eitaa logo
تفسیر آموزشی و احادیث کافی- راسل
172 دنبال‌کننده
76 عکس
28 ویدیو
84 فایل
سلام بر شما از ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ تفسیر آموزشی جلد ۱ و درس حدیث(برگزیده فضل قرآن کافی) در حال تدریس است. این کانال پل ارتباطی ماست
مشاهده در ایتا
دانلود
رحمه الله تعالی «هان اى حوزه‏ هاى علميه و دانشگاه هاى اهل تحقيق! بپاخيزيد و قرآن كريم را از شرّ جاهلان مُتنسِّك و عالمان متهتّك كه از روى علم و عمد به قرآن و اسلام تاخته و مى ‏تازند، نجات دهيد. و اين جانب از روى جِدّ، نه تعارف معمولى، مى ‏گويم از عمر به باد رفته خود در راه اشتباه و جهالت تأسف دارم. و شما اى فرزندان برومند اسلام! حوزه ‏ها و دانشگاه ها را از توجه به شئونات قرآن و ابعاد بسيار مختلف آن بيدار كنيد. در هر رشته ‏اى از آن را مَحطّ نظر و خود قرار دهيد؛ مبادا خداى ناخواسته در آخر عمر كه ضعف پيرى بر شما هجوم كرد از كرده‏ ها پشيمان و تأسف بر ايام جوانى بخوريد همچون نويسنده». صحیفه امام، ج20، ص93
🌹 بهترین هدایای قرآنی به شما🌹 نرم افزارهای قرآنی اندرویدی "پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن" را بصورت رایگان از بازار دانلود نمایید👇 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📱 قرآن سراج ترجمه قرآن بر اساس تفسیر المیزان(استاد صفوی) cafebazaar.ir/app/isca.quran.seraj ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📱 فرهنگ قرآن جامع ترین کلید راهیابی به بیش از ۷۰ هزار موضوع قرآنی در جهان اسلام به صورت الفبایی در ۳۳ جلد cafebazaar.ir/app/isca.ir.farhangQuran ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📱 دائره المعارف قرآن کریم اولین و بزرگترین دائره المعارف قرآن در جهان cafebazaar.ir/app/isca.ir.maarefQuran ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📱 پرسمان های قرآنی cafebazaar.ir/app/ir.isca.question 🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶 🆔 @MaarefQuran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و عرض پوزش از حضار گرامی امروز شنبه ۳۰ فروردین کلاس نیست. بحول الله فردا در خدمتم
برنامه یکشنبه 31 فروردین 99 که قبل از شروع کلاس توسط شما انجام می شود: ۱. قرائت نیمه اول جزء 10: صفحه 182 تا 191 مصحف ۲. مرور حفظ موضوعی 10 تا 19 و حفظ موضوعی شماره 20 و انجام مراحل هفتگانه فهم ادبی این آیه 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراحل هفتگانه ادبی بر روی آیه حفظ موضوعی 20 تا انتهای مرحله سوم یعنی آیه 31 محمّد(صلی الله علیه و آله) یکشنبه 31 فروردین 99:
برنامه دوشنبه 1 اردیبهشت 99 که قبل از شروع کلاس توسط شما انجام می شود: ۱. قرائت نیمه دوم جزء 10: صفحه 192 تا 201 مصحف ۲. مرور حفظ موضوعی 11 تا 20 و حفظ موضوعی شماره 21 و انجام مراحل هفتگانه فهم ادبی این آیه 👇
1. قاعده داریم که البالی بشود البال؛ سوره مبارکه قمر آیه 6: فَتَوَلَّ عَنْهُمْ يَوْمَ يَدْعُ الدَّاعِ إِلى‏ شَيْ‏ءٍ نُكُر و سوره مبارکه ق آیه 41 وَ اسْتَمِعْ يَوْمَ يُنادِ الْمُنادِ مِنْ مَكانٍ قَريب. 2. در 5 مورد، "اَن" وجوبا در تقدیر است. از جمله بعد از "لام" و "حتی" جارّه. 3. صرف صیغه های اسم مفعول، اگر از فعل لازم (14 صیغه، مثلا مذهوب به، بهما، بهم و ...) باشد ویا از فعل متعدی(6 صیغه) باشد، متفاوت است. 4. ویرایش قدم اول: تجوید، حفظ، توجه به مشکلات نگارشی 5. علم خداوند به چه معنا است؟ جواب: علم یعنی تعلق پیدا کردن دانش به چیزی. این امر در مورد خدا به معنای "بالفعل شدن" دانش خداوند است. زیرا پس از آن به "چیزی" تعلق پیدا می کند 1. بررسی نگارش "یدعوا" در قرآن کریم، سوره حج ص 333 آیه 12ام و "جاءو" در ابتدای سوره نور 2. مطالعه مقاله "مشکلات نگارشی قرآن کریم و تاثیر این مشکلات بر اعراب" از سایت طلبگی تا اجتهاد http://tt-ej.ir/post/549
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراحل هفتگانه ادبی بر روی آیه حفظ موضوعی 21 تا انتهای مرحله سوم یعنی آیه 30 شوری دوشنبه 1 اردیبهشت 99:
برنامه ۳شنبه 2 اردیبهشت 99 که قبل از شروع کلاس توسط شما انجام می شود: ۱. قرائت نیمه اول جزء 11: صفحه 202 تا 211 مصحف ۲. مرور حفظ موضوعی 12 تا 21 و حفظ موضوعی شماره 22 و انجام مراحل هفتگانه فهم ادبی این آیه 👇
1. آمدن ة مربوطه عوض از حذف حرف عله، غالبی است. در هنگام مضاف شدن غالبا ة می افتد. بعنوان مثال در اقام الصلاه (سوره نور37) افتاده است اما در اناره العقل ... (نامه 31 نهج البلاغه) نیافتاده است. 2. یک طلبه باید این شعار تحصیل حوزوی را نصب العین خود قرار دهد: الدرس حرف، و التکرار الف. درس یکبار تعلیم می شود اما تکرار (تمرین، مباحثه، مرور، تعلم) هزار بار، باید آنقدری که مرور کرد تا مباحث ملکه شوند. 3. به ة موجود در مصیبة، تای ناقله گفته می شود زیرا یک اسم مشتق را به اسم جامد تبدیل می کند در واقع گویی معنا را از معنای هیئت مشتق خارج کرده و به هیئت جامد منتقل کرده است. مانند: سیّارة، مصیبة، جریدة 4. واو عفو در عفا و اعفی: الف) در عفا، الف منقلب از واو است فلذا با الف ممدود نوشته می شود. ب) در اعفی، الف منقلب از ی است. زیرا واو حرف 4ام به بعد از و به ی قلب می شود. لذا الف را بر پایه ی می نویسیم. ج) صرف صیغه های عفا مانند دعا-یدعو و صرف صیغه های اعفی مانند هدی-یهدی می باشد و پرسش 1. وضعیت "واو" و "یاء" را بعد از همزه بررسی کنید؟ در وزن "مفاعل" چه اتفاقی می افتد؟ به طور مثال: مصاوب(قیاسی)-مصائب(غیر قیاسی) منبع:معجم الوسیط 2. در آیه 77 سوره کهف، مرجع ضمیر "ه" در علیه را بررسی کنید.
10 فروردین 69 «اين مكتب‏ خانه ‏هايى كه رژيم منحوس پهلوى، شجاعت و شهامت به خرج داد(!) و رعد و برق كرد و آن‏ها را برچيد، خانه ‏هايى براى تعليم‏ قرآن‏ بودند ... . بايد همه قرآن را بلد باشند. امروز، فردى داراى تحصيلات عاليه و احياناً قادر به نطق به چند زبان بيگانه، بلد نيست يك سطر قرآن را بخواند! ... انسان مى ‏بيند كه كاسب، تاجر، كارگر، دانشجو، حتّى طلبه، در صحيح‏ خوانى قرآن كمبود دارند. اين، نقص بزرگى است؛ اين را بايد برطرف كنيم ... . همت را بر اين مسئله بگماريد كه تمام مردم بتوانند قرآن را ياد بگيرند. ... اين، مقدمه براى فهم قرآن است. آن‏ وقتى كه انس عمومى با قرآن باشد، فهم قرآن ممكن و آسان است».
بر کلاس مورخ ۱ اردیبهشت ۹۹ چاپ ۹۵ صفحه ۲۰۲ قاعده صرفی در کلماتی نظیر عجائز/رسائل و جداول/معایش پیرو بحث از در آیه ۳۰ شوری که قاعده را در کلاس خیلی ناقص گفتم👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر آموزشی و احادیث کافی- راسل
مراحل هفتگانه ادبی بر روی آیه حفظ موضوعی 22 تا انتهای مرحله سوم یعنی آیه 42 انعام سه شنبه 2 اردیبهشت 99:
برنامه ۴شنبه 3 اردیبهشت 99 که قبل از شروع کلاس توسط شما انجام می شود: ۱. قرائت نیمه دوم جزء 11: صفحه 212 تا 221 مصحف ۲. مرور حفظ موضوعی 14 تا 23 و حفظ موضوعی شماره 24 و انجام مراحل هفتگانه فهم ادبی این آیه 👇