eitaa logo
طلب العلم فریضة🌟
140 دنبال‌کننده
351 عکس
248 ویدیو
56 فایل
اطلاق افرادی/ طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه اطلاق زمانی/ اطلبوا العلم من المهد الی الحد اطلاق مکانی/ اطلبوا العلم و لو بالصین ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/dadmarzi110
مشاهده در ایتا
دانلود
بایسته های درس خارج👇 https://eitaa.com/talab_elm/1463 شماره ۷ رهنامه پژوهش👆
1-80.pdf
63.25M
رهنامه ۸ (معاونت پژوهش حوزه های علمیه)
بایسته های درس خارج👇 https://eitaa.com/talab_elm/1465 شماره ۸ رهنامه پژوهش👆
آرشیو رهنامه پژوهش👇 اینجا 👆
ابزارهای بلاغی کامل 238 ابزار.pdf
1.48M
✅مدل تحلیل بلاغی قرآن کریم ✅تمام ابزارهای بلاغی ✅۲۳۸ ابزار بلاغی ✅فهرست کامل روشهای علوم معانی بیان بدیع جهت پردازش لفظ و معنا 👈کشف ابزارهای بلاغی+ کشف اغراض = تحلیل بلاغی قرآن +ترجمه بر اساس این ابزارها= خروجی گرفتن از تجزیه تحلیل بلاغی 💎اطلاع و تسلط بر مدل تحلیل بلاغی لازمه فهم قرآن و تبلیغ آن و اجتهاد بر اساس قرآن است لذا بر هر مبلغ و محقق و اجتهادپژوهی اطلاع از آن واجب است. 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
کتاب فرایند استنباط معنی از متن.pdf
6.16M
📚 «فرایند استنباط معنی از متن» ✍ حجت الاسلام احمد میرزایی 🔹بررسی دلالی، یکی از خرده‌فرایند های اجتهاد است. در کتاب فرآیند استنباط معنی از متن، نویسنده کوشیده است تا روش بررسی دلالی یک متن (فقه النص) را تشریح نماید. 🔹تفکیک قواعد عام زبان (شامل همه زبان‌ها)، قواعد خاص زبان (شامل زبان عربی)‌ و قواعد اخص زبان (شامل قرآن و روایات)‌ از نکات قابل توجه در این تحقیق است. 🔸این کتاب توسط نویسنده اخیرا به صورت رایگان در اختیار فقه‌پژوهان قرار گرفته است. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
هدایت شده از حامد کاشانی
علامه مصباح و تبیین وحدت .pdf
3.36M
جزوه مختصری که رسماً مجموعه رسانه‌ای مرحوم علامه آیت الله مصباح یزدی درباره از ایشان منتشر کرده‌اند، از بهترین تبیین‌ها در این زمینه است. مطالعه آن شاید پنج دقیقه هم وقت نگیرد، اگر از آن بهره مند شدید نثار روح آن اندیشمند سترگ صلواتی هدیه فرمایید. @kashani1395
هدایت شده از علی سورقالی
بهینه سازی تحصیل با روش شناسی اجتهاد. شهیدین 1401.mp3
34.01M
🎙 صوت نشست علمی مدرسه علمیه شهیدین _رحمهما الله_ با عنوان : 🍀«بهینه سازی تحصیل با روش شناسی اجتهاد»🍀 🔺 ضعفهای آموزش فقه در درس های موجود 🔹 فوائد روش شناسی اجتهاد 🔺 انواع فعالیتهای توصیه شده برای طلاب سطح و درس خارج در رابطه با روش شناسی اجتهاد 🔹 تطبیق روش شناسی اجتهاد بر متنهایی از مکاسب (فهم روشمند متن فقهی) ۸ اسفند ۱۴۰۱ واعظی 🆔 https://eitaa.com/yaddashhayetalabegi
14021101-mabani-0007-zoom-48k.mp3
22.48M
🔊نقد مبانی تربیتی حجةالاسلام پناهیان 👤حجة‌الإسلام عباسی ولدی 📅۱۴۰۲/۱۱/۰۱ @talab_elm
🔸یَا هِشَامُ، مَنْ سَلَّطَ ثَلاَثاً عَلَی ثَلاَثٍ، فَکَأنَّمَا أَعَانَ عَلَی هَدْمِ عَقْلِهِ: 1⃣مَنْ أَظْلَمَ نُورَ تَفَکُّرِهِ بِطُولِ أَمَلِهِ، 2⃣وَمَحَا طَرَائِفَ حِکْمَتِهِ بِفُضُولِ کَلاَمِهِ [۱]، 3⃣وَأَطْفَأَ نُورَ عِبْرَتِهِ بِشَهَوَاتِ نَفْسِهِ، فَکَأَنَّمَا أَعَانَ هَوَاهُ عَلی هَدْمِ عَقْلِهِ، 🔹وَ مَنْ هَدَمَ عَقْلَهُ، أَفْسَدَ عَلَیْهِ دِینَهُ وَدُنْیَاهُ. ---------- [۱]: ۱. فی مرآة العقول: «والسبب فی ذلک أنّ بطول الأمل یقبل إلی الدنیا ولذّاتها، فیشغل عن التفکّر، أو یجعل مقتضی طول الأمل ماحیا بمقتضی فکره الصائب. والطریف: الأمر الجدید المستغرب الذی فیه نفاسة. ومحو الطرائف بالفضول إمّا لأنّه إذا اشتغل بالفضول شغل عن الحکمة فی زمان التکلّم بالفضول، أو لأنّه لمّا سمعوا الناس منه الفضول لم یعبأوا بحکمته، أو لأنّه إذا اشتغل به محی اللّه عن قلبه الحکمة». 🔰الکافی
https://eitaa.com/drpezeshkian/1131 وقتی مترجمِ هوشیار، سوتیِ رئیس الوزراء را کاور می‌کند و «معاویه» را ترجمه نمی‌کند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
_امام حسن عسکری علیه السلام: از ما حیا نکن! هر چی میخوای از ما بخواه...!
⭕️ اگر کسی این ۳ خصلت را نداشته باشد، احمق است❗️ یَا هِشَامُ، إِنَّ أَمِیرَ الْمُوءْمِنِینَ علیه السلام کَانَ یَقُولُ: إِنَّ مِنْ عَلاَمَةِ أَنْ یَکُونَ فِیهِ ثَلاَثُ خِصَالٍ: 1️⃣ یجِیبُ إِذَا سُئِلَ، 2️⃣ و یَنْطِقُ إِذَا عَجَزَ الْقَوْمُ عَنِ الْکَلاَمِ، 3️⃣ و یُشِیرُ بِالرَّأْیِ الَّذِی یَکُونُ فِیهِ صَلاَحُ أَهْلِهِ، فَمَنْ لَمْ یَکُنْ فِیهِ مِنْ هذِهِ الْخِصَالِ الثَّلاَثِ شَیْءٌ ؛ فَهُوَ ؛ 🔸إنَّ أَمِیرَ الْمُوءْمِنِینَ علیه السلام قَالَ: لاَ یَجْلِسُ فِی صَدْرِ الْمَجْلِسِ إِلاَّ رَجُلٌ فِیهِ هذِهِ الْخِصَالُ الثَّلاَثُ، أَوْ وَاحِدَةٌ مِنْهُنَّ، فَمَنْ لَمْ یَکُنْ فِیهِ شَیْءٌ مِنْهُنَّ فَجَلَسَ، فَهُوَ أَحْمَقُ. 🔰الکافی
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ يَا أَبا مُحَمَّدٍ الْحَسَنِ بْنَ عَلِيٍّ الْهادِي الْمُهْتَدِي 🔲 کتابخانه مجازی تسنیم تقدیم می کند 🔲 ۲۸ کتاب رایگان درباره امام حسن عسکری 🔻 کتب فارسی ۱. ماه سامرا 👈 دانلود ۲. کشتی نجات 👈 دانلود ۳. اسوه بشریت 👈 دانلود ۴. خورشید سامرا 👈 دانلود ۵. مکتب عسکریین 👈 دانلود ۶. آخرین خورشید پیدا 👈 دانلود ۷. چهل حدیث و چهل داستان 👈 دانلود ۸. ترجمه مسند الامام العسکری 👈 دانلود ۹. ۱۴۱ حدیث از امام حسن عسکری 👈 دانلود ۱۰. در حصار خورشید (چهل حدیث) 👈 دانلود ۱۱. انتظارات امام عسکری از شیعیان 👈 دانلود ۱۲. امام عسکری را چقدر می‌شناسیم 👈 دانلود ۱۳. امام حسن عسکری از نظر دیگران 👈 دانلود ۱۴. ترجمه تفسیر امام حسن عسکری 👈 دانلود ۱۵. تفسیر فاتحه الکتاب امام عسکری 👈 دانلود ۱۶. بررسی روایات تفسیر امام عسکری 👈 دانلود 🔻 کتب عربی ۱۷. مسند الإمام العسکری 👈 دانلود ۱۸. أعلام الهدایة / العسکری 👈 دانلود ۱۹. الحیاة السیاسیة للعسکریین 👈 دانلود ۲۰. الإمام العسکری قدوة و اسوة 👈 دانلود ۲۱. وفاة الإمام الحسن العسکری 👈 دانلود ۲۲. شخصیة الإمام الحسن العسکری 👈 دانلود ۲۳. شذرات من حیاة الإمام العسکری 👈 دانلود ۲۴. موسوعة الإمام العسکری (۶ جلد) 👈 دانلود ۲۵. الإمام العسكري و روایاته الفقهیة 👈 دانلود ۲۶.الإمام العسکری والد الإمام المهدی👈 دانلود ۲۷.التفسیر المنسوب للإمام العسکری👈 دانلود ۲۸.الإمام‌العسکری من‌المهد الی اللحد👈 دانلود ♻️ با ارسال این فهرست به دیگران در معرفی جایگاه اهل بیت سهیم باشیم ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
2.62M
با عمر و وقت تان به گونه ای برخورد کنید که وقتی به سن ما رسیدید پشیمان نشوید... درس خارج فقه، استاد شیخ جواد مروی
🔰 جلسه دفاع پایان نامه 📚 عنوان پایان نامه: تحلیل مواجهات رسول خدا (ص) با خواص و تطبیق آن با پدیده سلبریتی در ایران 🔺استاد راهنما: دکتر ▫️استاد داور: دکتر عباس مصلائی‌پور یزدی ▫️دانشجو: محمد وهاب زاده 📆 چهارشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳ ⏰ ساعت: ۸:۰۰ 📍دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام)، سالن شهید مطهری، کلاس ۲۲۴ ⚠️ ورود برای برادران خارج از دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام)، بلامانع است. ✅ @MeysamMotiee
همین برنامه ای که وجود دارد با جدیت دنبال شود... به هیچ کار دیگری غیر از درس نپردازند...
