دانشمند_دیوانه_قصههای_آخرالزمان.mp3
22.64M
#پنجمین بسته مطالعه #روایت_ژئوپولتیک جهان، را می خواهم به نقطه #شکست مطالعات ژئوپولتیک اختصاص بدهم!! بله درست شنیدید! کسانی که معتقد به تحلیل های ژئوپولتیک هستند، اعتماد به نفس بسیار بالایی دارند و احساس می کنند که بالاترین علمی هستند که همه علوم بشری ذیل آنهاست و کسی بالاتر از آنها نیست.
تا اینجا که من فهمیدم، فقط یک علم هست که کَل ژئوپولتیکی ها را می خواباند، آن هم #مطالعات_اقلیم است! مطالعات اقلیم یا همان چیزی که ما با عنوان #دلواپسی_محیط_زیستی ها و #حزب_سبز ها در جهان می شناسیم، ظرفی است که تکلیف آینده #جغرافیای_زیستی و #جغرافیای_مدنی ما موجودات #هوا_زی را مشخص می کند!
خنده دار این است که بگویم، مطالعات اقلیمی مدرن می گوید که «مدرنیته گند زده است!!» و ما هوا زی ها یا اصلا پایان این قرن را نمی بینیم و یا کمتر از 10 درصد ظرفیت جمعیتی بشر پایان این قرن را می بینند! چون ما همه اکسیژنهای اقلیم زمین را مصرف کردیم و حالا اندازه کربن تثبیت نشده و دی اکسید آن، دیگر جای چندانی برای مصرف کنندگان اکسیژن باقی نخواهد گذاشت!!
در این موضوع هم خوش بیان تر از #ایمان_فانی پیدا نکردم که برایتان بگذارم!
پادکست های این فصل را با احتیاط گوش بدهید و در نگران شدن عجول نباشید و به خودتان کمی فرصت بدهید!
به طور طبیعی، هر کس درگیر مطالعات اقلیمی می شود، یک دوره افسردگی را طی می کند! مراقب خودتان باشید!!☺️
⚠️ قبلا هم این پادکست ها را اینجا گذاشته بودم، اما جای درستش اینجا بود و با این توضیحات...
⏪ همچنان بسته مطالعه #روایت_ژئوپولتیک جهان ادامه دارد..
🆔 @social_theory
هدایت شده از حوزه و تبلیغ | علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻#تیزر | سلسله نشستهای دعوت
▫️فصل اول: حضور (ویژه نامۀ انتخابات)
📢گفتگو با حجت الاسلام حسین مهدیزاده
📝نقش مردم و مشارکت آنها در حکمرانی دینی
🔹مجله تصویری تبلیغ
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
هدایت شده از حوزه و تبلیغ | علیرضا پناهیان
حجت الاسلام حسین مهدیزاده.mp3
44.32M
🔻#صوت_کامل | سلسله نشستهای دعوت
▫️فصل اول: حضور (ویژه نامۀ انتخابات)
📢گفتگو با حجت الاسلام حسین مهدیزاده
📝نقش مردم و مشارکت آنها در حکمرانی دینی
🔹مجله تصویری تبلیغ
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
از همین راه دور،
به نیت تعجیل در فرج و رسیدن قله و افق همه امیدها...
🆔 @social_theory
کانال خودجوش و غیر رسمی یکی از طلبه های جوان حوزه قم برای ترجمه پستهای کانالهای رسمی استاد میرباقری به عربی. به دوستان عرب زبانمان معرفی کنیم.
👇👇👇👇
رابط القناة:
https://eitaa.com/mirbaqeriarabi
خب روزهای مشتاقی و مهجوری نیمه شعبان امسال هم گذاشت و تلاش ما طرفداران انقلاب اسلامی برای راضی کردن مردم برای اینکه حتما در انتخابات شرکت کنند و نگذارند تنش ایران و غرب، ابعاد امنیتی بیشتری پیدا کند، ادامه دارد.
