eitaa logo
تحقیقی پیرامون فلسفه،عرفان و تصوف
695 دنبال‌کننده
242 عکس
62 ویدیو
55 فایل
✅مکتب اهل بیت علیهم السلام=مکتب تفکر و تدبر ارتباط با ادمین(لطفا فقط پیشنهادات و انتقادات): https://harfeto.timefriend.net/16750254869358 کانال تلگرام: t.me/sonnat_voice
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️تسلیم و بی اختیاری در برابر خدا و موت اختیاری از دیگر سخنان متعارض آقای محمد حسین طهرانی(لاله زاری) کلام وی در روح مجرد درباره آقای سید هاشم حداد می باشد می گوید: استادش در طول عمر به سبب تسلیم در برابر پروردگار از کرامت اختیاریه و عجیبه استفاده نکرده ولی در جای دیگر از کتاب از وی نقل شده که می گوید: استادش ساعت ها موت اختیاری داشته است 👈🏻 ایشان یا استاد خویش را نشناخته و یا خدایی نکرده مطالبی غیر واقع به ایشان نسبت می دهد؟! @sonnat_voice
زین العابدین شیروانی ملقب به مست علیشاه از اقطاب نعمت اللهیه راجع به منش مردم اصفهان در رابطه اهل تصوف می نویسد: عموما اهل اصفهان با درویشان و گوشه نشینان عداوت دارند و با زمره اهل انزوا طریق بغض و کینه سپارند. 📝پ.ن:رحمت خدا بر مردم اصفهان،علمایشان و به خصوص مجلسیین رحمة الله علیهم که از گذشته تاکنون در راه مبارزه و انزوا این فرقه گمراه کوشش داشته اند. 📚منبع: بستان السیاحة ص۸۱/زین العابدین شیروانی/ناشر:کتابخانه سنایی/تهران @sonnat_voice
نظر مرحوم شیخ صدوق در باب نفی غلو «و از علامت حلاجيها ، ادعا کردن تجلی خداوند در عبادت است . اگر چه نماز و تمام واجبات را ترك گویند . و همچنین ادعا می کنند که به تمامی اسمهای عظیم خداوند شناخت دارند و حق (ذات خداوندی)، بر آنان منطبق است و هرگاه کسی مخلص شده و از مذهب خود شناخت پیدا کند، پس آن شخص نزد آنان (حلاجيها) از پیامبران بافضیلت تر است . و یکی از نشانه های آنها این است که ادعا میکنند که به کیمیا علم دارند در حالی که هیچ نمی دانند به جز دغل کاری و حیله و نیرنگ و فریب مسلمانان» 📚منبع: الاعتقادات ص۱۰۱/شیخ صدوق/محقق:علی میر شریفی/ناشر:کنگره شیخ مفید/قم @sonnat_voice
ابوریحان بیرونی و تکفیر حسین منصور حلاج ابوریحان بیرونی درباره‌ی خصلت فاسد (سحر)حلاج می‌نویسد: «مردی متصوف از اهل فارس به نام حسین بن‌ منصور حلاج ظهور کرد و در آغاز کار، مردم را به مهدی دعوت نمود و گفت او از طالقان ظهور خواهد کرد و از اینرو حلاج را گرفته و به مدینه‌السلام بردند و در زندانش بیفکندند.» ولی حیله‌ای کرد و چون مرغی که از قفس بگریزد از زندان گریخت. و این مرد شعبده باز بود و با هر کسی که روبرو می‌شد موافق اعتقاد او سخن می‌راند و خود را به لطایف حیل، بدو می‌چسبانید.» 📚منبع: آثار الباقیة ص۳۱۷-۳۱۸/ابوریحان بیرونی/مترجم:اکبر داناسرشت/ناشر:انتشارات امیرکبیر/تهران۱۳۸۶ @sonnat_voice
نگاهي_به_ادّعاهاي_سید_محمد_حسین_طهرانی.pdf
752.4K
فایل پی دی اف «نگاهی به ادعاهای آقای سید محمد حسین طهرانی» شامل مباحث: 👈🏻علامه خودخوانده 👈🏻انسان کامل یا مقام خدایی 👈🏻نتیجه مریدپروری 👈🏻اجتهاد در طی هفت سال 👈🏻و.. @sonnat_voice
تحقیقی پیرامون فلسفه،عرفان و تصوف
