eitaa logo
پایگاه خبری صدای حوزه
15.6هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
4.1هزار ویدیو
80 فایل
پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه www.v-o-h.ir رسانه حوزوی مستقل صدای طلاب تصویرسازی واقعی از روحانیت ورود جسورانه به چالش های روز پیشنهاد، انتقاد، سفارش تبلیغ، ارسال سوژه و راه ارتباطی 🆔 @vohadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 حضور روحانیت در سیاست کمر دشمن را شکسته است 🎙مهدی طائب رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار: 🔹اگر یک روزی این تفکر رواج یابد که دخالت در سیاست خلاف اصل است، آن روز حوزه از ماهیت خود تهی شده است. 🔸اگر روزی ائمه را جدای از سیاست دیدیم یعنی یا ائمه را نشناخته‌ایم یا را اشتباه معنا کرده‌ایم. 🔹 از شیخ صدوق تا طوسی و علامه حلی سیاست را دنبال کردند و به همین علت است که مردم نیز با حوزه‌های علمیه همراهی کرده و رشد یافته‌اند. 🔸حضور در عرصه سیاست کمر دشمن را شکسته است. 🔹همیشه روحانیت ضد اشرافیت بوده است، روحانیت اصیل برای دنیای مردم دنیای خود را می‌سوزاند. 🆔 @sedayehowzeh
📷 کنایه اشتباه در عین گستاخی و جسارت نسبت به مجاهدت های به بهانه جنگ و 🆔 @sedayehowzeh
✍️ برخی مختصات شهر اسلامی 🔶 در درجه اول یک تعریف عدالت محور دارد. شهری که طلاق آن زیاد است اسلامی نیست. شهری که خانه میلیاردی در آن ساخته شود و از آن طرف هزاران نفر یک اتاق نتوانند اجاره کنند، اسلامی نیست، حتی اگر در روز عاشورا همه جایش سیاه پوش شود. 🔷 وقتی خواری در شهر باشد اما همه شهر مناره شود، این شهر اسلامی نیست. اگر زندان‌ها پر شود به خاطر اینکه حکومت به وعده خود عمل نکرده است. وقتی دو نفر عاشق هم هستند اما نمی‌توانند ازدواج کنند و یک اتاق نمی‌توانند اجاره کنند، این شهر اسلامی نیست. 🔶 مدام می‌گفتیم در غرب خانواده فرو پاشیده است. من می‌ترسم تا چند سال دیگر خودمان روی غرب را سفید کنیم! بلایی که غرب بعد از ۲۰۰ سال بر سر ها آورد ما توانستیم در ۲۰ سال انجام دهیم. 🔷 با مسجد ساختن ، شهر اسلامی نمی‌شود. خانواده در حال تغییر است. دختر و پسر سنشان برای ازدواج به ۳۰ سال رسیده است و یا هر دو یک بار طلاق داده‌اند، دنبال طلاق دوم‌اند! حالا در این شهر در هر خیابان ۴ تا مسجد بساز و ۶ تا ده محسنیه و فاطمیه برگزار کن. آیا این شهر اسلامی می‌شود؟! 🔶 اگر حساب را از نیازهای دیگر جامعه و شهر جدا کنیم، یعنی بگوییم مذهبی بودن یک شهر به حرم امام رضا (ع) و هیئت‌ها و مساجد است و مثلاً شهربازی و پارک و استخر و ... ربطی به مذهب ندارد، این می‌شود تفکیک دین از کل زندگی که اسم مشهور آن است. 🔹مرکز شما حرم و هیئت، بقیه‌اش را به ما بسپارید! اینکه مساجد بزرگ و مناره‌های بلند و هیئت‌های مذهبی داشته باشیم اما اهمیت نداشته باشد روز بعد عاشورا در بازار، در خانه‌ها، در پارک‌ها چه می‌گذرد، این می‌شود سکولاریسم ! 🔸همین مشهد الان نیاز به ۵ شهربازی بزرگ دارد. کودکان و نوجوانان نیاز به بازی دارند. یک عده فکر می‌کنند بازی و تفریح غیر دینی هستند. این که بگوییم دین از تفریح جداست، دین از بازار جداست، همان سکولاریسم است و آمریکا و هم همین را می‌خواهند. می‌گویند شما مذهبی‌ها مرکزتان حرم و هیئت باشد بقیه را به ما بسپارید. 🔷 باید انسان را بشناسیم. بدن دارد، نیاز مادی دارد، روح دارد، عقل دارد. باید نیازش را بشناسیم، حقوقش را بشناسیم. پیامبر ص وقتی می‌دیدند که چند نفر در حال کُشتی گرفتن هستند ، می‌گفتند که «وای! نسل جدید از بین رفت؟!» یا نه خودشان هم با جوان‌ها کشتی می‌گرفتند؟ پیغمبر می‌داند نیاز به کشتی و هست ، اما محیطش باید اسلامی شود. 🔶 بین دینی بودن و زندگی کردن، دیوار نیست. نباید فکر کنیم بین دینی بودن و زندگی کردن یک دیوار است. خنده و گریه همه باید در چهارچوب ارزش‌های اسلامی باشد. اگر برای نسل جدید شهربازی و استخر درست نکنیم، فکر می‌کنید می‌آیند پای منبر ما می‌نشینند؟ 🔹 در همین مشهد ما موسیقی زیرزمینی رتبه بالایی دارد. در قم هم همین است. بیشترین مواردی که افراد در مسائل دینی، مرتد می‌شوند، در مسائل سیاسی، و ضد انقلاب می‌شوند و در مسائل دنبال فسق و فجور می افتند، افرادی هستند که در محیط‌های زندگیشان تحکم و خشونت مذهبی و ریا حاکم بوده است. 🔸 مدام برای هم ادا در می‌آوریم ! امیرالمؤمنین ع جوانی را دیدند که در خرابه‌ای در حال خود ارضایی بود. ایشان به جای آنکه بگویند ای جوان بی تقوا و بی‌دین و فلان، اول به عنوان تعزیر روی دست آن پسر زدند و بعد هم او را بردند به شورای شهر و شهرداری و استانداری و دفتر امام جمعه آن زمان و گفتند این زن می‌خواهد و از بیت المال تامینش کنید. 🔹یک چیزهایی در زیر پوست شهر وجود دارد و اتفاق می افتد، یک جریان‌هایی وجود دارد که من و شما نمی‌فهمیم و مدام برای هم ادا در می‌آوریم. این جریان‌ها یک مرتبه پوسته را می‌شکنند و مثل آتشفشان بیرون می‌زنند. ✒️ حسن ازغدی 🆔 @sedayehowzeh
✍️ سخنگوی دولت خواستار توقف درگیری ها و پایبندی به حقوق بین الملل شد بهادری جهرمی: 🔹پایبندی به حقوق بین‌الملل و حقوق و تکیه بر گفتگو و برای توقف درگیری‌ها ضروری است. 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| ویدئو حاوی لحظاتی تلخ از جدایی پدری اوکراینی از دختر خردسالش می باشد که در حال بازنشر است: 1️⃣ طبق انتظار، جریان و زاویه دار با نظام در حال بازنشر ویدئوهایی شبیه این برای همنوایی ظاهری با مردم می باشد. ▪️این جریان ها در مورد وضعیت اسف بار کودکان ساکت بوده اند. 🔹سیاست زدگی در مواضع و کنش های این جریان بیداد می کند و در عین حال جریان های را متهم به رفتار به نفع نظام می کنند! 2️⃣ جالب است بدانیم به موجب قانون اوکراین در شرایط ، مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله اجازه ندارند که اوکراین را ترک کنند. آنها باید در کشور بمانند و در صورتی که دستور به اعزامشان داده شد، برای دفاع از اوکراین به بروند. 🔹چرا یک جنتلمن کافه گرد فلسفه خوانده شعربلد پیدا نمی شود تا فریاد حقوق بشر و حق انتخاب و ... سر دهد؟! 🆔 @sedayehowzeh
