⁉️از کجا فهمیدید که مسح سر و پا مربوط به بخشی از آنها هست و نه همه سر و پا؟!
[همانند صورت و دست که مراد همهی صورت و دست میباشد]
⭕️ ... فَسَّرَ ذَلِکَ رَسُولُ اللَّهِ ص لِلنَّاسِ فَضَیَّعُوهُ الْحَدِیثَ👇
1⃣[۱] عَنْ زُرَارَةَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ ع أَ لَا تُخْبِرُنِی مِنْ أَیْنَ عَلِمْتَ وَ قُلْتَ أَنَّ الْمَسْحَ بِبَعْضِ الرَّأْسِ وَ بَعْضِ الرِّجْلَیْنِ؟
🔸فَضَحِکَ فَقَالَ یَا زُرَارَةُ قَالَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص- وَ نَزَلَ بِهِ الْکِتَابُ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ
🔰لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَالَ #فَاغْسِلُوا_وُجُوهَکُمْ فَعَرَفْنَا أَنَّ الْوَجْهَ #کُلَّهُ یَنْبَغِی أَنْ یُغْسَلَ ثُمَّ قَالَ وَ أَیْدِیَکُمْ إِلَی الْمَرافِقِ فَوَصَلَ الْیَدَیْنِ إِلَی الْمِرْفَقَیْنِ بِالْوَجْهِ فَعَرَفْنَا أَنَّهُ یَنْبَغِی لَهُمَا أَنْ یُغْسَلَا إِلَی الْمِرْفَقَیْنِ
✅ثُمَّ فَصَلَ بَیْنَ الْکَلَامِ فَقَالَ وَ #امْسَحُوا_بِرُؤُسِکُمْ فَعَرَفْنَا حِینَ قَالَ بِرُءُوسِکُمْ أَنَّ الْمَسْحَ #بِبَعْضِ_الرَّأْسِ #لِمَکَانِ_الْبَاءِ ثُمَّ وَصَلَ الرِّجْلَیْنِ بِالرَّأْسِ کَمَا وَصَلَ الْیَدَیْنِ بِالْوَجْهِ فَقَالَ وَ أَرْجُلَکُمْ إِلَی الْکَعْبَیْنِ فَعَرَفْنَا حِینَ وَصَلَهُمَا بِالرَّأْسِ أَنَّ الْمَسْحَ عَلَی بَعْضِهِمَا ...
2⃣🔹[۲] و #لَوْ_قَالَ_امْسَحُوا_رُءُوسَكُمْ فَكَانَ عَلَيْكَ الْمَسْحُ #بِكُلِّهِ
3⃣🔸[۳] #كَمَا_قَالَ_فِي_التَّيَمُّمِ فَامْسَحُوا #بِوُجُوهِكُمْ وَ أَيْدِيكُمْ مِنْهُ [۴] 👈وَ ذَلِكَ أَنَّهُ عَلِمَ عَزَّ وَ جَلَّ أَنَّ غُبَارَ الصَّعِيدِ لَا يَجْرِي عَلَى كُلِّ الْوَجْهِ وَ لَا كُلِّ الْيَدَيْنِ 👈فَقَالَ بِوُجُوهِكُمْ وَ أَيْدِيكُمْ وَ #كَذَلِكَ_مَسْحُ الرَّأْسِ وَ الرِّجْلَيْنِ #فِي_الْوُضُوءِ
----------
[۱]: الفقیه ۱- ۱۰۳- ۲۱۲.
[۲]: تفسير العيّاشيّ ج ۱ ص ۳۰۰ ح ۵۳.
[۳]: دعائم الإسلام ج ۱ ص ۱۰۹.
[۴]: المائدة ۵: ۶.
#حدیث
@talab_elm
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹
🔸 نگران #تواناییهای خودتان باشید نه #ناتوانیهایتان! 🔸
در تربیت اولاد، آنچه را که در حد قدرتتان است، انجام بدهید و برای آن قسمتی که خارج از قدرتتان است، اصلاً #نگران_نباشید و کار را به خداوند بسپارید.
گاهی مثلاً شما با برادرتان سر #تخت را میگیرید و در تابستان آن را در حیاط میگذارید. اگر او آدم سالم و قوی و فعالی باشد، شما نگران آن سرِ تخت که او گرفته، نیستید؛ چون میدانید که او چاپک است و قشنگ میتواند ببرد؛ بلکه نگران این طرفی هستید که خودتان گرفتهاید که مبادا پایتان بلغزد و به زمین بخورید. آن سرِ تربیت را خدا گرفته و هر قسمتی که شما نمیتوانید و از عهدهتان خارج است، سهم خداست.
شورِ آن قسمتی را نزنید که خدا گرفته؛ بلکه شورِ آن قسمتی را بزنید که خودتان گرفتهاید. نگران #ناتوانیهای خودتان نباشید؛ بلکه نگران #تواناییهای خودتان باشید. آن چیزی که میتوانید و برایتان ممکن است را اگر نکنید، برایتان خطرناک است؛ اما آن چیزی که نمیتوانید، جزء وظایف شما نیست. اینکه خدای تعالی جزء وظایف شما نگذاشته یعنی چی؟ یعنی آن را جزء وظایف خودش گرفته و خودش عمل میکند: ((لا يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها))
#تربیت_فرزند
#مدرسه
#جامعه
#فضای_مجازی
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میگفت مادر اگر خانه نباشد خانه بهم میریزد...😭
هدایت شده از چشم و دل سیرها (جاهلیت مدرن)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «غیر عادی»
🎞 روایتگر داستانی خیالی از آیندهی ایرانِ بدون هنجارها
⭕️حتما ببینید ... یه کار تمییز ...
#جاهلیت_مدرن
#چشم_و_دل_سیرها
@jaheliat_modern
گزارش بازی در سال 1400.pdf
3.17M
🏷 گزارش شاخص های مصرف رسانه بازی در ایران | پایش سال ۱۴۰۰
📌انتشار توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای از زیر مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
▫️در این گزارش آمارهای جالب و مهمی در خصوص مصرف بازی در سطح کشور وجود دارد که همگی مؤید میزان اهمیت این مسئله است.
🌐 تحلیل گروه های سنی بازیکنها، بازی های مورد علاقه، ژانرهای پرطرفدار در گروه های سنی مختلف، اقتصاد بازی و ... همگی می تواند مولفه های مهمی در تحلیل "ساخت ذهنی و شخصیتی" بخش بزرگی از جامعه و علی الخصوص رده سنی کودک و نوجوان باشد. البته تحلیل جامع فضای فکری جامعه، از کنار هم نهادن پایشهای مختلف و از زوایای گوناکون از فضای حقیقی و مجازی حاصل خواهد شد.
📍اندیشکده مقصد
https://eitaa.com/maghsad_andishkade
هدایت شده از بذل الخاطر
🔸نقلهایی پیرامون جدایی دین از سیاست🔸
دقیقا همین مطلب را در کتاب «تحقیق ما للهند» ابو ریحان بیرونی دیده بودم. وی وقتی به بحث عقوبات و کفّارات میرسد برخی شرایع براهمه را میگوید و در ادامه میگوید: «هی لعمری سیرة فاضلة» ولی با آن نمیشود حکومت کرد. در ادامه ابو ریحان تلویحا به این تن میدهد که اساسا نمیتوان با شریعت نوری وارد دنیای سیاست شد:
📖«اهل الدنيا ليسوا بفلاسفة كلّهم، و إنّما اكثرهم جهّال ضلّال لا يقوّمهم غير السيف و السوط»
👈از همین روست که میگوید مسیحیت هم نمیتوانست حکومتی داشته باشد لذا حکومت را به رومیان و کنستانتین واگذار کردند. در هند نیز زمانی که حکومت در دست براهمه بود اوضاع عالم به هم ریخت تا اینکه حکومت را به پادشاهان دادند و خودشان مبتلا به گدایی و فقر شدند!
👈در شرح ابن ابی الحدید بر نهج البلاغة هم دیده بودم که گاهی میگفت سیاست امیر المؤمنین علی علیه السلام هر چند حق بود ولی با چنین سیاستی نمیشد حکومت کرد! به خاطر همین حضرت را متّهم میکردند که فکر سیاسی ندارد. به تعبیر آن زمان «لا رأی له»! ابن ابی الحدید در پاسخ میگوید:
🔻«لأنه كان متقيدا بالشريعة لا يرى خلافها، و لا يعمل بما يقتضي الدين تحريمه ... و غيره من الخلفاء كان يعمل بمقتضى ما يستصلحه و يستوقفه سواء كان مطابقا للشرع أم لم يكن»🔺
👈جالب است که نقل شده روزی عمر از کعب الاحبار پرسید آیا به نظرت علی میتواند خلیفه باشد؟ این پرسش در واقع بر سر این بود که آیا اساسا میشود با دین حکومت کرد؟! بدون اعمال سلیقه و نظر و صرفا با فقه و اوامر و نواهی خدا حکومت کرد؟!
👈کعب الاحبار هم در پاسخ میگوید آنچه مقتضای عقل است این است که علی نمیتواند هیچ گاه حکومتی داشته باشد. ولی چرا؟ چون او انسانی دیندار است که در این مسیر از هیچ چیزی چشم پوشی نکرده و حاضر نیست به رأی و نظر و مصلحت رفتار کند:
📖«أما من طريق الرأي فإنه لا يصلح، إنه رجل متين الدين لا يغض على عورة و لا يحكم عن زلة و لا يعمل باجتهاد رأيه»
👈 خود حضرت بعد از جنگ جمل همین حقیقت را بیان فرمودند که: «تُجَاهِدُ مِنْ أُمَّتِي كُلَّ مَنْ خَالَفَ الْقُرْآنَ وَ سُنَّتِي مِمَّنْ يَعْمَلُ فِي الدِّينِ بِالرَّأْيِ و لَا رَأْيَ فِي الدِّينِ إِنَّمَا هُوَ أَمْرُ الرَّبِ وَ نَهْيُه»
👈دقیقا این اشکال را دیدم ابن کمونه یهودی در کتاب «تنقیح الابحاث» به شریعت اسلامی میکند. وی میگوید شما چطور میگویید شریعت ما کاملترین شرایع است در حالیکه خودتان میدانید پادشاهان اسلامی جز با مخالفت شرایع اسلام توان حکومت داری ندارند؟! طوری که اگر موافق دین رفتار کنند اختلال نظام رخ میدهد! «لا یخفی ذلک علی کلّ من یعرف الفقه و یباشر احوال الرعایا».
👈در تواریخ میخواندم در نبرد نهایی بنی عبّاس با بنی امیه وقتی مروان حمار لشگر مقابل را دید گفت امیر آنها کیست؟ وقتی فهمید شخصی از نسل عبّاس است ترسید! گفت به خدا سوگند دوست داشتم علی بن ابی طالب به جای او با من میجنگید!
👈به او گفتند مگر نمیدانی علی چقدر شجاع بود؟! گفت خوب میدانم ولی او با شجاعت دیندار هم بود. همین دینداری نقطه ی ضعفش بود. «الدّین غیر الملک» ولی اینها دیندار نیستند. به خاطر همین دینداری علی و اولاد علی است که ما نسل در نسل از پدرانمان شنیده ایم که علی و اولادش هیچ گاه به حکومت نخواهند رسید!
🔸«راهکار سریال جونگ میونگ برای بقای حکومت صالحان»🔸
طرح این سریال برای عبور از این معضل یعنی بقا و دوام حکومت عدل در فرض پیروزی آن چیست؟ این امر را در همان لحظات آخر سریال با مفهوم ضرورت نظارت بیرونی از جانب جریان رقیب به تصویر کشیده اند. اینکه گویا صالحان باید همواره جریان رقیب باشند و خودشان در رأس قدرت قرار نگیرند. اینکه باید دشمن رأس قدرت باشند.
🎬امپراتور جوان جدید که چهارمین امپراتور این سریال است با تلاش آنها به تخت نشسته از آنها دعوت میکند که به رأس هرم قدرت وارد شوند و زمام امور مهم مملکتی را به دست بگیرند.
🎬ولی آنها در کمال تعجّب همگان قبول نکرده و میگویند میخواهند در حاشیه و در شغلهای کم اهمیت بایستند تا آلوده ی روابط قدرت نشده و بتوانند زبان انتقادی خودشان را نسبت به قدرت مندان حفظ کنند. میگویند از امروز به بعد دشمن تو هستیم!!! اینجاست که داستان این فیلم پر ماجرا تمام میشود.
✋البته این راه هر چند بی تأثیر نیست ولی عملا تأثیر نهایی را ندارد. زیرا چه تضمینی است که آنهایی که در رأس هرم قدرت هستند دوباره طغیان نکنند. امری که در نهاد بشر وجود دارد.
👈و آیا چون اینها در حاشیه نشسته و مراقب سلامت هستند میتوانند جلوگیری از فساد کنند؟ این که همه اش میشود جنگ و درگیری مداوم. بعد از کلّی ماجرا حالا که به قدرت رسیده اند میخواهند آن را دوباره دو دستی تقدیم انسانهایی بکنند که تضمینی برای پرهیز از طغیانگری ندارند؟! روز از نو روزی از نو؟!
⬇⬇⬇
⭕️ وضو
کَانَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع
إِذَا تَوَضَّأَ قَالَ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ خَیْرُ الْأَسْمَاءِ لِلَّهِ وَ أَکْبَرُ الْأَسْمَاءِ لِلَّهِ وَ قَاهِرٌ لِمَنْ فِی السَّمَاءِ وَ قَاهِرٌ لِمَنْ فِی الْأَرْضِ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ مِنَ الْمَاءِ کُلَّ شَیْ ءٍ حَیٍّ وَ أَحْیَا قَلْبِی بِالْإِیمَانِ اللَّهُمَّ تُبْ عَلَیَّ وَ طَهِّرْنِی وَ اقْضِ لِی بِالْحُسْنَی وَ أَرِنِی کُلَّ الَّذِی أُحِبُّ وَ افْتَحْ لِی بِالْخَیْرَاتِ مِنْ عِنْدِکَ یَا سَمِیعَ الدُّعَاءِ.
----------
🔰الفقیه
#دعا
#حدیث
⭕️ موقع وضو حداقل بسم الله بگیم
1⃣ الْقُطْبُ الرَّاوَنْدِيُّ فِي لُبِّ اللُّبَابِ، عَنِ النَّبِيِّ ص أَنَّهُ قَالَ 🔹إِنَّ لِلْوُضُوءِ شَيْطَاناً يُقَالُ لَهُ وَلْهَانُ يُوَسْوِسُ الْعَبِيدَ إِذَا لَمْ يُسَمِّ اللَّهَ فِي وُضُوئِهِ
2⃣ المحاسن: مَنْ ذَکَرَ اسْمَ اللَّهِ عَلَی وُضُوئِهِ #طَهُرَ_جَسَدُهُ_کُلُّهُ وَ مَنْ لَمْ یَذْکُرِ اسْمَ اللَّهِ عَلَی وُضُوئِهِ طَهُرَ مِنْ جَسَدِهِ مَا أَصَابَهُ الْمَاءُ.
3⃣ إِذَا تَوَضَّأَ أَحَدُکُمْ وَ لَمْ یُسَمِّ کَانَ لِلشَّیْطَانِ فِی وُضُوئِهِ شِرْکٌ ...
#حدیث
#وضو
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 حرفهای تقیزاده را با سند ببینید!
❗️ در جلسه ۲۹مذاکرات دارالشورای ملی که در سایت مجلس هم تفصیلا ذکر شده است، تقیزاده جملات معروف خود را به زبان میآورد!
🔹 اختراع باعث عدم پیشرفت است(یعنی ما نباید از نو خودمان قانونهای خودمان را بنویسیم) امروز باید تقلید و تسلیم #محض باشیم در امور دنیویه!
❗️ و پاسخ جالب حاجی شیخ علی از نمایندههای اهل علم!
🔹 تقیزاده با این افکار خطرناک مامور نوشتن متمم قانون اساسی شد و شیخ برای کنترل این فکر متمم دوم را پیگیری کرد!
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
#علمای_مجاهد
#رادیو_مناهج
#پادکست
@Manahejj_Radio
@Manahejj
⭕️ تکبر ؟!
عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسی، عَنْ یُونُسَ، عَنْ أَبِی أَیُّوبَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ:
عَنْ أَحَدِهِمَا علیهماالسلام، قَالَ:
😱«لاَ یَدْخُلُ الْجَنَّةَ مَنْ کَانَ فِی قَلْبِهِ مِثْقَالُ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ مِنَ الْکِبْرِ».
قَالَ: فَاسْتَرْجَعْتُ [۱]، فَقَالَ: «مَا لَکَ تَسْتَرْجِعُ؟ » قُلْتُ: لِمَا سَمِعْتُ مِنْکَ،
✅فَقَالَ: «لَیْسَ حَیْثُ تَذْهَبُ،
👈إِنَّمَا أَعْنِی الْجُحُودَ، إِنَّمَا هُوَ الْجُحُودُ». [2]
----------
[۱] الاسترجاع: أن یقول الإنسان عند المصیبة: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّآ إِلَیْهِ رَ جِعُونَ».
🛑 [2] " أي المراد بالكبر إنكار الله سبحانه أو إنكار أنبيائه أو حججه عليهم السلام، و الاستكبار عن إطاعتهم و قبول أوامرهم و نواهيهم مثل تكبر إبليس لعنه الله فإنه لما كان مقرونا بالجحود و الإباء عن طاعة الله تعالى و الاستصغار لأمره، كما دل عليه قوله: " لَمْ أَكُنْ لِأَسْجُدَ لِبَشَرٍ خَلَقْتَهُ مِنْ صَلْصالٍ" و قوله" أَ أَسْجُدُ لِمَنْ خَلَقْتَ طِيناً" كان سببا لكفره، و الكفر يوجب الحرمان من الجنة أبدا،
🔹و هذا أحد التأويلات للروايات الدالة على أن صاحب الكبر لا يدخل الجنة كما عرفت. و كان المقصود أن هذا الوعيد #مختص_بكبر_الجحود لا أن غيره لا يتعلق به الوعيد مطلقا و التكرير للتأكيد.
#حدیث
⭕️إِنَّا أَهْلُ بَيْتٍ لاَ تَحِلُّ لَنَا اَلصَّدَقَةُ وَ قَدْ أُمِرْنَا بِإِسْبَاغِ اَلطَّهُورِ 👈وَ أَنْ لاَ نُنْزِيَ حِمَاراً عَلَى عَتِيقَةٍ . ❤️
ما اهل بيت(خصوصيّاتى داريم)؛
گرفتن صدقه بر ما حرام است،
و ما مأمورشدهايم كه وضو را با تمام آداب،رعايت واجب و مستحبّ آن را بنمائيم،
🌹و اينكه خر را بر اسب نجيب نجهانيم(كنايه از اينكه دختر فهميده و مؤمن و با كمال را به مرد احمق و نفهم و بىديانت ندهيم).
#ازدواج
#حدیث
طلب العلم فریضة🌟
⭕️إِنَّا أَهْلُ بَيْتٍ لاَ تَحِلُّ لَنَا اَلصَّدَقَةُ وَ قَدْ أُمِرْنَا بِإِسْبَاغِ اَلطَّهُورِ 👈وَ
معنای دیگر از تیکه آخر
نمىجهانيم حمار را بر اسب زيباى تيزرو تندرو، و اين كنايه است از آنكه ميان آل رسول با مخالفت سمت مواصلت نيست
هدایت شده از از خاک اهل بیت
در جلسات مقتل شناسی درباره حضور حضرت زهرا اشاراتی شد:
👇👇👇👇👇
بیهوش شدن امام رضا علیه السلام
درقصیده ای که دعبل خزاعی در محضر امام رضا میسراید چنین آمده ::
افاطم لوخلت الحسین مجدلا
وقدمات عطشانابشط فرات
اذالطمت الحدفاطمه عنده
وجریت دمع العین فق الوجنات
و لطمت النساء و جوههن وعلائ الصراخ من وراءالستر وبکی الرضا حتی اغمی علیه مرتین
ای فاطمه اگر در نظر می آوری حسین راکه به تیغ دشمن برخاک افتاده و بر کنار فرات تشنه لب جان داده است هرآینه نزد او به چهره میزدی وآب دیده را برگؤنه های گلگونت روان میساختی
پس زنان بر صورت های خود لطمه زدند، و صدای شیون آنها ازپشت پرده بلند شد و امام رضا آنقدر گریستند که دومرتبه بیهوش شدند.
عیون اخبار الرضا ج ۲ص ۲۶۳
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸فکر میکنید بانکها با نصیحت درست میشوند؟!!🔸
شما فکر می کنید این بانکها با نصیحت درست می شوند؟ با نصیحت؟! همینها وقتی می خواهند وام بدهند با هجده درصد میدهند!! انگلستان با بیست و پنج «صدُم» درصد وام می دهد! اما بانک های ما به این بیچارههایی که وام میخواهند، میگویند هجده درصد! خب این هجده درصد را چرا انسان بدهد؟ این برای چه چیز است؟ میگوید به خاطر تورم است! خب تورم به خاطر چه چیز است؟ به خاطر #ماهیت_پول شما است. پول خود را وابسته کردی به شرایط اقتصادی. خودت که میگویی تورم یک رقمی است. این هجده درصد که میگیری، بقیه آن برای چه چیز است؟! از این بدبخت چرا این قدر می گیری؟!
این بانک های شما #لوس و #ننر هستند. اصلاً گوششان بدهکار نیست! این جور هم نیست شما به آنها التماس بکنید و درست بشوند. این ها این طوری نیستند! مغرور هستند. می گویند: بهره، فرمان ماشین اقتصاد است. ما با فرمان، ماشین را می رانیم و اقتصاد هم فرمانی جز این ندارد! ببینید؛ به علم خودشان مغرور هستند!
@haerishirazi
هدایت شده از محمد ابراهیم کفیل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخي از والدين، هنگام #ازدواج جوانان به همه مشكلات «اقتصادي، شغل، مسكن، سربازي و...» فرزندشان فكر ميكنند مگر به خود مشكل #مجرد بودن!!!
👈 يعني نميدانند كه نياز عاطفي و جنسی دو نياز بسيار اساسي است كه اگر ارضا نشود پشت سد خودشان، سِيلی از مشكلات مانند: روابط و دوستيهاي نامشروع، پرخاشگری، وابستگی عشقی مرضي، اعتياد و...به همراه دارد.
👈 مردي كه براي فرزندش تصميم ميگيرد كه الان نبايد ازدواج كني؛ دقيقاً مثل اين است كه به او بگويد تو گرسنه هستي نبايد تا وقتي من نگفتهام غذا بخوري چون تو هنوز متوجه نيستي من وقت خوردن را ميگويم. اين يعني «ميل خود» را «حق» دانستن.
✅ برخي از اين والدين ميگويند: زوجهاي زيادي را ديدهايم كه به دليل نداشتن شغل مناسب كارشان به طلاق كشيدهشده است و ما ميگوييم: ما هم مجردان زيادي را ديدهايم كه با داشتن شغل و وضع مالي خوب آلوده به مواد، و...شده اند و آرامش رواني ندارند. بنابراین نباید منتظر ماند تا همه چیز در حد کمال شود و ازدواج کرد چون نقصهای دیگری سبز می شود.
#پای_خانواده_ایستاده_ایم
هدایت شده از رهجو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️آیت الله جوادی آملی:
🔸سه، چهار تا حدیث است که آمده در بازار حوزه...
