارد و اين حقيقتى است كه علم و تجربه و تاريخ ثابت كرده است. 👈 ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏ 5 ، ص: 355 👌 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
1 10 ✳️ كلام اميرالمؤمنين عليه السلام در باب حرص‏ از اميرالمؤمنين عليه السلام در باب حرص و حريص، حكمت‏هاى پرمغزى روايت شده كه لازم است به قسمتى از آنها اشاره شود: الْحَريصُ تَعِبٌ. آدم حريص در رنج است. الْحِرصُ مَطِيَّةُ التَّعَبِ. حرص مركب رنج و مشقّت است. الْحِرصُ عَلامَةُ الْفَقْرِ. حرص نشانه فقرِ [عقلى و قلبى و روحى‏] است. الْحَريصُ لا يَكْتَفى. حريص به هيچ چيز قناعت نمى‏كند. الْحَريصُ عَبْدُ الْمَطامِعِ. حريص برده طمع كارى‏هاست. الْحِرصُ عَلامَةُ الأْشْقِياءِ. حرص نشانه تيره‏بختان است. الْحِرصُ يُفْسِدُ الإْيقانَ. حرص تباه كننده يقين است. الْحِرصُ يُذِلُّ وَ يُشْقِى. حرص ذليل و بدبخت مى‏كند. الْحِرصُ يَنْقُصُ قَدْرَ الرَّجُلِ، وَ لايَزيدُ فى رِزْقِهِ. حرص جاه مرد را كم مى‏كند و چيزى به رزقش نيفزايد. الْحَريصُ فَقيرٌ وَ لو مَلَكَ الدُّنْيا بِحَذا فيرِها. حريص تهيدست است گرچه تمام دنيا را مالك شود. لا حَياءَ لِحَريصٍ. براى حريص حيا نيست. الْحِرْصُ مُوقِعٌ فى كَثيرِ الْعُيُوبِ. حرص آدمى را در بسيارى از عيوب مى‏افكند. قَتَلَ الْحِرصُ راكِبَهُ. حرص قاتل حريص است. سُئِلَ أميرُالْمُؤْمِنينَ عليه السلام: أىُّ ذُلٍّ أذَلُّ؟ قالَ: الْحِرْصُ عَلَى الدُّنْيا. از اميرالمؤمنين عليه السلام پرسيدند: كدام پَستى پست‏تر است؟ فرمود: حرص بر دنيا. الْحَريصُ أسيرُ مَهانَةٍ لايُفَكُّ أسْرُهُ. حريص اسير نوعى از پستى است كه رهايى از آن ندارد. 👈 ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏ 5 ، ص: 359 👌 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
1 11 ✳️ ابوبصير مى‏گويد: حضرت صادق عليه السلام به من فرمود: أما تَحْزَنُ؟ أماتَهْتَمُّ؟ أما تَأْلَمُ؟ قُلْتُ: بَلى وَاللَّهِ، قالَ: فَإذا كانَ ذلِكَ مِنْكَ فَاذْكُرِ الْمَوْتَ وَ وَحْدَتَكَ فى قَبْرِكَ، وَ سَيَلانَ عَيْنِكَ عَلى خَدَّيْكَ، وَ تَقَطُّعَ أوْصالِكَ، وَ أكْلَ الدُّودِ لَحْمَكَ وَ بَلاكَ، وَانْقِطاعَكَ عَنِ الدُّنْيا، فَإنَّ ذلِكَ يَحُثُّكَ عَلَى الْعَمَلِ، وَ يَرْدَعُكَ عَنْ كَثيرٍ مِنَ الْحِرصِ عَلَى الدُّنْيا. آيا محزون و مهموم و غصه‏دار نمى‏شوى؟ عرضه داشتم: چرا، به خدا قسم، فرمود: چون چنين شدى مرگ و تنهايى‏ات را در قبر به يادآور و زمانى كه دو چشمت بر صورتت مى‏ريزد و روابط بدنت از هم مى‏گسلد و كرم گوشتت را مى‏خورد و بدنت مى‏پوسد و از دنيا جدامى شوى كه چنين توجّهى تو را ترغيب به عمل براى خدا مى‏كند و از بسيارى از حرص بر دنيا بازت‏ مى‏دارد. امام صادق عليه السلام فرمود: حُرِمَ الْحَريصُ خَصْلَتَيْنِ، وَلَزِمَتْهُ خَصْلَتانِ: حُرِمَ الْقَناعَةَ فَافْتَقَدَ الرّاحَةَ، وَ حُرِمَ الرِّضا فَافْتَقَدَ الْيَقينَ. حريص دو خصلت را از دست مى‏دهد و دچار دو خصلت مى‏شود: قناعت را از دست مى‏دهد و دچار ناراحتى مى‏گردد و از رضا به داده