eitaa logo
خرد اجتماعی
408 دنبال‌کننده
338 عکس
67 ویدیو
45 فایل
نشر اندیشه‌های دکتر سید حسین شرف الدین (این کانال توسط ادمین اداره می‌شود.) سایت دکتر شرف الدین sharafoddin.ir ارتباط با ادمین @m110614 🌹 تبادل فقط با کانال‌های اندیشه‌ای انجام می‌پذیرد.
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ تبیین جامعه‌شناختی مهریه 🔶 در فصل دوم این کتاب تاریخچه مهریه در تمدن‌های پیشین؛ مانند تمدن بابل، آشور، یونان باستان، بربرها و نژاد ژرمن و همچنین در حقوق روم، حقوق عبری و تمدن هند، چین، ایران باستان و جزیره‌العرب آمده است. در تمدن بابل مرد در جریان زناشویی ملزم به پرداخت هدیه‌ای به دختر پدر بوده است. در تمدن آشور مهر به عنوان قیمت و بهای زن رواج داشته است. در یونان باستان مرد ملزم به پرداختن چیزی (که عمدتاً به گاو یا معادل آن سنجیده می‌شد) در مقابل جهاز دریافتی، به پدر دختر بوده است. در حقوق روم در قالب یک معامله رسمی‌، مرد ملزم به پرداخت مبلغی به والدین همسر خویش بوده است که در دوره‌های بعد به خود زن تعلق یافته است. در ایران باستان از مهر به عنوان هدیه‌ای که مرد در مقابل اسقاط حق پدر بر دخترش به او می‌پردازد، یاد شده است. 🔷 همچنین در این فصل نوع مهریه در ادیان مختلف مانند آیین زرتشت، آیین مسیحیت و آیین یهود نیز عنوان شده است. در آیین زرتشت مهر با کمیت نسبتاً معینی، به‌عنوان اموال اختصاص زن رواج داشته است. مطابق برخی تعابیر تورات، مهر حق اختصاصی پدر دختر است. در مسیحیت کاتولیک، حق ویژه‌ای برای زن به عنوان مهر تعیین نشده است. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️آیین شعور (ویژه‌نامه بررسی فلسفه مناسک دینی) 🔶 سی‌اُمین شماره از نشریه دیده‌بان اندیشه 🔷 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت ❇️ مصاحبه دکتر شرف‌الدین درباره تاثیر کرونا بر مناسک مذهبی را در این شماره از نشریه دیده‌بان اندیشه بخوانید👇 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net 🆔 @sharafoddin_ir
DIDEBAN_ANDISHE_N0.30_web.pdf
12.92M
♦️آیین شعور (ویژه‌نامه بررسی فلسفه مناسک دینی) 🔶 سی‌اُمین شماره از نشریه دیده‌بان اندیشه 🔷 نشریه دیده‌بان اندیشه در این شماره سعی دارد تا به مهم‌ترین شبهات جریان روشنفکری در فضای مجازی پیرامون «نقد مناسک عاشورایی» پرداخته و این موضوع را مورد نقد و بررسی قرار دهد. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net 🆔 @sharafoddin_ir
♦️«سرگرمی در رسانه‌های جمعی از دیدگاه اسلام» 🎙با سخنرانی دکتر سیدحسین شرف الدین 🔶 دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق 🔷 زمان: پنج شنبه 20 آبان ماه، ساعت 10-12 🔰 لینک نشست : https://vc.isu.ac.ir/ch/4001-561205101 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
امتداد فلسفه اسلامی . استاد احمد حسین شریفی جلسه دوم 3آبان 1400.mp3
27.66M
♦️امتداد اجتماعی فلسفه 🎙احمدحسین شریفی 🔰 جلسه دوم 🔶زمان: ۳/ ۸/ ۱۴۰۰ 🔶محل: موسسه تخصصی فلسفه اسلامی 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Ahmadhoseinsharifi 🆔 @sharafoddin_ir
🔔 یادآوری نشست امروز با عنوان «سرگرمی در رسانه جمعی از دیدگاه اسلام» ⏰ ۱۰ تا ۱۲ 🔰 لینک نشست : https://vc.isu.ac.ir/ch/4001-561205101 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️پیامد‌های پدیده گسست نسلی 🎙 سید حسین شرف الدین 🔶 از پیامدهای شکاف میان‌نسلی می توان به مواردی اشاره کرد: اخلال در فرایند جامعه‌پذیری و انتقال میراث فرهنگی و تمدنی، تضعیف تدریجی امکان بهره‌گیری از اندوخته‌های فرهنگی تمدنی، به‌مخاطره‌افتادن یکپارچگی و وفاق اجتماعی به دلیل کاهش توافق و تفاهم بر سر باورها، ارزش‌ها و قواعد زیستی پایه؛ 🔷 ضعف ارتباط معنایی و مفهومی بین نسلی، بروز درجاتی از ناهمنوایی در ناحیه آرمان‌ها و اهداف ملی، بروز درجاتی از اختلالات هویتی، کاهش زمینه‌‌های هم‌زیستی و سلوک اجتماعی،‌ رشد ناهمزبانی و کاهش زمینه گفت وگو، بروز تعارضات موضعی و افزایش هزینه های کنترل اجتماعی. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
گفتمان-سازي-در-زمينه-افزايش-جمعيت.pdf
191.3K
♦️گفتمان سازی در زمینه افزایش جمعیت 🎙 سید حسین شرف الدین و محمدحسین پوریانی 🔶 منتشرشده در دوفصلنامه رسانه و خانواده، شماره 8 و 9، پاییز و زمستان 1392. 🔷 مطالعه متن این مصاحبه به تمام دغدغه‌مندان و متولیان امور فرهنگی توصیه می‌گردد. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ تبیین جامعه‌شناختی مهریه 🔶 فصل سوم به بررسی جایگاه مهریه و سایر حقوق مالی زن؛ اعم از نفقه و ارث، اختصاص دارد. در ابتدای این بخش مفهوم مهر در لغت، آیات و روایت عنوان شده است و سپس به گزیده‌ای از تدابیر حقوقی و اخلاقی در حمایت از مهر اشاره شده است. از آن جهت که در اسلام مهر حق زن است که به عنوان هدیه‌ای از جانب مرد به او اعطا می‌شود، «اختصاص دادن مالکیت مهر به زن و محروم ساختن اولیا»، «عدم بخشش تمام مهر صغیره به وسیله اولیا»، و «تحریم برخی از انواع نکاح دوران جاهلیت که به نوعی به تضییع حقوق او به طور خصوص مهر منتهی می‌شد» از جمله راهبرد‌هایی است که اسلام جهت حمایت از زن و مالکیت مهر او اتخاذ کرده است. 🔷 در این فصل همچنین احکام فقهی و حقوقی مهر و انواع آن، کمیت مهر در روایات، حق نفقه و حق‌الارث نیز بیان شده‌اند. نفقه یکی دیگر از حقوق مالی زن است که به موجب آن، شوهر موظف است کلیه لوازم و احتیاجات همسر را اعم از نیاز‌های شخصی یا آن چه انجام وظایف و ایفای نقش‌های محول خانوادگی یا انتظارات و توقعات متعارف، آن را ضروری می‌سازد، تأمین کند. حق‌الارث نیز یکی دیگر از حقوق مالی متقابل زوجین در نظام اسلامی ‌است که هر یک در صورت فوت دیگری، طبق شرایط خاصی از متوفا ارث می‌برد. 🔶 در این فصل به شیربها نیز اشاره شده که عبارت است از هدیه‌ای که از جانب مرد به مادر همسر پرداخته می‌شود که در کیفیت دریافت و پرداخت آن، صور متعددی وجود دارد که برخی از نظر اسلام مجاز و برخی ممنوع است. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️بازنمایی فلسفه غرب در «بازی مرکب» ✍️محمدحسین کتابی 🔷 فیلم بازی مرکب، به‌واقع روایتی نقادانه از جامعه و فلسفه فعلی در غرب است. جامعه‌ای که در آن مؤلفه‌های ضدانسانی و ضدتمدنی همچون خشونت، قمار، ربا، ماشینیسم، دموکراسی، خودخواهی، دین‌گریزی و خداناباوری یافت می‌شود. کارگردان درعین اعتراض به بعضی از این مؤلفه‌های موجود در جامعه، خود پاسخ و راه‌حل کاملاً غلطی را برای جامعه جدید ارائه داده و با تایید قمار و خشونت، داعیه مساوات را مطرح می‌کند. البته کارگردان چندان دین‌گریز هم نیست؛ بلکه او از ادیان توحیدی می‌گریزد. فردی بودایی در این فیلم شخصیت اصلی را بر عهده دارد و در نهایت به عنوان برنده مسابقه معرفی می‌گردد. در این فیلم تمام بازیکنان و حتی تمام کارکنان این تشکیلات، تحت کنترل یک مرکز رصد قرار دارند و به‌صورت تمام وقت، «کنترل» می‌شوند. 🔶 هرچند عنوان سریال از یک بازی قدیمی کره‌ای تحت عنوان «بازی ماهی مرکب» اخذ و اقتباس شده؛ اما این واژه تداعی‌گر مقوله «جنگ‌های ترکیبی» است که چند سالی است توسط تمدن غرب علیه انقلاب اسلامی آغاز شده است. جنگ‌هایی که هدف آن نابودی کامل دین توحیدی اسلام و انقلاب اسلامی است و پیروز آن را، تمدن و فلسفه لذت‌جوی روم باستانِ مدرن شده، اعلام می‌کند و کره جنوبی «پرچمدار» این جنگ خواهد بود. بازگشت به فلسفه لذت‌جوی روم و ادیان شرک‌آلود یونان، بدون حضور فراماسونرها، مدینه فاضله کارگردان است. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net 🆔 @sharafoddin_ir
آسیب-شناسی-تعاملات-اجتماعی-در-ایران-معاصر.pdf
240.8K
♦️آسیب‌شناسی تعاملات انسانی در جامعه ایران ✳️ پیشنهادات دکتر شرف‌الدین به دولت سیزدهم ✴️ منتشرشده در کتاب «بسته راهبردی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی با رویکرد اسلامی»، دانشگاه شاهد، تابستان1400 (صفحات 29 تا 36) 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ فاصله نسلی در ایران 🎙 سید حسین شرف الدین 🔶در جامعه ایران آثار و شواهد متعددی دال بر بروز درجاتی از فاصله نسلی حتی در نحوه تعامل با فرهنگ دینی به ظهور رسیده؛ اگر چه غلبه سنت چندان اجازه تظاهر به این دگراندیشی‌ها و دگر‌خواهی‌ها نمی‌دهد. ازباب نمونه می‌توان به این موارد اشاره کرد: 🔷رشد قرائت‌های متفاوت دینی در میان عامه مردم، رشد دین‌داری فردی و شخصی، مرجعیت‌گریزی، گرایش به معنویت‌های نوظهورو سکولار، رشد مناسک‌گرایی، گرایش به دین‌ورزی احساسی که نشانه روش آن را می‌توان در اقبال گسترده جوانان از مجالس مداحی‌ها و محصولات فرهنگی آن و در مقابل کاهش تمایل به مجالس وعظ و سخنرانی علما، افول جایگاه سنتی روحانیت، تعدد و تکثر مبلغان و مفسران عقاید و آموزه‌های دین، کالایی‌شدن محصولات دینی و ارزش‌گذاری آنها با منطق بازار و میزان عرضه و تقاضا. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
✳️ رهبر انقلاب: من اين را مى‌خواهم عرض كنم كه در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان مى‌برد. خود من هم همين‌طورم. نه اين‌كه حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مى‌كنم؛ تا خوابم مى‌آيد، كتاب را مى‌گذارم و مى‌خوابم. همه افراد خانه ما، وقتى مى‌خواهند بخوابند حتماً يك كتاب كنار دستشان است. من فكر مى‌كنم كه همه خانواده‌هاى ايرانى بايد اين‌گونه باشند. توقّع من، اين است. ✴️ بايد پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با كتاب محشور و مأنوس كنند. حتّى بچه‌هاى كوچك بايد با كتاب اُنس پيدا كنند. مردم بايد بيش از خريدن بعضى از وسايل تزييناتى و تجمّلاتى - مثل اين لوسترها، ميزهاى گوناگون، مبلهاى مختلف و پرده و... -، به كتاب اهميّت بدهند. اوّل كتاب را مثل نان و خوراكى و وسايل معيشتى لازم بخرند؛ بعد كه اين تأمين شد به زوايد بپردازند. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ مشوق‌های رشد جمعیت ✍️ سید حسین شرف الدین 🔷 در جامعه سنتی دواعی غریزی و روانی در گام اول و دواعی خانوادگی و خویشاوندی، در گام دوم، محرک و مشوق اساسی افراد به تولید و تکثیرنسل بوده است. برای مثال، زوجین در ابتدای ازدواج عمدتا برای ارضای میل غریزی و عاطفی، اثبات سلامت بیولوژیک،‌ رهایی از بار طعنه‌ها و فشارهای اجتماعی، رونق بخشی بیشتر به زندگی مشترک، احیانا کسب امتیاز و اعتبار اجتماعی به تولید یک یا دو فرزند اقدام می‌کردند. بعد از این مرحله، انگیزه ها و دواعی ثانوی و بیرونی پا در میانی می کرد و آنها را آگاهانه و ناآگاهانه به ازدیاد نسل و تکثر و تعدد اولاد سوق می‌داد. 🔶 انگیزه‌هایی همچون کسب منزلت اجتماعی، بسط خانواده گسترده(که خود تنها هسته‌ای از آن شمرده می‌شدند)، رقابت با سایر برادران و خواهران، کسب قدرت اجتماعی بیشتر(در قیاس با سایر خانواده‌ها و عشیره‌ها)، افزایش نیروی کار برای رونق‌بخشی به اوضاع اقتصادی، امکان‌یابی وصلت با خانواده‌ها و اقوام مختلف(گرفتن عروس و دامادهای متعدد)؛ در این مرحله مشوق و مهیج افراد به زیادت نسل می‌شد. برای تامین این هدف،‌ گاه تعدد زوجات ضروری تشخیص داده می‌شد. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ علامه مصباح یزدی؛ فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی ✳️ اولین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی(ره) ⏰ چهارشنبه سوم آذرماه 1400 ✴️ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️راهکار مقابله با فاصله نسلی 🎙 سید حسین شرف الدین 🔷 اعمال تدابیری ازاین دست می‌تواند در مواجهه واقع‌بینانه با پدیده فاصله نسلی تا حدی کنترل‌ناپذیر و مهارناشدنی موثر باشد: 🔺 اصلاح فرایند جامعه‌پذیری و فرهنگ‌پذیری میان نسل‌های پیاپی،‌ نقد مستمر سنت‌ها و تلاش در همسوسازی آنها با ضرورت‌ها و اقتضائات زمانه(به جای جزم وجمود و تعصب‌ورزی بی‌دلیل)، گشودگی در پذیرش تغییرات و نوآوری‌های مفید و موثر زمانه، تقویت فرهنگ گفت‌وگو میان نسل‌ها، توجه‌دادن به اصالت‌ها و عناصر هویت‌بخش و نقد ارزشمندی هر نوع تغییر؛ 🔻آموزش مهارت‌های زندگی برای کنارآمدن واقع‌بینانه با تحولات، انجام اصلاحات ساختاری برای مهار افراط و تفریط‌ها(که گاه به خود تخریبی دامن می‌زند)، گفتمان‌سازی متناسب و پذیرش درجاتی از این فاصله به عنوان یک واقعیت طبیعی و اجتناب‌ناپذیر و تن‌دادن به ملزومات قهری آن. 🔚 پایان 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
علامه-طباطبائي-و-بنيادهاي-هستي-شناختي-فرهنگ.pdf
355K
♦️علامه طباطبایی و بنیاد‌های هستی‌شناختی فرهنگ ✍️ سید حسین شرف الدین ❇️ به مناسبت ایام بزرگداشت مرحوم محمدحسین طباطبایی. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ مشوق‌های رشد جمعیت ✍️ سید حسین شرف الدین 🔷 در جامعه مدرن تحت تاثیر برخی تحولات در سطوح نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، دواعی اولیه تولید نسل تاحدی فروکاسته و تضعیف شده است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند سالهای اولیه زندگی مشترک را بدون فرزند که بزعم آنها، آمدنش مشکلاتشان را مضاعف خواهدساخت؛ بگذرانند. انگیزه‌ها و دواعی ثانوی نیز کاملا از میان رفته یا قویا تضعیف شده است. از این رو، دولت‌ها به نمایندگی از سوی جامعه و در راستای تامین اهداف ملی و سیاست‌های توسعه‌ای خود را موظف می‌دانند تا با توسل به اهرم‌های تشویقی جوانان را به تولید نسل، دست کم در حد جایگزین، وسوسه کنند. 🔶 مشوق‌هایی همچون اعطای وام ازدواج، اولویت‌دهی به استخدام متاهلان، اعطای وام مسکن، تامین بخشی از اجاره‌بها، دادن مرخصی با حقوق به خانم‌های کارمند در ماه‌های منتهی به زایمان و چند ماه پس از آن، تامین بخشی از هزینه‌های عادی بچه‌داری و... در بسیاری از کشورهای پیشرفته برای تحقق این هدف یعنی ترغیب خانواده‌ها به تولید نسل و در ادامه به تکثیر و افزایش آن اتخاذ شده است. 🔷 برخی دولت‌ها هراس‌افکنی در میان خانواده‌ها(اینکه فرزندان خانواده‌های کم اولاد با چه مشکلاتی در آینده مواجه خواهند بود) را نیز به فهرست فوق افزوده‌اند. جالب اینکه طبق مطالعات، این سیاست‌ها نیز برغم جاذبه‌های ظاهری، در عمل چندان موثر نبوده است یا دست کم انتظارات سیاستگذاران و کارگزاران امور را تامین نکرده است. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
نظریه-معنا،-مطالعه-تطبیقی-پرس-و-علامه-طباطبایی.pdf
435.5K
♦️نظریه معنا، مطالعه تطبیقی پرس و علامه طباطبایی ✍️ حمید پارسانیا و سید حسین شرف الدین 🔷 «معنا» از پردامنه‌ترین موضوعات علوم اجتماعی مدرن و پست مدرن است. یکی از بدیع‌ترین و جامع‌ترین تفسیرها درباره معنا را چارلز ساندرز پرس در زمان حیات خود ارائه نموده که در آن، ویژگی‌هایی ازجمله فرایند نشانگی، تولید معنا، کاربرد نشانه‌ها، دلالت و نگاه عملی به نشانه و ساخت معنا را بررسی می کند. پرس از جمله منتقدان و فیلسوفان مغرب زمین است که به نظریه معنا اهتمام نشان داده است و این نظریه را در فرایند نشانه شناختی خود مطرح کرده است. 🔶 در میان فیلسوفان مسلمان نیز علامه طباطبایی در این باب مطالبی ارائه کرده است. نظریه معنا نزد علامه در معرفت حضوری و حصولی و در امتداد مباحث اعتباریات ایشان طرح می‌گردد. در نظر ایشان، نظام اعتباری انسانی و معنا قائم به یک نظام طبیعی و حقیقی است؛ که به حسب باطن و در حقیقت با نظام طبیعی و حقیقی به سر می‌برد؛ زیرا در نظر وی هر اعتباری ناگزیر یک تکیه‌گاه حقیقی دارد و نظام اعتباری انسانی تنها در ظرف اجتماع و تمدن موجود می‌شود. ✅ در این مقاله تلاش می‌شود با طرح نظریه معنا از منظر ایشان، امکان مقایسه نظریه معنای پرس با نظریه معنای علامه طباطبایی، فراهم گردد. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ پایان پرونده دوماهه «جمعیت» ✴️ پربازدیدترین پیام‌های این پرونده به شرح زیر است: 1️⃣ عوامل تاثیرگذار بر رشد جمعیت در دهه 70 و 80 ایران https://eitaa.com/sharafoddin_ir/395 2️⃣ آسیب شناسی فعالیت‌های فرهنگی حول موضوع افزایش جمعیت https://eitaa.com/sharafoddin_ir/401 3️⃣ پيشينة توجه به نقش فرهنگ در تحليل پديده هاي جمعيتي https://eitaa.com/sharafoddin_ir/403 4️⃣ راه تغییر گفتمان موجود در زمینه فرزندآوری https://eitaa.com/sharafoddin_ir/406 5️⃣ نقش صدا و سیما در تغییر گفتمان موجود در زمینه فرزندآوری https://eitaa.com/sharafoddin_ir/435 6️⃣ چیستی و مشخه‌های پدیده گسست نسلی https://eitaa.com/sharafoddin_ir/441 ✅ با پرونده‌های بعدی کانال خرد اجتماعی همراه باشید....!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ تبیین جامعه‌شناختی مهریه 🔶 فصل چهارم به بررسی فلسفه وجوب مهریه می‌پردازد. نویسنده در این فصل ابتدا به ازدواج و اهداف مطلوب آن از نظر اسلام؛ مانند «ارضای جهت‌دار و منظم غریزه جنسی»، «تأمین آسایش و آرامش روانی»، «تحصیل طهارت روحی»، «ایجاد زمینه جهت تعهدمندی و مسئولیت‌پذیری»، «تولید نسل»، «توسعه رزق» و «سلامت و امنیت جامعه» اشاره می‌کند و سپس به فلسفه وجوب مهر در روایات و نظرات متفکران مسلمان می‌پردازد. 🔷 نویسنده در فصل پنجم دیدگاه‌های متفاوت درباره مهریه را نقد و ارزیابی می‌کند. این دیدگاه‌ها چنین است: مهریه تدبیری ماهرانه در متن آفرینش؛ یادگاری از سنن جاهلی؛ مکمل سهم‌الارث زن؛ پاداش اختصاصی‌بودن زن؛ وثیقه‌ای در مقابل حق طلاق؛ مهریه و نقش آن به عنوان یک بیمه اجتماعی؛ پاسخی به هزینه‌های ثانوی ضروری؛ مهریه و نقش تقابلی آن با استمتاع؛ پاداش فعالیت‌های مبتنی بر تقسیم کار طبیعی؛ هدیه‌ای جهت توسعه شبکه خویشاوندی؛ اجاره‌بهای خدمات زن؛ راهی برای تثبیت غیرمستقیم خانواده؛ سیاستی اقتصادی جهت توزیع ثروت؛ مهریه و نقش تقابلی آن با جهیزیه؛ مهریه و نقش آن در ایجاد توازن میان حقوق و وظایف زن؛ و مهریه و ارزش نمادین آن. 👣 این مطلب ادامه دارد...!! 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
✳️ آخرین تولیدات علمی دکتر شرف‌الدین را در وبسایت شخصی ایشان دنبال کنید...!!👇👆 http://sharafoddin.ir/ ⚠️ این سایت،به صورت هفتگی به‌روزرسانی شده و مطالب مختلف در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
علامه-طباطبایی-و-رویکرد-جامعه-شناختی-به-دینمصاحبه.pdf
469.8K
♦️علامه طباطبایی و رویکرد جامعه‌شناختی به دین 🎙 سید حسین شرف الدین ✴️ منتشرشده در ویژه‌نامه همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، آبان 1393. ❇️ به مناسبت ایام بزرگداشت مرحوم محمدحسین طباطبایی. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
گزارش روزنامه فرهیختگان.pdf
574.2K
✴️ علوم انسانی اسلامی: محال‌اندیشی یا واقع‌بینی؟ ⚖️ مناظره دکتر علی پایا و دکتر احمدحسین شریفی ❇️ 27 آبان 1400(روزنامه فرهیختگان) 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Ahmadhoseinsharifi 🆔 @sharafoddin_ir
🗓 آغاز پرونده جدید👇👇👇 ✖️✖️✖️✖️✖️💢 دین و سایبِر 💢✖️✖️✖️✖️✖️ 🔷 با ما همراه باشید....‼️ 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir