eitaa logo
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
1.2هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
379 ویدیو
205 فایل
﷽💫طلبه ای ساده محضر اساتیدعظیم القدر @abedini ⚡لیسانس نرم افزار ⚡ارشد مهندسیIT با پایان نامه برگزیده کشوری درجشنواره علامه حلی ⚡دکترای عرفان اسلامی ⚡ zil.ink/salehi786 💠پاسخها @Salehi786 📲نرم‌افزار @SalehiApps ✅تدریس @Shia_erfan 🔶خصوصی @mSalehi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از استاد عابدینی
🌷 درس آنلاین انسان شناسی قرآنی 🔸 با سخنرانی 📌ادامه درس گفتارهای نظام اندیشه اسلامی که طی ٣٠ جلسه در ماه رمضان سال ١٣٩٨ ارائه شده بود (متن و صوت آن جلسات👇) ⚡ eitaa.com/abedini/1916 ایتا ⚡ t.me/ostadabedini/2687 تلگرام ✅ ان‌شاءالله این مباحث امسال در بهار قرآنی ماه مبارک رمضان ١۴٠٠ شمسی تکمیل خواهدشد. 🔻از ابتدای ماه رمضان، هر روز (سی روز غیر از جمعه ها)، از ساعت ۱٢ الی ۱۳ 🔴 پخش آنلاین در دو بستر آپارات و هیئت آنلاین 👇 🌐 www.aparat.com/howzeolumeeslami/live 🌐 http://heyatonline.ir/heyat/3054 👌لینک هیأت آنلاین با ترافیک کاملا رایگان 🔸ان شاء الله، با همکاری دفتر نهاد (حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان)، صوت هر جلسه، در کانالهای استاد عابدینی در پیام‌رسانهای سروش، ایتاء، و تلگرام، ارائه خواهد شد. 🔸 ✅ کانال استاد عابدینی 🔸 @abedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ماه مبارک رمضان 🔹 ماه مبارک رمضان را از دست ندهید. عزیزان سروران لحظه‌ لحظه ماه مبارک رمضان نور است و نور است و نور. . فقط و فقط، از خدا بخواهیم در این یک ماه اگر بشود ان‌شاءالله مطلقا گناه نکنیم،‌ گناه نگوییم گناه نکنیم، چشم ما گناه نکند گوش ما گناه نکند زبان ما گناه نکند دست و پایمان گناه نکند . ان‌شاءالله دل را از هر آنچه جز خداست، حرم خدا را از هر آنچه جز خداست پاک کنیم تطهیر کنیم که امام صادق(ع) فرمودند: الْقَلْبُ حَرَمُ اللَّهِ فَلَا تُسْكِنْ حَرَمَ اللَّهِ غَيْرَ اللَّه 📻 رادیو توحید @radio_towhid 📱اینستاگرام | تلگرام | ایتا | بله | کست باکس روی هر اسم بزنید تا به لینک مربوطه وارد شوید👆
جدول مراقبه رمضان.pdf
837.2K
🌀 جدول مراقبه‌ی رمضانیه 📝 اعمال و اذکار ماه رمضان 📿 بالا رفتن عمل و مقبولیت آن، با صحت شرعی خیلی تفاوت دارد. اگر با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، در اعمال و کردار شما هیچ گونه تغییری پدید نیامد و راه و روش شما با قبل از ماه صیام فرقی نکرد، معلوم می‌شود روزه‌ای که از شما خواسته‌اند محقق نشده است؛ آنچه انجام داده‌اید روزه عامه حیوانی بوده است. (امام خمینی قدس سره) 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔹 جدول مراقبه را دانلود کنید و با انجام عمل هر روز، خانه‌ی مربوط را علامت بزنید. 🔹 هر فردی مطابق توان و ظرفیت خود اذکار را انتخاب کند و لازم نیست همه‌ی اعمال را انجام دهید. 📌 دانلود فایل Pdf در پیوست 🌱 Eitaa.com/Manahejj 🔸 @Salehy @Salehi786
04- نظام اندیشه2 بهار 1400.mp3
20.7M
🔸جلسه ۴ 👆 - پنجشنبه ٢۶ فروردین ۱۴۰۰ ⚡ ماه مبارک رمضان، ماه عبور از تعلقات بدن و خود بدن پنداری، با انقطاع از مشتهیات بدنی در روزه، و اتصال به خود حقیقی و حقیقت باقی و الهی در روحمان که وجه الله و نور خداست. ⚡ تبیین مقام «خلیفة الله مطلق» (حقیقت الروح) در پنج تعبیر دینی: ١. تجلی اعظم الهی ٢. ظهور مطلق الهی ٣. اسم اعظم الهی (کلمه تامه الهی) ۴. وجه الله اعظم ۵. آیت کبری (آیت الله اعظم) ⚡رابطه میان انسان کامل خليفة الله (ظهور مطلق حق) با مخلوقات دیگر (ظهورات مقید)، و رابطه این مظاهر با خدای سبحان (وجود مطلق حق) ⚡ تمایز نظام وجود (ثبوت و هستی)، با نظام ظهور (اثبات و ادراک و سلوک انسان) 🔻ادامه نکات👇 🌐 https://eitaa.com/salehy/1470 🔸 ✅ کانال تدریس مباحث انسان شناسی 🔸 @Nezam_Andishe 🔸 @Salehy @Salehi786
بسم الله 🔸نکات جلسه 4 درس 🔻ماه مبارک رمضان، ماه عبور از تعلقات بدن و خود بدن پنداری، با انقطاع از مشتهیات بدنی در روزه، و اتصال به خود حقیقی وحقیقت باقی و الهی در روحمان است که وجه الله و نور خداست - در ایام قدسی ماه رمضان، از ابتدا دارد ایجاد آمادگی در جان ما میشود برای ظهور مطلق الهی، با نزول حقیقت الروح و ملائکه الهی در شب قدر، که راه یافتن به حقیقت نور خدا در خلیفة الله و امام زمانمان است - اگر این آمادگی با عبادت جمعیمان در ماه رمضان ایجاد شود، در شب قدر ٢٣ ماه رمضان که نور مقام الروح خلیفة الله مطلق در جانمان کشف میشود، در سحرش ندای آسمانی جبرئیل ع بر ظهور نور امام زمان در جهان هم برای اهل ایمان کشف میشود - آمادگی یافتن با توجهات روزانه ماست به قرآن و مناجات و دعاهای اسماء الله (دعای سحر، جوشن کبیر، و...)، ضمن پاکسازی چشم و گوش و زبان و کل ارکان وجودمان از محرمات و هر مخالف رضایت خدا - در این مراقبه الهی در ماه رمضان، در هر وجهی از وجودمان، نور اسمی از اسماء الله را می یابیم؛ در چشم نور اسم بصیر الهی، و در گوش نور اسم سمیع الهی، و در زبان نور اسم متکلم الهی، و در خیال نور اسم مصوّر الهی، و در حافظه نور اسم حفیظ الهی، و در دست ها نور اسم مماسک و فعال الهی، و در پاها نور اسم ذو البطش الهی، و... - با تجلی اسماءالله در جانمان، رفته رفته قرب نوافل و فرائض در جان ما محقق میشود، که با نور خدا می‌بینیم و می‌شنویم و می‌گوییم و فعالیت میکنیم (در قرب نوافل)، و بالاتر در قرب فرائض، به شعاع نور امام و شأن او شدن، در تمام ارکان وجودمان وجه الله شویم (در چشم عینُ الله، در زبان لسان الله، در گوش اذن الله، در اراده مشیة الله، در دست یدُ الله، و...) - وقتی مراقبه کنیم که جز برای رضای خدا کاری نکنیم، تماما وجودمان به نور خدا روشن می‌شود، و حقیقت نور روح الهی تمام ارض و بدن زمینی ما را روشن خواهد کرد و نور خدا را آشکارا می‌بینیم که «أَشرَقَتِ الأرضُ بِنورِ رَبِّها» و «اللهُ نورُ السَّماواتِ و الأرض» - اینگونه جنبه وجهُ اللهی و حقیقت نوری در وجودمان را کشف و شکوفا کنیم، که گنج و گوهری نورانی پنهان شده در زیر خاکهای بدنمان است. 