ایشان {کلینی} ساکن قم بودند و آمدند بغداد و با ورود ایشان به بغداد جریان بغداد دوم شکل گرفت. یکی هم ابن قولویه بود که قمی بودند. محمد بن جعفر بن قولویه. پدرشان هم ساکن قم است ولی ایشان آمدند بغداد. عده ای از قمی ها به بغداد آمدند. مکتب بغداد شکل گرفت. این مکتب بغداد به قدری مهم است که حدود 90 درصد چیزی که الآن داریم حدود نود درصدش مال این مکتب است استاد مددی
❓آیا داشتن و به در مذمت شده است ✅هر چیزی دارد اگر زیاد شود آن را میکند.... https://eitaa.com/khoshvaght_ir/2624
⭕️چرا امیرالمؤمنین (با آن سه نفر مقاتله و منازعه نکرد همان‌طوری که با طلحه و زبیر و عایشه و معاویه مخاصمه فرمود»؟ أمیرالمؤمنین ( احْتَجُّوا فِی مَسْجِدِ الْکُوفَهًِْ فَقَالُوا مَا بَالُ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ (لَمْ یُنَازِعِ الثَّلَاثَهًَْ کَمَا نَازَعَ طَلْحَهًَْ وَ الزُّبَیْرَ وَ عَائِشَهًَْ وَ مُعَاوِیَهًَْ فَبَلَغَ ذَلِکَ عَلِیّاً (فَأَمَرَ أَنْ یُنَادَی الصَّلَاهًَْ جَامِعَهًًْ، فَلَمَّا اجْتَمَعُوا صَعِدَ الْمِنْبَرَ فَحَمِدَ اللَّهَ وَ أَثْنَی عَلَیْهِ ثُمَّ قَالَ مَعَاشِرَ النَّاسِ إِنَّهُ بَلَغَنِی عَنْکُمْ ... کَذَا وَ کَذَا قَالُوا صَدَقَ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ (قَدْ قُلْنَا ذَلِکَ. قَالَ فَإِنَّ لِی بِسِتَّهًٍْ مِنَ الْأَنْبِیَاءِ (أُسْوَهًًْ فِیمَا فَعَلْتُ. قَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ فِی مُحْکَمِ کِتَابِهِ لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ. قَالُوا وَ مَنْ هُمْ یَا أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ 1⃣(قَالَ أَوَّلُهُمْ إِبْرَاهِیمُ (إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ وَ أَعْتَزِلُکُمْ وَ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللهِ، فَإِنْ قُلْتُمْ إِنَّ إِبْرَاهِیمَ (اعْتَزَلَ قَوْمَهُ لِغَیْرِ مَکْرُوهٍ أَصَابَهُ مِنْهُمْ فَقَدْ کَفَرْتُمْ، وَ إِنْ قُلْتُمْ اعْتَزَلَهُمْ لِمَکْرُوهٍ مِنْهُمْ فَالْوَصِیُّ أَعْذَرُ. 2⃣وَ لِی بِابْنِ خَالَتِهِ لُوطٍ أُسْوَهًٌْ إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ لَوْ أَنَّ لِی بِکُمْ قُوَّةً أَوْ آوِی إِلی رُکْنٍ شَدِیدٍ فَإِنْ قُلْتُمْ إِنَّ لُوطاً کَانَتْ لَهُ بِهِمْ قُوَّهًٌْ فَقَدْ کَفَرْتُمْ، وَ إِنْ قُلْتُمْ لَمْ یَکُنْ لَهُ بِهِمْ قُوَّهًٌْ فَالْوَصِیُّ أَعْذَرُ. 3⃣وَ لِی بِیُوسُفَ (أُسْوَهًٌْ، إِذْ قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِمَّا یَدْعُونَنِی إِلَیْهِ فَإِنْ قُلْتُمْ إِنَّ یُوسُفَ (دَعَا رَبَّهُ وَ سَأَلَهُ السِّجْنَ بِسَخَطِ رَبِّهِ فَقَدْ کَفَرْتُمْ، وَ إِنْ قُلْتُمْ إِنَّهُ أَرَادَ بِذَلِکَ لِئَلَّا یَسْخَطَ رَبُّهُ عَلَیْهِ فَاخْتَارَ السِّجْنَ، فَالْوَصِیُّ أَعْذَرُ. 4⃣وَ لِی بِمُوسَی (أُسْوَهًٌْ إِذْ قَالَ فَفَرَرْتُ مِنْکُمْ لَمَّا خِفْتُکُمْ فَإِنْ قُلْتُمْ إِنَّ مُوسَی (فَرَّ مِنْ قَوْمِهِ بِلَاخَوْفٍ کَانَ لَهُ مِنْهُمْ فَقَدْ کَفَرْتُمْ، وَ إِنْ قُلْتُمْ إِنَّ مُوسَی (خَافَ مِنْهُمْ فَالْوَصِیُّ أَعْذَرُ. 5⃣وَ لِی بِأَخِی هَارُونَ (أُسْوَهًٌْ، إِذْ قَالَ لِأَخِیهِ یَا ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِی وَ کادُوا یَقْتُلُونَنِی فَإِنْ قُلْتُمْ لَمْ یَسْتَضْعِفُوهُ وَ لَمْ یُشْرِفُوا عَلَی قَتْلِهِ فَقَدْ کَفَرْتُمْ، وَ إِنْ قُلْتُمْ اسْتَضْعَفُوهُ وَ أَشْرَفُوا عَلَی قَتْلِهِ فَلِذَلِکَ سَکَتَ عَنْهُمْ فَالْوَصِیُّ أَعْذَرُ. 6⃣وَ لِی بِمُحَمَّدٍ (أُسْوَهًٌْ حِینَ فَرَّ مِنْ قَوْمِهِ وَ لَحِقَ بِالْغَارِ مِنْ خَوْفِهِمْ وَ أَنَامَنِی عَلَی فِرَاشِهِ، فَإِنْ قُلْتُمْ فَرَّ مِنْ قَوْمِهِ لِغَیْرِ خَوْفٍ مِنْهُمْ فَقَدْ کَفَرْتُمْ، وَ إِنْ قُلْتُمْ خَافَهُمْ وَ أَنَامَنِی عَلَی فِرَاشِهِ وَ لَحِقَ هُوَ بِالْغَارِ مِنْ خَوْفِهِمْ فَالْوَصِیُّ أَعْذَرُ. امام علی ( ابن‌مسعود نقل می‌کند: مردم در مسجد کوفه با هم مباحثه و محاجّه کرده و می‌گفتند: «چرا امیرالمؤمنین (با آن سه نفر مقاتله و منازعه نکرد همان‌طوری که با طلحه و زبیر و عایشه و معاویه مخاصمه فرمود»؟ این خبر به سمع مبارک امیرالمؤمنین (رسید امر فرمود منادی ندا کرده و بگوید: الصّلاهًْ جامعه [یعنی برای نماز در مسجد گرد هم آیید] وقتی مردم اجتماع نمودند، حضرت بالای منبر رفته و حمد خدا و ثنای الهی را به جا آورده سپس فرمود: «ای مردم از شما خبر به من رسیده که چنین‌وچنان گفته‌اید». مردم گفتند: «ای امیرالمؤمنین (بلی ما چنین گفته‌ایم». حضرت فرمود: «من در آنچه به جا آورده‌ام از [شش پیامبر] پیروی کرده‌ام، خدای عزّوجلّ در قرآن می‌فرماید: لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ مردم گفتند: «ای امیرالمؤمنین (آن پیامبرانی که شما از ایشان در کردارتان تبعیّت نموده‌اید چه کسانی هستند»؟ 1⃣حضرت فرمود: «اوّلین آن‌ها ابراهیم (است که به قوم خود فرمود: و از شما، و آنچه غیر خدا می‌خوانید، کناره‌گیری می‌کنم. (مریم/۴۸) سپس حضرت فرمود: «اگر بگویید ابراهیم (بدون اینکه مکروهی از قومش به او برسد از ایشان دوری گزید، کافر شده‌اید و اگر بگویید به خاطر مکروهی که از ناحیه‌ی آن‌ها به حضرتش رسید از آن‌ها دوری جست می‌گویم وصیّ پیامبر سزاوارتر است به اینکه به خاطر مکروهی که از ناحیه‌ی دیگران به وی رسیده از آن‌ها دوری گزیند👇
👆2⃣و نیز از پسر خاله‌ی ابراهیم (یعنی لوط (تبعیّت نموده‌ام چرا که به قوم خویش فرمود: [افسوس]! ای کاش در برابر شما قدرتی داشتم یا تکیه‌گاه و پشتیبان محکمی در اختیار من بود! [آنگاه می‌دانستم با شما زشت‌سیرتان ددمنش چه کنم]!. (هود/۸۰) اگر بگویید: لوط بر منع آن‌ها قدرت داشت چون تکذیب گفته‌ی او را کرده‌اید کافر می‌شوید و اگر بگویید او اقتدار بر منع آن‌ها را نداشت می‌گویم وقتی پیامبر قدرت بر منع دشمن نداشته باشد وصیّ به‌واسطه‌ی نداشتن قدرت در منع نکردن اولی به عذر می‌باشد. 3⃣و از یوسف (نیز تبعیّت کرده‌ام چراکه وی فرمود: پروردگارا! زندان نزد من محبوبتر است از آنچه این‌ها مرا به‌سوی آن می‌خوانند!. (یوسف/۳۳) اگر بگویید حضرت یوسف (زندان را به خاطر آن از خدا خواست که پروردگارش او را مورد سخط و غضب خود قرار داده بود این کلام شما را کافر می‌کند و اگر بگویید مراد یوسف (از این دعا آن بود که پروردگارش به او غضب نکند پس زندان را اختیار کرد، می‌گویم، وصیّ به انزوا و عدم تعرّض سزاوارتر می‌باشد. 4⃣و از جناب موسی (نیز تبعیّت کرده‌ام زیرا وی فرمود: پس هنگامی‌که از شما ترسیدم فرار کردم. (شعراء/۲۱) اگر بگویید: «موسی (بدون ترس از قومش گریخت چون تکذیب قول او را کرده‌اید کافر می‌شوید و اگر بگویید موسی (از ایشان ترسید، می‌گویم وقتی پیغمبر از دشمن خود بترسد وصیّ اولی به آن می‌باشد. 5⃣و از جناب هارون نیز تبعیّت کرده‌ام زیرا وی به برادرش موسی (گفت: فرزند مادرم! این گروه، مرا در فشار گذاردند و ناتوان کردند و نزدیک بود مرا بکشند. (اعراف/۱۵۰) اگر بگویید: مردم هارون را خوار نکرده و مشرف به قتلش نشدند چون کلام پیامبر را تکذیب کرده‌اید کافر می‌شوید و اگر بگویید آن‌ها او را ضعیف و خوار نموده و مشرّف به قتلش شدند لذا او ساکت شد و متعرّض آن‌ها نگردید، می‌گویم پیامبر که چنین باشد وصیّ اولی به آن می‌باشد. 6⃣و از حضرت محمّد (نیز تبعیّت کرده‌ام چه آنکه آن حضرت از خوف دشمنانش گریخت و پناه به غار برد و من در بستر آن جناب خوابیدم. اگر بگویید؛ بدون هیچ خوفی از دشمنان حضرت گریخت، کافر می‌شوید و اگر بگویید از خوف گریخت و من در بسترش خوابیده و آن جناب از ترس آن‌ها به غار پناه برد من که وصیّ او هستم سزاوارتر هستم به خوف». 🔰تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۱۱۰ بحار الأنوار، ج۲۹، ص۴۳۸ علل الشرایع، ج۱، ص
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر: ⁉️چرا حوزه ای که در این شهر صدها سال زیسته است، حالا کارش در همین شهری که سال ها در آن بوده است، به این بدبختی کشیده است؟! و کار به جایی رسیده است که امروز فرزندان همین شهر یا حداقل برخی از فرزندان این شهر، دشمن و کینه توز و بدخواه و در کمین نشسته این حوزه هستند. آیا به نظر شما این مسئله پیش از آنکه گناه آن ها باشد، گناه ما نیست؟ آیا مسئولیت این اتفاق پیش از آنکه به عهده آنها باشد، به عهده ما نیست؟ چون این ما بودیم که با آن ها تعامل نکردیم، ما تا به حال با اجداد آنها در تعامل بودیم، نه خود آنها! ... ✅اگر هر یک از اهل علم به جای اینکه روز جمعه به کوفه برود و از صبح تا شب به شنا بپردازد، به جای آن که وقتش را به مشاعره بگذراند، به جای آن که وقتش را صرف هزاران هزار کار بیهوده بکند، به جای این کارها، اگر هزار طلبه، هریک برای تنها پنج نفر از اهالی نجف یک مجلس تبلیغی تشکیل می دادند، الان ما یک پایگاه مردمی پنج هزار نفری داشتیم، مردم شهرمان احساس می کردند که ما با آنها تعامل می کنیم، به فکرشان هستیم، سودی به حالشان داریم... ❌اما ما با مردم تعامل نکردیم و طبیعی است که چون ما کاری به کار آنها نداشته ایم، آنها هم کاری به کار ما نداشته باشند. 📚بارقه ها ص500. برخی مثل شهیدصدر و شهید بهشتی و شهید مطهری حداقل ۵۰ سال از زمان خود جلوتر بودند که متاسفانه هر ۳ را از دست دادیم، برخی هم نه تنها به روز نیستند حداقل ۵۰ سال از جامعه ی خود عقب هستند. هنوز این نقد به طلاب عراق تا ایران وارده. ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
🍃🎈هدیه بـه خانمهای محترم 🍃🎈 ❤️ احادیثی پیرامون ارزش خانه داری زنان ... 1. هرگاه زنی برای مرتب کردن خانه چیزی را از جایی به جای دیگر ببرد خداوند به او نظر رحمت میکند.. (پیامبر اکرم صلےالله علیه وآله) 2. در هربار شیر مکیدن نوزاد خداوند ثواب آزاد کردن یک بنده را به زن میدهد. (پیامبر اکرم صلےالله علیه وآله) 3. جهاد زن خوب شوهرداری کردن است.(امام علی علیه السلام) 4. بهترین زنان زنی است که برای شوهرش خوشبو باشد. (امام صادق علیه السلام) 5. چند گروه از زنان با حضرت زهرا در قیامت محشور میشوند. یکی از انان زنانی هستند که بر بداخلاقی شوهر خود صبر میکنند. (امام صادق علیه السلام ) 6. هیچ چیز برای زن در شب اول قبر بهتر از رضایت شوهرش نیست. (امام محمد باقر علیه السلام) 7. یک لیوان آب دست شوهر دادن بهتر از یک سال نماز شب خواندن و روزه گرفتن است. (پیامبر اکرم صلےالله علیه وآله) 8. چون زنی به شوهر خود آب گوارایی دهد خداوند 60 گناه او را میبخشد. (پیامر اکرم صلےالله علیه وآله) 9. هیچ زنی نیست که دیگ غذایش را بشوید مگر آنکه خدواند او را از گناهان وخطا ها می شوید. (فاطمه سلام الله علیها) 10. هیچ زنی نیست که هنگام نان پختن عرق کند مگر آنکه خداوند بین او و جهنم هفت خندق قرار دهد. (فاطمه سلام الله علیها) 11. هیچ زنی نیست که لباس ببافد (بدوزد) مگر آنکه خداوند برای هر نخی صد حسنه می نویسد وصد گناه محو می کند. (فاطمه سلام الله علیها) 12. هیچ زنی نیست موی فرزندان خود شانه بزند ولباس آنان را بشوید ، مگر آنکه خداوند برای هر مویی حسنه ای بنویسد و برای هر موی گناهی را پاک کند واو رادر چشم مردم زینت دهد.(فاطمه سلام الله علیها) 13. بهتر وبرتر از همه اینها رضای خدا ورضای مرد از همسرش است .رضای همسر رضای خدا وغضب همسر غضب خدا می باشد. (فاطمه سلام الله علیها) 14. هیچ زنی نیست که با اطاعت همسرش بمیرد مگر آنکه بهشت بر او واجب میشود. (فاطمه سلام الله علیها) 15. هيچ زنى نيست که شوهرش را يکبار آب دهد (يک ليوان) مگر اينکه اين رفتار براى او از عبادت يک سال که روزهايش را روزه بگيرد و شبهایش به شب زنده دارى مشغول باشد بهتر است وخداوند در عوض هر بار که شوهرش را آب دهد ، شهرى در بهشت براى او بنا مى کند وشصت گناه از او می آمرزد. (امام صادق علیه السلام) 📘منبع احادیث: کتاب وسائل الشیعه ج 2ص39 ✨✨✨✨✨✨