📮ویروس دست ساز صهیونیسم ۷۲ سال به خاطر عدم مراقبت کامل مسلمانان و خیانت سران حکومتهای دست نشانده دوام آورده و امت اسلام را اذیت کرده است؛ اما ان شاءالله چیزی به نابودی اش نمانده است.
#covid1948
#روز_قدس
⚜ @taammolat74
📘دانلود pdf کتاب | فلسطین از منظر رهبر انقلاب اسلامی
♨️ ویژه #روز_جهانی_قدس
✍️ سعید صلحمیرزایی
🔸کتاب فلسطین، مروری است بر دیدگاه ایشان در مورد مسئلهٔ فلسطین به همراه مقدمهای از دکتر ولایتی که به اهمیت فلسطین و نقش و جایگاه آن در امت اسلامی میپردازد. این کتاب در هشت فصل به موضوعاتی مانند شبهات مطروحه در مسئلهٔ فلسطین، آیندهٔ و راهحلهای مسئلهٔ فلسطین از منظر مقام معظم رهبری میپردازد.
🔹روز جهانی قدس، ابتکار و یادگار ماندگار بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، امام خمینی (رضوانالله تعالی علیه) است. زخم کهنهی اشغال فلسطین در شرایطی سرباز کرده که مجامع بینالمللی، مدّعیان حقوق بشر و رسانههای غربی در مقابل این جنایات سکوت کردهاند و البتّه سکوت سران عرب در برابر کشتار ملّت فلسطین تلختر و خفتبارتر است. این کتاب مروری بر وضعیت گذشته، حال و آیندهی فلسطین در نگاه روشنگرانهی رهبر معظّم انقلاب.
◼️ ناشر:انتشارات انقلاب اسلامی
🔻 پ.ن: آیت الله خامنهای با بیان اینکه قدس بر ایّامالله دیگر امتیاز خاصی دارد، تاکید ویژهای دارند تا بیان کنند که مسألهی فلسطین، مهمترین و اصولیترین مسائل انقلاب و مسألهای انسانی و نه صرفاً عربی یا اسلامی، محسوب شود! متاسفانه ضعف ما در تبیین اندیشهای جایگاه فلسطین در منظومه گفتمان انقلاب اسلامی و ضعف تبیین تقابل راهبردی ما با صهیونیست جهانی مشهود است.
#فلسطین
#روز_قدس
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
فلسطین از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای.pdf
2.15M
📘#دانلود_pdf کتاب | فلسطین از منظر رهبر انقلاب اسلامی
✍️ سعید صلحمیرزایی
🔸بر هیچ کس پوشیده نیست که انقلاب اسلامی ایران بر پایه ی مبانی دین مبین اسلام به وجود آمده است. بر همین اساس حمایت از منافع جهان اسلام و بالخصوص ملتهای مظلوم مسلمان از اولین شعارهایی بود که توسط بنیانگذار مقدس جمهوری اسلامی قدّس سره مطرح گردید.
این در حالی بود که رژیم منحوس پهلوی جزو اولین دولتهای اسلامی بود که اسرائیل این دولت جعلی را به رسمیت شناخته بود.
🔹آرمان امام خمینی قدّس سره جان تازه ای به پیکر انتفاضه دمید و ابتکار تعیین جمعه ی آخر ماه مبارک رمضان به عنوان « روز جهانی قدس » عامل ماندگاری مساله ی فلسطین گردید.
🔸پس از ارتحال آن حکیم الهی، عَلَم این آرمان خواهی بر دوش خلف صالح او یعنی حضرت آیت الله خامنه ای دام ظلّه العالی قرارگرفت.
گستره ی اطلاعات معظم له و اشراف ایشان بر مبانی فقهی، تاریخی و سیاسی مساله ی فلسطین، هر محقق و شیفته ی علم را به پای سخن ایشان می کشاند.
🔹اثر حاضر تلاشی ناچیز به منظور تسهیل استفاده ی علاقه مندان بهره مندی از محضر ایشان است.
براساس وعده ی صدق ایشان، آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل از وقایع حتمی خواهدبود و امیدواریم که ما نیز آن روز طلایی را ببینیم و به امامت ایشان در قدس، نماز برپا نماییم.
#فلسطین
#روز_قدس
⚜️ @taammolat74
🔰صدا و سیما نیاز به نقد جدی دارد!
✍️ محسن مقصودی
🔘 بخش ۳ از ۳ | بخش دوم
🔹 ۷. از حق نگذریم در سالهای اخیر رویشی از حضور مدیران جوان و انقلابی را در برخی از بخشهای مهم سازمان و برخی شبکه های رادیویی و تلویزیونی می بینیم که تنها دلخوشی مان برای تحول در آینده سازمان هستند.
🔸هر چند جریانی در سازمان وجود دارد که مانع از بروز و ظهور بهتر و موثرتر جریان انقلابی در صدا و سیما میشود و بی مهری ها و بداخلاقی هایی که در ماجرای ثریا و جهان آرا شد نمونه ای از آن است، که انشالله بعدا درباره آن حقایق بیشتری خواهید شنید که واقعا تاسف انگیز است.
اما باید توجه داشت، همین جوانها و انقلابی ها هم اگر در این ساختار رقابتی غیرآرمانی رها شوند و بخواهند با همان روش لیبرال ها به نبرد رسانه ای بپردازند، مانند گذشتگان اسیر سلبریتی های نجومیبگیر خواهند شد.
🔹امیدوارم برخی مدیران دلسوز رسانه ملی تا دیر نشده ساختارها و شاخص ها را در تلویزیون اصلاح و متحول کنند.
به شما قول می دهم اگر در سریال ها و برنامه سازی ها به مسایل اصلی مردم نظیر مبارزه با فساد و نقد اشرافیت و تبعیض و رانت خواری، نقد خصوصی سازی های لجام گسیخته (اختصاصی سازی ها) و پدیده نفوذ و... بپردازید و دستاوردهای علمی و فناوری مظلوم همین ملت را در دوران تحریم دست مایه برنامه سازی ها و فیلم نامه ها کنید، صدها سوژه جذاب، چالشی، دراماتیک و امیدبخش نظیر سریال گاندو و شوق پرواز و... پیدا می کنید که شما را از وابستگی و بعضاً منت کشی سلبریتی های نجومی بگیر نجات می دهد.مردم تشنه عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض اند، عاشق حاج قاسم ها و حججی ها و شهریاری ها و احمدی روشن ها؛ نگذارید عده ای «نفوذی» با ایده انحصاری سرگرم سازی مردم با سلبریتی های نجومی بگیر شما را فریب دهند و برای مردم ذائقه سازی کاذب کنند!
🔸 ۸. مدیر محترم سازمان هم که اخیرا در نامه ای به مسأله نفوذ در سازمان اشاره کرده اند، خوب است توجه کنند برای کشف نفوذ نباید صرفا دنبال یک شخص و یا چند نفر بود. نفوذ اصلی، تغییر دستگاه فکری و تصمیم سازی در بخش مهمی از مدیران سازمان است. برای کشف نفوذ به جای اشخاص، دنبال یک خط فکری باشید که همه شبکه ها را برای جذب درصدهای بیشتر مخاطب به یک رقابت منفی برای جذب سلبریتی ها و سطحی شدن برنامه ها سوق داده است.
🔹دنبال آن خط فکری باشید که برای مدیران شما جاانداخته، تنها راه جذب مخاطب از مسیر سرگرمی سازی می گذرد و تنها روش ایجاد سرگرمی برنامههای زرد سلبریتی محور است. دنبال همان خطی باشید که ترویج میکند، اگر محتوای سریال ها به مسائل اصلی مردم و انقلاب مرتبط شد جذابیت و مخاطبش کم می شود! دنبال همان خطی که فکر میکند تنها راه جذابیت فیلم نامه ها، ایجاد عشق های مثلثی و مربعی است. جریان نفوذ دستگاه تصمیم سازی مدیران را نشانه رفته و متاسفانه در موارد مهمی موفق شده است.
⚜️@taammolat74
🔉 درسگفتار
♨️ #اختصاصی
🔶 انسانشناسی دینی
🔸 استاد حسین سوزنچی
🔹جلسه نهم
🔹🔹انسان شناسی زن و مرد؛ نقد فمنیسم (4)
🌷احیای منزلت زن🌷
🔺آنتروپولوژی غربیها با اغلب بحثهایی که با عنوان انسان شناسی اسلامی نوشته شده بسیار تفاوت دارند و در این درسها سعی شده با پرهیز از گرتهبرداری و تقلید، نسبتی بین این دو حوزه برقرار شود و از متنهای اسلامی، از کتاب هستی و هبوط (آقای پارسانیا) و رسالههای انسان علامه طباطبایی بهرهبرداری گردد.
🔻پ.ن: این درسگفتار هر شب در کانال تاملات بارگذاری میشود.
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
9. انسانشناسی زن و مرد4.mp3
22.83M
🔉 درسگفتار
🔶 #انسان_شناسی_اسلامی
🕰 جلسه نهم
🔸 استاد #حسین_سوزنچی
🔹در تاریخ هر ظلمی به زن شده است، ریشه اش جهالت بوده است و نه منفعت طلبی. متناسب با اینکه رویکرد به مسأله عوض می شود، راهکار هم عوض می شود. بنابراین، رویکرد ما مودتی است، پس ما باید کار فرهنگی کنیم. اگر می خواهید جایگاه زن را ایفا کنید، باید کار فرهنگی کنید؛ چون ریشه ظلم جهالت است. باید بیائیم ببینم قواعد خانواده چه الگویی را برای این کار ارائه می دهد.
🔹کارکرد تحلیل حقوقی (استخراج تحلیل عقلی احکام) چیست؟ کارکرد آن این است که شما می توانید نظام را بفهمید. وقتی نظام را فهمیدید، در مقابل مسائل مستحدثه می توانید راه حل را پیدا کنید.
🔹توضیحات مختصری در باب ازدواج موقت از منظر شهید مطهری(ره)
🔗 جلسه قبل را در اینجا بشنوید.
⚜️ @taammolat74
♨️ مهم ترین و پربازدیدترین عناوین مطالب کانال تاملات در #اردیبهشت_99
🔘 بخش سوم
✍️فرار از دانشگاه ، چگونه علوم انسانی در جامعه مدنی به گردش افتاد؟ (مقدمه)
✍️ تفاوت رویکرد و نقش امام حسن (ع) در میان امامان / امام موسی صدر
✍️موقعیت ویژه جامعه ایرانی / مهدی محمدی
✍️ فرار از دانشگاه / حسام سلامت / بخش نخست
✍️سکولاریزاسیون کرونایی و انفعال حوزههای علمیه / حبیب الله بابایی
✍️فرصت تنهایی و رخصت ایمان / عظیم محمودآبادی / بخش نخست ، بخش دوم ، بخش سوم ، بخش چهارم
✍️ دوهفته نامه مجازی دیدهبان اندیشه / شماره سوم
✍️زندگي؛ ليـلة القدري است تا مطلع الفجرِ قيامت / علیاصغر طاهرزاده / بخش نخست ، بخش دوم ، بخش سوم ، بخش چهارم ، بخش پنجم
✍️ دانلود pdf | کتاب دارالشفاء (حرفی نو در نسبتِ تعطیلی حرمهای مطهر) / محمدحسن وکیلی
✍️نصیحت پدرانه علی(ع) / رسول لطفی
✍️دانلود pdf | کیفیت عمل در شب قدر / استاد علیپور
✍️امام علی(ع)؛ اسوه ایمان و عدالت / محمدباقر تاج الدین
✍️دانشهای اسلامی معاصر در غیاب «عدالت علی(ع)» / رضا تاران
✍️ عدالت یا ولایت؟! / حعفر حسن خانی
✍️شب قدر ، سه گانه ی معرفت ،محبت واطاعت وخطایی که مرتکب می شویم / محمدعلی عبداللهی
✍️ صدا و سیما نیاز به نقد جدی دارد! / محسن مقصودی ، بخش نخست ، بخش دوم ، بخش سوم
✍️ دانلود pdf | ششمین شماره نشریه تاملات رشد (ویژه نامه جهش تولید)
✍️ اربعین و شرایط کرونایی / سیدمجید امامی
✍️ تاخر فرهنگی و خودروهای برقی / محمد سلیمی
📩 نظرات و پیشنهادات و مطالب خود را برای ما ارسال کنید.
🔶🔸 با کانال ما همراه باشید🔸🔶
⚜️ https://eitaa.com/joinchat/2648178709C2169abb994
14.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁
🎥 #رضوان_رمضان
🌷 سخنرانی #حاج_مجتبی_تهرانی
▶️ ( وَ اسْمَعْ دُعَائِي إِذَا دَعَوْتُكَ وَ اسْمَعْ نِدَائِي إِذَا نَادَيْتُكَ وَ أَقْبِلْ عَلَيَّ إِذَا نَاجَيْتُكَ...)
🔸روایاتی در باب شب آخر ماه رمضان
شب آخر ماه رمضان 1391
⚜️ @taammolat74
🔰 فرار از دانشگاه
چگونه علوم انسانی در جامعه مدنی به گردش افتاد؟
✍️ حسام سلامت
🔘 بخش دوم | بخش نخست
💠
موسسات سازی علوم انسانی🔸از نیمه دوم دهه ۸۰ با موج جدیدی از موازیکاری سایتهای تولید گفتارهای علوم انسانی طرف میشویم. من این سالها را برهه «موسساتیسازی» این تجارب مینامم. تا قبل از برهه مذکور این دست موازیکاریها عموما در قالب محافل، حلقهها، کانونها و انجمنهای بسته و محدود دنبال میشد. 🔹از نیمه دوم دهه هشتاد اما انبوهی از موسسات آموزشی بروندانشگاهی پا میگیرند که جملگی دستاندرکار آموزش موازی علوم انسانی در جامعه مدنیاند. در واقع با نوعی تشکلیابی یا همان موسساتیسازی موازیکارانه طرف میشویم که از راه برپایی کلاسهای درس، آموزش علوم انسانی را از انحصار دانشگاه خارج میکند. در متن رساله تلاش کردهام روشن کنم که این دست تجارب موازی یا آلترناتیو را چگونه میتوان توضیح داد. 💠
فضای دانش🔸از جنبه صوری، کار به اتکای مطالعات اسنادی و مصاحبههای عمیق با مدیران، مدرسان و دانشجویان این موسسات پیش رفت. اما اساسیتر از ابزارهای صوری روش، منطق روششناسیک رساله است که به اتکای دو مفهوم پیش رفته است. نخست، «فضای دانش» (space of knowledge) . آنچه در اینجا فضای دانش میخوانم کل قلمروی گردش گفتارهای مربوط به علوم انسانی است که دانشگاهها، پژوهشکدهها، نشریات، انتشاراتیها، موسسات آموزشی و از این دست را شامل میشود. 🔹 فضای دانش سه مولفه مشخص دارد: ۱. سایتها یا پایگاههای تولید و بهگردشانداختن گفتارها مثل خود دانشگاه؛ ۲. سوژههایی که این گفتارها را تولید میکنند و به گردش میاندازند و ۳. رابطهها و نسبتها بین این سایتها و سوژهها. فضای دانش، علاوه بر این، سه ویژگی صوری دارد: ۱. ناخودبسنده است و مدام از التهابهای میدانهای اجتماعی اثر میپذیرد؛ ۲. دینامیک است و بسته به رویدادهای بیرونی و موازنه نیروهای درونیاش دچار قبض و بسط تاریخی میشود؛ ۳. ناهمگن است یعنی میان سایتها و سوژههایش از حیث الف) سطح علمیت (scientificity)، ب) سطح مشروعیت، ج) سطح اثرگذاری و د) سطح امکانها اختلافات تعیینکنندهای وجود دارد. 🔸توضیحی کوتاه بدهم: گفتارهایی که هریک از سایتهای فضای دانش تولید میکنند از حیث سطح علمیت متوازن نیستند. مثلا گفتارهایی که دانشگاه تولید میکند «به حُکم قاعده» میباید «علمیتر» از گفتارهایی باشد که مثلا یک نشریه عمومی (فرض کنید «مهرنامه») تولید میکند. در همبستگی با این، مشروعیت علمی گفتارهای هر یک از این سایتها متوازن نیست. سایتها بعضا از هم مشروعیتزدایی میکنند یا مشروعیت گفتارهای یکدیگر را زیر سوال میبرند. دامنه و نوع اثرگذاری هر یک از سایتها و سوژهها نیز با هم اختلاف دارد. 🔹 گفتارهای دانشگاهی احتمالا بیشتر بر سیاستگذاریها اثر میکنند و گفتارهای نشریات به احتمال زیاد در ساختن افکار عمومی موثرند. علاوه بر اینها، گستره امکانها و فرصتهای هر یک از سایتها نیز اساسا نابرابر است، چه از حیث سازماندهی سوژهها و تولید گفتارها، چه از حیث انتشار گفتارها و بسیج سوژهها. در این رساله از میان سایتهای فضای دانش بر موسسات آموزشی تمرکز کردهام؛ آنهم از چشمانداز موازیکاری آنها در برپایی کلاسهای درس. #ژورنالیسم_اندیشه #دانشگاه ⚜️ @taammolat74
🔰یهودیان و حیات اقتصادی مدرن
✍️ محمدعلی روزبهانی
🔸سومبارت آلمانی حدود یک قرن پیش نسبت آیین یهود و پیدایش جهان مدرن را واکاویده است. پیش از انقلاب با شعله ور بودن مبارزات خلق عربی علیه صهیونیستها و مبارزات مارکسیستی علیه امپریالیسم که اسراییل جزیی جدایی ناپذیر از آن بود، نفرت از صهیونیسم بین هر اهل نظری در ایران و خارج از ایران داغ و رایج بود. مردم هم هنوز به فاجعه ظهور و پیدایش جهان مدرنی که اروپایی ها کمی زودتر از پی جنگ اول و دوم طعمش را چشیده بودند عادت نکرده بودند، کشتار، ویرانی، اشغالگری اسراییل حتا اگر در پزشکی و کشاورزی سرآمد خاورمیانه می بود، مشمئزکننده و غیرقابل تحمل بود. «مستضعفان» ایرانی و غیرایرانی، پاکبازانه در پی آرمان ها بودند...
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ✍️ محمدعلی روزبهانی 🔸سومبارت آلمانی حدود یک قرن پیش نسبت آیین یهود و
🔰یهودیان و حیات اقتصادی مدرن
✍️ محمدعلی روزبهانی
🔸انقلاب اسلامی به ایرانیان فرصت داد تا درباره راهی جمعی باز اندیشی کنند، قدری از حرکت پرشتاب به سوی دروازه های تمدن بازایستند و درباره مقصد اندیشه کنند. جنگ تحمیلی این تعلیق و اندیشیدن را تمدید کرد و حتا در بوته رویارویی با چهره ی واقعی جهان جدید و نشان دادن صف ملتهایی که مسامهت در جهان مدرن را قبله راه ساخته اند و اندک آدمیانی که خواستار نظم و نسخی دیگرند، خودآگاهی ایرانیان را صدچندان کرد.
🔹بعد از جنگ اما صلح اقتضای دیگری داشت. زندگی در صلح نیازمند ادمهای میان مایه و فرماندهان تکنوکرات و فربه تر کردن طبقه متوسط بود، مستضعفان و پابرهنگان به طبقه آسیب پذیر بدل شدند... چرخ های مدرن سازی ایران دوباره و به سرعت به راه افتاد، این نیز تجربه ی گرانسنگی بود به همان اندازه جنگ تحمیلی بلکه بیشتر... تمرین زندگی در واقعیت جهان مدرن با تلاش برای از دست نرفتن و کلیشه و موزه ای نشدن آرمان ها. .
🔸ما چقدر بر سر آرمانها مانده ایم؟ چقدرش را قربانی مدرن شدنمان کردیم؟ چقدر قدر فرصت ها و داشته هامان را دانستیم و چقدر فرصت سوزی و ناسپاسی کردیم؟ هر چه کردیم و نکردیم، از پی این کرده ها و نکرده ها، ۴۱ سال است دیگر اسراییل در خاورمیانه پیشروی نداشته است، حتا با وجود اینکه تقریبا سرزمینی از کشورهای عربی فتح نشده باقی نمانده و سران عرب در صف دیدار با سران اسراییل زنبیل گذاشته اند. حتا با وجود اینکه یکی از برترین ارتشهای جهان را ساخته و پرداخته کرده، حتا با کشتارهای نادری مثل کشتار ۷۰۰۰ نفر فقط در جنگ خونین رمضان غزه.
🔹 اینکه چرا اینقدر کم به صهیونیسم و ذات اشغالگری و ماشین کشتار مدرن پرداختهایم و نوشتهایم و نظر ورزی کردهایم، حتما زنگ خطر بزرگی را به صدا در میآورد، اما بخشی از آن شاید به این دلیل است که مفاهیم و نظریهها از این رخدادها میآیند نه پیش از آنها. گویی 41 سال است پنجه افکندن این با جهان مدرن و مولود نا مبارک و ماشین کشتاری به نام اسرائیل... بیت المقدس نبض آشکاری است وضعیت ما و دیگریمان را مانیتوری میکند و به تصویر میکشد.
#سومبارت
#یهود
#صهیونیسم
#مدرنیسم
#روز_قدس
#اسراییل
#قاسم_سلیمانی
⚜️ @taammolat74
📮در قرن ۲۱ #سانسور از طریق غوطهور کردن انسانها در سیلاب اطلاعات بیاهمیت و نامربوط عملی میشود.
انسان نمیداند به چه چیزی توجه نشان دهند و وقت خود را صرف موضوعات فرعی میکند. قبلا قدرت به معنی دسترسی به اطلاعات بود. اکنون #قدرت یعنی آگاهی از اینکه از چه چیز باید چشم پوشید.
✍️ معصومه نصیری
⚜️ @taammolat74