eitaa logo
سلطان نصیر
2.8هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
422 ویدیو
245 فایل
موضوع کانال: ادیان و عرفان و اسطوره و علوم غریبه و خفیه و ماوراء و نجوم و دشمن شناسی با رویکرد آخرالزمانی و مسئله ظهور حضرت صاحب الامر عجل اللّه آدرس جیمیل ما : 👇 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Soltan313nasir@gmail.com کپی بدون ذکر منبع مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت های از فیلم هری پاتر 5 👆👆 که در آن موجوداتی شبیه موجودات دخانی را نشان می دهد . @soltannasir
@soltannasir (جغرافیای علوم غریبه در ایران 20) (استان همدان و علوم غریبه 4) نکته ای در باب موجودات دخانی : دوستان دشمن شناس و محقق در مورد مسائل آخرالزمان و ماورا , دخانی ها را همان جنیان می دانند . که این تفکر اشتباه است . جنیان خلقتشان از آتش است . و دخانی ها خلقتشان از دخان (دود ) همان آتش می باشد . پس دخانی ها موجوداتی جدای از جنیان هستند . اینکه چرا در قرآن اشاره مستقیم به خلقت این موجودات نشده , دلیلی بر نبودشان نیست . چنانچه اشاره مستقیم به خلقت بسیاری از موجودات دیگر نیز نشده است . توضیح بیشتر موکول به دروس آینده 😊 اما این که چرا فقیر از یک استاد منفی و سیاه کار تعریف نمودم چند دلیل دارد . دلیل اول : اگر دروس را از ابتدای کانال به یاد داشته باشید , ما دروس را پس از مقدمه با تاویل آیات و اشاراتی در باب حضرت سلطان نصیر , شروع نمودیم . و از مقام فرقان و قرآن برایتان سخن گفتیم . و سپس از قدرت باطنی ادیان و جنگ باطنی برایتان سخن گفتیم . دروس در ادامه همان روند است . سعی بر این است که به صورت اندک اندک نکاتی را که در ابتدا گفته شده , شواهد آن نکات آورده شود , قطعات پازل این معادله جنگ باطنی بین اسلام و جحودان ذره ذره در اختیار خوانندگان قرار داده شود . تا ماجرای جنگ باطنی و تقابلات را کامل تعریف نماییم . (اساتید سیاه کار در حیطه علوم غریبه جهان اسلام یکی از مسائلی بوده که در ابتدای دروس بدان اشاره شده و ماجرای ایشان به عنوان شاهدی بر آن دروس بوده است) دلیل دوم : از آنجایی که عده ای صحبت از علمای ما می نمایند و تصورشان بر این است که علمای ما که تربیت یافته حوزه ها هستند , همگی پاک و مقدس هستند و چون به مراحل بالا برسند , خطا نمی نمایند , ماجرای ایشان نمونه مناسبی است , از این که تربیت یافتگان حوزوی و مکتب بزرگانی چون حاج ملا آقا جان نیز خطا می نمایند و چگونه به بیراهه رفته اند , چنانچه ماجرای بلعم باعورا که صاحب اسم اعظم بوده و در قرآن و تورات و احادیث اسلامی بدان اشاره رفته خود دلیلی بر این مدعاست که انسان در هر لباسی و مقامی در معرض امتحان و خطر سقوط و تباهی است . دلیل سوم : فقیر از این جهت ایشان را می ستایم . زیرا در راه خویش (راه جادوی سیاه و باطل ) مرد است و بسیار زحمت کشیده است . ان شاالله ما شیعیان حضرت صاحب الامر (ع) در راه حق به مانند ایشان در راه باطل عمل نماییم و در راه خویش مرد باشیم . ایشان به مانند خیلی از دراویش و صوفیه میراث خوار پدر و اجداد خویش نبودند . که این فرومایگان را از اجداد خویش به ارث ببرند . ایشان به مانند بعضی بزرگان در این وادی که از کودکی وارث هستند و با این فرومایگان مرتبطند نیز نبودند . ایشان از صفر شروع نمودند . و تنها و مستقل پای در این وادی گذاشتن و موفق شدند . که به چنین مراتبی در حیطه امور منفی و سیاه برسند . اصولا در وادی تسخیر و مسخرات , که وادی قدرت است . چه بخش تسخیر روحانیات و چه تسخیر فرومایگان و چه مثبت و چه منفی آن , موفقیت بسیار سخت است . بخصوص اگر شخص مستقل باشد . زیرا اگر اساتید این وادی از وجود شخص مستعد آگاه شوند . سعی می نمایند که وی را در همان ابتدای امر نابود نمایند . یا اگر به مراحل میانی رسیده , و موفقیت هایی کسب کرده , سعی خواهند نمود که با گوش مالی دادن این شخص به وی درسی دهند که تا عمر دارد , فراموش ننماید . و دیگر گرد این وادی نگردد . خود ایشان به عنوان یک استاد منفی ده ها سالک مستعد را در این وادی نابود نموده اند . علت این نابودی ها توسط اساتید این وادی از جمله ایشان این است که شخصی قدرتمند دیگری به وادی آقایان اضافه نشود . و قدرت همواره در انحصار عده محدودی باشد . @soltannasir 🔥🌑🔥🌑🔥🌑🔥🌑🔥🌑🔥🌑🔥🌑
@soltannasir (جغرافیای علوم غریبه در ایران 21) ( پاسخ به یک سوال ) (ملا حسن کیست ?) در شهرستان آشخانه از توابع بجنورد در استان خراسان شمالی , روستایی وجود دارد به نام ملاحسن . این روستا سالهاست که شهرتی در نزد عام و خاص پیدا نموده است . شهرت روستا نه بدلیل جاذبه های گردشگری آن بلکه بدلیل وجود شخصی معروف به ملاحسن صوفی است که به عنوان دعانویس و آینه بین و جن گیر در نزد عوام معروف است . سابقه آشنایی فقیر با نام ایشان به سالها پیش باز می گردد . زمانی که یکی از دوستان فقیر که اهل این روستا بود اولین بار از ایشان به عنوان شخصی وارد در وادی جنیان تعریف نمود . و گفت ایشان از دوران کودکی با این موجودات به دنیا آمده اند . و البته ایشان نه ملا هستند😊 . و نه صوفی😊. و برای فقیر می گفت که چون در دوران کودکی به بیماری صعب العلاجی دچار شد , توسط ایشان (ملاحسن ) درمان شد. (فقیر منکر ماجرای شفای بیماری دوست خویش نیستم منتهی تخصص ملاحسن در وادی درمان و شفای بیماری نیست , تخصص ایشان در وادی تسخیر و مسخرات است ) و پدر وی با ملاحسن دوست صمیمی است . می گفت ملا حسن از مراجعه کنندگان خویش پول دریافت نمی نماید . امادو تن از پسران ملاحسن , که یکیشان معتاد است . از مراجعه کنندگان پدر خویش برای جلو انداختن نوبتشان پول های هنگفت دریافت می نمایند . (این نکته که چرا ملاحسن جلوی پسران خویش را نمی گیرد خود جای تامل دارد , ) می گفت : شخصی می گوید , چون ملاحسن در بعضی مسائل خطا نموده , حق تعالی , با بخشیدن چنین فرزندانی به وی , او را تنبیه نموده است . می گفت : اگر خواستی ملاحسن را ببینی پدر من دوست وی است , بگو تا بدون واسطه پسران شیاد وی , تو را نزد وی ببرم . {این نکته باید به جد مورد بررسی قرار بگیرد که چرا فرزندان بسیاری از اهل سلوک _نه فقط اهل ماورا و علوم غریبه_ به سلوک معنوی علاقه ندارند , و راه پدران خویش را دنبال نمی نمایند . بلکه در مواردی در مسیر کاملا مخالف پدران خویش سیر می نمایند } می گفت که ملاحسن مراجعه کنندگانی از سراسر کشور و حتی سایر کشورهای اسلامی نظیر عراق دارد . می گفت در بسیاری از موارد از طرف ارگان های امنینی کشور و آستان قدس و غیره به دنبال ملاحسن می فرستند . و گاه با هلیکوپتر نفر بر,(شینوک) وی را به تهران منتقل می نمایند . 😳 (این قضیه کاملا مورد تایید است نه تنها محلی ها بر آن صحه می گذارند , بلکه اساتید این وادی و بچه های امنیتی نیز 😊 از این ماجرا اطلاع دارند ) در محیط نت مطالبی در مورد ایشان هست که عده ای از مراجعه کنندگان که ظاهرا با پسران شیاد وی برخورد نموده اند . بر علیه ایشان نوشته اند . گستره شهرت ملاحسن , باعث شده که نه تنها پسران وی بلکه عده اندکی از مردم روستا دم و دستگاه کلاه برداری راه بیندازند . در بسیاری از موارد که ملا حسن یک ماه , توسط ارگان های مختلف برده می شود .تا در مسائل لازم کمک نماید . (در گذشته ایشان به طور متوسط سه الی چهار ماه در سال به طور منفصل , در روستا حضور نداشتند , زیرا توسط ارگان های مختلف احضار می شدند ) فرزندان وی ملای تقلبی(یکی از محلی ها) را به جای پدر خویش برجای می نشانند . تا به مشکلات مردم رسیدگی نماید . و آنان نیز برای جلو انداختن نوبت مردم , به مانند گذشته مردم بیچاره را سرکیسه می نمایند . 😊 نکته : ملاحسن هم اکنون بیش از 90 سال سن دارد . و تا آنجا که فقیر اطلاع دارم بیمار است و مراجعه کننده نمی پذیرد مگر در بعضی موارد خاص یا در بعضی زمان های خاص . ادامه دارد ..... @soltannasir 🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳
@soltannasir (جغرافیای علوم غریبه در ایران 22) (پاسخ به یک سوال ) (ملاحسن کیست 2?) ملامحمدصوفی(ملاحسن) فرزند ملاحسن صوفی است . نام روستای ملاحسن بدلیل نام پدر وی (ملاحسن بزرگ) بر روستا گذاشته شده است . وی اصالتا بر طبق شنیده ها از کوردهای تیره کرمانج خراسان می باشد . پدر وی نیز سابقا دستی در وادی تسخیر و مسخرات داشته , و ملامحمد (ملاحسن کنونی) از دوران طفولیت در این وادی وارث بوده است . و این فرومایگان را از کودکی مشاهده می نموده است . ملاحسن پس از فوت پدر خویش تعدادی از طوایف این فرومایگان را که تحت تسلط پدر وی بودند به ارث می برد . {این به ارث بردن بدین معنا نیست که ایشان زحمت نکشیده , ایشان هم سلوک کرده و پله پله منازل سلوک در وادی تسخیر و مسخرات را طی نموده , و با نشستن اربعینات تحت نظر پدر خویش و با مراوداتی که پدر وی با سران این فرومایگان انجام داده , عهد و پیمان های تسخیری پدر وی منتقل به فرزند وی محمد (ملاحسن کنونی ) شده است } اما جناب ملامحمد (ملاحسن ) در وادی تسخیر و مسخرات , در بخش تسخیر و تربیت دیو نفر اول کشور و شاید جهان اسلام باشد . ایشان حدود 34 فامیل و طایفه دیو را مسخر خویش دارند . البته این بدان معنا نیست که ایشان جن مسخر ندارند , فامیل هایی از جنیان شیعه و گروهی از شیاطین جنی نیز مسخر ایشان هستند . علاوه براین ایشان موکل نیز در اختیار دارند . دست آوردهای ایشان در این وادی به آنچه که از پدر وی به او ارث رسیده , محدود نمی شود . ایشان با زحمت و ریاضت در این وادی , بر داشته های پدری خویش افزودند . ایشان تا آنجا که فقیر اطلاع دارم (از اساتید خویش شنیده ام ) پس از فوت پدر خویش برای تکمیل بخش هایی از علوم به نقاط مختلف کشور عزیزمان ایران و کشورهایی نظیر عراق و سوریه و لبنان و ... سفر نمودند . و پس از ملاقات با اساتید مختلف و رفع مشکلات خویش در این وادی و تکمیل نمودن بعضی علوم , به زادگاه خویش بازگشتند . سال ها پیش هنگامی که از یکی از اساتید فقیر ,که اکنون به رحمت خدا رفته اند . در مورد ملاحسن پرسیده شد ایشان گفتند : چون برای اجازه گرفتن در امری (احتمالا اجازه ای مربوط به وادی تسخیر و مسخرات فرومایگان ) به نزد ایشان رفتم . از ایشان دستخط اجازه را گرفتم , چون به محل زندگی خویش باز گشتم , هنگام نماز مغرب , زمانی که در رکوع نماز بودم , مشاهده نمودم که تعداد زیادی از جنیان , در محل حضور دارند .پس از پایان نماز متوجه شدم که اینان به حرمت دستخط ملاحسن در محل حضور پیدا نموده اند . علی ای حال ملامحمد صوفی آشخانه ای معروف به ملاحسن , در وادی تسخیر و مسخرات استاد هستند , البته فقیر استاد همدانی که از وی نام نبردم , را از ایشان متبحر تر می دانم , زیرا وی وارث نبود , و در تمام بخش ها زیر و بم مسائل و مشکلات و موانعی که ممکن است برای یک سالک در این وادی پیش بیاید را لمس نموده است . ملاحسن در دوران زندگی خویش شاگردانی داشته است , اما وی نیز به مانند بسیاری از اساتید بزرگ این وادی, استاد قابلی در تربیت شاگرد نبوده است . و تا آنجا که فقیر اطلاع دارم هیچ کدام از شاگردان و فرزندان و نوادگان وی , وارث وی نخواهند بود . رنگ وجودی ملاحسن در این وادی خاکستری می باشد . بنابراین وی نه کاملا مثبت است و نه کاملا منفی می باشد . @soltannasir 🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫
@soltannasir (جغرافیای علوم غریبه در ایران 23) (استان همدان و علوم غریبه 5) در مورد پراکندگی اساتید علوم غریبه در،شهرهای استان همدان باید بگویم که این چهار استاد حوزه استقرارشان اینگونه می باشد : 1: شهر همدان و توابع آن و شهرهای نزدیک به آن نظیر صالح آباد و بهار و لالجین و جورقان . در بخش سیمینه رود شهر همدان دهستانی وجود دارد به نام چهاربلوک , که در آن روستایی کوچک وجود دارد به نام دیوجین , یعنی محل حضور و زندگی دیو 😊 2: کبودرآهنگ و توابع و شهرهای اطراف آن نظیر شیرین سو و گل تپه 3: رزن و توابع و شهرهای اطراف آن نظیر شهر دمق و قروه درجزین 4: منطقه جنوب غرب استان همدان شامل شهرهای اسدآباد وشهرهای فیروزان و برزول که خود از توابع شهرستان نهاوند هستند ولی در جغرافیای این حیطه می گنجند . نکته 1: این حوزه استقرار بیشتر با قلمرو تسخیر بر اساس جغرافیای استان همدان تقسیم شده است . نکته2 : در اساتید علوم غریبه استان همدان , تبحر در وادی تسخیر و مسخرات بر وادی علمی علوم غریبه چربش و برتری دارد . نکته 3: در مورد جغرافیای استان همدان نکاتی وجود دارد که چون نیاز به تکمیل دارد . فقیر از نقل آن خودداری می نمایم . ان شاالله پس از تکمیل در آینده در مورد آن صحبت خواهیم نمود . @soltannasir 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
@sotannasir (جغرافیای علوم غریبه در ایران24) (پاسخ به چند سوال ) 1: در مورد دکتر گاورسی توضیح دهید ? پاسخ : فقیر در مورد ایشان اطلاعات زیادی ندارم. ایشان ساکن شهرستان بجستان از توابع شهرستان گناباد,(حدود 80 کیلومتری غرب گناباد) در استان خراسان رضوی هستند . سال ها پیش پس از حادثه ای که برای ایشان پیش می آید . پس از مدتی بیهوش شدن , ادعا می کنند که جنیان با وی ارتباط بر قرار نموده اند . (ایشان در این ادعای خویش صادق هستند) پس از این تاریخ افرادی به ایشان مراجعه می نمایند . در موارد مختلفی به مردم کمک می نمایند علی الخصوص , یافتن اشیاء گمشده , که در این موارد جنیان به ایشان اطلاع می دهند . همچنین افرادی که دچار بیماری هستند نیز چون به ایشان مراجعه نمایند , نسخه هایی گیاهی توسط این فرومایگان به جناب گاورسی داده می شود, و ایشان به مراجعه کنندگان نسخه ها را می دهند . این نسخه ها عموما درست می باشد . منتهی نباید از این نسخه ها انتظار معجزه داشت . و این نسخه ها فقط می تواند به بهبود بیماری کمک نماید . (گاه نسخه ها همراه با دستورات ذکری نیز می باشد . ) اما نکته مهم در مورد جناب گاورسی که خوانندگان باید بدانند . این است که ایشان در هیچ کدام از بخش های این علوم استاد نمی باشند . (مقایسه ایشان با بزرگان علوم غریبه بسیار اشتباه است . ) همانگونه که مجذوبین در راه عرفان که ناگهان دولت جذبه بر آنان فرود می آید . شایستگی اقتدا را ندارند . و نمی توانند استاد باشند , زیرا مراحل را پله به پله نگذرانده اند . جناب گاورسی نیز مراحل سلوک در وادی تسخیر و مسخرات را طی نمموده اند . بنابراین استاد نیستند . ممکن است شخصی در مورد نسخه تسخیر از ایشان سوال نماید . و این فرومایگان نسخه درستی را توسط جناب گاورسی به شخص بدهند . اما ایشان خود توان هدایت شاگرد را در حین انجام نسخه ندارند . ایشان در قسمت علمی علوم غریبه نیز استاد نیستند . سوال 2: در مورد برادر جناب ملامحمد (ملاحسن ) سوال شده بود ? پاسخ : برادر ایشان در این وادی حرف چندانی برای گفتن ندارند و قابل مقایسه با ملاحسن نمی باشند . و منشأ اختلافات بیهوده است . برادر ایشان مدعی وارثتی از پدر خویش هستند که ربطی به ایشان ندارد . لباس جانشینی ملاحسن صوفی برای برادر ملامحمد (ملاحسن کنونی) گشاد است . و به تن ایشان راست نمی آید . سوال 3 : در مورد پوست تخت جناب ملاحسن سوال شده بود , که ایشان قدرتشان را از این پوست می گیرند ? پاسخ : کسانی که ایشان را دیده اند می دانند, که ملا در بیرون و مزرعه خویش و در سفر و حضر , توان پاسخ گویی و حل مشکلات را داشته اند . اما اصولا پوست نشینی در تصوف یک مقام است و بسیاری از شیوخ صوفی از سلاسل مختلف بر روی پوست جلوس می نمایند . (نظیر خاکسار و نعمت اللهیه در ایران که البته در نعمت اللهیه این سنت تقریبا در حال فراموش شدن است و مولویه و بکتاشیه در ترکیه ) منتهی تا آنجا که فقیر اطلاع دارم و بررسی نموده ام . در هیچ کدام از سلاسل صوفیه در مورد پوست و اسرار پوست نشینی , پوست تخت و انواع پوست و غیره به اندازه خاکساران جلالی در رسایل خطی خویش مطلب ندارند . البته در رسائل خطی آیین یارسان(اهل حق) نیزدر مورد اسرار پوست نشینی مطلب زیادی وجود دارد . (فقیر حدس می زنم که بکتاشی ها نیز در رسایل خطی خویش در باب پوست نشینی مطالبی داشته باشند , که نیاز به بررسی دارد ) اجمالا بگویم در خاکسار و اهل حق و حتی بکتاشیه پوست تخت داشتن و پوست نشینی با وادی این فرومایگان علی الخصوص وادی دیو ها بی ارتباط نیست . بنابراین پوست جناب ملامحمد (ملاحسن ) نیز پوست معمولی نیست 😊 @soltannasir 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
@soltannasir (پیام بازرگانی 😊 ) (پاسخ به یک سوال ) سوال : در چند وقت اخیر بسیاری از عزیزانی که با فقیر در ارتباط می باشند . دچار سر درد شده اند و از علت آن پرسیده اند ? پاسخ : بدرستی مشخص نیست که از چه زمانی ! اما این را می دانیم که از سال 2000 به بعد هر ساله در هنگام انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به شکل تقریبا هماهنگ مراسم های جادوی سیاه و آیینی توسط همه انجمن های مخفی برگزار می شود (بخش جادویی لژهای فراماسونری و معابد ایلومیناتی و انجمن جمجمه و ست و بوهومن و ...) با توجه به این که مراسم انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در اولین سه شنبه پس از نخستین دوشنبه ماه نوامبر برگزار می شود . و طبق قاعده روز انتخابات همواره در ایالات متحده سه شنبه می باشد . انجمن های مخفی از شب شبات یک هفته قبل از تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شروع به برگزاری مراسم های سنگین جادوی سیاه می نمایند . و دقیقا در شب سه شنبه که قرار است . انتخابات برگزار شود . یازدهمین11 شب مراسم های خویش را برگزار می نمایند . و سپس با یک شب وقفه در آمریکا و اسراییل شب پنج شنبه و شب جمعه و شب شنبه این مراسم ها رو پیگیری می نمایند . تا با سه روز اضافه نمودن به عدد یازده 11 به کد عددی 14 دست یابند . که معادل ابجدی نام داوید به زبان عبری می باشد . דוד 4+6+4=14 در سایر مناطق خاورمیانه بی وقفه این مراسم ها را ادامه می دهند . تا به کد عددی پانزده برسند . که معادل عددی ابجد نام داود (4+1+6+4=15)به عربی است . (نام موعود جحودان , داود است که همان دجال احادیث اسلامی در آخرالزمان است ) در سال 2000 هنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که جورج دبلیو بوش به ریاست جمهوری رسید . حجم مراسم ها آن قدر زیاد بود که به رصد کامل بزرگان جهان اسلام درآمد . در سال 2004 هنگامی که جورج دبلیو بوش برای دومین بار به ریاست جمهوری رسید , حجم مراسم ها اندکی کاهش یافت . و سپس شاهد این کاهش با شیب بسیار زیادی در سال 2008 بودیم که در این دوره باراک اوباما رییس جمهور شد . در سال 2012 هنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مراسم ها بسیار افزایش یافت .منتهی حجم و نیروی مراسم ها کمتر از سال 2000 به نظر می رسید .(در حالی که شاید در باطن امر اینگونه نبود . و علتی که نیروی مراسم های سال 2000 قوی تر به نظر می رسید در این بود که بطور ناگهانی حجم نیرو را بسیار بسیار بالا بردند . تا جهان و جهانیان را با اهداف شوم خویش برای قرن 21 هماهنگ نمایند . به واقع با این حجم مراسم ها اهداف برنامه ریزی شده آنان موفق تر در عالم ظاهر اجرا شود . ) اما آنچه امسال شاهد آن بودیم بسیار عجیب بود . ما با بیشترین و قوی ترین حجم مراسم های جادوی سیاه و آیینی تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روبرو شدیم . بیشترین حجم مراسم ها در خاک ایالات متحده آمریکا و سپس منطقه خاورمیانه بود . و پس از آن👈روسیه 👉 و انگلستان و فرانسه در رتبه های بعدی قرار داشتند . اما تاثیر مراسم ها بر افراد جامعه : 1:سردرد های بی علت 2: درد و سوزش در ناحیه قلب 3: افزایش حس افسردگی 4: افزایش حس مرگ و خودکشی 5: افزایش حس و میل به گناه 6: خواب آلودگی های بی علت 7: عصبانیت های بی مورد و خشم 8: افزایش شهوت اگر شما نیز هر کدام از حالات نام برده شده را در بازه زمانی گفته شده در خود یا اطرافیان خویش مشاهده نمودید . بدانید که ناشی از تاثیر این مراسم ها بوده است . نکته : با حجم انبوه این مراسم ها و پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات , باید مشاهده نمود . که این بار انجمن های مخفی چه نقشه های شومی برای منطقه خاورمیانه دارند . زیرا بیشترین حجم نیروی منفی و سیاه در منطقه خاورمیانه آزاد شد . @soltannasir 🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸
@soltannasir (پیام بازرگانی 2😊) (پاسخ به ادامه سوالات ) سوال : این مراسم ها در چه نقاطی برگزار شده ? پاسخ : در کشور عزیزمان ایران تقریبا در تمامی مراکز استان ها , این مراسم ها برگزار می شود . منتهی در شهرهای بزرگی چون تهران و کرج و مشهد و اصفهان و شیراز , بدلیل وجود پایگاه های بیشتر و فعالیت بیشتر انجمن های مخفی , حجم و قدرت مراسم ها بیشتر و ملموس تر می باشد . در کشور ترکیه : استانبول و آنکارا و ازمیر و آنتالیا و مرسین , انطاکیه در کشور امارات متحده : دوبی و ابوظبی در کشور عربستان : ریاض و جده در کشور عراق : بغداد و حله و اربیل در کشور افغانستان : هرات و کابل در کشور آذرباییجان : باکو در کشور ارمنستان :یروان در کشور پاکستان : کراچی و اسلام آباد سوال 2: مراسم ها بر چه کسانی بیشترین تاثیر را می گذارد ? پاسخ : مراسم ها برای اهل سلوک که در اثر ذکر و مراقبه و ... آگاهی شان به کالبدهای ظریف انرژیایی وجودشان (اتری و اختری )منتقل شده , به نسبت افراد عادی جامعه بیشتر قابل لمس است . بطور خاص هر شخصی که قدرت دریافت کنندگی و پذیرندگی روحی بیشتری داشته باشد . این تاثیرات را بیشتر دریافت می نماید . بانوان بیش از آقایان این تاثیرات را دریافت می نمایند . زیرا پذیرندگی شان به طور عموم از نظر روحی بیش از آقایان است . نوزادان و اطفال زیر پنج سال نیز تاثیرات بیشتری دریافت می نمایند . سوال 3: مراسم ها به چه منظور انجام می شود ? پاسخ : مراسم ها به طور عمومی برای افزایش ظلمت و تاریکی و گناه انجام می شود . بیشترین حجم مراسم ها در خاورمیانه انجام می شود تا تاریکی و گناه و شهوات را در این منطقه افزایش دهند . اما مراسم های جادوی انجمن های مخفی در هنگام انتخابات ریاست جمهوری به طور خاص برای کمک به زمینه سازی اهدافشان در منطقه انجام می شود . و از این حجم انبوه مراسم ها می توان این انتظار را داشت که در بعد فیظیکی , ما شاهد افزایش تنش و جنگ و کشتار و خونریزی در منطقه خاورمیانه باشیم ! @soltannasir 🌪🌪🌪🌪🌪🌪🌪🌪🌪🌪🌪🌪🌪🌪🌪
@soltannasir (پیام بازرگانی 3) (پاسخ به ادامه سوالات ) سوال : زمان برگزاری مراسم های جادوی سیاه در انجمن های مخفی چه وقت می باشد ? پاسخ : مراسم های هفتگی با تقویم کشورها و تعطیلی ها تطابق دارد در غرب (اروپا و آمریکا) و آن دسته از کشور های جهان که شنبه و یکشنبه را تعطیل رسمی هستند مراسم ها هر هفته شب شبات (شنبه) و شب یک شنبه برگزار می شود . در منطقه خاورمیانه و آن دسته از کشورهایی نظیر کشور عزیزمان ایران که جمعه ها تعطیل می باشد, مراسم ها هر هفته شب جمعه و شب شبات (شنبه ) برگزار می شود . بنابراین شب شبات (شنبه ) مهم ترین زمان برگزاری هماهنگ مراسم های جادوی انجمن های مخفی می باشد . مراسم های خاص جادوی سیاه و آیینی باستانی انجمن های مخفی , برای افزایش میزان تاریکی و ظلمت , سالی دو بار به طور هماهنگ در جهان برگزار می شود . تاریخ اول : هم زمان با عید حنوکا از اعیاد یهودیان است , که معمولا در اواخر آذر ماه و یا اوایل دی ماه شروع می شود . و حدود نه9 شب و هشت روز به طول می انجامد. مراسم ها معمولا با ایام کریسمس هم زمان می شود . در این مراسم ها قربانی انسانی نیز انجام می شود . .زمان دوم مراسم ها : هم زمان با عید پوریم(پوریم عید کشتار ایرانیان به دست یهودیان بنا بر اعتقاد یهودیان است ) از اعیاد یهودیان می باشد . و تاریخ آن معمولا بر اساس گاه شماری عبرانی در اسفند ماه می باشد . مراسم ها از شب مراسم تحنیت استر شب 11 آدار (אדר) تا شب روز پس از شوشان پوریم به مدت شش 6شب و پنج 5 روز برگزار می شود . مراسم های اصلی جادوی سیاه انجمن های مخفی بر اساس تقویم در این دو زمان برگزار می شود . این مراسم ها فقط به منظور افزایش ظلمت و گناه و حس نفرت و کینه و شهوت و حسد و حرص و ...وتاریکی در جهان برگزار می شود . سایر مراسم ها به منظور اهداف خاص نظیر باز کردن دروازه های ورود و بازگشت خدایان باستانی به روی زمین برگزار می شود . بنا به اینکه خدای باستانی مورد نظر با کدام یک از کواکب نسبت دارد . نیاز به محاسبات پیچیده نجومی و جغرافیایی دارد . که زمان دقیق نجومی برای انجام مراسم و بهترین مکان را برای بازگشت وی باز نمایند . (مکان باز گشت اینان باید از جمله عوالم موازی باشد که با کوکب مربوط به خدای باستانی مورد نظر بر روی زمین مرتبط است و از آن دریچه بتوان به ابعاد دیگر کوکب (کره )مربوطه سفر نمود . ) این مراسم ها باید در زمان های خاص نجومی در طی چندین سال انجام شود تا دروازه ورودی باز شود . و خدایان باستانی بتوانند از کرات محل سکونت خویش بار دیگر از این ابعاد به زمین باز گردند . بنا به نوع کوکب (کره ) و میزان بسته بودن دروازه ورودی , تعداد مراسم ها متفاوت خواهد بود . نکته : خدایان باستانی جن نیستند و در ابعاد دیگر کرات منظومه شمسی زندگی می نمایند , نه بعد مادی ملموس برای ما . خدایان باستانی نظیر ایشتار و مردوخ و شیوا و ویشنو و.... دارای تکلونوژی های پیشرفته نیستند و نباید آنان را با موجودات فضایی صاحب بشقاب پرنده , اشتباه گرفت . نکته 2: مراسم باز نمودن دروازه های ورودی نیز با قربانی انسانی همراه می باشد . @soltannasir 🌝🌛🌜🌞🌙⭐️🌟💫🌚🌔🌓🌒🌑🌘🌗🌖✨☀️💥🔥⚡️
@soltannasir (پیام بازرگانی 4) (پاسخ به یک سوال ) سوال : در مورد تاثیر ماه در شرایط فعلی سوال شده بود ? پاسخ : شرایط فعلی ماه , شرایط مناسبی نیست , این پدیده نزدیکی ماه 68 سال پیش در تاریخ 26 ژانویه 1948 اتفاق افتاد . و در 14 مه سال 1948 رژیم صهیونیستی پا بر عرصه وجود گذاشت . از میان کواکب , شمس و قمر مسخر اسلام و مسلمین می باشند . منتهی کوکب قمر را با نابودی های گسترده در عالم ارتباطی معنا دار است . فقط کافی است به سوره قمر در قرآن عزیز و حکیم نگاه شود . در آیات این سوره از نابودی و عذاب تمدن های پیشین نظیر قوم نوح و عاد و ثمود و قوم لوط و فرعونیان سخن رفته است . هر چقدر که به شروع دوره آخرالزمان نزدیک تر شویم تاثیرات افلاک علی الخصوص فلک قمر جهان را بیشتر به سمت نابودی های گسترده خواهد برد . امشب هم آن دسته از انجمن های مخفی که جز پرستندگان خدایان مختلف ماه می باشند . مراسم های خاص پرستش و پیشکشی و قربانی حیوانی و انسانی به درگاه این خدایان فرومایه دارند . خدایانی نظیر سین بابلی و تحوت مصری و سلنه یونانی و لونا رومی و ... چنانچه امشب هم گروهی از جماعت صابئین ایران و عراق که وارثین دانش باستانی ارتباط با خدای سین بابلی هستند در نزدیکی شهر باستانی اور در کشور عراق که زیگورات معروف این خدای قرار دارد , همراه با عده ای از جحودان , که صابئین دست دوستی آنان را پذیرفته اند . مراسم های خاص پرستش برای این خدای فرومایه انجام می دهند . نکته : زیگورات اور در ابتدا متعلق به خدای ننای سومری بود که او نیز خدای ماه بود . بعدها در دوران حکومت بابل این زیگورات محل پرستش خدای سین شد . @soltannasir 🌝🌝🌝🌝🌝🌝🌝🌝🌝🌝🌝🌝🌝
تصویر زیگورات شهر اور در عراق که محل پرستش خدای ننای سومری و سین بابلی بوده است .
@soltannasir (جغرافیای علوم غریبه در ایران 25) (در اهمیت علم جغرافیا و البلدان) پیش از شروع مبحث جغرافیای علوم غریبه فقیر تصمیم گرفتم , در باب اهمیت علم جغرافیا اندکی بنویسم . ابتدا معنی واژه جعرافیا: 👇👇👇👇👇 واژه اوستایی «گئوش » به معنای جهان مادی می باشد . این واژه نخست با حذف شدن واکه «ش» به صورت گئو تغییر شکل داده و سپس به. صورت گیتی در پارسی در آمده است . این واژه در زبان یونانی کهن به ژئو دگردیس شده است . و سپس واژه ژئو گرافی را ساخته و این واژه در دوران اسلامی با ترجمه متون یونانی به زبان عربی به صورت جغرافی در آمده است . (قابل توجه علمایی که می گویند جغرافیا صورت عربی شده واژه یونانی است . در حالی که ریشه کهن تر این واژه , اوستایی می باشد ) حال خواننده گرامی دریابد که واژه ژوپیتر , برخلاف آنچه که در نزد عامه نقل است . یعنی این روایت که 👇👇👇👇👇👇👇 { نام ژوپیتر از ریشه هندواروپاییdyeu-peter است که بخش نخست آن dyeu هم ریشه با دیو در فارسی و به معنی ایزد است و بخش دوم peter هم ریشه و هم‌معنی با پدر در فارسی است. بر این پایه، ژوپیتر (دیوپدر) به معنای پدر ایزدی و پدر آسمانی است . } ژوپیتر آشکارا از ترکیب دو واژه , ژئو + پیتر ایجاد شده است . و ژئو به معنای زمین و جهان مادی می باشد . پس ژوپیتر به معنای , پدر زمین می باشد . زیرا گذشتگان را اعتقاد بر این بوده که خدای کره مشتری در خلقت زمین نقش دارد . همچنین واژه زئوس یونانی نیز برخلاف آنکه عده ای آن را از ریشه واژه یونانی dios به معنای درخشان می دانند . همان صورت بخش اول ژئوپیتر , یعنی ژئو را در خود حفظ نموده است . و در علم زبان شناسی واک های «ژ» و «ز » به یکدیگر تبدیل می شوند . (در علم جفر و حروف نیز معمولا ژ را به ز تبدیل می نمایند ) بنابراین زئوس نیز از ریشه ژئو(گیتی) بوده و مردمان باستان , زئوس را خدای آفریننده گیتی می دانستند . و این روایت خلقت جهان مادی توسط مشتری, ریشه در ایران باستان دارد , چونکه یکی از نام های مشتری در ایران باستان , هرمز یا اورمزد بوده است . و اهورامزدا آفریننده گیتی با کره مشتری مرتبط بوده است . 😊 واژه اسپاش نیز در زبان پهلوی به معنای فضا می باشد . که در زبان انگلیسی به صورت اسپیس space در آمده است . نکته1 : دقت در فقرات بالا نشان می دهد که اسطوره های ملل کم و بیش به یکدیگر شبیه می باشند . نکته 2: دقت در این روایت نشان می دهد , که با وجود متون اندکی که به زبان اوستایی و پهلوی وجود دارد . اما از طریق علم زبان شناسی می توان پی برد که چگونه ,فرهنگ یونانی و رومی (کل فرهنگ غرب در دنیای باستان )نیز متاثر از ایران باستان بوده است . نکته 3: دقت در این روایت نشان می دهد که در نزد پیشینیان از گذشته های دور , زمین و آسمان را با یکدیگر پیوندی ناگسستنی بوده است . @soltannasir 🌎🌍🌏🌕🌚🌔🌓🌒🌑🌘🌗🌖🌛🌛🌜🌞🌙⭐️🌟💫✨☀️🌤⛅️🌥🌦
