هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
هوالحق
✨ #علامه_حسن_زاده آملی:
🔴 «ولایت پیامبر، حقیقتِ نماز است»
⬇️
✨هزارویک نکته، نكته۳۷۵ و۶۹۰ :
مرحوم سيد ابن طاوس در مجتني (ص 23) آورده است كه: الدعاء المروي عن مولانا علي بن موسي الرضا (عليه السلام) :
يا بديء يا بديع يا قوي يا منيع يا علي يا رفيع، ✨صلّ علي من شرفت الصلوة بالصلوة عليه.
✨(درود فرست بر کسی که نماز با صلوات بر او شرافت یافت)
در اين بیان، نكات روايتي نقل كردهايم كه: في الصحيح البخاري عن سعيد بن المعلي، قال: كنت أصلي في المسجد، فدعاني رسول الله (صلی الله علیه و آله) فلم أجبه،
فقلت: يا رسول الله اني كنت أصلي!
فقال (ص) : الم يقل الله: «اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُم»؟!
ثم قال (ص) : لي لاعلمنك سورة هي اعظم السور في القرآن قبل ان تخرج من المسجد.
ثم أخذ بيدي فلما أراد أن يخرج، قلت الم تقل لاعلمنك سورة هي اعظم سورة في القرآن؟!
قال (ص) : «"الحمد لله رب العالمين" هي السبع المثاني و القرآن العظيم الذي أوتيته»
(ص 106 ج 2 من التجريد الصريح لاحاديث الجامع- الصحيح أي الصحيح البخاري لابن المبارك)
🔶یکی از یاران رسول خدا (صلی الله علیه و آله) میگوید: در مسجد درحال نماز بودم که رسول خدا مرا صدا کردند! جواب ندادم، و بعد از نماز گفتم: «یا رسول الله، در حال نماز بودم [که جوابتان را ندادم! ]»
✨حضرت فرمودند: آیا خداوند نفرموده است که: «اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ» (انفال٢۴)؛ «خدای و پیامبر را پاسخ دهید هنگامی که شما را میخوانند تا زنده تان سازند» [یعنی،اجابتِ خواندنِ من، تو را زنده میسازد].
سپس فرمود : «قبل از آنکه از مسجد خارج شوی، سوره ای به تو می آموزم که عظیمترین و سنگینترین سوره قرآن است».
سپس دستم را گرفتند و هنگامی که قصد خروج کردند گفتم: «آیا نفرمودید...» ؟
✨و در این حال فرمودند: «سوره فاتحه (الحمدالله رب العالمين) همان سبع مثانی و قرآنِ عظیم است که به من اعطا شده است».
(اشاره کردند به مصداق آیه۸۷ حجر: «وَلَقَدْ آتَيْنَاكَ سَبْعًا مِنَ الْمَثَانِي وَالْقُرْآنَ الْعَظِيمَ»، که این سبع مثانی و قرآن عظیم همان سوره حمد است که سنگینترین سوره قرآن است)
🔴 اين بنده (علامه حسن زاده) گويد كه صدر اين حديث سرّی عظيم است برای اهل سرّ كه چون سعيد بعد از نماز عذر آورد به اينكه يا رسول الله در نماز بودم، كأنّ رسول الله (صلی الله علیه و آله) فرمود: ✨نماز منم✨ من كه گفتم بسوی من بيا يعنی بسوی نماز بيا.
🔺حال مفاد اين حديث شريف را با كلام كامل ثامن الحجج (در ابتدای بیان) تلفيق بفرما، فتبصر.
🔻و ذيل اين حديث هم راستي بحر عميق است وقتي در عالم رؤيا به اين محروم گفتند هر چه خواهي از سوره فاتحه بخواه.
(پایان بیان علامه)
💐
خدا را شکر که در هر نماز مشرّف به زیارت پیامبر هستیم و در این زیارت به ایشان سلام میدهیم که :
🔻«السلامُ علیکَ أیّها النبیُ و رَحمةُ اللهِ و بَرَكاتُه» 🔻
yon.ir/yamohamad
و خدا را شکر، مفتخر به هدیه ی مخصوص خدا برای پیامبرش شده ایم که «سوره ی حمد» را داریم.
💐پس به شکرانه ی این همه نعمت الهی، "فاتحه و صلواتی" به حبیبش «رحمة للعالمين» محمّدمصطفی، هدیه نماییم💐
🔸
@Salehy
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
🌷تمام حروف در سوره حمد هستند بجز #هفت_حرف (هفت حرف اشاره به عذاب: ث ج خ ز ش ظ ف)، برای همین سوره حمد
بسم الله
ختم دیگر ترکیبی سوره حمد و یس👇
#یک_یس #۷۷_حمد #۲۱_آیه_نور #۷۰۰_صلوات #۷۰۰_استغفار
🔸ختم ترکیبی دیگری طی #۲۱_روز از #سوره_یس و در پایان ۷ کلمه "مبین" در سوره یس : #سوره_حمد (۱۱ مرتبه در ۷ بار) و #آیه_نور (۳ مرتبه در ۷ بار) و صلوات (۱۰۰ مرتبه در ۷ بار) و استغفار (۱۰۰ مرتبه در ۷ بار)
🔸جزئیات دقیقتر👇
سلام و رحمت خدا بر شما
🔸#دستورالعملی خاص از #سوره_یس برای گشودن بخت ازدواج👌
🔻از آنجا که این ختم آثار خاصی دارد بهتر است تحت کنترل انجام شود، لذا اگر انجام میشود هرگونه آثار روحی و ظاهری در طول سه هفته مدت انجامش برایتان ایجاد شد به بنده ( @msalehi ) بفرمایید👇
🔸شروع دستورالعمل، از اولین یکشنبه ماه قمری، که در روزهای پیشرو : بعد نماز صبح #یکشنبه #۱۶_تیر_۹۸ ( #۴_ذی_القعده ) ، طی ۲۱ روز، تا بعد نماز مغرب #شنبه #۵_مرداد_۱۳۹۸ (۲۴ ذی القعده)👇👇👇
🌐 eitaa.com/salehy/187 جزئیات ختم یس
👇👇👇
💐بسم الله الرحمن الرحیم
🔸روشی بسیار قوی سوره یس در گشودن بخت ازدواج.
✨مدت انجام آن، ۲۱ روز (سه هفته) است و شروع عمل باید اولین یکشنبه ماه قمری باشد (یعنی از صبح اولین یکشنبه ماه قمری، تا غروب شنبه سه هفته بعدش).
✨روش انجام:
✨مراحل زیر هم پس از نماز صبح و هم پس از نماز مغرب، در طی ۲۱ روز انجام شود:
🔸خواندن سوره یس به گونه ای که پس از هر بار که به کلمه "مبین" (این سوره دارای ۷ بار کلمه ی "مبین" است) می رسیم، سوره حمد را یازده بار، و آیهی نور (النور، ۳۵) را سه بار، بخوانیم و سپس ۱۰۰ بار صلوات و ۱۰۰ بار استغفرالله بگوییم.