✅معاونت پژوهش حوزه های علمیه ➖پژوهشگران و طلاب گرانمایه اخبار پژوهشی حوزه را از کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه های علمیه دنبال نمایید: https://eitaa.com/joinchat/1798242459C5e2d9d0fa2 🆔 @sedayehowzeh
📸 مهاجری (اصلاح طلب) : وزیر کشور اجازه دهد مقابل سفارت روسیه تجمع کنیم! ✍️پ.ن : 🔹این همان قماش و خط مشیی است که در کوران ۸۸ آمریکایی، مرگ بر روسیه سر می‌دانند. 🔸درد و انسانیت نیست که این جماعت را به مطالبه تجمع مقابل سفارت روسیه می‌کشاند که کینه شتری از شکست است. 🆔 @sedayehowzeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید| دو چیز به درد آخرت می خورد: یکی امام حسین(ع) یکی تقوا آیت الله 🆔 @sedayehowzeh
🔺گزارش وطن امروز از حمله روسیه به : بله! دنیای موشک ها 🔺گزارش کیهان از اوکراین که ۴۸ ساعت هم دوام نیاورد: امریکا باز هم پشت متحداتش را خالی کرد؛ ها عبرت بگیرند 🔻گزارش افتاب یزد از آخرین تحولات حضور در اوکراین: واقعیات 🔻گزارش آرمان ملی از تاثیرات جنگ بر : انرژی بی طرفی 🆔 @sedayehowzeh
📣 در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام علی ذوعلم مطرح شد؛ تقلیل، تخریب و تحریف فقه امام خمینی (ره) با ابزار فقه خوارجی! 🔹ما امروز با دیدگاه‌هایی مواجه هستیم که با عنوان مباحث فقهی مطرح می‌شوند و ادعاهایی دارند که چندان دقیق نیست. مثلا اینکه برخی از اینها ادعا می‌کنند « فقهی است که به تحولات انقلابی و نظریه‌پردازی در راه آرمان‌های انقلاب پرداخته است»، مبنایی کاملا نادرست دارد. 🔸آن‌چیزی که را ارائه کرد اساسا فقه نبود، بلکه کلیت اسلام بود و امام(ره) برای آن آرمان‌ها هیچ‌گاه به مباحث فقهی تمسک نمی‌کردند. 🔹باید توجه کرد که مساله اصلی در مطالبی که این جریان شبه‌علمی مطرح می‌کند، اصلا فقه نیست، اینها می‌خواهند مواضع سیاسی خود را در لفافه بیان کنند و به آن وجاهت علمی ببخشند. 🔸این جریان مدعی است که در دهه اول انقلاب آرای حضرت امام راهگشای مسائل بود و نگاه ایشان نسبت به مسائل، نگاهی بازتر بود و بعد این نگاه تغییر کرد آن‌وقت از کسانی نام برده می‌شود که در هر دو دوره حضور داشته و اساسا منصوب امام(ره) بودند و دیدگاه‌شان از ابتدای انقلاب همین بود. 🔹در امر حکمرانی دیدگاه‌های فردی نمی‌توانند جریان پیدا کنند. به همین جهت اساسا یکی از ضرورت‌های ولایت‌فقیه همین است. بنابر انتخاب مردم، جمعی از مجتهدان نماینده آنها می‌شوند و تشخیص فرد برای رهبری را برعهده دارند. 🔸این جریان شبه‌علمی دنبال تقلیل امام، تقطیع امام و تحریف امام است. متاسفانه در ذهن مخاطبان خود چهره‌ای مشوه و متناقض از امام(ره) ارائه می‌دهند. مشروح خبر در سایت : v-o-h.ir/?p=38870 🆔 @sedayehowzeh
