eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.2هزار دنبال‌کننده
915 عکس
253 ویدیو
113 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥بازپخش نشست هفته پژوهش با موضوع: اصول و راهبرد شناسی حکمرانی سکویی 🎙با حضور: حجت الاسلام والمسلمین مهدی زاده (زید عزه) نکته: پخش زنده در بستر ایتا با کمی تاخیر نمایش میدهد. از صبوری شما همراهان عزیز سپاسگزاریم 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | حکومت مقدمه است!!! 🔷️ رسول اکرم و سایر انبیا نیامدند که اینجا حکومت تاسیس کنند، مقصد اعلا این نیست؛ نیامدند که اینجا عدالت ایجاد کنند، آن هم مقصد اعلا نیست، اینها همه مقدمه است. تمام زحمتها[یی‌] که اینها کشیدند، چه از حضرت نوح گرفته، از حضرت ابراهیم گرفته تا آمده است اینجا به رسول اکرم رسیده است، تمام مشقتهایی که کشیدند و کارهایی که کردند، مقدمه یک مطلب است و او معرفی ذات مقدس حق [است.] (۱۹ آبان ۶۶) https://eitaa.com/joinchat/3954966787C92ca9fa391
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تأثیر معماری بر فرهنگ افراد و جامعه 💬 رهبر انقلاب: 🔸 خانه‌های قدیمی ما (با حیاط مرکزی) یک جور خانواده درست میکند، آپارتمان یک جور دیگر خانواده درست میکند. 🔸 حتی شکل در و پنجره هم بر ذهنیات و خلقیات تأثیر خاصی می‌گذارد. 🆔@zistshahr 🆔@social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"دنبال این نروید که همان طوری که در طاغوت می‌کرد، شهرها را خیلی مزین کنید و شهرها را خیلی بزرگ بکنید و همه همّ دولت و همه بودجه مملکت خرج شهرها بشود و خرج شمال شهر بشود که باز همان طاغوتیها از آن استفاده بکنند؛ برای این پایین شهریها، برای این بیچاره‌ها - اسلام است؛ حکومت اسلام است - برای اینها فکر بکنید" (صحیفه نور، جلد ۱۳، ص ۲۰۴). چرا برخلاف فرمایشات ایشان، اغلب امکانات کشور را در کلانشهرها متمرکز کردیم و از بقیه ظرفیتهای سرزمین غفلت کردیم؟ آیا این نوع تمرکزگرایی، همان چیزی نیست که نظام سرمایه‌داری می‌گوید که نتیجه اش، ثروتمندتر شدن هرچه بیشتر قشر مرفه و فقیرتر شدن هرچه بیشتر قشر مستضعف است؟ این جملات مرحوم امام در ترکیب با این کلیپ خیلی معنادار است. مدت زمان: ۱ دقیقه و ۲۶ ثانیه @baladetayyeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش استاد میرباقری از اندیشه فرهنگستان در محضر آیت الله مصباح یزدی @social_theory
29.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی آیت الله مصباح یزدی پیرامون اهمیت پژوهش های بنیادی در علوم انسانی اسلامی/ دیدار مسئولان فرهنگستان علوم اسلامی قم،۱۳۹۰/قسمت اول @social_theory
📝تو یکی از مساجد خوزستان جملاتی بسیار مهم روی ستون‌های مسجد زدن ترجمه: ۱- اگه توی مسجد صدای بچه ها رو نمیشنوید، از نسل های آینده بترسید و بر حذر باشید. ۲- اون بچه ای که به خاطر اذیت کردن از مسجد می‌ندازی بیرون، همون کسیه که در آینده ازش خواهش میکنی بیاد توی مسجد نماز بخونه! پس بر اذیت کردنشون صبر کن و با رفق و مدارا تعلیمشون بدید. ✅به سوی مسجد طراز انقلاب 🆔 @m_f_mehr1
مصاحبه ها43-60.pdf
954.5K
📜 متن کامل گزارش استاد میرباقری و بیانات آیت‌الله مصباح یزدی (در دیدار به‌مناسبت برگزاری همایش تحول در علوم اسلامی، دانشگاه تهران، ۱۳۹۰) ☑️ @mirbaqeri_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 انتقاد آیت‌الله میرباقری از نحوۀ تقسیم اَنفال ⚡️ انفال نباید براساس «الگوی توسعۀ سرمایه‌داری» توزیع شود. 🖇 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4921 ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سليمانی مردی بود که خواب نداشت و در میدان حرف های خود را عملی می‌کرد/او رقیب کاری من بود، همه جا بود، روزی سوریه، روزی عراق و همه میدان های نبرد... 📍سليمانی تنها کسی بود مانع سقوط بغداد توسط داعش شد/در چشم ایرانی ها او یک دلاور بود/تشییع میلیونی او پشتوانه‌ای اصیل داشت.... 🆔 @Kavoshmedia
