💠 هویت آدمی با عبادت به آرامش میرسد
🔹 شرح #کتاب_توحید #اصول_کافی ـ درس 97
⭕️ ادامه [حدیث 123]
⭕️ توضیح: با توجه به اینکه مخاطب روایات این بخش، اغلب عادی و عرفی هستند (مانند ابوقره)، بنابراین پاسخها عموماً عرفی است.
⭕️ بهطور کلی اگر مقصود از حمل به معنای عرفی و لغوی باشد، موجودات بدون مکان و زمان و جسم و ماده، نه حامل هستند و نه محمول
⭕️ در روایات، عرش یا علم خدای متعال است و یا قدرت او
⭕️ این تعبیر که حضرت میفرمایند: الْعَرْشُ اسْمُ عِلْمٍ وَ قُدْرَةٍ، نشاندهنده آن است که عرش اقسام مختلفی دارد
⭕️ خدای متعال از خلق خواسته است که بندگی کنند و چگونگیِ بندگی کردن به حمل کردن عرش است. حاملان عرش در واقع اهل عبادتند
⭕️ بهطور کلی عبادت، ذاتیِ همه موجودات است؛ چه بدانند و چه ندانند؛ حتی کسانی که او را قبول ندارند و عصیان میکنند؛ فقط شکل عبادت آنها متفاوت است
⭕️ تمام موجوداتی که عبادت میکنند، در واقع کمالات خود را از قوه به فعل یا از اجمال به تفصیل میرسانند و با عبادت خود برای خود کار میکنند؛ هرچه عبادتشان کاملتر و جامعتر، خدمتشان به خود کاملتر و جامعتر است
⭕️ هویت و حقیقت آدمی با عبادت به آرامش و اطمینان وجودی میرسد؛ بنابراین وقتی خدای متعال میفرماید عبادت کنید، در واقع یعنی از خودتان پذیرایی کنید
⭕️ آنها که علم خدای متعال را ادراک میکنند، حامل عرشند و آنانکه به علم خدای متعال عمل میکنند، گرد عرش خدای متعال طواف میکنند
⭕️ زبان اهل بهشت
⭕️ اطلاق اسماء بر خدای متعال توقیفی است. توقیفی بودن دو معنا دارد: در معنای عرفی و فقهی و فلسفی یعنی در شریعت باید اسمی از اسماء آمده باشد و خدای متعال اجازه اطلاق آن بر خود را داده باشد تا بتوانیم آن را بهکار ببریم. در معنای عرفانی یعنی مقام و جایگاه اسماء به این معنا که هر اسمی درجهای از ظهور کمالات ذاتی خدای متعال را دارد و نه از آن بالاتر میرود و نه پایینتر میآید
کانال طهور
@sharabetahour
💠 از خودتان پذیرایی کنید
🗂 گزیده درسهای شرح اصول کافی ـ درس 215
🔹 بهطور کلی عبادت ذاتی همه موجودات است؛ چه بدانند و چه ندانند؛ حتی کسانی که خدای متعال را قبول ندارند و عصیان میکنند، فقط شکل عبادت آنها متفاوت است.
🔹 تمام موجوداتی که عبادت میکنند در واقع کمالات خود را از قوه به فعل یا از اجمال به تفصیل میرسانند و با عبادت خود برای خود کار میکنند؛ هرچه عبادتشان کاملتر و جامعتر، خدمتشان به خود کاملتر و جامعتر است
🔹 هویت و حقیقت آدمی با عبادت به آرامش و اطمینان وجودی میرسد؛ بنابراین وقتی خدای متعال میفرماید عبادت کنید، در واقع یعنی از خودتان پذیرایی کنید
🔊 صوت در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
ka215-01.mp3
1.25M
🔊 #صوت
💠 از خودتان پذیرایی کنید
🗂 گزیده درسهای شرح اصول کافی ـ درس 215
💠 اصول و مبانی وحدت حوزه و دانشگاه
💠 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
🔊 صوت در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
13970925-27Azar.mp3
4.72M
🔊 صوت
💠 اصول و مبانی وحدت حوزه و دانشگاه
💠 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
💠 اصول و مبانی وحدت حوزه و دانشگاه
💠 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
وحدت حوزه و دانشگاه مبتنی بر برخی از اصول و مبانی است که باید طرفین اول آن را بپذیرند تا وحدت انجام شود:
1ـ دو طرف باید بپذیرند که علوم و اطلاعاتی که هر یک از دو طرف دارند، علوم و حجت الهی است که تکالیف الهی را بهدنبال دارد.
