eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1هزار ویدیو
32 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
7️⃣انواع روابط با جنس مخالف-پدیده نوظهور در ارتباط با جنس مخالف 🌿به دلیل وجود دنیای دیجیتال، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی (فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، وایبر، تلگرام، اسکایپ، لاین و...) و اپلیکیشن‌ها، که باعث بازتعریف ارتباط‌های انسانها شدند، و احساسی انسانها، در آنها اصطلاح‌های خاص خودشان را دارند که استفاده از آنها بین نسل Z (متولدین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵) و Y (متولدین سال‌های ۱۹۸۰ تا حدود ۱۹۹۹) رایج شده است. اخیراً سایتی مطلبی را منتشر کرده که در آن ۱۱ جدید و مدرن رابطه داشتن را شرح داده است که درادامه به معادل برخی از این اصطلاحات اشاره شده است: 🍁«پنهان کردن»؛ «روح شدن»؛ «مرده متحرک شدن»؛ «توی آب‌ نمک خوابوندن»؛ «به دست آوردن و رهاکردن»؛ «ریختن خورده نان»؛ «بالش نرم مزین کردن»؛ «گربه‌ماهی»؛ «به آرامی محو شدن»؛ «فصلی که در آن بهمون دست‌بند میزنن!» و... 📛 نابساماني اخلاق جنسي 🍁كشور ایران داراي جمعيت بسيار جوان و ظرفيت تحول پذيري اجتماعي و فرهنگي فراوان است و معمولاً ارزش هاي زندگي سنتي و معيارهاي زيست مدرن و امروزي، در تقابل با يكديگر مطرح شده و محل بحث و مجادله مي شود. بنابراین انعكاس ها در اين زمينه و و ارائۀ راهكارهاي صحيح براي ايجاد مصونيت و جامعه در مقابل بروز و تشديد ، ضروری به نظر می رسد. https://eitaa.com/umefafgaraei
8️⃣همفكري، تعامل و تحليل 🍀هيچ جامعه‌اي نمي‌تواند مشكلات اخلاقي و آسيب هاي اجتماعي خود را به صفر برساند؛ چون انسانها تحت كنترل كامل دولتها و سازمان‌ها نيستند كه بخواهيم جلوي همه اينها را بگيريم؛ اما وقتی از حدي عبور كند، تبديل به اجتماعي مي شود كه در ايران به اين رسيده است. ⚠️چرا چنين انحرافاتي در جامعه توليد مي شود؟ 🍀تئوری يا بي هنجاري: بي‌هنجاري يعني جامعه داراي يك نوع آشفتگي هنجاري شده است. یعنی سازمان‌هاي نظارت كننده، و اقتدارشان را از دست داده‌اند و جامعه در حال به سمت يك سري هنجارهاي جديد است و به هنجارهاي موجود كاهش يافته است. ✅هنجارهای جدیدی از قبیل: انسجام اجتماعي، روابط اجتماعي ضعيف و شكننده، کاهش و تعهد و به ارزش‌ها و تضعيف قانون و بهم ريختگی ارزش هاي ديني و سنتي و عرفي و... 📌پیامدها: بروز مشكلاتي چون پايين آمدن سن ، تنوع‌طلبي‌هاي جنسي، زوجين به يكديگر و مسلط شدن نگاه جنسي در جامعه و... 🍀روش های مهار شبکه های اجتماعی: فیلترینگ، ایجاد شبکه های اجتماعی بومی، تشکیل بسیج سایبری و تولید اطلاعات غنی و مستند 🍀شورای عالی فضای مجازی است: در ۵۰۰ سایت برتر و پربازدید ایرانی، فقط ۶ سایت فرهنگی وجود دارد. کدام یک از سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های دولتی تصمیم گرفته‌اند این عدد را به ۱۵ برسانند؟! https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بنیاد تربیتی حیات برگزار می‌کند: 🌺پرونده ویژه «» 👤سخنران: آقای دکتر حسن ملکی 💬 با موضوع: «سلیمانی؛ ضرورت و چگونگی معرفی در برنامه درسی» 🗓زمان: چهارشنبه، ۱۰دی‌ماه ۱۳٩٩ ساعت ۱۰ صبح 🏢آدرس: تهران، خیابان مفتح جنوبی، خیابان سمیه، انتهای کوچه معیر ۱؛ معیر ۲ ، پلاک ۱ 📱با توجه به ظرفیت محدود شرکت‌کنندگان به صورت حضوری، برای ثبت‌نام از طریق شناسه @hayat_edu در پیام‌رسان بله اقدام فرمایید. 🎧حضور مجازی از طریق لینک زیر در اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/a.s.mir/hayatedu https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🍁🍂مادری خورد زمین و همه جا ریخت به هم... 🍂 روزی سلام الله علیها به اسماء فرمودند: "چه بد است این تخته‌ هایی که بدن مرده را برای تشییع جنازه روی آن می‌ گذارند! زیرا وقتی زنی را روی آن قرار می دهند و پارچه ای بر بدنش می کشند، حجم بدن او معلوم است". 🍂 اسماء گفت: "من که در حبشه بودم، می‌دیدم مردم آنجا تابوتی از چوب درست می‌کردند و مرده را داخل آن می‌گذاشتند. شاید دیدنش شما را به بیاورد؟ می خواهید آن را برای شما بسازم؟" 🍂 حضرت پاسخ فرموند: "آری" 🍂 سپس اسماء تختی را طلبید و آن را واژگون بر زمین نهاد و سپس چند چوب خواست و آنها را بر پایه های تخت محکم کرد. بعد هم پارچه ای به روی آن کشید و به فاطمه علیهاسلام نشان داد. 🍂 حضرت فاطمه تبسمی بر لب آوردند و فرمودند: "این خیلی خوب است. وقتی مرده را داخل آن قرار دهند و پارچه‌ ای روی آن بکشند، دیگر معلوم نمی ‌شود مرده مرد است یا زن" و فرمودند: "پس از مرگم، مانند همین را برای من بساز و مرا بپوشان. تو را از آتش بپوشاند". 📚منبع: کلینی، 228.3، ابن عبدالبر، 1897.4 🍁فرا رسیدن ایام فاطمیه و علیها بر تمام تسلیت باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سی‎ویکمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "سند آموزش 2030 از منظر الگوی توسعه" 🍀با ارائه 👤 آقای علی پارسانیا، پژوهشگر تعلیم و تربیت و مدیرعامل بنیاد تربیتی حیات 🍂 و همراه با یادبود سالگشت عروج سردار دل‎ها 🍂 💬 با عنوان: "گفتمان مقاومت در مدرسۀ شهید سلیمانی؛ انتقام سخت در میدان تعلیم‎وتربیت" 🍀با ارائه 👤 آقای دکتر حسن اسلامیان، پژوهشگر و مدرس علوم تربیتی ⏰ زمان: چهارشنبه 10دی ماه ساعت 14:45 و 15:15 🎧 آدرس اتاق مجازی: Vroom2.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. ✅ ضمناً به عرض می‌رساند، پژوهشکده مطالعات اسلامی، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پذیرای تعداد محدودی از علاقه‌مندان (با اطلاع قبلی) برای جلسه حضوری نیز، می‎باشد. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶چهارمین هدف از 17 هدف سند توسعه پایدار، مربوط به است. تدوین کنندگان سند آموزش 2030، پنهانی که داشتند این بود که در ابتدا علنی نکنند که چه اهدافی دارند و پس از این که دولت‌ها با آنها همراه شدند، سند مستقیم آموزشی خود را ارائه کنند و از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ از سند را انجام دادند. 🔶سند ۲۰۳۰ در ظاهر شعارهای بشردوستانه و خوبی دارد که است، اما بررسی اسنادی که توسط یونسکو تدوین شده بود، نشان داد که مطالب آن کاملاً دینی و ملی ما است و مخالفت با سند فقط از نگاه متدین مسلمان نیست و قطعاً اقلیت‌های مذهبی نیز، فرزندان خود را اینگونه تربیت نمی‌کنند. 🔶در گذشته اسنادی از را پیدا کردیم که در آن ردپای سند ۲۰۳۰ به طور مستقل وجود نداشت و گفتیم یونسکو چنین حرف‌هایی می‌زند و اگر اجرای سند ۲۰۳۰ آغاز شود، کتاب‌های راهنمای یونسکو می‌آید و... اما در مرحله بعد طی تحقیقات خود متوجه شدیم که در سند سال ۲۰۱۸، محتوای خلاف دین و ملیت، آرم ۲۰۳۰ در کنار آرم یونسکو قرار گرفته است. 🔶گاهی برنامه درسی پنهان است که به دلیل ضعف یک برنامه ایجاد می‌شود و گاهی عامدانه است. ما از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سعی در آنکاورینگ کردیم؛ ولی خود آنها به این نتیجه رسیدند که را انجام دهند. 📌اکنون انتخاب با است که این سند آشکارسازی شده را بپذیرند یا خیر. 👤مصاحبه کامل دکتر هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در خبرگزاری فارس 👇 https://www.farsnews.ir/razavi/news/13991008000089/ @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 بیست‌وهفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 💬 با عنوان: "تر
🔷گزارشی از بیست‌وهفتمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان " در ادب و (1): تحلیل دو کتاب لینالونا و نیم‎وجبی‎ها" ⏰در تاریخ چهارشنبه 28 آبان ساعت 15:15 👥👥این جلسه به صورت و با مشارکت اعضای محترم کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، به‎صورت وبینار و همچنین حضوری، برگزار گردید. درادامه خلاصه ای از این نشست ارائه می‌شود. 👤دکتر سعیدی رضوانی در ابتدای جلسه اظهار نمودند، طی چند ماه تلاش کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، 17 کتاب ویژه کودکان و نوجوانان (تألیف و یا ترجمه) که با توسط انتشارات معتبر و بعضاً با تیراژ (5000) و نوبت چاپ (بالای 50 دوره) بسیار قابل توجه، روانه بازار شده بود، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و به دست آمده به برخی فرهنگی ارائه شد. 🍃امید است که در زمینۀ چاپ و نشر کتابهای داستان، دقت و نظارت بیشتری صورت بگیرد. اما کتابهای مورد بررسی در این جلسه، جزء کتابهای مناسب و مثبت در و نماد آن حجاب، به شمار می روند و دلیل انتخاب این دو کتاب، مطرح بودن آنها در فضای مجازی و رضایت برخی از خانواده ها و مربیان و همچنین کودکان از آنها است. 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 https://eitaa.com/umefafgaraei
🍃کتاب «نیم‌وجبی‌ها» برای آشنا کردن کودکان با و ابزارهای مرتبط با آن منتشر شده است. ، در پنج داستان کوتاه به سراغ رفته و حجاب را از نگاه ‌آنها برای بچه‌ها قصه‌ گویی کرده است. این پنج داستان هر کدام داستان یکی از اشیای مربوط به حجاب مثل چادر، لباس بلند، پارچه چادر و حجاب و کش چادر را وارد دنیای کودکانه و داستانی کرده است، تا بچه‌ها با کمک قوه تخیل خودشان ارتباط بهتری با ارزشمندی و جایگاه حجاب پیدا کنند. 👤دکتر شیبانیان: کتاب در کل نکات مثبتی دارد و انتخاب رنگهای هم خوب بود.. چون کتاب ویژه کودکانی است که هنوز وارد مرحله استدلال و دلایل منطقی برای حجاب نشدند، از جملاتی استفاده کرده که بییشتر بار حسی و عاطفی دارد. از شگرد جان‎بخشی به اشیا استفاده کرده است. کش چادر و پارچه ای که به عنوان روسری مورد استفاده قرار گرفت، هر دو در مرکز توجه کودک قرار گرفت. ها بدون آوردن استدلال بود. مثلاً در جایی که ذکر شد "چادر شدن از همه چیز بهتره"؛ اما دلیلی برای آن گفته نشد و به طور ملال آوری وارد استدلالات نشد خوب بود. در جای دیگر از داستان گفته شد که "مامان می‎دانست که حانیه دوست ندارد عروسکش را با شلوار کوتاه به بیرون ببرد" و همین فعل نوعی ارزشگذاری است. 👤دکتر صابری فتحی: نویسنده با انجام ریزه کاری هایی را به کودک معرفی کرده و کتاب هم مناسب است. کتاب همانطور که بحث حجاب را مطرح می‎کند، این موضوع را نیز منتقل کند که هر چیزی که در خانه وجود دارد، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. @umefafgaraei