eitaa logo
شجر
1.2هزار دنبال‌کننده
773 عکس
38 ویدیو
1.6هزار فایل
شبکه جهادی رشد ⚡شتاب سابق💡 جهت کسب اطلاعات بیشتر با @ad_shajar در ارتباط باشید. ایتا eitaa.com/tahlil_shjr بله ble.ir/tahlil_shjr روبیکا rubika.ir/tahlil_shjr سروش splus.ir/tahlil_shjr تلگرام t.me/tahlil_shjr
مشاهده در ایتا
دانلود
شجر
#معنویت_و_اخلاق #سبک_زندگی #تحلیل_کننده #تربیت_فرزند ⬛️ کربلا؛ کارزار مادرها ◼️ قسمت اول ▪کربلا
⬛️ کربلا؛ کارزار مادرها ◼️ قسمت دوم ▪️آیت‌اللّه جوادی‌آملی در کتاب زن در آینه‌ی جمال و جلال، با اشاره به همین دوران سی‌ماهه‌ی حمل و شیردهی بیان می‌کنند که بخشی از مسئولیت‌های پرورشی به‌عهده‌ی مادر است که پدر از آن محروم است. ▪️علامه معتقدند «در این‌ سی‌ ماه‌ که‌ مستقیماً کودک‌ از مادر تغذیه‌ می‌کند، مادر عملاً مسئول‌ حیات‌ دو نفر است‌ و دو تکلیف‌ دارد؛ اما پدر تنها در اصل‌ نطفه موظف‌ است‌ که‌ حلال‌ بخورد و اگر بعد مبتلا به‌ حرام‌ شد، ارتباط‌ تنگاتنگی‌ با پرورش‌ کودک‌ ندارد؛ زیرا غذای‌ حرام‌ پدر در جهاز گوارشی‌ پدر هضم‌ می‌شود؛ اما غذای‌ مادر در دستگاه‌ گوارشی‌ او تبدیل‌ به‌ شیر می‌شود و کودک‌ مستقیماً از آن‌ تغذیه‌ می‌کند. او موظف‌ است‌ به‌ کودک، شیر حلال‌ دهد و برای‌ همین‌ منظور خود نیز حلال‌ بخورد. این‌ درمورد تغذیه‌ی‌ جسمانی‌ است‌؛ اما درمورد غذای‌ روحانی‌ نیز چنین‌ است؛ اگر مرد خاطره‌ی بد، خیال‌ و هوس‌ بدی‌ در سر بپروراند، خود را می‌سوزاند؛ خیال‌ گناه‌ و خاطره‌ی تلخ‌ در درون‌ مرد، علیه‌ خود اوست؛‌ اما خیال‌ باطل‌ و حرام‌ و اندیشه‌ی گناه‌ و خاطرات‌ تلخ‌ برای‌ زن‌ علیه‌ دو نفر خواهد بود.» ▪️نکته‌ای که در فرمایش علامه تأمل‌کردنی است، تأثیرپذیری کودک حتی از خیالات و اندیشه‌های مادر است. حال اگر مادری دارای افکار باطل و خیالات گناه‌آلود باشد، اثری که بر تربیت کودک بر جای می‌گذارد، اثری منفی و در پاره‌ای مواقع جبران‌ناپذیر خواهد بود. ▪️اهمیت شیر مادر و تأثیرش بر تربیت فرزند را می‌توان از آیه‌ی ۱۲ سوره‌ی قصص و ماجرای مادر حضرت موسی(ع) برداشت کرد؛ آیه‌ای که خداوند می‌فرماید:«و حرمنا علیه المراضع»، یعنی خداوند به‌صورت تکوینی شیر دیگر زنان را بر حضرت موسی(ع) حرام کرد تا زنی غیر از مادرش نتواند به او شیر دهد که راز این امر در تفسیر نمونه این‌گونه بیان شده است: «او باید از شیر پاکی همچون مادرش تغذیه کند تا بتواند بر ضدناپاکی‌ها قیام کند و با ناپاکان بستیزد.» ▪️: خانم مریم اردویی، پژوهشگر حوزه دینی ⚡️ پایان 🆔 @tahlil_shjr
برجام و اقتصاد ایران 🔶 تحریم‌های شدید اقتصادی با هدف فشار برای متوقف یا محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای را می‌توان مهم‌ترین راهبرد غرب در مواجهه با ایران دانست. 🔸 این موضوع باعث شده تا دو موضوع اقتصاد و فعالیت‌های هسته‌ای به هم پیوند بخورد، به‌گونه‌ای که مذاکرات برجام برای ایران با هدف رفع تحریم‌های اقتصادی و برای غرب با هدف محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران انجام شده است. 🔷 در خصوص رابطه اقتصاد ایران و برجام چند نکته را باید مدنظر قرار داد: 1⃣ اگرچه ارتباط مستقیمی بین مسائل اقتصادی و برجام وجود دارد ولیکن نمی‌توان کل اقتصاد ایران را در برجام خلاصه کرد. اقتصاد ایران ظرفیت‌ها و فرصت‌های متنوعی دارد که با نبود برجام نیز می‌توان با بهره‌برداری هوشمندانه از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، تهدیدات اقتصادی را خنثی نمود. به‌عنوان نمونه، ظرفیت ترانزیت کالا در مرزهای ایران حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است که درآمدی دو برابری نسبت به کل هزینه‌های دولت در وضع فعلی هست. گسترش روابط با کشورهای همسایه، پیمان‌های پولی و مالی دوجانبه، گسترش بخش دانش‌بنیانی اقتصاد و بسیاری از موارد دیگر می‌تواند بدون برجام نیز باعث شکوفایی اقتصاد ایران شود. 2⃣ اگرچه دولت سیزدهم اقتصاد خود را به برجام گره نزده و حل مشکلات اقتصادی را در بخش‌های دیگر اقتصادی دنبال می‌کند؛ اما این بدان معنی نیست که احیای برجام منفعت اقتصادی ندارد. احیای برجام و رفع واقعی تحریم‌ها دسترسی ایران به میلیاردها دلار از اموال خود را میسر می‌سازد که می‌تواند علاوه بر جبران کسری بودجه، از طریق سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد، باعث ایجاد درآمدهای پایدار برای کشور شود؛ فروش نفت را تسهیل و میزان آن را افزایش دهد، هزینه‌های دور زدن تحریم مانند تخفیف به مشتریان و یا خرید مواد اولیه به قیمت بالاتر را از بین ببرد، با تسهیل تجارت خارجی بخش خصوصی و تولید را در کشور تقویت کند، برخی از انحصارات را از بین می‌برد، زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کند و ... . بنابراین نمی‌توان به‌راحتی ادعا کرد که برجام برای اقتصاد ایران هیچ فایده‌ای ندارد! 🔶 نکته راهبردی 🔸 باید دقت کرد در تحلیل رابطه برجام و اقتصاد کشور، دچار افراط‌وتفریط نشد. برجام فی‌نفسه برای اقتصاد ایران مضر نیست. احیای برجام باعث به وجود آمدن فرصت‌هایی در اقتصاد ایران می‌شود که می‌تواند سرعت رفع مشکلات اقتصادی کشور را افزایش دهد و اساساً مذاکره برای دستیابی به این منافع صورت می‌گیرد؛ اما اگر در احیای برجام همانند گذشته تحریم‌های اقتصادی به‌صورت عملی برداشته نشود و یا امکان استفاده ایران از سایر منافع برجام فراهم نشود، ایران انگیزه‌ای برای نجات برجام ندارد. 🔸 : علی کارگر، تحلیلگر 🆔 @tahlil_shjr
پیام راهبردی شکست صهیونیست‌ها در جنگ ۳ روزه غزه 🔶 جهاد اسلامی فلسطین که در سال ۱۹۸۱ و با الهام از اندیشه‌های امام خمینی(ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی توسط دانشجویان «دانشگاه اسلامی غزه» تأسیس شد، «نبض اصلی» تحولات میدانی و غیرمیدانی مربوط به جنگ در غزه و شرایط پساجنگ را در دست دارد. 🔳 گزاره‌های خبری ▪️در روزهای گذشته یکی از رزمندگان مقاومت اسلامی در یک عملیات جهادی در سه مکان جداگانه، به سمت یک اتوبوس صهیونیستی، سپس یک خودرو و تعدادی شهرک‌نشین شلیک کرد که حداقل ۱۰ صهیونیست مجروح شدند که حال تعدادی از آنان وخیم گزارش شده است. حدود ۴۰ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در تلاش برای یافتن عامل این عملیات، به سمت محله «سلوان» در شرق قدس اشغالی و همچنین اردوگاه «جِنین» هجوم بردند. همچنین پهپادهای تهاجمی این رژیم نیز بر فراز آسمان منطقه به پرواز درآمدند تا این نیروی مقاومت را پیدا کنند. ▪️در این رابطه روزنامه اینترنتی رأی‌الیوم که از لندن به‌روز می‌شود، در یادداشتی نوشت: «علی‌رغم تصویر گل‌وبلبلی که اسرائیل اشغالگر پس از حمله اخیر خود به نوار غزه منتشر کرد و در آن بر بازپس‌گیری قدرت بازدارندگی و واردکردن یک ضربه سخت به مقاومت فلسطین خصوصاً جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد، عملیات شهادت‌طلبانه یک فرد ناشناس در قدس اشغالی باعث نابود شدن کامل این روایت و داستان‌سرایی می‌شود و بار دیگر نشان می‌دهد که مقاومت در جنگ اخیر شکست نخورده است». ▪️«ژاکی حوکی» تحلیل‌گر رادیو نظامی رژیم صهیونیستی نیز در تحلیلی که در روزنامه عبری زبان معاریو منتشر شد، تأکید کرد: «ارزش جهاد اسلامی، پس از حمله اخیر یک فرد ناشناس در قدس اشغالی افزایش یافته است و این جنبش و ایران که از جهاد اسلامی حمایت می‌کند، طرح‌های بلندمدت دیگری نه‌فقط در غزه بلکه به‌طور اصلی در خارج از نوار غزه در اختیار دارند». 🔷 گزاره‌های تحلیلی 🔹 جهاد اسلامی باوجود شهدا و زخمی‌ها و خساراتی که متحمل شد، اما «پیروز واقعی» در نبرد اخیر با صهیونیست‌ها به دست آورد؛ برآورد واقعیات میدانی، سیاسی و امنیتی حکایت از این واقعیت دارد. رژیم صهیونیستی که خود را جزو قدرت‌های برتر نظامی در غرب آسیا می‌داند، نتوانست بیشتر از ۵۲ ساعت در جنگی که خود به راه انداخته و به تحقق دستاوردهای بزرگ آن چشم دوخته بود، دوام بیاورد! 🔹 جنبش جهاد اسلامی اخیراً راهبرد جدیدی را بر اساس استقرار در کرانه باختری به‌منظور دستیابی به اهداف چندساله آغاز کرده است تا همچون مدلی که جنبش حزب‌الله لبنان ارائه می‌دهد، در مقابل دشمن سرسخت صهیونیستی مقاومت کند. 🔹 این جنگ، معادله جدیدی را در فلسطین اشغالی رقم زده است و در چهارچوب آن، جهاد اسلامی که به‌عنوان یکی از گروه‌های مقاومت در حال تثبیت قدرت بازدارندگی و تهاجمی خود علیه صهیونیست‌هاست، دو پیام بسیار مهم و کلیدی دارد: نخست برای رژیم صهیونیستی و دوم برای رژیم‌های سازشکار عربی در منطقه و جهان اسلام؛ رژیمی که با تمام قابلیت‌های دفاعی، تسلیحاتی و اطلاعاتی نتوانست در برابر یک گروه کوچک فلسطینی بیشتر از دو و نیم روز دوام بیاورد، اولاً، اگر با یک ارتش یکپارچه، منسجم و متحد از تمام گروه‌های مقاومت در فلسطین، لبنان و سوریه در دورتادور سرزمین‌های اشغالی مواجه شود، به چه سرنوشتی دچار خواهد شد؟ ثانیاً، آیا چنین رژیمی می‌تواند تکیه‌گاه امنی برای برخی کشورهای عربی که به سمت برقراری روابط دیپلماتیک و آشکارسازی مناسبات دوجانبه رفته‌اند، باشد؟ 🔸 : حمید خوش آیند، کارشناس مسائل بین الملل 🆔 @tahlil_shjr
هدف جاسوس‌های غربی‌ از سرقت خاک ایران چه بود؟ «اسماعیل کوثری» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره دستگیری دیپلمات‌های سفارتخانه‌های خارجی و اینکه سپاه اعلام کرده که آن‌ها در حالی جاسوسی و نمونه‌برداری از خاک ایران بودند، این اقدام را تلاش دشمنان نظام برای ایجاد پرونده‌ای جدید از جنس پرونده‌های ساختگی قبلی در حوزه غنی‌سازی هسته‌ای با اهداف غیرصلح آمیز در کشور برشمرد و گفت: «‌کار آن‌ها در نمونه‌برداری از خاک ایران، قطعاً جاسوسی است.‌ دنبال این هستند که یک آتو از ما پیدا کنند.‌ اگر این‌ها بخواهند مذاکرات را طولانی کنند، قدرت سانتریفیوژهای خودمان را به ۱۹۰ هزار سو می‌رسانیم.‌ ما کار خودمان را پیش می‌بریم؛ آن‌ها باید دنبال ما بدوند تا ببینند می‌رسند یا نه. ‌این کار قطعاً نوعی جاسوسی است؛ کشورهای معاند به این افراد گفته بودند که از برخی نقاط که به ظن آن‌ها مشکوک بوده، خاک جمع‌آوری کنند تا مورد آزمایش قرار گیرد». 🆔 @tahlil_shjr
نعمت رهبری و کم‌کاری‌های ما 🔶 حدود ۳۵ دسته سیاست‌های کلان نظام از سوی مقام معظم رهبری در طول ۳۳ سال گذشته ابلاغ شده و در صدها سخنرانی رهبر معظم انقلاب، نقشه راه انقلاب و طرح‌های عملیاتی برای تحقق دولت، جامعه و تمدن اسلامی، خصوصاً نیازهای گام دوم انقلاب تبیین شد. ولی چه اتفاقی از سوی کارگزاران و دولتمردان و نیز خواص جامعه در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و نهادهای انقلابی اتفاق افتاد. 🔹 از جهاد تبیین تا تولید نظامات و ارتقای نهادها و سازمان‌ها و تحول در حوزه‌های گوناگون حکمرانی، تا ده‌ها مسئله خرد و کلان در پیگیری فرمان رهبری؛ باید اعتراف کنیم فرصت سوزی کردیم. 🔸 قطعاً یکی از سؤالات از همه ما، سؤال از نعمت ولایت و اینکه با اندیشه و بیانات و فراخوان‌های گوناگون رهبری چه کردید، است. این سؤال جدی فردای ماست که باید در مقابل این کم‌کاری‌ها و کوتاهی‌های خود در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم. 🔹 در شرایط امروز کشور می‌طلبد: 1⃣ اولاً فهم و درک عمیق‌تر از مکتب رهبری داشته باشیم 2⃣ ثانیاً اهتمام لازم در جهت معرفی و گفتمان‌سازی منظومه فکری رهبری پیشه کنیم. 3⃣ ثالثاً با تعارف و تعامل و تضایف در جریان انقلاب برای نهادینه‌سازی و اجرای بیانات رهبری جبهه‌ای عمل کنیم تا آورده برای ایران قوی و پیشرفته داشته باشیم. 🔸 : رمضان شعبانی سارویی 🆔 @tahlil_shjr
بی‌حجابی و راه برون رفت از آن 1⃣ حجاب در ادیان الهی 🔸 اگرچه که امروزه تلقی از حجاب یک مفهوم اسلامی را در ذهن تداعی می‌کند اما نگاهی به سایر ادیان الهی نشان می‌دهد که همه ادیان الهی به آن اهتمام داشته‌اند. 🔹 حجاب و پوشش قبل از اسلام در میان زنان اقوام و ملل مختلف همچون ایران باستان، هند و قوم یهود معمول بوده و نحوه و کیفیتش از آنچه در اسلام آمده، به مراتب سخت‌گیرانه‌تر بوده است. مثلاً «بر اساس قانون تلمود، یکی از مواردی که مرد حق دارد زن خود را بدون پرداخت مهریه طلاق دهد وقتی است که زن بدون پوشاندن سر به میان مردان رود.» دیدگاه آیین یهود نسبت به حجاب اینگونه بوده است. (آشنایی،محمد،( 1378)، حجاب در ادیان الهی، چاپ دوم، قم:یاقوت، ص۱۱.) 🔸 آیین مسیحیت نیز به حجاب توجه خاص داشته است. پولس در رساله خود این چنین به قرنائیان تصریح می‌نماید: «چون زنان بی‌حجاب به کلیسا می‌رفتند، مارپولس آنان را نهی کرد تا موجبات هیجان و شهوت و پریشانی حواس را کاهش داده باشد، و اینکه سر تراشیدن را با سر برهنه داشتن برابر شمرده، کنایه‌ای از عدم امکان تساوی زن و مرد در بسیاری از موارد از جمله سر برهنه کردن است.» (پارسا ،طیبه ،(۱۳۷۷)، پوشش زن درگستره تاریخ، چاپ اول، قم: انتشارات احسن الحدیث، ص۴۰.) 🔹 پارسیان در روزگار باستان، خوش لباس بودند و شبیه مادها جامه می‌پوشیدند. آنان جز دو دست، باز گذاشتن هریک از قسمت‌های بدن را خلاف ادب می‌شمردند. آنان شلوار و پیراهن کتابی و لباس رو داشتند... . پیراهن زنان، تزئینات بسیار داشت و به رنگ‌های زنده‌ای بود. برای پوشاندن سر، از یک سربند که در زیر چانه و به وسیله دوبست محکم می‌شد، استفاده می‌کردند. روی این سربند، نیز یک رو سری بزرگ به نام "مکنو" می‌پوشیدند. پوشاندن موی سر طبق آیین باستانی معمول بوده و اکنون نیز میان زنان زرتشتی متداول است.(دهقانی، محسن، (۱۳۸۶)، منطق کرامت زن، چاپ اول، قم: ناشر شهاب‌الدین،صص۴۵-۴۴.)    🔸 در اسلام نیز به حجاب توجه جدی شده است. قرآن کریم می‌فرماید: «به مردان مؤمن بگو که دیدگان فروخوابانند و دامن‌ها حفظ کنند. این عمل برای ایشان پاکیزه‌تر است؛ همانا خداوند به آنچه انجام می‌دهند آگاه است و به بانوان با ایمان بگو چشم‌های خود را فرو پوشند و دامن‌های خویش حفظ کنند و زیور خویش، مگر آنچه که پیداست، آشکار نکنند مگر برای شوهران یا پدران یا پدر شوهرانشان یا پسران یا پسران شوهران یا برادران یا برادرزادگان یا خواهرزادگان، یا مملوکانشان یا مردان طفیلی که به زن حاجت ندارند یا کودکانی که از راز زنان(امور جنسی) آگاه نیستند و پای به زمین نکوبند تا زیورهای مخفی آنان(خلخال‌هایی که به پا می‌کردند) دانسته شود و همگی به سوی خداوند توبه برید، ای گروه مؤمنان، باشد که رستگار شوید.» (قرآن کریم، سوره نور، آیات ۳۱-۳۰) 🔸 : محمد سندگل ⚡️ ادامه دارد... 🆔 @tahlil_shjr
شجر
#معنویت_و_اخلاق #تحلیل_کننده #حجاب ✅ بی‌حجابی و راه برون رفت از آن 1⃣ حجاب در ادیان الهی 🔸 اگرچه
بی‌حجابی و راه برون رفت از آن 2⃣ آثار و فواید حجاب 🔸 بدن و جاذبه‌های بدنی زن مؤمن، همچون روح او، در نگاه خداوند حرمت و احترام دارد. شرافت این بدن و جاذبه‌های آن اقتضا می‌کند که در برابر چشمان هوس‌آلود و حریص مردان قرار نگیرد. خانواده مهمترین و بهترین محیط امنیت، آرامش و بالندگی انسان‌هاست. بی‌حجابی زنان و عشوه‌گری‌های خیابانی، در واقع تیشه زدن به ریشه خانواده است. 🔹 حفظ حجاب، ابتدا به سود خود زنان و در جهت ارتقاء مقام مادی و معنوی آنان است نه برای گناه نکردن مردان. اما از نظر اسلام، برای سلامتی و پاکی جامعه و هدایت انرژی‌های انسانی به سمت پیشرفت و تعالی مادی و معنوی، زنان و مردان هر دو مسئول و متعهدند و باید به پاکی و عفت عمومی جامعه کمک کنند، نه اینکه فقط این بار بر دوش زنان باشد. 🔸 حجاب عامل زنده ماندن عشق و نشاط جنسی در جامعه هست که مردان را به سوی ازدواج و قبول مسئولیت سنگین خانواده سوق داده و آن را برایشان لذیذ و هیجان‌انگیز می‌کند. مهم‌ترین دست‌مایه عشق برای زنان، همین جاذبه‌های تنانه و ظاهری است که مرد را فریفته آن‌ها می‌کند و پایه‌های نخستین عشق زمینی را بنا می‌گذارد. 🔹 حجاب، عشق و محبت را در جامعه گسترش می‌دهد. در جامعه‌ای که بی‌حجابی رواج داشه باشد عشق می‌میرد و سردی و سرد مزاجی، شهوت‌پرستی و تنوع‌طلبی، جای محبت پاک می‌نشیند. نمونه آن زن غربی است که از فرق سر تا نوک پا عریان و بی‌حجاب است و چیزی برای عشق ورزیدن ندارد و او همه سرمایه‌اش را در بازار برهنگی، رایگان به حراج گذاشته است. 🔸 از سویی دیگر حجاب موجب رازآلود شدن وجود زن می‌شود و مردان را که عاشق رازآلودی و هیجان‌انگیزی در ارتباط با وجود زنان هستند را به سوی زن می‌کشاند و آنان را مفتون وجود زیبای او می‌کند و این مهم‌ترین مایه شکل‌گیری پیوند ازدواج در جامعه انسانی است که با از بین رفتن آن ازدواج‌ها نیز دچار تعطیلی می‌گردند. آنچه که امروز در غرب شاهد آن هستیم نتیجه همین بی‌حجابی و پرده‌برداری از رازآلودگی زن می‌باشد. 🔹 برای ایجاد آرامش روانی در بین افراد جامعه باید از تحریک جنسی خودداری گردد. یعنی بی‌حجابی باید از آن زدوده گردد. غریزه جنسی، غریزه نیرومند و عمیق و دریاصفت است که هرچه بیشتر اطاعت شود بیشتر سرکش می‌شود. این غریزه همچون آتشی است که هرچه هیزم آن بیشتر باشد شعله‌ورتر می‌گردد. غرب بهترین شاهد براین مدعاست یعنی با اینکه آزادی جنسی در آن وجود دارد با این حال توحش جنسی در آن بیشتر است. حجاب تنها عامل مؤثر برای جلوگیری از تحریک جنسی و ایجاد آرامش روانی در بین افراد جامعه است. 🔸 در جامعه‌ای که برهنگی در آن حاکم است، هر زن و مرد، همواره در حال مقایسه‌اند، مقایسه‌ی آنچه دارد با آنچه ندارد و آنچه ریشه خانواده را می‌سوزاند این است که این مقایسه آتش هوس را در زن و شوهر و مشخصا در وجود شوهر دامن می‌زند. بنابراین با رعایت حجاب، مقایسه در جامعه توصیف شده از بین رفته و ریشه خانواده محفوظ می‌ماند. 🔹 یکی دیگر از فواید حجاب حفظ و استیفای نیروی کار در سطح جامعه است. در مقابل، بی‌حجابی و بدحجابی باعث کشاندن لذت‌های جنسی از محیط و کادر خانواده به اجتماع گشته و در نتیجه، این امر موجب تضعیف کسب و کار جامعه می‌گردد. 🔸 همچنین از فواید دیگر حجاب، تأمین و تضمین سلامت و پاکی نسل افراد جامعه است. چرا که بی‌حجابی باعث شکسته شدن عفت زنان جامعه و تولید نسل ناپاکی می‌شود که پیامد آن گسترش جنایت و قانون‌گریزی  در جامعه می‌باشد. 🔸 : محمد سندگل ⚡️ ادامه دارد... 🆔 @tahlil_shjr
شجر
#معنویت_و_اخلاق #تحلیل_کننده #حجاب ✅ بی‌حجابی و راه برون رفت از آن 2⃣ آثار و فواید حجاب 🔸 بدن و
بی‌حجابی و راه برون رفت از آن 3⃣ ریشه بی‌حجابی و بدحجابی 🔸 بدحجابی و بی‌حجابی در دوره کنونی را باید ناشی از رنسانس فکری در غرب دانست که با انقلاب صنعتی در غرب گسترش یافت. به بیانی دیگر، رنسانس مبانی نظری و فکری بی‌حجابی را فراهم نمود و انقلاب صنعتی نیز برای بهره‌برداری بیشتر از زنان آن را عملیاتی نمود. 🔹 درباره سابقه بی‌حجابی در حوزه حکومتی باید نوشت که در ایران، با روی کار آمدن حاکمان غرب‌گرا شرایط برای حمایت از بی‌حجابی فراهم گردید. روشفکران تحصیلکره غربزده دوره قاجاریه اولین علاقه‌مندان به بی‌حجابی در ایران بودند. پس از آن رضاخان قلدر با صدور دستور کشف حجاب و ادامه آن به شکل پیچیده‌تر توسط فرزند او به مدت بیش از پنچاه سال این بی‌حجابی به مرور در لایه‌های مختلف اجتماعی ایران رسوخ کرد. 🔸 پس از انقلاب اسلامی نیز اگرچه وقفه‌ای در سرعت‌گیری آن به وجود آمد اما توطئه‌های بیرونی با همکاری عوامل داخلی آنان بی‌حجابی شکل سازماندهی شده‌تری را به خود گرفت و با آمدن تلویزیون‌های ماهواره‌ای و پس از آن شبکه‌های اجتماعی ابعاد گسترده‌تری از آن نمایان گردید. حاکمیت دولت‌های تساهل‌گرا را نیز باید به این پرونده قطور افزود. 🔹 از دیگر دلایل گسترش بدحجابی و بی‌حجابی در ایران، شکل‌گیری طبقه نوکیسه اقتصادی بر اثر توسعه غیرمتوازن در بخش‌های مختلف با اجرای دستورالعمل‌های بانک جهانی و حاکمیت تفکرات لیبرال‌های داخلی است. این طبقه نوکیسه با عدول از ارزش‌های پذیرفته شده جامعه، راه جدیدی را در عفت‌زدایی از جامعه و دنباله‌روی از غرب بنیان نهادند. 🔸 در حوزه شخصی نیز باید به عوامل شکل‌دهی بی‌حجابی توجه نمود که از آن جمله می‌توان به تربیت غلط خانوادگی، تنبلی درحفظ حجاب، تلاش برای جذب جنس مخالف برای ازدواج، جوزدگی‌های محیطی دختران و زنان و ضعف‌های شخصیتی در طنازی آنان، لجبازی‌های سیاسی با حکومت و همچنین فساد اخلاقی برخی از زنان اشاره نمود. 🔹 میل به پوشش و حیا در انسان از جمله امیالی است که در تعارض و تخالف با امیال دیگری مانند میل به نمایشگری و لذت‌جویی قرار دارد از این رو پذیرش آن به عنوان یک ارزش و التزام عملی به آن از سوی برخی افراد همواره با مقاومت و ناخرسندی همراه بوده و خواهد بود. به همین سبب، افرادی که خواهان رها شدن از چارچوب این حکم هستند کوشش کرده و می‌کنند تا با استدلال‌های مختلف و ابهام‌زایی‌های گوناگون، در اصل مشروعیت و یا در حد و مرزهای آن تردید ایجاد کنند. بنابراین باید همیشه منتظر بی‌حجابی باشیم. 🔸 : محمد سندگل ⚡️ادامه دارد... 🆔 @tahlil_shjr
شجر
#معنویت_و_اخلاق #تحلیل_کننده #حجاب ✅ بی‌حجابی و راه برون رفت از آن 3⃣ ریشه بی‌حجابی و بدحجابی 🔸
بی‌حجابی و راه برون رفت از آن 4⃣ راه‌های برون‌رفت از معظل بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه ایرانی 🔸 به طور مشخص سیستم‌های اطلاعاتی خارجی با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در حال تغییر سبک زندگی و فرهنگ عمومی جامعه ایرانی و اسلامی به سمت جامعه بی‌دین و دین‌گریز همچون کشورهای غربی هستند. تلاش این سیستم‌ها فقط نابودی حجاب در جامعه ایرانی نیست بلکه گام اول آنان برای رسیدن به تغییر نظام، برداشتن حجاب از جامعه ایرانی است. 🔹 اولین اقدام باید در جهت غلبه روانی ابرجریان اجتماعی با حجاب برابر جریان اجتماعی بی‌حجاب باشد. برای اینکار نیز باید ساختارهای جدید مقطعی در جامعه شکل گیرد. 🔸 دومین اقدام نیز باید معطوف به اجراء و حاکمیت قانون در جامعه در مورد این موضوع باشد. قوانین مصوب برای جلوگیری از بی‌حجابی یا بدحجابی کم نیستند اما متاسفانه عده‌ای معتقدند که بی‌حجابی یک عمل ضدفرهنگی است و باید از طریق فقط کار فرهنگی با آن مقابله کرد. هرچند که ما نیز معتقد به اقدام فرهنگی هستیم. اما فقط اقدام فرهنگی نمی‌تواند جوابگوی آن باشد و باید ساختارهای حاکمیتی برای مقابله با هر گونه بی‌قانونی اقدام نمایند. فرقی نمی‌کند این عمل سیاسی باشد یا اقتصادی یا فرهنگی یا امنیتی. 🔹 سومین اقدام در مورد حجاب نیز باید معطوف به اقدامات فرهنگی مؤثر در مراکز آموزشی از مهدکودک‌ها تا دانشگاه‌ها باشد و البته فقط به مراکز آموزشی اکتفا نگردد، بلکه کل جامعه را شامل گردد. 🔸 چهارمین اقدام نیز باید در جهت تقویت اعتقادات دینی آحاد جامعه باشد. مطمئناً بی‌حجابی ریشه در کاهش اعتقادات و باورهای دینی جامعه دارد.  بنا بر این باید بنیه‌های اعتقادی مردم تقویت گردد. این امر بیش از همه بر عهده روحانیون و حوزه‌های علمیه سراسر کشور است. این بخش از متولیان جامعه باید با نوآوری در ارائه شکلی، زیبافهمی و نوفهمی جدیدی را از دین به مخاطب نسل جدید خود تقدیم کند. 🔹 پنجمین اقدام نیز باید در جهت فرهنگ‌سازی ازدواج آسان توسط مراکز فرهنگی و قانونی باشد. هرچند که اقداماتی در این زمینه انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی باقی مانده است.   🔸 بدون شک برای رسیدن به حجاب مطلوب باید راه زیادی پیموده شود و این امر با یک برنامه‌ریزی راهبردی مدت‌دار و ترسیم نقشه جامع و تعیین وظایف هر یک از دستگاه‌های مسئول توسط یک یا چند تیم فکور قابل تحقق است. 🔸 : محمد سندگل ⚡️پایان 🆔 @tahlil_shjr
مأموریت «خیام» 🔶 قسمت اول 🔹 ماهواره ایرانی «خیام» ساعت ۱۰ و ۲۲ دقیقه صبح سه شنبه ۱۸ مردادماه در یک همکاری مشترک با کشور روسیه، از ایستگاه فضایی با ماهواره‌بر سایوز از پایگاه بایکونور قزاقستان، با موفقیت به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین پرتاب شد. 🔹 ایران اسلامی چند سالی است که به برکت اعتماد به دانش و توان داخلی در صنعت موشک‌های بالستیک و همچنین هوا و فضا جایگاه خوبی در دنیا کسب کرده است و به یکی از قدرت‌های جهانی در این حوزه تبدیل شده است و از سال ۲۰۰۵ میلادی و با ارسال ماهواره «سینا ۱» به باشگاه کشورهای فضایی پیوست، ماهواره‌ای که به کمک روسیه به آسمان فرستاده شده بود. 🔹 پس از آن به تدریج دانش بومی توسعه یافت و تاکنون ایران توانسته ماهواره‌های بسیاری برای اهداف مختلف علمی، پژوهشی، خدماتی و حتی نظامی به آسمان بفرستد. اما آخرین ماهواره کشور ما «خیام» است که مالکیت آن در اختیار سازمان فضایی ایران است، با سنجنده‌های دقیق در طیف‌های مختلف، زیر ساختی مناسب برای هوشمندسازی بخش‌های گوناگون کشور خواهد بود. 🔶 ماهواره خیام چه ویژگی‌هایی دارد؟ 🔸 این ماهواره از نوع سنجشی و دارای دقت بالای تصویربرداری است. همچنین این ماهواره قابلیت تصویربرداری از سطح زمین در طیف‌های مختلف تصویری را دارد. 🔸 به دلیل وزن بالای این ماهواره ایرانی، پرتاب آن به آژانس فضایی روسیه واگذار شد تا بوسیله ماهواره‌بر سایوز به فضا پرتاب و در مدار قرار گیرد. 🔸 پرتابگر «سایوز» در میان پرتابگرهای کشورهای مختلف دنیا از بیشترین درصد قابلیت اطمینان برخوردار است و تاکنون بیشترین تعداد مأموریت موفق فضایی در دنیا توسط این پرتابگر صورت گرفته است. 🔸 این ماهواره در پُر استفاده‌ترین ماهواره‌های دنیا از نظر مأموریت قرار می‌گیرد که همان بحث تهیه تصویر از سطح کره زمین است. زمانی که از تصویربرداری ماهواره‌ای سخن به میان می‌آید مشخصاً مهم‌ترین بحث میزان کیفیت تصاویر تهیه شده توسط ماهواره مورد نظر است. عدد مورد نظر در خصوص «ماهواره خیام» ۱ متر است؛ این عدد هر چقدر کوچک‌تر باشد به معنی تصاویر با کیفیت‌تر است. 🔸 این نکته نیز حائز اهمیت است که برخی از شرکت‌های تجاری تصاویر ماهواره‌ای با کیفیت ۵۰، ۳۰ و ۲۵ سانتی متر را نیز به فروش می‌رسانند، اما این خدمات برای یک مشتری مثل ایران، به دلیل تحریم‌های ظالمانه غرب ممکن نیست، ضمن آنکه بحث ارائه اطلاعات قدیمی یا دستکاری شده نیز نباید دور از ذهن باشد. ⚡️ادامه دارد... 🆔 @tahlil_shjr
شجر
#عزت_ملی #روابط_خارجی #مرزبندی_با_دشمن #علم_و_پژوهش #تحلیل_کننده #ماهواره_خیام ✅ مأموریت «خیام»
مأموریت «خیام» 🔶 قسمت دوم - وظیفه خیام چیست؟ 🔹 «حسین دلیریان» کارشناس مسائل دفاعی، می‌گوید: ماهواره خیام یک ماهواره سنجشی با دقتی بسیار خوب است که می‌تواند در پایش جغرافیای ایران و فراجغرافیا بسیار کاربردی باشد و خدماتی به کشورمان در حوزه‌های مختلف مقابله با بلایای طبیعی، مسائل زیست محیطی و… ارائه دهد که تاکنون هیچ ماهواره‌ای چنین خدماتی ارائه نداده است. 🔹 «عمران مرادی» پژوهشگر علوم فضایی هم با بیان اینکه «خیام» از نوع ماهواره‌های سنجش از راه دور است، اظهار کرد: ماهواره‌های سنجش از دور، نقش بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها دارد. وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که امروز در حوزه کشاورزی با آن روبه‌رو هستیم، مدیریت دقیق منابع آب است، می‌گوید: عملاً امروزه مدیریت منابع آبی اهمیت بالایی دارد که برای این کار می‌توان از ماهواره‌های سنجش از راه دور بهره برد. این پژوهشگر علوم فضایی با بیان اینکه با استفاده از ماهواره‌های سنجش از راه دور، می‌توانیم مسائل مرتبط با کشاورزی را مدیریت، گستره جنگل‌ها را شناسایی، خشکسالی‌ها را تشخیص و وضعیت گیاهان یک منطقه را بررسی کنیم، گفت: یکی دیگر از کاربردهای ماهواره‌های سنجش از راه دور مدیریت حوادث غیرمترقبه است؛ درواقع هنگامی که حوادثی مانند سیل رخ می‌دهد اگر بخواهیم برای تشخیص صدمات این حوادث از مناطق آسیب‌دیده بازدید کنیم قطعاً دقت لازم را نخواهیم داشت، اما با استفاده از ماهواره‌ها می‌توانیم این مسائل را با دقتی ویژه مدیریت کنیم. ⚡️ادامه دارد... 🆔 @tahlil_shjr
شجر
#عزت_ملی #روابط_خارجی #مرزبندی_با_دشمن #علم_و_پژوهش #تحلیل_کننده #ماهواره_خیام ✅ مأموریت «خیام»
مأموریت «خیام» 🔶 قسمت سوم - استفاده از داده‌های ماهواره‌ای؛ فرصت جدید برای خلق خدمات مکان‌محور 🔸 نکته دیگر پیرامون ماهواره «خیام» داده‌هایی است که می‌تواند در خدمت رونق اقتصاد دیجیتال کشور و کسب و کارهای وطنی قرار دهد و این موضوع خود، اهمیت پرتاب این ماهواره را نشان می‌دهد. 🔸 «مجتبی توانگر» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیام باهوش، اطلاعات دقیقی را برای اولین بار از سرتاسر زمین به دانشمندان ما می‌دهد، گفت: امیدوارم داده‌های ناب آن هرچه زودتر در خدمت رونق اقتصاد دیجیتال کشور و کسب و کارهای وطنی قرار بگیرد. وی با اشاره به اینکه استفاده از داده‌های مکانی و ماهواره‌ای فرصت‌های جدیدی برای خلق خدمات مکان‌محور و استفاده از فن‌آوری‌های نوظهور هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را فراهم می‌کند، می‌گوید: دسترسی به داده‌های سنجشی ماهواره‌ای برای کاربردهایی نظیر مدیریت منابع طبیعی و اقتصاد هوشمند در حوزه کشاورزی حیاتی است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عین حال دیپلماسی دیجیتالی دولت، امکان مشارکت راهبردی در طرح‌های توسعه فضایی را برای ما هموار کرد. سال‌ها کشور منتظر این فرصت بود و قطعاً ایران قوی حاصل این تعاملات بین‌المللی با کشورهایی ست که منافع مشترک علیه هژمونی نظام سلطه دارند. 🔷 آیا ما در ایران کنترل مشخصی روی این ماهواره داریم یا امنیت ارتباطی برای ما در دریافت تصاویر از این ماهواره وجود دارد یا خیر؟ 🔹 دلیریان کارشناس مسائل دفاعی در پاسخ به این سؤال می‌گوید: برای پاسخ باید به اواسط دهه ۸۰ برگردیم. روزهایی که متخصصان و دانشمندان ایرانی گام مهمی در طراحی و تولید ماهواره برداشتند و «ماهواره مصباح» را بعد از چند سال تلاش شبانه‌روزی ساختند، اما در آن سال‌ها یک مشکل بسیار مهم، دست ما را بسته بود! وی خاطرنشان کرد: مشکل این بود که، کارستانی که دانشمندان صنعت فضایی ایران با ساخت ماهواره مصباح کرده بودند، به دلیل نداشتن پایگاه پرتاب، موشک ماهواره‌بر و زیرساخت‌های پرتاب، داشت ابتر می‌شد تا اینکه مسئولان وقت، تصمیم گرفتند این مشکل را با ایتالیا حل کنند. کارشناس مسائل دفاعی تأکید می‌کند: تصمیم بر این شد که چون ما هیچ زیرساختی برای پرتاب ماهواره مصباح نداشتیم، مصباح به ایتالیا داده شد تا آن‌ها برایمان پرتاب کنند. ایتالیایی‌ها هم بعد از چند سال بازی درآوردند و بهانه تراشی، نهایتاً ماهواره را که به فضا پرتاب نکردند هیچ، آن‌را هم پس ندادند! به این علت که برای آن مهم نبود و نمی‌خواست ایران رشد کند. دلیریان تصریح کرد: اما حالا، کار به جایی رسیده که سایوز مشهور روس‌ها ماهواره پیشرفته ایرانی را با افتخار به فضا می‌برد و در مدار قرار می‌دهد و روسیه با افتخار از همکاری با ایران در حوزه فضایی سخن می‌گوید. وی گفت: عرصه فضا از طریق همین همکاری‌های بین‌المللی در حال پیشرفت است و ایران به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه‌ای در حوزه فضایی، حرف‌های زیادی در این حوزه دارد. 🔹 از سوی دیگر پیرامون نحوه همکاری ایران و مسکو جهت پرتاب «خیام» این نکته یادآوری می‌شود که، ایستگاه کنترل و بهره‌برداری ماهواره خیام در خاک ایران است و از لحظه پرتاب در روز اول نیز کلیه فرامین مربوط به کنترل و به کارگیری این ماهواره صرفاً توسط ایستگاه ایرانی به ماهواره ارسال می‌شود و تصاویر آن هم توسط ایستگاه‌های موجود در خاک ایران دریافت می‌شود. همچنین کلیه فرامین و داده‌هایی که به ماهواره ارسال و یا از آن دریافت می‌شود توسط یک ماژول رمزنگار، رمزگذاری می‌شود که این ماژول توسط ایران تهیه و در ماهواره قرار گرفته است و کلید آن نیز در دست ایران است. ⚡️ادامه دارد... 🆔 @tahlil_shjr