این اعمال را باید هر بار که به کلمه ی "مبین" سوره یس می رسیم بخوانیم و سپس بقیه سوره را خوانده و تمام کنیم.
✨سوره یاسین سورهی شماره ۳۶ قرآن با ۸۳ آیه است.
✨آیاتی از سوره یس که انتهایشان "مبین" است عبارتند از : آیه ۱۲، آیه ۱۷، آیه ۲۴، آیه ۴۷، آیه ۶۰، آیه ۶۹، آیه ۷۷.
✨منظور از آیه نور، آیه ی زیر است که همان آیه ی ۳۵ سوره نور است:
✨اللّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ فِيها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فِي زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ كَأَنَّها كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لا شَرْقِيَّةٍ وَ لا غَرْبِيَّةٍ يَكادُ زَيْتُها يُضِيءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلى نُورٍ يَهْدِي اللّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشاءُ وَ يَضْرِبُ اللّهُ الْأَمْثالَ لِلنّاسِ وَ اللّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
🔸
✨پس خود شخصی که بختش بسته است، از اولین یکشنبه ماه قمری، طی ۲۱ روز، روزی دوبار باید سوره یاسین را به نحو گفته شده بخواند
یکبار بلافاصله بعد از نماز صبح
یکبار هم بلافاصله بعد از نماز مغرب
🔸
✨در این مدت اگر عذر شرعی هم برای خانم پیش آمد اشکالی برای #تلاوت_سوره_یس به نحو گفته شده ندارید، مانند قبل با وضو (و با پاک کردن لباس و تعویض پنبه)، دستورالعمل را با شروع اذان صبح و اذان مغرب بخوانید (کمی قبل اذان هم اشکالی ندارد). البته در این مدت عادت خود کلمات آیات را مستقیماً با دست لمس نکنید.
✨همه مراجع: خواندن دعا و قرآن (غیر آیات سجده دار) در ايام عادت، اشكال ندارد، و مستحب است زن حائض در وقت نماز، خود را از خون پاك نمايد و پنبه و دستمال را عوض كند و وضو بگيرد و در جاى نماز رو به قبله بنشيند و مشغول ذكر و دعا و صلوات شود. (توضيح المسائل مراجع، مسئله ۴۷۶).
کما اینکه در حدیث صحیح آمده: قال الصادق (علیه السلام) : يَنْبَغِي لِلْحَائِضِ أَنْ تَتَوَضَّأَ عِنْدَ وَقْتِ كُلِّ صَلَاةٍ ثُمَّ تَسْتَقْبِلَ الْقِبْلَةَ وَ تَذْكُرَ اللَّهَ مِقْدَارَ مَا كَانَتْ تُصَلِّي.
شایسته آن است که زن حائض، در وقت هر نماز، وضو بگیرد و رو به قبله بنشیند و به هر اندازه اى که نماز او طول مىکشیده، ذکر خدا بگوید.
[بحارالأنوار، ج۲ ص۳۴۵؛ کافی ج۳ ص۱۰۱]
🔸🔸🔸
یاعلی مددی
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
💐بسم الله الرحمن الرحیم 🔸روشی بسیار قوی سوره یس در گشودن بخت ازدواج. ✨مدت انجام آن، ۲۱ روز (سه هفته
.
لطفاً این دستور در گروههای عمومی نشر نشود
فقط در خصوصی به کسانی که بشناسید و بشرط اطلاع ایشان به بنده و ارتباطشان در صورت بروز حالات باطنی یا ظاهری
به کسی که از نزدیک بشناسید بدهید اشکالی ندارد، بشرطی که خودشان قبل شروع به بنده اطلاع دهند که دستور را انجام میدهند و حالاتی که ممکن است در طی مدت سه هفته ایجاد شود را هم حتماً بگویند تا تحت کنترل باشد
هوالحق
🔶علامه حسن زاده آملی (حفظه الله) :
✨امكان دارد انسانی مثلا «عيسوی مشرب» يا «موسوی مشرب» شود هرچند حايز رتبه نبوّت تشريعی نمیتواند باشد،
چنانكه حضرت بقية اللّه قائم آل محمّد (عليه السّلام) حايز درجه نبوّت نيست و لكن واجد تمام اسماء كماليه ی [نفوس قدسی أنبياء] آن «كلمات كامله الهی» می باشد.
💐
✨حُسنِ يوسف، دمِ عيسی'، يد بيضا داری
آن چه خوبان همه دارند، تو تنها داری
💐
✨بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِين
(نهج الولایه،ص۱۱۹)
🔶
🔻 ✨در حق«صاحب الأمر»این کلام قرآن صادق است که: إنّما أمره إذا أراد شیئاً أن يقول له كُن فيكون (یس۸۲)
نفس او محل مشیّت خداست، و أمرش أمر الهیست،و این سرّ«صاحب الأمر»بودن اوست
(شرح عیون،ج۲ص۳۱۶)
🔶
@salehy
بسم الله
🔸برای اثر بیشتر، #ده_وقف که هنگام قرائت #آیت_الکرسی بایست رعایت کنیم👇
۱. الله لا إله إلا هو ،
۲. الحیُّ القیّوم ،
۳. لا تأخذهُ سنةٌ و لا نَوم ،
۴. لهُ ما فی السّماوات و ما فی الأرض ،
۵. من ذا الذى یشفعُ عندهُ إلا بإذنه ،
۶. یَعلمُ ما بین أيديهم و ما خلفهم ،
۷. و لا یحیطون بشئٍ من علمه إلا بما شاء ،
۸. وسع کرسیُّهُ السّماوات و الأرض ،
۹. و لا یَئُودهُ حفظُهما ،
۱۰. و هو العلیُّ العظیم .
@Salehy
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
💐بسم الله الرحمن الرحیم 🔸روشی بسیار قوی سوره یس در گشودن بخت ازدواج. ✨مدت انجام آن، ۲۱ روز (سه هفته
بسم الله
🔸 #نکته: ختم سوره یاسین با توجه به کلمه #مبین در آن از دستورات بسیار مجرب است
چرا که مبین، نام قرآنی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) است 👈 eitaa.com/salehi786/74
🔸شبیه این دستور با روشی دیگر از کلمه #مبین از رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (حفظه الله)👇
هدایت شده از 🔭🔍 بصیرت عمار
بسم الله الرحمن الرحیم
✅ راهکار برای ازدواج
🔻چند سال قبل یکی از روحانیون خدمت مقام معظم رهبری رسید و از ايشان درخواست کرد در مورد دختران مؤمنهای که بخاطر افزایش سن، ازدواج آنها با مشکل مواجه شده و تعدادشان هم رو به افزایش است، راهنمایی بفرمايند.