⛔️ابن عربی و خدای موفرفری ✍️ در این مقاله به واکاوی و تحلیل انتقادی از رویکرد جسم انگارانه ابن عربی به خداوند که به منزله پاشنه آشیل تصوف نیز هست ، می پردازیم . ابن عربی در فتوحات المکیة چهره خدا را به صورت جوانی مو فرفری می پندارد و می گوید: «در احادیث وارده اضافه صورت برای خدا ، امری جایز است مانند حدیث عکرمه که پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمود : پروردگار خود را به صورت پسری جوان ( مو فرفری ) ، دیدار نموده است.1️⃣ حدیث عکرمه که مورد استناد ابن عربی قرار گرفته از احادیث مشهور اهل سنت است که به نام راوی آن(عکرمه) شهرت دارد که متن کامل آن به شرح ذیل است: «عن عکرمة: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) " رَأَيْتُ رَبِّي فِي صُورَةِ شَابٍّ أَمْرَدَ ، لَهُ وَفْرَةٌ جَعْدٌ قَطَطٌ، فِي رَوْضَةٍ خَضْرَاءَ»2️⃣ ترجمه:عکرمه از قول ابن عباس روایت نموده که پیامبر (ص ) فرمود : من خدا را به صورت پسری جوان با موهای فرفری مشاهده نمودم که داخل یک سبزه زار بود. 🔴موافقان حدیث عکرمه از علمای اهل سنت : حدیث عکرمه(خدای موفرفری) مورد قبول حشویه مانند:احمد بن حنبل،ابن تیمیه،ابن عربی و از متاخرین مانند امثال ابویعلی و بن باز می باشد. ابن تیمیه در کتاب تلبیس الجهمیة به صحیح بودن حدیث عکرمه تصریح می کند.3️⃣ و ابویعلی نیز که از دکترین وهابیت است در کتاب ابطال التاویلات لاخبار الصفات می نویسد: هر کس به حدیث عکرمه(خدای موفرفری)ایمان نداشته باشد زندیق و کافر است4️⃣ 🔴مخالفان حدیث عکرمه از علمای اهل سنت : ۱-ابن عساکر در کتاب (مجلس فی نفی التشبیه)می گوید: اعتقاد من به عنوان یک عالم سنی این است که هر کس خدا را به یکی از مخلوقاتش تشبیه کند،یا این که کسی قلبا بپذیرد که خدا یک جوان (موفرفری)است چنین شخصی از نظر من کافر است.5️⃣ ۲-عبدالرحمن شیبانی که از علمای بزرگ اهل سنت است در کتاب(تمییز الطیب من الخبیث) می نویسد: اعتقاد من این است که حدیث(خدای موفرفری)که بین عوام صوفیه رواج یافته قطعا حدیثی جعلی و ساختگی است که به دروغ به رسول الله صلی الله علیه و سلم نسبت داده شده.6️⃣ ✅دیدگاه شیعه درباره حدیث عکرمه علامه مجلسی رحمه الله در کتاب بحارالانوار خویش از امام صادق علیه السلام روایت می‌کند: هر کس گمان کند که صورت خداوند همانند صورت های مردم است،مشرک شده و همچنین هر کس بر این باور باشد که خداوند همانند مخلوقات دارای اعضا و جوارح می باشد،کافر است.7️⃣ 📚منابع: 1️⃣فتوحات المکیة ج۱ ص۹۷/ابن عربی/ناشر:دار احیاء التراث العربی/بیروت 2️⃣(ابطال التاویلات لاخبار الصفات ج1 ص39/القاضی ابویعلی الفراء/ناشر:دار ایلاف الدولیه/کویت 3️⃣بیان تلبیس الجهمیة فی تاسیس بدعهم الکلامیة ج۷ ص۲۹۰/ابن تیمیه/ناشر:المکتبة الملک فهد الوطنیة/مدینه۱۴۲۶ 4️⃣ابطال تاویلات لاخبار الصفات ج۱ ص۱۴۴/القاضی ابویعلی الفراء/ناشر:دار ایلاف/کویت 5️⃣مجلس فی نفی التشبیة ج ص۵۷/ابن عساکر/ناشر:دارالفتح للدراسات و النشر 6️⃣تمییز الطاف من الخبیث ص۸۳/ابن عمر شیبانی/ناشر:دارالکتب العربی/بیروت 7️⃣بحارالانوار ج۶۳ ص۲۶/علامه مجلسی/ناشر:‌دار احیاء التراث العربی/بیروت @sonnat_voice
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام. دوستان گرامی اگر مطالب کانال را مفید و اثرگزار می بینید لطفا برای دیگر عزیزان به خصوص حوزویان و دانشجویان ارسال نمایند.با تشکر از همراهی شما🌹
✅اثبات بینونت بین خالق و مخلوق در کلام معصومین علیهم السلام آقا امیرالمومنین علیه السلام: ۱-«و لا يخطر ببال أولي الرويات خاطرة من تقدير جلال عزته لبعده من أن يكون في قوى المحدودین لانه خلاف خلقه فلا شبه له من المخلوقين» ترجمه: « به ذهن صاحبان افکار، خیالی از تقدير عظمت عزت خدا، خطور نمی کند به جهت این که خداوند به دور است از این که در قوای ادراکی خلق بگنجد؛ زیرا که او بر خلاف خلقش است و هیج شبیهی برای او در میان مخلوق وجود ندارد.» 📚منابع: 1️⃣التوحید ج۱ص۴۵/شیخ صدوق/شارح:قاضی سعید قمی/ناشر:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/تهران۱۴۱۵ 2️⃣بحارالانوار ج۴ ص۲۷۵-۲۷۶/علامه مجلسی/ناشر:موسسة الوفاء/بیروت @sonnat_voice
✅اثبات بینونت بین خالق و مخلوق در کلام معصومین علیهم السلام امام صادق علیه السلام: ۲-«من شبه الله بخلقه فهو مشرك إن الله تبارك و تعالى لا يشبه شيئا ولا يشبهه شيء و كل ما وقع في الوهم فهو بخلافه » ترجمه: « هر کس خدا را به خلقش تشبیه کند مشرک است، خداوند تبارک و تعالی شبیه به چیزی نیست و چیزی هم به او شبیه نیست و هر چه در وهم بیاید خداوند غیر آن است.» 📚منابع: 1️⃣الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد ج۲ ص۶۰۸/شیخ مفید/ناشر:تهذیب/قم۱۳۸۸ 2️⃣التوحید ص۷۶/شیخ صدوق/مترجم:یعقوب جعفری/ناشر:نسیم کوثر/قم۱۳۸۹ @sonnat_voice
✅اثبات بینونت بین خالق و مخلوق در کلام معصومین علیهم السلام امام صادق علیه السلام: ۳-«ان الله تبارك و تعالی خلو من خلقه و خلقه خلو منه و كل ما وقع عليه اسم شيء فهو مخلوق ما خلا الله عزوجل» ترجمه: « خدای تبارک و تعالی از خلق خود خالی و خلقش از او خالی اند و هر چه اسم چیز بر آن واقع شود غیر از خدای عز و جل مخلوق است .» 📚منابع: 1️⃣الکافی ج۱ ص۸۲/ثقة الاسلام کلینی/مصحح:علی اکبر غفاری/ناشر:دارالکتب الاسلامیة/تهران۱۳۶۳ 2️⃣بحارالانوار ج۳ ص۲۶۳/علامه مجلسی/ناشر:موسسة الوفاء/بیروت @sonnat_voice
وحدت وجود و احمد الحسن بصری پس آل محمد علیهم السلام همان غذا و آبی هستند که می خورید و همان هوایی هستند که تنفس می کنید و آل محمد همان موسی،هامان،نمرود،آتش و...هستند. 👈🏻پ ن:بدون شک فلسفه و تصوف در بنیان فکری تمامی فرقه های ضاله پس از خود نقش مستقیم داشته و تمامی ملل و محل فاسده را می توان بر سر سفره قی کرده های فلاسفه و صوفیه مشاهده نمود. 📚منبع: اضاءات من دعوات المرسلین/جزء الثالث القسم الاول ص۱۲/احمد الحسن/ناشر:مطبعة منقحة/الطبعة الثالث/۱۴۳۱ ه ق @sonnat_voice
✅اثبات بینونت بین خالق و مخلوق در کلام معصومین علیهم السلام امام رضا علیه السلام: ۴-«فكل ما في الخلق لا يوجد في خالقه و كل ما يمكن فيه يمتنع من صانعه» ترجمه: «هر چه در خلق وجود دارد در خالق نیست و هر چه در خلق ممکن باشد در خالق ممتنع است» توضیح : اگر بین خدا و خلق اشتراک در حقیقت و سنخیت ذاتی وجود داشته باشد، این تعبیر در حديث معنا نخواهد داد. 📚منابع: 1️⃣التوحید ص۳۲/شیخ صدوق/مترجم:یعقوب جعفری/ناشر:نسیم کوثر/قم۱۳۸۹ 2️⃣الفصول المهمة فی اصول الائمة علیهم السلام ج۱ ص۲۰۲/شیخ حرعاملی/ناشر:موسسه معارف اسلامی امام رضا علیه السلام/قم۱۳۷۶ @sonnat_voice
تحقیقی پیرامون فلسفه،عرفان و تصوف
آنتوان لاوی و آقای محمد حسین طهرانی از کتاب انجیل شیطانی تا کتاب الله شناسی 🔻ابلیس نماینده "مطیع" و "فرمانبر خدا" است. 🔻ابلیس در گمراه کردن خلایق هیچ استقلالی (خود رأیی) از خود ندارد (و فقط مجری فرامین خداوند است.) 🔻اگر شيطان نبود، شقاوت و سعادت و دوزخ و جنّت نبود. 🔻اگر شيطان نبود، تمام عالم مبدّل بود به يك سلسله موجودات ثابت و غير عاشق و غير متحرّك. 🔻شيطان از جانب حقّ متعال مأمور بازرسى و تفتيش است تا افراد آلوده به اختيار خود را از افراد خوب و پاك و پاكيزه و طيّب جدا سازد. 🔻وظيفه اضلال و گمراهى شيطان‏ از جانب خداوند بدو عنايت شده است. یک مرتبه دیگر با دقت بیشتری جملات بالا را بخوانید. در وهله اول ممکن است گمان کنید که این ترّهات را "آنتوان لاوی" پایه گذار فرقه شیطان پرستی در کتاب "انجیل شیطانی" نوشته باشد یا شاید هم گمان برید "مرلین منسون" این خطابه را در "کلیسای شیطان" برای مخاطبین شیطان پرستش بیان کرده باشد، اما در اشتباهید؛ این سخنان را آقای محمد حسین طهرانی نه در کلیسای شیطان پرستان و نه در کتاب انجیل شیطانی بلکه در کتاب موسوم به "الله شناسی" نوشته است تا سالکین راه طریقت و جویندگان معنویت را به سوی حق تعالی رهنمود باشد! آری، درست متوجه شدید. آقای محمد حسین طهرانی (لاله زاری) که او را عارف والا رتبه شیعه معرفی می کنند، ابلیس را نماینده "مطیع" خدا می داند. قید "مطیع" در معرفی اعمال ابلیس یک دنیا حرف دارد. مطیع یعنی تمام خباثت ها و شرارت هایی که در ذهن سراغ دارید (از به شهادت رساندن صدیقه طاهره علیها سلام گرفته تا بریدن سر امام حسین علیه السلام از قفا و همه و همه و همه) اجرای دستورات و منویات خداوند بوده است که توسط شیاطین جن به شیاطین انس القا گردید. کسی که شیطان را مطیع خدا می داند را باید چگونه معرفی کنیم؟ چگونه می توان تصور کرد که یک مسلمان شیعه، ابلیس را مطیع خدا بداند؟ باید پناه به خدا برد از کتابی که به اسم الله شناسی، ابلیس را نماینده مطیع و کارگزار خدا معرفی کرده است. باید پناه برد به خدا از شیعه ای که ابلیس را عامل وجود بهشت و جهنم و سعادت و شقاوت می داند (و نه اهل بیت علیهم السلام که خدا فرمود لَوْ لَا عَلِيٌّ مَا خَلَقْتُ الْجَنَّةَ ) لازم به ذکر است که مبنای تقدیس ابلیس در کلام این ، از توحید آنها یعنی وحدت وجود سرچشمه می گیرد. وحدت وجود در عرفان، ریشه تمام پلیدی ها و انحرافات و بدعت هاست و تقریبا تمام باورمندان به آن، در باب تقدیس ابلیس هم سخن گفته اند. 📚منبع: الله شناسى ج۳ ص۱۲۰/محمد حسین طهرانی/ناشر:علامه طباطبایی/مشهد۱۴۲۶ @sonnat_voice
لطفا متن بالا را با دقت و بدون تعصب مطالعه فرمایید.
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام به لطف الهی چاپ دوم کتاب منتشر شده است و شما عزیزان می توانید آن را از انتشارات دلیل ما در سراسر کشور تهیه نمایید. دوستان محترم ساکن در مشهد می توانند این کتاب را در روزهای چهارشنبه با ۴۰٪تخفیف از انتشارات دلیل ما واقع در چهارراه شهدا،گنجینه کتاب تهیه نمایند. امید است با انتشار چنین کتبی آگاهی طلاب و مردم نسبت به فرق انحرافی و بیشتر شود.
مرکز مدیریت حوزه خراسان تحت تصرف عناصر تصوف حوزوی! نمایشگاه تصوف یا حوزه علمیه؟! صوفیان حوزوی با نفوذ به مرکز مدیریت نمایشگاه مجازی،حوزه را به مرکز ترویج کتب فرقه معلوم الحال طهرانی مبدل کرده اند! در این نمایشگاه تمام کتابهای فرقه طهرانی از آقای سیدمحمد حسین طهرانی تا حسن (یاور) وکیلی با تخفیف از بیت المال عرضه میشود! @sonnat_voice
⛔️حلول و اتحاد در اشعار حسین بن منصور حلاج از تو در شگفت شدم،از خود هم در شگفت ماندام ای آرزوی هر آرزومند! مرا چنان به خود نزدیک ساختی که پنداشتم تو منی و در وجود چنان غایب شدن که مرا در خود فانی ساختی.1️⃣ شیخ یوسف بحرانی رحمه الله می‌نویسد: ولج بزعمه في ذلك الباب وخاض في ذلك البحر العباب وقع في لجج المضيق، وصار فيه غریقا وأَيُّ غريق، وهم مشايخ الصوفية الذين يكادون بدعاويهم يزاحمون مقام الربوبية ، فما بین من وقع في القول بالحلول أو الاتحاد أو وحدة الوجود الموجب جميعه للزندقة والإلحاد. وأمثال ذلك من المقالات الظاهرة الفساد. ترجمه: صوفیه به زعم خود از در درستی وارد شدند، ولی در دریای ناپدید کننده و موج‌های فروبرنده‌ای فرو رفته‌اند، آنان کسانی هستند که گویی با دعاوی خود ادعای مقام الوهیت کرده‌اند، و به حلول و اتحاد و وحدت وجود قائل شدند؛ که تمامی این عقاید موجب کفر و الحاد است و امثال آن از سخنانی که به روشنی فاسد است.2️⃣ 📚منابع: 1️⃣دیوان حلاج ص۱۶۵/حسین بن منصور حلاج/ناشر:دارالکتب العلمیه/منشورات محمد علی بیضون/بیروت 2️⃣الدرر النجفیه من المتقطات الیوسفیة ج۲ ص۲۲۸/شیخ یوسف بحرانی/ناشر:شرکة دارالمصطفی لاحیاء التراث/بیروت۱۴۲۳ @sonnat_voice
تحقیقی پیرامون فلسفه،عرفان و تصوف
⁉️آقای سید محمد حسین طهرانی:ملاصدرا و سبزواری به مقام اعلای عرفان نرسیده اند! (📷توضیح در تصویر) 📝پ ن:ایشان حتی نظر ملاصدرا و ملاهادی سبزواری را در باب توحید نمی داند! حال آنکه بزرگان این عرصه(سید علی قاضی،جلال الدین آشتیانی و..)ملاصدرا را تحت تاثیر و مقلد آرا ابن عربی می دانستند و ملاصدرا نیز در نهایت نظریه صوفیه(وحدت شخصی وجود)را پذیرفته است. ملاصدرا در برهه ای از زمان قائل به اصالت ماهیت بوده و ماهیات و کثرات را حقیقی می دانسته و وجود را امری اعتباری تلقی می کرده2️⃣ و در دوره دوم از نظریه اصالت الماهیة عدول کرده و وجود را اصیل شمرده و قائل به تشکیک در وجود می شود3️⃣ و در مرحله سوم از نظریه تشکیک در وجود عبور کرده و نظریه صوفیه را می پذیرد4️⃣ ملاصدرا همچون صوفیه عالم را وهم،مجاز،عدمی می پندارد و صراحتا ماهیات را از امور عدمیه معرفی می‌کند5️⃣ نکته جالب توجه این است علت تاسیس فلسفه مقابله با تفکر سوفسطائیان و افرادی که قائل بودن ماورا اندیشه انسان امر حقیقی وجود ندارد هست ولی هنگامی که ملاصدرا فلسفه را برای اثبات مکاشفات صوفیه به خدمت گرفت سرانجامش عالمی خیالی و پوچ شد یعنی همان ادعایی که فلاسفه مشاء آن را نفی و نقد می کردند. 📚منابع: 1️⃣توحید علمی و عینی در مکاتیب حکمی و عرفانی ص۲۱۳/محمد حسین طباطبایی/شارح و گردآورنده:محمد حسین طهرانی/ناشر:علامه طهرانی/مشهد 2️⃣الحکمة المتعالیه فی الاسفار الاربعة ج۱ ص۴۹/ملاصدرا شیرازی/ناشر:دار احیاء التراث العربی/بیروت 3️⃣المبداء و المعاد ص۱۹۴/ملاصدرا/ناشر:انجمن حکمت و فلسفه ایران 4️⃣الحکمة المتعالیه فی الاسفار الاربعة ج۱ ص۷۱/ملاصدرا شیرازی/ناشر:دار احیاء التراث العربی/بیروت 5️⃣همان ص۳۳۹-۳۴۲ @sonnat_voice
آیت الله شمس از شاگردان درس اسفار علامه طباطبایی: وحدت وجود نه دلیل عقلی دارد ونه می تواند دلیل شهودی داشته باشد. 📚منبع: الامر بین الامرین ص۲۳۹/سید حسین شمس/ناشر:بوستان کتاب/قم۱۳۸۵ @sonnat_voice
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ فاطمه علیها السلام بعد از پدرش ۷۵ روز زندگی کرد... در كتاب كافى از هشام بن سالم روايت شده كه گفته: از حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام شنيدم مى‌فرمود:حضرت فاطمه بعد از حضرت محمّد صلی الله عليه و آله و سلّم مدّت هفتاد و پنج روز زنده بود و كسى در اين مدّت وى را خندان و خوشحال نديد! 📚منبع: الکافی ج۹ ص۲۷۶/ثقة الاسلام کلینی/ناشر:موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث/قم @sonnat_voice
صدیقه_کبری_حضرت_فاطمه_زهرا_علیها_السلام.pdf
1.29M
📗صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا علیها السلام 📝مولف:جمعی از محققین تعداد صفحات:۲۲۸ زبان:فارسی شامل مباحث: 👈🏻حضرت زهرا علیها السلام در قرآن 👈🏻شخصیت حضرت 👈🏻مراحل زندگانی حضرت 👈🏻بیماری و شهادت حضرت 👈🏻میراث علمی حضرت @sonnat_voice
✅اثبات بینونت بین خالق و مخلوق در کلام معصومین علیهم السلام امیرالمومنین علیه السلام: ۶-لِأَنَّهُ خِلاَفُ خَلْقِهِ فَلاَ شِبْهَ لَهُ مِنَ اَلْمَخْلُوقِينَ ترجمه: «خداوند بر خلاف خلقش می باشد پس شباهتی با مخاوقاتش ندارد.» 📚منابع: 1️⃣توحید ص۵۰/شیخ صدوق/مترجم:علی اکبر میرزایی/ناشر:علویون/قم۱۳۸۸ 2️⃣بحارالانوار ج۴ ص۲۷۵-۲۷۶/علامه مجلسی/ناشر:موسسة الوفا/بیروت @sonnat_voice