🔻باید خود حقیقیمان را در ماه رمضان کشف کنیم 🔻و بعظمتك‌ التى ملأت‌ كل‌ شئ، و بوجهك‌ الباقى بعد فناء كل‌ شئ، وبأسمائك‌ التى ملأت‌ أركان‌ كل‌ شئ، وبعلمك‌ الذى أحاط‍‌ بكل‌ شئ، و بنور وجهك‌ الذی اضاء له کل شئ، یا نورُ یا قدوس - در این👆فراز دعای کمیل، به حقیقت پر بودن تمام ارکان همه اشیاء از اسماءالله توجه می‌کنیم، تا تمام ارکان وجودخودمان را هم اختیارا مملوّ از توجه به نور اسماءالله در آنها کنیم و خود حقیقیمان را در ظهور اسماء الهی در وجودمان کشف کنیم، که این همان آشکار شدن تربیت و تعلیم الهی به جانمان است که فرمود: «علّم آدم الأسماء کلها» 🔻رابطه میان انسان کامل خليفة الله (ظهور مطلق حق) با مخلوقات دیگر (ظهورات مقید)، و رابطه این مظاهر با خدای سبحان (وجود مطلق حق) - استفاده از مثال نور و آینه، در رابطه "آئینه نامحدود و صاف و زلال و تمام‌نمای انسان کامل (خلیفة الله)" (ظهور مطلق الهی)، با تابش نور انعکاسش در آئینه خردهای محدود و مقعّر و محدّب در مخلوقات (ظهورات مقید الهی)، و رابطه همه‌شان با نور خدای سبحان (هستی محض و وجود مطلق حق) - تمایز نظام وجود (ثبوت و هستی)، با نظام ظهور (اثبات و ادراک و سلوک انسان) - حرکت مطلق انسان در نظام ظهور و سلوک بسوی ظهور نامتناهی خدای سبحان - رابطه قلبِ انسان با تجلی خدا در قرآن - عطش نامتناهی انسان به خدای سبحان 🔻تنها راه آرامشِ در حس فقر و نیاز ذات انسان با توجهش به ذکر خدای سبحان است، یعنی خود را فقط بنده‌ی خدا و وابسته به خدا بیابد 🌷ضرورت وجود حجت در زمین: ضرورت وجد و یافتن و درکِ «فقر مطلق و تام وجودی» در یک نفس انسانی بر زمین، که با «وجد فقر مطلق در او»، فیض وجود حق بر او بجوشد، و بر تمام مراتب وجود در دامنه‌ی مقیدات از فقر مطلق او جاری شود - تا حجتِ افقر الی الله نباشد که تمام مقیدات را عائله خویش ببیند و دامنه فقر خویش در دعا را فقر تمام هستی به اطلاقش بیابد، اگر او نباشد هیچ اخذی از حضرت غنی حمید دریافت نمیشود - اوست که همه را خویش میبیند، و از فقر تمام دامنه‌ی وجودی خویش در تمام هستی، به محضر ارباب ابراز حاجت و اضطرار میکند، و جوشش فیض وجودی حق را اخذ کرده و با تشعشع خویش به تمام موجودات مقید میرساند - اوست افقر خلق الی الله، که واسطه فیض حق به خلق میشود - اوست افقر ظروف خلقی، نسبت به انوار الهی در اسماءالله، یعنی فقرش اتمّ است به کلمات تامه اسماء الله، که تمام اسماءالله به تمام مراتبشان جاری در قلب حجت الهی هستند، و چون او افقر و اتم به اسماء الهی است حامل اسم اعظم الهی در مرتبه‌ی تامّ اتمّ اسماء است 🔸 @Nezam_Andishe 🔸 @Salehy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹دنیای‌ظلمانی آرزوی حرمت بر دلِ شیدا مانده مثل یک قطره که در حسرتِ دریا مانده همه رفتند ولی نوکرِ بیچاره‌ی تو باز هم از سفرِ کرب و بلا جا مانده... 🔸نوحه خوانی زیبای مداح نوجوان لبنانی در کنار مداح عراقی 🔹 t.me/BKfarsi 🔸 @Salehy
بسم الله 🔸 سلوک عاشقانه در محبت الهی ◽️١ 🔸علامه طباطبایی(رحمةالله علیه) : [المیزان، جلد ۱، صفحه ۳۷٣و٣٧۴] 🔸أن العبد إذا أخذ إیمانه فی الاشتداد و الإزدیاد انجذبت نفسه إلی التفکیر فی ناحیة ربه، و استحضار أسمائه الحسنی، و صفاته الجمیلة المنزهة عن النقص و الشین، ♥️و لا تزال تزید نفسه انجذابا، و تترقی مراقبة حتی صار یعبد الله کأنه یراه و أن ربه یراه، و یتجلی له فی مجالی الجذبة و المراقبة و الحب، فیأخذ الحب فی الاشتداد، لأن الإنسان مفطور علی حب الجمیل، و قد قال تعالی: «وَ الَّذِینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلّٰهِ»: البقرة-۱۶۵. 🔸 ✅  وقتی ایمان بنده خدا رو به شدت یافتن و افزایش یافتن می‌گذارد، نفسش جذب می‌شود به سوی تفکر و توجه به حضرت ربّ الاربابش، و احساس حضور یافتن نسبت به اسماء حسنای ربش و توجه به صفات زیبای پروردگارش و تنزیه صفات الهی که وصف محبوبم منزه از هر نقص و عیب است. ♥️و این جذبه و شور بنده، آنچنان در او رو به شدت مى‏گذارد، و مراقبت و ياد محبوب، رو به ترقى مى‏رود، تا آنجا كه وقتى به عبادت او مى‏ايستد، طورى بندگى مى‏كند، كه گويى خدایش را مى‏بيند و او براى بنده‏اش در جلوه‌گاه جذبه ها و مراقبه ها و محبت، تجلى مى‏كند، و این محبت‏ خدا همینطور رو به اشتداد و افزایش (بسوی بینهایت) دارد. چون که انسان حقیقت فطرت و خلقتش مفطور به دوست داشتن و محبت به «زیبای مطلق» است، آن‌چنان که فرمود: (وَ الَّذِینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لله)، آنها که ایمان دارند، خدا را به شدیدترین محبت دوست دارند). (بقره ۱۶۵) 🔸 🔸و صار یتبع الرسول فی جمیع حرکاته و سکناته لأن حب الشیء یوجب حب آثاره، و الرسول من آثاره و آیاته کما أن العالم أیضا آثاره و آیاته تعالی، ♥️و لا یزال یشتد هذا الحب ثم یشتد حتی ینقطع إلیه من کل شیء، و لا یحب إلا ربه، و لا یخضع قلبه إلا لوجهه، فإن هذا العبد لا یعثر بشیء، و لا یقف علی شیء و عنده شیء من الجمال و الحسن إلا وجد أن ما عنده أنموذج یحکی ما عنده من کمال لا ینفد و جمال لا یتناهی و حسن لا یحد، فله الحسن و الجمال و الکمال و البهاء، و کل ما کان لغیره فهو له، لأن کل ما سواه آیة له، لیس له إلا ذلک، و الآیة لا نفسیة لها، و إنما هی حکایة تحکی صاحبها، و هذا العبد قد استولی سلطان الحب علی قلبه، و لا یزال یستولی، و لا ینظر إلی شیء إلا لأنه آیة من آیات ربه، و بالجملة فینقطع حبه عن کل شیء إلی ربه، فلا یحب شیئا إلا لِله سبحانه و فی الله سبحانه. 🔸 ✅ چنین بنده‌ی عاشق خدا، در تمامی حرکات و سکناتش از رسول خدا (ص) پیروی می‌کند، چون وقتی انسان چیزی را دوست بدارد، آثار او را هم دوست میدارد، و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از آثار خداوند متعال و از آیات و نشانه‌های اوست، هم چنان که همه عالم نیز از آثار و آیات خداوند است، ولذا بنده‌ی عاشق خدا، عاشق رسول خدا و آیات الهی در عالم هستی هم می‌شود، که از آنها ظهور خدایش را بیابد. ♥️باز این محبت همچنان زیاد میشود و شدت می‌یابد، تا جایی که از کل اشیاء انقطاع می یابد بسوی اتصال به خدا، و تنها محبوبش خدایش میشود و عشقش خالص منحصر به خدا شده و جز به او تعلق ندارد و قلبش جز برای او خضوع نمی یابد. 🔸چنین بنده ای قلبش به هیچ چیزی گیر نمیکند، و بر حد هیچ چیزی که نصیبی از جمال و زیبایی داشته باشد توقف نمی یابد، مگر آنکه آن جمال را نشانه و نمونه ای از جمال لا یتناهی و حسن بی حد و کمال فنا ناپذیر خدایش می‌بیند. ✅ پس (این بنده می‌یابد که) حسن و جمال و بهاء، هر چه زیبایی هست از آن خداست، اگر غیر او هم سهمی از آن داشته باشد، آن نیز تمامش مُلک اوست، چون ما سوای خدا آیت او هستند، از خود چیزی ندارند. 🔸و اساساً آیت الهی از خودش هیچ خودیت و نفسیتی ندارد، نفسیت و واقعیت آیت، همانا حکایتگری از صاحب آیت است. این بنده هم که سراپای وجودش را سلطه محبت الهی پر کرده، و این استیلای محبت الهی از او زائل نمیشود. 🔸این بنده عاشق، به هیچ چیزی نظر نمیکند مگر بخاطر آنکه او آیتی از آیات خدایش هست. و بالجمله، او دیگر رشته محبت خود را از هر چیزی بسوی خدایش بریده، و به هیچ چیزی محبت نمی یابد مگر برای خدا و در راه خدا (بالجملة فینقطع حبه عن کل شیء إلی ربه، فلا یحب شیئا إلا لِله سبحانه و فی الله سبحانه). 🔸 👇👇👇
◽️٢ 🔸و حینئذ یتبدل نحو إدراکه و عمله فلا یری شیئا إلا و یری الله سبحانه قبله و معه، و تسقط الأشیاء عنده من حیز الاستقلال. 🔻 فما عنده من صور العلم و الإدراک غیر ما عند الناس لأنهم إنما ینظرون إلی کل شیء من وراء حجاب الاستقلال بخلافه، هذا من جهة العلم. 🔻و کذلک الأمر من جهة العمل فإنه إذا کان لا یحب إلا لله فلا یرید شیئا إلا لله و ابتغاء وجهه الکریم، و لا یطلب و لا یقصد و لا یرجو و لا یخاف، و لا یختار، و لا یترک، و لا ییأس، و لا یستوحش، و لا یرضی، و لا یسخط إلا لله و فی الله. 🔻فیختلف أغراضه مع ما للناس من الأغراض و تتبدل غایة أفعاله فإنه قد کان إلی هذا الحین یختار الفعل و یقصد الکمال لأنه فضیلة إنسانیة، و یحذر الفعل أو الخلق لأنه رذیلة إنسانیة. 🔻و أما الآن فإنما یرید وجه ربه، و لا هم له فی فضیلة و لا رذیلة، و لا شغل له بثناء جمیل، و ذکر محمود، و لا التفات له إلی دنیا أو آخرة أو جنة أو نار، و إنما همه ربه، و زاده ذل عبودیته، و دلیله حبه. 🔸 ✅ در این مرحله هست که بکلی نحوه ادراک و طرز فکر و طرز رفتار این عبد عاشق عوض میشود، یعنی به جایی می‌رسد که هیچ چیزی را نمی بیند مگر آنکه خدای سبحان را قبل از آن چیز، و با آن چیز می‌بیند، و موجودات در نظرش از مرتبه استقلال ساقط میشوند. 🔻 پس صور علمیه و طرز فکر چنین کسی غیر از دیگران است، برای اینکه دیگران به هر چیزی که نظر میکنند، از پشت حجاب استقلال نگاه می‌کنند، ولی او این حجاب را پس زده و این عینک از چشم برداشته، این از نظر علم و طرز فکر اوست. 🔻و همچنین، این عبد عاشق، از نظر عمل با دیگران فرق دارد، او از آنجایی که غیر خدا را دوست نمیدارد، قهرا جز تحصیل رضای او هدفی ندارد، اگر چیزی میخواهد و اگر امیدش میدارد، اگر از چیزی میترسد، اگر اختیار میکند و یا صرفنظر مینماید و یا مأیوس میشود، یا استیحاش میکند، یا راضی میشود، یا خشمناک میگردد، هیچکدام نیست مگر برای خدا و در راه خدا. 🔻پس هدفهای او با هدفهای مردم مختلف است، چون او تا کنون مانند سایر مردم هر چه میکرد به منظور کمال خود می‌کرد، به این منظور می‌کرد که یک فضیلت انسانی کسب کند، و اگر از کاری دوری میکرد و یا از خلقی دوری میگزید بدین جهت بود که آن عمل و آن خلق و خوی رذیله بود. 🔻ولی حالا هر کاری میکند بدان جهت میکند که محبوبش دوست دارد، و اگر نمی کند برای این نمیکند که محبوبش آن را کراهت دارد، و خلاصه همه هم و غمش محبوب است نه فضیلتی برایش مطرح است و نه رذیلتی، نه ستایش مردم و نه بارک اللَّه ایشان و نه یاد خیرشان، نه توجهی به دنیا دارد و نه به آخرت، نه بهشتی در نظر دارد و نه دوزخی، و روز به روز ذلت عبودیتش و دلیل محبتش بیشتر می‌شود. 🔸 🙏خدایا ما را هم بمانند علامه طباطبایی، در ظل ولایت مولا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)، از «عباد عاشق خویش» قرار بده🙏 الهی آمین 🔸 @Salehy @Salehi786
(قدّس سرّه) : 💐همه موجودات به حضرت دوست عشق مى ورزند، ولى اين انسان است كه به ولايت تامّه الهيّه مشّرف گرديده؛ كه: ✨«إِنِّي جاعِلٌ فِي الأَرضِ خَلِيفَةً»✨ 💐و انسان است که «ديوانه ی عشقِ خدا» است.💐 ✨ملائكه عشق حضرت دوست را (در حدّ اعلى) ندارند؛ اما تو اى انسان! بيا و قدمى در طريق سير و سلوك بنه؛ و با مجاهدات، پرده از رخسار فطرت خود بركنار كن، و حجابهاى ميان خويش و معشوق را زائل نما، تا از ✨شراب تجلّيات دوست✨ جامى بياشامى و به مستى بگرايى✨ 💐 و آدم (عليه السلام) را ياد نما كه فرزندانش را به «تشريفِ عشق» مزيّن ساخت كه: ✨«وَ عَلَّمَ آدَمَ الأَسماءَ كُلَّها»✨ 🔶 🌹لذا حافظ مى گويد: 🌺 جلوه اى كرد رُخش، ديد مَلَك عشق نداشت 🌺 عينِ آتش شد از اين غيرت و بر آدم زد 🌷 غلامِ آن كلماتم، كه آتش افروزد! 🌷 نه آب سرد زَنَد، در سخن بر آتش تيز 💐 🌻اى من بنده آن گفتار اهل طريقى كه آتش عشق به معشوق حقيقى را مى‏افزايد 🌸محبوبا! تهيدست و خسته هجران طولانى‏ات مى باشم و سرمايه اى جز «وِلاء و عشقت» ندارم تا خريدارت شوم 🌸مرا بپذير و به خود راه ده... 🌷 ✨کتاب «جمال آفتاب و آفتاب هرنظر»، ج۶ ص١٣٧_١٣٩ 🌷 @Salehi786
هدایت شده از ظهور شهادت
✅با سلام و عرض احترام به شما خیرین عزیز ولادت 💞امام حسن مجتبی (ع)💞 را پیشاپیش به شما تبریک و تهنیت عرض میکنم و در این روز عزیز از تک تک شما مهربانان درخواست داریم که به کمک و یاری عزیزان مناطق محروم بشتابید در ادامه شماره کارت خیریه امام حسن علیه السلام را خدمتتان می‌فرستیم.🔻 6362 1410 7833 5545 6362141078335545 🔻حساب مشترک بنام «محمدحسین صالحی / فاطمه جلالی» لینک گروه امام حسن علیه السلام لطفا وارد شوید👇 🌐 eitaa.com/joinchat/4191879212C9843626e9a منتظر محبت و لطف شما عزیزان هستیم به مانند همیشه که در امور خیر پیشتاز هستید💐🌹💐
بسم الله 🔮 *دعای بسیار شریف صحیفه (سبحان) به ویژه برای ایّام البیض*🔮 🌹امیرالمؤمنین (علیه السلام) از رسول الله (صلی الله علیه و آله) نقل می کند که فرمود: ⚡جبرئیل بر من نازل شد در حالى که در پشت مقام ابراهیم (در جوار کعبه) نماز میخواندم و بعد از نماز براى امّت خود طلب آمرزش می کردم. ✨جناب جبرئیل گفت: ⚡يا مُحَمَّد، مي‌بينم خيلي نگران امت خودي؛ خدا با بندگان خويش مهربان است. ⚡پيامبر (صلی الله علیه و آله) به جَبْرَئِيل فرمود: برادرم، تو محبوب من و امت مني. دعايي به من بياموز تا امت من پس از من مرا با آن ياد كنند. ⚡جَبْرَئِيل گفت: يا مُحَمَّد، سفارش مي‌كنم كه بفرمايي امتت سه روز روشن هر ماه (ايام البیض، سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه) را روزه بدارند؛ همچنین سفارش مي‌كنم كه امتت را فرمان دهي اين دعای شریف صحیفه (سبحان) را (بخصوص در آن ایام) بخوانند كه حاملان عرش پروردگار، آن را به بركت اين دعا نگاه مي‌دارند. ⚡️یا رسول الله! به برکت این دعا من به آسمان صعود و به زمین نزول می­ کنم. اين دعا بر درهاي بهشت و حجره‌ها و ايوان‌ها و خانه‌هاي آن نوشته است و هم بدان درهاي بهشت باز مي‌گردد. به برکت این دعا خلق خدا در روز قیامت محشور می­ شوند. ⚡هر کس این دعا را بخواند عذاب قبر از او برداشته خواهد شد و از هول قیامت در امان خواهد ماند و این دعا انسان را از مرگ ناگهانی و فقر و تنگدستی نجات می­ دهد. ⚡️ ای محمّد! بر وصف پاداش اين دعا قادر نیستم و اندازه او را به غیر از خدا نمى داند. ⚡️ اى محمّد! اگر درخت هاى دنیا قلم، و درياها مركّب، و همه خلايق نويسنده گردند، بر نوشتن ثواب خواننده اين دعا تواناي ندارند. اين دعا را مغمومى نمى خواند مگر آنكه خداى تعالى غم و اندوه او را برطرف مینمايد. ⚡️ هرکسی اين دعا خدا را میخواند و حاجتی را طلب میكند، خداى عزّوجلّ -ان شاء الله- حاجت او را در دنیا و آخرت برآورده میكند، و او را از مرگ ناگهانى و هول قبر و فقر در دنیا نگاه مى دارد، و خداى تبارك و تعالی در قیامت به او اذن شفاعت را عطا مى نمايد در حالى كه روى او خندان خواهد بود. ⚡️و خداى تعالى او را به بركت اين دعا در دارالسّلام داخل مى كند و او را در غرفه هاى بهشت ساكن مى گرداند و او را از حلّه هايى در جنّت مى پوشاند كه كهنه نمى شوند. ⚡️ كسى كه روزه می گیرد و اين دعا را میخواند خداى عزّوجلّ براى او ثوابی مثل ثواب جبرئیل و میکائیل و اسرافیل و عزرائیل و ابراهیم خلیل الله و موسى كلیم الله و عیسى و محمّد (صلوات الله علیهم) را می نويسد. ⚡️ ای محمّد! احدی از امّت تو نیست كه اين دعا را در مدّت عمر خود يک مرتبه بخواند مگر آنکه خدای تعالی او را در روز قیامت آنگونه محشور می كند كه روی وی همچون ماه شب بدر می‌درخشد. ⚡️من برای هر مرد و زن كه اين دعا را بخواند ضمانت می كنم كه خداوند متعال او را عذاب نکند هرچند گناهان او بیشتر از كف درياها و قطره های باران و برگ درختان و تعداد مردم اهل بهشت و جهنم باشد. ⚡يا محمد، هر كه به هنگام خواب پنج بار اين دعا را بخواند، تو را در خواب مي‌بيند كه به بهشت وعده اش مي‌دهي. ⚡هر كه گرسنه يا تشنه باشد و خوردني و آشاميدني نبايد يا بيمار باشد و اين دعا را بخواند، خداي متعال به بركت دعا مشكلش را آسان مي‌سازد و آب و غذايش مي‌دهد و خواسته‌هاي دنيا و آخرتش را بر مي‌آورد. ⚡هر مال باخته يا برده گريخته اي برخيزد و وضو بسازد و دو يا چهار ركعت بگزارد و در هر كدام 1 سوره حمد و 2 سوره اخلاص بخواند و پس از سلام اين دعا را بخواند، و این دعا را نوشته و پيش رو يا زير سر (زیر بالشت) بگذارد، خداوند به بركت اين دعا، شرق و غرب را به هم مي‌پيوندد و گريخته را باز مي‌آورد، و اگر از دشمن مي‌ترسد و اين دعا را بر خويش بخواند، خداوند او را در حصار محكمي قرار مي‌دهد و دشمنانش بر او دسترس نخواهند داشت. ⚡اگر بنده اي با ايمان خالص به خداي بزرگ آن را بر كوهي بخواند، به دستوري خداي متعال، آن كوه به جنبش خواهد آمد، و هر كه با نيت پاك بر آب بخواند، آب سخت خواهد شد (که عبور کند). ⚡️بنده ای نیست كه اين دعا را بخوانید و بر او قرضی باشد، مگر آنکه خداوند قرض او را ادا می نمايد و برای آن فرد، شخصی را می گمارد كه قرض او را ادا نمايد. ⚡️ كس كه اين دعا را بر بیماری بخواند، خدای متعال آن بیمار را به بركت اين دعا شفا می دهد. ❇️ یا محمد، از اين همه ويژگي كه بر اين دعا گفتم شگفتي مكن كه اسم اعظم خداوند در آن است. اگر خواننده اي آن را خواند و فرشتگان و جن و انس آن را شنيدند، براي وي دعا مي‌كنند و خداي متعال دعايشان را خواهد پذيرفت و همه ي اين به بركت خداوند و به بركت اين دعاست. ⚡هر كه خدا و پيامبرش را باور دارد، بايد كه دلش را به آن چه درباره ي اين دعا گفته شد خالص كند كه خداوند هر كه را بخواهد بي حساب مي‌بخشد. هر كه آن را نگاه داشت يا نوشت، بر هيچ مسلماني دريغ نكند» 👇👇👇
◽️٢ 💥پيامبر خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: در هر نبردي اين دعا را خواندم، به بركت آن، بر دشمنانم پيروز شدم. هم چنين فرمود: «هر كه اين دعا را بخواند در چهره اش نور اوليا خواهد بود و هر سختي برايش آسان و هر آساني شدني خواهد گرديد.» 🔸 🔸حاج شیخ جعفر ناصری، در مورد دعای صحیفه: 💥عارف گرانقدر حضرت آیت ­الله ­کشمیری (قدس سره) سفارش زیادی به خواندن این دعا می­ کردند و میفرمودند: اگر انسان بتواند با شرایط این دعا را بخواند  آثار و برکاتش زیاد و محسوس خواهد بود که برخی از شرایط آن از این قرار است: 💥 *هر شب قبل از خواب در حالی که معده را سبک نگاه داشته، با وضو در اطاقی ساکت با لباسی پاک و دور از چیزی که ذهن را مشغول نماید دو رکعت نماز حاجت بخواند و بعد این دعای صحیفه را بخواند و سپس تسبیح حضرت زهرا (سلام الله علیها) را بخواند و با یاد خدا به بستر خواب رود (البته باید بستر خواب هم پاک باشد) و فاصله ­ای بین خواندن این دعا و خواب نباشد و مناسب است هر شب یک مرتبه این دعا را بخواند ولی شبهای جمعه پنج مرتبه، و مدتی مداومت نماید تا صحیفه اعمال او پاک شود، و مستعد زیارت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در خواب گردد.* 🔸 🔰متن دعای شریف صحیفه (سبحان)🔰 💥 *بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيم* *سُبحَانَ اللهِ العَظِیمِ و بِحَمدِه،* *سُبحَانَ اللهِ العَظِیمِ و بِحَمدِه،* *سُبحَانَ اللهِ العَظِیمِ و بِحَمدِه،* 💥سُبحَانَهُ مِن إِلَهٍ مَا أَملَکَهُ، منزه است او، خدایی که چه برترین حکمران است 💥وَ سُبحَانَهُ مِن مَلِیكٍ مَا أَقدَرَهُ، و منزه است او، حکمرانی که چه قدرتمندترین است 💥وَ سُبحَانَهُ مِن قَدِیرٍ مَا أَعظَمَهُ، و منزه است او، قدرتمندی که چه عظیم‌ترین است 💥وَ سُبحَانَهُ مِن عَظِیمٍ مَا أَجَلَّهُ، و منزه است او، عظیمی که چه باشکوه‌ترین است وَ سُبحَانَهُ مِن جَلِیلٍ مَا أَمجَدَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مَاجِدٍ مَا أَرأَفهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن رَءُوفٍ مَا أَعَزَّهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن عَزیزٍ مَا أَکبَرَهَ، وَ سُبحَانَهُ مِن کَبِیرٍ مَا أَقدَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن قَدِیمٍ مَا أَعلاهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِن عَالٍ مَا أَسناهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن سَنِیٍّ مَا أَبهاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن بَهِِیِّ مَا أَنوَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مُنِیرٍ مَا أَظهَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن ظَاهِرٍ مَا أَخفاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن خَفِیِّ مَا أَعْلَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن عَلِیمٍ مَا أَخْبَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن خَبِیرٍ مَا أَکرَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن کَرِیمٍ مَا أَلطَفَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن لَطِیفٍ مَا أَبصَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن بَصِیرٍ مَا أَسمَعَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن سَمِیعٍ مَا أَحفَظَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن حَفِیظٍ مَا أَملاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مَلِِیِّ ما أَوفاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن وَفِیٍّ ما أَغناهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِن غَنِِیٍّ ما أَعطاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مُعْطٍ مَا أَوسَعَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن وَاسِعٍ مَا أَجوَدَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن جَوَادٍ مَا أَفضَلهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مُفْضِلٍ مَا أَنْعَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مُنْعِمٍ مَا أَسْیَدَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن سَیِّدٍ مَا أَرحَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن رَحِیمٍ مَا أَشَدَّهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن شَدِیدٍ مَا أَقواهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن قَوِيٍّ مَا أَحکَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن حَكِیمٍ مَا أّبطَشَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن بَاطِشٍ مَا أَقوَمَهُ، و سُبحَانَهُ مِن قَیُّومٍ مَا أَحمَدَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن حََمیدٍ مَا أَدوَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن دَائِمٍ مَا أَبقاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن بَاقٍ مَا أَفرَدَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن فَردٍ ما أَوحَدَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن واحدٍ ما أَصمَدَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن صَمَدٍ ما أَملَکَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مِن مالِکٍ ما أولاهُ، وَ سُبحانُهُ مِن وَلیٍّ ما أَعظَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن عَظیمٍ ما أَکمَلَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن کامِلٍ ما أَتَمَّهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن تامٍ ما أَعجَبَهُ، وَ سُبحانَهُ مِن عجیبٍ ما أَفخَرهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن فاخِرٍ ما أَبعَدهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن بَعیدٍ ما أَقرَبَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن قَریبٍ ما أَمنَعَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مانِعٍ ما أَغلَبَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن غالِبٍ ما أَعفاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن عَفوٍّ ما أَحسَنَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن مُحسنٍ ما أَجمَلَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن جَمیلٍ ما أَقبلَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن قابلٍ ما أَشکَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن شَکورٍ ما أَغفَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن غَفورٍ ما أَکبَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن کبیرٍ ما أَجبَرَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن جبّارٍ ما أَدیَنَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن دَیّانٍ ما أَقضَاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن قاضٍ ما أَمضاهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن ماضٍ ما أَنفَذَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن نافِذٍ ما أَرحَمَهُ، وَ سُبحَانَهُ مِن رَحیمٍ ما أَخلَقَهُ، 👇👇👇
◽️٣ وَ سُبْحَانَهُ مِنْ خالِقٍ ما أَقهَرَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قاهِرٍ ما أَملکَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مَلیکٍ ما أَقدَرَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قادِرٍ ما أَرفَعَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رَفیعٍ ما أَشرَفَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَریفٍ ما أَرزَقَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ رازِقٍ ما أَقْبَضَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قابِضٍ ما أَبسَطَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ باسِطٍ ما أَهداهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ هادٍ ما أَصدَقَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ صادقٍ ما أَبداهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بادئٍ ما أَقدَسَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ قُدُّوسٍ ما أَطهَرَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ طاهِرٍ ما أَزکاهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ زَکيٍّ ما أَبقاهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ باقٍ ما أَعوَدَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُعیدٍ ما أَفطَرَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ فاطِرٍ ما أَرعاهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ راعٍ ما أَعوَنَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُعینٍ ما أَوهَبَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ وَهَّابٍ ما أَتوَبَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ تَوَّابٍ ما أَسخاهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ سَخيٍّ ما أَبصَرَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بَصیرٍ ما أَسلَمهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ سَلیمٍ ما أَشفاهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شافٍ ما أَنجاهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُنجٍ ما أَبَرَّهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ بارٍّ ما أَطلَبَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ طالِبٍ ما أَدرَکَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُدرکٍ ما أَشَدَّهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَدیدٍ ما أَعطَفَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُتَعَطِّف ما أَعدَلَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ عادلٍ ما أَتقَنَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ مُتقِنٍ ما أَحکَمَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ حَکیمٍ ما أَکفَلَهُ، وَ سُبحانهُ من کَفیلٍ ما أَشهَدَهُ، وَ سُبْحَانَهُ مِنْ شَهیدٍ ما أَحمَدَهُ، *وَ سُبْحَانَهُ هُو الله العَظیم وَ بِحَمدهِ وَ الحَمدُ للهِ وَ لا إلَهَ إلّا اللهُ وَ اللهُ أَکبَرُ وَ للهِ الحَمدُ وَ لا حَولَ وَ لا قَوَّةَ إِلّا بِالله العَليِّ العَظیم، دافِعِ کُلِّ بَلیَّةٍ وَ هَوَ حَسبي وَ نِعمَ الوَکیل.*💥 🔸🔸🔸 📚مهج الدعوات، صفحات ۷۹ و ۸۲ تا ۸۴ 🔸دعای شریف صحیفه (سبحان) https://hadith.inoor.ir/hadith/281876 http://akhlagh.ziaossalehin.ir/content/12618 🔸 🌷التماس دعا برای ظهور مولا🙏 🔸 @Salehy
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮 دعای شریف صحیفه (سبحان) به ویژه برای ایّام البیض 🔮 hadith.inoor.ir/hadith/281876 @Salehy
مطالب خوب کانال زندگی شهیدانه👇تذکریست که ما را قدرشناس خون شهدا نگهدارد http://eitaa.com/shahidaneh110 نمونه پیامهایشان👇(کانال یکی از دوستان خیلی خوب ما و از شاگردان موفق استاد عابدینی است)
هدایت شده از زندگی شهیدانه
🌸شهید صلاح غندور، باید شبیه به نیروهاى لحدى و اسرائیلى می شد تا بتواند از محل ایست و بازرسی عبور کند، لذا باید از لحاظ چهره و لباس خود را به آنان شبیه مى‏ کرد. 🌸قرار بر این بود که لباس افسران و نظامیان آنتوان لحد را پوشید و محاسنش را نیز تراشید. هنگامى که با ماشین ریش‏ تراشى محاسنش را کوتاه مى‏ کردم، دستم صورت او را لمس کرد، ناخواسته اشک در چشمانم حلقه میزد. دست‏هایش را بر چشمانم کشید و اشک‏هایم را پاک کرد. حالِ مرا که دید، چند لطیفه‏ ى خنده‏ دار و بامزه تعریف کرد تا مرا بخنداند. 🌸در آن لحظات، نکته‏ى جالبى برایم تعریف کرد. از یک فیلم ایرانى “بلمى به سوى ساحل” گفت. در آن فیلم، چند تن از نیروهاى سپاه براى نفوذ به مواضع نیروهاى دشمن در خرمشهر، لباس سربازان عراقى را بر تن مى‏ کنن و محاسنشان را نیز مى‏ تراشن و در لحظه‏ تراشیدن ریش، از چهره‏ جدید همدیگر خنده‏شا مى‏ گیرد و با هم به مزاح و خنده مى‏پردازند. 🌸از من یک نوار کاست قرآن درخواست کرد تا در لحظات قبل از عملیات به آن گوش بدهد. یک دستگاه بى‏ سیم هم براى ارتباط رادیویى با فرماندهى عملیات طلب کرد که به او دادند. بعد میان دوستانش نشست و در حالى که همرزمان، او را غرق در بوسه مى‏ کردن و اشک از دیدگانشان جارى بود، منتظر فرمان عملیات شد.مشتاقانه در میان اشک و خنده، سه صلوات فرستاد، برخاست و رو به تصاویر حضرت امام خمینى(ره)، حضرت آیت‏ اللَّ خامنه‏ای و شهید سید عباس موسوى، سلام نظامى داده، از این‏که تا ساعتى دیگر نزد بزرگ رهبر خویش خمینى کبیر خواهد بود، ابراز خوشحالی ‏کرد. دوستان یکى – یکى او را در آغوش کشیدند. مى‏گریستند و مى‏خندیدند.
