eitaa logo
تاملات حقوقی
450 دنبال‌کننده
7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
365 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️اعضای جدید هیئت رئیسه جامعه مدرسین انتخاب شدند ✅عصر جمعه ۱۵ اردیبهشت، در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انتخابات هیئت رئیسه جدید جامعه مدرسین برگزار شد. در جریان این انتخابات، حضرات آیات: سید هاشم حسینی بوشهری، عباس کعبی، سید احمد خاتمی، محسن اراکی، محمود عبداللهی و حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی برای یک دوره جدید انتخاب شدند. شایان ذکر است: در این جلسه آیت الله مرتضی مقتدایی نیز به عنوان قائم مقام انتخاب شد. ⭕️جزئیات: https://hawzahnews.com/xcdT3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا امر به معروف می‌کنیم؟ 🔹 برشی از سخنرانی در برنامه پخش زنده حرم مطهر رضوی 💠اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
هدایت شده از احمد فربهی
نهاد «نهي از منكر» نهادي امنيت‌ساز «پلیس می‌گوید، وقتی یک غریبه هفته گذشته به یک زن در قطاری در نزدیکی فیلادلفیا تجاوز کرد، تماشاگران هیچ کاری نکردند. یک مقام حمل و نقل به آسوشیتد پرس گفت: مردم در قطار "شاهد این عمل وحشتناک بودند" و حتی با 911 هم تماس نگرفتند!» مايكل كوك، اسلام‌پژوه آمريكائي در سال ۲۰۰۰ كتابي در زمينه‌ امر به معروف و نهي از منكر منتشر كرده، او مي‌گويد، در روزنامه خبري خوانده كه خانمي در قطار شهري ايستگاه شيكاگو مورد تجاوز قرار مي‌گيرد و در حالي كه از مردم كمك مي‌خواهد عابران از كنار او بي‌توجه رد مي‌شوند! تنها يك نفر با پليس براي گرفتن شخص مجرم همكاري مي‌كند. به اين روحيه، «بي‌تفاوتي اجتماعي»، يا «تولرانس» گفته مي‌شود. همان روحيه‌اي كه عده‌ای تلاش می‌کنند آن‌را در كشور ما گسترش دهند. يكي از اركان نظام دستوري اسلام، نظارت اجتماعي مردم است، ثمره‌ي اين الگوي رفتاري، «امنيت و اصلاح جامعه» و نتيجه‌ بي‌تفاوتي اجتماعي، «بي‌پناه شدن انسان‌ها در بستر طغيان انسان‌هاي هنجارشكن» است. https://eitaa.com/farbehi
در راه مشهد، شاه عباس تصمیم گرفت دو بزرگ را امتحان کند. به شیخ بهایی که اسبش جلو میرفت گفت: این میرداماد چقدر بی‌عرضه است، اسبش دائم عقب می‌ماند. شیخ بهائی گفت: کوهی از علم و دانش بر آن اسب سوار است، حیوان کشش این‌ همه عظمت را ندارد. ساعتی بعد عقب ماند، به میر داماد گفت: این شیخ بهائی رعایت نمی‌کند، دائم جلو می‌تازد. میرداماد گفت: اسب او از اینکه آدم بزرگی چون شیخ بهائی بر پشتش سوار است، سر از پا نمی‌شناسد و می‌خواهد از شوق بال در آورد. این است رسم رفاقت... ✔ در غیاب یکدیگر، حافظ آبروی هم باشیم. 📚 روضات الجنات، ص۱۱۵ 🌸🍃 @armangerai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨رویت شهودی عزیزان، تنها جایی که معصیت تعطیل میشود، در رویت شهودی و جایی است که دل راه می افتد و با خداوند نرد عشق می بازد. در چنین جایی معصیت دور میشود و حتی سیئات به حسنات تبدیل میگردد، والّا در رویت حسی ممکن است فرد ستارگان را ببیند و پی به وجود خداوند ببرد، و یا اینکه فرد در رویت عقلی دلایل جدّی برای وجود خداوند هم بیاورد، اما هنوز معصیت کند باید عبد باشیم و هیچ کجی و اعوجاجی با خداوند نداشته باشیم. در چنین صورتی طهارت نصیب فرد میشود و ملکوت را خواهد دید. *تعطیلی معصیت در رویت شهودی* سخنی از مرحوم *استاد سید علی اکبر پرورش* رحمت الله علیه https://eitaa.com/YavareSeddiq
🔻مواجهه نیروی انتظامی با کشف حجاب -۱ 🖊مهدی جمشیدی بدون‌شک، حجاب را باید در درجه نخست، یک «مقوله فرهنگی» به شمار آورد که در فهرست «سبک زندگی اسلامی و ایرانی» قرار می‌گیرد و از نمادهای هویّتی زنِ مسلمان ایرانی است. این واقعیّت فرهنگی، دلالت‌های دیگری نیز می‌یابد و مجموعه‌ای از معانی را با خود حمل می‌کند اما به طریق اوّلی و اساسی، چنین منزلتی دارد. ازاین‌رو، علاج وقوع لغزش و انحراف در آن نیز در مرحله نخست، فرهنگی است؛ یعنی باید از «سازوکارهای فرهنگی» برای تولید و بازتولید این ارزش فرهنگی بهره گرفت و به آن در دل و جان مردم، عمق بخشید. ارزش حجاب، باید جامه «باور» به تن کند و به پاره‌ای از «هویّت» فرد تبدیل بشود. حال اگر پس از این مرحله، کسانی در جامعه اسلامی - که اکثریّت افراد آن متعهد به ارزش‌های اسلامی هستند - «گردن‌کشی» و «قانون‌شکنی» کردند، روشن است که نباید به «توصیه» و «موعظه» بسنده کرد و باید «سازوکارهای قضائی» را در پیش گرفت. حجاب یک ارزش دینی است که به سبب «جنس اجتماعی» اش، باید «قانونی» نیز بشود و باید قانون از حجاب در عرصه عمومی دفاع کند. هر گونه سازش و مماشات در این زمینه، جامعه را آلود و آفت‌زده خواهد کرد و به‌تدریج، ارزش‌های فرهنگی دیگر را نیز دچار سستی و بی‌اعتباری خواهد نمود. پس حجاب، یک «ارزش اسلامیِ اجتماعی» است و ضعف حجاب و کشف حجاب، «حرام اجتماعی» است. آنچه که «حرام» است ممکن است مورد نهی «اخلاقی» یا «قانونی» قرار بگیرد، اما آنچه که «اجتماعی» است، به‌حتم باید منزلت «قانونی» بیابد و قانون از اجرای آن دفاع کند. پس مسأله کشف حجاب، فقط این نیست که «حرام» است، بلکه «حرام اجتماعی» است و اجتماعی‌بودنش به معنی ضرورت حضور «قانون» در کنار آن است. بنابراین، کسانی که مدّعی هستند که تنها باید سازوکارهای فرهنگی را به کار گرفت و پای قانون و کارگزاران قانونی را به این عرصه باز نکرد، چه بخواهند و چه نخواهند، کشف حجاب را «حرام اجتماعی» نمی‌دانند و آن را به «حرام شخصی» فروکاهیده‌اند. چنین برداشت تقلیل‌گرایانه‌ای از کشف حجاب - که سویه‌های اجتماعی و عمومی آن را نادیده می‌گیرد - خطایی آشکار و پُرخسارت است. روشن است که باید در مواجهه با ضعف حجاب و کشف حجاب، ترکیبی از سازوکارهای نرم و سخت را به کار گرفت و دچار تقلیل‌گرایی نشد، امّا مسأله این است که در طول دهه‌های گذشته، نهادها و نیروهای فرهنگی در این باره، دچار «کم‌کاری» و «کم‌عملی» بوده‌اند و تبدیل‌شدن حجاب به یک چالش، حاصل غفلت‌ها و انفعال‌ها و خاموشی‌های آنهاست. همه نهادهای فرهنگی در طول دهه‌های گذشته، فرصت‌ها و امکان‌های فراوانی برای «روایت‌پردازی» درباره حجاب و نشاندن حجاب در «ساختار هویّتی» داشته‌اند، اما از این زمینه‌ها و بسترها، استفاده چندانی نکرده‌اند. در واقع، حجاب از لحاظ منطق فرهنگی، در حال «رهاشدگی» و «به‌خودوانهادگی» بوده است. از قلب سیاست‌گذاری فرهنگی که شورای عالی انقلاب فرهنگی است تا نهادهای مجری از قبیل آموزش و پرورش، «بی‌عملی‌های فراوان» داشته‌اند و کارنامه‌شان قابل‌دفاع نیست. در چنین خلائی، به‌تدریج مسأله دیرینه حجاب، برجسته‌تر و چالشی‌تر شد و توانست بحران تولید کند. از مدّت‌ها پیش می‌شد حدس زد که زخم کهنه حجاب، مستعد تولید تنش و تکانه است و باید برای توجیه و توضیح حجاب و درونی‌سازی آن، چاره‌اندیشی کرد. بخشی بزرگی از جامعه، حتّی مستقل از کنشگری نهادهای فرهنگی، به حجاب وفادار بودند و ماندند و هیچ نوسانی در هویّت آن راه نیافت، اما بخش کوچکی از جامعه، گرفتار کج‌روایت‌هایی شدند که در فضای تهی از اعمال حکمرانی فرهنگی، یکه‌تازی کرد و ذهنیّت‌شان را دگرگون کرد. این تغییر زیرپوستی، اندک‌اندک آشکار شد و نمود و تعیّن یافت و بحران آفرید. همه این اتّفاق‌ها در پیش چشم نهادهای فرهنگی و کارگزاران و تصمیم‌سازان آنها قرار داشت، اما به اندیشه‌ورزی و عمل آنها پیوند نخورد. این مسیر افولی و چالشی طی شد تا به نقطه کنونی رسیدیم که مسأله «ضعف حجاب» به «کشف حجاب» تبدیل شده است، بلکه به عیان مشاهده می‌کنیم که حتّی کشف حجاب نیز در حال تبدیل‌شدن به «کشف بدن» است. در واقع، همه لغزش‌ها و انحراف‌های فرهنگی که در طول دهه‌های گذشته، به‌تدریج رخ دادند و شکل ظاهریِ بخش‌هایی از جامعه را دگرگون کردند، در ماه‌های اخیر با «شتاب خیره‌کننده» ای در حال گسترش و عادی‌سازی هستند. 🖇منتشرشده در مهر: http://mehrnews.com/x324px
هدایت شده از درس اخلاق
حضرت امام على عليه السلام: إن كُنتُم لِلنَّجاةِ طالِبينَ فارفُضوا الغَفلَةَ و اللَّهوَ، و الزَموا الاجتِهادَ و الجِدَّ اگر خواهان نجات هستيد، غفلت و سرگرمى را دور افكنيد و به كوشش و جدّيت چنگ زنيد غررالحكم حدیث3741 ═══✼🍃💖🍃✼══ 🌹کــانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔰 بسیجی یعنی غیرت 🔸 براندازها می گویند شهید حمید رضا الداغی بسیجی نبود. اما مگر بسیجی چیست و کیست که نتوان الداغی را بسیجی نامید؟ او با غیرت بود و همین یک خصلت برای بسیجی بودن کافی است. چون بسیج یعنی غیرت، یعنی ناموس، یعنی جوانمردی و شجاعت، یعنی امنیت. بسیج از دل همین معانی قدسی پدید آمد و بالیدن گرفت. 🔸 روزگاری نه چندان دور، شروری زورگو و متجاوز بر این آب و خاک طمع ورزید و چشمان نا پاکش را بر جان و مال و ناموس میهن عزیزمان ایران باز نمود و یورش برد و تعرض کرد. به خیال اینکه مملکت بی صاحب است و جوانان با غیرت ندارد. ولی خوابش با فرمان عمومی آن عالم ربانی که درود و رحمت خدا بر او باد، پریشان شد. از هر گوشه این مرز و بوم جوانان با غیرت به سوی دشمن متجاوز هجوم آوردند و در این راه چه جان نثاری ها و جان بازی ها که نکردند. جهان از این همه غیرت جوان ایرانی مات و مبهوت مانده بود. اکنون هم مبهوت است. 