🔹10درصد روایات در حوزه ها مطرح است...
#نظام_آموزشی
#حدیث
#زوائد
@rahjoo_213
آیت الله جوادی آملی.mp3
366.8K
«اگر کسی استعداد دارد، وقتش را به موبایل بگذراند به فضای مجازی بگذراند به روزنامه بگذراند به این و آن بگذراند و این معارف بلندی که در قرآن و نهج البلاغه و صحیفه است که حرفهای آسمانی است اینها به زمین آوردند، اینها را یاد نگیرد، این شخص عمرش را تلف کرده است»
🎤حضرت آیت الله #جوادی_آملی
درس تفسیر ۹۶/۷/٣٠
#طلبگی 💎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 نطق عالی آقای رئیسی در قلب طاغوت!
رئیسی: قدرتهای کهنه درحال افولند، آنها گذشتهاند و ما آیندهایم!
❗️ آینده از آن منجی است که پیامبران وعده دادند!...
@HozeTwit
⭕️ مَنْ لَمْ یَتَعَزَّ بِعَزَاءِ اللّهِ، تَقَطَّعَتْ نَفْسُهُ حَسَرَاتٍ عَلَی الدُّنْیَا؛ وَ مَنْ أَتْبَعَ بَصَرَهُ مَا فِی أَیْدِی النَّاسِ، کَثُرَ هَمُّهُ، وَ لَمْ یَشْفِ غَیْظَهُ؛ وَ #مَنْ_لَمْ_یَرَ_لِلّهِ عَزَّ وَ جَلَّ #عَلَیْهِ_نِعْمَةً_إِلاَّ_فِی مَطْعَمٍ [1] أَوْ مَشْرَبٍ أَوْ مَلْبَسٍ، #فَقَدْ_قَصَرَ_عَمَلُهُ وَ دَنَا عَذَابُهُ».
----------
[1] أي من توهم أن نعمة الله عليه #منحصرة_في_هذه_النعم_الظاهرة كالمطعم و المشرب و المسكن و أمثالها فإذا فقدها أو شيئا منها #ظن أنه #ليس_لله_عليه_نعمة #فلا_ينشط_في_طاعة_الله، و إن عمل شيئا مع هذه العقيدة الفاسدة و عدم معرفة منعمه لا ينفعه و لا يتقبل منه، فيكون عمله قاصرا و عذابه دانيا لأن هذه النعم الظاهرة حقيرة في جنب نعم الله العظيمة عليه من الإيمان و الهداية و التوفيق و العقل و القوي الظاهرة و الباطنة، و الصحة و دفع شر الأعادي و غيرها مما لا يحصى، بل هذا الفقر أيضا من أعظم نعم الله عليه، و إن تعدوا نعمة الله لا تحصوها.
🔰الکافی، مرآة العقول
#حدیث
هدایت شده از بینش راهبردی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند دقیقه تفکر!
هرشب این کلیپ را ببینید و اشک بریزید و تفکر کنید🌹
💠 نکته جالب راجع به سربند بزرگی که هر ساله در سخنرانی رهبر انقلاب در آغاز دفاع مقدس بالای مکان سخنرانی ایشان بسته می شود اینجاست که روی این سربند
⭕️از سال ۹۵ تا ۱۴۰۱ نوشته شده بود((نَصرُ مِن اللهِ و فَتحٌ قریب)) که معنای آن می شد (( یاری خدا و پیروزی نزدیک است و مومنان را بشارت ده))
💪اما امسال بعد از ۷ سال نوشته شده بود((إِنَّا فَتَحْنٰا لَكَ فَتْحاً مُّبِينٰاً))
که معنی اون میشه((ما تو را پيروزى بخشيديم چه پيروزى درخشانى))
⭕️آمار عناوین دروس #عمومی و خارج حوزه در سال جاری:
100 تا تفسیر
17 تا اخلاق
34 عرفان
58 فلسفه
27 نهج البلاغه
22 کلام
209 خارج اصول
256 خارج فقه