شب۲۳ ماه رمضان: در سجده ۲۲۵ مرتبه👆
شب۲۳ ماه رمضان: در سجده ۲۲۵ مرتبه👆 (ص٨١٠ کتاب مفاتح الغیب استاد صمدی آملی، به نقل از نکته ٧٩۲ کتاب هزار و یک نکته آملی، و ایشان نقل دستورالعملی از علامه طباطبایی و ایشان از آیت الله سید علی قاضی) 🔸ترجمه و توضیح 👇 🌐 eitaa.com/salehy/1493
بسم الله علامه حسن‌زاده آملی از علامه طباطبایی و ایشان از آیت الله سیدعلی قاضی 🔸 🔸کتاب هزار و یک نکته، نكته ٧٩٢ : 🔻" يكى از مشايخم (علامه طباطبایی) رضوان الله تعالى عليهم از شيخ خود (آیت‌الله سید علی قاضی)، اين دستور را حكايت فرمود كه: 👌من قال فى الليلة كج (کج=23) من 3/6 ش 1/2 ه 2/6 ر 1/1 ا 2/4 ل 2/4 ل 1/1 ا 1/2 ه (= "شهر الله")، بعدد طيهار (عدد ابجد طیهار = ٢٢۵ مرتبه) : 🌟«يا طُهر يا طاهِر يا طَهور يا طَيْهُور يا طَيْهار» ساجداً، نَزَلَتْ عليهِ الملائكة و طَهَّرَتْهُ تَطهيرا (مجرب جدا). بايد به معنى نزول ملائكه توجه داشت." 🔸 🔸 ترجمه و توضیح: 🔻 هرکسی بگوید در شب ٢٣ از شهر الله (ماه مبارک رمضان) به تعداد ٢٢۵ مرتبه (که ابجد ذکر طیهار است)، کل این👇 ذکر را 🌟«يا طُهر يا طاهِر يا طَهور يا طَيْهُور يا طَيْهار» در حالت سجده، ملائکه الهی (که در شب قدر نازل میشوند) بر روح آن ذاکر نازل شده و او را (با اثر این اسماء الهی) پاک و طاهر می‌کنند، چه تطهیر و پاک کردنی. و این دستوری بسیار مجرب است. باید به معنی نزول ملائکه توجه داشت (که با هر بار ذکر هرکدام از این اسماء الهی، ملائکه ی موکَّل بر آن که تجلی دهنده‌ی اثر آن هستند، با محل نزول و صدور این اذکار که روح و جان ذاکر و گوینده‌ی این اذکار است، اتحاد وجودی می‌یابند، و اتحاد ذکر و ذاکر و مذکور محقق میشود، در این تجلی و تنزّل ملائکه الهی برای تجلّی این اسماء خاصّه‌ی طهارت روحانی یافتن در شب های قدر). 🔻درست است که وقت خاص دستور در نیمه شب منتهی به سحر شب ٢٣ ماه رمضان المبارک است، ولی انجام این ذکر در تمام شب‌های قدر ١٩ و ٢١ و ٢٣، و حتی در تمام شب‌های دهه‌ی سوم ماه رمضان، دارای اثر خواهدبود، که گل و شکوفه ی ویژه‌ی آن در شب بیست و سوم است. 🔸 🔸دو نکته دیگر درمورد اذکار فوق👇 🔻برای دقت در تعداد #۲۲۵_مرتبه گفتن در سجده، میتوان از یکی از دو روش زیر استفاده کرد (با توجه به اینکه هر انگشت ۳ بند دارد و در هر دستمان میشود ۱۵ بند، و «۱۵*۱۵=۲۲۵») : 1⃣در سجده، برای هر بند از انگشتان دست راست، یک دور کامل ذکر را به تعداد ۱۵ بند دست چپ بخوانیم، و بعد برویم به بند بعدی از دست راست و یک دور ۱۵ تایی برای آن، و همینطور تا آخرین بند از دست راست، که میشود #۲۲۵_مرتبه) 2⃣به نام و نیت هرکدام از ۱۴ معصوم + حضرت معصومه بعنوان شماره پانزدهم (علیهم السلام)، به ازای هر کدام، یک دور بندهای دست راست را که ۱۵ بند هستند اذکار را بگوییم، و بعد به نیت معصوم بعدی همینطور تا ۱۵ بار ۱۵ تایی بشود ۲۲۵ بار. 🔸 🔻طَیْهور و طَیْهار، صیغه های مبالغه هستند به معنای شدت طهارت. بمانند واژگان دَیْهور و دَیْهار (مبالغه در دهر) که در ادعیه منقول از علامه کاشف الغطاء آمده است. ایشان غبار نعلین استادشان علامه بحرالعلوم را با حنک عمامه اش پاک می‌نمود. علامه طهرانی هم در ص٢٠٠ از رساله سيروسلوك منسوب به بحرالعلوم به معنای این اذکار اشاره کرده اند. دعای ذیل (در ادامه) هم که شامل اسماء «دَیهور و دَیهار» و اسم اعظم عبری «اهیه اشر اهیه» است بسیار عجیب در اثر است. 👇👇👇
🌟«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ أَللَّهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ المَكْنُونِ الْمَخْزُونِ، السَّلامِ المُنْزِلِ المُقَدَّسِ الطّاهِرِ المُطَهَّرِ، يا دَهْرُ يا دَيْهُورُ يا دَيْهارُ، يا أَزَلُ يا أَبَدُ، يا مَنْ لَمْ يَلِد وَ لَمْ يُولَدْ، يا مَنْ لَمْ يَزَلْ، يا هُوَ يا هُوَ يا هُوَ، يا لا إِلهَ إِلّا هُوَ، يا مَنْ لا هُوَ إِلّا هُوَ، يا مَنْ لا يَعْلَمُ ما هُوَ إِلّا هُوَ، يا مَنْ لا يَعْلَمُ أيْنَ هُوَ إِلّا هُوَ، يا كائِنُ يا كَيْنانُ، يا رُوحُ، يا كائِناً قَبْلَ كُلِّ كَوْنٍ، يا كائِناً بَعْدَ كُلِّ كَوْنٍ، يا مُكِوِّناً لِكُلِّ كَوْنٍ، اهِياً شَر اهِيّاً (إِهیِه أَشِر إِهیِه)، يا مُجَلِّىَ عَظائِمِ الْأُمُورِ، سُبْحانَكَ عَلى حِلْمِكَ بَعْدَ عِلْمِكَ، سُبْحانَكَ عَلى عَفْوِكَ بَعْدَ قُدْرَتَكَ، «فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ» «لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ» أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ محَمَّدٍ بِعَدَدِ كُلِّ شَىءٍ كَما صَلَّيْتَ عَلى إِبْراهِيمَ وَ آلِ إِبْراهِيمَ، وَ بارِكْ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ كَما بارَكْتَ عَلى إِبْراهِيمَ وَ آلِ إِبْراهِيمِ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ.» این👆 دعاییست که در آن خداوند را به بیانات متعدد به حقیقت اسم اعظمش (که مقام نوری حقیقت محمدیه و قلب محمد و آل محمد است) میخوانیم. مرحوم آیت الله سعادت پرور (در رسائل عرفانی ص۱۱۰) و آیت الله طهرانی (در رساله سیر و سلوک ص۲۰۰) از رساله سیر و سلوک منسوب به علامه سیدمهدی بحرالعلوم (رحمة الله علیهم) این دعا را نقل نموده اند، و می‌فرمایند بر سالک است که از مداومت بر آن غافل نگردد. 🔸 👌این شب‌ها، تمام ملائک و ارواح مؤمنین و تقدیرات تمام مخلوقات، همه وارد بر قلب امام عصر و حقیقت نور محمدیه در اسم اعظم وجودشان (ارواحنا فداه) می‌شوند، و به تقدیر و تثبیت و امضای آن خليفة الله و حجت الله و نور خدا میرسند، که قلب او قطب و محور هستی است، و همه بر مدار روح او و طواف قلب او وارد حرم الهی شده و به قرب خدا می‌رسند. پس این دعاها و اذکار و اعمال ما، همه برای تطهیر شدن ملکوتی و یافتن اذن ورود به حرم امن الهی در قلب امام است که او بابِ لقاءالله است و حرم خداست، و هم نزول ملائکه و نزول قرآن و نزول همه مقدرات بر قلب ایشان است، و هم عروج همه ملائکه و همه مخلوقات و صعود همه نفوس انسانی بسوی خدا، در کانال وجودی امام محقق میشود، و همه هستی با قدرت مطلق پرواز روحانیِ امام، و علمِ مطلق عقل قدسیِ امام، و عشق مطلق قلب نورانی امام، به حریم خالص توحیدِ احدیتِ الهی می‌رسند. 🙏پس خود را برای امام خالص کنیم، و با زیارات و عبادات و اذکار و توسلات و قرائت قرآن و استغفار و ... راهی بیابیم به حرم خدا در قلب اولیاء معصوم که همه جمع در قلب امام عصر هستند (علیهم السلام). 🔸 التماس دعا از همه شما مؤمنین و مؤمنات العبد محمدحسین صالحی سه‌شنبه ٢٣ اردیبهشت ٩٩ eitaa.com/salehy/1491 نقل علامه طهرانی eitaa.com/salehy/1492 نقل علامه حسن‌زاده 🔸 @Salehy @Salehi786