حق محروم مى‏شود و گرفتار شك و ترديد و اضطراب خواهد شد. امام صادق عليه السلام از پدرانش از رسول خدا صلى الله عليه و آله روايت مى‏فرمايد: مِنْ عَلاماتِ الشِّقاءِ جُمُودُ الْعَيْنِ، وَ قَسْوَةُ الْقَلْبِ، وَ شِدَّةُ الْحِرْصِ فى طَلَبِ الرِّزْقِ، وَالْاصْرارُ عَلَى الذَّنْبِ. چهار چيز از نشانه‏هاى بدبختى است: خشكى چشم، سنگدلى، شدّت حرص در طلب رزق و پافشارى بر گناه. امام صادق عليه السلام مى‏فرمايد: چون نوح از كشتى پياده شد ابليس به نزد او آمد و گفت: مردى در روى زمين بزرگتر از تو به من منّت ندارد، از خدا خواستى اين جمعيّت فاسق نابود شود، بنابراين من از دنبال كردن مردم راحت شدم، آيا دو پند به تو نياموزم؟: از حسد بپرهيز كه با من آن كرد كه مى‏بينى و از حرص دورى كن كه به آدم ابوالبشر آن كرد كه ديدى 👈 ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏ 5 ، ص: 361 👌 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
👈🎙 صوتی تصویری با صدای : حاج حسین دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ ذکری که عجل توصیه فرمودند : « یا محمّد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین، ‌یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی ». 🌹 یک غزل از مرحوم فیض کاشانی رحمت الله علیه که ما خطاب به حضرت ولیعصر ارواحنا له الفدا عرضه می داریم: 👈 زار و نزار و خسته ام و بی قرار دوست از من ای صبا ببر خبری تا دیار دوست گو یاد کن زحال جگر خستگان هجر آن شب که هست روز و شب اندر کنار دوست کی در خور غمست و فراق آنکه سالها بوده است در نعیم وصال و جوار دوست قطع امید کرده زدنیا و آخرت نومید از دو عالم و امیدوار دوست بر رهگذار دوست نشسته است منتظر بر کف گرفته جان ز برای نثار دوست درگردنت صبا چو تنم خاک ره شود در کوی دوست ریزش و در رهگذار دوست ای آنکه واقفی زدرون و برون کار رمزی بما بگوی ز اسرار کار دوست جز کار و بار دوست ندانیم کار و بار دگر مائیم جانی و دلی و کار و بار دوست صبر و وفا نیاز وفنا کار ماست جور و جفا و غنچ و دلالست کار دوست ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
🙏 لطفا برای دسترسی به ادعیه کتاب نورانی صحیفه سجادیه (متن و صوت) ، با ذکر خالصانه ، در فهرست زیر روی هر یک از عناوین دعا کیک کنید👇 " اللهم صل علی محمد و آل محمد " 1- دعا در ستایش خدای عزوجل 2- دعا بر محمد و آل محمد 3- دعای آنحضرت بر حاملان عرش 4- دعای آنحضرت برآنان که به پیامبران ایمان آورده اند 5- دعای آنحضرت برای خود و نزدیکانش 6- دعای آنحضرت به وقت صبح و شام 7- دعای آنحضرت به وقت مهمات و رنج 8- دعای آنحضرت در پناه بردن به خداوند 9- دعای آن حضرت در شوق به آمرزش 10- دعای آنحضرت در‌ مقام التجاء ‌به‌ خداى تعالى 11- دعای آنحضرت در عاقبت به خیری 12- دعای آنحضرت در اقرار به گناه 13- دعای آنحضرت در طلب حاجت ها 14- دعای آنحضرت در دادخواهی از ستمگران 15- دعای آنحضرت به وقت بیماری 16- دعای آنحضرت در طلب بخشش و آمرزش گناهان 17- دعای آنحضرت چون نام شیطان برده می شد 18- دعای