14010830_دیدار با مداحان اهل بیت ع.mp3
25.25M
از روزهای آغاز اعتراضات اخیر هر بار که با استاد در این باره صحبت میشد، بسیار مطمئن بودند که نظام از این آشفتگی ها آسیب اساسی نمی بیند، اما از لحاظ اجتماعی به دنبال آن بودند که چطور طرفداران انقلاب اسلامی می توانند این فاصله و گسل اجتماعی که غربگرایی در میان مردم ایجاد کرده است را پر کنند?
واضح است که پر شدن این گسل نیاز به گفتگوی اجتماعی دارد، اما سوال این بود که به میزبانی کدام نهاد اجتماعی انقلابی؟ کدام نهاد انقلابی و مذهبی است که ظرفیت این را دارد که مردم برای در میان گذاشتن بیم و امیدهای خود، به او رجوع کنند؟ کدام نهاد است که نسبت به دین و انقلاب بی طرف نباشد، اما مردم سفره دلشان را جلوی او باز کنند و نظام هم تفکر آن نهاد را قبول داشته باشد و آن را میانجی درستی بین خودش و مردم بداند؟
آیت الله میرباقری از همان روزهای اول، می گفتند که این ماموریت تنها از نهاد «هیات های مذهبی» بر میاید! گویی هیات نماینده اعتراض به ظلم و انتظار افق های روشن است، اما آن افق های روشنی که انقلاب 57 هم به همان افقها مومن است.
هیات وقتی اعتراض می کند نه با زبان عدالتخواهی طبقاتی است و نه رفاه جویی لیبرالیستی! بلکه ادبیات انتقادی خودش را دارد. اگر امید می دهد هم دفاع از وضع موجود نیست، بلکه آنقدر از شورانگیزی رویای عصر ظهور گفته است که کسی او را محافظه کار نخواهد خواند!
این جلسه سخنرانی استاد در جمع شعرا و مادحین اهلبیت است و در این جلسه سعی می کنند این تحلیل خود از ماموریت هیات را برای آنها توضیح دهند. جلسه ای گوش دادنی است!
@social_theory
✅یک پیشنهاد خوب برای این روزها: مصاحبه دکتر مجید شاکری با فرهیجتگان را چند بار نگاه کنید!
⚠️یکی از مشکلاتی که ما مذهبی ها از ابتدای انقلاب داریم این است که بیشترین نقش را در میدان های عمل و اقدام به عهده می گیریم و در بدست آوردم کلان روایت ها چندان تلاش نمی کنیم و به کلیات اعتقادات انقلابی و دینی اکتفا می کنیم. در حالی که ما باید بتوانیم در مناسبات و زمانه امروز و به تعبیر مرحوم امام خمینی (ره) در مقتضیات زمان و مکان خودمان را شناسایی کنیم و یک کلان روایتی از خودمان داشته باشیم. این روایت کلان، حتما در بستر یک تحلیل تاریخی و یک شناخت درست از مقدورات اکنون و یک تصویر درست از افق و رویایی است که باید به سوی آن حرکت کنیم.
🔅دکتر مجید شاکری را از زمانی که در کانال اقتصاد سیاسی تلگرام می نوشت می شناسم. او جوانی از جنس طرفداران انقلاب اسلامی و مذهبی محسوب می شود و در عین حال در این سالها برای بدست آوردن کلان روایت خود از جایگاهی که جمهوری اسلامی در امروز و اینجا دارد تلاش بسیاری کرده است. در این مسیر فقط به رشته خودش که مدیریت مالی است اکتفا نکرده و درکی سیاسی و تاریخی از حکمرانی بدست آورده، به نحوی که امروز معنایی از حکومت کردن در ذهن دارد و آن را شفاف می گوید که حکومت کردن چیزی غیر از فروش یک رویا و روایت به یک ملت در بازه زمانی خاص نیست!
مصاحبه اخیر او با فرهیختگان، کامل ترین شاکری است که من تاکنون خوانده ام. هیچگاه چیزی همه جانبه تر از این مصاحبه از او ندیدم و چقدر خوشحال هستم که نسل جدید جریان مذهبی-انقلابی چنین کلان روایتهای پرقوتی را تولید کرده اند و تولید آن را از پذیرفتن مسئولیتهای اجرایی مهمتر می شمارند.
♨️این مصاحبه را ببینیم! حتی چند بار!
💢من البته نقدی بزرگ به بزرگترین لایه قصه و روایت او دارم. پیدا کردن بزرگترین معامله ها به عنوان بزرگترین موازنه های منفی و مثبت یک ملت و توضیح آن کاری بسیار بزرگ است که امروز جریان انقلابی آن را ندارد یا حداقل کمتر کسی آن را دارد! اما بزرگترین لایه های حضور یک ملت، آنجایی است که در میانه این کارهای جزئی و موازنه های جهانی، مرزها را می شکند و افق های جدیدی را برای ایجاد موازنه پیشنهاد می کند تا الگوهای تمدنی به سمت مطلوبهای مد نظر او باز شود. شاکری این را ندارد، لذا رهبر خوبی برای مذاکرات سیاسی و اقتصادی هست، اما بصیرتی که تولید می کند، نمی تواند برای بلندپروازی های انقلاب اسلامی کافی باشد. ما هنوز برای رسیدن به کلان روایتی موثر و دقیق باید کار کنیم.
📍فیلم کامل مصاحبه دکتر مجید شاکری با روزنامه فرهیختگان
https://www.aparat.com/v/QdNfo
🆔@social_theory
⭕ سخنرانی های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان
✅بازخوانی اندیشه مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(ره) از منظر دستاورد وی در شکل دهی به یک نظریه اجتماعی
🟩ایده این دوره این است که مرحوم علامه حسینی(ره) در سه مرحله، به مرور، به خوانشی از نظریه اجتماعی اسلام دست پیدا کرد که در نقطه ای متمایز از نظریه اجتماعی مدرن و همینطور نظریه اجتماعی تمدن اسلامی دور اول و محصولات علمی آن بود.
🟦این دوره از ارائه های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم سعی می کند در 4 جلسه، خطوط کلی تلاش وی در دور اول را مورد بررسی قرار دهد.
🟪اهمیت این دوره از فکر اجتماعی بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی در این است که یک عضو فعال جامعه مدرسین حداقل در تفکر اقتصادی حوزه علمیه قم نقشی شناخته شده داشته است.
🟧وی در این دوره عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده که یکی از 18 پیشن نویس قانون اساسی ایران را نیز ارائه کرده بوده است و در این پیش نویس و در نطق هایش، بر اساس این دستگاه فکری، مشارکت می کرده است.
🗣️ ارائه کننده: حسین مهدیزاده
مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم
📆تاریخ های برگزاری دور اول ارائه های میز:
1⃣ یکشنبه 27 آذر 1401
2⃣ یکشنبه 25 دیماه 1401
3⃣ یکشنبه 23 بهمن 1401
4⃣ یکشنبه 21 اسفند 1401
لینک فایل صوتی جلسه اول
https://eitaa.com/social_theory/1292
لینک فایل صوتی جلسه دوم
https://eitaa.com/social_theory/1382
لینک فایل صوتی جلسه سوم
https://eitaa.com/social_theory/1458
🆔@Social_theory
🔰 خدای سرمایهداری چطور اختراع شد؟
این ویدیو #زیرنویس_فارسی دارد...
💭 کاری از Plastic Pills
📍تماشا در آپارات:
📺 aparat.com/v/yLkzX
🆔@social_theory
هدایت شده از احمد اولیایی
#معرفی_آثار
🔹دوستان و پژوهشگرانی که مایلند بعضی آثار پژوهشی تولید شده در موضوع اعتراضات و اغتشاشات را ملاحظه کنند می توانند به فهرست زیر مراجعه کنند؛
🔸کتاب
◀️سیاست های خیابانی اثر آصف بیات
◀️شبکه های خشم و امید؛ جنبش های اجتماعی در عصر اینترنت نگارش مانوئل کاستلز
◀️چرا انسانها شورش میکنند؟ نوشته تد رابرت گر و ترجمۀ علی مرشدیزاد
◀️نظریههای انقلاب: وقوع، فرایند و پیامدها نوشته محمد حسین پناهی
◀️اعتراض سیاسی و تغییر اجتماعی نوشته چارلز آندرین، دیویدارنست اپتر
◀️حق بر اعتراض مسالمت آمیز در نظام بین الملل حقوق بشر نوشتۀ محمدرضا بنایی و سید رضا موسوی
🔸مقاله
⬅️خيابان و سياست؛ تجربه سياستی از جنس بازیگوشی در ایران نوشته محمد رضا تاجيک
⬅️اعتراضات و ناآرامی های دی ماه 1396 ؛ تحليلها و برآوردها نگارش ابراهیم حاجیانی و دیگران
⬅️تحليل اعتراض های سياسی دیماه 1396، نوشته مرتضی نوروزپور
⬅️تحلیل اعتراضات صنفی- اجتماعی اخیر در ایران (1396-1400) از منظر سیاست خیابان اثر خلیل الله سردار نیا
⬅️مهارت های فرماندهان یگان های ویژه نیروی انتظامی در کنترل اغتشاش های شهری اثر حمید بیرانوند
⬅️زمینه های نارضایتی و اغتشاشات در جامعه از نگاه اقتصادی اثر عاطفه غلامی
⬅️دیپلماسی سایبری عربستان سعودی در قبال ایران در بستر شبکه اجتماعی توییتر؛ مطالعه موردی اغتشاشات دی ماه 1396 اثر محمد رضا برزویی
⬅️عوامل موثر بر اعتراضات کارگری استان یزد سال های 1385 نوشته توحید عبدی
⬅️اعتراضات دی ماه 96 ازمنظر تئوری جامعه شبکه ای نوشته روح الله حسین پور
⬅️عوامل مؤثر در بروز بحران امنیتی در شهرهای ایران (کاربست نظریه محرومیت نسبی در تحلیل اعتراضات آبان 1398) نوشته محمد رضا قائدی
⬅️مقایسه گفتمان خبری سایت های فارسی زبان شبکه های العربیه و بی بی سی مطالعه موردی اعتراضات عمومی در بحرین نوشته سعید سرابی
⬅️فقر و جنبش های اجتماعی در ایران اثر پرویز پیران
📣نکته مهم:
✔️این آثار برای اندیشمندان و محققان توصیه می شود.
✔️همچنین معرفی این آثار به هیچ عنوان به معنای تأیید آن ها نیست.
✔️قطعا فهم کامل وضعیت و تصمیمات درست مبتنی بر مطالعات مبنایی دینی، نگاه راهبردی و مبانی انقلاب اسلامی خواهد بود. این آثار صرفا می تواند یک پیشینه پژوهشی و ادبیات نظری را پیش روی پژوهشگران قرار دهد.
@ahmad_olyaei
هدایت شده از شرح حال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی شرکت «بهیار صنعت» و آقای نوید نجات بخش که داستان آن را در کتاب «تندتر از عقربهها حرکت کن» میخوانید.
لینک خرید کتاب 👇
https://bookroom.ir/book/88401/
.....
https://eitaa.com/sharhe_hal/4501
1th mahane miz 14010927.mp3
40.41M
⭕ سخنرانی های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان
🔴جلسه اول
✅بازخوانی اندیشه اجتماعی مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(ره) از منظر دستاورد وی در شکل دهی به یک نظریه اجتماعی
🟩ایده این دوره این است که مرحوم علامه حسینی(ره) در سه مرحله، به مرور، به خوانشی از نظریه اجتماعی اسلام دست پیدا کرد که در نقطه ای متمایز از نظریه اجتماعی مدرن و همینطور نظریه اجتماعی تمدن اسلامی دور اول و محصولات علمی آن بود.
🟦این دوره از ارائه های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم سعی می کند در 4 جلسه، خطوط کلی تلاش وی در دور اول را مورد بررسی قرار دهد.
🟪اهمیت این دوره از فکر اجتماعی بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی در این است که یک عضو فعال جامعه مدرسین حداقل در تفکر اقتصادی حوزه علمیه قم نقشی شناخته شده داشته است.
🟧وی در این دوره عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده که یکی از 18 پیشن نویس قانون اساسی ایران را نیز ارائه کرده بوده است و در این پیش نویس و در نطق هایش، بر اساس این دستگاه فکری، مشارکت می کرده است.
◀️جلسه اول
🗣️ ارائه کننده: حسین مهدیزاده
1⃣ یکشنبه 27 آذر 1401
🆔@social_theory
هدایت شده از کانال حسین دارابی
هراتفاقی تو کشور بیفته
آسمون به زمین بیاد، زمین بره آسمون
هشتکهای ترند ایتا همین سه چهارتا میمونه. یهجورایی خیلی مسخرهس و اصلا کارکرد و هویت ترند رو نداره این قسمت
🔻 امروز دیدار خانوادهی شهدای #شاهچراغ با رهبر ایران بود باید یکی از ترندها این میبود. چه اشکالی داره امروز بجای هشتگ "لبیک یا خامنهای" هشتگ دیدار رهبر با خانوادهی شهدا ی شاهچراغ رو ترند میکردیم. خیلی بهتر بود. و کلی مردم از بیانات امروز آقا استفاده میکردند
🔻یا امروز نهادهای امینتی پیجهای برخی بلاگرها رو توقیف کردن که جا داشت هشتگی براش زده بشه و ترند بشه چون واقعا خیلی مقتدرانه و مهم بود این موضوع
🔻یا مثلا امروز #دربی بود. دربی شاید برای بعضیا مهم نباشه، ولی جا داره هشتگش ترند بشه. احتمالا پست هم زیاد براش زده شده ولی تعدادش به این هشتگها نرسیده. این چندتا هشتگ رانت دارن انگار😄
😐یه دلیلش اینهکه کانال ها بخصوص کانالهای کوچیک برای اینکه تو سرچ هشتگ های ترند کانالشون بیاد بالا این هشتگهارو تو همه مطالبشون میزنن حتی اگه ربطی نداشته باشه. بخاطر همین وقتی این هشتگهارو سرچ میکنیم اکثرا مطالبشش غیرمرتبط با اون هشتگه، صرفا میخوان برن تو ترندها و بازدید بخورن که واقعیتش اینه بازدید خاصی نداره این هشتگها، بهتره استفاده نکنن بیجهت از این هشتگها. چه معنی داره تو مطلب طنز یا مطلب ورزشی این سه چهارتا هشتگ قرار بگیره؟
خود ایتا باید یه فکری برای این موضوع بکنه تا قسمت ترند پویا بشه و قابل استفاده. الان واقعا غیر جذاب و غیرکاربردیه
#حسیندارابی 👈 عضوشوید
@hosein_darabi
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
هراتفاقی تو کشور بیفته آسمون به زمین بیاد، زمین بره آسمون هشتکهای ترند ایتا همین سه چهارتا میمونه
وقتی میگیم ایتا یک موجود ناقص الخلقه و بی مسئولیت نسیت به تولید محتوای معنادار و هدف مند است و یک کپی بی دقت و پرایدوار از یک شبکه مفید اجتماعی است، یکی از مصادیق دم دستی اش همین است...
امیدوارم تحمل داشته باشیم و فکر کنیم تا بتوانیم ارتقا پیدا کنیم...
هدایت شده از درایت
💠 زیارت امام با عمل صالح
🔸 استاد عابدینی
در روایت دارد که هر عمل صالح که انسان انجام می دهد دارد با امام ملاقات میکند. هر عمل ناصالح که دارد انسان انجام میدهد اتباع اعداء است. «و السیئة و الله اتباع اعدائه و الحسنة و الله اتباع الائمه». این زیارت و رفت و آمد زیارت مادی نیست. آن کسی که اهل دیدن است، این رفت و آمد ها را در نظام تفکری و روحی میبیند که دائما رفت و برگشت است. میروند قوه میگیرند و برمیگردند. رفت و برگشت ها گاهی به صورت خطورات است. این هم زیارت و ملاقات است. کسی که یک خطور شیطانی در ذهنش ایجاد میشود ملاقات کرده است، به زیارت شیطان رفته است، به زیارت رأس ضلالت رفته است. چه در نظام حاکمیتی و چه در نظام فردی فرقی نمی کند.
📚https://tamhis.ir/lessons/hadith/5781/
☑️طرح ساخت مسکن آپارتمانی و ویلایی در استان قم تصویب شد
🔸 معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: طرح ساخت مسکن ویلایی در بخشی از مناطق استان قم تصویب و همچنین مقرر شد آپارتمان سازی در محدوده 560 هکتاری ادامه پیدا کند.
🔸وی با اشاره به برگزاری جلسهای با حضور استاندار، نمایندگان مجلس، رئیس کل دادگستری، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، مدیران عامل آب و گاز و برق و مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران استانی در راستای اجرای مصوبهی جلسه با وزیر راه و شهرسازی گفت: در این جلسه پس ارائه گزارشات و نقطه نظرات کارشناسی و فنی دستگاههای مذکور مقرر شد بنیاد مسکن و راه وشهرسازی و منابع طبیعی زمینهای ملی در محدودههای جاده قدیم اصفهان شمال منطقه سه شهر قم، جاده قدیم کاشان و چند منطقه دیگر را برای افراد متقاضی ساخت مسکن ویلایی شناسایی ومقدمات اجرای طرح را فراهم کنند وبا توجه اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن وجوه اولیه خود را پرداخت کرده اند روند ساخت و ساز قبلی درمحدوده ۵۶۰هکتاری با قوت ادامه یابد.
جزییات👇
mehrnews.com/xZ8sm
_________
☑️اخبارموثق |جذاب |فوری قـم👇
💢
http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
☑️طرح ساخت مسکن آپارتمانی و ویلایی در استان قم تصویب شد 🔸 معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: طرح سا
دلم میخواهد، لب باز کنم و سه سال تلاش اخیر درباره اصلاح الگوی سکونت و فضای کالبدی ایران را بنویسم و توضیح بدهم که باور ساده عده ای به اینکه غرب ایده های درستی دارد که ما باید از آن استفاده کنیم، امروز به چه بلای بزرگی تبدیل شده و تبدیل به دین و مذهب یک عده از اصولگراها و حتی حزب اللهی ها شده و چشمشان را رو به بدیهی ترین کارهای بومی که میتوان کرد تا این زندگي فلاکت بار کمی سبک شود، را بسته اند
این پستی را هم به قیمت خون شهدا برای این مردم صبور و غیور فاکتور میکنند...
بماند....
هدایت شده از مدیریت تحوّل علوم انسانی
مقاله 1.pdf
339.3K
◀️مقاله هفته
1️⃣درآمدی تاریخی بر تاسیس دانش پشتیبان مدیریت تحوّل علوم انسانی
✍️نویسندگان: حمید ابدی ـ علیرضا پیروزمند
چکیده مقاله
در این پژوهش ماجرای تاریخی تحول علوم انسانی پس از انقلاب اسلامی روایت شده و مواجهه منتقدانه و تحول خواهانه با علوم انسانی مدرن، در قالب سه دوره تاریخی بررسی شده است. از اعلام «انقلاب فرهنگی» تا اعلام «نهضت نرم افزاری» (1379-1359) دوره نخست درنظر گرفته شده است که با ظهور و نشاط ایده های تحول خواهانه دینی در سال های آغازین انقلاب شروع شد، ولی بنا به دلایلی، درنهایت، به سیطره نگرش های پوزیتیویستی بر دانشگاه ها ختم شد. در دوره دوم (1388-1379)، به تأثیرات و بازتاب های طرح گفتمان نهضت نرم افزاری ازسوی رهبر معظم انقلاب بر فضای علمی دانشگاه های کشور و نضج یافتن مجدد جریان تحول علوم انسانی در کشور اشاره شده است. در بررسی این دوره، هم به تلاش های سلبی در «نقد فلسفه و معرفت شناسی علوم انسانی غربی» و هم به تلاش های ایجابی برای تبیین «مبانی و مبادی علوم انسانی اسلامی» پرداخته شده است. در بررسی دوره سوم (1398-1388)، با اشاره به ریشه های تئوریک و فکری فتنه 88، توضیح داده شده است که چگونه این واقعه سیاسی موجب شد «علوم انسانی غربی» به مثابه یک «چالش استراتژیک» در اداره کشور موضوعیت یابد و وجه انضمامی، عملی و تجویزی علوم انسانی به صورت برجسته تری موردتوجه واقع شود. پس از طرح و بررسی تجربه نهادسازی و سندنگاری مدیریت علم جمهوری اسلامی در دوره سوم، به دلالت های برآمده از تجربه تاریخی این ادوار سه گانه پرداخته شده است...
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
☑️طرح ساخت مسکن آپارتمانی و ویلایی در استان قم تصویب شد 🔸 معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: طرح سا
💢چقدر همه دولتها در چنین تصمیماتی شبیه هم میشوند!!!💢
چندی پیش در نقد یکی از سخنرانی های جناب آقای وحید جلیلی نوشتم:👇
«انگاره های رقیب انقلاب اسلامی در درون کشور بیش از جریانهای «سیاسی غربگرا» است و دو جریان «التقاطی مدیریتی» و جریان «تحجر دینی» نیز در حال بازیگری هستند و جالب این است که تمامی این گفتمان های رقیب انقلاب اسلامی، دو دهه است که در یک نقطه به وحدت رسیدهاند و آن، «الگوی توسعه مدرن» است!»
🔹اگر میخواهید نمونه بارز آن را در همین دولت کنونی ببینید، خوب این مصوبه را دنبال کنید.
🔹ای کاش عزیزانی که جز «حجاب» به هیچ چیز دیگری توجه ندارند، بدانند که آپارتمانسازی، به علت کاهش تقلیلی که در حس مالکیت ایجاد میکند، معمولاً وضعیتی موقت و ناپایدار تلقی می شود که همین امر، موجب کاهش حس همبستگی همسایگی و کاهش علقه جمعی و هویت مکانی میگردد. نتیجه چنین کاهشی، کم تأثیری هنجارهای اجتماعی و به تبع آن، بی خاصیتی راهبرد مهمی به نام «امر به معروف ونهی از منکر» است.
➖دوستان عزیزی که به درستی دغدغه حجاب و عفاف دارند، باید نسبت به این تصمیم استانداری حساس باشند.
➖از آقای ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم مطالبه کنند که با کدام استدلال کارشناسی، باز در بخشی از مصوبه خود به دنبال «آپارتمانسازی» هستند؟
➖از آقای استاندار محترم مطالبه گری کنند که چه تدبیری برای تبعات واضح آپارتماننشینی اندیشیدهاند؟
➖کارشناسانی را که آقای استاندار و معاون هماهنگی عمرانی ایشان، بدانها استناد میکنند را به مناظره های علمی با مخالفین آپارتمانسازی دعوت کنند.
🔹این دوستان عزیز اگر می خواهند جزو جریان «تحجر دینی» نباشند، باید به ریشهها و عوامل پیدایش پدیدهی بیحجابی توجه پیدا کنند و با رمینه و ریشهها درگیر شوند؛ نه اینکه فقط برخورد با معلول و نتایج را فریاد بزنند....🌺
#عقلانیت_انقلابی
#تمدن_نوین_اسلامی
#آپارتمانسازی
#بیحجابی
#تحجر_دینی
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1105
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نامه ۱۰ نهاد حوزوی و دانشگاهی فعال در زمینه معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی به رئیس جمهور محترم در خبرگزاری ها و بخش های مختلف خبری صدا و سیما. این ویدئو مربوط به انعکاس این نامه در بخش خبری ۲۰:۳۰ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۳ می باشد.
همچنین خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) نیز این نامه را منتشر کرده است.
لینک انعکاس خبر در خبرگزاری دولت (ایرنا): https://irna.ir/xjLkcx
@social_theory
هدایت شده از عقلنوشتههای انقلابی
نامه به رئیس جمهور.pdf
601.8K
متن کامل نامه بسیار مهم ۱۰ نهاد دانشگاهی و حوزوی فعال در زمینه معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی خطاب به رئیس جمهور محترم درخصوص لزوم تجدید نظر جدی در سیاستهای کلان مدیریت شهری و شهرسازی و تقاضا برای توقف دو کلان پروژه در تهران و قم (به عنوان پایتختهای سیاسی و مذهبی کشور).
بخشهایی از این نامه مهم:
- آیا صلاح است که در دولت انقلابی جنابعالی، برخی مدیران دائماً شعار شهر اسلامی ایرانی را در رسانه ها مطرح نمایند ولی در عمل، شهرسازی حاصل از تمدن معاصر غربی و نظام سرمایه داری را حتی در مهد علوم دینی و پایتخت مذهبی ایران بدون کم و کاست اجرا نمایند؟ آیا عملکرد چنین مدیرانی مصداق آیه شریفه لِمَ تَقولونَ مالا تَفعَلون (صف/۲) نیست؟
- در حالی که مساحت مجموع شهرها و روستاهای کشور فقط حدود یک درصد از مساحت کشور را تشکیل می دهد، خساست مدیران مربوطه در آزادسازی بخش ناچیزی از اراضی ملی برای شکستن احتکار زمین و تمرکز زدایی از کلانشهرها محل سوال جدی دلسوزان است.
- اصرار برخی مدیران بر تداوم سیاستهای اشتباه شهرسازی و تراکم افزایی در کلانشهرها که محصول نظام سرمایه داری غربی است، سبب افزایش فاصله طبقاتی و افزایش ضریب جینی فضایی شده است و طبق پژوهشهای معتبر، این نوع سیاستهای شهرسازی عملاً به محرومتر شدن قشر محروم جامعه و ثروتمندتر شدن هرچه بیشتر قشر مرفه و دهکهای ثروتمندتر منتج شده است. متاسفانه شواهدی در دست است که احتمالاً یکی از دلایل تداوم این نوع تراکم افزایی و توسعه عمودی کلانشهرها، تعارض منافع عده ای از مدیران یا نزدیکان ایشان است.
@baladetayyeb
نامه و درد و دل جمعی از مادران ایران زمین درباره زندگی آپارتمانی
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر محترم رئیس جمهور اسلامی ایران حجه الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی(زید عزه)
سلام و عرض ادب و احترام
چند وقت قبل خبر مسرت بخش به گوشمان رسید که ساخت آپارتمان
در پروژه های مسکن مهر متوقف شد! لذا ما جمعی ازمادران تصمیم گرفتیم به همراه و همسران و کودکان مان، نامه ی تشکری برایتان بنویسیم، اما خبری امد و همه رویایمان دوباره فرو ریخت!
جناب آقای رئیسی!
اگر دغدغه ی امروز کشور جمعیت است، پیشنهادی داریم:
فقط به مدت ۶ماه، آقایان تصمیم گیر در حوزه مسکن را با سه فرزند تحت نظر یک روانشناس خانه نشین کنید! البته به آنها بگویید که لازم نیست خیلی نگران باشند چون مادر ها هستند اما فقط در نقش یک حامی عاطفی برای خانه که البته با رعایت تقوا و حجاب، اجازه دارند هر وقت خواستند از منزل خارج شوند!
آنگاه بعد از ۶ماه این اقایان، با تایید روانی همان روان شناس حق بازگشت به کارهایشان را خواهند داشت
جناب آقای رئیسی!
اگر دغدغه این روزها حجاب است، دختر نوجوان من چرا نباید فریاد آزادی سر دهد؟! درحالیکه آسمانی ندارد که زیر سایه ی امن نگاه از نامحرم، موهایش را باز کند و شادی و خنده کند؟ ! چرا نباید از حجاب بدش بیاید در حالی که اگر مهمان داشته باشد، باید در فضا و هوای نامطلوب آپارتمان، سختی حجاب را تحمل کند و ساعاتی که در کنار خانواده میتوانست برای او گشایش قلب باشد را با رنج سپری کند؟ !
این حجاب اجباری، اجبار ناجوانمردانه ی این قوطی های آجری و سیمانی است، نه خدای مهربان ما!
یک خانم برای قدم زدن در هوای آزاد دو راه بیشتر ندارد، یا حجاب بگیرد و به خیابان برود و یا با داشتن فرزند کوچک در سرمای زمستان، پشت پنجره، به امید بهار، با حسرت به آسمان کوچکی که از لابلای ساختمانهای بلند پیداست ،بنگرد!
و در این زندانهای سیمانی و تمیز... چقدر برای تربیت نسل انقلابی، بی پناه و دست خالی هستیم...!
اما ما حتی فرصت تحصن هم نداریم، «انما اشکوا بثی و حزنی الی الله!»
شکایت ما نه از مردان خودمان، نه از مردان دولت و نه از هیچ مرد دیگری نیست شکایت ما از تمدنی ست که ما را به اسارت خود درآورده ست.
از نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاج قاسم های آن میخواهیم که صدای ناله زنان و دخترانی که در اسارت این زندانها هستند را بشنوند آنها را از این زندان ها و قفس های ناجوانمرد آزاد کند!
خدا به اخلاص و تلاش و مجاهدت شما برکت دهد
جمعی از مادران این سرزمین
دیماه 1401
@social_theory
هدایت شده از بانو امین
💢چه صدای آشنایی!
صدایی از جنس حرفهای همیشگیمان،
حرفهایی که بارها گفتیم و هربار سه سرنوشت محتوم بیشتر نداشت: یا شنیده نشد یا برچسب خورد و رد شد یا در بهترین حالت شنیده شد و تواصی به صبر شد.
مادران ایران زمین! شیرزنان ایرانی! بهراستی تا کی از موضع ستمدیدگی و بیچارگی سخن بگوییم؟
این همه سال این موضع را آزمودیم و نتیجه نیافتیم. این همه سال از رنجها و غمهامان از دست و پای دراز ساختارهای ظالمانه غربی و شرقی در زندگیهای شخصیمان نالیدیم و راه به هیچجا نبردیم.
آیا وقت آن نشده است زن مسلمان ایرانی نشان دهد دنباله این دردودلهایش طرحی ایجابی متکی به ایده انقلاب اسلامی دارد؟ حداقل در عرصه گفتوگو و استخدام واژگان و فرمِ بیان، از طرحمان برای فردا سخن بگوییم! مادران و بانوان بیپناه و دست خالی! وقتی دغدغه رهایی موهای دخترانمان زیر آسمان آبی را بدون اتصال به هیچ غایت والاتری بیان کنیم، باید مطمئن باشیم پاسخ خواهیم شنید: تحمل کن خواهرم اینها جهاد است، ثواب دارد.
کما اینکه در همه این سالها چنین شنیدیم.
در ایران اسلامی، بانوان دغدغهمند در حوزه معماری و طراحی شهری کم نداریم که آنها هم در پی طراحی شهری برای به زیستن زن مسلمان با همه اقتضائاتش هستند، اما روی سخنم با عموم زنان است. همه کسانی که درد کشیدهاند و سختی زندگی مومنانه در ساختارهای غیرمومنانه را چشیدهاند.
صدای ما اولا باید به هم بپیوندد تا در گوش جهان بپیچد و ثانیا باید انقلابی و پیشرو شود و از موضع
فلاکتزدگی رها شود تا تواصی به سکوت و تحمل نشود و حرکتی در محیط ایجاد کند. طرح فردا را ما باید بزنیم، ما معماران ایران جدید.
➡️@Safoora_AminJavaheri
هدایت شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
💠پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار میکند:
🔻درسگفتار «هفت متن، هفت ایده دربارۀ ایران»
«متنخوانی و مرور ایده هفت دانشمند دربارۀ گذشته، حال و آیندۀ ایران»🔻
•آینده تحولات اقتصادی اجتماعی ایران/ حسین عظیمی
•تزهایی درباره ایران/ سید جواد طباطبایی
•مدرنیته در ایران/ حمید پارسانیا
•ایران، مسائل و مشکلات آن/ رضا داوری اردکانی
•توسعه؛ سرابی ویرانگر/ حسین کچویان
•نگرشی بر پیوستار سبک زندگی/ سید محمد مهدی میرباقری
•صنعت بر فراز سنت یا در برابر آن/ مرتضی فرهادی
🎙مدرس:دکتر محسن دنیوی
🗓شروع دوره: ۱۳ دیماه| سهشنبهها| ۸ جلسه|
⏰ساعت ۱۵ الی ۱۷
🔺برگزاری دوره: حضوری و مجازی (اسکایروم)
✅شرکت در دوره رایگان است، اما لازم است هر فرد در طول دوره برای یکی از متنهای اصلی انتخاب شده در درسگفتار، یک کار کلاسی انجام بدهد.
🎼فایل صوتی درسگفتار در اختیار شرکتکنندگان گذاشته میشود
💠اعطای گواهی معتبر آموزشی
🔻برای ثبتنام و کسب اطلاعات از طریق پیامرسانهای: بله، ایتا، تلگرام و واتساپ به شمارۀ زیر پیام بدهید.
۰۹۹۱۴۵۴۰۲۴۲
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
🌍 rcica.ir
♨️ @rcica_ir
هدایت شده از پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بازپخش نشست هفته پژوهش
با موضوع: اصول و راهبرد شناسی حکمرانی سکویی
🎙با حضور: حجت الاسلام والمسلمین مهدی زاده (زید عزه)
نکته: پخش زنده در بستر ایتا با کمی تاخیر نمایش میدهد.
از صبوری شما همراهان عزیز سپاسگزاریم
🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🆔 @OISC_Majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #کلیپ_نوشت | حکومت مقدمه است!!!
🔷️ رسول اکرم و سایر انبیا نیامدند که اینجا حکومت تاسیس کنند، مقصد اعلا این نیست؛ نیامدند که اینجا عدالت ایجاد کنند، آن هم مقصد اعلا نیست، اینها همه مقدمه است. تمام زحمتها[یی] که اینها کشیدند، چه از حضرت نوح گرفته، از حضرت ابراهیم گرفته تا آمده است اینجا به رسول اکرم رسیده است، تمام مشقتهایی که کشیدند و کارهایی که کردند، مقدمه یک مطلب است و او معرفی ذات مقدس حق [است.] (۱۹ آبان ۶۶)
#مقصد_اعلا
#امام_خمینی
https://eitaa.com/joinchat/3954966787C92ca9fa391