eitaa logo
خرد اجتماعی
384 دنبال‌کننده
337 عکس
67 ویدیو
45 فایل
نشر اندیشه‌های دکتر سید حسین شرف الدین (این کانال توسط ادمین اداره می‌شود.) سایت دکتر شرف الدین sharafoddin.ir ارتباط با ادمین @m110614 🌹 تبادل فقط با کانال‌های اندیشه‌ای انجام می‌پذیرد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️بررسی مقوله استعدادیابی در برنامه «عصر جدید» ❇️ با حضور اساتید مختلف در پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی ⏰سه شنبه 16فروردین 1401، ساعت 17الی19 شرکت از طریق لینک زیر: https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 📌آدرس کانال؛ 🆔 @philosophyofsocialscience 🆔 @sharafoddin
✳️ جدیدترین مصاحبه دکتر شرف‌الدین با موضوع «نقد عملکرد سیما در پخش مسابقه برنده باش» هم‌اکنون در وبسایت ایشان قابل دانلود می‌باشد. http://sharafoddin.ir/ 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin
اعتقاد-به-معاد-و-آثار-فردی-و-اجتماعی-آن-.pdf
184.3K
✳️ تازه ترین مصاحبه دکتر شرف‌الدین با خبرگزاری مهر با موضوع «اعتقاد به معاد و آثار فردی و اجتماعی آن». 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin
♦️ تازه‌ترین کتاب دکتر شرف‌الدین با عنوان «درآمدی بر علم اجتماعي اسلامي» منتشر شد. ✅ این کتاب به بررسی رویکردهای بومي‌سازی، تهذیبی، استنباطی، تاسیسی و احیای میراث در تولید علم اجتماعي اسلامي پرداخته و تلاش کرده راهکارهایی را برای به‌کارگیری این رویکردها معرفی نماید. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ موانع توسعه فرهنگ دینی ✳️ سخنرانی دکتر شرف‌الدین در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ✴️ با حضور دکتر سید حسین فخر زارع ⏰دوشنبه 30 خرداد، ساعت 11 تا 13 💠 لینک شرکت در نشست https://join.skype.com/nhgl8NI5IhPN 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
🔶 مرحوم فرج‌نژاد مولفه‌های الهیاتی و درون‌متنی ادیان و همچنین ابعاد تاریخی و فراز و فرودهای آنها و مکاتب و انشعابات درونی ادیان را مورد توجه قرار می‌داد. قدم بعدی توجه به بازنمایی این مولفه‌های درون‌متنی در آثار سینمایی بود که ایشان را به خود درگیر می‌ساخت. 🔷 مرحوم فرج نژاد با تحلیل محتوا و روایت برجسته‌ترین فیلم‌های سینمایی، سعی می‌کردند تا نحوه انعکاس و بازنمایی آموزه‌ها و اسطوره‌های دینی یعنی پیامبران و اولیای الهی را کشف کنند. در این مسیر به نحوه شخصیت‌‌پردازی، نشانه‌شناسی، نماد‌شناسی و استخراج پیام‌های آشکار و پنهان فیلم‌ها توجه داشته و سوگیری‌ها و شیطنت مولدان این آثار و همچنین القائات تلویحی فیلم‌ها به ویژه اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را برجسته می‌ساختند. 🔶ایشان در کل به دنبال کشف اهداف و اغراض صهیونیسم بین الملل از تولید و عرضه آثار رسانه‌ای به جهان بودند. مرحوم به ابعاد هنری و زیباشناختی محصولات سینما توجه داشته و ابعاد و عناصر پیرامتنی و فرامتنی یعنی جریانات و اغراض سیاسی و ایدئولوژیک هدایت‌گر آثار رسانه‌ای را برملا می‌ساخت. ✅ سخنان دکتر شرف‌الدین در وصف مرحوم محمدحسین فرج‌نژاد 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
نشریه شبهات.pdf
5.28M
✳️ جدیدترین سخنرانی دکتر شرف‌الدین با موضوع زمینه‌های جامعه‌شناختی خرافه‌گرایی در بین مردم 🔺 منتشرشده در اولین شماره از نشریه «شبهات» 🔻تیرماه 1401 ✴️ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه 📌آدرس کانال؛ 🆔 @shobahat_mag 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ چرا نمی‌توانیم فرهنگ دینی را توسعه دهیم؟؟؟ 📌آدرس کانال؛ 🆔 @iictchannel 🆔 @sharafoddin_ir
♦️غدیر و آسیب‌های انحراف از آن در حوزه فردی و اجتماعی 🎙دکتر سیدحسین شرف‌الدین 📆 دوشنبه، ۲۷ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲ الی ۱۳ 🖥 پخش با اینترنت رایگان در تلویزیون اینترنتی پاسخ 🖇 pasokh.tv 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
🌼🌺 من کنت مولاه، فهذا علی مولاه 🍀🌸 💥 عید سعید غدیرخم بر همگان گرامی باد. .
❇️ مخدوش بودن جایگاه عقل در فهم و تفسیر شریعت، ناسازگاری بین یافته‌ها و دواعی علوم انسانی و اجتماعی رایج با اقتضائات فرهنگ و معرفت‌ دینی،جدی نگرفتن تخصص‌ها در حوزه‌های علمیه، وجود برخی تعارضات موضعی در فرهنگ دینی ما مانند تعارض میان سنت و مدرنیته، تعارض بین دینی و سکولار، بین عقلی و شرعی، بین علمی و دینی، اسلامی و ایرانی، ناهماهنگی میان سرعت و شتاب تحولات اجتماعی با فرهنگ دینی و غیره، از جمله موانع مهمی است که باید درباره توسعه فرهنگ دینی مورد بحث و بررسی قرار گیرند. ✴️ گوشه‌ای از سخنان دکتر شرف‌الدین در نشست «موانع توسعه فرهنگ دینی»👆 ♦️متن کامل این سخنرانی در وبسایت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قابل رویت است.👇 https://iict.ac.ir/2022/06/mfrhngi/ 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
🔴 فقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ آل عمران / ۶۱ 🔵 بگو: بیایید تا حاضر آوریم ما فرزندان خود را و شما فرزندان خود را ما زنان خود را و شما زنان خود را ما خود و شما خود آنگاه دعا و تضرع کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان بفرستیم.
♦️وبسایت شخصی دکتر شرف‌الدین پس از یک اختلال چند روزه، دوباره در دسترس عموم قرار گرفت👇 🌐 http://sharafoddin.ir/ 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️بررسي مد و مدگرایی در اسلام و ایران 🎙 دکتر سید حسین شرف‌الدین ⏰ چهارشنبه 5 مردادماه، ساعت 17 الي 19 برای شرکت در این کارگاه از لینک زیر اقدام کنید: Tavanmandyar.iauec.ac.ir ✅ لازم به ذكر است که نام كاربری و رمز عبور هر دو كد ملی می‌باشد. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
🖋 استاد مسعود نجابتی 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
نقدنظریه-های-جامعه-شناختی-منشا-دین-با-رویکرد-قرآنی-.pdf
266.5K
♦️ جدیدترین مقاله دکتر شرف‌الدین با موضوع «نقد نظريه‌هاي جامعه‌شناختيِ منشأ دين با رويکرد قرآني» 🖋 سید حسین شرف‌الدین و عبدالعلی عادلی 📚 مجله معرفت، شماره 294، خرداد 1401 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
♦️ از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی ❇️ بررسی جایگاه حجاب در جامعه اسلامی ✴️ با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه ⏰ یکشنبه 10 مهرماه، ساعت 9 الی 14 (دانشگاه باقرالعلوم) 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir.
♦️جدیدترین مصاحبه دکتر شرف‌الدین با نشریه دیده‌بان اندیشه با عنوان ❇️ «عقلانیت ارزشی در بستر پیاده‌روی اربعین» ✴️ سرخط‌های این شماره: 🔻ماهیت‌شناسی پدیده اربعین از لحاظ فلسفی و دینی؛ 🔻طبقه‌بندی روایات موجود در باب منسک اربعین؛ 🔻علت‌یابی آسیب‌های موجود در عملکرد زائران؛ 🔻رابطه مراسم اربعین با تمدن نوین اسلامی. ✳️ به ضمیمه یادبود استاد اخلاق مرحوم آیت‌الله ناصری لینک دانلود نسخه رایگان ماهنامه 💢fekrat.net/?p=11922 🆔 @sharafoddin_ir
DIDEBAN_ANDISHE_42.mobil.pdf
19.03M
✳️ دیده‌بان 42؛ نسخه موبایلی ✴️ با موضوع «اقامه توحید؛ در بستر پیاده‌روی اربعین حسینی» 🆔 @sharafoddin_ir
🖼 | فرهنگ دینی و هویت گفتمانی اسلامی 👤 دکتر ، عضو هیات علمی موسسه آموزشی امام خمینی(ره): ◼️ فرهنگ جامع‌ترین نظام معنایی است که بشر در طول تاریخ خود بدان رسیده و از نسلی به نسل دیگر آن را منتقل می‌کند. این مقوله دارای ویژگی‌هایی از جمله قصدمند بودن،‌ موقعیت‌مندبودن، دارای کارکرد بودن و غیره است که به عنوان یک نظام معنایی در ساحت‌های مختلفی تبلور می‌یابد اما نمی‌توان به صورت عینیت‌یافته آن را مشاهده کرد و جنس و فصل و حد و رسم معینی را برای آن مشخص کرد. ◼️ فرهنگ در ضمیر و ذهن انسان تبلور می‌باید. فرهنگ انسانی در مقام حدوث و بقا و استمرار و تحول و تطور و نیز از حیث کیفیت و جهت، از منابع متعددی تاثیر پذیرفته است که دین یکی از منابع و مصادر شکل‌گیری آن است. فرهنگ گرچه از این بن‌مایه ارتزاق می‌کند اما موقعیتی متفاوت از آن دارد. دین یک منظومه معنایی قدسی است که دارای ابعاد و حوزه‌ها و سطوح مختلفی است. 🆔 @iictchannel
♦️بازنشر مقالات و مصاحبه‌های مربوط به اندیشه علامه طباطبایی(ره) در سالگرد ارتحال ایشان👇👇
رابطه-عامليت-و-ساختار-از-ديدگاه-علّامه-طباطبائي.pdf
379.4K
♦️رابطۀ عاملیت و ساختار از دیدگاه علامه طباطبایی ✍️ سید حسین شرف الدین و نصرالله نظری ✴️ منتشرشده در فصلنامه معرفت فرهنگی-اجتماعی، شماره 19، تابستان 1393 ❇️ به مناسبت ایام بزرگداشت مرحوم محمدحسین طباطبایی. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
علامه-طباطبایی-و-رویکرد-جامعه-شناختی-به-دینمصاحبه.pdf
469.8K
♦️علامه طباطبایی و رویکرد جامعه‌شناختی به دین 🎙 سید حسین شرف الدین ✴️ منتشرشده در ویژه‌نامه همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، آبان 1393. ❇️ به مناسبت ایام بزرگداشت مرحوم محمدحسین طباطبایی. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir
نظریه-معنا،-مطالعه-تطبیقی-پرس-و-علامه-طباطبایی.pdf
435.5K
♦️نظریه معنا، مطالعه تطبیقی پرس و علامه طباطبایی ✍️ حمید پارسانیا و سید حسین شرف الدین 🔷 «معنا» از پردامنه‌ترین موضوعات علوم اجتماعی مدرن و پست مدرن است. یکی از بدیع‌ترین و جامع‌ترین تفسیرها درباره معنا را چارلز ساندرز پرس در زمان حیات خود ارائه نموده که در آن، ویژگی‌هایی ازجمله فرایند نشانگی، تولید معنا، کاربرد نشانه‌ها، دلالت و نگاه عملی به نشانه و ساخت معنا را بررسی می کند. پرس از جمله منتقدان و فیلسوفان مغرب زمین است که به نظریه معنا اهتمام نشان داده است و این نظریه را در فرایند نشانه شناختی خود مطرح کرده است. 🔶 در میان فیلسوفان مسلمان نیز علامه طباطبایی در این باب مطالبی ارائه کرده است. نظریه معنا نزد علامه در معرفت حضوری و حصولی و در امتداد مباحث اعتباریات ایشان طرح می‌گردد. در نظر ایشان، نظام اعتباری انسانی و معنا قائم به یک نظام طبیعی و حقیقی است؛ که به حسب باطن و در حقیقت با نظام طبیعی و حقیقی به سر می‌برد؛ زیرا در نظر وی هر اعتباری ناگزیر یک تکیه‌گاه حقیقی دارد و نظام اعتباری انسانی تنها در ظرف اجتماع و تمدن موجود می‌شود. ✅ در این مقاله تلاش می‌شود با طرح نظریه معنا از منظر ایشان، امکان مقایسه نظریه معنای پرس با نظریه معنای علامه طباطبایی، فراهم گردد. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir