eitaa logo
پایگاه خبری صدای حوزه
15.6هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
4هزار ویدیو
80 فایل
پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه www.v-o-h.ir رسانه حوزوی مستقل صدای طلاب تصویرسازی واقعی از روحانیت ورود جسورانه به چالش های روز پیشنهاد، انتقاد، سفارش تبلیغ، ارسال سوژه و راه ارتباطی 🆔 @vohadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 وقتی پیش‌فرض ، معذر و منجز بودن تعریف می‌شود، فقیه هیچ موقع به حوزه توصیفات ورود پیدا نمی‌کند و می‌گوید این ارتباطی به حوزه کار فقاهت ندارد 🔺 به نظر بنده جریان‌های ملای فقاهتی در حوزه‌های علمیه هیچ موقع به حوزه توصیفات وارد نمی‌شوند، چون حوزه توصیفات از صنف کشف معذر و منجز نیستند اما در بسیار تاثیر دارند و اکنون ما باید چکار کنیم که طلبه توجه کند که باید توصیف‌ها را هم در فرآیند استنباط قرار داد؟ 🔻 چرا الگوی آموزش ترمی واحدی که در دانشگاه بوده بعد از مدتی به پذیرش قم رسیده است؟ آیا حوزه علمیه قم نباید الگوی آموزش اختصاصی خودش را داشته باشد و بحث بکند؟ 🔺 در حال حاضر عمده طلبه‌ها در فرآیند آموزش خود متکی هستند به شرح ها و خلاصه‌هایی که برخی اساتید نوشته‌اند و اساسا به دنبال کسب نمره و ارتقا به پایه دیگر هستند. این ضعف چرا به وجود آمده است؟ به خاطر این است که مدل آموزش حوزه از مدل آموزش دانشگاه‌ تاثیر پذیرفته است. 🎙 گفتگوی با حجت الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی 🌐 v-o-h.ir/latest-news/31624/ 🆔 @sedayehowzeh
🔊 آیت الله رجبی در اولین سالگرد ارتحال ، درباره شخصیت ایشان مطرح کرد؛ از سابقه ارادت به مقام معظم رهبری تا توصیه آیت الله بهجت به برگزاری درس اخلاق 🔺 طرح توطئه همه دشمنان و اسلام و دین بطور کلی، استحاله فرهنگ و فکر جوانان به‌عنوان نسل دوم و سوم انقلاب و آینده‌سازان کشور و نظام است. 🔴 اگر دشمنان بتوانند جوانان را نسبت به این مبانی فکری و اعتقادی و وابستگی به انقلاب دچار‌تردید کنند و یا بی‌تفاوت سازند، به هدف خود رسیده‌اند و از درون متلاشی می‌شود و در واقع یک مرگ خاموش رخ می‌دهد. 🔹 دولت و مجلس انقلابی باید زمینه‌ها را برای ارتقای معرفتی و بصیرتی نیروهای اجرایی و مدیریتی بر اساس بینشی عمیق از نظام تفکر دینی فراهم کنند که در صف اول آن نیرو‌های تحت پوشش آن دو قوه قرار دارند. این نیاز را تأمین می‌کند و می‌تواند در قالب آموزش ضمن خدمت و آموزش بدو ورود انجام گیرد. 🔴 علامه مصباح قدس سره را حقیقتا نائب امام زمان می‌دانستند. 🛎 ایشان می‌فرمودند «هرقدر بیشتر با ایشان مرتبط می‌شوم بر این معرفت افزوده می‌شود.» این عشق تنها بر اساس معرفت عمیق دینی و عینی مربوط به دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نیست بلکه به سال‌های قبل یعنی سال‌های ۶۲ و ۶۳ و دوران ریاست جمهوری ایشان، برمی‌گردد. 🔴 عده‌ای از بازاریان از آیت‌الله بهجت(ره) می‌خواهند که درس اخلاق برای ایشان داشته باشند. آیت‌الله بهجت(ره) می‌فرمایند: از آیت‌الله مصباح درخواست کنید و بنده هم به ایشان توصیه می‌کنم که بپذیرند. مشروح خبر در سایت : v-o-h.ir/?p=34744 🆔 @sedayehowzeh
🔊 حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه درباره نگاه علمی مطرح کرد؛ دغدغه اصلی آیت الله مصباح، نظریه علوم انسانی اسلامی، مبتنی بر مبانی فلسفی و دینی بود 🔺 نگاه ایشان به نگاهی معرفتی و از سنخ فلسفی بود. یعنی به عقیده من ایشان فیلسوفانه به علوم انسانی نگاه می‌کردند و این در مرحله اول بود و در مرحله دوم فقیهانه و دین‌شناسانه نگاه می‌کردند. 🔴 همچنین ایشان نگاه دین‌شناسانه‌ای داشتند که علوم انسانی موجود هم هستند و هم‌ ارتباط نظریه علوم انسانی از دین بریده است و هم از آخرت بریده است، یعنی کاملا دنیا‌گرایانه است. درحالی که در آموزه‌های دینی ما تاکید بر دنیای برای مطرح است. 🔹اگر کسی بخواهد به علوم انسانی اسلامی بپردازد، هم باید فیلسوف باشد و هم فقیه باشد و هم عالم به معارف و اخلاق اسلامی باشد. چون مجموعه این علوم در علوم انسانی اسلامی تاثیر‌گذار هستند. آیت‌الله مصباح این علوم را به‌صورت اجتهادی فرا گرفته بود. 🔴 مساله اول استاد مصباح، تاسیس موسسه نبود. دغدغه اصلی ایشان نظریه علوم انسانی اسلامی بود که مبتنی‌بر مبانی فلسفی و دینی است. 🔹 من آنچه را که از مجموعه آثار و نوشته‌ها و گفتار‌ها و فعالیت‌های علمی استاد مصباح را در علوم انسانی یافته‌ام این استفاده را دارم که از منظر استاد مصباح، علمی است که مبانی اسلامی و روش‌شناسی اسلامی بر علم تاثیر‌گذار باشد. مشروح خبر در سایت : v-o-h.ir/?p=34817 🆔 @sedayehowzeh
🖥برای‌ تبلیغات‌ ارزان در‌ صدای حوزه به @seda100 پیام بدهید ❌تبلیغات ۹ صبح تمام خواهد شد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید| امیرالمومنین حجت الاسلام 🆔 @sedayehowzeh
🔺گزارش کیهان از دیدار رهبر انقلاب با خانواده : برای دشنمانش خطرناک تر از 🔺گزارش فرهیختگان از بیانات : شجاعت و عقلانیت 🔻گزارش آفتاب یزد از رویکرد انفعالی جریان چپ: اصلاح طلبان؛ ساکت و بیکار 🔻گزارش شرق از سخنان داماد رئیس جمهور پیشین: جعبه سیاه نظام است مشاهده کامل روزنامه ها در سایت : v-o-h.ir/?p=34856 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| همیاری برای یک هموطن 🔴 خودرو یک مسافر تبریزی در پارکینگ تاناکورای ارومیه آتش می‌گیرد و به علت نداشتن بیمه بدنه، بازاریان تاناکورا، دست به دست هم می‌دهند و ۴۹میلیون تومان جمع می‌کنند برای جبران خسارت این هموطن 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ یادداشتی پیرامون حواشی اخیر : نقویان؛ پدیده حوزوی یا سلبریتی رسانه‌ای!؟ 🔴 حجت الاسلام نقویان، اخیرا صحبت هایی در یک لایو اینستاگرامی مطرح کرده که در فرم و قالب دینی بودو البته حواشی زیادی را به دنبال داشته است. 🔻 حجت الاسلام علیرضامحمدلو این موضوع را طی یادداشتی بررسی کرده است که در ادامه می‌خوانید:👇👇👇👇👇 🆔 @sedayehowzeh
✍️ نقویان؛ پدیده حوزوی یا سلبریتی رسانه‌ای!؟ 🔺 قطعه فیلمی از حجت الاسلام منتشر شد که بخشی از لایو اینستاگرامی او با ایرانیان ساکن سوئد بود و بازخوردهای زیادی در پی داشت. دبیر سابق هیات عالی گزینش کشور که خاستگاه اصلاح‌طلبانه نیز یافته در پاره‌ای از صحبت‌هایش می‌گوید: "اگر یک عده‌ای شب تا صبح به نماز بایستند ولی از همه دوستان و یاران و بستگان دور باشند و یک عده‌ای سفره شراب پهن کنند اما دور هم باشند خدا به آن دورهمی بیشتر عنایت و توجه می‌کند." 🔻در ادامه نیز آقای نقویان ادعا می‌کنند که مباحث ایشان شده و حرف اصلی ایشان مبتنی بر آیات و روایات است. 🔴 اینکه انگیزه چه بوده و آیا با پدیده‌ای بنام مواجهیم‌، یک زاویه تحلیل است. یعنی برخی از طلاب، مبتلا به شده اند و هرگونه ساختارشکنی را مرتکب می‌شوند تا پایگاهی اجتماعی دست و پا کنند. اگر جست و جویی در اینترنت با عنوان حاشیه‌های نقویان داشته باشید، این موضوع را به تفاهم خواهیم رسید که برخی موضع‌گیری ها و رفتارها، بوی "تفاوت‌پنداری نمایشی" می‌دهند. 🛎 از لحاظ مبانی فکری و استنباطی هم که احکام را به نفع اخلاق به محاق بردن و دین کاریکاتوری و را تجویز کردن، رنگ و بوی اندیشه‌ورزی نداشته و از مبانی فکری ضعیف در دین‌شناسی دلالت دارد. لازم به ذکر است که برخی منتقدین از ضعف سندی روایت به کار رفته در صحبت‌های او و ناتوانی اش در جمع عرفی و تعارض ظاهری روایت و آیات، نقدهای خوب و استخوان‌داری طرح کرده اند. 🔴 اینکه بعد از و خاطرات مشمئزکننده او از گذشته تاریکش، این مباحث به فاصله چندروز مطرح می‌شود نیز حساسیت ها را نسبت به منفی بودن رویکرد نقویان افزایش می‌دهد. 🛎 اما چرا نقویان، از منبرهای جذاب و هنرمندانه و بیان خوش و مخاطب پسند، به سمت میدان سیاست رو می آورد و نسخه موفقی از حضور روحانیت در را رقم‌نمی زند؟ 🔴 چرا طیف او را تکمیل کننده پازل ساختارشکن خود انتخاب می‌کنند و با ارائه اطلاعات ناقص از ضعف‌های ساختاری و چاشنی احساسات عامه پسند، از اعتبار روحانیت در خدمت گفتمان بیمار خود بهره‌برداری می‌کنند؟ 🛎 بلحاظ مبانی غرب‌شناسی نیز، اینکه ژست هابرماسی، گفت و گو محور و کنش ارتباطی اتخاذ کرده و همه ساختارها را از دالان تفاهم عمومی به نقد بکشیم، ادامه همان گفتمانی است که سال ۷۶ کلیدخورد ولی بقدری خام و ضعیف و شتابان فهمیده و اجرا شد که از طرف اتاق فکر همان جریان و همچنین در جریان انتخابات بعدی نیز پس زده شد. 🔴 به عنوان یک تقسیم صنفی، عده قلیلی از حوزویان، اسطوره بودند و هستند که مسیر روحانیت را تعیین کرده و جاده‌سازی کرده‌اند. عده اندکی هم پدیده‌های حوزوی هستند که همان مسیر اسطوره شدن را با دوپینگ استعداد و تلاش و برنامه، پیش گرفته اند. طیف اکثریت طلاب هم که بخشی از آنها، معمولی و استاتیک هستند، عده‌ای کنشگر، داینامیک و در مسیرشدن بوده و عده ای هم نمایشی و اینفلوئنسری عمل‌ می‌کنند. 🛎 بنظر می‌رسد که مسیری میان اسطوره‌های حوزوی و پدیده‌های حوزوی بایستی طراحی شود تا شخصیت‌هایی که ظرفیت کنشگری متفاوت و فرامعمولی را در ساحت‌های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی دارند، دیده شده و باگ‌های فکری و منشی و راهبردی‌های شان گرفته شود تا تصویر کارآمدتر، متفکرتر و موثرتری را به افکار عمومی منتقل کند. 🖊 علیرضامحمدلو سردبیر 🆔 @sedayehowzeh
✍️ سه نکته از یک فراز سخنان مقام معظم رهبری 🔴 در صحبت‌های اخیرشان، برخورد حذفی مستکبران با در فضای مجازی را نشانه ترس آنها حتی از اسم شهید و واهمه‌شان از رواج و تکثیر آن الگوی گران‌سنگ دانستند و گفتند: در دنیای امروز، فضای مجازی زیر کلید مستکبران است و این واقعیت باید مسئولین کشور را نیز هوشیار کند تا به‌نحوی عمل کنند که دشمن نتواند به هر شکل و هر جا که کرد، در فضای مجازی برخورد کند. 🛎 هشدار رهبری عزیز برای سلب اراده از قدرت مجازی دشمن و خنثی سازی یا کم اثر کردن نفوذ ، سه روش را برای این جنگ خاص تداعی می کند: 1️⃣ تسریع در راه‌اندازی : این گام یعنی تغییر زمین بازی و قواعد بازی که یک جنگ نامتقارن مثبت محسوب می‌شود. یعنی بهترین مدلی که در کشورهای پیشرفته نیز پیاده شده و حکمرانی سایبری را به فاز عملیاتی نزدیک می‌کند. بازی در زمین خودی با قواعد خودی. 2️⃣ تقویت پلتفرم های داخلی: این فاز اگرچه نسبت به قبلی در سطح پایین تری است، ولی مصونیت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را تا حد بالایی تامین می‌کند. رقیب تراشی برای پلتفرم‌های خارجی با حمایت جدی بلحاظ زیرساختی، تبلیغی و محتوایی از درگاه‌های وطنی، راهبرد میان مدت بسیار مهم و تاثیرگذار می تواند به شمار آید. 3️⃣ ارتقاء در سطح افکار عمومی: فاز سوم برای تقابل با سانسورینگ مهندسی شده و سرکوب سایبری آمریکایی، افزایش آگاهی مردم نسبت به روایت های مسموم، تکنیک‌های عملیات روانی و چگونگی حضور امن و حرفه ای در فضای مجازی است. این راه سوم باید به عنوان راهبرد کوتاه مدت مدنظر قرار گرفته تا در جنگ نامتقارن منفی، دچار شکست گفتمانی نشویم و مسمومیت فرهنگی_سیاسی را از بستر جامعه درو نکنیم. 🆔 @sedayehowzeh