آنحضرت در دفع بلاها و سختی ها 19- دعای آنحضرت به وقت درخواست باران 20- دعای آنحضرت در مکارم اخلاق 21- دعای آن حضرت به وقت رویدادهای اندوه بار 22- دعای آنحضرت در سختی و گرفتاری 23- دعای آنحضرت برای تندرستی 24- دعای آنحضرت برای پدر و مادر 25- دعای آنحضرت برای فرزندانش 26- دعای آنحضرت برای همسایگان و دوستانش 27- دعای آنحضرت برای مرزداران 28- دعای آنحضرت در ترس از خدا 29- دعای آنحضرت به وقت تنگی رزق 30- دعای آنحضرت برای ادای وام 31- دعای آنحضرت در توبه و بازگشت 32- دعای آنحضرت در نماز شب 33- دعای آنحضرت در درخواست خیر و نیکی 34- دعای آنحضرت به هنگام گرفتاری 35- دعای آنحضرت در رضا به قضای حق 36- دعای آنحضرت به وقت شنیدن رعد 37- دعای آنحضرت در شکر 38- دعای آنحضرت در عذر خواهی از حق 39- دعای آنحضرت در طلب عفو 40- دعای آنحضرت به وقت یاد مرگ 41- دعای آنحضرت در درخواست پرده پوشی 42- دعای آنحضرت به وقت ختم قرآن 43- دعای آنحضرت به وقت دیدن ماه نو 44- دعای آنحضرت به وقت فرارسیدن ماه رمضان 45- دعای آنحضرت به هنگام وداع ماه رمضان 46- دعای آنحضرت در روز عید فطر و جمعه 47- دعای آنحضرت در روز عرفه 48- دعای آنحضرت در روز عید قربان و جمعه 49- دعای آنحضرت در دفع مکر دشمنان 50- دعای آنحضرت در ترس از حق 51- دعای آنحضرت در تضرع و زاری به درگاه حق 52- دعای آنحضرت در اصرار در طلب 53- دعای آنحضرت در اظهار فروتنی 54- دعای آنحضرت در رفع اندوه ها ◀️کانال 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) دعای سیدالساجدین(ع) در # و خوف از خدا ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین(ع) در خوف از خدا: 🔹فأَسْأَلُكَ - اللَّهُمَّ - بِالْمَخْزُونِ مِنْ أَسْمَائِكَ، وَ بِمَا وَارَتْهُ الْحُجُبُ مِنْ بَهَائِكَ، إِلا رَحِمْتَ هَذِهِ النَّفْسَ الْجَزُوعَةَ، وَ هَذِهِ الرِّمَّةَ الْهَلُوعَةَ، الَّتِى لا تَسْتَطِيعُ حَرَّ شَمْسِكَ، فَكَيْفَ تَسْتَطِيعُ حَرَّ نَارِكَ،؟ وَ الَّتِى لا تَسْتَطِيعُ صَوْتَ رَعْدِكَ، فَكَيْفَ تَسْتَطِيعُ صَوْتَ غَضَبِكَ؟🔹 🔸پس خداوندا! از تو میخواهم به نام هايى كه در گنج پنهان خود اندوخته اى و به آن روشنى تو كه در پس پرده ها پوشيده است، بر اين جان بی تاب ببخشايى و بر اين استخوان پوسيده رحمت آورى، چون تاب گرمى آفتاب تو را ندارد. چگونه تحمل گرمى آتش دوزخ كند؟ توانايى شنيدن بانگ رعد ندارد، چگونه خبر خشم تو را بشنود🔸 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🙏 بار خدايا! منی که طاقت گرما و سرما ندارم ضعیفم ضعیف کجا طاغت آتش ات را دارم؟ منی که از صدای و آسمانت مو بر بدنم راست میشود و هراسان از جا می پرم کجا تحمل خشم و غضبت را دارم؟ به ات که مکتوم است و پنهان اصلا یک چیز بگویم : به حق آن استخوانی که زیر سم ستوران خرد شد و له!!! و آن استخوانی که در مدینه بین در و دیوار شکست .... ( که همه این استخوان ها اگر با عظمت تر از اسم اعظم نباشد کمتر نیست) به این مشت پوست و استخوان ضعیف رحم کن یا الله ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2