2ـ طرفین باید بپذیرند که عمران و آبادی دنیا یعنی انسان و پیرامون انسان، یکی از اهداف آفرینش است. هر دو طرف باید توجه داشته باشند که هدف آنها از این علم باید این باشد که چگونه انسان کاملتر شود. باید بدانند که با این علم میخواهند به انسان خدمت کنند.
3ـ طرفین باید بپذیرند که جهانی که در آن زندگی میکنیم و از جمله اشیایی که موضوع علم ماست، تمام انسانها با تمام موضوعات مختلفی که در مقابل دارند و تمام این اشیاء و موجودات اولاً صاحب و مالکی دارند که آنها را آفریده است و میزان و جواز تصرف در آنها را بیان میکند و ثانیاً این موضوعاتی که موضوع علم ماست، تماماً هدف و غایتی دارند که اگر بهوسیله علم و عالم ـ چه حوزوی و چه دانشگاهی ـ در غیر آن مسیر قرار گیرند، قطعاً ضرر و زیان غیر قابل جبرانی بر آنها وارد خواهد شد.
4ـ طرفین باید بپذیرند و توجه داشته باشند که ضمن اینکه برای رسیدن به این کمال و تکمیل، اگرچه ابزار و راههای مختلفی وجود دارد که ممکن است برخی از آنها حوزوی و برخی دانشگاهی باشد، خطا در دریافت، فهم، ارایه و عمل در هر دو حوزه امکانپذیر هست. بر این اساس هیچکدام مجاز نیستند خود را حق مطلق و دیگری را مبرای از حقانیت بپندارند. همچنانکه اگر روشمند باشند، هر دو حجت هستند، اما در عین حجیت، این امکان و احتمال هست که هر دو خطا کنند.
اگر این چهار اصل پذیرفته نشود، صحبت کردن درباره وحدت معنا ندارد. بر این اساس معنای وحدت این نیست که علوم حوزوی در دانشگاه تدریس شود و بالعکس، بلکه حوزه و دانشگاه باید مانند اعضای یک پیکر برای رسیدن به مبانی و اصولی که اشاره شد، حرکت کنند. یعنی همچنانکه چشم ما یک کار انجام میدهد و گوش و کلیه کار دیگری انجام میدهند، اما همه باید کار خود را انجام دهند، وحدت حوزه و دانشگاه یعنی انجام دادن مسؤولیتها و تکالیف برای رسیدن به سرانجام و مقصدی که در اصول قبلی گفته شد.
کانال طهور
@sharabetahour
pa112-07.mp3
4.88M
🔊 #صوت
💠 علت انحصار خاندان پیامبر در عدد معين در ظاهر
🗂 گزیده درسهای شرح خطبه پارسایان ـ درس 112
🔹 یک جهت آن با توجه به ویژگیهای عصری و ضرورتها و نیازها است و یک جهت دیگر کمالات حقیقی انسانهاست یعنی اگر تعداد بیشتر باشد، انسانها توان شناسایی آن را ندارند.
🔹 اهميت زيارت امامزادهها
29.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #فیلم
💠 علت انحصار خاندان پیامبر در عدد معين در ظاهر
🗂 گزیده درسهای شرح خطبه پارسایان ـ درس 112
pa112-08.mp3
2.78M
🔊 #صوت
💠 علت شهرت هريك از خاندان پیامبر به يك صفت خاص در زمان خود
🗂 گزیده درسهای شرح خطبه پارسایان ـ درس 112
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #فیلم
💠 علت شهرت هريك از خاندان پیامبر به يك صفت خاص در زمان خود
🗂 گزیده درسهای شرح خطبه پارسایان ـ درس 112
💠 عظمت خدمتگزاری به حضرت زهرا سلام الله علیها
💠 اشارهای به مقامات جناب فضه خادمه
🗂 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی ـ آذرماه 1386
🔊 صوت در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
1386-09-00-Fezzeh.mp3
2.13M
🔊 #صوت
💠 عظمت خدمتگزاری به حضرت زهرا سلام الله علیها
💠 اشارهای به مقامات جناب فضه خادمه
🗂 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی ـ آذرماه 1386
💠 عظمت خدمتگزاری به حضرت زهرا سلام الله علیها
💠 اشارهای به مقامات جناب فضه خادمه
🗂 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی ـ آذرماه 1386
🔹 [در مورد جناب سلمان علیه السلام تعبیر «منا اهل البیت» (الكافي، ج2، ص 396) آمده است و در مورد جناب فضه علیها السلام عبارت «اللهم بارک فی فضتنا» (مدينة معاجز الأئمة الإثني عشر، ج2، ص 26) از جانب امیرالمؤمنین علیه الصلات و السلام نقل شده است.]
