⚠️📛 #لیبرال_ها می خواهند به وسیله ی افرادی که در اختیار دارند،
#ذائقه_ی_جامعه ی انقلابی را کاملا عوض کنند و به #سمت_غرب بکشانند و با آن ها #معاهداتی ببندند..
🔴هر چقدر انقلابیون بتوانند جامعه را به سمت انقلابی گری ببرند، #راه_نفس_لیبرال_ها بسته خواهد شد..و کاملا از صحنه ی سیاسی جامعه محو می شوند..
👈 #انقلابی بیدارباش
#غربزدگی #تغییر_ذائقه_مردم
#استحاله_نرم_فرهنگی #فتنه_اکبر
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
تبیین
⚠️📛 #لیبرال_ها می خواهند به وسیله ی افرادی که در اختیار دارند، #ذائقه_ی_جامعه ی انقلابی را کاملا ع
✍ در جامعهای که رشد سیاسی پیدا نکرده باشد، خواص جبهۀ حق را با عملیات روانی، کنار میزنند و مردم را از منفعت حضور آنها محروم میکنند.
در صدر اسلام به دروغ، حضرت علی(ع) را خَشن و سختگیر معرفی کردند تا مردم را از انقلابیبودن ایشان بترسانند؛ در حالیکه پیامبر(ص) فرمودند: «لَا تَشْكُوا عَلِيّاً» از علی شکایت نکنید، او در راه خدا سختگیر است.
این روش متهمکردنِ پیروان صادقِ حضرت رسول به خشونت، در طول تاریخ در عصر ما هم رواج داشته و دارد.
یکی از شاخصههای رشد نیافتگیِ سیاسی جامعه این است که «مردم حرف باطل را زودتر بپذیرند» در این خصوص حضرت فاطمه(س) به مردم مدینه فرمودند: شما حرف غلط را بهسرعت میپذیرید اما حرف حق را زود نمیپذیرید؛ «الْمُسْرِعَةِ اِلى قيلِ الْباطِلِ»
در هر جامعهای، مهمترین عاملی که افراد بد و ضعیف را حاکم میکند، قدرت و ابزارِ رسانهای آنهاست؛ با همین ابزار، عملیات روانی انجام میدهند و افکار عمومی را منحرف میکنند.
برخی در مدینه، حرفهایی میزدند که مردم را از انقلابیبودن امیرالمؤمنین(ع) بترسانند. مثلاً میگفتند: او زاهدانه زندگی میکند و میخواهد همهتان را با نان خشک اداره کند! حضرت زهرا (س) فرمودند: از زهد علی(ع) نترسید، خودش زاهدانه زندگی میکند اما با شما مدارا میکند.
پ.ن: خواص جبهۀ باطل از رشدنیافتگی سیاسی مردم سوءاستفاده میکنند و با عملیات روانی علیه خواص جبهۀ حق، آنها را در حاشیه قرار میدهند؛ همان کاری که در مدینه، با حضرت علی(ع) انجام دادند.
#سرطان_اصلاحات
#تحریف
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
تبیین
🎥 چالش فضای مجازی و #تربیت فرزندان ⚠️#پیامدهای_تلخ_جدایی_پرورش_از_آموزش ♨️از گذشته تاکنون، #خانواد
📛 با نظر به وضعیت اسفناک #فرهنگی جامعه و رشد غیرقابل وصیف #فیلمها (سینمایی و شبکه نمایش خانگی) و کتابهای #داستان (کودک، نوجوان و جوان) با محتواهای #غیراخلاقی، #ضدارزشی، #غیرعفیفانه، #ضدحجاب، #ضدخانواده، سرشار از دیالوگها و شوخیهای جنسی و...، در مسیر #قبح_زدایی، #ساختارشکنی، #اباحه_گری و #ابتذال، میبایست اقدامی صورت پذیرد و دست روی دست گذاشتن روا نمیباشد.
♨️ متأسفانه مخاطبان ایرانی، که عمدتاً #کودکان، #نوجوانان و #جوانان ایران عزیز میباشند، با مشاهده و یا مطالعه آثاری که مملو از مباحث غیراخلاقی و غیرارزشی میباشد، وارد فضاها و باورهایی دور از سطح مطلوب میگردند و نمیتوان آینده روشنی را برای ایشان متصور بود.
