eitaa logo
تعلیقات
1.2هزار دنبال‌کننده
373 عکس
53 ویدیو
25 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (طلبه حوزه علمیه قم) 📝مسیر ارتباط: @fotros313h (📲 نشر مطالب با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
پای درس ابوحمزه ثمالی استاد میرباقری ☘ تجربه مراسم مناجات کم نداریم، اما این بار بنا بود را استاد بخواند در جوار ضریح بانوی کرامت... ☘ آرامش در لحن استاد موج می‌زد بدون فریادهای مرسوم، اما صدا خبر از طوفانی می‌داد که در دل دارد. گاه بین عبارت‌های دعا سکوت می‌کرد، سکوتی که ارمغان بغض در گلو بود و گواه غوغایی که در دلش به راه افتاده بود. هر سکوتش، فریاد دل‌های سوخته را به‌دنبال داشت. ☘ مناجات‌خواندنش چیزی کم از بر فراز منبر رفتنش نداشت. خودش یک منبر تمام و کمال بود همان‌قدر معرفت‌آفرین و مملو از ☘ دعا خواندنش، دعا خواندن عادی نبود، جرعه جرعه نوشیدن کلمات بود. احساس می‌کردی با هر فراز دست در دست امام به پیش می‌رود و با دعا می‌کند و با همین دل استوار دست مخاطب را می‌گیرد و جلو می‌برد. ☘ دارم فکر می‌کنم مناجات خواندن با دیگران چقدر متفاوت است. مناجات خواندش کلاس درس است و طیِّ طریق... و تازه انسان می‌فهمد لذت مناجات یعنی چه... سایه‌اش مستدام... 🆔 @taalighat
❤️ ماه خوب خدا ما را در این تاریکی و ظلمت دنیا تنها مگذار... ما از روزهای بدون تو می‌ترسیم... 🆔 @taalighat
🔹 فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت... ☘ نه یک ماه که سه‌ماه است مهمان خدا شدیم: رجب و شعبان و رمضان... ☘ هنوز در حسرت لبیک نگفتن به در هستم و دلتنگ دعاهای زیبای رجبیه:اَللَّـهُمَّ اِنّي اَسئَلُكَ بِمَعاني جَميعِ ما يَدْعُوكَ بِهِ وُلاةُ اَمْرِكَ الْمَاْمُونُونَ عَلي سِرِّكَ... دلتنگ سیزده رجب و ولادت مولی الموحدینم. رجب که داشت تمام می‌شد دل‌خوش بودیم به دامن شعبان خواهیم رفت. ☘ رسید و در سه روز بی‌نظیر دلمان را به ارباب گره زد و با فطرس امیدی به دل ما گنهکارها بخشید. هنوز دلمان در فراق صلوات زیبای شعبانیه و می‌سوزد. هنوز در حسرت چنگ زدن به شاخه‌های هستم. شعبان که رو به آخر بود شوق رمضان فراقش را آسان کرد. اما هنوز حسرت رسیدن و شهد این عبارت در کامم موج می‌زند: "اِلهي هَبْ لي كَمالَ الإِنْقِطاعِ اِلَيْكَ، وَاَنِرْ اَبْصارَ قُلُوبِنا بِضِيآءِ نَظَرِها اِلَيْكَ، حَتّي تَخْرِقَ اَبْصارُ الْقُلوُبِ حُجُبَ النُّورِ، فَتَصِلَ اِلي مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ، وَتَصيرَ اَرْواحُنا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِكَ..." ☘ کریم از راه رسید. ما بودیم و این خوان گسترده. متحیر بودیم از کجای این سفره ارتزاق کنیم. از سحرهایش، از نیمه شب‌هایش، از دم اذان افطارش، از لحظه‌های انس قرآنش، از روزهای مملو از خدا و خالی از شیطانش، از خواب‌های شیرینی که حتی آن هم طعم لطف خدا را داشت. از کدام حلوای محبتت توشه بردارم مهربانم، خدای نازنینم، خدای بی‌همتا... ☘ به نیمه ماه که رسیدیم رمضان، کریم شد و سفره دار از راه رسید. حسینی بودیم و به خوان حسن نیز راهمان دادند. حتی در ماه خدا ماییم و بچه‌های فاطمه... چه محرم باشد، چه شعبان، چه رمضان... ☘ حلاوت جرعه جرعه را چه کنیم؟ اگر ابوحمزه را یادمان نداده بودی چطور از تو می‌خواستم و با تو می‌گفتم؟ شیرینی با تو بودن را چه کنیم؟ نکند باز دست و پای شیطان باز شود و دستم از دستت جدا شود. اصلاً نفسم در سینه حبس شده که از فردا چه کنم؟ در ابوحمزه گفتم "اللهم اخرج حب الدنیا من قلبی..." حالا با این قلب و دنیایی که در کمین قلب است چه کنم. ☘ چگونه از ترسم بگویم؟ چگونه از وحشتم بگویم؟ چگونه از روزهایی که تو هوای من را نداشته باشی بگویم؟ ماه خوب خدا! تو آن‌گونه بودی که گویی خدا ما را در آغوش خودش گرفته بود. می‌شود این بچه را از آغوش ت جدا نکنی؟ ☘ و هر که در این ماه آمرزیده نشد را به حواله دادی، الحمدلله که اول و آخر کار ما را به سپردی... 🆔 @taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
the-third-yearbook-of-the-iranthinktanks.pdf
21.51M
*📣 سومین سالنامه جامعه اندیشکده ها منتشر شد 📖* _کتاب جامع اطلاعات اندیشکده ها، مراکز سیاست پژوهی و موسس_ ات مشاوره سیاستی _کشور در سال ۱٤٠١ 📊_ *داده‌ها و اطلاعات این شماره* : 🔥 نمایه‌سازی اندیشکده‌های فعال در سال ۱۴۰۱ 🔥 تحلیل آماری پژوهش‌های سال ۱۴۰۱ 🔥 معرفی افراد فعال زیست‌بوم اندیشه ورزی در سال ۱۴۰۱ 🔥 رصد فعالیت اندیشکده‌ها در شبکه‌های اجتماعی در سال *۱۴۰۱ 🎙 مرور وضعیت زیست‌بوم اندیشه‌ورزی کشور در سال ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با صاحب‌نظران:* *🎖 ویژگی‌های اندیشکده‌های برتر در دوران معاصر در گفت‌وگو با انریکه مدیزابل 📚 مروری بر عملکرد جامعه اندیشکده‌ها در سال ۱۴۰۱ 🆔 @taalighat
بایسته‌های عملکرد مشاور امور روحانیون رئیس جمهور در امور حوزه (سخنی با حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج ابوالقاسم) 🔻 مسئله رابطه و دستگاه حاکمه مسئله‌ای مهم است که گمان می‌کنم به‌صورت مشخص ی هیچ کسی نباشد. در حالی که تنظیم این مناسبات نیازمند تدبیر برخاسته از نگاه راهبردی است. 🔻 فقدان طرح و ایده در این میان و اکتفا به رفتارهای کلیشه‌ای آسیب‌هایی در پی داشته است. نگاهی به برخی انتقادات علما و فضلا و چهره‌های شاخص حوزوی، تحلیل‌ها و حتی گاه مناسبات خاص با نظام و دولت نشان از فقدان اطلاع لازم و ارتباط ویژه دارد. 🔻 در این میان بازخوانی تجارب دوره‌های گذشته مشاوران رؤسای جمهور سابق در امور روحانیت بسیار پرنکته خواهد بود. 🔻 کافی است نگاهی به مواضع برخی علما داشته باشیم که همواره از سر دلسوزی و عدم اطلاع به نقد جریان انقلابی و گاه نقد سیاست‌های کلان نظام می‌پردازند. در حالی که از دستاوردهای خرد و کلان کشور بی‌خبرند. چه کسی مسئول انتقال تصویر واقعی از کنونه ی کشور به حوزه است؟ 🔻 اینکه فلان کشور رابطه‌اش با ایران را قطع کرد یا تورم بالا رفت یا کالا گران شد به‌سرعت به گوش همه می‌رسد، برای آن تحلیل تولید می‌شود و... اما اینکه دولت انقلابی رابطه ایران با کشورهای همسایه، کشورهای آمریکای لاتین، عربستان، امارات و... بازسازی کرد یا ده‌ها دستاورد صنعتی و اقتصادی و... حاصل شد به‌عنوان رویکرد جدید دولت دیده نمی‌شود. 🔻 مشاور امور روحانیت باید این خلاء را ترمیم کند. بسیاری از علما حتی نسبت به دستاوردهای سالیان متمادی انقلاب بی اطلاع اند. اط نزدیک دیدن صنایع دفاعی، صنعت هسته‌ای و به تعبیری یکی از راه‌های جبران این آسیب است. 🔻 اقدام به‌هنگام و از رویدادها پیش از ذهنیت سازی های کاذب امری حیاتی است. اما کارکرد مشاور امور روحانیون محدود به تین نبوده و در موارد کلی زیر قابل دسته‌بندی است: 📍اطلاع رسانی نسبت به عملکرد جاری دولت و دستاوردها 📍اطلاع رسانی نسبت به موانع، آسیب‌ها و تهدیدات ملی و بین‌المللی 📍اطلاع رسانی نسبت به دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی 📍مدیریت مناسبات دولت و حوزه 📍ابداع روش‌های اطلاع رسانی جدید غیر از گزارش‌های حضوری مسئولان چون تورهای پیشرفت 📍ایجاد دسترسی سهل و مؤثر به دولت و ایفای دقیق نقش رابط 📍ایجاد و مدیریت رابطه پشتیبانی تئوریک حوزه از نظام 📌 موارد دیگری به این فهرست می‌توان افزود و نیز موارد بالا قابلیت توضیح دارد که در جای خود انشالله. 🆔 @taalighat
https://virasty.com/Hosseinizadi/1682888407454716602 صد شکر در تلاطم امواج دردها رد می‌شوند گاهی از این کوچه مردها
🔻 تأملی بر اقدام امام جمعه رشت 🔹 امروز بسیار پیچیده‌تر از آن است که در حد یک ناهنجاری اجتماعی تقلیل پیدا کند. 🔹 تمرکز دشمن بر مسئله به‌دليل ظرفیت‌های بسیار زیادی است که برای چالش آفرینی در آن نهفته است. امر زنانه بودن حجاب، ابعاد عاطفی و احساسی آن، پیوند حجاب و امر سیاسی، ظرفیت دوقطبی سازی حجاب، تحریک پذیری، ارتباط با نسل نو و دهه هشتادی ها، مورد غیرت و حمیت بودن آن برای مؤمنین، ایجاد احساس خشم و نگرانی در جامعه مذهبی و زوایای گوناگونی از این دست موجب می‌شود مسئله‌ای چندوجهی به‌نظر برسد. 🔹 در این میانه رهبر معظم انقلاب کوشیدند زمینه‌های استفاده دشمن را مسدود کنند و دایره خودی در متن انقلاب را افزایش دهند. ابتدا بین بدحجاب و فاصله نهادند و شل حجاب را کنش‌گر به‌نفع انقلاب نامیدند. در گام بعد بین فعل کننده و طینت و انگیزه وی تفکیک کردند و حتی برخی از آن‌ها جزو جامعه دین دار به‌شمار آوردند. 🔹 حال یک با ادبیاتی سخیف و مواجهه‌ای سطحی که مورد حمایت طیفی از انقلابیون نیز قرار گرفت، از این جماعت اعلام بیزاری می‌کند. بدون اینکه بین فعل و فاعل کشف حجاب تفکیک کند و از فعل وی برائت بجوید. 🔹 این سخنان نسنجیده به‌سرعت منتشر می‌شود و به‌عنوان موضع جامعه انقلابی تسری می‌یابد و تلاشی که رهبری برای ایجاد داشتند را برهم می‌زند. این نوع موضع‌گیری های سطحی نشان می‌دهد هنوز فهم صحیحی از نداریم که با یک مسئله ذوابعاد تک خطی برخورد می‌کنیم. 🔹 اساساً برخی گمان می‌کنند تأکید بر انسجام ملی مساوی با تأیید گناه و چشم‌پوشی بر مسئله است. نمی‌دانند می‌توان در عین حفظ غیرت دینی، دغدغه داشتن و اقدام نسبت به مسئله حجاب و تلاش برای حل آن، جامعه‌ای منسجم داشت. 🔹 ائمه محترم جمعه باید بدانند بودن تنها داشتن یک حکم از رهبری نیست، بلکه کسی نماینده رهبری است که از تراز تحلیل و اندیشه وی برخوردار باشد نه اینکه طرح رهبری را با چالش مواجه کند. 🆔 @taalighat
21 روزهای خالی از حکمت 🔻 پیرغلام سیدالشهدا علیه السلام بود، بدون تحصیلات رایج، اما بود. 🔻 مجلس منزل حاجی گاهی تا 4 ساعت طول می‌کشید. معمولاً ظهر شهادت، زودتر از 4 عصر ناهار نمی‌داد. خیلی ها اعتراض می‌کردند که حاجی چرا اینقدر جلسه را طول می‌دهد!!! 🔻 یک روز گفت: میدانی چرا روضه را طول میدم؟ میگم شاید از کار دو نفر بیشتر باز بشه. بالاخره وسط این و روضه‌ها دل یکی بشکنه و کارش درست بشه. ظاهرش جلسه روضه بود و باطنش از کار خلق با ایجاد زمینه اتصال بین مردم و امام. 🔻 از آن طرف اما اگر منزل دیگری بود، حتماً اصرار می‌کرد سر ساعت ناهار بیاورند. می‌گفتند چرا فرق میگذاری؟ می‌گفت اینجا مردم دعوت شدند، برنامه ریختند، سر ساعت باید بروند و برسند. منزل ما همه می‌دانند که مدل روضه، بزمی است و محدودیت زمان نداره. ☘ اینقدر دقیق و اینقدر حکیمانه... ➖➖➖➖➖➖ 🔻 پی‌نوشت: و چقدر این روزها نیازمند رفتارهای حکیمانه هستیم و چقدر برخی بزرگترها خالی از حکمت شدند! 🆔 @taalighat
تحول رهین تمحض 🔹 انسان‌های بزرگ، غصه‌ها و دردهای بزرگ دارند. دردی به مقیاس درد همه بشریت و بلکه بیشتر 🔹 انسان‌های بزرگ، عزم های بزرگ دارند و اراده‌های مستحکم برای خلق رخدادهای شگرف در عالم 🔹 برای تحقق یک تحول عظیم خود را آماده می‌کنند و اگر در ظاهر کارهای آن‌ها متشتت باشد از نوع کثرت در عین وحدت است. پس انسان‌های بزرگ اهل وحدت در اقدام و عمل اند و این وحدت را تمرکز و تمحض نام می‌گذاریم. 🔹 بدون وحدت در هدف، وحدت در مطلوب، وحدت در عمل، اتفاق بزرگی رخ نمی‌دهد. باید اهل تمحض و تمرکز شد. است که اراده و عزم را مؤثر می‌کند و الا ماییم و مطلوب ها و اراده‌های متعدد و متنافر 🔹 اینکه بسیاری از کارهای خوب متعدد ما به نتیجه نمی‌رسد از این رو است که ذیل یک و یک نیست. 📌 ادامه دارد... 🆔@taalighat
مقوله اثرگذاری واقعی و عینی (1) (خلط بین اقدام و اثر) 🔻 جبهه انقلاب با یک مواجه است و آن عبارت است از غفلت از مقوله . اثرگذاری واقعی یعنی تصرف در عینیت و تغییر وضعیت موجود. اثرگذاری واقعی یعنی نوعی انقلاب در مقیاس کوچک و حول مسئله‌ها، یعنی کمک به تغییر پازل اجتماعی. اثرگذاری واقعی يعني تغییر واقعی وضع موجود. 🔻 توضیح مسئله: هر فعالیت فرهنگی، علمی و اجتماعی با هدفی آغاز می‌گردد. هر کدام از ما دنبال رسیدن به مطلوبی هستیم. اما در بسیاری از مواقع خود به تبدیل می‌شود نه وسیله تحقق هدف. ما ناظر به اقدام هستیم نه ناظر به عینیت. 🔻 برای مثال: وقتی می‌خواهیم را به‌سمت کتاب‌خوانی سوق بدهیم و نسلی اهل مطالعه تربیت کنیم، اقدام ما می‌شود برگزاری نمایشگاه کتاب. بعدها از این‌که نمایشگاه برگزار کردیم بسیار خوشحال می‌شویم و به‌همین اقدام راضی. اما فراموش می‌کنیم نمایشگاه یک اقدام بود برای تحقق هدف، هدفی که عبارت بود از کتاب‌خوان کردن نسل جوان. 🔻 این موجب شده تا بسیاری از کارهای گسترده، متراکم، پر زحمت و پرهزینه ما اثر عینی و واقعی و متناسب با هزینه مادی و معنوی و انسانی پرداخت شده را نداشته باشد. و ما به خود ، عاری از نتیجه اکتفا می‌کنیم. 🔻 عوامل متعددی موجب این غفلت و خطای راهبردی شده است از جمله سخت بودن و دشواری فوق‌العاده اثرگذاری واقعی است. 🔻 عامل دیگر کثرت و تنوع اقدامات و مقدمات یک فعالیت است که انسان را از هدف غافل می‌کند. 🔻 رهبر معظم انقلاب به‌عنوان جامعه به موقعیت‌های عینی جامعه نظر دارد. یک دیده‌بان و را نمی‌توان با آمار و اعداد راضی کرد. او تحول عینی را هدف گرفته است. در ادامه به برخی فرمایشات رهبری در زمینه اثرگذاری واقعی اشاره می کنیم 📌 ادامه دارد... 🆔 @taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقوله اثرگذاری واقعی و عینی (2) (خلط بین اقدام و اثر) 🔹 یکی از بیانات مهم رهبری درباره متن زیر است. ابتدا متن را مرور کنیم تا چند نکته عرض کنم: 🔻🔻🔻 "لکن از جمله‌ی نکات مهمّی که من در این زمینه روی آن اصرار دارم که تکرار بشود، مسئله‌ی روایت درست جنگ است که من بارها تأکید کرده‌ام." " این فعّالیّتهایی که تا حالا شده فعّالیّتهای خوبی بوده؛ یعنی فعّالیّتها، فعّالیّتهای خوبی است. من به دوستان هم بیرون [از حسینیّه] که این نمایشگاه را نگاه کردیم گفتم؛ آنچه تا حالا اتّفاق افتاده است؛ اینها زیرساخت‌هایی است که برای فعّالیّت فرهنگی، فعّالیّت فکری، فعّالیّت سیاسی، فعّالیّت تاریخی، از این زیرساخت‌ها میشود استفاده کرد؛" "امّا این فعّالیّتها لازم است؛ باید را مشاهده کنید. آن وقتی کنید که ببینید نوجوان دبیرستانی شما، جوان دانشجوی شما با همان چشم به دفاع مقدّس نگاه میکند که شما نگاه میکنید و همان برداشت را از دفاع مقدّس و از حوادثی که در پی دفاع مقدّس پیش آمده دارد. اگر چنانچه این [طور] شد، در آینده در میدانهای گوناگون حتمی است؛ (بیانات در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس30/6/1401) 🔻 پیش از این دیدار نمایشگاهی از کتب تولید شده در زمینه دفاع مقدس برپا شده بود. از منظر دست‌اندرکاران تولید این حجم کتاب یک دستاورد بزرگ است. اما مقام معظم رهبری همه این کتب را در حد و امر لازم و نه کافی معرفی می‌کنند. 🔻 در این مصداق دستاورد واقعی زمانی است که رخ دهد و آن عبارت است از تغییر نگرش جوانان است. تغییر نگرش و زاویه دید یک دستاورد واقعی و یک تحول عینی است که دستی به آن فوق‌العاده دشوار است. 🔻 از نگاه آقا نبايد در اقدامات پرحجم که قابلیت گزارش‌دهی های وسیع دارند، متوقف شد. بلکه باید به‌دنبال اثر واقعی بود. يعنی باید امر دیگری را مورد هدف‌گذاری قرار داد. 🔰️ چقدر در کارهایمان اثرگذاری واقعی را هدف می‌گیریم؟ 🆔 @taalighat
بدون شرح... به فدای لب عطشان اباعبدالله... 🆔@taalighat
Daftarhaye_Bonyad_07.pdf
6.71M
📚 یادداشت‌ها و گفتگوهایی با روشنفکران درباره حوادث پاییز1401 به‌همت بنیاد شریعتی 📍تلاش برای پشتیبانی تئوریک از پاییز 1401 و تئوریزه‌کردن 🆔@taalighat
در این دو یادداشت به انفعال جبهه فکری انقلاب اسلامی در قبال مسائل اخیر اشاره شد🔻🔻 🔹https://eitaa.com/taalighat/793 🔹https://eitaa.com/taalighat/794
🔻 چندخط برای حاج مهدی عزیز... ☘ در دو هفته اخیر دو مجلس یادبود برای در قم و تهران برگزار شد. در تهران به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و با حضور دکتر سعید جلیلی و در قم به‌همت کانون دانش‌آموختگان معصومیه و با حضور استاد فلاح شیروانی. به‌نوبه خود ممنون همت و لطف هر دو مجموعه هستم که یاد برادر عزیزمان زنده کردند. چند جمله‌ای نیز بنده درباره حاج مهدی گفتم که بخشی از آن را می‌نویسم. 🔹 شهید... ☘ زیباترین جمله درباره حاج مهدی را حاج آقا مدیر سابق معصومیه گفتند: اگر در دوران دفاع مقدس بود، حتماً می‌شد. 🔹 اهل اقدام و کنش فعالانه ☘ امروز بین برخی از انقلابی‌ها نق زدن، انتقاد کردن و بسنده کردن به انتقاد به‌عنوان عمل به تکلیف انقلابی مد شده است. اما حاج مهدی در برابر کاستی‌ها اهل اکتفا به انتقاد نبود بلکه اهل بود. ضعف و نقص را می‌شناخت، مطالعه می‌کرد و برای حل آن چاره‌جویی می‌کرد. مانند کاری که در بحث انجام داد. حاج مهدی هم می‌توانست یک گوشه بنشیند و فقط غر بزند، اما ایستاد، در وسط صحنه، با مطالعه، با تحقیق و با اشراف... و اقدام او شد یک گره‌گشایی بزرگ از صحنه... 🔹 سردار جنگ فرهنگی ☘ حاج مهدی یک سردار بود. کسی‌که هم صحنه جنگ را رصد می‌کرد، هم عملیات طراحی می‌کرد، هم نیروها را به‌خط می‌کرد، هم عملیات را فرماندهی. توان سازماندهی داشت و بچه‌ها او را مثل یک فرمانده دوست داشتند و تبعیت می‌کردند. 🔹 وظیفه‌مداری ☘ حاج مهدی دنبال بود، نه تفریح. واقعاً دغدغه‌ی این را داشت که الان باید کجای صحنه بایستم. اگر به تکلیف می‌رسید با همه وجود به خط می‌زد حتی اگر تنها بود، حتی اگر خطر داشت. خطر را به جان می‌خرید اما بار را از زمین برمی‌داشت. ادامه دارد... 🆔 @taalighat
🔻 چندخط برای حاج مهدی عزیز 🔹 تکیه‌گاه ☘ کسی‌که خوب رشد می‌کند و شانه‌های مستحکم پیدا می‌کند، چون درختی تنومد تکیه‌گاه دیگران می‌شود. حتی گاهی از حاج آقا می‌شنیدیم که می‌گفت من به تکیه می‌کنم. برای رفقایش هم تکیه‌گاه بود. 🔹 شهرت گریزی ☘ حاج مهدی کتاب نقد و بررسی ژنو را نوشت اما هیج جای آن اسمی از او نبود. حاج مهدی یک سایت بزرگ در سطح ملی راه‌اندازی کرد باعنوان پایگاه اشعار آیینی حسینیه که به‌مرور تبدیل به یک مرجعیت در بحث در کشور شد اما اسمی از او نبود. اساساً حاج مهدی هيچ‌وقت دنبال دیده‌شدن نبود. 🔹 اهل اتقان در اقدام ☘ وقتی کاری را حاج مهدی به‌دست می‌گرفت، انسان خیالش راحت بود این کار به بهترین نحو ممکن انجام خواهد شد. واقعاً دغدغه نداشتیم دیگر. حاج مهدی در عین اینکه اهل اقدام بود، اهل اتقان در اقدام هم بود. کار تمییز فرهنگی از آب درمی آورد. 🔹 تربیت با شهدا ☘ حاج مهدی را با شهدا می‌شناختند. مسئول واحد شهدای معصومیه بود. با زنده کردن یاد شهدا بستری برای رشد و تربیت بچه‌ها فراهم کرده بود. ☘ ذائقه حاج مهدی به کارهای کوچک راضی نمی‌شد. وقتی برای شهدا هم کار می‌کرد کار بزرگ از آب درمی‌آورد. چندین گرفت که در همه قم صدا کرد و با استقبال شدید مردم و طلاب مواجه شد. یادواره شهید عماد مغنیه یادواره شهید نواب صفوی یادواره شهید حسن باقری یادواره حاج احمد متوسلیان یادواره شهیدای مقاومت لبنان 🆔 @taalighat
نگاهی انتقادی به نزاع‌های جبهه انقلاب حول مسئله حجاب 🔻 مدتی است در هر گروه و کانالی بحث بر سر است. البته زاویه و جهت بحث هر روز بر نکته‌ای مستقر است. یک روز اعلام نگرانی از گسترش کشف حجاب، یک روز انتقاد از قوای سه‌گانه و امروز هم 🔻 همه این نقدها و گفت‌وشنودها همه برخاسته از دغدغه ایمانی و نشان مردم و جوانان ماست که ستودنی است اما فارغ از محتوا باید به چند نکته توجه داشت: 1⃣ در سنت حوزوی یعنی در گرفتن یک بحث جدی، چالشی، محکم اما منطقی، مستدل، با و در عین دوستی و و محبت. یک طرف می‌کوشد با تقویت استدلال خود، استدلال طرف مقابل را تضعیف کند. اگر آنچه بین ما می‌گذرد از این جنس باشد بسیار عالی است. 2⃣ اما آنچه عملاً در بسیاری از گروه‌ها در جریان است، و نیست بلکه است. یک طرف به دیگری می‌گوید و او را به کمبود غیرت و دین‌داری محکوم می‌کند. دیگری به این می‌گوید یا او را محکوم می‌کند به اینکه "در زمین دشمن بازی می‌کند". عملاً هر دو یک کار می‌کنند. فرار از گفتگو و روی آوردن به و انگ زدن و گاه و تحقیر. این مسیر به رشد و فلاح و صلاح نمی‌رسد. 3⃣ جبهه حق بی‌شک نیاز به و ولایت و استحکام درونی دارد و نتیجه این سبک از مواجهه چیزی جز و از بین رفتن انرژی جبهه و بعد نیست. کمی سرمقاله‌های این روزهای روزنامه‌های را مرور کنیم. دارند از جنگ داخلی ما انقلابی‌ها خوشحالی می‌کنند، این نشانه خوبی نیست. این مسیر را درست نرفته‌ایم، نخبگانی و با عمل نکرده‌ایم. 4⃣ در این مسیر طولانی تا رسیدن به اهداف عالیه راه دشواری دارد و نباید اینطور همت و سرمایه و انرژی خود را هدر دهد. بحث کنیم، کاملاً جدی و مستدل اما همدیگر را تخریب نکنیم، جدال نکنیم، توهین نکنیم، برچسب نزنیم. طرف مقابل ماست و در یک سنگر ایستادیم. دقت کنید در مسائل مختلف در حال تکرار این چالش هستیم یعنی از یک رنج می‌بریم. 5⃣ به این آیه شریفه بیشتر توجه کنیم: وَأَطيعُوا اللَّهَ وَرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ريحُكُم ۖ وَاصبِروا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرينَ ترجمه: و (فرمان) خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید! و (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید، و (و شوکت) شما از میان نرود! و صبر و کنید که خداوند با استقامت کنندگان است! 🆔 @taalighat
می‌گفت رفتم دیدن یک جانباز که دستاش قطع شده بود. خیلی حال و هوای خاصی داشت. وقتی خواستم بیام بیرون دقت کردم دیدم یک عکس حرم علیه السلام بالاسرش زده، زیر عکس نوشته بود: ☘ یار بی دستی ام امام رضاست... ☘ همه‌ی هستی ام امام رضاست... 🆔 @taalighat