🔻رهبر معظم انقلاب راهکاری را به شرح ذیل بیان فرمودند:
1⃣ قرائت سوره یاسین را آغاز کنند تا به مبین اول برسند. (در آیه۱۲: فِیإمام مُبین.)
2⃣ دوباره از ابتدای سوره یاسین قرائت کنند تا مبین دوم. (آیه١٧: البلاغُ المبین.)
3⃣ مجدداً از ابتدای سوره شروع کنند تا به مبین سوم برسند. (آیه۲۴: لَفِی ضَلال مُبین)
4⃣ بار دیگر از اول سوره شروه کرده تا به مبین چهارم برسند. (آیه۴٧: فِیضَلال مُبین.)
5⃣ مجدداً از ابتدای سوره تا مبین پنجم. (آیه۶۰: لَکُم عَدُو مُبین.)
6⃣ سپس دوباره از اول سوره یاسین تا مبین ششم. (آیه۶۹: و قرآن مُبین.)
7⃣ برای بار هفتم از ابتدای سوره یاسین تا مبین هفتم بخوانند. (آیه۷۷: هُوَ خَصِیم مُبین.)
8⃣ در انتها هم تمام سوره یاسین را از اول تا آخر قرائت کنند.
🔻انشاالله با عمل کردن به این ذکر قرآنی، مشکل ازدواج همه دختران مؤمنه حل خواهد شد.
📚به نقل از کانال استاد حسین جلالی رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی حفظه الله
بصیرت عمار👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/basirrat_ammar
بسم الله
#حظوظ_نفس
پرهیز از «حظ نفس از خویشتن»
اشعاری از دیوان #شمس_مغربی (در ادامه)
🔸
🔻خدا خودش نشان میدهد به عبدش، که هنوز در حوائجش «خلوص از منِ خویش» ندارد، و همین احساس در «حظ از خویش داشتن» و «اختیار از خویش کردن»، موجب شرک میشود.
🔻کسی که تعلق به هر حظی از «من» دارد، ولو آن حظش لذتی معنوی یا علمی یا محبتی باشد، بازهم محجوب در تمنیات خویش است.
از این محظوظ بودن خویش است که لذت میبرد، نه از فقر و فنایش در برابر عزت حق (که هرچه دون حق، باطل است) .
محجوب از حق است چون هنوز محظوظ از خویش است،
محظوظ از هر کمال و نفع و لذتی برای خویش،
محظوظ از تعلق به علم برای خویش،
محظوظ از تعلق به معنویت و کرامت معنوی برای خویش،
محظوظ از تعلق به محبتی پاک و خالص برای خویش،
محظوظ از تعلق به شهرت اخلاقی و عرفانی و معنوی و علمی و عملی برای خویش،
محظوظ از توجه دیگران بسوی خویش،
محظوظ از خوشایندِ دیگران شدن (لایک گرفتن) برای خویش،
محظوظ از تعلق به مال و مقام (مِلک و مُلک) برای خویش،
محظوظ از حب زناشویی و لذت زناشویی برای خویش،
محظوظ از اولاد خوشایند و مایه آبرو برای خویش،
محظوظ از رابطه با زیباسیرتان و زیباصورتان برای خویش،
محظوظ از تعلق داشتن به خوبان برای خویش،
محظوظ از حس شاگردیِ اهل دل داشتن برای خویش،
محظوظ از تألیفات علمی و آثار معنوی و خوابهای خوش و جلواتِ درونی و بیرونیِ خویش،...
و هرچه که هست تکرارِ «خویش» است، برای «حظّ نفس از خویش»، و همگی بندگی در «هوای نفسِ خویش» .
برای همین است که اگر این «حظّ نفس از خویش» را تأمین شده نیابد، بر هرچه مانعِ تحقق آن حظ خویش می یابد میخروشد، و اگر اهل ایمانِ قلبی و زنده دل باشد، در همین پرخاش و خروش نفس، میتواند «تسویلِ نفس خویش» را فاش بیابد، و طوفانِ هوای درونش را ببیند، که چگونه بر هرچه مانع از پرستشِ «هوای نفس خویش» بوده، خشم و خروش یافته است.
🔸
(چند تذکر از یک زنده دل👇جناب مغربی)
🔸
چون اساس خانه توحيد بر فقر و فناست
جز كه بر فقر و فنا نتوان نهادن اين اساس
گر همى خواهى كه ره يابى بكوى وحدتش
بگذر #از_خود يعنى از جان و دل و عقل و حواس
🔸
بايد اندر عشق او #از_خود بكل وارسته شد
كانك در عشقش بكل #از_خويشتن وارست نيست
از پى پيوند او #از_خويشتن بايد بريد
پى بريدن اينك كس هرگز بدو پيوست نيست
🔸
يار تا من هستم از خود، باخبر نگذاردم
تا ز #من باقى بود رسم و اثر نگذاردم
تا ز #من ما و منى را باز نستاند بكل
تا نسازد او ز #من چيزى دگر نگذاردم
با وجود آنكه گشتم در رهش، از خويشتن،
چون زمين و آسمان زير و زبر نگذاردم
من #به_خود محجوبم از وى دارم اميدى كه او
در حجاب از خويشتن زين بيشتر نگذاردم
گرچه من اندر هوايش بال و پر انداختم
ليكن اميد منست كو بى بال و پر نگذاردم
در گه گفتار و ديدارش يقين دانم كه او
يك زمان بى شمع و يك دم بى بصر نگذاردم
مردم چشمم از آنم نام انسان كرده است
چونك من انسان عينم از نظر نگذاردم
من گداى او از آن گشتم بسان مغربى
كو دگر همچون گدايان دربه در نگذاردم
آتش عشق است كه اندر رشته جانم فتاد
تا نسوزاند چو شمعم سر بسر نگذاردم
🔸
يوسف حسنش چو آيد در لباس
گردد او را هر دو عالم پيرهن
سر ز جيب هر دو عالم برزند
در خود آرايد لباس جان و تن
چون لباس جان و تن در خود كشد
پر ز خود بيند هزاران انجمن
...
عشق چون بيند جمال خويش را
در لباس و در نقاب ما و من
غيرت آرد حُسن را گويد كه زود
جامه اغيار بركن از بدن
حُسنِ خود را از لباس آرد برون
باز در ذات خودش سازد وطن
كثرت كونين را در خود كشد
بحر وحدت چونكه گردد موج زن
كس نماند غير ذات مغربى
نى زمين ماند در آن دم، نى ز #من
🔸
تا ما #به_خوديم در حجابيم
#از_خويش بسى حجاب داريم
به زان نبود كه خويشتن را
يكسر به نگار واگذاريم
در هستى دوست نيست گرديم
وز هستى خويش ياد ناريم
چون خامه اگر ز سر برآئيم
سر از خط دوست بر نداريم
اى ساقى از آن مى كه باقيست
در ده قدحى كه در خماريم
تا مست فرو رويم در خود
وز جِيْب عدم سرى برآريم
در مهر رسيم مغربى وار
اى دوست دمى كه ذره واريم
🔸
@Salehy
بسم الله
برخی مطالب اولیاء پیرامون #حظوظ_نفس👇
🔸
🔆حضرت آقا حاج سيّد هاشم بسياري از كارهاي نيكو را از حظوظ نفسانيّه مي شمردند ميفرمودند:
غالباً مجالسي را كه بعضي از سالكين تشكيل ميدهند و در آنها شعر ميخوانند، از حظوظ نفس است؛ گرچه لذّت معنوي برند، امّا حظّ نفس است.
بسياري از اذكار و اوراد را مردم براي أغراض نفساني و حظوظ آن بجاي ميآورند
🍇قرآني را كه تلاوت ميكنند، اگر به زيبائي جلد و ورق و خطّ توجّه داشته باشند، و يا بر روي رَحل مشبّك بخوانند و آن رحل مؤثّر در حالت قرائتشان باشد، حظوظ نفس است
سجّادۀ ساده و سفيد مطلوب است؛ سجّادههاي زيبا و منقّش و ملوّن، حظوظ نفس است
تربت سيّد الشّهداء عليه السّلام اگر بهصورت مُهرهاي معمولي گرچه ناصاف باشد، تربت است؛ ولي اگر صاف بودن آن مدّ نظر گرفته شود حظوظ نفس است؛ و 👈بايد درست ملاحظه كرد كه شيطان تا به كجا دائرۀ مأموريّت خود را توسعه داده👉و در سجدهگاه مؤمن شيعه آنهم بر روي تربت پاك آن زمين مقدّس، دوست دارد اثر خود را بجاي گذارد
📿تسبيح هاي زيبا كه در ذكر انسان مؤثّر است، همگي حظوظ نفس است؛ و هكذا عِمامه و عبا و رِدا و غيرها از آن چيزهائي كه در عبادت و نماز و دعا و زيارت و تلاوت و ذكر و ورد مؤمن مؤثّر باشد.
🖊حضرت علامه آیت الله سید محمد حسین حسینی طهرانی
📘کتاب روح مجرد، صفحه۱۹۰
🔸
بسم الله
#حظوظ_نفس
🍁عبادت نبايد براى حظّ نفس انجام شود🍁
🔸علامه طهرانی مىفرمودند: نوع أفرادى كه عبادت مىكنند، نماز مىخوانند، روزه مىگيرند، حجّ و عمره بجاى مىآورند، در واقع دنبال نفس و أميال و حظوظ آن مىباشند. نفساست كه ميل و علاقه به نماز دارد و از آن لذّت مىبرد، أمّا وقتى اين نماز را در بوته نقد مىگذارى و تحليل مىكنى در مىيابى كه لِلّه نبوده و صبغه خدايى ندارد بلكه خود را عبادتكردهاست. دور خانه خدا طواف ميكند أمّا فىالواقع نفس خود را مطاف قرار داده و به دور آن ميگردد و لذا در كمال او تأثيرى ندارد.
از سالكانى كه عبادات و معاملات آنان فاقد روح و إخلاص بوده تمثيل به «حمار آسياب» مىنمودند.[۶] مىفرمودند: حال اينان حال آن چهارپاست كه او را به سنگآسيا بسته و چشمانش را پوشاندهاند و از صبح تا به شب، پيوسته دورآسيا ميگردد و به خيال خود فرسنگها راهرفتهاست، ولى شب كه چشمانش را بازمىكنند، مىبيند دريغا! در همان نقطه آغاز است. اين نوع أعمال نيز اگرچه به ظاهر سنگين باشد، عامل آن طىّ طريق نكرده و به قرب حضرت حقّ نائل نمىشود و تنها درجامىزند.
🌸 منبع : کتاب نور مجرد
🌼 نویسنده: آیت الله حاج سید محمد صادق حسینی طهرانی (فرزند علامه طهرانی)
T.me/noor_mojarrad
🔸
بسم الله
#حظوظ_نفس
🍁راه خدا راه مجاهدت است نه حظّ نفس🍁
🔻 ايرادى كه علاّمه طهرانی به برخى از شاگردان مرحوم حضرت آيتاللـه أنصارى (رضوان اللـه عليه) داشتند همين بود. جلساتى داشتند و شب تا به صبح دور هم جمع شده، حافظ مىخواندند و سرگذشت و أحوال أولياء خدا را بيان مىكردند، ولى نماز شبشان فوت مىشد و از تهجّد باز مىماندند! و مىفرمودند: به اين نحو، اگر دهسال و بيستسال بگذرد، انسان تكان نمىخورد. و اينها همه #حظوظ_نفس است؛ و راه خدا راه مجاهدت و رياضت است.
🔻بارى، ايشان ارزش عمل و ملاك ردّ و قبول آن را إخلاص و توحيد مىدانستند. در مسجد قائم مىفرمودند: شخصى براى عمارت مسجد، يك ريال أمّا قربةًإلىاللـه مىپردازد و در مقابل، شخصى ميليونها خرج ميكند و مسجد بنا ميكند تا اينكه بگويند: فلانى مسجد ساختهاست. عمل شخص أوّل چون براى خدا بوده، و هرچه براى خداست ارزش و بهاء دارد، ارزشمند بوده و متاعىاست كه در بازار قيامت طالب و راغب دارد، به خلاف عمل شخص دوّم كه چون ملاك توحيد و خدا در آن نيست، مورد قبول واقع نمىشود و فاقد ارزش است.
🔻 درباره وجوهات و صدقاتى كه برخى از أهل مساجد جمعآورى مىكردند، مىفرمودند: انسانى كه اگر تنها باشد فقط صد تومان كمك ميكند، اگر در برابر رفقاى خود كه به دست او نگاه كرده و خيره شدهاند، از روى حيا مثلاً سىهزار تومان كمك كند، چون غيرخدا را در اين إعانت خود دخالت داده، ارزشى ندارد. و لذا جمعآورى پول در ملأ عام و در مقابل ديدگان افراد را كارصحيحى نمىدانستند.
🔸
🌸 منبع : کتاب نور مجرد
🌼 نویسنده: آیت الله حاج سید محمد صادق حسینی طهرانی (فرزند علامه طهرانی)
T.me/noor_mojarrad
🔸
بسم الله
#حظوظ_نفس
🔸
🔸 #علامه_طهرانی:
🔻اكتفا و قناعت به غير از مقام فنا و لقاء خدا، خسرانى عظيماست، چه اينكه غير از #توحيد، هرچه باشد فاقد ارزش و همه از #حظوظات_نفس است.
🔻 مبادا فريفته كسانى شويد كه طىّالأرض و كيميا دارند يا مريض شفا مىدهند و إخبار از مغيّبات دارند؛ اينها همه از آثار تقويت نفس است. عيار أفراد را بايد با #توحيد و #رضا و #تسليم در برابر حضرت پروردگار محك زد تا سره از ناسره مشخّص گردد.
🌐 nooremojarrad.com/دانشنامه/ضرورت_ترک_کرامات_از_نگاه_علامه_طهرانی
🔸کتاب نور مجرد / سرفصل« #ترک_کرامات »👇
🔸علاّمه طهرانی قدّساللـهنفسهالزّكيّة كرارا مىفرمودند: مسير أهل توحيد و عرفان با مسيرهاى ديگر از قبيل أهل كشف و كرامات متفاوت است. راه خدا، راه تهذيب و فناست و با راهى كه بعضى دراويش و ديگران پيش گرفته و نفس را تقويت نموده و فربه مىكنند، در دو قطب مخالف قرار دارند. رياضتها و مجاهدتهاى آنها براى پرواركردن نفس و افزودن به قواى آن است، أمّا أهل توحيد نفس را در زير سنگهاى رياضت و مجاهده آسيا كرده و لِه مىنمايند و مُعترف به عجز و نيستى خود مىگردند.
🔸از اين رو در مدّت حيات ايشان أبدا ديده نشد كه با أفرادى كه در مسير تقويت نفس بوده و گمشده خود را غيرتوحيد حضرت پروردگار مىدانستند، اگرچه انسانهاى خوب، أهل تهجّد و زهد و ايثار بودند، حشر و نشرى داشته باشند. و مىفرمودند: راه ما جداست!
🔸در سلوك راه خدا، انسان بايد تنها داغ و نشان توحيد حضرت حقّ را بر دل داشته باشد و شعار او در طريق وصال اين باشد كه:
ما از تو به غير از تو نداريم تمنّا
حلوا به كسى ده كه محبّت نچشيده
🔸و لذا ايشان مىفرمودند: اكتفا و قناعت به غير از مقام فنا و لقاء خدا، خسرانى عظيماست، چه اينكه غير از توحيد، هرچه باشد فاقد ارزش و همه از حظوظات نفس است.
و نيز مىفرمودند: مبادا فريفته كسانى شويد كه طىّالأرض و كيميا دارند يا مريض شفا مىدهند و إخبار از مغيّبات دارند؛ اينها همه از آثار تقويت نفس است. عيار أفراد را بايد با توحيد و رضا و تسليم در برابر حضرت پروردگار محك زد تا سره از ناسره مشخّص گردد.
🔸كسى به خدمت ايشان آمده بود و مىگفت: فلان مريض را شفا دادم! ايشان فرمودند: اگر خودت نيز مريض شوى، مىتوانى خودت را هم شفا بدهى؟ گفت: نه! والد معظّم فرمودند: گير كار اينجاست كه شما در عالم نفس گرفتاريد و إلّا برايتان فرقى نمىكرد كه خود را شفا بدهيد يا ديگرى را. انسان موحّد اگر مريض شود و بخواهد، به يك حبّه قند سوره حمد را مىخواند و خود را شفا مىدهد!
🔸روزى در خدمتشان به بازديد يكى از رفقاى سابق سلوكى ايشان رفتيم و اين آخرين ملاقات والد معظّم با آن رفيق بود. در منزل اين آقا كه مردى صاحب نَفَس و رياضتكشيده و رنجديده بود، صحبتهاى زيادى شد و دائما با آب و تاب برايمان تعريف ميكرد: فلان مريض را شفا دادم! با يك حبّه قند كه بر آن دعا خوانده بودم، مشكل فلان شخص را حلّ كردم! و چه و چه!
وقتى بيرون آمديم، علاّمه والد به حقير فرمودند: ايشان فقط مىگفت: من چنين كردم من چنان كردم، و يك كلام از خدا بر زبان ايشان جارى نشد. بايد همه اين امور را به خدا نسبت داد. اين خداست كه شفا مىدهد؛ اگر با حمدى كه انسان قرائت كرد مريض شفا يافت، به عنايت و قدرت خداست و بس؛ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إلّا بِاللَهِ.
🔸و نيز مىفرمودند: أهل توحيد، أفعال خود را به خدا نسبت مىدهند و اگر كسى به خود نسبت داد، إنّا كشف مىشود كه در راه متوقّف شده و از توحيد تنزّل كرده و مبتلاى به شرك شده است! در راه توحيد من و ما وجود ندارد;[۱]
زيرا «التَّوحيدُ إسقاطُ الإضافات» [۲]، يعنى اين اضافهها و نسبتهاى به خود و نفس را در توحيد بايد دور ريخت و فقط به خدا نسبت داد.
🔸
___________
پ.ن:
۱. مثل عرفانى لطيفى بين أرباب معرفت رائج است كه مىگويند: «الف هيچ ندارد» و مراد آنها از «الف» انسان كامل و موحّد است كه در برابر ذات حضرت پروردگار هيچ نمود و أنانيّتى نداشته و خود را كاملاً در تصرّف حضرت حقّ مىبيند. و منشأ اين مثل عرفانى اين است كه سابقالأيّام، حروف الفبا را كه از حيث نقطه دار بودن و نبودن در مكتب به كودكان تعليم مىدادند، مىگفتند: با يكى بر زير دارد، تا دو تا به سر دارد. "الف هيچ ندارد" و از اينجا مثل شد.
ما كهايم اندر جهان پيچ پيچ
چون الف كو خود ندارد هيچ هيچ
(مثنوىمعنوى، دفتر أوّل، ص ۴۱)
۲. اين عبارت را به صورت: التّوحيدُ إسقاطُ اليآءات، أى "يآءاتِ المُتكلّم" نيز گفتهاند. يعنى انسان موحِّد چيزى را به خود نسبت نمىدهد و در کلامش"ياء متكلّم"ها را ساقط ميكند. نمىگويد (به عربی): "كتابي" «كتاب من»، "علمي" «علم من»؛ و ياء متكلّم را در آنها ساقط ميكند.
🔸
@Salehy
🔸 #علامه_حسن_زاده:
🌷 ازامام صادق (عليه السلام) است:
🔻در هر كربى توسل به علمدار سيدالشهداء (عليه السلام) به عدد(ابجد) نام شريفش "عباس" #۱۳۳_مرتبه بگویید👇
🙏يا كاشف الكرب عن وجه الحسين إكشف كربى بحق أخيك الحسین
(هزارویک کلمه، کلمه۸۷۴)
🔸
@Salehy
هدایت شده از صالحی - ارتباط کاربران
بسم الله
#کاربردی
#راهنمایی_نرم_افزاری
دو نکته از #نرم_افزار #Word
🔸
#نکته_اول
🔸برای دسترسی به متن قابل ویرایش از فایل های PDF در آن مدل فایلهایی که خودشان قبلا فایل Word بوده اند و تبدیل به Pdf شده اند👇
👌 کافیست که فایل های Pdf مذکور را با نرم افزار Word باز کنید. خود ورد آنها را تبدیل به متن قابل ویرایش میکند.
🔻نرم افزار Word را اجرا کنید، و از گزینه Open آن فایل Pdf را با نرم افزار Word باز کنید.
پس از آن، نرم افزار Word یک پیام میدهد و میپرسد که آیا فایل pdf را تبدیل به متن editable ورد بکند یا خیر، و شما با قبول کردن آن، میبینید که بسادگی نرم افزار Word فایل رو بصورت متن قابل ویرایش باز میکند، و حالا میتوانید فایل باز شده بصورت قابل ویرایش را با پسوند docx ذخیره کنید و بصورت فایل متنی Word برای خودتان داشته باشید.
🔸همین توضیحات در سایت زیر 👇بصورت تصویری ذکرشده
🌐 www.farazsoft.ir/pdf-to-docx/
🔸
#نکته_دوم
🔸چگونه فونت های استفاده شده در فایل Word را به همان فایل متنی مایکروسافت ورد ضمیمه کنیم، تا با انتقال فایل ورد به کامپیوتری دیگر، شکل فونت ها بهم نریزد، و نیاز به همراه داشتن فونت ها بصورت جدا و کپی و نصب فونت ها در آن کامپیوتر دیگر نباشد؟! در ادامه👇
🔻شما میتوانید فایل فونت خود را به فایل ضمیمه کنید و این ضمیمه کردن فایل فونت به خود فایل ورد، فقط کمی حجم فایل ورد شما را بالا میبرد.
🔻فایل متنی Word مورد نظر (که میخواهید فونت های داخل متنش به خود فایل ضمیمه شود) را با نرم افزار ورد باز کنید. پس از باز کردن، در منوی File به قسمت Options (در پایین منو) رفته، و در پنل سمت چپ بر روی گزینه Save کلیک کنید.
حالا در این بخش باید برای دو گزینه تیک بگذارید:
1. گزینه Embed fonts in the file را تیک دار یا فعال کنید.
2. گزینه Embed only the characters used in the document را تیک دار یا فعال کنید.
گزینه Do not embed common system fonts نیز که به صورت پیشفرض علامت زده شده را همانطور باقی بگذارید.
در نهایت بر روی گزینه Ok کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شود و سند ورد را نیز همانند معمول ذخیره کنید. به این ترتیب فونت هایی را که در آن سند استفاده شده است به آن فایل ورد ضمیمه می شوند.
این فرآیند را برای هر فایل متنی که میخواهید فونت هایش به آن ضمیمه شوند باید بصورت مجزا برای همان فایل تکرار کنید (یعنی با انجام آن برای یک فایل متنی، این تاثیر فقط در همان فایل دارد، و تاثیری در مابقی فایل های ورد شما ندارد. لذا فایل های متنی دیگر را هم اگر لازم باشد باید برایشان این فرآیند را تکرار کنید).
ضمناً این امکان ضمیمه شدن فونت، برای فایل های پاورپوینت (Power Point) و پابلیشر (Publisher) هم وجود دارد.
🔸همین توضیحات در سایت زیر 👇بصورت تصویری ذکرشده
🌐 www.farazsoft.ir/embed-fonts-in-a-word-document/
🔸
@Salehy
هدایت شده از صالحی - ارتباط کاربران
@ Hotgram Windows 1.5.0 Setup.zip
50.73M
🔸نرم افزار هاتگرام ویندوزی👆
(تلگرام باز بدون فیلتر، در محیط ویندوز)
🔻نسخه ۱.۵.۰ - آخرین نسخه بهروز ( بهروزرسانی #یکشنبه #۱۶_تیر_۹۸ )
#Hotgram_Windows 1.5.0 Setup
✅ پوشه فشرده (زیپ) شده را استخراج (اکسترکت) نمایید و داخل پوشه گزینه نصب زیر را اجرا نمایید:
Telegram_Desktop_Hotgram_Setup_1.5.0
🔻تمام امکانات تلگرام ویندوزی
+ دسته بندی پنل گفتگوهای خصوصی، گروه ها، و کانال ها
+ فوروارد چندگانه
+ حالت شب
+ ضد فیلتر و بدون نیاز به پروکسی داخلی
🌐 تولید شرکت راهکار سرزمین هوشمند [sls.ir] تحت حمایت و شراکت همراه اول (اپراتور اول متعلق به مخابرات ایران).
توضیحات فنی سابق در مورد هویت تولیدکنندگان #هاتگرام 👇
🌐 t.me/salehi786/2623
🌐 t.me/Hotgram_ir
🔸 @Salehy
الباحث القرآني_8.0.apk
1.83M
🔸 نرمافزار الباحث القرآنی👆
نسخه ۸ (بهروزرسانی #۲خرداد۹۸ )
🔻نسخه آفلاین سایت furqan.co
🔻جستجوی ریشه واژگان در کتب لغت: مفردات راغب، مقاییس اللغة، الصحاح، لسان العرب، القاموس المحیط، بصائر ذوی التمییز، عمدة الحفاظ، فهرس جذور کلمات القرآن، و المعجم الاشتقاقی.
🔻جستوجوی "آیه/کلمه" در انواع کتب تفسیر اهل تسنن، اعراب، علوم قرآن، اختلاف قرائات، غریب و معانی، اسباب نزول، و ...
🌐 play.google.com/store/apps/details?id=com.thedawah.furqan
🔸 @Salehy @Salehi786
المكتبة الشاملة_2.0.apk
8.87M
🔸 نرمافزار المکتبة الشاملة👆
نسخه ۲ (بهروزرسانی #۳_اسفند_۹۶ )
🔻نسخه اندرویدی بخش عمده ای از سایت shamela.ws
🔻فهرست دانلود متن قابل جستجو و کپی از #۶۵۹۰_کتاب اهل تسنن، در قالب #۷۴_کتابخانه در موضوعات مختلف
🔻برخی عناوین کتابخانه ها:
العقيدة، التفاسير، التاريخ، الفرق، علوم القرآن، التجويد والقراءات، متون الحديث، مخطوطات حديثية، شروح الحديث، كتب التخريج والزوائد، العلل والسؤالات، علوم الحديث، أصول الفقه والقواعد الفقهية، فقه حنفي، فقه مالكي، فقه شافعي، فقه حنبلي، فقه عام، بحوث ومسائل، السياسة الشرعية و القضاء، السيرة و الشمائل، التراجم والطبقات، الأنساب، البلدان والجغرافيا، كتب اللغة، الغريب والمعاجم ولغة الفقه، النحو والصرف، الأدب والبلاغة، الجوامع والمجلات ونحوها، فهارس الكتب والأدلة، كتب إسلامية عامة، علوم أخرى
🌐 play.google.com/store/apps/details?id=ir.hawijapp.maktab
🔸 @Salehy @Salehi786
بسم الله
🔶زیارتی بر #تجدید_عهد_و_بیعت👇
🔻مولا امام رضا (علیه السلام) درباره #حقیقت_زیارت میفرمایند:
✨«إنّ لِكُلِّ إمامٍ عَهداً في عُنُقِ أوليائهِ و شِيعَتِهِ ، و إنّ مِن تَمامِ الوَفاءِ بالعَهدِ، و حُسنِ الأداءِ، زيارَةَ قُبُورِهِم. فَمَن زارَهُم رَغبَةً في زيارَتِهِم و تَصدِيقا بما رَغِبُوا فيهِ كانَ أئمَّتُهُم شُفَعاءَهُم يَومَ القِيامَةِ»✨
✨همانا برای هر امامى بر گردن اولیاء و شيعيانش #عهدى است، و همانا ازجمله وفاى تمام و كامل به اين عهد، و بجاى آوردن نيكوى آن، با #زيارت قبور آنان است.
پس، کسانی که امامان را #مشتاقانه زیارت کنند و به آن چه مورد خواست و رغبت آنان بوده #تصدیق داشته باشند، امامانِ آنها #شفیعشان میشوند در روز قیامت.✨ (عیون أخبارالرضا -ع- ، ج۲ ص۲۶۰و۲۶۱)
🔻علامه مجلسی (ره) در «بحارالانوار» #زیارتنامه_ای را بنام #زیارت_مصافقه (۱) ذکر میکند (مصافقه: دست روی دست گذاشتن برای بیعت)، که این زیارت برای #تجدید_عهدومیثاق با امام است، و برخی نیز آن را عیناً از شیخ مفید(ره) نقل کرده اند.
🔻ایشان در بیان این زیارتنامه مینویسند:
✨«زیارتنامه ای یافتم در نسخه ای کهن از مؤلّفات اصحابمان از علما، که عین عبارت آن چنین است:
✨«به چندین طریق برای ما روایت کرده اند که زیارت سادات ما -امامان معصوم-(علیهم السلام) در حقیقت #تجدید_عهد و #تجدید_میثاق_مأخوذی است که بر گردن بندگان است.
✨روش زیارت این است که زائر بهنگام زیارت امامان (علیهم السلام) [در برابر قبور مطهرشان] اینطور بگوید:
⬇️
🔶 جِئْتُکَ یَا مَوْلَایَ ، زَائِراً لَکَ وَ مُسَلِّماً عَلَیْکَ وَ لَائِذاً بِکَ وَ قَاصِداً إِلَیْکَ ،
✨ أُجَدِّدُ مَا أَخَذَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَکُمْ فِی رَقَبَتِی مِنَ الْعَهْدِ وَ الْبَیْعَةِ وَ الْمِیثَاقِ بِالْوَلَایَةِ لَکُمْ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ ، مُعْتَرِفاً بِالْمَفْرُوضِ مِنْ طَاعَتِکُمْ
🔻سپس [ برای #تجدید_بیعت ] #دست_راست خود را [که دست بیعت است] بر روی #ضریح_قبر_مطهر بگذار [و اگر دست به ضریح نمیرسد بر نزدیکترین جای نزدیک به آن (از درب و دیوار حرم نزدیک قبر) دست راست را بگذار] و بگو:
⬇️
🔶 هَذِهِ یَدِی مُصَافِقَةٌ لَکَ عَلَی الْبَیْعَةِ الْوَاجِبَةِ عَلَیْنَا ، فَاقْبَلْ ذَلِکَ مِنِّی یَا إِمَامِی ، فَقَدْ زُرْتُکَ وَ أَنَا مُعْتَرِفٌ بِحَقِّکَ مَعَ مَا أَلْزَمَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ مِنْ نُصْرَتِکَ ،
✨ وَ هَذِهِ یَدِی عَلَی مَا أَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ مِنْ مُوَالاتِکُمْ وَ الْإِقْرَارِ بِالْمُفْتَرَضِ مِنْ طَاعَتِکُمْ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ وَ السَّلَامُ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ
🔻سپس ضریح شریفشان را #ببوس [یا همان نزدیکترین جا به قبر را] و بگو :
🔶 یَا سَیِّدِی وَ مَوْلَایَ وَ إِمَامِی وَ الْمُفْتَرَضَ عَلَیَّ طَاعَتُهُ ، أَشْهَدُ أَنَّکَ بَقِیتَ عَلَی الْوَفَاءِ بِالْوَعْدِ وَ الدَّوَامِ عَلَی الْعَهْدِ وَ قَدْ سَلَفَ مِنْ جَمِیلِ وَعْدِکَ لِمَنْ زَارَ قَبْرَکَ مَا أَنْتَ الْمَرْجُوُّ لِلْوَفَاءِ بِهِ وَ الْمُؤَمَّلُ لِتَمَامِهِ ،
✨ وَ قَدْ قَصَدْتُکَ مِنْ بَلَدِی وَ جَعَلْتُکَ عِنْدَ اللَّهِ مُعْتَمَدِی فَحَقِّقْ ظَنِّی وَ مُخَیَّلَتِی فِیکَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکَ وَ سَلَّمَ تَسْلِیماً کَثِیراً ،
✨ اللَّهُمَّ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَیْکَ بِزِیَارَتِی إِیَّاهُ وَ أَرْجُو مِنْکَ النَّجَاةَ مِنَ النَّارِ وَ بِآبَائِهِ وَ أَبْنَائِهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ رَضِینَا بِهِمْ أَئِمَّةً وَ سَادَةً وَ قَادَةً ،
✨ اللَّهُمَّ أَدْخِلْنِی فِی کُلِّ خَیْرٍ أَدْخَلْتَهُمْ فِیهِ وَ أَخْرِجْنِی مِنْ کُلِّ سُوءٍ أَخْرَجْتَهُمْ مِنْهُ وَ اجْعَلْنِی مَعَهُمْ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ
🔻سپس نزد قبر هر امام #۲_رکعت نماز زیارت بجا آور (یعنی در کاظمین و سامرا ۲نماز، و در بقیع ۴نماز)
🔻سپس برگرد و بدان که وقتی این عمل را انجام دادی همانا #زیارتت مثل #عهد_مجدد با امام (علیه السلام) است
(فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِکَ کَانَتِ الزِّیَارَةُ مِثْلَ الْعَهْدِ الْمُجَدَّدِ).
(بحارالانوار،ج۹۹ ص۱۹۷و۱۹۸)
🔶
(۱) «مصافقه» به معنای دست به دست هم زدن دونفر به هنگام داد و ستد به نشانه اعلام موافقت است. در قدیم رسم بر این بوده است که #بیعت_کننده و #بیعت_شونده، بسان خریدار و فروشنده، در مقام بیعت دست در دست هم مینهادند.