🔸 شهید الداغی امتداد همان غیرت جوانان بسیجی دفاع مقدس است. هیچ مرز و تمایزی میان آن غیرت و این غیرت نیست. اگرچه یکی در مرزها برابر دشمن متجاوز رخ می نماید و یکی در شهر برابر اشرار خیابانی. غیرت همان نخ تسبیح همه جوانان بسیجی است. 🔸 بنابر این، نام ‌شهید الداغی به عنوان بسیجی با غیرت ایران زمین باقی خواهد ماند. جبهه برانداز هم باید فکری به حال خود کند که خون آن شهید باطن بی غیرت آنان را بیش از پیش آشکار ساخت. 🖌 داود مهدوی زادگان 👇👇👇 @mahdavizadegan
هدایت شده از نامه های تبیین
بسم الله الرحمن الرحیم حاشیه نماز فتح الفتوح چرا یک عکس از سفر آقای رئیسی که طبق پروتکل های بین المللی قابل توجیه هم هست، منتشر و بزرگنمایی می شود؟ ۱- کرانه مدیترانه عمق استراتژیک ج ا ا آنان حاشیه درست کردند تا پای ایران در مدیترانه دیده نشود. عمق استراتژیک کم نظیری که فقط در دوران باستان داشتیم. ۲- ابطال فرضیه مخالفان رهبری موفقیت های ایران در سوریه، مصداق برجسته و عینی محور بودن منافع ملی در سیاست منطقه ای ج ا ا هم هست. این یعنی ابطال فرضیه و شعار اصلاح طلبان که رهبر فرزانه را به نگاه صرفا دین محور و فدا کردن منافع ملی متهم می کردند. ۳- آغاز افول امریکا پیروزی ایران در ابقای بشار به معنای افول قدرت منطقه ای امریکاست و اینک راهی جز ترک منطقه ندارد. این موقعیت از نشانه های برجسته تحقق پیش بینی رهبر فرزانه انقلاب است. ۴- کمرنگی حنای غربگرایی آنان سه دهه با تمام توان القا کردند که بدون امریکا، زیستن و بازیگری سیاسی محال است و طی ده سال گذشته گفتند بی لجام برجام، فرجام خوش محال است. اما می بینند مدعاهایشان نقش بر آب شد. ۵- تحقق " ما می توانیم" آنان با یکایک میراث مقدس و گرانسگ خمینی کبیر ره به مبارزه برخاستند و آنرا متعلق به موزه ها دانستند اما اینک می بینند درس های آن یگانه دوران و از جمله " ما می توانیم" را شاگرد بی همتایش یکان به یکان به بار می نشاند. ۶- نماز فتح نماز فتح رئیسی به نیابت از فرمانده این فتح الفتوح در مسجد اموی چون پتکی بر سر امریکا و متحدانش فرود آمد همو که اردوغانش وعده کرده بود و درد این پتک را غربگرایان بیش از همه حس کردند و حاشیه پردازی ها جز صدای آوخ آنان نیست. برآیند بدانان حق دهیم که از درون بگدازند و خود را به زحمت اندازند و حاشیه بپردازند. شنونده باید عاقل باشد. در تله این حاشیه پردازی ها نیفتیم. رضایی شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ @rezashahed