📣 به قلم‌ و به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شد؛ کتاب "درآمدی بر جریان‌شناسی نشست دوره‌ای اساتید" 📜برشی از کتاب: 🔹 یکی از مهمترین انتقادات به ، عدم ورود به مسائل سیاسی و تظاهر به بی رغبتی نسبت به ورود در رخدادهای سیاسی متعددی است که در کشور درحال وقوع است. برخی این عدم ورود به مسائل سیاسی را برخاسته از نگاه و عدم باور به دخالت در سیاست دانسته اند. 📚 نگاهی به فصول کتاب: 1. کلیات 2. نگاهی به پیشینه، ساختار، اهداف و عملکرد نشست دوره‌ای اساتید 3. نگاهی به کارنامه فکری و سیاسی چهره‌های شاخص نشست: آقایان علوی بروجردی هادوی تهرانی محمدرضا نائینی 4. آسیب‌شناسی و ارزیابی عملکرد نشست دوره‌ای 5. ضمیمه: نگاهی به نسبت جریان رسانه‌ای اصلاحات و نشست دوره‌ای با تاکید بر عملکرد فرید مدرسی 🛒نحوه تهیه کتاب: ✅ اینترنتی https://b2n.ir/w82426 ✅ پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ ✅ تلفنی ۰۲۵۳۳۵۵۱۸۱۸ 🆔 @sedayehowzeh
✍️ حاشیه ای بر توئیت منتسب به آیت الله جوادی درباره طرح موسوم به صیانت در رابطه با این فرمایش منتسب به حضرت آیت الله جوادی آملی که البته ابتدا و انتها و شان نزول و موقعیت و مقصود ظهورش دقیقا معلوم نیست، برخی جریان‌ها در تلاش هستند تا پایه و سکویی علیه مورد بحث در مجلس، از این فرمایش دست و پا کنند. 📎 دکتر مهدی جمشیدی یادداشتی در کانال شخصی خود منتشر نموده که جالب و قابل تامل است و در پست بعدی مطالعه بفرمایید:👇👇👇👇 🆔 @sedayehowzeh
✍️ سرور بزرگوارم، حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی، فرمایشی از جناب‌عالی در قالب در سایت‌های رسمی منتشر شده و شتابان در حال بازنشر است که در آن آمده است: «اگر واقعاً ما آدم‌های درستی باشیم، ترسی نداریم که فضای مجازی چه چیزی را می‌خواهند منتشر کند. اگر کسی چیزهایی دروغی را منتشر کند، محاکمه بشود، اما ما اگر با طهارت زندگی بکنیم، از دنیای مجازی باکی نیست.» اگر این فرمایش جناب‌عالی، تقطیع‌شده و گزینشی نباشد، نسبت به آن چند پرسش دارم: 1️⃣ چگونه می‌توان همۀ امور اجتماعی را به «وجدان‌های فردی» ارجاع داد و انتظار داشت همۀ افراد جامعه، از طریق «خویشتن‌داریِ اخلاقی»، از فسق و فجور در امان و محفوظ بمانند، درحالی‌که قابلیّت‌های ایمانیِ افراد، «هم‌سطح» نیستند و همواره و در برابر همۀ اقسام وسوسه‌های شیطانی، «قدرتِ بازدارندگی» ندارند؟! 2️⃣ آیا هر اندازه نیز که ما «پرهیزگار» و «خداترس» باشیم، باز صلاح و صواب است که خویش را با این توجیه که «مصون» هستیم، در «مهلکۀ تباهی‌های فضایِ مجازیِ غرب‌بنیان» بیفکنیم؟! آیا برخورداری از «کمالات ایمانی» و «درجات اخلاقی»، مجوز شرعی برای چنین «زورآزماییِ »‌ای به دست می‌دهد؟! 3️⃣ اگر بناست که تنها ، حافظ فضایلِ معنوی و اخلاقی در جامعه باشد، پس چگونه است که گفته شده «تحقّقِ احکامِ اسلام»، محتاجِ «حکومت‌مندی» و «نظام‌سازیِ اجتماعی» است؟! اگر رواج و تداومِ ارزش‌های دینی، فقط بر «پارساییِ شخصی» تکیه دارند، ، بی‌معنا و بی‌فلسفه نخواهد شد؟! 4️⃣ آیا همۀ دلیل ما در مخالفت با وضع کنونیِ فضای مجازی، منحصر به » است، یا مسألۀ مهمّ‌تری نیز در میان است و آن، عبارت از این است که بر اساس «قاعدۀ نفی سَبیل»، نباید «غیرمسلمانان» بر شئون و ساحاتِ حیاتِ «مسلمانان»، تفوّق