کانال ما را به دوستانتان معرفی کنید در باب علوم غریبه فرازمینی ها ماسون ها انجمن های مخفی ، ایلومیناتی ها ، عرفان اسلامی ، تطبیق ادیان و تمامی مباحثی که برای شناخت آخرالزمان لازم است @Soltannasir
@soltannasir (جغرافیای علوم غریبه در ایران 26) (در اهمیت علم جفرافیا و البلدان 2) پیشتر گفته شد که معبد سین خدای ماه در شهر باستانی اور در کشور عراق بوده است . و پیشتر این معبد متعلق به خدای ننا (ماه )در تمدن سومریان بوده است . فارغ از اینکه آیا ننای سومری با سین بابلی یکی هست یا خیر ! ساخته شدن معبد سین در جغرافیای خاص , ما را به این نتیجه می رساند . که محل مذکور , شرایطی داشته است که خدای سین توانایی ارتباط برقرار نمودن با کاهنین خویش را در زیگورات مربوطه داشته است . یعنی در محل مربوطه به طور خاص منطقه کوچکی شاید به ابعاد ده متر مربع (کمتر یا بیشتر ) وجود دارد که به بعدی دیگر در کره ماه راه دارد . و خدای سین از طریق این فضا در زمانی اندک در اثر پرستش کاهنین خویش بر آنان متجلی می شده است . و به آنان خطی مشی و دستورات لازم را می داده است . و کاهنین دستورات و پیغام های سین را به گوش پادشاه وقت می رساندند . این روایت و نگرش دقیقا برعکس آنچه است که بسیاری از اهل علم در مورد پیشینیان فکر می نمایند . که گذشتگان مردمانی بدوی و نادان بوده اند که بدون علتی خاص تصمیم گرفته اند که خدای ننا رابپرستند . و برای وی در محلی زیگورات احداث نمایند . در حالی که پرستندگان این خدایان فرومایه در انجمن های مخفی به خوبی می دانند که , در دنیای باستان معابد خدایان عمدتا با راهنمایی های خود این خدایان فرومایه ساخته شده است . و این فرومایگان بر اشخاص واسطه (کاهن و کاهنه های خویش ) وارد می شدند و محل ساخت معبد خویش را مشخص می نمایند . عزیزان شیعه داستان ساخته شدن مسجد جمکران را بخاطر بیاورند !!! که چگونه حضرت صاحب الامر (ع) محل ساخته شدن مسجد مقدس جمکران را مشخص می نمایند ! برای ساخت مسجد مقدس جمکران بزی خاص انتخاب می شود و قربانی می شود ! اگر خاک مسجد مقدس جمکران خاکی خاص و مقدس باشد که اینگونه است , و محلی خاص برای ارتباط معنوی شیعیان با حضرتش و بنا به شنیده ها در اطراف این مسجد عوالمی موجود است که اولیای الله شیعه مذهب , گاه گداری در این عوالم با یکدیگر جلسه دارند . که در بعضی موارد خاص ممکن است با حضور حضرتش همراه شود . و ماجرای ساخته شدن معابد خدایان باستانی نیز کم و بیش اینگونه است , منتهی معابد خدایان باستانی به کرات محل سکونت آنان راه دارد . و عوالم مسجد مقدس جمکران , احتمالا به محل زندگی حضرتش !!! نکته : دوستان ماسونی علی رغم تبلیغات بر علیه مسجد مقدس جمکران بخوبی از وجود این عوالم اطلاع دارند . و هر هفته در این مسجد و اطراف آن حضور پیدا می نمایند . 😊 @soltannasir 🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎
@soltannasir (جغرافیای علوم غریبه در ایران 27) (در اهمیت علم جغرافیا و البلدان 3) داستان چگونگی ساخته شدن مسجد جمکران 👇👇👇👇👇👇👇👇 { شیخ صدوق در کتاب ‌«مونس الحزین فی معرفه الحق و الیقین» و در روایت مشهوری که به‌نظر می‌آید تنها سند موجود و معتبر برای ساخت این مسجد باشد، آورده است: «شیخ حسن‌بن مثله جمکرانی گوید: من شب سه شنبه، ۱۷ ماه مبارک رمضان سال ۳۷۳ ق در خانه خود خوابیده بودم که ناگاه جماعتی از مردم به در خانه من آمدند و مرا از خواب بیدار کردند و گفتند: برخیز و مولای خود، مهدی(ع) را اجابت کن که تو را طلب کرده است. آنها مرا به محلی که اکنون مسجد جمکران است آوردند، چون نیک نگاه کردم، تختی دیدم که فرشی نیکو بر آن تخت گسترده شده، جوانی 30 ساله بر آن تخت تکیه بر بالش کرده و پیرمردی هم نزد او نشسته است، آن پیر، خضر نبی(ع) بود که مرا امر به نشستن کرد، حضرت مهدی(عج) مرا به نام خودم خواند و فرمود: برو به حسن مسلم (که در این زمین کشاورزی می‌کند) بگو، این زمین شریفی است و حق‌تعالی آن را از زمین‌های دیگر برگزیده است و دیگر نباید در آن کشاورزی کند. عرض کردم: یا سیدی و مولای! لازم است که من دلیل و نشانه‌ای داشته باشم و‌گرنه مردم حرف مرا قبول نمی‌کنند. امام فرمود: تو برو و آن رسالت را انجام بده، ما نشانه‌هایی برای آن قرار می‌دهیم، و همچنین نزد سید ابوالحسن‌الرضا (یکی از علمای قم ) برو و به او بگو حسن‌بن مسلم را احضار کند و سود چند ساله را که از زمین به دست آورده است، وصول کند و با آن پول در این زمین مسجدی بنا کند. به مردم بگو به این مکان رغبت کنند و آن‌را عزیز دارند و چهار رکعت نماز در آن گذارند.  آنگاه امام(عج) فرمودند: هر که این دو رکعت نماز را در این مکان (مسجد جمکران) بخواند مانند آن است که دو رکعت نماز در کعبه خوانده باشد. چون به راه افتادم، چند قدمی هنوز نرفته بودم که دوباره مرا باز خواندند و فرمودند: بزی در گله جعفر کاشانی است، آن‌را خریداری کن و بدین مکان بیاور و آن‌را بکش و بین بیماران انفاق کن، هر بیمار و مریضی که از گوشت آن بخورد، حق‌تعالی او را شفا دهد.  حسن‌بن مثله جمکرانی می‌گوید: من به خانه بازگشتم و تمام شب را در اندیشه بودم، تا اینکه نماز صبح را خوانده و به سراغ «علی المنذر» رفتم و ماجرای شب گذشته را برای او نقل کردم و با او به همان مکان شب گذشته رفتیم، و در آنجا زنجیرهایی را دیدیم که طبق فرموده امام علیه‌السلام، حدود بنای مسجد را نشان می‌داد. سپس به قم نزد سید ابوالحسن رضا رفتیم و چون به در خانه او رسیدیم، خادم او گفت: آیا تو از جمکران هستی؟ به او گفتم: بلی! خادم گفت: سید از سحر در انتظار توست. آنگاه به درون خانه رفتیم و سید مرا گرامی داشت و گفت: ای حسن‌بن مثله! من در خواب بودم که شخصی به من گفت: حسن‌بن مثله، از جمکران نزد تو می‌آید، هر چه او گوید، تصدیق کن و به قول او اعتماد نما، که سخن او سخن ماست و قول او را رد نکن. از هنگام بیدار شدن تا این ساعت منتظر تو بودم، آنگاه من ماجرای شب گذشته را برای وی تعریف کردم، سید بلافاصله فرمود تا اسب‌ها را زین نهادند و بیرون آوردند و سوار شدیم، چون به نزدیک روستای جمکران رسیدیم، گله جعفر کاشانی را دیدیم، آن بز از پس همه گوسفندان می‌آمد، چون به میان گله رفتم، همین‌که بز مرا دید به طرف من دوید، جعفر سوگند یاد کرد که این بز در گله من نبوده و تاکنون آنرا ندیده بودم، به هر حال آن بز را به محل مسجد آورده و آن را ذبح کرده و هر بیماری که گوشت آن‌را تناول کرد، با عنایت خداوند تبارک و تعالی و حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه شفا یافت. ابوالحسن رضا، حسن مسلم را احضار کرده و منافع زمین را از او گرفت و مسجد جمکران را بنا کرد و آن را با چوب پوشانید. سپس زنجیرها و میخ‌ها را با خود به قم برد و در خانه خود گذاشت، هر بیمار و دردمندی که خود را به آن زنجیرها می‌مالید، خدای‌تعالی او را شفای عاجل[سریع] می‌فرمود، پس از فوت سید ابوالحسن، آن زنجیرها ناپدید شد و دیگر کسی آنها را ندید .} (ع) (ع) @soltannasir
تصویر مسجد مقدس جمکران
@soltannasir (جغرافیای علوم غریبه در ایران 28) (در اهمیت علم جغرافیا و البلدان 5) (تمدن باستانی قم ) چون از چگونگی دستور ساخت مسجد مقدس جمکران در محوطه ای خاص به امر حضرت صاحب الامر (ع) سخن گفته شد . فقیر بد ندیدم که مقاله تمدن باستانی قم در حیطه تپه درویش قلی در نزدیک جمکران را برایتان به اشتراک بگذارم . زیرا بسیاری از زیارت کنندگان جمکران از وجود این تمدن باستانی در نزدیکی محوطه جمکران اطلاعی ندارند قم - منبع خبرگزاری مهر:👇👇👇👇👇👇 {شاید در نگاه اول شهر مقدس قم تنها یک شهر زیارتی تصور شود ، اما در حقیقت این شهر مذهبی سبقه تاریخی دارد و کاوش‌های انجام شده در این شهر نشان از تمدن و قدمت سکونت هفت هزار ساله دارد. به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهترین دلایل اثبات این مدعا کاوش‌ها و بررسی‌های انجام شده در محوطه باستانی  تپه قلی درویش واقع در حاشیه جنوبی شهر قم و در مسیر بلوار قم جمکران است که بر اساس اسناد و مدارک موجود  هسته اولیه شهر قم باستانی در این منطقه بوده است. کاوش‌ها و بررسی‌های باستان شناختی که در سه دهه اخیر در مناطق مختلف استان قم انجام شد به وضوح نشان داد که منطقه قم، به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و  قرارگیری در مسیر شاهراه های اصلی ارتباطات فرهنگی، بازرگانی شرق باستان، از ادوار پیش از تاریخ تا کنون حلقه ارتباط و تعامل بین مراکز و حوزه های مختلف فرهنگی ایران به شمار می آمده است. نتایج کاوش‌ها و بررسی‌ها در منطقه قم‌رود، تپه صرم کهک، زار بلاغ، وشنوه، شمشیرگاه،گنبد سبز، دیرگچین، تپه شاد قلی‌خان و محوطه قلی درویش جمکران به روشنی غنای فرهنگی و بعد تاریخی منطقه و شهر قم را نشان می‌دهد. این کاوش‌ها نشان داد منطقه قم در طول هزاره ششم تا چهارم پیش از میلاد، یکی از مراکز مهم فرهنگی ده نشینی و عصر کالکولتیک حاشیه کویر مرکزی ایران به شمار می‌آمده است. مدارک به دست آمده از لایه نگاری تپه شاد قلی خان واقع در بافت تاریخی شهر قم در محله چهارمردان نشان داد که حیات اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی شهر قم از هزاره چهارم پیش از میلاد تاکنون بطور مستمر جریان داشته اشت. نتایج بدست آمده از کاوش‌های گورستان عصر آهن تپه صرم و محوطه استقراری شمشیرگاه مبین آن است که منطقه قم ، بویژه در طول عصر آهن یکی از مراکز عمده فرهنگی در حاشیه کویر مرکزی ایران محسوب می شده است. کاوش های زارع بلاغ هم نشان داد که این منطقه از دوره ماد تا اشکانی و ساسانی، از اهمیت سیاسی ، بازرگانی و مذهبی برخوردار بوده است و در نهایت مدارک و شواهد به دست آمده از کاوش های محوطه قلی درویش واقع در حاشیه جنوبی شهر قم، فرهنگ هفت هزار ساله قم باستانی را تبیین نمود . کاوش‌های باستان شناختی در محوطه قلی درویش از سال 1381 آغاز شد کاوش‌های باستان شناختی در محوطه قلی درویش جمکران از سال 1381 آغاز و تاکنون ادامه داشته و تا پیش از انجام کاوش های علمی باستان شناختی در محدوده شهر قم ، کلیه مدارک و منابع موجود پیرامون پیشینه تاریخی شهر قم بنیان این شهر را نهایتا به دوره ساسانی و سده های نخستین اسلامی منسوب می کرد ، گرچه مدارک عینی و مشهودی در این رابطه در دست نبوده و صرفا محدود به منابع تاریخی سده سوم هجری به بعد می شد. لایه نگاری و کاوش‌های محوطه باستانی قلی درویش واقع در حاشیه جنوبی شهر قم و متعاقب آن تپه شادقلی خان واقع در بافت تاریخی شهر قم، غنای تاریخی، فرهنگی این شهر را به هزاره پنجم و چهارم پیش از میلاد به عقب برد. یکی از دستاوردهای مهم کاوش های باستان شناختی شهر قم درک نقش و جایگاه تاریخی ، فرهنگی جوامع مستقر در این منطقه در ایجاد تعاملات فرهنگی بین مراکز ، کانون ها و حوزه های مختلف فرهنگی مناطق مختلف فلات ایران از ادوار پیش از تاریخ تا کنون است. با اتکا به نتایج کاوش های قلی درویش، شاید بدون اغراق گفت سرزمین قم از ادوار پیش از تاریخ تاکنون، سرزمینی مقدس و همواره یکی ازکانون ها و مراکز اصلی مذهبی ، فرهنگی فلات ایران به شمار می آمده است. کشف بقایای یک نیایشگاه که از عصر برنز جدید تا پایان عصر آهن در حدود 3800 تا 3000 سال پیش بدون تغییر در پلان اصلی بنا و کاربرد آئینی ـ مذهبی به حیات خود ادامه داده است، به روشنی مبین این نظر است .....ادامه دارد } @soltannasir 🌍🌍🌍🌍🌍🌍🌍🌍🌍🌍🌍🌍🌍🌍🌍
@soltannasir (جغرافیای علوم غریبه در ایران 29) (در اهمیت علم جغرافیا و البلدان6) (تمدن باستانی قم 2) { .....کاوش های قلی درویش به وضوح نشان داد که منطقه قم در پایان عصر برنز و آغاز عصر آهن در حدود 3500 سال پیش یکی از مراکز مهم فرهنگی استقرارهای این دوره در حوزه فرهنگی فلات مرکزی ایران محسوب می شده است. تا پیش از کاوش های قلی درویش مدارک موجود پیرامون درک روند تحولات فرهنگی جوامع عصر آهن حاشیه کویر مرکزی ایران عمدتا محصول کاوش در محوطه صرفا گورستانی این دوره بوده و اطلاعات موجود در رابطه با شناخت بنیان‌های اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و مذهبی جوامع استقراری این دوره به خصوص در عصر آهن اول بسیار اندک و محدود بود لیکن کاوش های قلی درویش نشان داد که بر خلاف فرضیات رایج باستان شناختی ، فرهنگ های عصر آهن ، از همان ابتدای ورود به فلات ایران از ساختارهای بسیار پیشرفته اجتماعی،اقتصادی و صنعتی بر خوردار بوده اند. جامعه عصر آهن مستقر در شهر قم باستانی جامعه پیچیده با ساختار طبقاتی بود و فعالیت های اجتماعی شهر قم باستانی تحت نظارت مدیریت های متخصص در زمینه بازرگانی ، اقتصادی ، سیاسی، نظامی و مذهبی انجام می شده است. در کاوش‌های این محوطه در لایه های عصر آهن اول ، بسیاری از شاخصه‌های یک جامعه شهری اعم از تفکیک منازل مسکونی از واحد های صنعتی ، وجود بناهای یادمانی آئینی ، مدارک مهم دال بر وجود مدیریت بازرگانی سازمان یافته برون منطقه ای ، وجود صنایع حرفه ای اعم از فلز گری، سفال گری و همچنین وجود مدیریت نظامی مشخص شد. کاوش های قلی درویش بخشی از مهمترین چالش ها و ابهامات باستانی هزاره دوم پیش از میلاد ایران را روشن و تصویر قابل قبولی از روند تحول و تطور فرهنگی جوامع مستقر در دشت قم را از حدود 4000 تا 3000 سال پیش را ارائه کرد. وسعت محوطه باستانی قلی درویش قم بالغ بر 100 هکتار است سیامک سرلک سرپرست کاوش‌های تپه قلی درویش در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص کاوش‌های انجام شده در این منطقه عنوان کرد: محوطه باستانی قلی درویش در حاشیه جنوبی شهر قم واقع شده است که تا پیش از گسترش سطح وسیع و کم سابقه تخریب و تسطیح محوطه قلی درویش در دهه های اخیر وسعت محوطه بالغ بر 100 هکتار و ارتفاع آن حدود 20 متر بوده است. وی افزود: امروز حدود 30 هکتار از وسعت محوطه به شکل تسطیح شده بر جای مانده است و علی رغم سطح وسیع تخریب ها در این محوطه نتایج حاصل از کاوش‌ها و لایه نگاری قلی درویش بویِژه در تبیین روند تحولات فرهنگی جوامع مستقر در منطقه قم و حوزه فرهنگی حاشیه کویر مرکزی ایران به خصوص در طول عصر برنز و عصر آهن از اهمیت زیادی برخوردار است. سرلک با بیان اینکه محوطه قلی درویش از معدود محوطه های کاوش شده حاشیه کویر مرکزی ایران است اظهار داشت: این محوطه در برگیرنده سطح وسیعی از لایه های استقراری فرهنگ‌های عصر برنز جدید، دوره گذار از عصر برنز جدید به عصر آهن و همچنین استقرارهای عصر آهن اول است. «محوطه قلی درویش قم یکی از محوطه های کلیدی فلات مرکزی ایران است» وی افزود: تا پیش از کاوش های قلی درویش اطلاعات موجود در رابطه با درک و  شناخت ابعاد مختلف فرهنگی ساختارهای اجتماعی اقتصادی صنعتی و مذهبی جوامع عصر آهن حاشیه فلات مرکزی عمدتا محدود به داده های حاصل از قبور و گورستان های این دوره بود. سرپرست کاوش‌های تپه قلی درویش، محوطه قلی درویش را یکی از محوطه‌های کلیدی فلات مرکزی ایران دانست و افزود: مدارک حاصل از کاوش ها و لایه نگاری این محوطه می‌تواند برخی از ابهامات سئوالات و چالش های باستانی هزاره سوم و دوم حوزه فرهنگی حاشیه کویر مرکزی ایران را پاسخ داده و تبیین کند. .....ادامه } @soltannasir 📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
@soltannasir (جغرافیای علوم غریبه در ایران 30) (در اهمیت علم جغرافیا و البلدان 7) (تمدن باستانی قم 3) { .....«قدمت سکونت در قم بیش از 7 هزار سال است» وی به نتایج حاصل از از این کاوش‌ها اشاره و عنوان کرد: در بررسی گمانه زنی لایه نگاری و کاوش‌های قلی درویش، مدارکی دال بر وجود استقرارهای هزاره پنجم پیش از میلاد در حدود 7 هزار سال ،هزاره چهارم ، سوم ،دوم و اول پیش از میلاد ، دوره ساسامانی و سلجوقی به دست آمد. وی ادامه داد: در لایه نگاری تپه شاد قلی خان آثار مهمی از استقرار های هزاره چهارم پیش از میلاد ، دوره ساسانی ، سده های نخستین اسلانی ، دوره سلجوقی ، ایلخانی، صفوی و قاجار مشخص شد. سرلک گفت: با این وصف کاوش های شهر قم در تپه قلی درویش و شادقلی خان نشان داد که قم باستانی ، از غنای تاریخی - فرهنگی 7000 ساله برخوردار است و جنبه مذهبی این شهر ریشه در اعماق تاریخ این سرزمین دارد. «بررسی بقایای انسانی در محوطه باستانی قلی درویش » سرپرست کاوش‌های تپه قلی درویش با اشاره به بررسی بقایای انسانی در محوطه باستانی قلی درویش  گفت: کشف یک گور خمره‌ای در این مکان و در کف یک اطاقک از جمله شواهدی است که آثار تدفین در محل سکونت را در طول عصر برنز قدیم این محوطه اثبات می‌کند . سرلک اضافه کرد: این تدفین که در یک گور خمره سفالین صورت گرفته، از شواهد مستند تدفین‌های خمره‌ای در حاشیه فلات مرکزی محسوب می‌شود. وی اظهار  داشت: علاوه بر گستردگی و توسعه استقرارها در طول عصر برنز قدیم در محدوده قم ، کاشان شواهد استمرار فرهنگی از اواخر هزاره چهارم تا دوره های تاریخی اسلامی در محوطه قلی درویش قابل مشاهده و بررسی است. سرپرست کاوش‌های تپه قلی درویش اظهار امیدواری کرد: با ادامه کاوش ها اطلاعات بسیار ارزشمندی در ارتباط با انسان شناسی این محوطه و به خصوص تدفین های خمره ای در فلات مرکزی بدست خواهد آمد .} خبرگزاری مهر مهدی بخشی سورکی @soltannasir
تصویر تپه قلی درویش در نزدیکی مسجد مقدس جمکران منبع خبرگزاری مهر
تصویر تپه قلی درویش در نزدیکی مسجد مقدس جمکران با قدمتی نزدیک به هفت هزار سال منبع خبرگزاری مهر
تصویر تپه قلی درویش در نزدیکی مسجد مقدس جمکران و حفاری های انجام شده در آن منبع خبرگزاری مهر
تصویر تپه قلی درویش در نزدیکی مسجد مقدس جمکران و حفاری های انجام شده در آن منبع خبرگزاری مهر
بنام خدا با عرض سلام خدمت تمامی عزیزان متاسفانه کانال عبری بنا به مشکلات نا معلومی حذف گردید... اما عزیزان پشت صحنه کانالها سعی دارند از بک آپ این کانال مجدد کانال آموزش عبری را راه اندازی نمایند. شکیبا و صبور باشید ادمین مجموعه کانال های سلطان نصیر