eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
164 دنبال‌کننده
370 عکس
184 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ نتیجه اینکه: حتی یک حدیث معتبر و واضح درباره حلال شدن خمس در زمان غیبت وجود ندارد، و آن تک روایت هم چیز دیگری می گوید. لذا با توجه به احادیث فراوان درباره وجوب پرداخت خمس و موارد تعلق آن و نبود حتی یک حدیث درباره اینکه خمس در زمان غیبت ساقط شده، پرداخت خمس در این زمان هم واجب می باشد و الا خود امام علیه السلام می فرمودند. و در پایان، آنچه درباره حلیت خمس در کتاب "نبرد (2)" بین من و یکی از مبلغان جریان احمد بصری مطرح شده را ذکر می نمایم: مدعی: شما دنبال مصداق بدعت می گردید؟ مواردش در علمای شیعه زیاد است مثل خمس گرفتن از مردم، آن هم توسط فقها، آن هم در زمان غیبت. جواب: شما هیچ مستندی در مورد حرمتِ گرفتن خمس در دوران غیبت ندارید الا یک توقیع ضعیف السند که محتوایش را نفهمیده اید و علمای هزار و دویست ساله شیعه را متهم به بدعت، و حرام خوار معرفی می کنید. هیچ از خود نپرسیدید که مگر می شود از کلینی تا خمینی همه علمای شیعه گمراه و حرام خوار باشند؟ مگر می شود تنها مذهب حق در جهان که حافظانش در این 1200 سال همین علما بوده اند همه بزرگانش بدعت کار و خیانت کار و دروغگو و دنیاپرست باشند که با وجود دیدن توقیع امام زمان علیه السلام مبنی بر حلال بودن خمس، عمومشان پرداخت خمس را واجب بشمرند؟ حتی همان شیخ طوسی که تنها ناقل حدیث وصیت است؟ حتی همان شیخ صدوق که می گویند به دعای امام زمان علیه السلام به دنیا آمده و توسط ایشان فقیه خیر نامیده شده و خودش ناقل این حدیث است؟ حتی شیخ مفیدی که طبق توقیعات کتاب "احتجاج" آنقدر مورد عنایت شخص امام زمان علیه السلام بوده به این حدیث عمل نکرده و در کتابش تصریح می کند: «الخمس واجب في كل مغنم».[6] گمان نمی کردید که ادعای بدعت بودن خمس و حرام خوار بودن کسانی که خمس می گیرند دامن شیخ طوسی و شیخ مفید و شیخ صدوق را هم بگیرد؟! فکر کردید فقط عملکرد مراجعی مثل آیت الله سیستانی را مخدوش می کند؟ می دانم برای کسی مثل شما حتی متهم کردن شیخ صدوق و مفید و طوسی هم به بدعت گزاری و حرام خواری کاری ندارد چون شما برای دفاع از امام باطل خود حاضرید هر حقی را زیر پا له کنید. از این هم بالاتر، شما باید نواب ثلاثه را هم بدعتکار و حرام خوار بدانید زیرا این توقیع در زمان نائب دوم محمد بن عثمان صادر شده در حالیکه طبق احادیث متعدد که تنها در کمال الدین به بیست عدد می رسد نواب امام زمان علیه السلام همگی خمس می گرفته اند. پس چه شد اباحه خمس و حلال بودنش بر شیعیان؟ چه شد عظمت و پاکی نواب امام زمان؟ شما که مشکلی ندارید آنها را هم بدعتکار، حرام خوار، خیانتکار، فاسق، فاجر، نطفه ناپاک و هر چیز دیگری خواستید خطاب کنید. احمد که هست! گناه همه اینها را به دوش می کشد، آخر او امام است و هر چه بگوید درست است، خوب او گفته که در زمان غیبت خمس حلال بوده، پس نواب هم حرام خوار بوده اند. و از این هم بالاتر، باید خود ائمه علیهم السلام را هم حرام خوار بدانید چون دویست و پنجاه سال قبل از صدور این توقیع، امیر المومنین علیه السلام فرمودند خمس را حلال کردیم و همچنین امام باقر علیه السلام فرمودند خمس را حلال کردیم اما باز خمس می گرفتند، بر خمس دادن تاکید می کردند، موارد خمس را بیان می کردند، استدلال قرآنی برایش می آوردند؛ خوب اینها چطور با اباحه خمس سازگار است؟ «إِنَّ أَشَدَّ مَا فِيهِ النَّاسُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَنْ يَقُومَ صَاحِبُ الْخُمُسِ فَيَقُولَ يَا رَبِّ خُمُسِي وَ قَدْ طَيَّبْنَا ذَلِكَ‏ لِشِيعَتِنَا لِيَطِيبَ‏ وِلَادَتُهُمْ‏ وَ لِيَزْكُوَ أَوْلَادُهُم‏».[7] من که می دانم گوش شما مُهر خورده و چشم شما کور شده، پس نه این همه دلیل را می بینید و نه کلام حق را می شنوید، پس فقط برای مردم می گویم تا آنها بدانند حقیقت چیست: همانگونه که عرض شد در روایات بسیاری، ائمه علیهم السلام موارد خمس و احکام خمس را بیان کرده اند و با وجود آن چند روایت که می گوید خمس را حلال کردیم خودشان خمس می گرفتند، و اصلاً در زمان امام کاظم علیه السلام وکلایی برای این کار داشتند و وجوهات سنگینی به ایشان پرداخت می شده است. و این رویه در زمان نواب اربعه نیز جریان داشته و ایشان نیز خمس می گرفته اند، پس معنای حلال شدن خمس چیست؟ با توجه به علتی که در ذیل این حکم بیان شده، معنایش واضح می شود. متن توقیع می گوید: خمس برای شیعیان ما حلال شده؛ برای چه؟ برای اینکه ولادتشان طاهر شده و خبیث نشود. خوب شما وجداناً از این بیان چه می فهمید؟ حلال شدن خمس چه ربطی به حلال زاده شدن و خبیث نشدن بچه ها دارد؟ ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ 👇👇👇👇👇(۲)
ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ تنها چیزی که می توان در ربط بین این دو قضیه تصور کرد اینست که مراد از خمس، مالی باشد که خمس بدان تعلق گرفته یعنی کنیزهای جنگی که به عنوان غنیمت در جنگهایی که بدون اذن امام بر پا می شده گرفته و در بازار فروخته می شدند و شیعه هم از این کنیزها می خریده، در حالیکه وقتی این جنگ بدون اذن امام رخ داده، تمام غنائم از جمله کنیزها ملک امام می باشد و هر کس با اینها به عنوان مالک زناشویی کند عملش حرام و بچه اش ناپاک و خبیث می باشد. حال شیعه چکار کند؟ کلاً از این کنیزها نخرد یا هر کس خرید باید بیاید پولش را به امام بپردازد یا از ایشان برای تصرف کنیز اجازه بگیرد؟ هر کدام که باشد شیعه در سختی شدید قرار می گیرد. برای همین از امام اول علیه السلام این مساله مطرح شده که ما خمس را بر شیعه حلال کردیم ـ یعنی این کنیزهای جنگی را ـ تا ولادت بچه های آنها پاکیزه باشد. اما وقتی که امر امام زمان علیه السلام آشکار شد و جنگ به اذن ایشان بر پا گشت خمس تمام کنیزان جنگی باید به امام پرداخت شود. همچنانکه امام باقر علیه السلام فرمودند: «إِنَّ النَّاسَ كُلَّهُمْ أَوْلَادُ بَغَايَا مَا خَلَا شِيعَتَنَ،ا قُلْتُ: كَيْفَ لِي بِالْمَخْرَجِ مِنْ هَذَا؟ فَقَالَ لِي: يَا أَبَا حَمْزَةَ كِتَابُ اللَّهِ الْمُنْزَلُ يَدُلُّ عَلَيْهِ، إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى جَعَلَ لَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ سِهَاماً ثَلَاثَةً فِي جَمِيعِ الْفَيْءِ ... فَنَحْنُ أَصْحَابُ الْخُمُسِ‌ وَ الْفَيْ‌ءِ وَ قَدْ حَرَّمْنَاهُ عَلَى جَمِيعِ النَّاسِ مَا خَلَا شِيعَتَنَا وَ اللَّهِ يَا أَبَا حَمْزَةَ مَا مِنْ أَرْضٍ تُفْتَحُ وَ لَا خُمُسٍ يُخْمَسُ فَيُضْرَبُ عَلَى شَيْ‌ءٍ مِنْهُ إِلَّا كَانَ حَرَاماً عَلَى مَنْ يُصِيبُهُ فَرْجاً كَانَ أَوْ مَالًا».[8] و جالب اینکه در توقیع مذکور، قبل از این فقره، امام زمان علیه السلام دوبار از اموالی که صاحب توقیع یعنی اسحاق بن یعقوب به ایشان پرداخت کرده سخن می گویند و تصریح می کنند اگر ما این اموال را از شما می گیریم و قبول می کنیم تنها برای اینست که شما پاک شوید، که می رساند مراد از این اموال، هدایا و نذورات و اوقاف نبوده، بلکه حقوق و دیون شرعی بوده است: «وَ أَمَّا أَمْوَالُكُمْ فَمَا نَقْبَلُهَا إِلَّا لِتُطَهَّرُوا فَمَنْ شَاءَ فَلْيُصَلِّ وَ مَنْ شَاءَ فَلْيَقْطَع[9]‏ ... وَ أَمَّا مَا وَصَلْتَنَا بِهِ فَلَا قَبُولَ عِنْدَنَا إِلَّا لِمَا طَابَ وَ طَهُر».[10] حال کدام منصف است که این را بفهمد و باز بگوید خمس گرفتن از جانب علما حرام و این کار بدعت بوده است؟ اینها همه به کنار، آیا می دانستید این توقیع که شما بدان تمسک می کنید تنها از مرحوم کلینی نقل شده، در حالیکه در خود کتاب کافی نه تنها چنین توقیعی وجود ندارد بلکه در باب تفسیر الخمس احادیث فراوانی در وجوب خمس و موارد آن ثبت کرده[11] و در بعضی ابواب دیگر نیز احادیثی درباره وجوب خمس آورده است؟[12]. این در حالیست که مرحوم کلینی تا آخرین سال حیات نائب چهارم را درک کرده و اگر واقعاً چنین توقیعی از نائب دوم صادر شده بود ایشان در باب خمس فقط همین یک حدیث را می آورد و می گفت: چون خمس حلال شده دیگر ادله وجوبش و مصادیق تعلقش و موارد مصرفش به ما که در دوره غیبت هستیم ربطی ندارد. و الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطیبین لا سیما بقیة الله فی الأرضین عجل الله تعالی له الفرج [1] . کمال الدین ج2 ص485 [2] . الکافی ج1 ص62 ح1 [3] . من لا یحضره الفقیه ج2 ص39-45 [4] . الکافی ج1 ص539-548 [5] . کمال الدین ج2 ص516-517 ح45، ص518-519 ح47 [6] . المقنعة ص276 [7] . عوالی اللئالی ج3 ص127-128 [8] . الکافی ج8 ص285-286 ح431 [9] . الغیبة للطوسی ص290 [10] . الغیبة للطوسی ص291 [11] . الکافی ج1 ص538-548 [12] . الکافی ج5 ص43 باب قسمة الغنیمة ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ (۳)
پایان کنفرانس ستیزه با عقل، علم و عالمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ موضوعی ⠂pdf: ᚙ│⠂کتاب ستیزه ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅متن: ﹅مقدمه ᚙ│⠂صوت:🎤 ᚙ│⠂جلسه اول彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅گفتار اول: ستیزه با عقل ᚙ│⠂جلسه دوم彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅انحراف در عقل: ᚙ│⠂جلسه سوم彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅گفتار دوم: علم ستیزی ᚙ│⠂جلسه چهارم彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅سخن اول) پیرامون ادبیات عرب: ᚙ│⠂جلسه پنجم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅ الف) احادیث مخالف ادبیات عرب ᚙ│⠂جلسه ششم彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅ادامه گفتار دوم: ستیزه با علم ﹅سخن اول: ادبیات عرب ᚙ│⠂جلسه هفتم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅سخن دوم) پیرامون علم رجال: ᚙ│⠂جلسه هشتم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅نکته ۴) اقسام ثبت حدیث: ᚙ│⠂جلسه نهم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅ج) بدعت بودن رجال: ᚙ│⠂جلسه دهم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅د) موافقت و مخالفت با قرآن ᚙ│⠂جلسه یازدهم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅بررسی احادیث موافقت ᚙ│⠂جلسه دوازدهم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅ادامه احادیث موافقت ᚙ│⠂جلسه سیزدهم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅ادامه احادیث موافقت ᚙ│⠂جلسه چهاردهم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅احادیثِ مبیّن ᚙ│⠂جلسه پانزدهم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅ادامه احادیثِ مبیّن ᚙ│⠂جلسه شانزدهم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅احادیث وثاقت ﹅احادیث مخالف ᚙ│⠂جلسه هفدهم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅گفتار سوم: عالم ستیزی (شامل: جواز تقلید، جایگاه علمای آخر الزمان، وجوب پرداخت خمس) ᚙ│⠂جلسه هجدهم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅احادیث موید تقلید: ᚙ│⠂جلسه نوزدهم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅حدیث دوم) توقیع اسحاق بن یعقوب: ᚙ│⠂جلسه بیستم 彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅حدیث سوم) روایت نبوی: ᚙ│⠂ جلسه بیست‌ و یکم彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅ادعای پنجم) آیات ضد تقلید ᚙ│⠂ جلسه بیست‌ و دوم彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅ادعای هفتم) فقها عالم نیستند. ᚙ│⠂ جلسه بیست‌ و سوم彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅ادعای هشتم) بطلان اجتهاد ᚙ│⠂ جلسه بیست‌ و چهارم彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅سخن دوم) جایگاه علمای آخر الزمان: ᚙ│⠂ جلسه بیست‌ و پنجم彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅حدیث دوم تا ششم ᚙ│⠂ جلسه بیست‌ و ششم彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅حدیث هفتم تا نهم ᚙ│⠂ جلسه بیست‌ و هفتم彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ᚙ╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ﹅سخن سوم) وجوب پرداخت خمس: ᚙ│⠂ جلسه بیست‌ و هشتم彡 ᚙ╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ┏━━━━━━┈┈┈┈┈┈┈┈    ᯓ🖊️⊹سیدمهدےمجتهدسیستانے   ┗━᭄✿┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈━┛ ᯓ @sistanymogtahedhttps://eitaa.com/mahdifather ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ••ᚙ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلسله گفتارهای شکست وصیت_١.mp3
43.87M
﷽┅۞━⊹༅༅⊹━┅┄┄ ❦┄•• ❦┄••برنامه مهدی یار 🎙با کارشناسۍ‌ ••| و ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ••| موضوع: سلسله گفتارهای شکست وصیت(قسمت اول ) 🔴آیا پیامبر(ص) به احمد بصری وصیت کرده است ؟! 🔴آیا پیامبر(ص) به ۲۴ امام وصیت کرده است ؟! 🔴آیا ادعاهای احمد بصری صحیح است یا وی باز هم دروغ گفته است ؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: (www.valiasr-aj.tv) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ کانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شکست‌مدعی‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
شکست وصیت ٢.mp3
51.61M
﷽┅۞━⊹༅༅⊹━┅┄┄ ❦┄•• ❦┄••برنامه مهدی یار 🎙با کارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ••| موضوع: سلسله گفتارهای شکست وصیت(قسمت دوم ) 🔴آیا پیامبر(ص) به احمد بصری وصیت کرده است ؟! 🔴آیا پیامبر(ص) به ۲۴ امام وصیت کرده است ؟! 🔴آیا ادعاهای احمد بصری صحیح است یا وی باز هم دروغ گفته است ؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: (www.valiasr-aj.tv) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ کانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شکست‌مدعی‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
شکست وصیت ٣.mp3
81.23M
﷽┅۞━⊹༅༅⊹━┅┄┄ ❦┄•• ❦┄••برنامه مهدی یار 🎙با کارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ••| موضوع: سلسله گفتارهای شکست وصیت(قسمت سوم ) 🔴آیا پیامبر(ص) به احمد بصری وصیت کرده است ؟! 🔴آیا پیامبر(ص) به ۲۴ امام وصیت کرده است ؟! 🔴آیا ادعاهای احمد بصری صحیح است یا وی باز هم دروغ گفته است ؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: (www.valiasr-aj.tv) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ کانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شکست‌مدعی‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
شکست وصیت ۴.mp3
81.91M
﷽┅۞━⊹༅༅⊹━┅┄┄ ❦┄•• ❦┄••برنامه مهدی یار 🎙با کارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ••| موضوع: سلسله گفتارهای شکست وصیت(قسمت چهارم ) 🔴آیا پیامبر(ص) به احمد بصری وصیت کرده است ؟! 🔴آیا پیامبر(ص) به ۲۴ امام وصیت کرده است ؟! 🔴آیا ادعاهای احمد بصری صحیح است یا وی باز هم دروغ گفته است ؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: (www.valiasr-aj.tv) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ کانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شکست‌مدعی‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
شکست وصیت ۵.mp3
81.14M
﷽┅۞━⊹༅༅⊹━┅┄┄ ❦┄•• ❦┄••برنامه مهدی یار 🎙با کارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ••| موضوع: سلسله گفتارهای شکست وصیت(قسمت پنجم ) 🔴آیا پیامبر(ص) به احمد بصری وصیت کرده است ؟! 🔴آیا پیامبر(ص) به ۲۴ امام وصیت کرده است ؟! 🔴آیا ادعاهای احمد بصری صحیح است یا وی باز هم دروغ گفته است ؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: (www.valiasr-aj.tv) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ کانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شکست‌مدعی‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
شکست وصیت ۶.mp3
82.46M
﷽┅۞━⊹༅༅⊹━┅┄┄ ❦┄•• ❦┄••برنامه مهدی یار 🎙با کارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ••| موضوع: سلسله گفتارهای شکست وصیت(قسمت ششم ) 🔴آیا پیامبر(ص) به احمد بصری وصیت کرده است ؟! 🔴آیا پیامبر(ص) به ۲۴ امام وصیت کرده است ؟! 🔴آیا ادعاهای احمد بصری صحیح است یا وی باز هم دروغ گفته است ؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: (www.valiasr-aj.tv) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ کانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شکست‌مدعی‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
شکست وصیت ٧.mp3
82.92M
﷽┅۞━⊹༅༅⊹━┅┄┄ ❦┄•• ❦┄••برنامه مهدی یار 🎙با کارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ••| موضوع: سلسله گفتارهای شکست وصیت(قسمت هفتم ) 🔴آیا پیامبر(ص) به احمد بصری وصیت کرده است ؟! 🔴آیا پیامبر(ص) به ۲۴ امام وصیت کرده است ؟! 🔴آیا ادعاهای احمد بصری صحیح است یا وی باز هم دروغ گفته است ؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: (www.valiasr-aj.tv) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ کانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شکست‌مدعی‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
شکست وصیت ٨.mp3
80.37M
﷽┅۞━⊹༅༅⊹━┅┄┄ ❦┄•• ❦┄••برنامه مهدی یار 🎙با کارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ••| موضوع: سلسله گفتارهای شکست وصیت(قسمت هشتم) 🔴آیا پیامبر(ص) به احمد بصری وصیت کرده است ؟! 🔴آیا پیامبر(ص) به ۲۴ امام وصیت کرده است ؟! 🔴آیا ادعاهای احمد بصری صحیح است یا وی باز هم دروغ گفته است ؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: (www.valiasr-aj.tv) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ کانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شکست‌مدعی‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
شکست وصیت ٩.mp3
82.03M
﷽┅۞━⊹༅༅⊹━┅┄┄ ❦┄•• ❦┄••برنامه مهدی یار 🎙با کارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ••| موضوع: سلسله گفتارهای شکست وصیت(قسمت نهم) 🔴آیا پیامبر(ص) به احمد بصری وصیت کرده است ؟! 🔴آیا پیامبر(ص) به ۲۴ امام وصیت کرده است ؟! 🔴آیا ادعاهای احمد بصری صحیح است یا وی باز هم دروغ گفته است ؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: (www.valiasr-aj.tv) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ کانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شکست‌مدعی‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
شکست وصیت ١٠.mp3
85.36M
﷽┅۞━⊹༅༅⊹━┅┄┄ ❦┄•• ❦┄••برنامه مهدے یار 🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ••| موضوع: سلسله گفتارهاے شڪست وصیت(قسمت دهم) 🔴آیا پیامبر(ص) به احمد بصرے وصیت ڪرده است ؟! 🔴آیا پیامبر(ص) به ۲۴ امام وصیت ڪرده است ؟! 🔴آیا ادعاهاے احمد بصرے صحیح است یا وے باز هم دروغ گفته است ؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: (www.valiasr-aj.tv) ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شکست‌مدعی‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ᯓ ﷽‿︵‿︵‿︵‿︵‿‿︵‿ ┏━━━━━━          ᯓ🎙️ تدریس صوتی# ┗━᭄𖣔.ᯓᯓᯓᯓᯓ࿐━┛ 💠و تو برای اثبات ولایت مداری خویش، باید علوم حدیث اهل بیت علیهم السلام را یاد بگیری ؛┐┄❀┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄ ؛┊ ⬩🍃 ٺـدریـس عـلـوم حـدیـٽ ؛┊ ⬩🍃   ؛┊ ⬩🍃 با محوریت کتاب آسیب شناسی ؛┊ ⬩🍃 فهم حدیث ؛┊ ⬩🍃   ؛┊ ⬩🍃 استادسیدمهدی‌مجتهدسیستانی ؛┊ ⬩🍃 ؛┊ ⬩🍃  ساعت ۲۱.۳۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه ؛┘┄❀┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄   ᯓ  کانال احمد الحسن باطل شد  ᯓ   ┗࿐@fathermahdi࿐━┛ ❍°صَلَۍاللّھُ‌عَلَیْڪ‌یـٰاصـٰاحِبَ‌الـزّمـٰان‌❍°
file.pdf
80.62M
╭ ๑‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ᤩ pdf 📕╯ ⿻ ᭄ .• .•  └───────────── ᯓ  سید علی دلبری ❀┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄ ᯓ  آسیب‌شناسی فهم حدیث ❀┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄
‿︵‿︵‿︵‿︵‿‿︵‿ سلام علیکم عزیزانم. تدریس کتاب آسیب شناسی فهم حدیث، در ادامه تدریس کتاب اعتبارسنجی احادیث شیعه، جهت معرفت افزایی نسبت به پیچیدگی و خصوصیت های حدیث است. باشد که‌ ان شاءالله مفید واقع شود. ‿︵‿︵‿︵‿︵‿‿︵‿
audio_2024-06-29_21-34-32.ogg
6.01M
جلسه اول فصل اول: کلیات و مبادی ص۲۱-۲۷ ۱. جایگاه فهم حدیث ‿︵‿︵‿︵‿︵‿‿︵‿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ⚫ 🔴 ⚫ 🔴 ⚫ 🔴 📚 ده جلسه صوتی 🎤 سلسله گفتارهای شکست وصیت 💯جلسه اول 💯جلسه دوم 💯جلسه سوم 💯جلسه چهارم 💯جلسه پنجم 💯جلسه ششم 💯جلسه هفتم 💯جلسه هشتم 💯جلسه نهم 💯جلسه دهم 🔴 ⚫ 🔴 ⚫ 🔴 ⚫ 🔴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
𖣔 𖣔𖣔𖣔𖣔𖣔𖣔𖣔𖣔𖣔 pdf 📚کتاب آسیب شناسی فهم حدیث 🎤جلسه اول صوتی فصل اول: کلیات و مبادی ص۲۱-۲۷ ۱. جایگاه فهم حدیث └───────────── 🎤جلسه دوم صوتی جلسه دوم فصل اول: کلیات و مبادی ص۲۷-۳۲ ۲. آسیب پذیری حدیث └───────────── 🎤جلسه سوم صوتی فصل اول: کلیات و مبادی ص۳۲-۳۶ ۳. دشواری فهم و تحمل احادیث └───────────── 🎤جلسه چهارم صوتی فصل اول: کلیات و مبادی ص۳۶-۴۶ ۴. پذیرش يا رد حدیث └───────────── 🎤جلسه پنجم صوتی فصل اول: کلیات و مبادی ص۴۶-۵۵ ۵. پدیده آسیب شناسی در روایات ۶. علوم حدیث و آسیب شناسی فهم حدیث └───────────── 🎤جلسه ششم صوتی فصل اول: کلیات و مبادی ص۵۵-۶۵ ۷. مفهوم آسیب شناسی فهم حدیث الف. تفسیر آسیب ب. تفسير فهم، فقه، درایت ج. تفسیر حدیث د. تعریف آسیب شناسی └───────────── 🎤جلسه هفتم صوتی فصل اول: کلیات و مبادی ص۶۵-۷۵ ۸. اهمیت موضوع آسیب شناسی ۹. فوائد و کاربردها └───────────── 🎤جلسه هشتم صوتی فصل اول: کلیات و مبادی ص۷۵-۸۶ ۱۰. پیشینه آسیب شناسی فهم حدیث └───────────── 🎤جلسه نهم صوتی فصل اول: کلیات و مبادی ص۸۷-۹۶ ۱۱. نمونه هایی از آسیب شناسی و آسیب زدایی ۱۲. پیشگیری و رفع عوارض الف. وجود با برکت اهل بیت علیهم السلام ب. همراهی با کتاب و سنت قطعی ج. دقت در محتوا د. دقت در راوی ه. مذاکره و مقابله حدیث ۱۳. پیامدهای منفی آسیب‌ها در احادیث چند نکته └───────────── 🎤جلسه دهم صوتی فصل دوم: عوامل آسیب‌زا در فهم حدیث ص۹۷-۱۰۷ ۱. از بین بردن حدیث └───────────── 🎤جلسه یازدهم صوتی فصل دوم: عوامل آسیب‌زا در فهم حدیث ص۱۰۷-۱۱۷ ۲. منع از تدوین حدیث └───────────── 🎤جلسه دوازدهم صوتی فصل دوم: عوامل آسیب‌زا در فهم حدیث ص۱۱۷-۱۲۱ ۳. منع از نقل حدیث └───────────── 🎤جلسه سیزدهم صوتی فصل دوم: عوامل آسیب‌زا در فهم حدیث ص۱۲۲-۱۳۱ ۴. از بین رفتن قرینه‌های فهم صحیح └───────────── 🎤جلسه چهاردهم صوتی فصل دوم: عوامل آسیب‌زا در فهم حدیث ص۱۳۱-۱۴۳ ۵. اشتباه در نقل └───────────── 🎤جلسه پانزدهم صوتی فصل دوم: عوامل آسیب‌زا در فهم حدیث ص۱۴۳-۱۵۳ ۶. راهیابی وضع و جعل حدیث └───────────── 🎤جلسه شانزدهم صوتی فصل دوم: عوامل آسیب‌زا در فهم حدیث ص۱۵۳-۱۵۸ ۶. راهیابی وضع و جعل حدیث └───────────── 🎤جلسه هفدهم صوتی فصل دوم: عوامل آسیب‌زا در فهم حدیث ص۱۵۹-۱۶۹ ۶. وضع و جعل حدیث └───────────── 🎤جلسه هجدهم صوتی فصل دوم: عوامل آسیب‌زا در فهم حدیث ص۱۶۹-۱۸۳ ۶. وضع و جعل حدیث └───────────── 🎤جلسه نوزدهم صوتی فصل دوم: عوامل آسیب‌زا در فهم حدیث ص۱۸۳-۱۹۵ ۶. وضع و جعل حدیث └───────────── 🎤جلسه بیستم صوتی فصل دوم: عوامل آسیب‌زا در فهم حدیث ص۱۹۵-۲۰۳ ۶. وضع و جعل حدیث └───────────── 🎤جلسه بیست‌و یکم صوتی فصل دوم: عوامل آسیب‌زا در فهم حدیث ص۲۰۳-۲۱۱ ۷. تفویض و واگذاری احکام به اهل بیت علیهم السلام └───────────── 🎤جلسه بیست و دوم فصل سوم: آسیب ها و مشکلات بیرونی حدیث ص۲۱۱-۲۲۰ ۱. تعارض و اختلاف روایات الف. تعارض در لغت ب. تعارض در اصطلاح ج. اهمیت بحث تعارض د. علل پیدایش تعارض احادیث └───────────── 🎤جلسه بیست و سوم فصل سوم: آسیب ها و مشکلات بیرونی حدیث ص۲۲۰-۲۳۳ ۱. تعارض و اختلاف روایات د. علل پیدایش تعارض احادیث └───────────── 🎤جلسه بیست و چهارم فصل سوم: آسیب ها و مشکلات بیرونی حدیث ص۲۳۳-۲۴۶ ۲. نقل به معنی الف. پیشینه ب. جواز ج. محدوده د. ادله جواز ه. ادله عدم جواز └───────────── 🎤جلسه بیست و پنجم فصل سوم: آسیب ها و مشکلات بیرونی حدیث ص۲۴۶-۲۶۱ ۲. نقل به معنی و. شرایط جواز نقل به معنا ز. شیوه های نقل به معنا ح. عوامل نقل به معنا ط. آثار نقل به معنا ی. ضرر نقل به معنا ک. نمونه ای از تاثیر نامطلوب ل. چگونگی تعامل با نقل به معنا └───────────── 🎤جلسه بیست و ششم فصل سوم: آسیب ها و مشکلات بیرونی حدیث ص۲۶۱-۲۶۸ ۳.تصحیف الف. تعریف ب. اهمیت └───────────── 🎤جلسه بیست و هفتم فصل سوم: آسیب ها و مشکلات بیرونی حدیث ص۲۶۸-۲۷۷ ۳.تصحیف ج. انواع تصحیف د. عوامل تصحیف ه. پیامدهای تصحیف └───────────── 🎤جلسه بیست و هشتم فصل سوم: آسیب ها و مشکلات بیرونی حدیث ص۲۷۷-۲۹۲ ۳.تصحیف و. راه های شناسایی روایت مصحَّف └───────────── 🎤جلسه بیست و نهم فصل سوم: آسیب ها و مشکلات بیرونی حدیث ص۲۹۲-۳۰۴ ۴. تحریف الف. اهمیت تحریف زدایی از حدیث ب. انواع تحریف └───────────── 🎤جلسه سی‌ام فصل سوم: آسیب ها و مشکلات بیرونی حدیث ص۳۰۴-۳۲۴ ۴. تحریف ج. عوامل تحریف د. مراحل کشف تحریف ه. پیامدهای تحریف └───────────── فهرست دوم فهرست سوم 𖣔𖣔𖣔𖣔𖣔𖣔𖣔𖣔𖣔𖣔
◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉ ـ┓𖢖•••••کتاب رویای امامت •••••𖢖┏ ـ┫ ـ┫ حجیّت خواب ـ┫ ـ┫ حجیّت خواب در روایات(ص۱_۴) ـ┫ 「✎سیّـدمھ‌دےمج‌ـتھ‌دسیستانے ◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉𖠁◉
audio_2024-06-30_21-38-28.ogg
35.6M
جلسه دوم فصل اول: کلیات و مبادی ص۲۷-۳۲ ۲. آسیب پذیری حدیث الف. حفظ و وهم ب. تفسير نابجا ج. ناسخ و منسوخ د. محکم و متشابه ه. تقیه و. فهم اشتباه ز. جعل و دروغ ‿︵‿︵‿︵‿︵‿‿︵‿