و تسلّط داشته باشند؟! آیا این‌که «تدبیر محتوای ما»، در اختیار آنهاست، نافی «عزّت و استقلالِ جامعۀ اسلامی» نیست؟! 5️⃣ آیا نباید از این‌که غرب، فضای مجازیِ ساختۀ خویش به ابزاری برای «نفوذِ فرهنگی» و «تغییرِ سبکِ زندگیِ اسلامی» و «زوالِ ارزش‌های اخلاقی» تبدیل کرده است، «نگران» و «دغدغه‌مند» بود و «حسّاسیّتِ خاص» به خرج داد؟! آیا «تنها نهادن توده‌های مردم در این معرکۀ مردافکن» - به واسطۀ بهره‌گیری‌نکردن از اهرم‌های حاکمیّتی و راهبردهای پیش‌گیرانۀ ساختاری و روش‌های حفاظت‌بخشِ رسمی - حکیمانه و موجّه است؟! 🖊مهدی جمشیدی 🆔 @sedayehowzeh
📣جوانی جمعیت تکلیفی شرعی است 🎙بهرام عین‌اللهی، : 🔹براساس مصوبه‌ی ، تا ۹۰ درصد هزینه‌های را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند. البته این شروع کار است و رفته‌رفته تلاش می‌کنیم تسهیلات بهتری ارائه دهیم و مراکز بیشتری ایجاد کنیم تا درمان انجام شود. . 🔹متأسفانه وزارت بهداشت در سال‌های گذشته با پیام «فرزند کمتر، زندگی بهتر»، باعث شد به مرور زمان علاقه مردم به کاهش یابد. 🔸با توجه به فرمان یکی از اولویت‌های مهم ما در وزارت بهداشت، بحث است. . 🔹ما به این موضوع به عنوان تکلیفی نگاه می‌کنیم. در پروژه‌های مختلف دشمن نتوانست هیچ صدمه‌ای به ما وارد کند بلکه ما را محکم‌تر کرد؛ تنها موضوعی که متأسفانه دشمن به دست خود ما آن را اجرایی کرد، بود. . 🔸رشد منفی جمعیت برای آینده‌ی کشور خوب نیست. 🆔 @sedayehowzeh
📣رییس هیأت مدیره مؤسسه معنا در گفت و گو با مطرح کرد؛ 🔺حوزه‌علمیه از طرح‌های تحولی ساختارهای فرهنگی کشور غایب است 🔺شورای‌عالی‌انقلاب‌فرهنگی بعلاوه قدرت سیاسی و منهای منطق تحول به استبداد فرهنگی می‌انجامد 🎙حجت الاسلام علی محمدی: 🔹از سال ۹۶ که ، قرارگاه فرهنگی کشور را مختل اعلام کرد و برای کنشگران فرهنگی و علمی کشور، اعلام وضعیتِ نمودند، از آن زمان زمزمه‌هایی بر لزوم تحول در به گوش می رسید.با روی کار آمدن دولت سیزدهم، رهبر انقلاب در نخستین دیدار با این دولت در تاریخ ۶/۶/۱۴۰۰ بر لزوم «بازسازی انقلابی و معقول ساختارهای فرهنگی کشور» تأکید کردند. 🔸مسئله اصلی در خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که رهبر انقلاب می‌فرمایند: « قرارگاه علم و فرهنگ کشور است». 🔹وقتی صحبت از قرارگاه می شود، معلوم است که یک عقبه و وجود دارد و یک خط مقدم و صف اقدام. بر این اساس قرارگاه مهمترین وظیفه اش مدیریت چگونگی اتصال عقبه و خط مقدم است. 🔸طرح مصوب، وقتی به مسئله های حیاتی نیاندیشیده و در عین حال، بالاترین دسترسی و قدرت سیاسی را طلب می کند، بنده می توانم بگویم ظرفیت بالایی دارد برای شکل‌دهی یک ؛ انعطاف فرهنگی که یکی از ضرورتهای مدیریت فرهنگی است، در صورتی امکان پذیر است که درک عمیق و درستی از منطق تحول فرهنگ کشور وجود داشته باشد. وقتی این درک عمیق و تفصیلی وجود ندارد ما یا با استبداد فرهنگی مواجه خواهیم بود یا انفعال فرهنگی به اسم انعطاف فرهنگی. مشروح مصاحبه: v-o-h.ir/?p=38912 🆔 @sedayehowzeh