شور برف هم که حواسها را پرت کرده است... اما...
فعلا که شواهد بر این است که ما در این قضیه چندان موفق نیستیم و طبق معمول، باز هم هزینه کم کاری های این سالها در ساخت داخلی ایران را، طرفداران بی ادعای انقلاب در کف میدانهای سخت و پرهزینه آینده بدهند.
کاش زودتر و بیشتر و کاملتر و درست تر آمده بودیم اما به هر حال...
باید کمربندها را بست و با قوت مسیر را ادامه داد. این چند روز هم هر چقدر ممکن است باید برای راضی کردن مردم برای حضور پای صندوق ها تلاش کرد و معتقد بود که البته برکت هم دست خداست....
حالا وسط این هم مشکلات، کسی پادکست های بسته پنجم #روایت_ژئوپولتیک را گوش کرد؟☺️
🆔 @social_theory
41.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از ایده و تلاش طرفداران #زیست_شهر و #زمین_رایگان و مسکن_تک_طبقه و ضد آپارتمانها گفتم که چقدر سرحال هستند و جدی. گفتم که گفتمانشون برای اصل مشارکت خیلی جذاب است.
این کلیپ را ببنید! واقعا اینجوری مردم را برای اصل مشارکت دعوت کنیم، امیدبخش تر نیست؟
ذیلش هم یک آدرس گذاشتن که بهتون کمک کنن بتونید با این ایده کنشگری کنید و جایزه هم بگیرید...☺️
👇
_________________
🏃♂ الان وقت خونهدار شدنه
🎥 اگه میخوای یه راه خیلی موثر یاد بگیری تا صاحب #خونه_ویلایی بشی و یه #جایزه هم ببری، این فیلم رو تا آخر ببین
📱بعدش هم گوشیت رو بردار و با نامزدهای اصلی شهرت تماس بگیر ...
🎁 به ۵۰ تا از بهترین صوتها و فیلمهای ارسالی، جوایز نفیسی تعلق میگیره
☎️ اگه شماره تماس نامزدها رو هم نداری به این آیدی پیام بده👇
@saeedghorbany
🏡 #خانه_ویلایی حق ماست اگر همت کنیم👇
@hagheman1402
__________________
🆔 @social_theory
این لیست هم یک گزارش تفصیلی چند ساعته از معرفی دقیق زیستشهرهای نوین مولّد است، از زبان دکتر جهانبخش که برای هر کسی که ایده زیست شهر را دنبال کند نام آشناست.
بخصوص بخش 5 که این روزها میتونه در اعتماد به ایده کاندیداهای تاکید کننده بر ایده زیست شهر و خانه های افقی و مولد و شهرسازی جدید حول آن موثر باشه...
👇👇👇
0️⃣ مقدمه: آشنایی با فهرست مباحث دوره
https://www.aparat.com/v/r5Cyj
1️⃣ قسمت اول: ارتباط فرهنگ و فضا، جهتداری ساختارهای اجتماعی
https://www.aparat.com/v/rAp8l
2️⃣ قسمت دوم: از نظریه اجتماعی تا فضای اجتماعی
https://www.aparat.com/v/feEnu
3️⃣ قسمت سوم: معرفی منتخبی از تجربههای جهانی
https://www.aparat.com/v/deXrp
4️⃣ قسمت چهارم: معرفی طرح پیشنهادی (زیستشهرهای نوین مولّد)
https://www.aparat.com/v/p4KXk
5️⃣ قسمت پنجم: امکانسنجی و ارزیابی طرح پیشنهادی
https://www.aparat.com/v/euVXi
6️⃣ و 7️⃣ قسمتهای ششم و هفتم: مروری بر برخی نمونههای ایرانی و بسترها و ظرفیتهای قانونی
https://www.aparat.com/v/uLXUn
8️⃣ قسمت هشتم: مثالهایی از نظامات اجتماعی جایگزین
https://www.aparat.com/v/1nvNa
9️⃣ قسمت نهم: نظام تولید، توزیع و مصرف تراز انقلاب اسلامی
https://www.aparat.com/v/ordUZ
🔟 پیوست: روایت رهایی از اغلال (ساختارهایی که منجر به سرپرستی سرمایه بر جامعه میشوند / نهادهای اغلالزدا)
https://www.aparat.com/v/28qx4
✅ این کانال هم در طول سال شما را برای کنشگری بر روی ایده زیست شهر همراهی میکنن👇👇
https://eitaa.com/shipaa
_________________
🆔 @social_theory
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریلز |❓خسارت اقتصـادی ناشی از این نوع شهرسـازی چقدر است؟!
#درسگفتار
#رنسانسشهریدرایران
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
این درسگفتار دکتر رئیسی در #مدرسه_نگاه هم اطلاعات انتقادی دقیقی داره و جزء محتواهای مهم این جریان برای کنشگری در آینده ایران است
https://eitaa.com/raiemellat
عزیزان
در این کانال، مجموعه موشن و فیلمهای کوتاه مربوط به مشارکت و انتخابات قرار داده شده.
انتخاب کنید، کپشن بذارید و برای دیگران بفرستید.
@seyedmohsenkhademi
صحنه بیزبان و مدعیان تغییر
«اراده تغییر» در صورتِ «فقدان روایت» بیبنیاد، بیخاصیت و تباه میشود
حمید ابدی
بخش 1⃣ از 3⃣
دهههای شصت و هشتاد، دهههای ظهور جوشش انقلابی و دهههای هفتاد و نود، دهههای برملاشدنِ اعوجاجها و نارساییها در این جوششها بود. تحوّلات سیاسی سهمگینی که دو دولت توسعهگرای سازندگی و اعتدال در دهههای هفتاد و نود شمسی بر ما تحمیل کردند و گرد و خاکی که در این معرکههای سیاسی به پا شد، اجازه نمیدهد نوار تحوّلات آرام و خاموشی را که در زیر پوست نیروهای حزباللهی جریان داشت، به درستی بنگریم؛ تحوّلاتی که در تکوین آرایش فکری سیاسی نیروهای حزباللهی و انقلابی بسیار تعیینکننده است و ما اگر در صدد گشایش راهی به آینده جمهوری اسلامی هستیم، باید میلیمتری و با ذرّهبین اتفاقات این دو دهه را ـ نه فقط در رخدادهای سیاسی، بلکه در میانِ خُردهحوادثی که در لایههای پاییندستی نیروهای انقلابی در جریان بود ـ دنبال کنیم.
خاطرات دهه نود را که مرور میکنم، تکاندهندهترین حادثه آن را انتخابات مجلسین(شورا و خبرگان) در اسفند سال 1394 مییابم. در این انتخابات، لیست اصولگرایان تهران در انتخابات مجلس، نتیجه را سی ـ هیچ به لیست اصلاحطلبان واگذار کرده بود(سرلیست اصولگرایان، دکتر حداد عادل نفر سی و یکم انتخابات شده بود) و از آن بدتر، لیست علمای انقلابی با سرلیستی آقای جنّتی در برابر لیستی که آقای هاشمیرفسنجانی در راس آن قرار داشت، پانزده ـ یک شکست خورد و تنها آقای جنّتی بود که به عنوان نفر شانزدهم تهران توانست به مجلس راه یابد. این همه در حالی رخ داده بود که مقدمات امضای قرارداد برجام در همان سال انجام شده بود و رهبری پیش از انتخابات ـ برخلاف رفتار متعارف ایشان ـ صراحتاً تذکّر داده بودند که به «لیست انگلیسی» (منظور لیست پیروز انتخابات که مورد تایید رسانههای انگلیسی بود) رای ندهید. بعد از انتخابات هم رهبری از این سخن خود کوتاه نیامدند و در اوّلین دیدار با مجلس خبرگان، صراحتاً فرمودند که رای نیاوردن و نبودن آیتالله یزدی و آیتالله مصباح یزدی(که کاندیدای خبرگان تهران بودند)، برای مجلس خبرگان «خسارت» است.
شکست سنگین انتخابات 1394، بیش از پیامدهای سیاسی، به تکانههای معرفتی جدّی منجر شد؛ تکانههایی که با ظهور دولت اعتدال تا حدّی پیشلرزههایش احساس شده بود. مباحثی همچون «غربشناسی انتقادی»، «علم دینی»، «مطالعات تمدنی» و ... که در دهه هشتاد در محافل فکری و فرهنگی نیروهای انقلابی رونق داشت، با فروکاهشی در اعتبار اجتماعی رو به رو شد و دیگر کمتر مورد اعتنا و استقبال قرار گرفت. گفتاری که به مرور در حال شکلگیری بود، بر «واقعگرایی»، دوری از حرفهای انتزاعی و رو به شدن با «واقعیتِ جمهوری اسلامی» تاکید داشت. وجهِ ایجابیِ این گفتار، راه خود را در فضای سیاستگذاری و حکمرانی و حل مسئلههای اداره جمهوری اسلامی یافته بود و وجهِ سلبیِ آن، تحت تاثیر ادبیات علوم اجتماعی انتقادی، عمدتاً به نقد مظاهر نئولیبرالیسم در جمهوری اسلامی اختصاص یافت. وجه انتقادیِ عمومیتری و مخرّبتری هم بود که افشای اسناد فساد و تبعیض و ... را دنبال میکرد و گمان میبرد که اینگونه، حزبالله را به جایِ سرخوش بودن با آرمانهای آسمانی، با واقعیتهای جمهوری اسلامی رو به رو میکند.
صحنه بیزبان و مدعیان تغییر
«اراده تغییر» در صورتِ «فقدان روایت» بیبنیاد، بیخاصیت و تباه میشود
حمید ابدی
بخش 2⃣ از 3⃣
برخلاف این روند، رهبر بزرگوار انقلاب، از همان ابتدای دهه نود، «آرمانگرایی توام با واقعبینی» را با خوانشِ متفاوتی مطرح کردند. برخلاف تصوّر متعارف از عبارت «آرمانگرایی توام با واقعبینی»، هیچگاه رهبری، واقعبینی را به معنایِ ملاحظه موانع و چالشهای واقعی جمهوری اسلامی مطرح نکردند. بالعکس، هر جا سخن از واقعگرایی را پیش کشیدند، به «واقعیتهای مثبتِ تحقّقیافته» نظر داشتند و فهرستی از ظرفیتهای واقعی جمهوری اسلامی را برشمردند. رهبری که بروز انگارهی غلط از واقعگرایی و برآورد غلط از واقعیت جمهوری اسلامی را به ویژه پس از تحریم در کارگزاران جمهوری اسلامی استشمام کرده بودند، ابتدا در دیدار با کارگزاران(1392) و سپس در دیدار با خبرگان(1392) و دانشجویان(1394) سعی کردند، با این تلقّی بجنگند. در جایی به صراحت به دانشجویان گفتند: «مدام به ما میگویند واقعبین باشید؛ مرادشان از «واقعبین باشید» این است که موانع را ببینید؛ من میگویم واقعبین باشید، یعنی واقعیّات مثبت را ببینید؛ ... پیشرفت جمهوری اسلامی را ببینید، اینها واقعیّات است». این تاکیدها، در سالهای اخیر که مسئله «تحوّل» در کشور رونق گرفته، به این صورتبندی مطرح شده که با تکیه بر نقاط قوّت میتوان با نقاط ضعف رو به رو شد.
ملاحظه مهم و دقیق رهبری در دهه نود که کمتر به عمق آن توجّه شده، فرمی از سیاستورزی را پیش روی ما قرار میدهد و اگر درست به آن نظر کنیم، راه عبور از انسداد حرکتهای اصلاحی و تحوّلخواهانه را نشان میدهد. در سالهای اخیر، دوگانه غلطی به عنوان یک قرارداد نانوشته در نیروهای انقلابی شکل گرفته، که بر مفروض غلطی استوار است. در این دوگانه، طیفی از نیروهای انقلاب که بر «روایت پیشرفت» جمهوری اسلامی اصرار دارند، به عنوان نیروهای مدافع وضع موجود و نیروهایی که چالشها و خلاها و ضعفها و فقدانها را برجستهتر مطرح میکنند، به عنوان «نیروهای تغییر و تحوّل» صورتبندی میشوند. رهبری در دیدار با مردم تبریز(1401)، با طرح دو خطّ «پیشرفت ـ ارتجاع» چنین تلقّی را غلط دانستند. در نگاه رهبری، دو رویکرد در مواجهه با خلاها و چالشها و نقاط ضعف جمهوری اسلامی در کشور وجود دارد: رویکردی که تاکید بر روایت چالشها دارد و غافل از امکانها و دستاوردها است و به طور طبیعی به انسداد میرسد، و رویکرد دیگری که با نظر به راه طی شده و پیشرفت تحقّقیافته، به سرمایهها و امکانها و داراییهای خود برای تغییر التفات دارد.
این صورتبندی غلط، تالیهای فاسدی در هر دو سوی این دوگانه در پی داشته است. از یک سو، برخی نیروهایی که بر روایت پیشرفت تاکید دارند، به ایجاد «امید روانشناختی» اکتفا میکنند و این روایت را در راستایِ فهمِ «منطق تغییر» و «رویکرد مواجهه با چالشها» به کار نمیگیرند. از سوی دیگر، نیروهای مدّعی تغییر، بدون روایتی از روند، امکانها و داراییها و ظرفیتها، سودا و اراده تغییر را در سر میپرورانند. مورد دوّم، مسئله اصلی این نوشته است. یکی از دلایلی که اراده تغییر و تحوّل و اصلاح در کشور بیخاصیت و تباه میشود، درک غیرتاریخی و بلکه ضدّتاریخی از تغییر است که صرفاً به «گسست» از وضعیت کنونی نظر میکند و از «پیوستگی» با امکانات و ظرفیتهایی که در روند تاریخی گذشته پرورانده شده، غافل است. ما با نوعی کنش سیاسی و اراده تغییر رو به رو هستیم که اصرار دارد بنیادی «پیوسته» در گذشته تاریخی انقلاب نداشته باشد و از همین رو، بیبنیاد است. شاید بتوان این وضعیت نیروهای طالب تغییر را با مسامحه، نوعی نیهیلسم سیاسی دانست که با دنبال کردن کنش سیاسی کور، در نهایت با ناامیدی، به انسداد و انزوا میرسد.
صحنه بیزبان و مدعیان تغییر
«اراده تغییر» در صورتِ «فقدان روایت» بیبنیاد، بیخاصیت و تباه میشود
حمید ابدی
بخش 3⃣ از 3⃣
ما چه روایتی از روند مجالس در جمهوری اسلامی داریم که تغییر و تحوّل موردنظرمان را با نظر به این روایت و در پیوستگیِ با امکانهای آن تمنّا کنیم؟ این روزها با هدفِ دستیابی به روایتی از وضعیت مجلس در سه دهه اخیر، سی سال بیانات رهبری در گفتگو با مجالس چهارم تا یازدهم را با دقّت مطالعه کردم. از محتوا و سبک و سیاق و لحن بیانات میشود فهمید که اتّفاقی که در مجلس یازدهم رخ داد، قابل مقایسه با مجالس قبلی نیست. از منظر رهبری ـ که از نظر حقیر، از محدود شخصیتهایی است که گزارشی از «روند» مجالس جمهوری اسلامی دارد ـ مجلس یازدهم اوّلین مجلس در تاریخ انقلاب بوده که امکان فکر کردن به مسائل کشور را یافته است. ما شناسایی و پرداختن به مسئلهها را امری عادی میانگاریم، امّا واقعیت این است که این اتّفاق از استثنائات تاریخ مجالس ما بوده است. به تاریخ مجالس که بنگریم، مجلس همواره به عنوان کانون رقابت با دولت مستقر شناخته میشده و مجالس، همواره ترمز دولتها بودند. آیا این وضعیت و این روایت در دستگاه محاسباتیِ نیروی طالب تغییر و تحوّل، وزنی دارد؟
این روزها که سخن از چالشهای مجلس شورای اسلامی در میان است، عبارتهای پرطنطنهای ـ مانند «بحران مشارکت سیاسی»، «بحران نمایندگی سیاسی» و ... ـ را گوشه و کنار زیاد میشنویم. کلمه «بحران» که این سالها سهلانگارانه به عنوان مضافِ هر مضافٌالیهی به کار گرفته میشود، علیالقاعده میبایست با نظر به یک روایت تاریخی مطرح شود؛ احتمالاً چیزی باید در یک نظمی بوده باشد و الان آن چیز در نظم کنونی نباشد و از نبودن آن بحرانی خلق شده باشد. نمایندگی سیاسی در تجربه تاریخی مجالسِ یازدهگانه، کِی و در چه مقطع تاریخی و به چه معنایی بوده و طی چه روندی ما فاقد آن شدیم که امروز در بحران نمایندگی قرار گرفته باشیم؟ وقتی روایتی از این روند تاریخی نداریم، چگونه از «بحران» سخن میگوییم و نیروی تغییر را به چه سمتی سوق خواهیم داد؟ این بیروایتی و پرادّعایی حاصلی جز کنش کور و انسداد در پی خواهد داشت؟
سیاست در جمهوری اسلامی «راوی» ندارد و چون روایتی از روند سیاست در جمهوری اسلامی نیست، کنشهای سیاسی معطوف به تغییر، دوام و قوام ندارند. صحنه بیزبان و بیراوی است و مدعیان تغییر، فراوان! نیروهای انقلابی، بعد از سالهای دفاع مقدّس، از دهه هفتاد تا کنون همواره ساختار رسمی جمهوری اسلامی ـ اعم از مجلس، دولت و قوّه قضائیه و ... ـ را «دیگری» خود دانستهاند و همواره فاصله و مرز خود را با آن حفظ کردهاند. این غیریتانگاری با ساختار رسمی جمهوری اسلامی باعث شده، دنبال کردن روند معادلات و موازنههایی که در درون ساختار رسمی کشور در جریان است، چندان مورد اعتنایشان نباشد. ما میتوانیم نسبت به روند تاریخی تحوّلاتی که در ساختار رسمی جمهوری اسلامی رخ داده است، بیاعتنا و بیتفاوت باشیم و آرزوهای خود را فریاد بزنیم، امّا بدانیم که صخرههای واقعیت جمهوری اسلامی ما را سر جایمان خواهد نشاند، بلکه سر عقل بیاییم.
#پیشنهاد
#انتخابات
✍تعدد نامزدها و مشغله های روزانه اساسا اجازه تحقیق کامل به مردم برای انتخاب نامزدهای اصلح را نمی دهد. نظریه ای در ارتباطات هست به نام "الگوی جریان دو مرحله ای ارتباطی" از پل لازارسفلد نظریه پرداز بلژیکی. طبق این الگو، پیام در یک مرحله به رهبران فکری می رسد و بعد توسط آن ها به مردم. پیشنهاد می شود نخبگان (نه مسئولین و لیست بندها) در دانشگاه و حوزه هر کدام به مثابه رهبر فکری، وارد مصادیق شده و نامزدهای اصلح را معرفی کنند. مردم دیگر به لیست بندها اعتماد ندارند اما به دوستان فهیم اطراف خود به عنوان یک مرجع فکری حداقل در یک بازه زمانی اعتماد خواهند کرد.
منظور از نخبگان، تحصیل کرده ها و افراد مطلع فامیل، محل کار و یا محل تحصیل است. این وظیفه، بنظر به اندازهی دعوت خنثی به مشارکت، دارای اهمیت است.
https://virasty.com/Ahmad_olyaei/1709021803829413441
@ahmad_olyaei
من در فرآیند شکل گیری هر دو لیست فوق بوده ام و واقعا در هر دو لیست تفکر و عقلانیت هست و قبیله گرایی نیست و دلسوزی باعث شکل گیری هر دو شده است.
اما در مرحله پایانی بسته شدن هیچکدام از این دو لیست نبودم چرا که اساسا من آدم #تصمیم_نگیری هستم و به همین دلیل لحظات آخر سعی میکنم پیدام نشه تا تصمیم گرفته بشه.
اما یکی از لیست ها زودتر از دیگری، اسم من را در میان حامیان معرفی کرد و از آنجایی که واقعا هیچ دلیلی برای مخالفت نداشتم و از سوی دیگر هم همیشه فکر میکردم به دعای گربه سیاهه (یعنی خود حقیر و ناچیزم) بارون نمیاد، و نظر من چندان مهم نیست، لذا تصمیمی بر هیچ عکس العملی نسبت به این ماجرا نشان ندادم.
به گمانم این دور اینقدر فضا جدید و جذاب است که نیاز به قیم مابی امثال من برای دوستانم نیست و هر کسی، هر تصمیمی بگیرد سودمند است.
میدانم که این روزها و بر سر تصمیم نهایی، عملا بین دو لیست رقابت خواهد شد و خب بنده هم که شخصیتم #نابازار😂 است و اهل رقابت با هیچ کس نیستم و تصمیمهای متمایز هیچ کس را دوست ندارم به این سادگی تغییر دهم. مخصوصا این دوره که اصلا خطری انتخابات را تهدید نمیکند الا قلت مشارکت...
دست همه دوستان پشت سر هر دو لیست که با چشم خود تلاش مخلصانه آنها را دیده ام و میشناسم میبوسم و خاضعانه تقاضا میکنم که ناتوانی بنده در تصمیم گیری بین دو طیف از دوستانم را باور کنید و من را از این قضاوت نهایی سخت معاف کنید. آنچه من سواد تصمیم گیری اش را داشتم و در اختیار قرار دادم، حد مشترک هر دو لیست است و دیگه دردی ندارم که براش بدوم☺️🙏
حسین مهدیزاده
🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این چند دقیقه، تشکر و برآورد حقیر از چند هفته همراهی با دوستان مجمع هم افزایی است.
این تجربه برای کسی چون من که سیاست گریز و ناآشنا با آن بوده و هست بسیار مغتنم و ذی قیمت بود. تجربه ای که اساتید و دوستان بزرگوار و بسیار با تجربه ای در خلق آن حضور داشتند که بدون آنها چنین صحنه اتفاق آينده داری شکل نمیگرفت و من قدردان آن هستم...
و البته تشکر ویژه از آقا رضا تراب که بدون برادری او، این صحنه هیچ وقت یک معنای واقعی برای من پیدا نمیکرد. ☺️
____________
👇
🆔 @hamafzaii
____________
🆔 @social_theory
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#برایدیدن|
💠اصلاح مسئلهی پوشش مردم بدون اصلاح معماری شهری امکان پذیر نیست!
‼️سند محرمانهی ساواک دربارهی دستور آمریکا و انگلیس برای تغییر همزمان مدل معماری و پوشش زنان در ایران
برشے از جلسهی سوم درسگفتــار #رنسانسشهریدرایران
استاد #محمدمنانرئیسی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
بی دلیل نیست که از ابتدای شکل گیری حکمت عملی، فیلسوفان، #شهر را در کنار انسان، تنها موضوعات این علم قرار دادند و همه چیز را در بستر انسان و شهر می خواندند، نه #نظامات_بریده اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و... .
در نیم قرن اخیر، اشتباه کردیم که اصلاح جامعه را از دریچه «نظامات» اقتصادی و سیاسی و... میخواستیم. کسی که نتوانسته منظری کلان برای ایده اصلاحی خود پیدا کند، چطور میتواند نظامات بریده از دیگر نظامات، را مبنای #تصور یک #ایده_تحولی قرار دهد؟!
من به احیاء #ادبیات_شهر در افق علمی و سیاسی قم بسیار امید بسته ام و فتوحات علمی بزرگ برای علوم انسانیِ انقلاب اسلامی را از آن انتظار میکشم!
طبیعی است که ورود این چارچوب مفهومی به سیاست ورزی میدانی قم (که بزرگترین جامعه علمی اکنون شیعه است) برایم بسیار نویدبخش باشد و اگرچه در تحولات امروز یک گوشه کوچکی از این تحول بزرگ را پیش ببرد، اما در مجموع و در یک پازل بزرگ و کشدار در بستر زمان، نقش ارزشمندی را ایفا خواهد کرد.
از این ظرفیت نباید به سادگی گذشت...
🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقدامی برای حل مشکل مسکن فقط توسط یک #نماینده_مجلس در دو سال اخیر
♨️ این یک دقیقه دست شما را در توضیح اهمیت تک تک نمایندگان پر میکند!
❌ حتی یک نماینده میتواند مشکلات را کاهش دهد، چه رسد به ۲۹۰ نماینده!
دکتر مهدی عسگری که کار بزرگش درباره زمین، توسط همه جریان حزب اللهی داره دست به دست میشه و به عنوان مثال بزرگ موفقیت ازش یاد میشه، این دور با بی مهری از البرز کنار گذاشته شد و تنهایی داره در تهران تلاش میکنه که رای بیاره! فقط توی بعضی از لیست های کوچک پاجوش(😉) اسمش هست!
___________
دوستان تهرانی! مهدی عسگری فراموش نشه!
مهدی عسگری
از حوزه انتخابیه تهران
با کد ۶۱۷۲
____________
🆔 @social_theory
در پی متنی که از اینجانب درباره دفاع استاد میرباقری از یکی از کاندیداهای انتخابات این دوره قم منتشر شد چند نکته را متذکر می شوم:
1- استاد میرباقری همانطور که همیشه از مشورت دادن ابایی ندارند، قصدی هم برای دخالت ویژه در میدان رقابت انتخاباتی نیز نداشته و ندارند.
2- استاد میرباقری معتقدند بحمدلله در این دوره از انتخابات، تعداد قابل توجهی از نیروهای انقلابی، با گفتمانهای ارزنده و اندیشیده شده ای در انتخابات حضور دارند. اما نامزد مورد اشاره به یکی از شناخته شده ترین اندیشه های سالهای اخیر حوزه علمیه، یعنی ضرورت اصلاح شهرسازی و معماری توجه دارد و لذا به حمایت از این اندیشه آشنای امروز در حوزه تاکید شد.
3- استاد تاکید دارند که تاکید بر اهمیت این گفتمان نباید باعث تنگ شدن فضای رقابت، و نقد غیر منصفانه دیگر کاندیداهای گفتمان انقلاب باشد و یا شبهه تک رای به کاندیدای مذکور بشود. لذا سوء تفاهم های رخ داده به علت ضعف قلم اینجانب بوده و مسئولیت آن با بنده است و استاد، کوچکترین تعریضی به دیگر کاندیداها نداشتند.
حسین مهدیزاده
9 اسفند 1402
🆔 @social_theory
😳
ما با بچه های قصد همفکریم و همکار و همراه! اصلا این حرفها از کجا در میاد؟!!!
🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ فعلا با اختلاف، به عنوان بهترین استدلال برای حضور در پای صندوقهای رای، در صدر کلیپهای جهاد تبیین قرار دارد😂