مامان! عشق، دست آدمه؛ پول، پای آدم آدم با عشق آدما رو بغل می کنه ولی با پول راه می ره مامان خدا هم عشقه هم پول حلما عبدی/ شش و نیم ساله @sherokoodaki
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام برگزار میکند: 🔰 سلسله نشستهای اطلس مصلحان 🔷 اصلاح چیست؟ مصلح کیست؟ 🔶ارائه دهندگان: 🔸 حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدی زاده 🔸حجت الاسلام والمسلمین علیرضا قربانی 🔷 دبیر علمی: 🔹 حجت الاسلام سید مصطفی مدرس 📆 پنج شنبه مورخ 15 دی ماه 🕤 ساعت 9:30 صبح 📌 مکان: قم بلوار جمهوری میدان سپاه بلوار شهید اخلاقی بعد از کوچه یک قبل از تقاطع گلستان پلاک۱۲، مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔰متن معرفی سلسله نشستهای اطلس مصلحان 💠سوالات مربوط به دور اول از سلسله نشستهای اطلس مصلحان —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدای این کلیپ را هم ببندید. هیچ چیزی هم ذیل آن ننویسید، فقط نگاه کنید معجزه «انسان انبیاء» را @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يَا قَوْمِ إِنَّمَا هَٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا مَتَاعٌ وَإِنَّ الْآخِرَةَ هِيَ دَارُ الْقَرَارِ غافر 39 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بزرگترین میراث "حاج قاسم" 💠دکتر مجید شاکری، پژوهشگر مالیه حکمرانی 🔹کریدوری که حاج قاسم از افغانستان تا مدیترانه ایجاد نمود اما همچنان برای ما در محور امنیتی باقی مانده.
اولین کشیش دوجنسه، رسما در کلیسای انگلستان منصوب شد! 😐 «بینگو آلیسون» درحال حاضر توی لیورپول از مدارس بازدید می‌کنه و سعی در جذب دانش آموزان LGBTQ به کلیسا داره 🙄 دیگه وقتی پاپ رنگین کمونی شده بود، این اصلا عجیب نیست 🚶 🗣🇮🇷ها بیل مکانیکی🇮🇷 @twtenghelabi
36.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 غرب مدرن که امروز می‌بینیم در کفر و فساد و انحطاط غوطه‌ور است و در تاریکی مطلق فرو رفته است، از قرن چهاردهم با خانواده مدیچی در فلورانس ایتالیا آغاز به کار کرد. 🔻 در ادامه این سلسله‌ ویدئوها به بررسی آرتیست‌ها و آرشیتکت‌های عصر رنسانس می‌پردازیم که چگونه هنر ضددینی را رواج دادند. در یوتیوب ببینید: ▶️ youtu.be/SBMEnpIRmRg @Hejri_thought
علیهاالسلام 🔹چهار رکعت دلواپسی🔹 میان بارش بارانی از ستاره رسید اگرچه مثنوی... اما چهارپاره رسید چهار پارۀ تن، نه چهار پارۀ دل چهار ماه شب بی‌کسی ولی کامل چهار ابر به باران رسیده در ساحل چهار رود به پایان رسیده، دریادل چهار فصل طلایی ولی میان خزان چهار بغض غم‌انگیز و مادری نگران چهار مرتبه وقتی به غم دچار شوی برای دشمن خود نیز گریه‌دار شوی مدینه، حسرت دیرینۀ دو چشم ترش چهار قبر غریب است باز در نظرش چقدر خاطره مانده‌ست در مفاتیحش و دانه‌ دانۀ اشکی که بوده تسبیحش نشسته بود شب جمعه‌ای کنار بقیع کمیل زمزمه می‌کرد در جوار بقیع غروب، لحظۀ تنهایی‌اش دوباره رسید غروب‌ها دل او خون‌تر است از خورشید به غصه‌های جگرسوز می‌زند پهلو دوباره شعله کشیده‌ست آب وقت وضو شروع می‌کند او لیلة‌ المصائب را همین‌ که دست به پهلو نماز مغرب را… چهار رکعت دلواپسی پس از مغرب چهار نافله در بی‌کسی پس از مغرب در آسمان نگاهش که بی‌ستاره شده چهار آینه مانده، هزار پاره شده شکست آینه‌هایش میان گرد و غبار شلمچه، ترکش و خمپاره، کربلای چهار از آن زمان که پسرهای او شهید شدند یکی یکی همه موهای او سفید شدند و همسری که به دل غصه‌ای گذاشت، وَ رفت نماز صبح سر از سجده برنداشت، وَ رفت اگرچه بین غم و غصه‌های خود تنهاست ولی چهارم هر ماه روضه‌اش برپاست طراوتی که نرفته‌ست سال‌ها از دست بهشت خانۀ او سفرۀ اباالفضل است صدای گریه بلند است بین مرثیه‌ها چه دلنواز شده یا حسین مرثیه‌ها نشسته گوشۀ ایوان کنار گلدان‌ها برای بدرقه با اشک خود به مهمان‌ها - - در التماس دعایش چه حرف‌ها گفته است به لطف آن کمر خسته کفش‌ها جفت است... یکی یکی همه رفتند و باز هم تنهاست... 📝 🌐 shereheyat.ir/node/141@ShereHeyat
💠 دو روایت موازی در شعر (فرم در خدمت اندیشه) 🔹شعر و داستان دو هنر تاثیرگذار هستند و اگر این دو هنر با یکدیگر تلفیق شوند، تاثیری مضاعف خواهند داشت. از دیرباز مثنوی قالب مناسبی برای این کار بوده است؛ هر چند مثنوی‌های داستانی گذشته غالباً به نظم نزدیک‌ترند. در دهه‌های اخیر، هم مثنوی با تحولاتی رو به رو بوده (از جمله سرودن مثنوی در وزن بلند) و هم حضور روایت و داستان در شعر شکل‌های هنری‌تر و تصویری‌تری را تجربه کرده است. 🔸در این مثنوی، شاعر فرم را به خوبی در خدمت اندیشه قرار داده است و بی آن‌که بخواهد حرفی شعارگونه در شعر بیاورد تنها در قالب فرم، اندیشه‌ی خود را در شعر جریان بخشیده است. این اندیشه که الگوی شهدا و پدران و مادران شهدای ما، اهل‌بیت و پدران و مادران شهدای کربلا بوده‌اند و این‌که چقدر زندگی شهدا و پدران و مادران آن‌ها رنگ و بوی زندگی اهل‌بیت را داشته و دارد، می‌تواند به صورت شعاری و یا به صورت بیان شاعرانه اما گزارش‌گونه در شعر بیاید. اما شاعرِ این شعر، کاری فراتر کرده است و با کمک فرم و روایت به جای گزارش این موضوع، آن را به زیباترین شکل نمایش داده است. 🔹این مثنوی هجده بیت دارد و ما تا بیت دوازدهم گمان می‌کنیم که شعر درباره‌ی حضرت اُم‌البنین (علیهاالسلام) و حتی حضرت زهرا (علیهاالسلام) است. اما به یک‌باره متوجه می‌شویم که داستان چیز دیگری است و شاعر زندگی زنی را روایت می‌کند که چهار فرزندش شهید شده‌اند. و اینجاست که بازگشت به بیت نخست و بازخوانی شعر لطف دیگری پیدا می‌کند. اوصاف زندگی این بانو، بی آن‌که رنگ اغراق به خود گرفته باشد، بسیار رنگ و بوی زندگی حضرت زهرا (علیهاالسلام) و حضرت ام البنین (علیهاالسلام) را دارد. 🔸شاعر برای یکی کردن این دو روایت به خوبی از شگرد تداعی استفاده کرده است: چهار مرتبه وقتی به غم دچار شوی برای دشمن خود نیز گریه‌دار شوی... و دانه دانه‌ی اشکی که بوده تسبیحش... همین که دست به پهلو نماز مغرب را... حتی آنجا که از روایت اصلی شعر پرده‌برداری می‌شود، باز هم شاعر شگرد تداعی را رها نمی‌کند و در توصیف پدر این چهار شهید این‌گونه می‌سراید: و همسری که به دل غصه‌ای گذاشت، وَ رفت نماز صبح سر از سجده برنداشت، وَ رفت ✍🏻 📗 🌐 shereheyat.ir/node/5413@ShereHeyat
تماشای آنلاین آثار منتخب سیزدهمین دوره جشنواره مردمی عمار مراحل استفاده رایگان از فیلم‌های جشنواره: 🔸 از اینجا وارد سایت شوید. 🔹 در باشگاه مخاطبان جشنواره ثبت‌نام کنید. 🔸 به صفحه فیلم مورد نظر رفته و با اینترنت نیم‌بها تماشا کنید. هر فیلم از زمان آغاز اکران تا ۲۴ ساعت بعد فرصت تماشا دارد.
🔹 نشست علمی با موضوع ریشه های اقتصادی نارضایتی های اجتماعی 🗓 یکشنبه، 27آذرماه 1401 از ساعت 16 الی 18 لینک نشست: umz-meet.iranlms.org/join/da۹vv