eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 🌸"لحظه‎های بی تو بودن: راهکارهای کنترل جنسی برای نوجوانان و جوانان"🌸 ✍️به قلم و انتشارات جمکران 🔷جاده ، جاده لغزنده‎ای است که بارش مناظر شهوانی و وزش افکار جنسی، باعث یخ زدگی دل و کندی مسیر حرکت به سوی می‌شود؛ از این رو باید با و همراه داشتن ، گام در این مسیر گذارد تا از پیامدها و خطرات در امان ماند و به به مقصد رسید. 🔷نویسنده در کتاب لحظه‌های بی تو بودن، سعی کرده با زبانی تمثیل‌وار، راهکارهای را، برای و ارائه کند. 📝نویسنده کتاب می‎گوید، این کتاب، می‎تواند گام‎هایی مؤثر و راهکارهایی قابل اجرا، فرا روی نوجوان و جوان بگشاید تا با واقع نگری، به مسیر انتخابی خویش بنگرند و اگر احساس کردند به رفته‎اند، پیش از آنکه دیر شود بازگردند. 📕در قسمتی از این کتاب می‎خوانیم: ☘️"مگس وقتی وجود شیرینی یا یا زخمی را حس نماید، با روشن کردن موتور جستجو، با سرعت به سوی شکار و طعمه بال می‎گشاید. آنگاه که در ذهن آدمیان نیز از طریق نگاه‎های آلوده، تماس فیزیکی یا عاطفی با نامحرم و... شیرینی شیطان پسند، زخم معنوی و چرک گناه ایجاد شود، طمع گُل کرده و با سرعت حاضر می‎شود تا با نشستن سر سفره فکر و دل آنها، بر بیماری دوری از خدا بیفزاید".☘️ 🍃نوشتار حاضر، تلاشی است برای محکم کردن قدم‎ها و اراده‎ها. 🎈به امید آنکه در زندگی، لحظه‎های بدون ، هرگز وجود نداشته باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
⚠️ برای افزایش جذب مخاطب ♨️متأسفانه به دلیل بی‎توجهی و عدم نظارت مسئولان فرهنگی، با یک روند افزایشی، عده‎ای با اعمال ضددین خود، احساسات مردم را جریحه‎دار می‎کنند و در کمال وقاحت، یک ملت را به می‎گیرند. 🔶موچین سریالی در قالب طنز برای شبکه نمایش خانگی است که در ۱۸ قسمت ۴۵ دقیقه‎ای تولید شده و پخش آن، از ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۹ آغاز شده است. 🔶داستان این فیلم، درمورد افرادی است، که از دیدن یکدیگر در طول روز خسته شده‎اند و حس می‎کنند دنیای کوچکی دارند؛ ولی اینطور نیست. 📛پوستر جدید این سریال که برای قسمت یازدهم آن است، تصویر "امیر نوری" را، در حالی که به سر کرده و چانه خود را نیز با آن پوشانده، اما جلوی موی خود را بیرون گذاشته، به تصویر کشیده است که به نوعی، یک دهن کجی به محسوب می‌شود و در نوع خود تأسف برانگیز است. 🔥چرا تهیه‌کنندگان و کارگردانان ما، از درک این موضوع عاجزند، که مردمی که پای رسانه‎های داخلی می‎نشینند، دارند؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷گزارشی از نوزدهمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان "غفلت از «گنج جنگ» و «» در تربیت جنسی" (بخش دوم) 👤با ارائه آقای دکتر حسین ، عضو هیئت علمی گروه تعلیم‌وتربیت پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد و مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی ⏰در تاریخ چهارشنبه 2 مهر ساعت 15:45 🎧جلسه مذکور به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین و کارشناسان فرهنگی، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، به صورت مجازی و همچنین حضوری، برگزار گردید. ✅بخش اول این جلسه و غفلت از «گنج جنگ»، در تاریخ 29 مرداد، با ارائه آقای دکتر سعیدی رضوانی ارائه گردیده بود. 🔺 در ابتدای نشست مذکور، آقای دکتر باغگلی اظهار داشتند، امروزه با سه دین باوران، دین ناباوران و معنویت باوران سکولار (فارغ از دین) مواجه هستیم که جبهه سوم بسیار قدرتمند می‎باشد. ایشان افزودند، امروزه تغییر کرده است و به جای تحقیر و ، استراتژی ، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. 👤سخنران کارگروه عفافگرایی در ادامه، به بیان ویژگی‌های ، رویکردها و عملکردهای و توضیح ویژگی در دنیای معاصر پرداختند و در انتها نیز، پیشنهاد تشکیل را تشریح نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای دکتر باغگلی، ویژگی‎های را چنین برشمردند: حجم و سرعت بالای تولید و انتشار اطلاعات، قدرت‎یابی رسانه در ذهنیت‎سازی انسان‎ها، تنوع طلبی، چالش میان محافظه‎کاری و ریسک‎پذیری در زندگی، سطحی شدن انسان، افزایش فاصله بین نسلی و... 💥ایشان ضمن تشریح عملکردهای ، اذعان نمودند که، رقبای جدید، برای ، برنامه‎ریزی عمیقی را از طریق تحمیل الگوی و الگوی روش فهم خاص در حوزه‎های مختلف، در دستور کار خود دارند. 👤 عضو هیئت علمی گروه تعلیم و تربیت پژوهشکده افزودند، رقبای جدید به و ، توجه ویژه‎ای نشان می‎دهند و این حس را، از طریق تبدیل عملیات به بازی (بازی‎سازی روانی)، ارائه گزینه‎های محدود هدفمند و سناریوهای نیمه تمام، به ارائه می‎کنند. ✴️برای مثال، زمانی که از یک فروشگاه خرید می‎کنیم، فروشنده به ما توصیه می‎کند که در صورت خرید چند هزار تومان دیگر، امتیاز بیشتری کسب می‎کنیم و احتمال برنده شدن ما در قرعه کشی فروشگاه افزایش می‎یابد و مستقیماً از ما نمی‎خواهند که خرید بیشتری را انجام دهیم. 🔷 دیگر عملکرد رقبای جدید، بهره گیری از برای تخریب سرمایه‎هاست و این کار را، از طریق تفسیر شبهه به بیدارسازی، نهادینه سازی جرأت مندی ابراز وجود (اعتماد به نفس) و بهره گیری از تناقض‎های مخاطب انجام می‎دهند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 اهمیت بیشتری از دارد. اما مربیان عموماً بر روی اعتماد به نفس کار می‌کنند. عزت نفس به درک خود توسط هر فرد برمی‎گردد و اعتماد به نفس، برداشت و هر فرد برای انجام کار است و ذیل عزت نفس قرار دارد. ⚠️عزت نفس تقریباً وجه منفی ندارد. اما اعتماد به نفس منهای عزت نفس، حتی ممکن است که برای کودکان و نوجوانان باشد. ✴️برای مثال برای تبیین تفاوت این دو، اگر در جمعی بزرگسال گفته شود که به ازای هر "کله ملق" مبلغ خاصی اهدا می‎شود، هیچ بزرگسالی نسبت به این امر اقدام نمی‌کند؛ چون عزت نفسش به او این اجازه را نمی‎دهد. اما اگر همین مسئله برای کودکان مطرح شود تقریباً همه حاضرند که اینکار را انجام دهند، چون بحث اعتماد به نفس مطرح است و هر یک که اعتماد به نفس بالاتری داشته باشد علاقه‌اش برای انجام این کار بیشتر است. 👤مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی، ضمن تشریح رويكردهاي تربيت‌معنويِ ديني و رويكردهاي رقيب، به ارائه راهکارهایی برای در دنیای معاصر پرداختند و همچنین، رويكرد شكل‌گيري عمل (رویکرد خطی و مدل برنامه‎ریزی درهم تنیده) را نیز، تبیین نمودند. ✅دکتر باغگلی، در تشریح نقش حوزه و حوزه در کنش و افراد، بیان کردند مثلاً اگر غریبه‌ای از ما بخواهد که آشغالی را از کف زمین برداریم و آن را به سطح زباله بیاندازیم، احتمالاً پاسخ منفی به او می‌دهیم. اما اگر همین خواسته را مثلاً دایی ما، داشته باشد، بدون تعلل آن‎را انجام می‌دهیم. کار همان کار است اما اینکه چه کسی آن را به ما بگوید، رفتار ما متفاوت خواهد بود. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 دکتر باغگلی به بیان ویژگی‌های روانی و اخلاقی و ویژگی‌های رفتاری و شناختی نوجوان پرداختند و اذعان نمودند، 🔶نوجوان در ، تمایلات قانون‌گریزانه و خودمحورانه دارد و احساسات تند و مبالغه‌آمیز و عدم تعادل و بی‌ثباتی عاطفی، مخصوصاً در شرایطی که فکر می‌کند دیگران به حرف‌هایش گوش‌ نمی‌کنند، از ویژگی‌های بارز این دوره است. 🔶در توضیح ویژگی‌های نوجوان، بیان نمودند در پاره‌ای از موارد اگر رفتارهای ضدارزشی، منجر به مشهور شدن شود، نوجوان از انجام آن ابایی ندارد و از ویژگی‌های اصلی این دوره است. 🔶در خصوص ویژگی‌های نوجوان نیز اذعان نمودند، کنجکاوی و پرسشگری از ویژگی‌های بارز این دوره بوده و بخشی از تلاش‌های عمده ذهنی و شناختی نوجوان، صرف می‌شود. 💠نکات قابل توجه درخصوص : 🍀مهمترین شاخصه رفتاری با نوجوان، برخورد صمیمانه، صبورانه و به‌دور از هرگونه تندخویی و سختگیری است. 🍀رشد جنسی نوجوان و تمایلات و کنجکاوی‌های جنسی او باعث بروز پریشانی و نگرانی‌هایی در او می‌شود، که اگر نوجوان نتواند آنها را کند، به مسائلی چون مقاربت‌های جنسی، استمنا، همجنس‌بازی و ... تبدیل می‌شود. 🍀 و خانواده در این دوره لازم است، اما اگر در این زمینه زیاده‌روی شود باعث ضعف در اعتماد به‌نفس و انجام فعالیت‌های گروهی می‌شود. 🍀گروه‌های همتا می‌توانند نقش به‌سزایی در رشد هویت نوجوان داشته باشند و نوجوان تحت تأثیر سه عامل همسالان، مدرسه و خانواده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی اذعان نمودند، در بستر کارهای فرهنگی، مربی با می‎تواند زمینه کارهای تربیتی را فراهم آورد. 🔥اما متأسفانه درصد قابل توجهی از معلمان و مربیان این روزها، دیگر نیستند و فقط خود را و آموزگار می‎دانند. برای مثال در بین ۶۰ معلم دوره ابتدایی، هیچکدام نپذیرفتند که هفت سوره قرآن را در طول یک سال تحصیلی به دانش‌آموزان آموزش دهند! درصورتی که زمان اندکی از آنها، برای این آموزش، گرفته می‎شد. آنها نپذیرفتند، چون که آنها بر این باورند که صرفاً معلم و آموزگار هستند. 📛متأسفانه ملاک‎های تربیتی در مدارس و فعالیت‎های فرهنگی و جمعی نیز کرده است و انتخاب بچه‎ها و دعوت آنها به گروه تئاتر و سرود و... بر مبنای می‎باشد نه علاقه. چراکه مدارس در پی کسب مقام در منطقه و شهر و استان هستند و فقط به دنبال قوی‎ترها هستند. اما اگر بچه‎ها، با توجه به علاقه خود وارد چنین گروه‎هایی شوند، می‎توان بسیاری را به آنها، در داخل این گروه‎ها ارائه کرد و از این استفاده نمود. اما کارکردهای تربیتی این گروه‎های فرهنگی تقریباً از بین رفته است. ♨️سخنران کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، قبل از معرفی ، نظام رسمی آموزش‎وپرورش را، در انجام مأموریت تربیتی خود، با محدودیت‎ها و چالش‎هایی مواجه دانستند و اذعان نمودند که فعالان در فضای کمتر برنامه‎ریزی شده و هدفمند حرکت می‎کنند و مربیان تربیتی موجود، اغلب فاقد ‎های لازم و تربیتی روشن هستند. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤دکتر باغگلی تأکید کردند، به مقوله رشد می‌توان از زوایای مختلف نگریست. از یک منظر می‎توان یک ایستا را دنبال نمود (در این نوع نگاه، هدف رسیدن به یک نقطه مشخص از قبل تعیین شده است)، همچنین می‌توان رشد را در یک اتمسفر فرهنگی و شرایط چند بُعدی دید که نهایت آن، وابسته به متربی در ابعاد مختلف وجودی اوست. 💠اهمیت و ضروت تشکیل ✅ گروه‌های دوستی می‌توانند بستر مناسبی برای عملی‌سازی باشند. در حال حاضر بسیاری از تئوری‌های تربیتی ما آمادگی کامل برای استفاده در میدان عمل را ندارند. ✅ امروز باید (به مفهوم گروه‌های بزرگ و ناهمگن) را شکست و امر تربیت را در گروه‌های کوچکِ همگن جستجو نمود. 📛بدون و نمی‌توان کار تربیتی کرد. مجموعه‌های مذهبی خیلی که کار می‌کنند، بچه‌ها را از خانواده‌هایشان جدا می‎کنند. ♨️عدم کارآمدی نظام رسمی آموزش و پرورش و عدم کارآمدی الگوهای موجود در ، دو دلیل اصلی برای ضرورت تشکیل گروه‌های دوستی و حرکت به سمت تلقی می‌شود. ⚠️عدم توجه دقیق به فعالیت گروه‌های دوستی، می‌تواند اثرات منفی زیادی داشته باشد (از جمله تأثیرات بد تربیتی افراد ناسالم بر روی سایر اعضای گروه) 📌اکثر گروه‌هایی که با دانش‌آموزان دبیرستانی کار می‌کنند، اذعان دارند که کار تربیتی باید از سنین پایین‌تر شروع شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
طرح گروه دوستی نوجوان.ppt
3.17M
👤آقای دکتر باغگلی، ضمن پیشنهاد مطالعه ارائه شده، به کلیه علاقه‎مندان حوزه تربیتی، اضافه کردند: ♻️ ️یکی از مشکلات جدی در کشور ما، نگرش تک ساحتی به نخبه است، درحالیکه ما باید به همه ساحت‌های تربیتی یک داشته باشیم. 📌باید توجه داشت که نقش اثرگذار آموزش و پرورش رسمی در جامعه باز و چند صدایی، بسیار کمرنگ شده و آنجایی که بیشتر است، سیستم بسته آموزش و پرورش نیست، بلکه محیط‌های عام اجتماعی است. گروه‌های دوستی می‌تواند فرصتی برای پر کردن موجود باشند. 🔷از آنجا که در دوره دوم دبیرستان، بحث و درس خیلی پررنگ می‌شود، لذا فعالیت‌های مدنظر تربیتی برای این دوره خیلی نخواهد داشت و سیکل اول دبیرستان، برای فعالیت تربیتی مدنظر است. 📌در طرح گروه دوستی، عنصر کلیدی، محسوب می‌شود و در خصوص مربی نیز، روحیات و ویژگی‌های شخصیتی پایه، حرف اول را می‌زنند، این مهم بیشتر است تا ساختنی. ⛔️ سمن‌ها، ظرفیت لازم را، برای انجام کار تربیتی ندارند و طرح‌های اجرایی تربیتی کلان (از جمله بسیج و انجمن اسلامی دانش‌آموزی) نیز، نتوانسته است جامعه را حل نماید، بنابراین رفتن به سمت الگوهای تربیتی محدود، می‌تواند باشد. 🌺در پایان دوره سه ساله گروه‌های دوستی، مربی است که اعضای گروه خود را به مناسب، متصل نموده باشد. 🍃باید توجه داشت که ما با یک روبرو هستیم نه با یک بچه مدرسه‌ای. اهداف معنی ندارد و تنها یک داریم: 🍃 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃در يكي از کلاس‌های درس دانشگاه، كه از سوي جامعه شناسي مورد واقع شده بود، سیداحمد، در ميان بهت و حيرت دانشجويان، با از جا بلند شده و با شجاعت تمام از حجاب و استاد را کرد. 🍃او آنقدر خوب صحبت کرد كه بچه‎های کلاس با كف زدن او را کردند و موقع خروج از كلاس او را بر دوش گرفتند. 🍃اين دفاع جانانه و ساير سخنراني‎هایش در محيط دانشگاه، باعث شد كه بسياري از به حجاب رو بياورند و حتي دختر يكي از سناتورهاي شاه كه در آن کلاس بود، از تقاضا کرد كه منابعی درباره حجاب به او بدهد. 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🍃سیداحمد که در آرزوی شهادت بود، پس از مجاهدت‌های بسیار و حضور در عملیات‌های مختلف، در سال 1362، در حالی‎که فقط 24 سال سن داشت، در عملیات ، چندین تانک دشمن را منهدم کرد و در حال انتقال مجروحی، مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به فیض نائل آمد. 🍂پيكرش طوری سوخته بود که قابل شناسایی نبود و همسرش از جاي تركش قبلی كه به پايش خورده بود، او را شناسايي كرد. https://eitaa.com/umefafgaraei