🔥 شواهد حاکی از آن است که نظارت خاصی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر سازمانهای ذیربط، بر روی آثار ارائه شده در سطح جامعه نمیباشد و هر فردی با هر نظام فکری، اعتقادی و اندیشهای، در هر سطح از تسلط به زبان، نسبت به ترجمه کتابهای داستان اقدام نموده و ناشرها نیز، بدون سختگیری بهخصوصی کتابهای ترجمه را بهصورت گسترده منتشر میکنند و محتواهای غیراخلاقی و سخیفانه برخی فیلمها نیز، گویای نابسامانی نظارتی در آن عرصه میباشد.
بدین ترتیب در حال حاضر، با حجم گستردهای از کتابهای سطحی و کپی شده غربی در موضوعات مختلف، برای سنین کودک، نوجوان و جوان، مواجهه شدهایم که نگرانی خانوادهها و دغدغهمندان فرهنگی را، در خصوص لطمه دیدن باورها و اخلاقیات نسل امروز و فردای جامعه، گسترش داده است.
♨️ بنابراین برای رهایی از این #مرداب_فرهنگی، نیاز است که با انجام جهادی فرهنگی، به آگاهی بخشی مسئولین، جامعه و بهخصوص #والدین که مسئولیت خریداری کتاب و فیلم را برای کودکانشان، به عهده دارند، پرداخت و با گوشزد نمودن معضلات و انحرافهای اخلاقی موجود در فیلمها و کتابهای ارائه شده در سطح جامعه، تبعات منفی آن را کاهش داد.
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
#بازار_دنيا
نگاه اجمالى به آيات قرآن ما را به اين نكته اساسى مىرساند كه دنيا بازار است و تمام مردم عمر و توان و استعداد خودشان را در آن عرضه مىكنند و فروش جنس در اين بازار اجبارى است.
👇حضرت على عليه السلام
«نفس المرء خطاه الى اجله»
نهج البلاغه حکمت ۷۴»
🍁نفس كشيدن انسان
گامى به سوى مرگ است.🍁
⭕️ پس انسان الزاماً سرمايه عمر را هر لحظه از دست مىدهد و ما نمىتوانيم از رفتن عمر و توان خود جلوگيرى كنيم. بخواهيم يا نخواهيم توان و زمان ماازدست ما مىرود. لذا در اين بازار آنچه مهم است انتخاب مشترى است.
❌ افرادى با خدا معامله مىكنند و هر چه دارند در طبق #اخلاص گذاشته و در راه او و براى رضاى او گام بر مىدارند اين افراد، #عمر_فانى را باقى كرده و دنيا را با #بهشت و #رضوان الهى معامله مىكنند.این دسته از#برندگان_واقعی میباشند۰
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🔴 #بزرگتـرین_خطــر_بـرای_جامعــه
✍ #شهید_مطهری
اين يك خطـر بزرگ است براى يك اجتماع كه افرادش ناآگاه باشند. دشمن اگر زيرك باشد خودِ اينها را ابزار عليه #خودشان قرار مىدهد: يك داستان جعـل مىكند، بعد اين داستان را به زبان خود اينها مىاندازد تا خودشان قصه و حرف و سخنى را كه دشمنشان عليه خودشان جعـل كرده بازگو كنند.
اين علتش ناآگـاهى است و نبايد مردمى اينقدر ناآگـاه باشند كه حرفى را كه #دشمن ساخته، ندانسته بازگو كنند؛ اين يكى مىگويد چنين حرفى را شنيدهام، ديگرى مىگويد من هم شنيدهام، و همين طـور...
اينها نمىدانند حرفى كه دشمن جعـل مىكند وظيفه شما اين است كه همان جا زير پايتان دفنـش كنيد.
اصلًا دشمن مىخواهد اين حرف بين مردم پخش بشود. شما بايد دفنش كنيد و به يك نفر هم نگوييد، تا به اين وسيله با توطئـهٔ سكوتْ نقشه دشمن را نقش بر آب كنيد
...اسلام چه مىگويد؟ مىگويد هر وقت چنين چيزى شنيدى ابداً به زبان نياور.
اگر دغدغه دارى، خودت بـرو تحقيق كن.
تو كه حوصله تحقيق كردن ندارى ديگر چرا بازگـو مىكنى؟! حق تحقيق دارى، برو تحقيق كن اما حق بازگو كردن ندارى.
📚 آشنایی با قرآن، ج۴، ص۳۵ و ۳۸
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
⭕️اباحه گری و ابتذال در معنویت های کاذب
🔹یکی از راههای اساسی دشمن برای القای معنویتهای نوظهور و کاذب اباحیگری و #ترویج_بیبندوباری است.
آنان برای اجرای این امر ابزارهای فرهنگی چون کتاب،فیلم،سایتها،شبکه ها و #ماهوارهها بهره میگیرند و میکوشند تشنگان واقعی معنویت را با غبارآلود ساختن فضای جوامع گمراه کرده و به جای عرفان حقیقی،سراب و معنویتی بدلی به خورد جوانان بدهند.
♦️در ایران نیز متاسفانه برخی کتب گمراه کننده منتشر شده است مثلا کتاب«در انتظار آفتاب» که در سال 1380 در خصوص شخصیت جیمز موریسون که خوانندهای با گرایشهای #شیطان_پرستی است به چاپ رسید و در این کتاب سعی شده چهرهای صلح طلب از وی نشان داده شود.جوانان و نوجوانان با خواندن این دست کتاب ها به #اباحیگری ترغیب و به تدریج از خطوط قرمزی که دین و شریعت برای رستگاری آنها ترسیم کرده فاصله گرفته و به فساد و انحراف کشیده می شوند.
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
#انقلاب_اسلامی_تهاجم_فرهنگی_ما_
#به_غرب
🔴 این است که ما در سطح ایدئولوژیک یک پیروزیهایی داریم، یک کارآمدیهایی داریم. این کارآمدیها را باید 1، 2، 3، 4، 5، 520 ، 530 همینطوری فهرست کرد و مرتب تکرار کرد. یکی از مسائل ما این است یعنی ما تریبون داریم، منبر داریم، باید تا میتوانیم این کارآمدی نظام را در سطح ایدئولوژیک مشخص کنیم.
🔵 پس ما در سطح ایدئولوژیک الی ماشاءالله در 39 سال گذشته پیروزی داشتیم واقعیت این است که ما تهاجم فرهنگی کردیم به کفر، به الحاد، به کپیتالیسم، به مارکسیسم. امام ما یک موقع فرمود: به جنگ بیهوده با خدا پایان بدهید. گورباچف گوش نکرد سه سال بعد شوروی از هم پاشید.
🔴 الان حضرت آقا میگوید: تا 25 سال آینده رژیم صهیونیستی نمیماند، بعضیها میخندند . لذا ما این پیروزیهای ایدئولوژیک را اول خودمان باید باور کنیم، اینها را خودمان باید در بین خودمان خوب و عمیق بشناسیم، بعد شروع کنیم اینها را نه یکبار دوبار سه بار بلکه بخاطر جشن چهل سالگی تا دهه فجر سال آینده مکرر در مکرر اینها را آنقدر تکرار کنیم تا در جامعه تثبیت شود.
#انقلاب_اسلامی
#ولایت_فقیه
#نفوذ_تفکر_اسلامی_به_غرب
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️معنی #مردمسالاری_دينی چيست؟ (بخش دوم و پایانی)
🔷دموكراسی اسلامی بر اساس #آزادی_انسان است، امّا اين آزادی انسان در آزادی شهوات خلاصه نمیشود. از ديدگاه اسلام، آزادی و دموكراسی بر اساس آن چيزی است كه تكامل انسانی انسان ايجاب ميكند، يعنی آزادی حق انسان بما هو انسان است... ؛
🔷دموكراسی در اسلام يعنی انسانيت رها شده، حال آن كه اين واژه در قاموس غرب معنای حيوانيت رها شده را متضمّن است؛ به عبارت ديگر #دموكراسیدراسلام، يعنی همان #مردمسالاری_دينی كه امروزه مطرح است، يعنی ارج و ارزش نهادن به رای مردم و معتبر بودن آن؛ البته در چارچوب #احكام_شرعی و #قوانين_الهی.[۱]
🔷آيت الله مصباح يزدی در اين باره معتقد است كه اگر منظور از دموكراسی اين باشد كه مردم در چارچوب احكام الهی و قوانين شرعی در سرنوشت خود مؤثر باشند، چنين تعبيری با دين مخالفت ندارد.[۲] پس ميتوان گفت #مردمسالاری_دينی همان #مشاركتمردمدرسرنوشتخود بر اساس #موازينوفرامينالهی است.
🔷اگر هم مشاهده ميكنيم كه اين نوع موضوعات در حال حاضر بيش از پيش مورد بحث قرار ميگيرد، دليل بر اين نميشود كه قبلاً وجود نداشته است؛ زيرا اين تعابير مورد تأييد و تأكيد حضرت #امامخمينی(ره) بوده است، به همين خاطر است كه وقتی از ايشان سؤال شد، نوع حكومت شما چيست؟ فرمودند: #جمهوری_اسلامی، نه يك كلمه بيشتر و نه يك كلمه كمتر.
🔷با اين توضيح بايد گفت كه منظور ايشان از كلمه جمهوری اسلامی، #حكومتمردمیاسلامی است كه مردمسالاری در چارچوب مسايل شرعی و اسلامی را مورد تأكيد قرار میدهند. زيرا معنی جمهوری اين است كه زمام امور حكومت به دست نمايندگان ملت باشد و رئيس آن، رئيس جمهور خوانده میشود و جمهوری به معنای طرفدار حكومت مزبور استعمال ميشود.[۳]
🔷امام امت در معنای #جمهوریاسلامي میفرمايد:... اينكه ما جمهوری اسلامی میگوئيم، اين است كه هم شرایط منتخب و هم احكامی كه در ايران جاری میشود، اينها بر #اسلام متكی است، لكن انتخاب با ملت است و طرز جمهوری هم همان جمهوری است كه همه جا هست. بنابراين بايد گفت كه اين مباحث در بطن انقلاب ما و جمهوری اسلامی وجود داشت و به صورت بالقوه در درون آن نهفته بود، ولي در سالهای اخير ظهور و بروز بيشتری پيدا کرده است.
پي نوشت ها:
[۱] پيرامون انقلاب اسلامی (مرتضیمطهری) ص ۹۹ الی ۱۰۴
[۲] پرسشها و پاسخها (آیتاللهمصباحیزدی) از ص ۳۷ الي ۴۱
[۳] علل گرايش به ماديگری (مرتضیمطهری) ص ۶۵
منبع: وبسایت اندیشه قم
#مردمسالاری_دینی
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
تبیین
⛔️ لطفا توجه کنید👇 با بررسی فضای مجازی و ولنگاری موجود در آن و لزوم آموزش دانشآموزان کشور در این ب
🔹 آذری جهرمی هر روزی که در جایگاه وزارت بیش تر بماند بیشتر به کشور ضرر می زند.
🔸به دلیل عمل نکردن به تعهدات در زمان رای اعتماد، ناتوانی ها، ضعف ها، ایجاد زمینه ترویج فرهنگ های بیگانه، به دنبال استیضاح این وزیر هستیم.
🔸متاسفانه علی رغم قول و قرارهایی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان اخذ رای اعتماد در خصوص ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور داده، به هیچ یک از آنها عمل نکرده است.
آذری جهرمی به خیال خود، مجلس را دور زده است.
🔸عملکرد نامطلوب وزیر باعث شده، بجای آنکه از شبکه های داخلی حمایت شود، از زیر ساخت های شبکه های مجازی خارجی حمایت می شود.
🔸در برخی از موارد می بینیم که عملکرد وزیر نه تنها در راستای جلوگیری از ولنگاری فضای مجازی نیست بلکه برای تقویت مسائل ناهنجار در فضای مجازی است!!
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🔴 #نجفی_رومینا_یک #قربانی_هستند...‼️
🔹️تیری که کمانه کرد و به پای نجفی خورد، علی جنتی را از وزارت به زیر کشید، عطاءالله مهاجرانی و محمد علی ابطحی را رسوا کرد و در حال نابود کردن هزاران خانواده ایرانی دیگر است،
#ولنگاری_فرهنگی است که لیبرالهای ایرانی به نام #آزادی از دهه هفتاد در این کشور رواج دادهاند.
🔹️ محمد علی نجفی قربانی نه گفتن هم کیشان سیاسیاش به #حجاب است.
وقتی میزان عرضه شهوت در اجتماع اینگونه بالا رفت، نتیجه همان میشود که پیش چشم ماست.
🔹️نجفی یک قربانی است، چنانکه بسیاری از جوانهای ما در سکوت خبری قربانی میشوند، چنانکه خانوادههای بسیاری دور از چشم دوربینها متلاشی میشوند؛ اما نه قربانی یک توطئه، بلکه قربانی یک سیاست ضد دینی و ضداخلاقی که لیبرالهای ایرانی به نام آزادی در جامعه ما رواج دادهاند.
🔹️کمپین برای عریانی به راه میاندازند و نامش را آزادی میگذارند. فرجام آن عریانیها، جز این بیآبروییها نیست.
🔹️آنکه باید سرزنش و ملامت شود، محمد علی نجفی نیست، #سید_محمد خاتمی است که #مسیح_علینژاد برایش ترانه خواند تا قبح بشکند و اوبرایش کف زد تا احترامش به آزادی را نشان دهد. خاتمی باید ملامت شود که گفت اگر دین در برابر آزادی قرار گیرد، دین باید محدود شود.
و قتل #میترا_استاد، فرجام محدود شدن دین در برابر ولنگاری با نقاب آزادی است.
🔹️اخیرا #مصطفی_تاج_زاده خواهان #آزادسازی مصرف مشروبات الکلی نیز شده است. این مطالبه، ادامه همان مسیر است. بگذارید به نام مخالفان آزادی به ما ناسزا بگویند.
ما برای حفظ جان میترا استادها و حفظ آبروی محمدعلی نجفیها، با #آزادی_جنسی، با #بی_حجابی، با آزادی مشروبات الکی و هر آنچه آزادی از این دست باشد، مخالفیم. ما با این آزادی ستیز خواهیم کرد تا مردمانمان به قتلگاه نروند. ما هرگز برای به دست آوردن محبوبیتهای کوتاه مدت و رضایتهای جاهلانه، آینده مردم خود را تباه نخواهیم کرد...
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🌺🇮🇷در آستانه ولادت بانوی دو عالم و ایام دهه فجر مشارکت در احیای یادگار حضرت زهرا سلام الله علیها
🔴امام خامنه ای:باید توجه کنید که هیچ بحثی در این زمینههای مربوط به پوشش زن، از هجوم تبلیغاتی غرب متأثر نباشد؛ اگر متأثر از آن شد، خراب خواهد شد. مثلاً بیاییم با خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم، اما چادر نباشد؛ این فکر غلطی است. نه اینکه من بخواهم بگویم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من می گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانهی ملی ماست
#کلام_رهبری
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
🔹
⭕️از دستاوردهای #انقلاباسلامی
🔶 «تجدید حیات اسلام در جهان»: مقام معظم رهبری، یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را #تجدیدحیاتاسلامدرجهان خوانده و فرمودند: «علیرغم گذشت بیش از ۱۵۰ سال از برنامهریزی مدرن و همه جانبه علیه اسلام، امروز در سراسر دنیا یک حرکت عظیم اسلامی به وجود آمده است که به موجب آن اسلام در آفریقا، آسیا و حتی در قلب اروپا حیات جدیدی را باز یافته و مسلمانان به شخصیت و هویت واقعی خود پی برده اند.»
🔷ابعاد مختلف این تجدید حیات را در ظهور جنبشهای اسلامی، از شرقی ترین نقاط آسیا تا آمریکا میتوان مشاهده کرد؛ اگر صدها هزار نفر در کنار کاخ سفید شعار «الله اکبر» سر میدهند و مرکز شرک و ظلم جهانی را به لرزه در میآورند، به اعتراف دشمنان انقلاب اسلامی این خودباوری از تأثیرات #انقلاباسلامیایران است.
🔷از میان جنبشهای اسلامی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفتند، میتوان از انتفاضه فلسطین، حزب الله لبنان، جبهه نجات اسلامی الجزایر، نهضت مسلمانان مصر، جبهه های اسلامی در سودان، کشمیر، عراق، ترکیه، آذربایجان و ... نام برد که با شعار الله اکبر علیه استکبار جهانی به پا خواسته اند.
🔷#پیامهایامامخمینی بهمسلمانان، به خصوص در موسم حج که خواستار وحدت مسلمانان در برابر استکبار جهانی بود، باعث میشد که روح تازه ای در کالبد مسلمانان جهان دمیده شود. در یکی از این پیامها امام میفرماید: «هان ای مسلمانان جهان و مستضعفان تحت سلطه ستمگران به پاخیزید و دست اتحاد به هم دهید و از اسلام و مقدرات خود دفاع کنید و از هیاهوی قدرتمندان نهراسید، که این قرن به خواست خداوند قادر، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است».[۱]
🔷به دنبال این پیامهای وحدت بخش بود که بازگشت به تفکر دینی به خصوص دین اسلام آغاز شد. #گرایششدیدبهدین یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در خارج ایران است. پس از انقلاب اسلامی صدها کتاب در مورد نقش مذهب در اجتماع و سیاست به بازارهای جهان آمده و بسیاری از دانشگاههای جهان به تحقیق درباره مذهب پرداخته، در حالی که قبل از آن دین را افیون توده ها میدانستند.
[۱] صحیفه نور، ج ۱۵، ص ۱۲۵
منبع: وبسایت حوزه
#انقلاب_اسلامی
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨
🔸
⭕️ #درسهایفاطمیبهجامعهاسلامی
🔹[دربارهی] #حضرت_زهرا (س)؛ مقامات معنوی ایشان که خب خیلی بالاتر از مبلغ تفکّر ما و تفکّر معمولی انسانها است؛ بله، اهلالله و خواص، در عالَم معنا یک چیزهایی را درک میکنند، [ولی] ماها خب انصافاً بیگانه هستیم و آن مقامات قدسی را، آن «وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها» را نمیفهمیم، واقعاً نمیتوانیم درک بکنیم لکن رفتارهای معمولی زندگی را میبینیم، مشاهده میکنیم، استفاده میکنیم، درس میگیریم؛
🔹خب، آن چیزی که از این بزرگوار شایع و رایج است در زمینهی مسائل فرهنگی، مسئلهی حجاب، مسئلهی ایستادگی در مقابل باطل برای اثبات حق، دفاع از ولایت، چیزهایی است که مشاهده میشود و تکرار هم میشود؛ لکن یک بخش دیگری از رفتار این بزرگوار و از معارف فاطمی، #مسئلهیکمکبهدیگران است که من میخواهم امروز روی این #همبستگیاجتماعی و کمک به دیگران یک چند جملهای عرض بکنم.
🔹وقتی [فرزند ایشان] میپرسد که مادر [چرا] شما در حال دعا و تضرّع فقط برای دیگران دعا کردی؟ جواب میشنود که «یا بُنَیَّ الجارَ ثُمَّ الدّار؛ #اوّلهمسایه، بعد خودمان»؛ این یک درس است، این یک راه است، این یک #مسئولیّت_اجتماعی را به ما یادآوری میکند. یا در قضیّهی مسکین و یتیم و اسیر که خدای متعال در سورهی هلاتیٰ این جور با عظمت از این حادثه یاد میکند که هفده هجده آیه حول و حوش این حادثه است؛ حادثه این قدر مهم است.
🔹«وَ یُطعِمونَ الطَّعامَ عَلیٰ حُبِّه! مِسکینًا وَ یَتیمًا وَاَسیرًا؛ و غذای (خود) را با اینکه به آن علاقه (و نیاز) دارند، به «مسکین» و «یتیم» و «اسیر» میدهند!»[انسان،۸] «اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ الله؛ ما شما را فقط برای خوشنودی خداوند اطعام میکنیم»؛[انسان،۹] این حادثه، یک حادثهی نمادین است؛ بله، آنجا این بزرگوارها بر گرسنگی خودشان و همهی اعضای خانوادهشان صبر کردند و به یتیم و مسکین و اسیر کمک کردند، عملاً این اتّفاق افتاد، امّا این نمادین است؛
🔹خب حضرت زهرا(س) میتوانست آنجا بگوید که بروید مسجد پیغمبر، آنجا حکومت اسلامی است دیگر -حالا هم بعضیها میگویند که چرا گداپروری میکنید، خب حکومت اسلامی است و باید انجام بدهد- نه، وظیفهی حکومت، وظیفهی جامعه را نفی نمیکند. #انسانهادرجامعهموظّفند که به معنای واقعی کلمه #بهیکدیگرکمکبکنند؛ هم کمک مالی، هم کمک فکری، هم کمک آبرویی، انواع و اقسام کمکها باید در جامعه شکل بگیرد؛ #ایندرسفاطمیاست، این معرفت فاطمی است.
بیانات رهبر معظم انقلاب ۹۸/۱۱/۲۶
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
#حضرت_زهرا
#امام_خامنهای
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️
🌸
⭕️ #فضایلحضرتزهرا(س) - عابدترين مردم
🔷حسن بصرى گويد: در دنيا عابدتر از #فاطمه(س) نيست. او آن قدر براى نماز سرپا مى ايستاد كه پاهايش ورم مى كرد[۱].رسول خدا(ص) میفرمود: «وقتى كه زهرا(س) در محراب عبادت مى ايستاد، همچون ستاره اى براى ملائكه آسمان مى درخشيد. خدا به ملائكه میگويد: اى ملائكه! بنگريد به بهترين بنده من فاطمه، او در مقابل من ايستاده و از خوف من تمامى وجودش مى لرزد و با تمامى حضور قلب خويش، به عبادت من روى آورده است».[۲]
🔷به هنگام عبادت آنچنان غرق در عظمت حق مى گشت و از خود بى خود میشد كه از فكر عزيزان و فرزندان خود نيز، با تمامى علاقه اى كه به آنها داشت، بيرون میرفت؛ و از همين رو، خداوند هم ملائكه اى را مى فرستاد كه گهواره فرزندان او را حركت دهد.[۳]
🔷او حتى در شب ازدواج از على(ع) میخواهد كه با هم به نماز بايستند و در اين شب خدا را عبادت كنند[۴].و آنگاه كه رسول خدا(ص) از او پرسيد: «دخترم! چه درخواستى كردى؟ اكنون فرشته وحى در كنار من است و از جانب خدا پيام آورده و هرچه بخواهى تحقق مى پذيرد»؛ او در جواب گفت: «لذتى كه از خدمت به خدا مى برم، مرا از هر خواهشى باز داشته است؛ مرا حاجتى جز اين نيست كه پيوسته ناظر جمال زيبا و والاى خداوند باشم.[۵]
🔷حضرت صديقه كبرى فاطمه زهرا(س) با دعا و مناجات مانوس بود و دعاهاى وارده از او، گواه بر اين معنا است، و آنجا كه رسول خدا(ص) دعايى را به او مى آموزد، مى فرمايد: «اين دعا از دنيا و آنچه در آن است، در نزد من محبوب تر است».[۶]
پی نوشتها
[۱] بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۷۶ و ۸۴
[۲] بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۱۷۲
[۳] بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۴۵
[۴] احقاق الحق ، ج ۴، ص ۴۸۱
[۵] رياحين الشريعة، ج ۱، ص ۱۰۵
[۶] بحارالانوار، ج ۹۲، ص ۴۰۴
📕۳۶۰ داستان از فضايل،مصائبوكراماتفاطمهزهرا س، (عباس عزيزى)
منبع: وبسایت اهل البیت
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️ابعاد فردی و اجتماعی زندگی #حضرت_زهرا(س) - (بخش اول)
🔶سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهنمای بسیار روشنی است، برای افرادی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند. کسب آگاهی درباره مقام اهل بیت(ع) و سبک زندگی شان، وظیفه همه شیعیان است که باید به آن توجه ویژه شود. سبک زندگی یعنی جزییات روش زندگی، یعنی تعامل و نحوه برخورد با دیگران و برای اعمال زندگی دینی باید انسان هایی چون #حضرت_زهرا(س) الگویمان باشند.
💠الگوی ارتباط شهودی با پروردگار
🔷بیراهه نیست اگر #حضرت_زهرا(س) را اجتماعی ترین زن تاریخ زمان خود و اعصار بعد معرفی کنیم. این حضرت در کنار ایفای نقش های خانوادگی، فرزندپروری و خانهداری، به مسایل اجتماعی و به زنان عصر خودش هم توجه میکرد و از حوزه فردی و شخصی زندگی خودش هم غافل نبود، که این جنبه شخصی بیشتر شامل ارتباط فردی با پروردگار بود. ارتباطی شهودی و معنوی که حضرت با وجود چهار فرزند و همسری امیرالمومنین(ع) از ان غفلت نمیکرد. #حضرت_زهرا(س)، امور و مشغله های زیادی داشت و با این که خانه او ملجا رفت و امد بود، اما همه اینها، جا را برای عبودیت حضرت تنگ نکرده است.
💠شیوه تعامل یک دختر با پدر
🔷احترامی که #حضرت_فاطمه(س) برای پدر خود قائل بودند، در نوع خود بی نظیر است؛ برای مثال هنگامی که امام علی(ع) برای خواستگاری حضرت صدیقه طاهره(س) آمده بودند، حضرت به پدر خود فرمودند: «پدر، نظر شما بر نظر من اولی تر است»، و این یعنی #احتراموتعاملیکدخترباپدر در سبک زندگی اسلامی. این در حالی است که متاسفانه برخی از فرزندان، پدر و مادر خود را (چه در قید حیات آنها و چه بعد از مرگشان) فراموش میکنند که به همین خاطر و نیز بدلیل عدم رعایت احترام و جایگاهشان و... عاق والدین میشوند.
منبع: وبسایت حوزه نت
#حضرت_زهرا
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
تبیین
⭕️ #فاطمهیزهرا(س)؛ سرور زنان بهشت
🔹دربارهی مقام والا و غیر قابل توصیف دختر پیامبر اعظم، زبان بنده و امثال بنده قاصر است؛ بشر نمیتواند توصیف کند مقامات معنوی و عظمت روحی انسانهای بزرگ الهی و آسمانی از جمله #فاطمهیزهرا(س) را؛ از خود خدای متعال و از زبان خود بندگان بزرگ خدا و اولیای الهی بایستی شنید و آموخت؛ تا حدودی که فهم ما رسا است و میتواند، [باید] حدس زد مقامات را.
🔹پیغمبر اکرم (ص) دربارهی #فاطمهیزهرا(س) فرمود: «سَیِّدَةِ نِساءِ اَهلِ الجَنَّة»؛ البتّه روایات دیگری هم هست: «سَیِّدَةِ نِساءِ العالَمین؛ سَیِّدَةُ نِساءِ الدُّنیا»؛ اینها همه با سندهای متقن از طریق شیعه و سنّی نقل شده است؛ نه اینکه فقط شیعه نقل کرده باشد؛ لکن به نظر من از همه مهمتر همان «سَیِّدَةِ نِساءِ اَهلِ الجَنَّة» است.
🔹ببینید خدای متعال در آیهی قرآن میفرماید: «وَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلًا لِلَّذینَ ءامَنُوا امرَاَتَ فِرعَون»؛ [همسر فرعون] الگو برای همهی مؤمنین، نه فقط برای زنها؛ برای «لِلَّذینَ ءامَنُوا» [است]. یعنی خدای متعال برای همهی مؤمنین دو زن را الگو قرار داده است: «وَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلًا لِلَّذینَ ءامَنُوا امرَاَتَ فِرعَون»، یکی زن فرعون -جناب آسیه- که دربارهی او چند جملهای میفرماید؛ بعد میفرماید: «وَ مَریَمَ ابنَتَ عِمران» ؛یکی هم حضرت مریم.
🔹خب این دو، الگو هستند برای همهی بشریّت؛ برای همهی مؤمنین عالم؛ این دو نفر و همهی زنهای برجسته و اولیای الهی از جنس مؤنّث، همه در بهشتند، جایشان بهشت است؛ آنوقت #فاطمهیزهرا «سَیِّدَةُ نِساءِ اَهلِ الجَنَّة» است، #سرورهمهیاینهاست. ماها نمیتوانیم بیشتر از این، آن مقامات را درک کنیم
بیانات رهبر معظم انقلاب بیانات در دیدار مداحان اهلبیت ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
#حضرت_فاطمه
#امام_خامنهای
@tabyinchannel
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد