eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️امام حسن مجتبی (عليه السلام):  🔸«مَكارِمُ الأَخْلاقِ عَشَرَةٌ: صِدْقُ اللِّسانِ وَ صِدْقُ اليَأْسِ و إِعْطاءُ السائِلِ و حُسنُ الْخُلقِ وَ الْمُكافاةُ بِالصَنائِعِ وَ صِلَةُ الرَحِمِ وَالتَّذَمُّمُ عَلَى الْجارِ وَ مَعْـرِفَةُ الْحَـقِّ لِلصّاحِبِ، وَ قِرَى الضَّيْفِ وَ رَأْسُهُنَّ الْحَياءُ».  🔹« ده چيز است: راستگویی، نوميدى راستين از غير خدا، بخشش به نيازمندان، خوش خلقى، پاداش در برابر خدمات ديگران، پيوند و رفت و آمد با خويشاوندان، حمايت از همسايه، توجّه به حقوق دوستان، مهمان نوازى، و مهم‌ترين اينها شرم و حياء است». 📕تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۲۱۵ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️جواب «های» «هوی» است 🔹می‌گوید چرا به حمله کردید؛ گیرم او غلطی کرد و به ما حمله کرد، مگر نه اینکه جواب ابلهان خاموشی است. می‌گویم اتفاقاً جواب «های» «هوی» است و در این زمانه اگر در برابر خموش باشی، یابو برش می‌دارد و فکر می‌کند می‌تواند آنچه می‌خواهد بکند. پس همین بهتر که گربه را دم حجله بکشیم. 🔹می‌گوید اگر آنان دوباره پاسخ دادند و مردم بی‌گناه آسیب دیدند، شما پاسخ می‌گویید؟ می‌گویم اگر اکنون ما جوابی نمی‌دادیم و همین مصلحت‌ سنجی‌ها را می‌دید و بار دگر بی‌گدارتر به آب می‌زد و مردم بی‌گناه بیشتری را می‌کشت، شما پاسخ می‌دادید؟ مگر را نخوانده‌اید؟ 🔹اگر هنگامی‌که اولین وارد خلیج‌فارس شد، برخی از مسئولین ایرانی نمی‌ترسیدند و های از روی ترس را کنار گذاشته و به توصیه که فرمود ناو را بزنید، گوش می‌دادند، شاید خون ۲۹۱ مسافر هواپیمای ایرانی در تیر ۶۷ ریخته نمی‌شد، چه کسی پاسخ خون آن افراد را می‌دهد؟ 🔹اکنون زمان و وحشت است؛ اگر دریابد که شما از واکنش می‌ترسید، می‌شود و بار دگر محکم‌تر لگد می‌پراند. پس باید با غرور و سر را بالا بگیریم و به خود ببالیم که با این حمله را بر اندام نشاندند، و به سگ هار منطقه نشان دادند که دوران بزن و دررو به پایان رسیده است و در همچین مواقعی با کسی مماشات نخواهد کرد. نویسنده؛ جواد رضایی منبع؛ وبسایت اندیشه برتر حوزه @tabyinchannel
⭕️علت سیاسی غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چیست؟ 🔹شكى‌نيست‌كه رهبرى‌ پيشوايان‌ الهى به منظور ، به سر منزل كمال مطلوب است، و اين امر در صورتى ميّسر است كه آنها بهره‌بردارى از اين را داشته باشند. اگر چنين در مردم وجود نداشته باشد، حضور در بين مردم ثمرى نخواهد داشت. 🔹متأسفانه فشارها و تضييقاتى كه به ويژه از زمان امام جواد (عليه السلام) به بعد بر وارد شد، و محدوديت هاى فوق العاده ‏اى كه برقرار گرديد - به طورى كه فعاليت هاى امام يازدهم و را به حداقل رسانيد - نشان داد كه زمينه مساعد جهت بهره مندى از و راهبری هاى در جامعه (در حدّ نصاب لازم) وجود ندارد. 🔹از اين‌ رو اقتضا كرد كه ، اختيار كند تا موقعى كه در جامعه به وجود آيد. البته همه‌ بر ما روشن نيست، ولى شايد نكته ‏اى كه گفتيم رمز اساسى غيبت باشد. 📕سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، موسسه امام صادق (ع)، قم، ۱۳۹۰ هـ.ش، ص ۶۶۹ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️از ديدگاه آيات و روايات، وسعت حكومت «حضرت مهدى» (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چه مقدار است؟ 🔸مطابق برخى ادله، حكومت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر كل است؛ زيرا: 1⃣هدف از مطابق برخى از آيات، رسيدن كل بشر به كامل در تمام زمينه هاست. 2⃣در برخى از آيات آمده است كه تمام را فرا خواهد گرفت. 3⃣مطابق برخى روايات كه به حد تواتر رسيده (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را پر از و داد خواهد كرد. 4⃣در برخى از روايات، حكومت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تشبيه به حكومت ذوالقرنين در گستردگى آن شده است. 5⃣همچنين در برخى روايات آمده است تمام مناطق روى را خواهد كرد. نعمانى به سندش از ابى حمزه ثمالى نقل كرده كه از (عليه السلام) شنيدم فرمود: « ... خداوند براى او روم و چين و ترك و ديلم و سِند و هند و كابل شاه و خزر و ... را فتح خواهد كرد ... ». [۱] 6⃣مطابق برخى روايات، همه مردم روى زمين شده و زمين آباد خواهد شد. [۲] پی نوشت‌ها؛ [۱] الغيبة (للنعمانی)، نشر صدوق‏، چ۱، ص ۲۳۵ [۲] ينابيع المودة لذو القربى‏، قندوزى، چ۲، ج ‏۳، ص ۳۴۵ 📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، چ ۷، ص ۶۵۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
⭕️دعای فرج 🔹در و شدت خیلی باید  خواند؛ زیرا دعای فرج، دعا برای است، لذا در هنگام شدت باید به آن ملتزم شد. 📕در محضر بهجت، ج ۱، ص ۳۴۲ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️چند نوع «علم» در جهان وجود دارد و کدام یک از آنها اصیل است؟ 🔹«دانش هاى انسانى» را مى توانيم از يك نظر به دو بخش تقسيم كنيم: «علوم تجربى» و «علوم نظرى». شكّى نيست كه روشن ترين دانش هاى ما محسوب مى شوند؛ زيرا حقايق مربوط به آن را در آستانه «حس» مى بينيم؛ امّا اشتباه است اگر تصوّر كنيم و به تنهايى و بدون مى تواند، چهره حقايق را آنچنان كه هست به ما نشان دهد؛ 🔹چرا كه ـ بر خلاف تصوّر بعضى ـ قطعى ترين راه درك واقعيّات نيست. به عنوان مثال با اين كه حسّ بينايى قوى ترين و مثبت ترين حسّ ماست، باز گرفتار اشتباهات زيادى مى شود كه انواع مختلفى از آن امروز تحت عنوان خطاهای باصره براى ما روشن است. پى بردن به خطاهاى حواس، مفهومش به كمك طلبيدن در اين زمينه است. 🔹بعلاوه ، هم از نظر مكان و زمان، و هم محدود به ظواهر اشيا و موجودات اين جهان مى باشد؛ به همين دليل همه مسائل را نمى توان در آزمايشگاه ها به آزمايش گذاشت؛ مسائل مربوط به گذشته، به خصوص گذشته دور، مسائل مربوط به علّت و معلول جهان و انگيزه ها و مسائل ديگرى از اين قبيل، همه را بايد با كمك حل كرد. 🔹در ميان ، علومى داريم كه نظرى خالص نيستند، بلكه نظرى آميخته به تجربه اند، به اين معنا كه پايه هاى آن را از مشاهده يا تجربه مى گيريم و سپس روى آن بناهايى به كمك مى گذاريم. هم اكنون داريم كه در اين رده جاى مى گيرد. تاريخ بشرى، تاريخ طبيعى، علم هيئت، روانشناسى و روانكاوى و نيز ديرين شناسى، اينها علومى هستند كه پايه هايى از مشاهده و يا آزمايش داشته و بر اساس آن بناهاى عريض و طويلى ساخته اند. 📕پيدايش مذاهب، مكارم شيرازى، ناصر، مدرسه امام على بن ابى طالب(ع)، قم‏، ۱۳۸۴ش، چ اول‏، ص ۲۸۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
⭕️رژیم صهیونیستی رو‌زبه‌روز ضعیف‌تر خواهد شد 🔹همین که به جان زن و کودک می‌افتد، به خاطر این است که از برخورد با عاجز مانده؛ چون آنجا احساس میکند، عصبی می شود و به جان و و بی‌دفاع می‌افتد، و سی و چند هزار نفر را که اغلب اینها زنان و کودکان هستند، به می رساند. 🔹این قطعاً ادامه پیدا خواهد کرد؛ این تلاش های مذبوحانه‌ هم، به دردشان نمی خورد و مشکل شان را علاج نمی کند. آنها به دست خودشان در یک تله‌ای افتاده‌اند، خودشان را در یک تله‌ای انداخته‌اند که امکان نجات شان وجود ندارد، 🔹و روزبه‌روز [آن] رژیم خواهد شد و به زوال و ان‌شاء‌الله نزدیک‌تر خواهد شد؛ و امیدواریم جوان های امروز ما، ببینند آن روزی را که در اختیار مسلمانها است و در آن نماز خواهند گزارد و دنیای اسلام بتواند ان‌شاء‌الله را جشن بگیرد. بیانات‌مقام‌معظم‌رهبری ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ منبع‌؛ وبسایت‌ دفتر حفظ‌ و نشر آثار معظم‌ له @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️«اقتصاد امن» دارای چه ویژگی‌ هایی است؟ 🔸در ادبیات اقتصادی برای ، ویژگی‌های متعددی ذکر شده است که می‌توان آن‌ها را در پنج مورد به شرح زیر خلاصه کرد: 1⃣«ثبات و شفافیت قوانین و مقررات» 🔹در یک ، شهروندان، اعم از مصرف‌ کنندگان یا فعالان اقتصادی می‌توانند را پیش‌بینی، و برای خود کنند. در اقتصادهای امن، و ، باثبات و قابل پیش‌بینی هستند و «دولت»، تصمیم‌ های ناگهانی و غافلگیر کننده نمی‌گیرد. در یک‌ ، همچنین قوانین و مقررات ناظر به کسب ‌و کار و «حقوق اقتصادی شهروندان»، کاملاً شفاف، روشن و غیرقابل تفسیر هستند و هیج مسئول حکومتی اعم از مدیر یا کارمند نمی‌تواند در پرداخت حق (مثلاً صدور مجوز یا پرداخت تسهیلات بانکی) اعمال سلیقه یا امروز و فردا کند. 2⃣«تعریف و تضمین حقوق مالکیت» 🔹در یک‌ «حقوق شهروندان» هم دقیقاً روشن است و هم توسط حکومت به‌ طور کامل تضمین شده است. در یک «اقتصاد امن»، برای احقاق به ‌موقع و منصفانه‌ی حق خود در دعاوی تجاری و مالی، به دستگاه قضایی اعتماد کامل دارند، و سرعت عمل و کارآمدی مراجع انتظامی و قضایی در رسیدگی به شکایت فعالان اقتصادی از یکسو، و «ضمانت اجرایی و بازدارندگی قوانین» مربوط به حقوق مالکیت شهروندان از سوی دیگر، به حدی بالا هستند که ناهنجاری‌ هایی نظیر سرقت، کلاهبرداری، زمین‌خواری، و تعدی به مال دیگران و... در یک ، اصولاً مقرون به صرفه نیست و تقریباً دیده نمی‌شود. 3⃣«ثبات اقتصاد کلان» 🔹در یک ، اجزای «اقتصاد کلان»، نظیر نرخ ، ، و باثبات هستند و تکانه‌ های بیرونی، نظیر نوسانات ناگهانی قیمت‌ها در بازارهای جهانی نمی‌تواند «زندگی اقتصادی مردم» و «واحدهای تولیدی» را دچار اخلال جدی کند. طبیعی است اقتصادهای تک‌محصولی یا متکی به صادرات مواد اولیه نظیر نفت خام، از ویژگی‌ های «اقتصاد امن» دور هستند. 4⃣«شفافیت و سلامت اداری مالی» 🔹در یک ، «اطلاعات اقتصادی» در دسترس همه‌ی شهروندان قرار دارد، و وجود ندارد؛ در نتیجه شفافیت کامل درآمد و مزایای مسئولان و کارمندان و استفاده از بانک‌های اطلاعاتی، ناهنجاری‌ هایی نظیر فرار مالیاتی، اعمال نفوذ و تبانی در معاملات حکومتی، رشوه‌ خواری، قاچاق، پارتی‌ بازی در استخدام و توزیع رانت، عملاً وجود نخواهد داشت. 5⃣«فرهنگ وفای به عهد و صداقت» 🔹در ، هم مردم و هم مسئولان حکومتی به وعده‌ های‌ خود کاملاً وفادار و با یکدیگر هستند. در نتیجه در چنین اقتصادی، کلاهبرداری، تقلب، خیانت در امانت، صدور چک بی‌محل، مطالبات معوق دولتی، خرید و فروش رأی، عملاً وجود خارجی ندارد یا بسیار نادر است. نگاهی به ماهیت نشان می‌دهد این مفهوم در واقع بخشی از شروط تحقق است؛ چرا که رکن مهم اقتصاد مقاومتی، و «صادرات محصولات دانش‌ بنیان» است. در اقتصادی که امن نباشد، یعنی دائم در معرض تکانه‌ های غیرقابل پیش‌بینی باشند، مال و حقوق شان تعریف و تضمین نشده باشد و با فساد و تقلب و رانت‌ خواری مواجه باشند، نه جوششی در دستیابی‌ به‌ فناوری اتفاق می‌افتد، و نه تلاش مؤثری برای خلق ثروت از دانش. 💠عجیب نیست که اقتصاد های مرفه مبتنی بر صادرات محصولات دانش‌بنیان، واجد شرایط هستند. حُسن‌ کلیدی‌ «اقتصاد امن» این است که تحقق آن به هزینه‌ های هنگفت برای احداث زیرساخت‌ها نیاز ندارد، بلکه به نیاز دارد. اگر مسئولان اجرایی، قضائی، تقنینی و انتظامی، شرایط را محقق کنند، «کارآفرینان بالقوه‌ ایرانی» به میدان می‌آیند و هم برای کشور، زیرساخت های اقتصادی خواهند ساخت، و هم با تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان، و را نصیب هم‌میهنان خود خواهند کرد. نویسنده: دکترسیدامیرسیاح، کارشناس مسائل اقتصادی منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری @tabyinchannel