◀️وبینار تخصصی علوم انسانی اسلامی «هویت انسان از فلسفه غرب معاصر تا علامه مصباح یزدی ره» 🔰برنامه به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. ✅سخنران: حجت‌الاسلام دکتر محمد مفتاح پژوهشگر علوم اسلامی ✳️ناقد: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمود نمازی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌ره ⏰زمان: یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 ساعت 15 🌐لینک حضور در جلسه: ▶️https://heyatonline.ir/emam.khomeini.moaseseh 🔶 سایت و کانال همایش بین المللی "علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمد تقی مصباح یزدی ره" 🌐 ihsam.iki.ac.ir 🆔 @ihsam_ir 🌐 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🌐 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
هدایت شده از صفرمرزی
جایزه جهانی «آزادی مطبوعات» یونسکو امسال را همان کسانی به ⁧⁩، ⁧⁩ و ⁧ دادند که ۱۷۵ سال حبس را برای (بخاطر انتشار جنایات جنگی آمریکا در عراق) بریدند! خائنین و جاسوسان را بشناسید! 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
امروز روز كار است. هركس در هرجا هست بايد كار بكند. ما مى‌خواهيم خودكفا باشيم خودكفايى را با تبليغات نمى‌شود كرد،با كار مى شود كرد. 📚صحيفه نور، جلد ١٧، صفحه ١۵۵ @sahifeh_noor
هدایت شده از فروشگاه کتاب جان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚معرفی کتاب محمد؛مسیح کردستان در خبرگزاری صداوسیما. 🎬فیلم سینمایی که این روزها بر پرده سینماها در حال اکران است با اقتباس از این کتاب ساخته شده است. ۸۰۰ صفحه| قیمت پشت صفحه ۲۲۰,۰۰۰ تومان قیمت با تخفیف : ۱۹۸۰۰۰ تومان ✅برای خرید کتاب به ادمین کانال @milad_m25 پیام بدهید معرفی کتاب های ناب و خواندنی👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2469003274Cd50c7fd530
🔴معاهده بین‌المللی 1374 مبنای پرداخت حقابه "هیرمند" به ایران است. ✳️دکترحسین موسوی فر، رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دنبال این نیستیم که از ابتدا به دنبال مکانیسم‌های بین‌المللی برویم و ترجیح ما این است که موضوع را از طریق حل کنیم. ❇️حقابه ایران از رودخانه "هیرمند" از زمان اشرف غنی؛ آخرین رئیس جمهور افغانستان رهاسازی نشده است. درحالی که بر اساس معاهده 1974، کشور افغانستان باید مقدار حقابه ایران از هیرمند را که مقدار 850 میلیون متر مکعب برای کشاورزی سیستان و حقابه تالاب هامون است، رهاسازی کند. پرداخت حقابه ایران از هیرمند با وجود معاهده بین‌المللی 1374، توسط طالبان نیز انجام نمی‌شود و از زمان طالبان تغییری در سیاست‌های افغانستان در قبال حقابه ایران ایجاد نشده است. اشرف غنی رئیس جمهور وقت در 1400 را بر روی ساخت و اعلام کرد که «از این پس در قبال پول به ایران آب می‌فروشیم"! این سد با گنجایش ذخیره 50 میلیون متر مکعب آب، دریچه‌ای دارد که آب‌های مازاد سد را به بیابان گودزره افغانستان منتقل می‌کند و با این مانع ورود آب به هیرمند و در نتیجه عدم تحقق میشود. افغانستان موظف است طبق معاهده 1374 که شرایط ترسالی، خشکسالی و شرایط نرمال را مشخص کرده، حقابه را پرداخت کند اما مقامات افغانستان گفته اند میخواهند با نصب دستگاه‌های آب سنج، محاسبات جدیدی در خصوص حقابه ایران انجام دهند ⭕️متن کامل در زیر: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/02/20/2892143/ !
هدایت شده از آیت الله محمود رجبی
📢 بیانیه آیت الله رجبی در تحلیل اوضاع جامعه و بیان وظایف اقشار مختلف در راستای پیاده‌سازی حجاب منتشر شد. 🔸همۀ ما مسئول هستیم! / «اجرای قانون» و «کار فرهنگی» دو بال پیاده‌سازی حجاب در جامعه اسلامی است لینک متن کامل بیانیه در سایت آیت الله رجبی: https://mahmoodrajabi.ir/522 📝 @mahmoodrajabi_ir
📌قانون بدون اعمال مجازات مؤثر بی ثمر است. فرهنگ سازی با اعمال قانون و مجازات پیوند متقابل دارد. برخی به اشتباه می پندارند کار فرهنگی لزوما در خلأ و مجزای از اعمال قانون و مجازات است. در حالی که اصولاً بخش مهمی از فرهنگ سازی مرهون اعمال قدرت و بکار گیری نظام جریمه‌ها و مجازات ها است. و ، خود حاصل این امر است. و هم حاصل بی فرهنگی و هم حاصل نبود اعمال مجازات و نظارت لازم است. بدون اعمال حاکمیت و اعمال مجازات نمی توان پایبندی همگان به قانون و و تحقق ارزش های نظم ساز در جامعه را انتظار داشت. اعمال قدرت حکومتی لازمه تحقق هنجارها، ارزش ها و قوانین است و اعمال مجازات مصداق این امر قلمداد می‌شود. ✅برای روشن شدن مسأله کافی است به یک مثال ملموس از جامعه توجه کرد. همه به یاد دارند تا همین ۱۰ سال گذشته، جامعه ما چه اندازه با صدمات جانی شدید و مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی مواجه بود. علت اصلی آن علاوه بر نقض مقررات این بود که رانندگان خودروها به بستن خود در حین رانندگی توجه و همت نداشتند و سرنشینان موتور سیکلت ها نیز بر سر نمی گذاشتند و پلیس و قانون ناگزیر به کمک خانواده ها آمدند. زمانی‌ که پلیس راهنمایی و رانندگی برای جرم نبستن راننده و یا نداشتن اعمال کرد، نه‌تنها و مرگ رانندگان کمتر شد، بلکه و هم شد. دوربین راهنمایی و رانندگی هم همین کاربرد را دارد. وجود این مانند یک پلیس می تواند در بویژه از سوی افراد عادی و فاقد عمد و بی توجه موثر باشد. 🔴الان بسیاری از تخلفات و جرایم با خودروها و‌موتورسیکلت های و مجرم انجام می گیرد. ، ، از افراد و مکان ها، ، ، ، جامعه، ، و سایر با استفاده عمدی از این نوع خودرو ها توسط مجرمان باسابقه واقع می شود. پلیس نه تنها نمی تواند در برابر ارتکاب جرم و تخلفات نظاره گر صرف باشد بلکه مکلف است به طرق مختلف از قبیل ، و‌ ، با این مجرمان متعمد و جسور که مرتکب جرم مشهود می شوند برخورد کند. ❇️همانطور که و التماسی در سیاست خارجی مفید و مؤثر نبود و هم در چندان مانع جدی ارتکاب جرم توسط مجرمان تبهکار و هنجارشکنان متعمد نیست. 📣 و لازم هست اما کافی نیست. 📌📌ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) هر کس در و وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد و یا وسیله نقلیه موتوری دیگری را به‌آن الصاق نماید یا برای آن بکار برد یا چنین وسایلی را با علم به و یا پلاک تقلبی مورد قرار دهد و همچنین هر کس به‌نحوی از انحاء در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاکهای موتور و شاسی که از طرف کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون‌تحصیل مجوز از راهنمای و رانندگی تغییر دهد و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند به از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.
برخی هنجار شکن ها مثل برخی بساطی های کنار خیابونن که اگه بهشون بگی بساطت سد معبره، میگن به تو چه و شاید به شما حمله هم بکنن. اما همین ها با دیدن ماموران سد معبر، فرار می‌کنن. 👈نهی از منکر زبانی هم برای برخی افراد هنجارشکن، وقت تلف کردنه. 👈اینجا فقط جریمه و‌مجازات جواب میده. https://virasty.com/Bagherzadeh/1683706848960687956 https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
❇️آیت الله العظمی یکی از بزرگترین و کم نظیرترین فقهای دوران معاصر و از پیشتازان مبارزه روحانیت با استکبار و استعمار است. ✅اولین نمونه کوچک در تاریخ معاصر به رهبری ایشان محقق شده است. «مرحوم آقاسید عبدالحسین در نوع خودشان، یک روحانی بی‌نظیرند؛ یعنی بنده شبیه ایشان را در بین روحانیون برجسته‌ی دوره‌های خودمان سراغ ندارم! آن ایشان و آن جنبه‌ی آگاهی فکری و سیاسی ایشان است. از هم ایشان جهاد و و سکه و تمبر و از این کارها داشتند. این‌ها چیزهایی‌ است که من نظیرش را تا زمان خودمان -یعنی تا زمان امام رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- واقعا در هیچ کس سراغ ندارم؛ با این عظمت مقام و شموخ آن مرتبه علمی و سیاسی و فرهنگی و آگاهی و شجاعت.» ❇️این فقیه عظیم‌القدر و نظام ساز، علاوه بر اعلام حکم جهاد در برابر نظام استعماری انگلستان این روباه پیر، معتقد بود منفذ ورود استعمار خارجی به کشور اسلامی است و خرید کالاهای خارجی تقویت دشمنان اسلام است. وی در استفتایی در زمینه‌ اقتصادی پاسخ داده بود : «امروز آنچه از به بلاد خارجی می‌رود و استعداد کفار است برای ریختن خون اسلام و مسلمین؛ حرام است...»
🔰 تذکر و اخذ تعهد از ۲ ناشر در نمایشگاه کتاب برای بی‌حجابی 🔹سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران: 🔹در ۳ روز ابتدایی نمایشگاه کتاب تهران ۷۰ میلیارد تومان کتاب فروش رفته که از این میزان ۴۵ میلیارد تومان فروش حضوری و ۲۵ میلیارد تومان هم فروش مجازی بوده است. 🔹برای ۲ ناشر به علت عدم رعایت پوشش مناسب نیز رای صادر شد و تعهد کتبی مبنی بر رعایت مقررات و عدم تکرار تخلف از آنها دریافت شده است. 🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور https://eitaa.com/joinchat/363069518C05d7b9f4e8
هدایت شده از خبرگزاری فارس
حجاب رکوردهای فارس‌من را جابه‌جا کرد 🔹تاکنون بیش از یک میلیون و سیصدهزار نفر از ۷۰۰ پویشی که پیرامون مسئله حجاب‌ ثبت شده حمایت کرده‌اند. 🔹همچنین ۱۲۰ هزار نفر هم از اقدامات فراجا در این حوزه قدردانی کرده‌اند. 🔹عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: ما منتظریم تا لایحه عفاف و حجاب دولت را دریافت کنیم. همچنین قرار است برای اثربخش شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی متناسب با تحولات اجتماعی، قوه قضاییه لایحه دو فوریتی به مجلس ارائه کند. @Farsna - Link
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایران چطور رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل شد؟ @Farsna - Link
هدایت شده از [ اقتصاد نیوز ]
آیت‌الله حائری شیرازی ره : شیاطین می‌گویند «انسان آزاد است» و با این آزادی، انسان را بندۀ همه چیز می‌کنند!! اما انبیاء می‌گویند: «انسان بنده است» و با این بندگی، او را از بندگی دیگران آزاد می‌کنند انبیاء با بندگی، انسان را از بندگیِ مخلوق آزاد می‌کنند و شیاطین ... به اسم آزادی، انسان را اسیر همۀ چیزهای پَست می‌کنند. انبیاء با بندگی، انسان را از زندان نجات می‌دهند و شیاطین به اسم آزادی، انسان را زندانی می‌کنند. کانال علامه حسن زاده آملی 🔻 http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
هدایت شده از مسجد فائق
02.2.23.3.mp3
3.36M
🏴 مراسم ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام 📍 مسجد فائق http://eitaa.com/joinchat/1732378640C46c269230a
📣وجوب دفع منکر ⭕️آیت‌الله عباس کعبی: مانند آن واجب شرعی است. باید به حکم وظیفه شرعی در مقابل مفسدان ایستاد؛ راه ایستادن هم قیام لله به عنوان امر به معروف و نهی از منکر است. ✅پیشگیری از عمل اشرار و مفسدان و جلوگیری از شبکه‌ای شدن فساد، به‌ وسیله‌ی همگانی کردن و و نهی از منکر است؛ لذا در مقیاس حکومتی باید بر « دفع المنکر کرفعه واجب» اذعان کرد. 📌در مسائل فقه فردی در مقیاس حکومتی، همه فقها اتفاق‌نظر دارند که پیشگیری از وقوع جرم بوده و نظام اسلامی و به همراه گوناگون نظام اسلامی که متولی این امر هستند؛ برای این کار دارند. ✍، درس‌گفتارهای مبانی فقهی-حقوقی گزارشگری فساد. •🌺•✾🌿🌺🌿✾•🌺• @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی