#شعر
🔹 سرو است و به ایستادگی متهم است
🔹 از شش جهت آماج هزاران ستم است
🔹 شعرم همه ارزانی این یک مصراع...
🔹 جمهوری اسلامی ایران #حرم است
✍میلاد عرفانپور
🆔 @taalighat
📍هک فکری نوجوانان در صداوسیما
🔻 امروز (16مهر) در برنامه #اقیانوس_آرام شبکه دو آقای کارشناس جملات گهرباری از زبانش جاری شد. علی اکبر زین العابدین(نویسنده حوزه نوجوان) برای بچههای ما نسخه سعادت و پیشرفت میپیچید. به برخی جملات او توجه کنید 🔻🔻🔻
اصلا نرید دنبال اینکه #قدر دقایقتون رو بدونید که خراب میشه.
این حرفا رو بریزید دور حالشو ببر زندگی کن
بازی آنلاین میکنید؟ بازی #گیم، آنلاین، آره آره
📵 بازی (کامپیوتری) نکنید مخ تون رشد نمیکنه
📵 هر کی بهتون گفت بازی نکنید داره علیه شما صحبت می کنه
من ی شاگرد داشتم فقط بازی رایانهای میکرد. الان در کشور #کانادا از متخصصین درجه یک IT شده. باهاش مصاحبه کردند از کجا به این موفقیت رسیدی؟ گفت از بازی رایانهای.
یکی از بچهها پرسید: چرا برای نوجوانان مینویسید:
کارشناس گفت: چون توی ایران به نوجوان بها داده نمیشه، شما نه رسانه دارید، نه مجله دارید...
لینک دانلود برنامه🔻🔻
https://telewebion.com/episode/0x29a0317
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔻 جوان امروز محصول همین رسانه، همین کارشناسان، همین نوع تربیت است. کجا دنبال #مقصر میگردید؟ جالب اینکه تولیدکنندهی برنامه سازمان فرهنگی هنری اوج است. آقای #جلیلی، آقای #سازمان_اوج خداقوت...
🔻 آیا نسبتی بین اتفاقات امروز و این مدل از رسانه و تولید برنامه برای نوجوانان نمیبینید؟
#فتنه
#رسانه
#صداوسیما
#سازمان_اوج
🆔 @taalighat
#حاج_حسین_همدانی
🔹 مرد میدانهای ظاهراً متضاد...
📍چند خط بهمناسبت ایام سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین #همدانی
🔻🔻🔻
☘ سردار #همدانی بین بچههای همدان به صمیمیت و #مهربانی و خودمانی بودن معروف بود. بچهها خیلی با حاج آقا راحت بودند و ایشان هم خیلی رفیق و صمیمی بود. خاکی بود و خودمانی.
☘ تفاوت جدی حاج آقا با دیگر شخصیتهای نظامی، غلبه رویکرد و #درک_فرهنگی ایشان بود. برای این موضوع مثالهای زیادی هست که به یکی دو مورد اشاره میکنم.
☘ حدود 20 سال پیش بود. حاج آقا #همدانی عصر جمعهای ناهار مهمان ما بودند. حاج آقا مطالب مختلفی از خاطره و تحلیل و... مطرح کردند و بعد با تحلیلی از وضعیت فرهنگی، فرمودند الان باید بهسمت #اسباببازی ساختن متناسب با نیاز بچههای امروز حرکت کنیم.
🔻 این موضوع را از زوایای مختلف توضیح دادند و نقش آن در تربیت رت توضیح دادند، یعنی به مسئله فکر کردهبودند. یادم هست در همان مجلس تعجب کردم از اینکه یک شخصیت #نظامی چطور اینقدر دقیق نسبت به یک #نیاز_فرهنگی توجه و #دغدغه دارد. از آن زمان بهبعد حاج آقا با این زاویه در ذهنم برجسته شد. تصور کنید دو دهه قبل کمتر کسی بود که از این منظر در پی تحقق هدف بلندمدت فرهنگی باشد.
☘ سالها گذشت تا حاج آقا به #سوریه رفتند و درگیر مسئله #داعش شدند. در یکی از سفرها که به ایران آمده بودند، یک روز ساعت 6 صبح برای کاری مرا خواستند، من که به محل قرار رسیدم یکی از شخصیتهای معروف از آنجا خارج شد. متوجه شدم من نفر دوم هستم یعنی از بعد نماز صبح کار را شروع کرده بودند.
🔻 لابلای صحبتها حرف به اوضاع سوریه رسید. منتظر بودم از شرایط خطیر نظامی بگوید، اما سردار از اوضاع نابسامان فرهنگی گفت و اینکه باید برای #جوانان_سوری کاری کرد و اینکه جمعی از #طلاب را با خود به سوریه برده است تا حرکتی فرهنگی انجام دهند ولی همچنان از میزان اقدامات راضی نبود. حتی گفت شما هم بیا #سوریه و از نزدیک اوضاع را ببین بلکه بتوانی کاری کنی.
🔻 وسط بحبوحه درگیریهای سخت نظامی با داعش، دغدغهی سردار ما امر #فرهنگ بود.
☘ حاج حسین مدتها بود در همدان به دنبال تأسیس یک مجموعهی بزرگ فرهنگی بود تا دوباره بر روی #نسل_جوان و مقوله #تربیت تمرکز کند.
☘ حاج حسین #همدانی میدانست #فرهنگ ریشه و پایهی انقلاب است.
#سردار_همدانی
#مرد_میدان
#فرهنگ
#تربیت_نسل
#حاج_حسین_همدانی
#مرد_میهن_آبادی
🆔 @taalighat
تعلیقات
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش دوم) ❇️ پیشنهادهای کوتاهمدت مسئله 🔻 در بین حوادث اجتماعی و ملی ا
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش سوم)
❇️ نگاهی به حوادث اخیر از زاویه جنگ زیرپوستی بین ایران و آمریکا
🔻یک: حادثه اخیر نه اولین مسئله و چالشی است که #انقلاب تجربه کرده است و نه آخرین آن. مهم آن است که حوادث را درست تحلیل کنیم و نسبت صحیحی با آن برقرار کنیم. یک بعد از حوادث اخیر که بسیار مهم و جدی است، بعد امنیتی ماجرا بود. اما بخش دیگر بعد فرهنگی و اجتماعی آن است. در این یادداشت با صحه نهادن به اهمیت دو بعد پیش گفته، به بعد فرهنگی و اجتماعی اشاره می کنیم.
🔻دو: نباید گمان کنیم با به میدان آمدن مردم و راهپیمایی تقدیر برانگیز امت انقلابی، همه ابعاد #مسئله حل شده است. بخشی از مسئله شاید از کف خیابان جمع شده باشد ولی معضل فرهنگی از کف خیابان به #زیر_پوست_شهر منتقل شده است. پس با بهانه های دیگری می تواند چون یک زخم سر باز کند و دوباره ما را با یک غافلگیری مواجه سازد. پس اکنون فرصت تأمل درباره آن است.
🔻سه: یک بعد مهم از حوادث اخیر به میدان آمدن نسلی جدید بدنه جامعه با عنوان #دهه_هشتادی ها است. نسلی که شناخت کاملی از آن ها نداریم. گسست نسلی بین ما و آن ها و عدم ارتباط گیری صحیح با آن ها به این ناشناخته ماندن دامن زده است. هر چند همه دهه هشتادی ها این گونه نیستند، اما همین بخش هم نباید مغفول بماند. بخشی از این نوجوانان افرادی هستند که می توانند به راحتی بگویند: «مرگ بر جمهوری اسلامی» یا «نه به حجاب اجباری». او چه تصوری از انقلاب دارد و چه تصویری در #ذهن او ساخته شده است که با انقلاب و #آرمان های آن احساس سنخیت و هم داستانی نمی کند؟ این جملات یعنی ما کم کاری کرده ایم و #ما_مقصریم.
🔻چهار: میل به پاک کردن #صورت_مسئله در طیفی از فعالین و مسئولین فرهنگی این خطر را به ما گوشزد می کند که ممکن است با #ساده_اندیشی از کنار این خلاء مهم اجتماعی عبور کنیم و تأمل و چاره اندیشی درباره آن را کنار بگذاریم. امری که زمزمه های آن به گوش می رسد و بسیار نگران کننده است.
🔻پنج: در دهه اخیر اتفاقاتی رخ داده است که همه با هم به ساخت یک #بستر_اجتماعی جدید منجر شده و زمینهساز #تربیت_نسل_نو بوده است. بخشی از نسل جدید محصول یک #فرآیند_هوشمند است. فرآیندی که قریب به هشت سال پیش مورد اشاره #رهبری معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت اما مورد توجه واقع نشد و وسط هیاهوی #مذاکرات هسته ای این #دغدغه_راهبردی و عمیق گم شد. چیزی که از آن به #جنگ_زیرپوستی یاد کردند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📌 ابتدا به هشدار مقام معظم رهبری که سالها مغفول ماند، اشاره می کنیم تا بعد از آن نکاتی عرض شود🔻🔻🔻
#فتنه
🆔 @taalighat
تعلیقات
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش سوم) ❇️ نگاهی به حوادث اخیر از زاویه جنگ زیرپوستی بین ایران و آمریک
#تأملی_درباب_فتنه1401
#بیانات_راهبردی_مغفول
🔹 بیانات مهم و دیدهنشده مقام معظم رهبری درباره #جنگ_زیرپوستی بین ایران و امریکا در حوزه نسلی
📌(بخش اول)
🔻🔻🔻
🔻 «حالا میرسیم به #مسئلهی_اصلی مورد نظر من. یکی از عرصههای اختلاف و درگیری بین #جمهوری_اسلامی و استکبار #مسئلهی_جوانها است؛ مسئلهی جوانها. امروز سرِ قضیّهی جوانها، یک #جنگ_نرمِ_زیرپوستیِ بسیار فراگیری بین جمهوری اسلامی و #آمریکا و همدستان آمریکا و #صهیونیستها برقرار است.
🔻 من چند سال پیش خطاب به جوانهای دانشجو گفتم: «شماها افسران جنگ نرم هستید»؛ شما هم هستید، شماها هم همهتان #افسران_جنگ_نرم هستید. وقتی جوان، انگیزه دارد و اعتماد به نفس دارد و قدرت اندیشیدن دارد و شجاعت دارد، افسر است -افسر در درگیریهای رزمِ نرم، جنگ نرم- خصوصیّت جوان این است.
🔻 خب، حالا شما فرض کنید افسری را با یک هویّتی که مطلوب جمهوری اسلامی است و افسری را با هویّتی که مطلوب دشمنِ جمهوری اسلامی است؛ اینها را با هم مقایسه کنید، ببینید چهجوری درمیآید؛ حالا محلّ بحث ما #جنگ_نرم است که خطرناکتر از جنگ سخت است؛ گاهی اوقات ما را به #جنگ_سخت و بمباران و حمله و مانند این چیزها هم تهدید میکنند امّا غلط زیادی میکنند؛ [این] نیست، زمینهی این کار را ندارند، جرئتش را هم ندارند و [اگر] هم بکنند تودهنی میخورند.
🔻 امّا #جنگ_نرم چرا؛ جنگ نرم همین الان برقرار است، طرف مقابل مشغول حمله است؛ ما هم از این طرف مشغولیم؛ حالا ما مشغول حملهایم یا مشغول دفاعیم، آن [یک] بحث دیگری است که عقیدهی من این است که این طرف هم به جای دفاع باید حمله کند، ضمن اینکه مراکز دفاعی خودش را هم باید حفظ کند. پس یک جنگی وجود دارد؛ حالا شما این جنگ نرم را تشبیه کنید به جنگ سخت و جبههی جنگ؛ مثل همان [وضعی] که الان فرض کنید که در #سوریه یا عراق یا یمن یا هرجای دیگر هست؛ این جنگهایی که الان هست یا در دوران دفاع مقدّس، هشت سال در ایران بود.
🔻 افسری را در نظر بگیرید که در قرارگاه خودش یا در سنگر خودش نشسته؛ این افسر دو جور میتواند باشد؛ #دو_نوع_هویّت یا دو نوع تعریف برای این افسر وجود دارد:
1⃣ یکوقت این افسر در هیئت یک #انسان_مصمّم، هوشیار، پُرانگیزه، امیدوار، پُرکار، دارای اندیشه، #اندیشهورز، شجاع و فداکار است. خب اگرچنانچه افسری در قرارگاه خود یا در سنگر خود با این خصوصیّات باشد، میتوان یک نتیجهای را برای این جنگ حدس زد. افسر شجاع است، رشید است، بافکر است، باایمان است، باامید است، تصمیم دارد، #انگیزه دارد؛ این یکجور افسر است.
2⃣ همین افسر را میشود با یک شاکلهی دیگری و با یک هویّت دیگری فرض کرد. فرض کنید آدمی است #ناامید؛ یعنی معتقد است که [جنگیدن] فایدهای ندارد؛ [میگوید] بیخود ایستادهاید، فایدهای ندارد؛ ناامید است. یا آدمی است #تسلیمپذیر، حال معارضه کردن و ایستادگی کردن ندارد؛ حالا یک مقداری ممکن است بِایستد ولی وقتی فشار زیاد شد و زور زیاد شد تسلیم میشود؛ روحیهاش این است. یا آدمی است #فریبخور؛ به لبخند دشمن اعتماد میکند، به فریب دشمن اعتماد میکند یا اصلاً فریب دشمن را نمیفهمد.
#جنگ_زیرپوستی
#جنگ_نرم
#نسل_جوان
#آمریکا
#فتنه
#افسران_جنگ_نرم
#مقام_معظم_رهبری
🆔 @taalighat
تعلیقات
#تأملی_درباب_فتنه1401 #بیانات_راهبردی_مغفول 🔹 بیانات مهم و دیدهنشده مقام معظم رهبری درباره #جنگ_زی
#تأملی_درباب_فتنه1401
#بیانات_راهبردی_مغفول
🔹 بیانات مهم و دیدهنشده مقام معظم رهبری درباره #جنگ_زیرپوستی بین ایران و امریکا در حوزه نسلی
📌(بخش دوم)
🔻🔻🔻
🔻 خب #جنگ پُر از فریب و پُر از #خدعه است؛ همهی جنگها همینجور است: اَلحَربُ خُدعَة. در همین جنگهای سخت، یکی از کارهای اساسی، که یک #فرمانده_مقتدر میتواند انجام بدهد، این است که با یک عملیّاتی و با یک حرکتی دشمن را فریب بدهد؛ دشمن خیال کند از آنجا میخواهد حرکت کند و حواسش به آنجا پرت بشود، بعد از پشت حرکت کند. حالا فرض کنید این افسر، افسری است فریبخور؛ نمیفهمد معنای فریب دشمن را و تشخیص نمیدهد. یا یک آدمی است اصلاً بیحال؛ دلش میخواهد بگیرد استراحت کند و بخوابد. یا #معتاد است؛ یا معتاد به موادّ مخدّر، یا معتاد به #شهوترانی، یا معتاد به بعضی از این #بازیهای_کامپیوتری که اخیراً باب شده -شنیدهام بعضیها به این اعتیاد پیدا میکنند- و #بیفکر و #بیاعتنا به سرنوشت خود و دیگرانی که به او چشم دوختهاند. یا سرگرم غرایز [است]؛
🔻 مثلاً همین آقای افسر، در سنگر به فکر اشباع غرایز مادّی خود و غرایز حیوانی خودش باشد؛ سرگرم #عیشونوش. پس این افسر را در این شکل و در این هیئت و در این شاکله هم میشود تصوّر کرد. نتیجهی جنگ چیست؟ معلوم است دیگر. پس #هویّت افسران جنگ نرم دو جور میتواند تعریف بشود.
❌ این یکی از موارد سخت اختلاف بین ما و دشمنان ما است.
🔻 دشمن، افسر جنگ نرم ما را، که جوانها هستند، یک جور میپسندد، جمهوری اسلامی یک جور میپسندد. این را که در جمهوری اسلامی بر روی #تدیّن، پاکدامنی، #پارسایی و پرهیز از افراط غرایز تکیه میشود، حمل نکنند بر تعصّب و، به قول خودشان، دگماندیشی و تحجّر و مانند اینها؛ نه، این #شیوهی_تربیتی است، این برگرفته و برخاستهی از تعریف افسر و فرمانده #جنگ_نرم است.
🔻 یکی از عرصههای #چالش ما با #آمریکا این است. آمریکاییها دلشان میخواهد جوانهای ما آن شجاعت را نداشته باشند، آن #امید را نداشته باشند، آن انگیزه را نداشته باشند، آن تحرّک را نداشته باشند، آن توان جسمی را نداشته باشند، آن #توان_فکری را نداشته باشند، نسبت به دشمن خوشبین باشند، نسبت به فرماندهی خودی و عقبهی خودی #بدبین باشند؛ جوان ما را دشمن اینجوری میپسندد. هدف #تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و #اینترنتی دشمن و همهی کارهای گوناگونی که میکند، که مخاطبش جوانهای ما باشند، این است؛ جوان ایرانی را میخواهد تبدیل کند به آنچنان عنصری؛ عنصری که نه ایمان درستی دارد، نه شجاعت آنچنانی دارد، نه انگیزهای دارد، نه امیدی دارد؛ میخواهد تبدیل کند به این.
🔻 #جمهوری_اسلامی درست نقطهی مقابل [است]؛ میخواهد این #جوان تبدیل بشود به یک عنصر فعّال و اثرگذار.»
#جوان
#جنگ_زیرپوستی
#جنگ_نرم
#امریکا
#هویت
#بازی_کامپیوتری
🆔 @taalighat
تعلیقات
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش سوم) ❇️ نگاهی به حوادث اخیر از زاویه جنگ زیرپوستی بین ایران و آمریک
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش چهارم)
📌 نگاهی به ابعاد جنگ زیرپوستی ایران و امریکا در دهه اخیر و طراحی چندلایه دشمن
🔻 همانطور که از بیانات رهبر معظم انقلاب به دست آمد، یک #جنگ_زیرپوستی سخت بین ایران و آمریکا در جریان است. جبهه خارجی با برخی اقدامات نرم به تغییر #سبک_زندگی و #تربیت_نسل نو در ایران پرداخت و نیروی داخلی استکبار برخی دیگر از قطعات این پازل را تکمیل نمود. تحول مناسبات اجتماعی و برخی بروزها که در حوادث اخیر شاهد آن بودیم، یک شبه به وجود نیامده است و نتیجه طراحی یک دهه اخیر دشمن و غفلت ممتد نهادهای فرهنگی ما است. #ساختار_فرهنگی، نوع گارد کنش گران فرهنگی و جنس اقدامات طی دهه گذشته متناسب با این صف آرایی هجوم فرهنگی آمریکا نبوده است. در ادامه به برخی از ابعاد این مسئله نگاه می کنیم:
🔻🔻🔻
1⃣ساخت سبک زندگی و زیستِ اینستاگرامی
🔻 دهه گذشته عصر گسترش شبکه های اجتماعی از جمله #اینستاگرام بود. اینستاگرام در ظاهر یک شبکه اجتماعی و زمینه ارتباطی بود اما عدم توجه به #لایههای_پنهان آن موجب شد نسبت به گسترش آن بدون حساسیت بمانیم. اینستاگرام یک زندگی جدید را برای کاربر خود ایجاد می کند. اینستاگرام همه این خدمات را در خود جای داده است تا به نوعی محیط زندگی دوم یک انسان را فراهم آورد. اینستاگرام یک #زیستجهان_جدید برای کاربر فراهم می آورد که در نتیجه آن سبک زندگی و حتی #سبک_تفکر در آن تغییر می کند. در ادامه به بخشی از کارکردهای اینستاگرام اشاره می کنیم:
🔹اینستاگرام #رسانه است و اخبار را نو به نو در اختیار مخاطب می گذارد
🔹اینستاگرام #اشتغال است و زمینه درآمدزایی فراهم می کند
🔹اینستاگرام #بازار است و مایحتاج مخاطب خود را تأمین می کند بدون مراجعه به بازار
🔹اینستاگرام #تفریح و سرگرمی است و می توان در آن انواع تجربه های فان را داشت
🔹اینستاگرام شبکه اجتماعی است و می توان خلاءهای روحی و ارتباطی را با آن پر کرد
🔹اینستاگرام زمینه #شوآف و #خودنمایی است و نیاز روحی به دیده شدن را برطرف می کند
🔹اینستاگرام نیاز به داشتن قهرمان را برطرف می کند و برای مخاطب #اسطوره سازی می کند.
🔻 اینستاگرام با بهره گیری از #هوش_مصنوعی محیطی جهت دار و مدیریت شده در لایه های اساسی و کلان را رقم می زند که مخاطب در ابعادی که متوجه آن نیست، دچار تحول در #سبک_زندگی و #سبک_فکر می شود که باید در جای خود توضیح دقیق داده شود.
2⃣ محیط جدید فرهنگی و #ذائقهسازی
🔻 همه خدمات پیش گفته ایجاد یک #ذائقه جدید می کند. این ذائقه جدید زمینه پذیرش #ارزشهای_جدید را فراهم می آورد. مطلوبیت ها کم کم تغییر می کند. احساس نیاز به اصالت از بین می رود. نسبت به برخی امور بی اعتماد می شود و نسبت به برخی امور اباحه گر. کم رنگ کردن ارزش های اخلاقی، کم کردن حوصله، اعتمادزدایی از نهاد دین و انقلاب، #قبح_زدایی از گناه، ترویج #فساد اخلاقی، ترویج نگاه مادی گرا و لذت طلب همه و همه موجب ساخت شخصیت جدیدی می شود که نیازها و مطلوبیت ها نو دارد.
📌 ادامه دارد...
#جنگ_زیرپوستی
#فرهنگ
#اینستاگرام
#سبک_زندگی
#جنگ_نرم
#ذائقه_سازی
🆔 @taalighat
تعلیقات
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش چهارم) 📌 نگاهی به ابعاد جنگ زیرپوستی ایران و امریکا در دهه اخیر و ط
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش پنجم)
📌 نگاهی به ابعاد جنگ زیرپوستی ایران و امریکا در دهه اخیر و طراحی چندلایه دشمن
3⃣ تحول در مرجعیت های اجتماعی (تغییر نهاد مرجع)
🔻 یکی از مهمترین تحولاتی که عناصر جدید فرهنگی در #دنیای_مدرن از جمله اینستاگرام رقم زد، تحول در ایجاد مرجعیت های اجتماعی یا به تعبیر دیگر نهاد مرجع بود. در این فرآیند #مرجعیت_فکری و تحلیلی از منابع متقن و دارای پایگاه و اصالت به پدیده بدون هویت «سلبریتی های هنری، ورزشی و ...» تغییر می کند. در محیط حقیقی نحوه مرجعیت یافتن یک فرد در فضای اجتماعی، یک فرآیند نسبتا طبیعی، منطقی و گام به گام را طی می کند. اگر کسی فاقد صلاحیت های مقبول در نهاد فرهنگ حاکم اجتماعی باشد، نمی تواند به راحتی به مرجعیت برسد. اما #سبک_مرجعیتسازی_اینستاگرامی اینگونه است که برای افرادی که فاقد هرگونه صلاحیت، اصالت و وزانت است، جایگاه و پایگاه می سازد.
🔻 #ذائقه_سازی_اینستاگرامی زمینه ساز پذیرش این افراد به عنوان مرجع است. در حالی که در گذشته طیف قابل توجهی از هنرمندان و ورزشکاران و نهادهای مرجع برخوردار از عناصر فرهنگ مادر و اصالت های ملی و دینی بودند. اما امروزه سلبریتی فاقد هرگونه پایگاه فکری، فرهنگی، ملی و حتی اخلاقی است. و جالب اینکه ذائقه جدید این انسان بی هویت را به عنوان نماد هویت مطلوب می پذیرد.
🔻در #اینستاگرام دختران جوان بسیاری دارای یک میلیون #فالوور هستند که تنها هنر آنها این است که صبح به صبح از سفره صبحانه اش و از ست بودن رنگ لباس و پرده و روتختی اش عکس می گیرد و برای همه نمایش می دهد بدون اینکه دارای هیچ گونه ارزش و آورده انسانی ویژه ای برای مخاطب باشد بلکه تنها بعد مادی وی را تقویت می کند. با گسترش این سبک از #شوآف میل به عشوه گری، #خودنمایی، دیده شدن، ستایش شدن، و... در همه مخاطبین برجسته می شود. #ذائقه مخاطب بهنحوی تغییر کرده که این فرد را مهم و #الگو میداند.
🔻 نکته اساسی در تغییر مرجعیت های اجتماعی، تحول در #نظام_ارزشی جامعه است. ارزش از پایگاه معرفتی تهی شده و نهاد تعیین کننده ارزش از مبانی به اشخاص تغییر می کند. اشخاصی که خود برخوردار از پایگاه فکری نبوده و به صورت کلی ذیل #پارادایم دنیای مدرن زیست می کنند.
4⃣ گسترش گیم نتها و بازیهای جهتدار رایانهای
🔻 هر چند رواج بازیهای رایانهای از اواخر دهه هفتاد آغاز شد اما در دهه اخیر به طور گسترده رواج پیدا کرد و به نوعی به تغییر مدل و #سبک_تفریح جوانان منجر شد. این تغییر از دو جهت رخ داد. از یک سو به طور گسترده مکان هایی به نام گیم نت در سطح شهرها برپا شد، و از سوی دیگر محتوا و جهت گیری این بازی ها که بسیاری با تم #خشونت، #جنگ_شهری و ترویج نوعی از مطلوبیت ها به عنوان قهرمان و پیروز عرصه بودن، موجب شد مدل جدیدی از تفریح و محتوای تفریحی پدید آید. [تحلیل نحوه اثرگذاری روحی و اجتماعی بازی های رایانه ای مجال دیگری می طلبد.]
5⃣ گسترش بازی و ورزش های نوین
🔻 از سوی دیگر برخی بازی ها از جمله پینت بال در کشور رواج یافت. نوعی از بازی و ورزش که دقیقا تمرین جنگ شهری است. امری که در #فتنه88 برای کشور چالش زا بود و مسئولین میدانی ابراز می کردند آمادگی و تجربه مدیریت جنگ شهری را نداشتند. حال این مدل در حال ترویج بود.
6⃣ از خاصیت افتادن نهاد تربیت معلم [دانشگاه فرهنگیان]
🔻 مهمترین بستر #تربیت_نسل، مدارس و فرصت 12 ساله آموزش و پرورش است. معلم یکی از کلیدی ترین عناصر این زمینه تربیتی است. گزارش های میدانی حاکی از آن است که طیف قابل توجهی از نسل جدید #معلمان فاقد صلاحیت های فکری و بینشی لازم هستند. گزارش های خرد نشان می دهد برخی معلمان در کلاس های درس علیه عقاید شیعی و مذهبی صحبت می کنند و برخی دیگر نیز علیه انقلاب و ارزش های آن و در مقام دفاع از عصر #پهلوی بر آمده اند. معلم نیز همسو با فضای مجازی به ترویج یک نوع سبک تفکر ویژه است. در این میان مهمترین نهاد متولی تربیت معلم که دانشگاه فرهنگیان است، از خاصیت افتاده و در دوران هشت ساله اعتدال از تقویت آن و حتی تعیین رئیس برای آن جلوگیری شد. آیا خروجی این جنس مدارس می تواند در خدمت انقلاب اسلامی باشد؟
📌 ادامه دارد...
#جنگ_زیرپوستی
#فرهنگ
#اینستاگرام
#سبک_زندگی
#جنگ_نرم
🆔 @taalighat
تحلیل_اندیشکدههای_غربی_درباره_رویدادهای_اخیر_ایران.pdf
1.98M
♦️ تحلیل #اندیشکدههای_غربی درباره حوادث اخیر ایران
🔹 اندیشکده راهبردی تبیین در راستای رصد اندیشکدهها و رسانههای غربی، از ابتدای وقوع رویدادهای اخیر کشورمان، مطالب منتشرشده در اندیشکدههای غربی شامل یادداشتها، مقالات، نشستها، کنفرانسها و مصاحبههای مختلف را مورد بررسی قرار داده که چکیدهای از آن در فایل پیوستشده ارائه میشود.
@rahbariefarhang
➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @taalighat
تعلیقات
#غصه 🔻 در بین همه واکنشهای اخیر به قصه #مهسا_امینی این یکی خیلی دردآور بود. #استاد_حوزه با انگیزه
📍واکنش استاد عندلیب همدانی به انتقادات
🔹 لحن کنایی واکنش استاد #عندلیب_همدانی به اتفاقات اخیر این گمانه را ایجاد کرده بود که وی نسبت به اصل نظام موضع انتقادی اتخاذ کرده است.
🔹 در پی ابهامها و انتقادات به این مواضع، این استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در گفتگو با برخی شاگردان به این ابهامات پاسخ دادند:
🔻🔻🔻
"از نظر اینجانب هرگونه آسیب به نظام جمهوری اسلامی، آسیب به اساس و ریشه دین و تشیع و روحانیت است. باید از اصل نظام حمایت کرد و بیتردید #تضعيف_نظام بههیچ وجه جایز نیست."
"آنچه در متن بنده آمده است، انتقاد از برخی رویههایی است که قطعاً بهنفع نظام نخواهد بود. انتقادات ما از سر دلسوزی و برای رفع نقایص و تقویت نظام است."
" بنده در پیامهای بعدی به صراحت هرگونه خشونت، جسارت به مقدسات و ساختارشکنی را بهشدت محکوم کردم. لذا نباید متن منتشر شده موجب سوءبرداشت شود."
بهنقل از کانال #آنتی_سکولار🔻🔻
@antisecular_ir
➖➖➖➖➖
🆔 @taalighat