🔹 در اینکه این تعابیر متفاوتند و حتماً معانی متفاوت هم دارند، تردیدی نیست. در اینکه هم سلمان و هم فضه ـ سلام خدا بر آنها باد ـ مرتبه و مقام بسیار بالایی دارند که بالتبع از اعضای خاندان پیامبر هستند، نیز تردیدی نیست. منتهی یک نکته است که آنچه در فضل و عظمت سلمان گفته شده برای ما مشهورتر و مأنوستر است از آنچه که در مورد فضه گفته شده. مثل آنچه که مثلاً در فضیلت هریک از خاندان پیامبر گفته شده و آنچه که در مورد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفته شده.
🔹 بسیاری از کمالات زنان خاندان پیامبر آشکار نشده، بهخاطر اینکه نباید آشکار شود. بنابراین ما هستیم و اندک اطلاعاتی. اندک اطلاعاتی که ما در مورد حضرت فضه سلام الله علیها داریم، همین است که وقتی آیه کریمه «و یطعمون الطعام علی حبه مسکیناً و یتیماً و اسیراً» نازل شده، فضه هم مشمول این آیه کریمه هست. و همین اندازه خیلی راهگشاست، بیش از آنچه که در ذهن میگنجد.
🔹 مقام حضرت سلمان سلام الله علیه عبارت است از مقام محبتی که ناشی از معرفت است. یعنی سلمان علیه الرحمة زحمت کشیده، فعالیت کرده، شهر به شهر و دیار به دیار طی کرده، بر اساس معرفتی بوده که این شوق را در او ایجاد کرده تا به محبوبش دست پیدا کرده و بعد در کنار محبوبش زندگی معمول و متعارف دارد، در عین حال که از خیر و برکتِ علم و لطف و عنایت خاندان پیامبر برخوردار است.
🔹 ولی فضه اینگونه نیست؛ معرفتش نتیجه محبت اوست و محبتش هم نتیجه خدمتگزاری اوست. اصلاً آغاز مطمئنترین راه سلوک همین است که آدم خدمت کند، بندگی کند. یک وقت آدم میداند که بنده است، این خیلی خوب است. یک وقت علاوه بر اینکه میداند بنده است، شرط بندگی انجام میدهد؛ خانه را جارو میزند، کفشها را جابجا میکند، لباسها را میدوزد، آب و چای میآورد و مانند اینها. اهمیت دومی بیشتر است. فضه سلام الله علیها این ویژگی را دارد.
🔹 بنابراین جدای از این تعبیر [اللهم بارک فی فضتنا]، به نظر میرسد کسی که اینگونه با همه وجود، از روی رضایت، میل و رغبت خدمتگزار حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها باشد، هر مقامی برای او تعیین کنیم، برای او کوچک است؛ هر اندازه که ما تعیین کنیم، چون محدود معین میکنیم، کوچک خواهد بود. در نتیجه اگر بخواهیم مثلاً در کمال و فضیلت آن حضرت چیزی بگوییم، باید همین تعبیرها را بگوییم.
🔹 وقتی که خدمت به خلق معجزه کند، خدمت به اولیای خدا چه میکند! خدمت به خاندان پیامبر چه میکند! خدمت به محور همه لطف و رحمت الهی، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها چه میکند! فضه سلام الله علیها در این زمینه سنگِ تمام گذاشت تا جایی که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به او گفته که این کارها را نمیخواهد شما انجام دهید. دید که کارها بسیار زیاد است و از عهده بر نمیآید، به او گفت که برخی از کارها را نمیخواهد انجام بدهی، واگذار کن به خودم انجام بدهم.
🔹 وقتی کسی به عنوان خدمتگزار در خانهای میرود، کارش این است که خدمت کند. حال اگر کسی باشد که اینقدر مرتبه و مقام داشته باشد که ولی خدا مانند حضرت زهرا سلام الله علیها بهجای او کار کند، ببینید چه میشود!
🔹 بنابراین اینگونه تعابیر حکایت از آن نکته دارد. سلمان رحمت الله علیه را نمیشود با هیچکس بیرون از خاندان پیامبر مقایسه کرد ولی فضه را هم نمیشود مقایسه کرد. ولی با این تفاوت که فضه اولاً خدمتگزار حضرت زهرا سلام الله علیها است؛ ثانیاً آن به آن و لحظه به لحظه برای حضرت کار کرده؛ حضرت آب خواسته، آب آورده؛ نان خواسته، نان آورده، خانه را تمیز کرده. برای این کار اصلاً هیچ مرتبه معینی نمیتوان تصور کرد. بنابراین همچنانکه ما بین خاندان پیامبر علیهم الصلات و السلام نمیتوانیم فرق بگذاریم و بگوییم کدامیک برتری دارد، همینطور چیزهایی از دور میگوییم که معلوم هم نیست درست باشد، در مورد آن کسانی هم که بالتبع وارد آن خاندان شدند و عضویت آنها منصوص است نیز همینطور است.
🔹 خودِ نام او، فضه بودن هم به وجود تبعی او اشاره دارد. در زبان عرف، ذَهَب [طلا] عالیترین ماده باارزشِ اعتباریِ این جهان است و به دنبال آن فضه [نقره] است و اگر در معنا نگاه کنیم، عالیترین درجه وجود و کمالات وجود بالاصاله از آنِ خاندان پیامبر علیهم الصلات و السلام است، مرتبه فضه بودن هم برای فضه است. سلمان نیز همینطور، سلمان هم مقام تسلیم است.
کانال طهور
@sharabetahour
️⃣ انتشار برای نخستین بار
💠 در سلوک الی الله، صبر تأثیر سرنوشتساز دارد
🔹 شرح خطبه پارسایان درس 113
8ـ 9ـ 1386
✔️ و صَبْراً فِي شِدَّةٍ
🔊 صوت در مطلب بعدی🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
Parsayan113-13860908.mp3
27.27M
🔊 #صوت
💠 در سلوک الی الله، صبر تأثیر سرنوشتساز دارد
🔹 شرح خطبه پارسایان درس 113
8ـ 9ـ 1386
️⃣ انتشار برای نخستین بار
💠 در سلوک الی الله، صبر تأثیر سرنوشتساز دارد
🔹 شرح خطبه پارسایان درس 113
8ـ 9ـ 1386
✔️ وَ صَبْراً فِي شِدَّةٍ
✔️ مقدمهاي بر اهميت، ويژگي و آثار صبر
✔️ در سلوک الی الله و حرکت بهسوی مرتبه اتصاف به جمال الهی، صبر تأثیر سرنوشتساز دارد. این خاصیت را دارد که ماهیت و هویت بسیاری از ویژگیها، افعال، آثار و صفات را تغییر دهد
✔️ صبر این توانایی را دارد که آنچه شر است را به خیر مبدل سازد و آنچه سودمند نیست را به امر سودمند تبدیل کند؛ تنها شرطش این است که زمان بگذرد و تاب تحمل گذر زمان را داشته باشیم.
✔️ اشاره: شكوه غير صابران به خدا در قيامت
✔️ شاهد روايي: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ رَأْسُ طَاعَةِ اللَّهِ الصَّبْرُ وَ الرِّضَا عَنِ اللَّهِ فِيمَا أَحَبَّ الْعَبْدُ أَوْ كَرِهَ وَ لا يَرْضَى عَبْدٌ عَنِ اللَّهِ فِيمَا أَحَبَّ أَوْ كَرِهَ إِلا كَانَ خَيْراً لَهُ فِيمَا أَحَبَّ أَوْ كَرِه
✔️ اقسام رضایت: قسمی است که رضای عرفی است و بر اساس حق و تکلیف است. قسم دوم که رضای حقیقی است، ارتباطی با آن ندارد مانند رضای خدا از بندهاش
✔️ اشارهاي به نشانه رضاي خدا
✔️ هیچ وصف و فعلی از اوصاف و افعال خدای متعال معلول هیچ امری از امور عالم امکان نیست.
✔️ جزا، عين عمل است.
✔️ هیچ امر موجودی معدوم نمیشود و از بین نمیرود
✔️ رضای خدای متعال علت است؛ یعنی چون راضی است، کار ما بهنجار است
✔️ افعال و صفات انسان برآیند و ظهور ذات و وجود انسان و ذات انسان پدیدار و تجلی اسماء و صفات خدای متعال است؛ یا اسماء لطفیه و صفات جمالی یا اسماء قهری و صفات جلالی
✔️ چون رضای خدا علت است، بنابراین بندگي و شکر ابتدايي، امكانپذير نيست.
✔️ اشاره: «اذکرونی اذکرکم»؛ «نسوا الله فانساهم انفسهم»
✔️ هیچ فعلی از افعال خدای متعال بازتاب و واکنش افعال دیگران نیست
✔️ اختیار امر بدیهی است و هر سخنی در مقابل امر بدیهی قرار داشته باشد، مغالطه است؛ بفهمیم یا نفهمیم
✔️ اگر بندگان خدا از خدا راضی بودند، این نشاندهنده آن است که خدا از آنها راضی است، چون رضای خلق از حق، بازتاب رضای خدا از خلق است، نه بالعکس
✔️ فعل و صفت خدا معلول نیست؛ عبادت ما نشاندهنده آن است که لطف او پیشتر سرازیر شده بود
✔️ آنچه خدا انجام میدهد، پیوسته از ازل تا ابد جاری است و منقطع نمیشود، مانند خورشیدی که میتابد، لکن ما توانایی بهرهمندی از این نور را نداریم؛ دعا کردن ما برای پدید آوردن این توانایی در ماست
✔️ یکی از معانی امانت این است که هیچکس تاب تحمل آن را ندارد و تنها انسان است که آن را میپذیرد
✔️ آن چیزهایی که مراد اصيل خدا هستند و خدا آنها را بهخاطر خودشان ایجاد میکند، مرضی هستند و آن چیزهایی را که خدا میآفریند و این آفرینش بهخاطر خودشان نیست، اینها مراد تبعی هستند. وجود کفار، منافقان و مستکبران از این دسته است.
✔️ دنیا را اهل دنیا میسازند که یکی از این سه دستهاند؛ کفر، نفاق و استکبار
✔️ اثر رضايت بنده از خدا
✔️ جهنم رفتن هم کمال است ولی کمال قوه غضبیه است
✔️ صبر دو قسم است: صبر در خوشایندیها و ناخوشایندیها
✔️ یکی از معانی دقیق صبر در خوشایندیها این است که آنچه مورد محبت و رضایت توست، کمی صبر کن تا پرده را بردارند؛ آنگاه معلوم میشود از تو نبود؛ داشتههای شما سبب ادعا و غرور و تکبرتان نشود
✔️ ثمره صبر و رضا در خوشایند و ناخوشایند: آنچه که برای او بد و ناملایم بود، خوب و ملائم میشود
✔️ صبر و رضا در سختیها، سختیها را متحول میکند؛ صبر و رضا بر خوبیها و محبوبها سبب جلوگیری از طغیان میشود
✔️ شاهد روايي: عن جابر قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام يَرْحَمُكَ اللَّهُ مَا الصَّبْرُ الْجَمِيلُ قَالَ ذَلِكَ صَبْرٌ لَيْسَ فِيهِ شَكْوَى إِلَى النَّاس
✔️ اشاره: ادب حضور ولي خدا
✔️ اشارهای به معنای اینکه امیرالمؤمنین قسیم بهشت و جهنم است.
✔️ شاهد روايي: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ إِنَّا صُبُرٌ وَ شِيعَتُنَا أَصْبَرُ مِنَّا قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ كَيْفَ صَارَ شِيعَتُكُمْ أَصْبَرَ مِنْكُمْ قَالَ لِأَنَّا نَصْبِرُ عَلَى مَا نَعْلَمُ وَ شِيعَتُنَا يَصْبِرُونَ عَلَى مَا لا يَعْلَمُونَ.
✔️ شیعیانی که صبورتر از خاندان پیامبر هستند؛
✔️ اگر کربلا بشود، زنانی که شیعه خاندان پیامبر هستند میتوانند همانند زینب کبری صلوات الله و سلامه علیها باشند که نمونههای آن را در هشت سال جنگ تحمیلی دیدهایم.
کانال طهور
@sharabetahour
💠 خاصیت صبر در تغییر هویت افعال، آثار و صفات
🗂 گزیده درسهای شرح خطبه پارسایان ـ درس 113
🔹 مقدمهاي بر اهميت، ويژگي و آثار صبر
🔹 در سلوک الی الله و حرکت بهسوی مرتبه اتصاف به جمال الهی، صبر تأثیر سرنوشتساز دارد. این خاصیت را دارد که ماهیت و هویت بسیاری از ویژگیها، افعال، آثار و صفات را تغییر دهد
🔹 صبر این توانایی را دارد که آنچه شر است را به خیر مبدل سازد و آنچه سودمند نیست را به امر سودمند تبدیل کند؛ تنها شرطش این است که زمان بگذرد و تاب تحمل گذر زمان را داشته باشیم.
🔊 صوت و 📹 فیلم در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
pa113-01.mp3
3.01M
🔊 #صوت
💠 خاصیت صبر در تغییر هویت افعال، آثار و صفات
🗂 گزیده درسهای شرح خطبه پارسایان ـ درس 113
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #فیلم
💠 خاصیت صبر در تغییر هویت افعال، آثار و صفات
🗂 گزیده درسهای شرح خطبه پارسایان ـ درس 113
هدایت شده از طهور
📝 در ولایتمداری چیزی کم نداشت
✏️ بازنشر گفتاری از استاد حسینی شاهرودی به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی
🔊 صوت در مطلب بعدی🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
هدایت شده از طهور
📝 در ولایتمداری چیزی کم نداشت
✏️ بازنشر گفتاری از استاد حسینی شاهرودی به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی
💠 شهادت پرافتخار سردار رشید اسلام، تشیع، جمهوری اسلامی و همه انقلابیون در سراسر عالم را به حضور ملت بزرگ و انقلابی ایران و جبهه مقاومت و همه کسانی که به استکبارستیزی رو و توجه دارند، تسلیت عرض میکنم.
💠 اینگونه حوداث و رخدادهای بزرگ را باید تسلیت گفت، بهخاطر اینکه چنین شخصیتهایی به این آسانی جایگزین نمیشوند. بر فرض که جایگزین بشوند، هرکس جای خود و کمالات ویژه خود را دارد. بنابراین از دست رفتن چنین سردار بزرگی جای تسلیت گفتن به خودمان، به ملت و به همه کسانی که در این مسیر از وجود او برخوردار بودند، دارد که حداقل جهان اسلام بلکه بیشتر از جهان اسلام از وجود پر خیر و برکت او برخوردار بودند.
💠 میتوان گفت تمام انسانها بهنوعی با واسطه و بیواسطه از خیر و برکت وجود آن سردار بزرگ در ایجاد امنیت در جهان اسلام و مخصوصاً در غرب آسیا برخوردار بودند و تا سالها و بلکه قرنها برخوردار خواهند بود.
💠 از اینکه مخصوصاً ملت ایران و انقلابیون و پیروان و طرفداران انقلاب اسلامی و امام خمینی و مقام معظم رهبری این قابلیت را داشتند که چنین شخصیتی را بپرورانند، باید از این جهت به آنها تبریک گفت.
💠 برخی از ویژگیهای سردار شهید سلیمانی:
1ـ در ولایتمداری چیزی کم و کاست نداشت.
2ـ شجاعت کم نظیر
3ـ قدرت و عقلانیت توأم؛ گویی بهتنهایی و بدون یار و یاور توانایی اداره یک جبهه و میدان بزرگ را داشت.
4ـ مبارزه با جهل و ظلم
5ـ محبوبیت مثالزدنی نهفقط در ایران و بین مسلمانان بلکه در میان اکثریت انسانهای طرفدار عدل و مخالف ظلم و استکبار. در این مورد قطعاً منحصر بهفرد بود.
6ـ در عین اینکه فرمانده جنگ است، در خدمت به محرومین نیز کمنظیر است.
کانال طهور
هدایت شده از طهور
1398-10-14Hajghasem.mp3
7.39M
🔊 #صوت
📝 در ولایتمداری چیزی کم نداشت
✏️ بازنشر گفتاری از استاد حسینی شاهرودی به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی
هدایت شده از طهور
💠 ام البنين
🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
🔹 وجود فرزنداني مانند حضرت عباس (عليه الصلات و السلام)، حكايت از شباهت ظاهري و دروني، جسمي و روحي با مادرشان دارد. بنابراين حتي اگر از حضرت ام البنين (سلام الله عليها) و واكنشي كه نسبت به شهادت فرزندانشان داشتند، هيچ اطلاعي نداشتيم، به حكم سنخيت بين فرزند و مادر، از وجود حضرت ابوالفضل (عليه الصلات و السلام) ميتوانستيم كمال و عظمت روحي و معنوي و اخلاقي و بهويژه مقام و مرتبه توحيدي آن حضرت را بفهميم.
🔊 صوت در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
هدایت شده از طهور
Omolbanin [Tahour.ir].mp3
877.2K
🔊 #صوت
💠 ام البنين
🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی