eitaa logo
"پاتوق کتاب آسمان"
480 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
103 ویدیو
6 فایل
🔹معرفی‌و‌عرضه‌آثار‌برجسته‌ترین‌نویسندگان‌و‌متفکرین‌ایران‌و‌جهان 🔸تازه‌های‌نشر 🔹چاپارکتاب/ ارسال‌به‌سراسرایران https://zil.ink/asemanbook ادمین: @aseman_book آدرس: خ‌مسجد‌سید خ‌ظهیرالاسلام‌کوچه‌ش۳ بن‌بست‌اول سمت‌راست "سرای‌هنر‌و‌اندیشه" تلفن:09901183565
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی 📅 ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ مشکل بزرگی که در راه قانونگذاری و وضع مقررات مناسب وجود دارد ناتوانی از درک شرایط و امکان‌ها و نیازها و پیروی از صرف امیال و علائق به جای سعی در یافتن دستورالعمل راهگشا برای رسیدن به مقصود است. حکومت و قانونگذار در همه جا از جایگاه رسمی مهمی برخوردارند اما آنها صاحب اختیار قانون نیستند و اگر نماینده زمان خود نباشند، خواست آنان هم قانون نیست. البته آنها خواست خود را دارند اما به عنوان حاکم و قانونگذار باید از خرد عملی برخوردار باشند و در این صورت است که خواستشان در هماهنگی با امکان های تاریخ می‌تواند به قانون مبدل شود. 🔹 @skybook
. در جهان توسعه نیافته حجم قوانین و مقررات گاهی ده‌ها برابر قوانین جهان توسعه یافته است اما این قوانین کارگشا نیستند و منشأ ثبات و تعادل نمی‌شوند زیرا در آنها مقتضای عمل درست و صلاح جامعه کمتر لحاظ شده است. در این مناطق قانون و مقررات به جای اینکه برآمده از درک شرایط و راهنمای عمل و مددکار سازمان‌ها و برای خدمت به مردم و کشور باشد بیشتر وسیله تحکم و اعمال قدرت و نظارت شدیدتر و ایجاد پیچ و خم بیشتر در دالان های پر از ملال بوروکراسی است و حداکثر برای رفع مشکل جزوی و موقت به کار می آید. نکته ای که اهل نظر و حقوق دان‌های ما باید به آن بیشتر توجه کنند این است که بسیاری از قوانین مدنی، برای جلوگیری از تخلف نوشته شده است ولی اگر در جایی تخلف از قانون امر عادی شده‌ای است با وضع قانون نمی‌توان با آن مقابله کرد. گاهی نیز لاابالی بودن نسبت به قانون و علاقه به نظارت دو امر بهم بسته‌اند و به یک روحیه تعلق دارند. شخص بی اعتنا به قانون فکر نمی‌کند و نمی‌تواند فکر کند که برای اجرای درست قانون چه باید کرد و اگر در جایی قانون اجرا نمی‌شود وجه بی‌اعتنایی به قانون و رعایت نکردنش چیست، او قانون را وسیله تحکم و اجبار و منع می‌شناسد بی اینکه بداند صرف تحکم کسی را از خطا و تخلف باز نمی دارد. وجود سازمان های متعدد و بزرگ نظارتی اولا نشانه تصديق و قبول این معنی است که قانون اجرا نمی‌شود و ثانیا با ایجاد آنها سرپیچی از قانون به رسمیت شناخته شده است. آنکه با قانون انس دارد وقتی می بیند قانون رعایت نمی شود از خود می پرسد مشکل و مانع چیست. اگر قانون مناسب نیست و با شرایط و امکان های جامعه سازگاری ندارد باید قانون را با نظر به شرایط اجرای آن اصلاح کرد. 📚 آزادی، قانون و سازمان @skybook
. رود روزی از خودش پرسید هجرت تا کجا؟ بعد شد مرداب و از بیهوده‌پیمایی گریخت 📚 وجود @skybook
. صنع الهی و خواسته‌ی الهی و کار الهی چیزی نیست که قابل این باشد که این و آن بتوانند در آن خدشه بکنند. چیزی را که خدا میسازد، خوب میسازد و درست میسازد؛ حرکت تاریخ، جریان تاریخ به آن سمتی که خدا میخواهد -اگر شرایطش جمع بشود- یک حرکت قابل خدشه‌ای نیست، یک حرکت متقنی است. ببینید، همین طور که گفتم، این سوره از همین اولین قدم‌های سوره، ما داریم امیدوار میشویم. 📚 تفسیر سوره حشر 📇 چاپ اول ۱۴۰۱ @skybook
. با اینکه سازمان های حکومتی در آن موقع با سازمان‌های حکومتی امروز بسیار تفاوت دارند، لیکن حضرت چون به کارهای تشکیلاتی نپرداخته، یعنی نوع توصیه‌ها و دستورهای ایشان سازمانی نیست، محتوایی و جهتی است، اینها در همه زمان‌ها یکسان است. 📚 شرح فرمان/ فرمان امیرالمومنین به مالک اشتر شرح قسمت‌هایی از آن در بیانات رهبر انقلاب 📇 نشر چاپ اول ۱۴۰۱ ▪️ ۱۴۰ صفحه قیمت: ۳۰.۰۰۰ تومان @skybook
. هر فلسفه‌ی جدیدی آن وقتی میتواند خودش را درست معرفی کند که آن چنان که هست، با واژه‌های خود و با اصطلاحات مخصوص خود در ذهنها جا بیفتد. اگر ما یک فرهنگ را، یک فکر جدید را، یک فلسفه‌ی جدید را بخواهیم با اصطلاحات بیگانه‌ی از آن فلسفه و فرهنگ معرفی کنیم، درست جا نمی‌افتد؛ مثلا اسلام را بخواهیم با اصطلاحات فلسفی یک مکتب دیگر یا با اصطلاحات اقتصادی یک مکتب دیگر معرفی کنیم، این درست نیست؛ یا بخواهیم با اصطلاحات رایج همان جامعه‌ای که این فکر، این فلسفه، این فرهنگ در آن جامعه متولد شده آن را معرفی کنیم، باز هم درست نیست. «درست نیست» یعنی درست جا نمی‌افتد در ذهن، درست شناخته نمیشود. 📚 تفسیر سوره جمعه 📚 تفسسر سوره حمد 📇 چاپ اول ۱۴۰۱ قیمت: ۴۵ و ۵۰ تومان @skybook
‌ نقاشی کردن، شبیه چیزی را کشیدن، خط موزون و رنگ های مناسب را پهلوی هم گذاشتن، این آن چیزیست که شما می توانید در مدرسه یاد بگیرید. اینها قواعد و اصولی دارد و هر کسی که چند سالی کار کند، یاد می گیرد. من هم این کار را بلد بودم. اما آن روز چیزی که از من برنمی آمد، خلق عوالم و حالات بود: یعنی یک اثر هنری. 📚چشمهایش @skybook
پیرمرد هفتاد ساله پول کتابی را که خریده بود، به من داد و قبل از این که تکیه داده به عصا، و میان شلوغی شهر گم شود به من گفت: «هر چقدر سکوتت بیشتر باشد غمت بزرگتر می شود» آن موقع غم روی قلبم سنگینی می کرد. درست مثل تکه اسفنجی سنگین شده از بار آبی که جذب کرده بود. @skybook
‌وقتی این پیشرفت ها حاصل شده بود چند نفر از دانشمندان برجستهٔ ما که من اینها را می‌شناختم، هم از لحاظ علمی برجسته‌اند، هم از لحاظ نیت، به من نامه نوشتند گفتند آقا باور نکنیدا! باور نکنید. اینی که می‌گویند، این نمی‌شود، نشده، هم پیشرفت های هسته‌ای را هم پیشرفت‌های مربوط به سلولهای بنیادی را باور نمی‌کردند.... اما اتفاق افتاده بود...اما شده‌بود... جوان‌های ما کارهای بزرگی را بحمدلله توانستند انجام بدهند و کار کردند و پیش‌رفتند... برشی از بیانات رهبر انقلاب 📚سلولهای بهاری @skybook
‌ بلاهت دلنشین طرفدار فوتبال بودن پیوند دارد با، به قول گادامر «فکورانگی تراژیک» که در تئاتر باستان بر تماشاچی درام غالب می‌شد‌. فکر می‌کنم در فوتبال هم اتفاق مشابه می‌افتد‌. تماشاچی فاصله‌ای فکورانه با بازی دارد، فاصله‌ای نظری یا زیباشناسانه که نحوه مشارکت اوست. این بدین معنی نیست که تماشاچیان خود را از نمایش در حال اجرا کنار می‌کشند، بلکه آن‌ها با حضور و توجهشان در آن مشارکت می‌کنند. این مفهوم را می‌توان اندکی جلوتر برد: تماشاچی در خدمت بازیکن نیست یا نسبت به آنها جایگاه ثانویه ندارد.به نظر من تماشاچی در مقایسه با بازیکنان درون زمین دست بالا را دارد. چه بسا اگر هگل این شانس را داشت که به فوتبال فکر کند، اینطور میگفت: بودن بازیکنان«بودن در خود» نیست، بلکه بودن برای ماست، بودنی که به واسطه‌ی تماشاچیان تجلی می‌یابد و نیازمند به رسمیت شناخته شدن توسط آن‌هاست تا هستی بازیکنان را تصدیق کنند. ‌ 📚به چه فکر می‌کنیم وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم؟ @skybook
. فوتبال «رقص باله طبقه کارگر» است. تجربه جادو شدن است. به مدت یک ساعت و نیم، نظم متفاوتی از زمان آشکار می شود و ما خود را به آن می سپاریم. بازی فوتبال گسستگی موقتی از امور روزمره است: تجربه‌ای وجد آور، گذرا، و مهم‌تر از همه، جمعی. فوتبال، در بهترین حالت خود، یعنی تغییر در شدت تجربه و به غایت رساندن آن شدت‌ها. 📚 به چه فکر می‌کنیم وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم @skybook
‌ 📚 ایران عصر صفوی راجر سیوری ۲۹۰ صفحه قیمت: ۸۵تومان @skybook
‌ 📚قصه‌ی حسین کُرد شبستری قطع وزیری ۵۱۸صفحه قیمت: ۱۹۵ تومان @skybook
قصه‌ی حسین کُرد شبستری یکی از شاهکارهای ادبیات عامیانه ایران به سبک نقالی است که از کشمکش‌های دولت و مردم ایران در عهد صفوی با ازبکان و عثمانی‌ها سخن می‌گوید. شرح پهلوانی‌ها و عیّاری‌های قهرمانان قصه، به حسین کُرد جذابیتی خاص بخشیده و سال‌ها در ایران از کتاب‌های پرخواننده و مردم‌پسند به شمار می‌آمده‌است. جایگاه حسین کُرد در میان پهلوانان شاه عباس‌ همچون جایگاه رستم در جمع پهلوانان شاهنامه‌است. این قصه گنجینه‌ای ارزشمند از ویژگی‌های زبانی، فرهنگی و اجتماعی مردم ایران در زمان روایت داستان است. @skybook
‌فکر می‌کنم که مردم دنیا زیادی کار می‌کنند، و این باور که کار فضیلت است خسرانی بزرگ به بار می‌آورد....🧐🤨 ‌ 📚درستایش بطالت @skybook
‌ پیش از طرح دلایلم در دفاع از تنبلی، باید حرفی را که نمی پذیرم رد کنم. اگر کسی که درآمد کافی برای گذران زندگی دارد، فکر کار و باری نظیر تدریس یا ماشین نویسی را هم در سر بپروراند، می گویند که این کار، قاپیدن لقمه از دهان دیگری است و آن شخص هم آدم بدی است. اگر این دلیل معتبر می‌بود، تنها لازم می آمد همگی وقت به بطالت بگذرانیم تا جملگی دهانهایی پر داشته باشیم. کسانی که چنین حرف‌هایی می زنند، فراموش می‌کنند که درآمد آدم معمولا خرج می شود و با خرج کردن، اشتغال ایجاد می‌شود. مادامی که آدم درآمدش را خرج می‌کند درست همان قدر با خرج کردن، لقمه در دهانی می گذارد که با کسب کردن از دهانی بیرون کشیده است. با این اوصاف شرور واقعی کسی است که پس انداز می کند. @skybook
نه آنکه این داستان به معنای وقعی کلمه فاجعه‌آمیز باشد؛ ولی شاید پس از به پایان رساندن این اثر، قطره اشکی چند ریخته شود.... 📚باباگوریو @skybook
‌ شما هم این کتاب را در دست های سفید خود می‌گیرید، شما هم در یک نیمکت راحت فرو می‌روید و با خود می‌گویید «شاید این کتاب مرا سرگرم کند»، شما نیز همین کار را خواهید کرد؛ پس از آنکه شرح بدبختی های نهانی باباگوریو را خواندید، با اشتها شام خواهید خورد و سنگدلی خود را به حساب نویسنده خواهید گذاشت، و او را به اغراق و شعربافی متهم خواهید کرد. آه! بدانید که این درام نه یک افسانه تخیلی است، نه یک رمان. همه چیز آن راست است. چنان راست، که هرکس می تواند اجزاء و عناصر آن را نزد خود، و شاید در قلب خود بازشناسد. @skybook
‌ ‌قدرت شاهان صفوی بر سه پایه مشخص استوار بود: اول نظریه حق الهی پادشاهان ایرانی، و این حق بر این اساس مبتنی بود که این پادشاهان از «فر ایزدی» برخوردارند. این نظریه باستانی که متعلق به دوران قبل از اسلام بود، با تمام شکوه قبلی اش به کار گرفته شد و در هیأت جدید آن که فرمانروا «سایه خدا بر روی زمین» (ظل الله في الأرض) است، مجددا ظاهر شد؛ دوم، ادعای شاهان صفوی بود مبنی بر اینکه آنان نماینده مهدی (ع) بر روی زمین هستند که دوازدهمین و آخرین امام شیعیان اثنی عشری است که در ۸۷۰/ ۲۵۵ غایب شد و بازگشت وی پیام آور روز داوری است؛ سوم، مقام پادشاهان صفوی به عنوان مرشد کامل پیروان طریقت صوفیه که به نام صفویه شناخته شده اند. @skybook
. 📚 حلوای عروسی/ زندگی نامه داستانی شهید محمدرضا مرادی 🔹 به روایت مادر شهید @skybook
. وقتی اسم محمدرضا را شنید مثل اسپند روی آتش، از جایش سریع بلند شد. صورتش کاملا سرخ شد. با دستش محکم روی میز مقابلش کوبید و با پرخاش گفت: «محمدرضا مرادی یه اعلامیه همراهش بوده؟! اونم از توی جاکفشی برداشته؟ هه هه هه!» با مسخره خندید و ادامه داد: «محمدرضا مرادی از حسن آباد قم تا خود سرچشمه و بهارستان و شهرری زیر نظرشه و اعلامیه هاشون رو می‌رسونه!» بعد با عصبانیت رو به پاسبانهایش گفت: «آقا کارتن کارتن اعلامیه پخش می‌کنه، اون وقت این میگه پسرم فقط یه اعلامیه همراهش بوده‌!» دوباره رو به من کرد و گفت: «مار تربیت کردی! مار افعی!» قند توی دلم آب شد وقتی دیدم پسرم این قدر فعال بوده. سکوت کرده بودم. دوباره رو به پاسبان‌های اطرافش با تمسخر گفت: «اون پیرمرد نشسته پاریس، اونوقت مغز این بدبختا رو شست‌وشو داده و انداخته به جون ما!» ساکت ایستادم تا حرفهای رئیس تمام شود. کلی بدوبیراه به امام خمینی گفت. دوباره روی صندلی‌اش نشست و رو به من گفت: «اگه دلت میخواد پسر دسته گلت رو ببینی، فردا صبح ساعت هشت بیا دور دایره شاه عبدالعظیم، پای چوبه دار ببینش!» 📚 حلوای عروسی/ فاطمه دانشورجلیل @skybook
درآمدی بر جلسات مُرشد- مسئله تربیتی و زبانی برای روایت و تبیین.mp3
5.85M
. 🔹 درآمدی بر سلسله جلسات مُرشد "تاملی در معنای تربیت" 🔹 فصل جدید این جلسات با محوریت کتاب؛ 📚 گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی مواجهه با این کتاب در جلسات "مُرشد" در سرای هنر و اندیشه صورت پذیرفت. جلسات مرشد از حدود دو سال قبل با دغدغه جمعی از فعالان حوزه تربیت در مجموعه‌های فرهنگی و با رویکردی به "معنای تربیت" و "چگونگی امکان تربیت" تشکیل شد. برای آشنایی با سیر گفتگوهای این جلسات در ابتدای جلسه اول درآمدی بر این جلسات توسط حجت الاسلام نجات بخش بیان شده است. مواجهه با این کتاب؛ "تلاشی است به این منظور که آیا ما می‌توانیم زبانی برای بیان و روایت باز کنیم؟ زبانی که هم بتوانیم این کتابها را خوب بخوانیم و هم روایت درستی از آن داشته باشیم و همچنین پیوند آن با مسئله جهاد تبیین که حضرت آقا میفرمایند؛ آیا می‌شود که به یک تبیین هم برسیم؟ آیا می شود که ما زبان روایت باز کنیم؟" 📆 این جلسات به صورت هفتگی روز‌های سه‌شنبه ساعت ۱۸:۳۰ تشکیل می‌شود. @soha_sima
‌ شاعران افکار خویش را با شکوه هر چه تمام تر در هودج ضرباهنگ می‌نشانند: این کار معمولا از آن روست که این افکار قادر به راه رفتن بر روی پای خود نیستند. 📚انسانی، زیاده انسانی @skybook
‌از راه رسیده... ‌ 📚گدار؛ خاطرات یک دهه شصتی ۱۸۴صفحه قیمت: ۷۵ تومان @skybook
. 📚📚📚 دیکتاتور‌ها و دیکتاتوری 📚📚📚 چرچیل قهرمان پیش بینی ناپذیر/ پاول ادیسون قیمت ۹۸.۰۰۰ تومان ناپلئون/ فیلیکس مارکم ۸۳.۰۰۰ تومان استالین/ ادوارد رادزینسکی ۱۳۰.۰۰۰ تومان دختر استالین/ رزماری سالیوان قیمت دوره دوجلدی: ۱۳۰.۰۰۰ تومان کار، کار انگلیسی‌هاست/ جک استراو قیمت ۸۰.۰۰۰ تومان شبیه صدام/ میخائیل رمضان قیمت ۴۵.۰۰۰ تومان در آخرین روزهای رضا شاه/ ریچارد ا.استوارت قیمت ۳۵.۰۰۰ تومان آتش و خشم/ مایکل ولف قیمت ۴۵.۰۰۰ تومان 🔸🔸🔸این چند عنوان کتاب با ۱۰% تخفیف🔸🔸🔸 @skybook