بسم الله ذکر «یا طُهر یا طاهر یا طَهور یا طَیْهور یا طَیْهار» 🔸بخشی از مصاحبه نشریه معارف (شماره ۶۸)، با حجت الاسلام والمسلمین @ahmad_aabedi 🔸 🔻نشریه معارف: با توجه به فضای روح افزای رمضان، اگر ممکن است توصیه هایی جهت استفاده بیشتر از این ماه پر برکت برای مخاطبان نشریه بفرمایید. 🔸 : 💫در مباحث عرفانی صوم که نمی توان وارد شد؛ اما نکته ای را متذکر می شوم. دیدنِ فرشته، مخصوصاً جبرئیل(علیه السلام) چیزی است که ممکن است. این مسئله چند راه دارد. شیخ اشراق در ابتدای «حکمت الاشراق» می گوید که اگر کسی فرشته ندیده، یا اینکه تنها یکی، دوبار دیده، راضی نیستم که کتاب من را بخواند! از کسی راضی هستم این کتاب را بخواند که فرشته دیدن برایش عادی شده باشد. حضرت امام خمینی (ره) هم در جایی می گویند که من می خواستم «حکمت الاشراق» را در قم تدریس کنم، میرداماد به خوابم آمد و گفت که درس نگو. از همین جا معلوم می شود که امام خمینی(ره) که می خواسته این کتاب را درس بدهد، یقیناً چیزهایی می دیده است. 💫و اما یکی از راه های دیدن فرشته که قدری سخت است، این می باشد که از شب اول ماه مبارک رمضان تا شب بیست و سوم هرشب صد مرتبه سوره دخان بخواند تقریباً شبی هفت ساعت طول می کشد می تواند فرشته را ببیند. 💫 یک راه دیگر این است که شب بیست و سوم، ٢٢۵ مرتبه این دعا را بخواند: 🌟 «یا طُهرُ یا طاهِرُ یا طَهورُ یا طَیهورُ یا طَیهار» [1]؛ که پنج اسم خداوند دربارة طهارت است [2]. البته شرایطی هم دارد که حتماً باید رو به قبله در سجده باشد، حتماً با وضو باشد، حتماً شکم نه پُر باشد و نه خالی. البته در دعاها وقتی می گویند دعایی را در سجده بگویید و کمی زیاد است، در این موارد می توان رو به قبله، در همان حالت نشسته، مهر را به پیشانی گذاشت و دعا را خواند. 🔸 🔻پی‌نوشت: 💫[1] : دستورالعملی که علامه طباطبایی از استادشان آیت الله سیدعلی قاضی، برای شاگردانشان نقل کردند. 👇 https://t.me/salehi786/4374 https://eitaa.com/ahmad_aabedi/1018 نقل در - مطلع انوار، علامه طهرانی، ج۲، ص۱۱۴ - هزار و یک نکته - علامه حسن زاده، نکته ۷۹۲ - مفاتح الغیب، استاد صمدی آملی، ص٨١٠ - آیت الله مبشر کاشانی: از مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد عبدمنافی این نسخه به دست حقیر رسید از قول علامه بزرگوار آیت الله آملی که او از بعض مشایخ خود چنین نقل فرمود: ذکر «یا طهر یا طاهر یا طهور یا طیهور یا طیهار» به عددطیهار که «٢٢۵» مرتبه می باشد چنانچه در شبهای ماه رمضان انجام دهد موجب نزول فرشتگان و تطهیر قلب وصفای باطن است. 💫[2] مشابه این ترتیب اسماء در باب طهارت بخشیدن، در دعاهای ذکر اسماءالله به ترتیب حروف در کتاب مصباح کفعمی اینطور آمده: «اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ يَا طُهْرُ يَا طَاهِرُ يَا طَهُورُ يَا طِيبَ اَلْأَوْلِيَاءِ يَا طَامِسَ عُيُونِ اَلْأَعْدَاءِ يَا طَالِباً لاَ يَعْجِزُ يَا طَاحِيَ اَلْأَرْضِ يَا طَاوِيَ اَلسَّمَاءِ يَا طَلَبَ اَلْغَادِرِينَ يَا طَارِدَ اَلْعُسْرِ عَنِ اَلْيُسْرِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اِفْعَلْ بِي وَ بِجَمِيعِ اَلْمُؤْمِنِينَ مَا أَنْتَ أَهْلُهُ يَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِينَ . (المصباح للکفعمی ج١ ص٣۵۴) 🔸 🔻 منبع متن مصاحبه استاد عابدی: 🌐 hawzah.net/fa/Magazine/View/5211/6960/83920 🌐 hawzah.net/fa/Magazine/View/5211/7149/87154 🔸 @Salehy @Salehi786
🌷شب۲۳ ماه رمضان: در سجده ۲۲۵ مرتبه «یا طُهرُ یا طاهِرُ یا طَهورُ یا طَیهورُ یا طَیهار» 🌷 eitaa.com/salehy/1493
🌷بسم الله اثر در شب‌ها و روزهای قدر دستور ١۰۰۰ مرتبه سوره قدر، در شب قدر بیست و سوم ماه رمضان دستور سلوکی روایت امام صادق و امام کاظم (علیهما السلام) توصیه ملاحسینقلی همدانی به شاگردشان میرزاجوادآقا ملکی تبریزی 🔸 🔸در شب‌های قدر، خدا به شما چنان قدر وجودی دهد که خود را از تمام عوالم مثالی متصل (انعکاس عالم ناسوت) و مثالی منفصل (انعکاس عالم ملکوت) به عالم عقل (انعکاس عالم جبروت) و از آن به «عالم روح» برسانید (تنزل الملائکة والروح / تعرج الملائکة و الروح). و در عالم روح ساحت رضای حق را بیابید، و درک روحانی شما، ابقای هر لحظه وجودتان بحق، و درک ذکر قلبتان در وجد حق باشد. 🔸سیر به عوالم مافوق روح، در عوالم سِرّ و خفی و اخفی، دیگر به قدم عبد نیست، و از عالم روح به بعد فقط جذبه امر الهی است و به قدم رب و تصرف حق. و عبدی که در ، وارد بر «قلب امام زمان» و درک «حیات و روح محمدی» بشود، در مدار جذبات الهی در روح حجت الهی قرار می‌گیرد و با روح او بالا می‌رود. 🔸امشب، در شب قدر بیست و سوم ماه رمضان، از پرواز با خواندن ، بهره‌مند شویم، برای انس با در وجود (ارواحنا فداه). 🔸 🔸مرحوم میرزا حسینقلی همدانی در جواب مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، که پرسیده بود «کدام عمل جوارحی را دارای شدیدترین اثر بر قلب، تجربه کرده اید؟» مرحوم ملاحسینقلی می‌فرمایند: "۱.صد مرتبه قرائت در شب جمعه، ۲.صد مرتبه سوره قدر در (بعد نماز عصر). ۳. یکبار در هر روز یا شب داشتن، سجده طویل حدود یک ساعته، یا ۴۵ دقیقه ای، که در آن را بخوانند: «لا اله إلا انت سبحانک إنی کنت من الظالمین»" بعد مرحوم میرزا جواد آقا از استادشان میرزا حسینقلی همدانی (رضوان الله تعالی علیهما) نقل می کند که ایشان فرمودند: "هیچ عملی از اعمال مستحبه را ندیدم که به اندازه این سه عمل تاثیر در قلب داشته باشد." (کتاب مشکاة العارفین (حول شخصیة العارف الکامل المیرزا جواد الملکی التبریزی)، عبدالرحمن حاتم، ص١١٧ و ۱۱۸، چاپ دارالهادی بیروت) 🔸 🔸وقتی که مرحوم میرزا حسینقلی همدانی می فرمایند در اعمال جوارحی چیزی بالاتر از این سه تا پیدا نکردم، چون روایتی از موسی بن جعفر صلوات الله و سلامه علیه است که میفرمایند: "إِنَّ لِلَّهِ یوْمَ الْجُمُعَةِ أَلْفَ نَفْحَةٍ مِنْ رَحْمَتِهِ یعْطِی کلَّ عَبْدٍ مِنْهَا مَا یشاء" نسیم هایی در عصر جمعه می‌وزد؛ نسیم هایی از رحمت الهی که هزار رحمت است. هزار نسیم رحمت است. کی؟ در عصر جمعه. "یعْطِی کلَّ عَبْدٍ مِنْهَا مَا یشاء" خدا از این هزار نسیم رحمت، هر مقدار که بخواهد به بندگان خودش می دهد. به یکی کم می دهد، به یکی زیادتر می دهد. اما "فَمَنْ قَرَأَ « إِنّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیلَةِ اَلْقَدْرِ » بَعْدَ اَلْعَصْرِ یوْمَ اَلْجُمُعَةِ مِائَةَ مَرَّةٍ" پس هر کس سوره قدر را عصر جمعه صد مرتبه بخواند، "وَهَبَ اَللَّهُ لَهُ تِلْک اَلْأَلْفَ وَ مِثْلَهَا" خدا تمام این هزار رحمت را به آن بنده خود می دهد و همین طور مثل آن را چند برابر. یعنی با صد تا سوره "انا انزلناه" انسان می تواند هزار رحمت الهی در عصر جمعه و بلکه چند برابر آن را جذب کند. (بحارالأنوار ج٨٧ ص٩۴) 🔸 🔸حضرت صادق (علیه السلام) فرمودند: " لَوْ قَرَأَ رَجُلٌ لَیْلَهَ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ- إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَهِ الْقَدْرِ أَلْفَ مَرَّةٍ" کسی که در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان هزار مرتبه سوره قدر بخواند "لَأَصْبَحَ وَ هُوَ شَدِیدُ الْیَقِینِ" اگر چنین کرد، مسلما با حالتی که حالت یقینی هست صبح خواهد کرد "بِالاعْتِرَافِ بِمَا یَخُصُّ بِهِ فِینَا" با حالت یقین اعتراف می کند به آن چیزی که مخصوص ما اهل بیت است. یعنی راجع به امر ولایت هست. این یقین بر "بِما یَخْتَصُ فینا"، چه طور دریافت می شود؟ حضرت میفرمایند "وَ مَا ذَلِک إِلَّا لِشَی ءٍ عَاینَهُ فِی نَوْمِهِ" حضرت فرمودند: کسی که شب بیست و سوم، هزار مرتبه سوره قدر را بخواند، (البته باید بسترش هم فراهم باشد؛ یعنی باید آمادگی های روحی فراهم شده باشد، برای هر کسی اتفاق نمی افتد) چنین کسی، در خواب چیزی به او نشان می دهند که اثرش می شود "یقین بر حقیقت مختص بر ولایت ما". (بحارالأنوار ج٩۵ ص١۶۵) 🔻 آثار دیگری از سوره قدر را اینجا👇میتوانید بخوانید. 🌐 hawzah.net/fa/Discussion/View/70930/تأثیر-عملِ-جوارحی-مستحبی 🔸 @Salehy @Salehi786
‍ هوالحق 🔶دستور اولیاء الهی: در شب قدر بین الطلوعین هم بیدار باشید!🔶 💐مرحوم آية الله شيخ عبّاس قوچانى، شاگرد سلوكى و وصىّ عارف بالله سيّد على قاضى- رضوان الله عليهما- نقل می‌کردند: ✨«شب بيست و سوّم ماه مبارك رمضانى بود كه ما خدمت مرحوم قاضى رسيديم و ايشان تأكيد بليغ نمودند كه تا صبح، يعنى طلوع خورشيد بيدار بمانيم.» 🔻مرحوم قوچانى می ‏فرمودند: «براى اينكه در بين الطلوعين خوابم نبرد گفتم به صحن مطهّر أميرالمؤمنين عليه السّلام بيايم و در آنجا گوشه ‏اى بنشينم تا خورشيد طلوع كند. به صحن مطهّر آمدم و همين‏طور در ميان صحن قدم می ‏زدم، ولى چون خسته بودم در گوشه ‏اى نشستم و به تفكّر و تأمّل پرداختم امّا غافل از اينكه خستگى ناشى از بيدارى شب مرا به خواب فرو برد. ⚡️يك مرتبه از خواب بيدار شدم و ديدم خورشيد طلوع كرده است و پاسى از آن گذشته است. بسيار متأسّف شدم و بر اين إهمال و كوتاهى، خود را سرزنش نمودم و به خانه مراجعت كردم. 🔻 هنگامى كه طبق معمول خدمت مرحوم قاضى رسيدم، تا چشم ايشان به من افتاد فرمودند: ✅مگر نگفتم مواظب باشيد كه خوابتان نبرد! به واسطه اين غفلت از فيض بزرگى محروم گشتيد. 🔶 📚(منبع: کتاب «نوروز درجاهلیت و اسلام ص۱۸۸) 🔶 @Salehy
بسم الله 🔸 روز لیلة القدر، در فضیلت مثل شب لیلة القدر است. پس در مراقبه و عمل عبادی تلاشتان را در آن حفظ کنید. 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/89121 شناسه حدیث : ۸۹۱۲۱ نشانی : تهذيب الأحکام ج ۴، ص ۳۳۱ 🔸 اِبْنُ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ اَلْحَكَمِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: ⚡«لَيْلَةُ اَلْقَدْرِ فِي كُلِّ سَنَةٍ وَ يَوْمُهَا مِثْلُ لَيْلَتِهَا». 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/440356 شناسه حدیث : ۴۴۰۳۵۶ نشانی : الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۶۵۴ 🔸 وَ رُوِيَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: ⚡صَبِيحَةُ يَوْمِ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ مِثْلُ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ فَاعْمَلْ وَ اِجْتَهِدْ. 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/309522 شناسه حدیث : ۳۰۹۵۲۲ نشانی : تفسير القمی ج ۲، ص ۳۸۵ 🔸 أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَسَّانَ عَنْ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ بْنِ كَثِيرٍ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ (امام کاظم علیه السلام) : ⚡ فِي قَوْلِهِ: «سَأَلَ سٰائِلٌ بِعَذٰابٍ وٰاقِعٍ» قَالَ: سَأَلَ رَجُلٌ عَنِ اَلْأَوْصِيَاءِ وَ عَنْ شَأْنِ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ وَ مَا يُلْهَمُونَ فِيهَا، فَقَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : سَأَلْتَ عَنْ عَذَابٍ وَاقِعٍ ثُمَّ كَفَرَ بِأَنَّ ذَلِكَ لاَ يَكُونُ، فَإِذَا وَقَعَ فَ‍«لَيْسَ لَهُ دٰافِعٌ `مِنَ اَللّٰهِ ذِي اَلْمَعٰارِجِ» ⚡قَالَ: «تَعْرُجُ اَلْمَلاٰئِكَةُ وَ اَلرُّوحُ» فِي صُبْحِ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ إِلَيْهِ مِنْ عِنْدِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اَلْوَصِيِّ. 🔸 @Salehy