eitaa logo
طلب العلم فریضة🌟
140 دنبال‌کننده
351 عکس
248 ویدیو
56 فایل
اطلاق افرادی/ طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه اطلاق زمانی/ اطلبوا العلم من المهد الی الحد اطلاق مکانی/ اطلبوا العلم و لو بالصین ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/dadmarzi110
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی اروپا و آمریکا ماهواره میفرسه فضا یه عده میگن دنیا داره تو فضا اکتشاف می‌کنه و ما هنوز درگیر اینیم با پای چپ بریم دستشویی یا راست! وقتی هم ایران ماهواره ارسال می‌کنه، همون عده میگن اینا برامون نون و آب نمیشه و به فکر اقتصاد باشید! از دست این جماعت خودتحقیر کجا شکایت کنیم؟
زمانى كه وارد شدم زمستان داخل شد پس من عزم كردم كه طول زمستان را در نجف بمانم پس مالى را كه كرايه كرده بودم رد كردم پس شبى در خواب ديدم حضرت امير المؤمنين عليه السّلام را كه لطف بسيار با من فرمود و فرمايش كرد كه بعد از اين و برو بشهر خودت اصفهان همانا وجود تو است و نيكوتر و چون من بسيار اشتياق داشتم در تشرف به آستان مقدس مبالغه كردم در استدعاء از آن حضرت كه رخصت توقف دهد قبول نفرمود و فرمود كه شاه عباس وفات مى‏كند در اين سال و مى‏نشيند شاه صفى به جاى او و حادث مى‏شود در بلاد شما فتنه‏هاى سخت و حق تعالى خواست كه تو در مثال اين فتنه در اصفهان باشى و را در ⭕️« أنت تريد أن تجي‏ء إلى باب اللَّه وحدك و اللَّه تعالى يريد أن يجي‏ء اليه بيمن هدايتك سبعون ألفا فارجع إليهم فانه لا بد لك من الرجوع» « تو مى‏خواهى بيايى بسوى باب اللَّه و خداوند تعالى اراده كرد به يمن هدايت تو بسوى او بيايند پس برگرد به درستى كه چارئى نيست از براى تو جز برگشتن» پس رجوع كردم به و حكايت كردم خواب خود را براى بعض خواص خود و او نقل كردم براى نواب رضوان مكان يعنى شاه صفى و اتفاقا در اين ايام در مدرسه صفويه تشريف داشت پس نگذشت مگر ايام قليلى كه خبر رسيد كه نواب خاقان شاه عباس رضوان مكان در سفر مازندران به رحمت ايزدى پيوست پس شاه صفى به جاى او بر اريكه سلطنت نشست. 🔰 فوائد الرضوية، بخش شرح فضائل و مناقب مرحوم علاّمه محمد تقى مجلسى‏ الملقب بالمجلسي الاول‏ قسمت دوم: https://eitaa.com/talab_elm/913 قسمت سوم: https://eitaa.com/talab_elm/914
طلب العلم فریضة🌟
زمانى كه وارد #نجف_اشرف شدم زمستان داخل شد پس من عزم كردم كه طول زمستان را در نجف بمانم پس مالى را ك
⭕️نسخه ای از صحیفه سجادیه که مولایمان صاحب الامر عج باعث تثبیت و ترویجش میشوند من در اوايل بلوغ طالب بودم مرضات خداوندى را و ساعى بودم در طلب رضاى او و مرا از ذكر جنابش قرارى نبود تا آن كه ديدم در ميان بيدارى و خواب كه صاحب الزمان صلوات اللَّه عليه ايستاده در مسجد جامع قديم كه در اصفهان است قريب بدر طنابى است كه الآن مدرس من است پس سلام كردم بر آن جناب و قصد كردم كه پاى مباركش را ببوسم پس نگذاشت مرا و گرفت مرا پس بوسيدم دست مباركش را و پرسيدم از آن جناب مسائلى كه مشكل شده بود بر من كه يكى از آنها اين بود كه من وسوسه داشتم در نماز خود و مى‏گفتم كه آنها نيست به نحوى كه از من خواسته‏اند و من مشغول بودم به قضا و ميسر نبود براى من نماز شب و سؤال كردم از شيخ خود شيخ بهائى عليه الرحمة از حكم آن پس گفت به جاى آر يك نماز ظهر و عصر و مغرب بقصد نماز شب و من چنين مى‏كردم پس سؤال كردم از حجت عليه السّلام كه من نماز شب بكنم فرمود نماز شب بكن و به جاى نيار مانند آن نماز مصنوعى كه مى‏كردى و غير اينها از مسائلى كه در خاطرم نماند آن گاه گفتم اى مولاى من ميسر نمى‏شود براى من كه برسم به خدمت تو در هر وقتى پس عطا كن بمن كتابى كه هميشه عمل كنم بر آن پس فرمود كه من عطا كردم به جهت تو كتابى به مولى محمد تاج و من در خواب او را مى‏شناختم پس فرمود برو و بگير آن كتاب را از او پس بيرون رفتم از در مسجدى كه مقابل روى آن جناب بود به سمت دار بطيخ كه محله‏ايست در اصفهان پس چون رسيدم به آن شخص و مرا ديد گفت ترا صاحب الامر فرستاده نزد من گفتم آرى پس بيرون آورد از بغل خود كتاب كهنه چون باز كردم آن را و ظاهر شد براى من كه آن كتاب دعا است پس بوسيدم آن را و بر چشم خود گذاشتم و برگشتم از نزد او و متوجه شدم بسوى صاحب الأمر عليه السلام كه بيدار شدم و آن كتاب با من نبود پس شروع كردم در تضرع و گريه و ناله به جهت فوت آن كتاب تا طلوع فجر پس چون فارغ شدم از نماز و تعقيب و در دلم چنين افتاده بود كه مولانا محمد همان شيخ بهائى است و ناميدن حضرت او را به تاج به جهت اشتهار اوست در ميان علماء پس چون رفتم به مدرس او كه در جوار مسجد جامع بود ديدم او را كه مشغول است به مقابله صحيفه كامله و خواننده سيد صالح أمير ذو الفقار گلپايگانى پس ساعتى نشستم تا فارغ شد از آن كار و ظاهر آن بود كه كلام ايشان در سند صحيفه بود لكن به جهت غمى كه بر من مستولى بود نفهميدم سخن او و سخن ايشان را و من گريه مى‏كردم پس رفتم نزد شيخ و خواب خود را به او گفتم‏ و گريه مى‏كردم به جهت فوات كتاب پس شيخ گفت بشارت باد ترا به علوم الهيه و معارف يقينيه و تمام آن چه هميشه مى‏خواستى تا آن كه گفته پس قلبم ساكن نشد و بيرون رفتم با گريه و تفكر تا آن كه در دلم افتاد كه بروم به آن سمتى كه در خواب به آن جا رفتم پس چون رسيدم به محله دار بطيخ پس ديدم مرد صالحى را كه اسمش آقا حسن بود و ملقب به تاج پس چون رسيدم به او و سلام كردم بر او گفت يا فلان كتب وقفيه نزد من است كه هر طلبه كه از آن مى‏كرد عمل نمى‏كند به شروط وقف و تو عمل مى‏كنى به آن بيا و نظر كن باين كتب و هر چه را كه محتاجى به آن بگير پس با او رفتم در كتابخانه او پس اول كتابى كه بمن داد كتابى بود كه در خواب ديده بودم پس شروع كردم در گريه و ناله و گفتم مرا كفايت مى‏كند و در خاطر ندارم كه خواب را براى او گفتم يا نه و آمدم در نزد شيخ و شروع كردم در مقابله با نسخه او كه جد پدر او نوشته بود از نسخه شهيد ره و شهيد ره نسخه خود را نوشته بود از نسخه عميد الرؤساء و ابن سكون و مقابله كرده بود با نسخه ابن ادريس بدون واسطه يا به يك واسطه و نسخه كه حضرت صاحب الأمر عليه السّلام بمن عطا فرمود از خط شهيد ره نوشته شده بود و نهايت موافقت داشت با آن نسخه حتى در نسخها كه در حاشيه آن نوشته شده بود و بعد از آن كه فارغ شدم از مقابله شروع كردند مردم در مقابله نزد من و به بركت عطاى حجت عليه السّلام گرديد صحيفه كامله در بلاد مانند آفتاب طالع در هر خانه و سيما در اصفهان زيرا كه براى اكثر مردم صحيفه‏هاى متعدده است و اكثر ايشان صلحاء و اهل دعا شدند و بسيارى از ايشان مستجاب الدعوة و اين آثار معجزه‏ايست از حضرت صاحب عليه السّلام و آن چه خداوند عطا فرمود بمن از بركت صحيفه احصاى آن را نمى‏توانم بكنم. 🔰حكايت 64 نجم ثاقب‏
طلب العلم فریضة🌟
⭕️نسخه ای از صحیفه سجادیه که مولایمان صاحب الامر عج باعث تثبیت و ترویجش میشوند من در اوايل بلوغ طا
رؤياى دوم در فضيلت و حقانيت او پس فرمود: چون حضرت آفريده‏گار مرا توفيق زيارت امير المؤمنين‏ عليه السّلام كرامت فرمود در حوالى روضه مقدسه مشغول به مجاهدات گشتم و به بركت آن بزرگوار مكاشفات بسيار بر من روى داد كه عقول ضعيفه آن را متحمل نمى‏تواند شد در آن عالم ديدم بلكه اگر بخواهم مى‏گويم كه در ميان نوم و يقظه بودم كه ناگاه ديدم كه در سرّ من رأى هستم و مشهد آنجا را در غايت ارتفاع و زينت ديدم و ديدم لباس سبزى از لباسهاى بهشت بر سر قبر امامين همامين عسكريين افكنده بودند كه در دنيا مثل آن را نديده بودم و آقاى ما حضرت صلوات اللَّه عليه را ديدم كه نشسته و بر قبر تكيه كرده و روى آن جناب به جانب در است پس چون آن جناب را ديدم شروع كردم به خواندن زيارت جامعه به صوت بلند مانند مدح گويندگان پس چون تمام كردم آن جناب فرمود كه عرضه كردم كه اى آقاى من روحم به فداى تو باد اين زيارت جد تست و اشاره كردم به جانب قبر مبارك فرمود: بلى داخل شود چون داخل شدم نزديك در ايستادم آن جناب فرمود كه پيش بيا عرض كردم كه مى‏ترسم به سبب ترك ادب كافر شوم آن جناب فرمود كه چون به اذن ما باشد باكى نيست پس اندكى پيش رفتم و حال آن كه ترسناك بودم و مى‏لرزيدم پس آن جناب فرمود كه پيش بيا بنشين عرض كردم كه مى‏ترسم پس فرمود كه مترس و بنشين پس چون نشستم آن بزرگوار فرمود استراحت كن و مربع بنشين پس به درستى كه تو زحمت كشيده و پياده و پاى برهنه آمدى بالجمله از آنجا بالنسبة باين بنده الطاف عظيمه و مكالمات لطيفه واقع شد كه اكثر آنها را فراموش نمودم پس از خواب بيدار شدم و همان روز اسباب زيارت فراهم آمد بعد آن كه مدتى بود كه راه مسدود بود پس موانع رفع شد و با پاى برهنه و پياده به زيارت آن جناب شرفياب شدم و شبى در روضه مقدسه مكرر اين زيارت را خواندم و در راه و در روضه كرامات عظيمه و معجزات غريبه ظاهر شد. 🔰https://eitaa.com/talab_elm/913
osoul14020704004آهنگهایزنگ1.mp3
822.1K
🎧 ظواهر قرآن [در بخشی که تعبد میخواهد؛ آیات الاحکام] بدون مراجعه به روایات حجیت ندارد و حرام است ولو ظهور هم داشته باشد ... قرآن به ضمیمه عترت باید باشد. 🎙 @DinVaTamadon
طلب العلم فریضة🌟
... فَلِمَ جَعَلَ أُولِي اَلْأَمْرِ وَ أَمَرَ بِطَاعَتِهِمْ؟ ... َ مِنْهَا أَنَّا لاَ نَجِدُ فِرْقَ
ادامه ْ قَالَ قَائِلٌ فَلِمَ لَا يَجُوزُ أَنْ لَا يَكُونَ فِي الْأَرْضِ إِمَامَانِ فِي وَقْتٍ وَاحِدٍ وَ أَكْثَرُ مِنْ ذَلِكَ قِيلَ لِعِلَلٍ مِنْهَا أَنَّ الْوَاحِدَ لَا يَخْتَلِفُ فِعْلُهُ وَ تَدْبِيرُهُ وَ الِاثْنَيْنِ لَا يَتَّفِقُ فِعْلُهُمَا وَ تَدْبِيرُهُمَا وَ ذَلِكَ أَنَّا لَمْ نَجِدْ اثْنَيْنِ إِلَّا مُخْتَلِفَيِ الْهِمَمِ وَ الْإِرَادَةِ فَإِذَا كَانَا اثْنَيْنِ ثُمَّ اخْتَلَفَتْ هِمَمُهُمَا وَ إِرَادَتُهُمَا وَ تَدْبِيرُهُمَا وَ كَانَا كِلَاهُمَا مُفْتَرِضَيِ الطَّاعَةِ لَمْ يَكُنْ أَحَدُهُمَا أَوْلَى بِالطَّاعَةِ مِنْ صَاحِبِهِ فَكَانَ يَكُونُ فِي ذَلِكَ اخْتِلَافُ الْخَلْقِ وَ التَّشَاجُرُ وَ الْفَسَادُ ثُمَّ لَا يَكُونُ أَحَدٌ مُطِيعاً لِأَحَدِهِمَا إِلَّا وَ هُوَ عَاصٍ لِلْآخَرِ فَتَعُمُّ مَعْصِيَةُ أَهْلِ الْأَرْضِ ثُمَّ لَا يَكُونُ لَهُمْ مَعَ ذَلِكَ السَّبِيلُ إِلَى الطَّاعَةِ وَ الْإِيمَانِ وَ يَكُونُونَ إِنَّمَا أَتَوْا فِي ذَلِكَ مِنْ قِبَلِ الصَّانِعِ الَّذِي وَضَعَ لَهُمْ بَابَ الِاخْتِلَافِ وَ التَّشَاجُرِ وَ الْفَسَادِ إِذْ أَمَرَهُمْ بِاتِّبَاعِ الْمُخْتَلِفَيْن‏
طلب العلم فریضة🌟
ادامه ْ قَالَ قَائِلٌ فَلِمَ لَا يَجُوزُ أَنْ لَا يَكُونَ فِي الْأَرْضِ إِمَامَانِ فِي وَقْتٍ وَاحِ
ِ فَإِنْ قَالَ قَائِلٌ لِمَ أَمَرَ اللَّهُ تَعَالَى الْعِبَادَ وَ نَهَاهُمْ قِيلَ لِأَنَّهُ لَا يَكُونُ بَقَاؤُهُمْ وَ صَلَاحُهُمْ إِلَّا بِالْأَمْرِ وَ النَّهْيِ وَ الْمَنْعِ مِنَ الْفَسَادِ وَ التَّغَاصُب‏ [إِنَّمَا] وُضِعَتِ الْفَرَائِضُ عَلَى قَدْرِ أَقَلِّ النَّاسِ طَاقَةً مِنْ أَهْلِ الصِّحَّةِ ثُمَّ عُمَّ فِيهَا الْقَوِيُّ وَ الضَّعِيف‏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روش مطالعه هزار صفحه در هفته توسط استاد علی غلامی؛ استاد دانشگاه امام صادق علیه السلام
وَ قَالَ امیر المومنین (علیه السلام): أُوصِيكُمْ بِخَمْسٍ لَوْ ضَرَبْتُمْ إِلَيْهَا آبَاطَ الْإِبِلِ لَكَانَتْ لِذَلِكَ أَهْلًا: ⭕️و فرمود (ع): شما را به پنج چيز وصيت مى كنم كه براى به دست آوردن آنها اگر بر شتر سوار شويد و تند بتازيد، شايسته است: 1️⃣لا يَرْجُوَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِلَّا رَبَّهُ؛ هيچ يك از شما جز به پروردگار خود اميد نبندد 2️⃣و لَا يَخَافَنَّ إِلَّا ذَنْبَهُ؛ و از چيزى جز گناه خود نترسد 3️⃣و لَا يَسْتَحِيَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِذَا سُئِلَ عَمَّا لَا يَعْلَمُ أَنْ يَقُولَ لَا أَعْلَمُ؛ و از اعلام «نمى دانم» به وقت پرسش شدن از چيزى كه نمى داند حيا نكند 4️⃣و لَا يَسْتَحِيَنَّ أَحَدٌ إِذَا لَمْ يَعْلَمِ الشَّيْءَ أَنْ يَتَعَلَّمَهُ؛ و از آموختن چيزى كه نمى داند، ننگ نداشته باشد. 5️⃣و عَلَيْكُمْ بِالصَّبْرِ، فَإِنَّ الصَّبْرَ مِنَ الْإِيمَانِ كَالرَّأْسِ مِنَ الْجَسَدِ، وَ لَا خَيْرَ فِي جَسَدٍ لَا رَأْسَ مَعَهُ، وَ لَا [خَيْرَ] فِي إِيمَانٍ لَا صَبْرَ مَعَهُ. بر شما باد كه صبر و استقامت پيشه كنيد، زيرا صبر و استقامت در برابر ايمان همچون سر است در برابر تن. تن بى سر فايده اى ندارد همچنين ايمان بدون صبر و استقامت.
سوال: شما فرموده اید شاگرد باید در این مرحله با " ادامه ترک گناه " و " انجام واجبات " و اخلاص و ذکر کثیر و ترک لغو جلو برود تا نتایجی برایش حاصل شود وآن نتایج را به استاد گزارش کند و مرحله بعد بیان شود. آن نتایج چیست؟ آیا همینکه انسان سوز و گدازش زیاد شد و خواب وخوراکش کم شد و . . .؟ جواب: شما که آن راه را نرفته ای تا برایت پیش آید؛ اگر بگوییم، گفتن نتیجه است بدون راه. شماخودت ترک گناه را ادامه بده، ان شاءالله میفهمی که چه پیش میآید. سوال: میترسیم پیش بیاید و نفهمیم که از آن نتایج است و از دست برود؟ جواب: نه، نترس؛ چون عمل نمیکنی، پیش نمی آید. راحت باش
باب فی ان الایمان مبثوث لجوارح البدن کلها.mp3
4.59M
⭕️أنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فَرَضَ الْإِيمَانَ عَلَى جَوَارِحِ ابْنِ آدَمَ وَ قَسَّمَهُ عَلَيْهَا...فَمِنْهَا قَلْبُهُ الَّذِي وَ يَفْهَمُ وَ هُوَ أَمِيرُ بَدَنِهِ الَّذِي لَا تَرِدُ الْجَوَارِحُ وَ لَا تَصْدُرُ إِلَّا عَنْ رَأْيِهِ وَ أَمْرِهِ...فَذَلِكَ مَا فَرَضَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى الْقَلْبِ مِنَ وَ هُوَ عَمَلُهُ وَ 🔹به هر میزان که راس ایمان سالم باشد، زمینه هم هست. 🔸اگر راس نباشد و هرچه هم تن قوی باشد فایده ای ندارد 🚨موقعیت در برزخ .... در عالم برزخ باغ زیاد به من دادند اما در همه قفل است!‼️ 🔹اگر کسی موقع مرگ با قلب فی الجمله سالم رفت، در مسیر ابد این قلب پلیدی ها را از بین می‌برد. ✅خلاصه اگر سر سالم باشه میشه یه کاریش کرد. 📍جلسات حدیث خوانی الکافی، بَابٌ فِي أَنَّ الْإِيمَانَ مَبْثُوثٌ لِجَوَارِحِ الْبَدَنِ كُلِّهَا 🔰صوت کامل جلسه در؛ https://eitaa.com/9497615/178 ❤️
طلب العلم فریضة🌟
⭕️أنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فَرَضَ الْإِيمَانَ عَلَى جَوَارِحِ ابْنِ آدَمَ وَ قَسَّمَهُ عَل
بنابراین بسیار اهمیت پیدا میکند که بدانیم چه چیزهایی ❤️ را زنده میکند و چه چیزهایی را میمیراند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 به باقیات الصالحات خود فکر کنیم! 🔹 این حرفهای آقای کاشانی خیلی به درد طلاب می‌خوره که تالیف و تبلیغ خوبی داشته باشند! اثر مادی خیلی مهم نیست، طلبگی باعث بقای ابدی انسان می‌شه🌹 @HozeTwit
👓 در باب آنچه در این چند روز مطرح کرده‌اید، لازم است به یک نکته‌ی مهم توجه شود: 🔹 قصورات و بلکه تقصیرات متولیان حوزه راجع به آینده‌ی علمی و رزقی طلاب قابل انکار نیست، ولی این نیز حقیقت دارد که امروزه اکثریت طلاب حتی تلاش حدأقلی و متناسب با همین شهریه و امکانات کم را نیز ندارند. شهریه کم است و اشتغال قطعی در انتظار طلبه نیست، ولی آیا طلبه همان هدایه و ابن‌عقیل و مغنی‌الأدیب و لمعه‌ی مُثله‌شده را در حدی خوانده که بتواند یک خط روایت را بدونِ ده‌تا غلط بخواند، یا بتواند به ساده‌ترین مسائل فقهی مردم پاسخ بدهد؟ ❗️ حتی امروزه که ادعا می‌شود که مردم از روحانیت إعراض کرده‌اند، اگر طلبه‌ای بتواند برای مردم حدیث بخواند و به مسائل مورد ابتلای آنها پاسخ بدهد و کمی تواضع داشته باشد و خودش را جدای از خلق‌الله نبیند، حتما معیشتش هم تامین خواهد شد. 🔹 مسأله این است که خیلی از ما طلاب امروزی، نه درس درست و درمانی خوانده‌ایم و نه إحساس تکلیفی نسبت به شأن و وظیفه‌ی تبلیغی خود داریم، ولی انتظارات‌مان سر جا و به قوت خود باقی است. از صنفی‌مان فاصله گرفته‌ایم ولی قویّاً دم از صنفی‌مان می‌زنیم. نه تلاشی، نه توکلی، نه قناعتی. ❗️ قبول کنیم که وضع مالی ما طلبه‌ها به عنایت رهبر انقلاب نسبت به پنج‌سال‌پیش خیلی خیلی بهتر شده است، ولی آیا تلاش و بازدهی‌مان هم بیشتر شده؟ آیا ذره‌ای به مطالبات دینی و سیاسی رهبرمان اعتناء کرده‌ایم؟ آیا درصدی تلاش‌مان را بیشتر کرده‌ایم؟ نه. ظاهرا لا یزید الشهریةُ إلا نِقّاً و غُراً @HozeTwit
زمانی که خواب هستی و ناگهان به تنهایی و بدون زنگ زدن ساعت بیدار می‌شوی؛ این بیداری ، رزق است، چون بعضی‌ها بیدار نمی‌شوند. زمانی که با مشکلی رو برو می‌شوی ، خداوند صبری به تو می دهد که چشمانت را از آن بپوشی، این صبر ، رزق است. زمانی که در خانه لیوانی آب ، به دست پدر یا مادرت می‌دهی، این فرصت نیکی کردن به آنان ، رزق است. گاهی اتفاق می‌افتد که در نماز حواست با گفته‌هایت نباشد ، ناگهان به خود می‌آیی و نمازت را با خشوع می‌خوانی ، این تلنگر، رزق است. یکباره یاد کسی می افتی که مدتهاست از او بی‌خبری و دلتنگش می‌شوی و جویای حالش ، این یادآوری، رزق است. رزق واقعی ، رزق خوبی‌هاست‌ ، نه ماشین ، نه درآمد، اینها رزق مال است که خداوند به همه‌ بندگانش می‌دهد ، اما رزق خوبی‌ها را ، فقط به دوستدارانش می‌دهد. و در آخر ، همینکه عزیزانتان هنوز در کنارتان هستند و نفس‌شان گرم است و سلامت ، این بزرگترین رزق خداوند است. 🔰مرحوم علامه حسن زاده آملی رضوان الله علیه
هدایت شده از عصر انقلاب
💎جوامع غربی از نگاه (ره) 🔻شیفتگی برخی نسبت به صدق و صفا و امانتداری در جوامع غربی[۱]، به دلیل غفلت از حقیقت مسأله است. برای قضاوت در این جهت باید به جای ارتباط بین خودشان، رفتارشان با جوامع ضعیف را بررسی کرد. 🔸️بررسی دقیقِ تاریخ اجتماعی بعد از رنسانس روشن میکند که مدّعیان خیرخواهی برای بشریّت، هیچ دغدغه ای ندارند جز آنکه به هر طریق ممکن ملّتهای ضعیف را بردۀ خود کنند. 💠یک روز با قدرت نظامی، روز دیگر به اسم آبادسازی، روزی به اسم حفظ منافع مشترک، روزی به اسم کمک برای استقلال، روزی به اسم حفظ صلح، روزی به اسم دفاع از حقوق بشر و روزی ... و روزی... 🔹️بنابراین حتّی اگر تعریف دین از «سعادت» را در نظر نگیریم، فطرت پاک اجازه نمی دهد چنین جوامعی را سعادتمند بدانیم. 📚«المیزان فی تفسیر القرآن» ج ۴ خلاصه ای از صفحات ۱۰۴ تا ۱۰۷ [۱]: البته مرحوم علامه فرض را بر این گذاشته که این فضائل در غرب وجود دارد، بسیاری که تجربه زندگی در غرب را دارند در همین چیزها هم تشکیک می کنند. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
✅ اولین جلسه دوشنبه های علمی طلاب مقطع خارج در روز دوشنبه 17 مهرماه، ساعت 15، برگزار خواهد شد. ✳️ برنامه این هفته: 🔅محفل فقاهت/نشست اول/فقه سیاسی-ولایت فقیه ♻️عنوان نشست: نسبت نظام جامع معارف دینی با ولایت فقیه چیست؟ ✅ارائه دهنده: حضرت استاد برکتین ✅دبیر جلسه: استاد مراد پور
وَ عَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِيمَ وَ إِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ ...با و عهد بستیم که خانه من را پاکیزه سازند ...
⭕️رحمت خدا بر عمه رسول الله ص یکی دیگر از فراریانِ جنگ احد، «حسان بن ثابت»، شاعر مخصوص رسول خدا(ص) است که مورّخان درباره او، افزون بر اصل فرارش، نکته ظریفی نقل کرده اند و آن اینکه او هنگام فرار از جبهه که قصد مدینه را داشت، در میانه راه به قلعه ای رسید که فارع نامیده می شد و متوجّه شد که گروهی از زنان مدینه نیز در این قلعه گرد آمده اند و منتظر نتیجه جنگ هستند. حسان وارد این قلعه شد. در این هنگام، مردی یهودی که از آنجا می گذشت و اجتماع زنان مسلمان مدینه را دید، در کنار دروازه قلعه ایستاد و با صدای بلند فریاد زد: «اَلْیَومَ بَطَلَ السِّحْر؛ امروز سحر محمد(ص) باطل شد.» این را گفت و به قلعه هجوم برد. صفیه عمّه پیامبر(ص) خطاب به حسان گفت: «جواب این یهودی را بده و از ورود وی جلوگیری کن.» حسان گفت: «ای دختر عبدالمطلب! خدا تو را رحمت کند! اگر از من مبارزه ساخته بود، در کنار پیامبر(ص) می ماندم و می جنگیدم و به درون قلعه پناه نمی آوردم.» صفیه با شنیدن این سخن، خود شمشیر برداشت و مرد یهودی را از پای درآورد. آن گاه به حسان گفت: «لباس و سلاح او را بردار.» حسان گفت من نه نیازی به لباس او دارم و نه به سلاح او! و بنا به نقلی، رسول خدا(ص) در مقابل این عمل صفیه، سهمی بر وی اختصاص داد. [ تاریخ یعقوبی، احمد بن واضح یعقوبی، مطبعة المرتضویه، نجف، بی تا، ج2، ص48] سمهودی، این جریان را از طبرانی نقل کرده، می گوید طبرانی و دیگر مورّخان، این حادثه را دلیل این می دانند که حسان، آدم فوق العاده ترسویی بوده است.[ وفاء الوفا، ج1، ص302]
هدایت شده از موسسه مصاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اسرائیل، ابزار حفظ منافع آمریکا در منطقه 👤 اظهارات «جو بایدن» در سال ۱۹۸۶: 🔺اگر اسرائیلی وجود نداشت، ایالات متحده باید اسرائیل را برای حفظ منافع خود در منطقه اختراع می‌کرد! 🆔 @Masaf
◽️آیا فلسطین مساله ماست؟ 🔸 ۱. چه شد که ما کاسه داغ‌تر از آش شدیم و از قدس جوری دفاع می‌کنیم فلسطینی‌تر از فلسطینی‌ها؟ 🔹 پاسخ ساده ایران اینترنشنالی‌اش این است که اول انقلاب کله‌هامان بوی قرمه سبزی می‌داد و داغ بودیم؛ گفتیم یک تک پا برویم فلسطین را هم آزاد کنیم، بعد دیدیم نه! این تو بمیری از اون تو بمیری‌ها نیست! و این شد که تا الآن در رودرواسی‌اش گیر کردیم و تا خونه سینه خیز آمدیم!!! 🔸 ۲. پاسخ بی‌بی‌سی طورش این است که جمهوری اسلامی می‌خواست از اتحادیه‌های عرب عقب نماند و خودش را قاطی ماجرا کند تا مثلا بشود رهبر منطقه، ولی این اعراب بودند که دست جمهوری اسلامی را خواندند و از دایره بیرونش کردند. 🔹 ۳. از این ترّهات بگذریم دلیل اولش دستوری است که در فقه شیعه آمده و آن هم این که در اسلام مرزی بین کشورهای اسلامی وجود ندارد و اگر دشمن غیر مسلمان به یک کشور اسلامی حمله برد بر همه مسلمین "واجب است دفاع کنند". دقت کنید! ماهیت این مساله دفاع است نه چیز دیگر. 🔸 ۴. دلیل دیگری که مساله فلسطین را حساس کرده جلوگیری از بدعتی است که قلدرهای دنیا انجام دادند، وقتی بعد از جنگ جهانی دوم دیدند یهودی‌های مظلوم توسط هیتلر ظالم به چوخ رفتند گفتند برویم یک سرپناه برای اینها پیدا کنیم، و گفتند کجا ببریم‌شان غیر از خانه پدری؟! آوردندشان در اورشلیم یا همان بیت المقدس! واقعا خاک بر سر مسلمانی که ببیند این قلدرها به سادگی با یک بهانه خاک‌ کشور هم‌کیش‌شان را اشغال می‌کند و می‌گوید فعلا که به خانه ما نرسیده! هر وقت رسید به خودمان تکانی می‌دهیم!! اگر جمهوری اسلامی در مساله قدس هیچ چیزی جز محدود کردن صهونیست خبیث در همین جغرافیا نداشته باشد کافی است و بلکه زیاد است.. البته گامهای پیروزی جلوتر از این حرفهاست. 🔹 ۵. دلیل سوم آن است که فلسطین "ژئوپلیتیک" فوق استراتژیک سه قاره است، لولایی است که سه قاره را به هم پیوند داده، تسلط دشمن یهودی بر این منطقه و تسری به نیل تا فرات یعنی گرفتن گلوی مسلمین یک‌جا و یک‌باره! ◽️ چرا غربی‌ها برای داستان اوکراین خودشان را از ۸ قسمت تکه تکه کردند؟ دلشان برای مردم سوخته بود؟ یا برای خاک و نقطه استراتژیکی که گلوی روسیه را با آن می‌فشردند؟ 🔹 چرا استرالیا باید نیروهای نظامی‌اش را (ذیل ناتو) بفرستد در عراق و افغانستان که مثلا تامین امنیت کند؟ چون امنیت این منطقه یعنی امنیت انرژی و امنیت انرژی یعنی امنیت اقتصادش، ذره‌ای مثل استرالیا شعور می‌داشتند نمی‌گفتند فلسطین مساله ما نیست. 🔸 ۶. موضوع دیگر اشارات روایاتی است که نبرد آخرالزمان را به این نقطه پیوند داده است. فلسطین کلید رمز آلود فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است: "امروز همه‌ی دنیای اسلام باید قضیه‌ی فلسطین را قضیه‌ی خود بداند؛ این، کلید رمزآلودی است که درهای فرج را به روی امت اسلامی میگشاید". بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سومین کنفرانس حمایت از فلسطین (۱۳۸۵/۰۱/۲۵)
⭕️خیلی مهم، در مورد موسیقی... قسمتی از فرمایشات با گروه اجرا کننده رادیو دریا، چاپ شده در روزنامه کیهان (1مرداد1358، در صحیفه امام هم هست) 🔸 «... و از جمله چیزهایی که باز مغز جوانان ما را تخدیر می کند، موسیقی است. موسیقی سبب می شود که مغز انسان وقتی چند وقت به موسیقی گوش کرد، تبدیل به یک مغز غیر فعال و غیر جدی بشود و انسان را از جدیت بیرون می کند. 🔸 این ها همه برای این بود که ملت ما را از مقدرات خودشان غافل کنند و آن ها را از مسائل روز منحرف کنند که مبادا مزاحمشان بشوند... 🔸 موسیقی از اموری است که البته هر کس به موجب طبع، خوشش می آید لکن انسان را از جدیت بیرون می برد و به یک موجود هزل و بیهوده می کشاند. 🔸 جوانی که اکثر اوقاتش را پای موسیقی صرف بکند از مسائل زندگی و از مسائل جدی به کلی غافل می شود و عادت می کند، همان طور که به مواد مخدره عادت می کند، و کسی که به مواد مخدره عادت می کند دیگر نمی تواند یک انسان جدی باشد که بتواند در مسائل سیاسی فکر کند. 🔸 موسیقی فکر انسان را طوری می کند که دیگر نتواند در غیر محیط موسیقی و شهوات و اموری که مربوط به موسیقی است فکر بکند... 🔸 نباید دستگاه رادیو و تلوزیون طوری باشد که ده ساعت موسیقی پخش کند و جوان های نیرومند را از نیرومندیشان برگرداند. موسیقی با تریاک فرقی ندارد. تریاک یک جور بی حالی و بی حسی می آورد و موسیقی هم همین طور. 🔸 اگر شما می خواهید مملکت شما مستقل باشد، از این به بعد باید رادیو و تلوزیون را تبدیل کنید به یک رادیو و تلوزیون آموزنده. موسیقی را حذف کنید. از این که به شما بگویند کهنه پرست شدید، نترسید، باشد ما کهنه پرستیم، اینها نقشه است برای این که شما را از کار جدی عقب بزنند. 🔸 اینکه می گویند اگر موسیقی در رادیو نباشد آن ها می روند از جای دیگر موسیقی را می گیرند، این عذر نیست. آیا حالا اگر از جای دیگر می گیرند ما باید به آن ها موسیقی بدهیم؟ ما باید خیانت بکنیم؟ موسیقی خیانت است به مملکت، خیانت است به جوان های ما. این موسیقی را به کلی حذفش کنید و چیزی بگذارید که آموزنده باشد. 🔸 کم کم مردم و جوان ها را به مسائل آموزنده عادت بدهید و از آن عادت خبیثی که داشتند برگردانید. این که می بینید جوان ها اگر موسیقی نباشد جای دیگر سراغ آن می روند، برای این است که عادت کرده اند...» ✅ مسأله «» را جدی بگیریم. @talab_elm
طلب العلم فریضة🌟
#دعا برای #فرزند_آوری زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع‏ 🔹أنَّهُ وَفَدَ إلى هِشامِ بنِ عَبدِ المَلِك
⭕️نماز استغفار را برای بچه دار شدن بخوانید. ⬇️ کیفیت نماز استغفار : 💎 نماز استغفار دو رکعت است: در هر رکعت حمد و سوره‏ ي قدر را بخوان و بعد از قرائت، 15 بار بگو: «استغفر الله» و بعد به رکوع که رفتي آن را ده بار بگو از رکوع بلند شدی ده مرتبه، به سجده رفتی ده مرتبه، بین دو سجده ده مرتبه، در سجده دوم ده مرتبه، و بعد از سجده دوم هم ده مرتبه، و رکعت دوم نیز مثل رکعت اول اقامه شود. @talab_elm
مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیی، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسی، عَنِ ابْنِ أَبِی نَجْرَانَ، عَنْ مُعَاوِیَةَ بْنِ وَهْبٍ، قَالَ: ⭕️سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللّهِ علیه السلام یَقُولُ: «إِنَّ آیَةَ الْکَذَّابِ بِأَنْ یُخْبِرَکَ خَبَرَ السَّمَاءِ وَ الاْءَرْضِ، وَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ؛ فَإِذَا سَأَلْتَهُ عَنْ حَرَامِ اللّهِ وَ حَلاَلِهِ، لَمْ یَکُنْ عِنْدَهُ شَیْءٌ [۱] ». ---------- [۱]. فی الوافی: «وذلک لأنّ الأشیاء علی ما هی علیه لایحصل لأحد إلاّ بالتقوی وتهذیب السرّ عن رذائل الأخلاق، قال اللّه تعالی: «وَاتَّقُوا اللَّهَ وَیُعَلِّمُکُمُ اللَّهُ» [البقرة (۲): ۲۸۲] ولا یحصل إلاّ بالاقتصار علی والاجتناب من ، ولایتیسّر ذلک إلاّ ، فمن أخبر عن شیء من حقائق الأشیاء ولم یکن عنده معرفة بالحلال والحرام، فهو لامحالة کذّاب یدّعی ما لیس له». 🔰الوافی، ج ۵، ص ۹۲۸، ح ۳۲۹۶؛ البحار، ج ۷۲، ص ۲۴۸، ح ۱۱. @talab_elm