برای همین هم در این👆 زیارتنامه آمده است: دست راستت را بر قبر میگذاری و میگویی: «هذه یدی مصافقةً لک علی البیعة الواجبة علینا. فاقبل ذلک منّی یا امامی»(یعنی: این دستان من است که به نشانه بیعتی که بر ما واجب است به سوی تو دراز می کنم. ای امامم، آن را از من بپذیر). بدین سبب این زیارت را «مصافقه» خوانده اند.
🔶
@Salehy
هدایت شده از استاد عابدینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ویژه #ولادت امام رضا (علیه السلام)
#استادعابدینی :
🔸امام رضا (علیه السلام) به عبدالعظیم
حسنی فرمودند: به دوستدارانم سلام
مرا برسان، و به آنها بگو: "ارتباط مهربانِ
شما با همدیگر، نزدیک شدن به من است".
🔻بعد از برنامه سمت خدا، در استودیوی سمت خدا، شنبه ٢ دی ۹۶
🌷 ولادت امام رضا (علیه السلام) بر شما دوستان و شیعیانشان مبارک
🔸 @abedini
هدایت شده از استاد عابدینی
بسم الله
🔸مولا امام رضا (علیهالسلام) خطاب به عبدالعظيم حسنی:
🔸ای عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستان ما برسان و به آنان بگو: در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند.
و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان.
و به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست.
🔸دوستان ما نباید فرصتهای گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کردهام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سختترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.
🔸به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز، آ نهایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دلش نسبت به آنان نیت سوء و کینه ای داشته باشند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد.
🔸اما از آن سه گروه (دارای شرک به خدا، آزاردهنده مؤمنان، و دارای کینه و نیت سوء) نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد. جز اینکه از نیت خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود.
اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت(ع) نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می برم.
🔸
🔻 رُوِیَ عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ الْحَسَنِیِّ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا (علیه السلام) قَالَ:
یَا عَبْدَ الْعَظِیمِ!
🔸 أَبْلِغْ عَنِّی أَوْلِیَائِیَ السَّلَامَ وَ قُلْ لَهُمْ أَنْ لَا تَجْعَلُوا لِلشَّیْطَانِ عَلَی أَنْفُسِهِمْ سَبِیلًا وَ مُرْهُمْ بِالصِّدْقِ فِی الْحَدِیثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ وَ مُرْهُمْ بِالسُّکُوتِ وَ تَرْکِ الْجِدَالِ فِیمَا لَا یَعْنِیهِمْ وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَی بَعْضٍ وَ الْمُزَاوَرَةِ فَإِنَّ ذَلِکَ قُرْبَةٌ إِلَیَّ
🔸 وَ لَا یَشْغَلُوا أَنْفُسَهُمْ بِتَمْزِیقِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً فَإِنِّی آلَیْتُ عَلَی نَفْسِی أَنَّهُ مَنْ فَعَلَ ذَلِکَ وَ أَسْخَطَ وَلِیّاً مِنْ أَوْلِیَائِی دَعَوْتُ اللَّهَ لِیُعَذِّبَهُ فِی الدُّنْیَا أَشَدَّ الْعَذَابِ وَ کَانَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ
🔸 وَ عَرِّفْهُمْ أَنَّ اللَّهَ قَدْ غَفَرَ لِمُحْسِنِهِمْ وَ تَجَاوَزَ عَنْ مُسِیئِهِمْ إِلَّا مَنْ أَشْرَکَ بِی أَوْ آذَی وَلِیّاً مِنْ أَوْلِیَائِی أَوْ أَضْمَرَ لَهُ سُوءاً
🔸 فَإِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ لَهُ حَتَّی یَرْجِعَ عَنْهُ فَإِنْ رَجَعَ عَنْهُ وَ إِلَّا نُزِعَ رُوحُ الْإِیمَانِ عَنْ قَلْبِهِ وَ خَرَجَ عَنْ وَلَایَتِی وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ نُصِیبٌ فِی وَلَایَتِنَا وَ أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ ذَلِکَ.
🔸
(الاختصاص، صفحه ۲۴۱)
🔸
@abedini
بسم الله
#احرام_حج #اسرار_حج #باطن_حج
معارف زیارت #بیت_الله_الحرام و #لقاء_الامام (۱)
🔸
🕋 امام سجاد (علیه السلام) در راستاي نظر به باطن مناسک حج از شبلي مي پرسند:
آيا به «ميقات» فرود آمدي و جامه هاي دوخته را از تن درآوردي و غسل کردي؟
- شبلي گفت: آري.
امام (علیه السلام) فرمود: آن گاه که به ميقات فرود آمدي و جامه هايت را درآورده و «غسل احرام» کردي و خواستي «لباس احرام» بپوشي آيا چنين نيت کردي که «لباس گناه» را نيز از خويشتن دورگرداني و «جامه اطاعت خداوند» را در برکني؟
- شبلي گفت: نه!
امام(علیه السلام) فرمود: آن هنگام که جامه هاي دوخته را از تن بيرون مي آوردي، آيا قصد کردي که از ريا و نفاق و امور شبهه ناک نيز به درآيي؟
- شبلي گفت: نه!
امام (علیه السلام) فرمود: هنگامي که آلودگي هاي بدن خويش را با غسل مي زدودي، آيا در اين انديشه بودي که خويشتن را نيز از رذيلت ها و گناهان بشويي؟
- شبلي گفت: نه!
امام (علیه السلام) فرمود: پس، نه به ميقات فرود آمده اي و نه از لباس دوخته جدا شده اي و نه غسل کرده اي! (چون شبلی با انجام ظاهر اعمال نظر به باطن آن ها نداشته است).
🌐 منبع:
آيتالله جوادي، صهباي حج، ص ۴ ـ ۳۴۳.
🔸
@Salehy @Salehi786
حجیج_2.2.7.apk
18.28M
🕋 نرمافزار حجیج👆
🔸 راهنمای جامع مناسک حج
🔻 تولید مرکزجهانی اطلاع رسانی آل البیت ع
#نسخه_۲.۲.۷
🔸 تسهیل دسترسی حجاج و زائران بیت الله الحرام به احکام و مناسک حج بر مبنای نظر فقهی مراجع عظام تقلید (مد ظلهم العالی)
🔻 امکان مقایسه بین فتوای مراجع، به همراه قابلیت جستجوی دقیق و سهولت در دسترسی به مطالب مورد نیاز.
🔻 معرفی اماکن متبرکه دو شهرِ مکه و مدینه، به همراه تاریخچه، موقعیت جغرافیایی، فضیلت و ذکر اعمال هریک.
🔻 متن ادعیه و زیارات مورد نیاز حجاج، به همراه نسخه ی صوتی.
🔻 اوقات شرعی شهرهای مکه معظمه و مدینه منوره.
🔸 @Salehy