eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
589 دنبال‌کننده
378 عکس
165 ویدیو
408 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علم در قید برخی اصول دگم گرفتار شده است. @philosophyofscienceforstudents پ.ن: برای خودم جالب بود و البته زیبا ، دیدنش خالی از لطف برایتان نیست @vajeazeh
اصالت وجود 1.mp3
47.05M
نشست اول با موضوع اصالت وجود حضرت آیت الله فیاضی و آقای دکتر غفاری پنج شنبه ۲۰ مهرماه 🔍 @anvar_alhikmah 🔍 @anvar_alhikmah_info
سیستم های التفاتی.mp3
15.58M
🔊 🔸 صوت کامل نشست علمی سیستم های التفاتی و ابزارانگاری دنیل دنت 🎙 با حضور: 📅 شنبه ۲۲ مهرماه۱۴۰۲ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی @vajeazeh
تعارضات اخلاقی حرفه معلمی.mp3
25.51M
📒تعارضات اخلاقی حرفه معلمی 🗒حجت الاسلام دکترحسن بوسلیکی ◾️عضو هیات علمی پژوهشکده اخلاق و معنویت @vajeazeh
صوت.mp3
37.39M
﷽ ⚪️ اهرم‌های تحقق حوزه تمدن‌ساز. ▫️ سخنرانی استاد واسطی در جلسه بازدید طلاب مدرسه مشکات ⚪️ تفکر و تمدن شبکه‌ای https://eitaa.com/vajeazeh
این سه خصلت را از کلاغ بیاموزیم! قَالَ الصَّادِقُ ع: «تَعَلَّمُوا مِنَ الْغُرَابِ ثَلَاثَ خِصَالٍ اسْتِتَارَهُ بِالسِّفَادِ وَ بُكُورَهُ فِي طَلَبِ الرِّزْقِ وَ حَذَرَهُ.» از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده است: «سه خصلت را از کلاغ بیاموزید: پوشاندن (پنهان کردنِ) خود، هنگام نزدیکی، صبح بسیار زود برخواستن، برای طلب روزی و احتیاط (هوش‌یاریِ) شدید (در قبال تهدیدها.)» من‌لايحضره‌الفقيه، ج۱، ص۴۸۲ https://eitaa.com/vajeazeh
✍متا از طراحی چت‌ربات‌هایی شبیه برخی چهره‌های مشهور خبر داد و تا سال آینده، صدا هم خواهند داشت. 🗣شرکت متا (فیس‌بوک سابق) این نوع هوش مصنوعی را سرگرم‌کننده می‌داند. ولی به گفته دنیل دنت، فیلسوف آمریکایی، «خلق خطرناک‌ترین ساخته‌های تاریخ بشراست ». ✅ گزارش فرانس ۲۴، متا اعلام کرد که ۲۸ چت‌ربات ساخته است که هرکدام شخصیت خاص خودشان را دارند و برای کاربران جوان‌تر طراحی شده‌اند. 💥این چت‌ربات‌ها ،ویکتور، ورزشکاری که به شما انگیزه می‌دهد «بهترین خودتان باشید»، و سالی، «دوستی آزادمنش که به شما می‌گوید کی نفسی عمیق بکشید» را شامل می‌شوند. 🟣جای تعجب ندارد که هدف اولین ورود متا به حوزه طراحی چت‌ربات‌های دارای «شخصیت»، گروه سنی نوجوان است. 🟣با وجود این، کارشناسانی که با فرانس ۲۴ مصاحبه کرده‌اند، معتقدند که متا با تاکید بر «خصیصه‌های انسانی» هوش مصنوعی‌اش، وارد بازی خطرناکی شده است. @vajeazeh
شرکت OpenAI اخیراً جدیدترین پیشرفت بزرگ خود در هوش مصنوعی، GPT-4 را ارائه کرده است. GPT-4 به عنوان یک مدل چندوجهی قدرتمند، می‌تواند ورودی‌های تصویر و متن را برای تولید خروجی‌های متنی پردازش کند. این یک پیشرفت مهم در حوزه هوش مصنوعی، به‌ویژه در زمینه پردازش زبان طبیعی است. «ترانسفورماتورهای از پیش آموزش‌دیده مولد» (Generative Pre-trained Transformers) که مخفف آن GPT (جی پی تی) است نشان‌دهنده دسته‌ای از مدل‌های یادگیری عمیق هستند که در تولید متنی شبیه به نوشتار انسان مهارت دارند. آن‌ها کاربردهای همه‌جانبه‌ای از جمله پاسخ به پرسش‌ها، خلاصه‌سازی متن، ترجمه محتوا به زبان‌های مختلف، تولید کد و ایجاد محتوای مبتنی بر متن مانند پست‌های وبلاگ، داستان‌ها و مکالمات دارند. قبل از ترانسفورماتور. شبکه‌های عصبی حافظه مدت‌دار (LSTMs) موجود بودند. آن‌ها برای تولید کلمات یا عبارات کوتاه به خوبی کار می‌کردند ولی با تولید محتوای طولانی‌تر مشکل داشتند. در کل نسل‌های GPT را می‌توان در دسته‌های به ترتیب زیر قرار دارد. GPT-1 GPT-2 GPT-3 GPT-4 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
🌿 ••[ وجیزه ]••
✍هوش مصنوعی متن ۵ هزار ساله را رمزگشایی کرد. 🗣در طول سال‌ها محققان هزاران متن نوشته شده به خط میخی ر
✍خوانده شدن نوشته‌های باستانی یک طومار توسط هوش مصنوعی! 🗣لوک فاریتور که دانشجوی دانشگاه نبراسکا-لینکولن است، یک الگوریتم یادگیری ماشینی درست کرده که حروف یونانی در چندین خط از پاپیروس پیچیده شده را شناسایی کرده است، از جمله πορφυρας به معنی «بنفش». 🔴 فاریتور از تفاوت‌های ظریف و کوچک در بافت سطح برای آموزش شبکه عصبی این الگوریتم و برجسته کردن جوهر استفاده کرد.تا به حال، محققان فقط می‌توانستند قطعات باز شده را مطالعه کنند. 🟣چند اثر لاتین شناسایی شده‌اند، اما بیشتر آن‌ها حاوی متون یونانی مربوط به مکتب فلسفی اپیکوری هستند. 🪩بخش‌هایی از کتاب «درباره طبیعت» که توسط خود اپیکور نوشته شده و آثاری از فیلسوف کمتر شناخته شده‌ای به نام فیلودموس در موضوعاتی مانند رذایل، موسیقی، بلاغت و مرگ در این بین وجود دارد. @vajeazeh
✅ چهاردهمین از نوجهان چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ با سخنرانی ؛ استاد بازنشسته دانشگاه ورویک و و ارشد مرکز ، دانشگاه اکسفورد و دکتر علیرضا ، دانشیار گروه معرفت شناسی فرهنگ و اندیشه اسلامی در محل تالار ابونصر محمد فارابی برگزار خواهد شد. دبیر علمی این نشست خانم دکتر لیلا مخصوص حسینی، پژوهشگر فوق دکترا در دانشگاه مگیمو- روسیه است. ✅ گفتنی است این نشست از شبکه دانشگاه ایرانی به نشانی iscs.ac.ir/tv/live و از طریق صفحه اسکای‌روم پژوهشگاه به نشانی b۲n.ir/icscs به صورت مجازی پخش خواهد شد. @hekmatebaleghe
علوم شناختی از علومی است که هر چه رویش طلبگی کار بکنند و مقدماتش را هر چه این علوم پیشرفت کرد مطلّع باشند، نفع می‌برند. این ها علوم مهمی است. نافع است برای کسی که... برای مشاهده متن کامل مقاله به پیوند زیر مراجعه کنید: https://almabahes.bahjat.ir/%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%88/ https://eitaa.com/almabahes @vajeazeh
راهنمای-مناظره-جان-اریکسون،-جیمز-مورفی،-زیموند-باد-زوچنر-سیدمهدی-ثریا.pdf
4.54M
📚راهنمای مناظره 📝جان ام اریکسون و جیمز جی مورفی و ریموند باد زوچنر ترجمه سید مهدی ثریا @vajeazeh
الله اکبر از این رذالت و پستی...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حمله به مرضیه برومند به‌خاطر سخنرانی علیه اسرائیل اگر بر فرض آقای خامنه ایی سفاک ترین و بی رحم ترین فرد تاریخ بود ، اگر قاسم سلیمانی یک تروریست تمار عیار بود ، اگر بر فرض داعش تماما ساخته ی جمهوری اسلامی بود، اگر جمهوری اسلامی شر مطلق بر روی کره زمین بود ، اگر مقصر اتفاقات منطقه شخص آقای خامنه ایی و سپاه تحت امرش باشد ، اگر آمریکا و صهیونیسم ها تا کنون هیچ خون و خون ریزی انجام نداده بودند ،اگر مقصر این اتفاقات تماما خود فلسطینی ها باشند و نه رژیم صهیونی و کارهای قبلی این رژیم و هزاران اگر و فرضی که در ذهن توی مخالف جمهوری اسلامی وجود دارد به هر دلیلی ؛ مثل اینکه ولایت فقیه را قبول نداری ، ولایت فقیه را قبول داری ولی شخص آقای خامنه ایی را قبول نداری ،یا طرفدار پهلوی هستی ، یا بهایی هستی ،یا لیبرال هستی ، یا آتئیسم هستی یا اگر جزو هزاران ایسم دیگر هستی ولی حمله به کودکان و زنان بی دفاع و زخمی و پناه برده به بیمارستان را بخاطر عقایدت حاضر نیستی محکوم کنی ، تو اکنون از مرحله حیوانیت هم سقوط کرده ایی .... @vajeazeh
صوت نشست.mp3
46.14M
موضوع: مناسبات عرفان و ولایت فقیه استاد حجت الاسلام و المسلمین ________تمدن نوین اسلامی_________ 🏛 موسسه مطالعات راهبردی ⚙️ طراحی سیستم های دینی عضو شوید تا نسبت به جدیدترین اخبار مباحث تمدنی مطلع شوید. 🔽 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
برای فهم عمومی مان باید کار جدی کنیم، طرف دکتره تو آمریکا جنایت اسرائیل رو محکوم می کند، برخی از داخلی ها شعار "نه غزه نه لبنان" سر می دهند. اسرائیل بیمارستان را بمباران می کند بایدن هزینه‌ اش را می پردازد 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
231016_003.MP3
36.59M
🔶 موضوع شناسی فقه عملیات شناختی 🔶 🎙ارائه دهنده: استاد محترم جناب آقای دکتر حسن رضایی مدیر گروه مطالعات اسلامی موسسه شناخت 📅زمان: دوشنبه 24 مهر ماه 1402 ، ساعت 13 الی 14:30 📍مکان: قم، میدان معلم، مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام، اتاق 310 @asranehelmi https://eitaa.com/vajeazeh
3-20-7-02.mp3
12.85M
🎙صوت درس اخلاق (محفل انس) ▫️جلسه سوم .چرا تاخیر در مسیر سلوک الی الله جایز نیست؟ .پایه های اصلی در سلوک چیست؟ .آیا سیر و سلوک موجب سختی و ناگواری زندگی می شود؟ .شغل سالک الی الله چیست؟ .شرافت و فضیلت افراد در چیست؟ .تفاوت بین سالک و غیر سالک در عمل به شئونات و وظایف طلبگی ____تمدن نوین اسلامی_________ 🏛 موسسه مطالعات راهبردی ⚙️ طراحی سیستم های دینی عضو شوید تا نسبت به جدیدترین اخبار مباحث تمدنی مطلع شوید. 🔽 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
نشست علمی با موضوع وضعیت مطلوب فقه پس از انقلاب اسلامی.mp3
29.96M
🎧 دریافت صوت نشست «وضعیت مطلوب فقه پس از انقلاب اسلامی» 🎙ارائه: استاد ابوالقاسم علیدوست 📆: سه شنبه ۱۴۰۲٫۰۷٫۲۵، قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
4-27-7-02.mp3
13.3M
🎙صوت درس اخلاق (محفل انس) ▫️جلسه چهارم بهترین راه تقرب به خدا. آفت و نقطه بحران علم آموزی. راه ترک خود محوری و خودخواهی و رکن اول حرکت به سوی خدا. راهکارهای ایجاد حال توکل و تکیه به خدای متعال. @mhva_ir http://www.mhva.ir
💠 تأملاتی در مورد «نقدی بر منطق خوانی در حوزه» 🔹 بیان میزان نوآوری‌های ابن‌سینا نسبت به ارسطو و اظهار یک عدد یا درصد مشخصی بسیار سخت است. شکی نیست که ارسطو منطق را تقریبا از هیچ خلق کرده است و ابن سینا بسیار شیفته ارسطو است و بسیاری از اشکالاتی که شارحان یونانی به ارسطو کرده را جواب می‌دهد و آنجا که نمی‌تواند جواب بدهد صراحتا می‌گوید که این حرف‌های ارسطو «امتحانات و لیست فتاوی»: "و اعلم أن أكثر ما يشتمل عليه فى التعليم الأول من أمر الاختلاطات امتحانات، و ليست فتاوى حقيقية." (الشفاء(المنطق)، القياس، ص: 204) " فهذا ما قيل فى التعليم الأول و كله صواب حسن. و لكن مراعاة مقابلة ضرورتى الايجاب و السلب معا للسلب الممكن، أمر كان منسيا إلى هذا الموضع، و قد تذكروه هاهنا. فعسى أن يكون كلامهم فيما سلف ليس بحسب الممكن الحقيقى، بل بحسب الممكن العام، أو هى امتحانات." (الشفاء(المنطق)، القياس، ص: 208)(مقصود از «التعلیم الاول» کتاب ارغنون ارسطو است.) 🔸 این همه نشان خضوع ابن سینا نسبت به ارسطو است. البته مواردی هم هست که ابن سینا صراحتا به ارسطو اعتراض کرده است: "فصل: فى اختلاطهما فى الشكل الثاني‏: فاما الشكل الثاني، فان الظاهر و المشهور، هو أن العبرة بالسالبة ... و قد قلنا فى ذلك: ما قلنا. و الحق يوجب فيها ما لا يجب أن نستحيى منه؛ و هو أن النتيجة، دائما سالبة ضرورية. (النجاة من الغرق فى بحر الضلالات، النص، ص: 67) 🔹 اما این موارد صریح نسبتا کم هستند. اتفاقی که افتاده است این است که ابن سینا مطالب بسیاری را در ضمن سخنان خود گفته است که در ارسطو نفیا یا اثباتا نبوده و خود ابن سینا برای این مطالب، اصطلاحات لازم را جعل نکرده است ولی همین مطالب در سخنان شارحان ابن سینا به مطالب بسیار عمیق و گسترده‌ای دامن زده است. برای نمونه: 1️⃣ موجهاتی که ابن سینا مطرح کرده بعدها توسط فخر رازی به 13 قضیه استاندارد تبدیل شده و بحث عکس مستوی این 13 قضیه بحث‌های مشبعی در ادبیات پس از فخر رازی به وجود آورده است. 2️⃣ ابن سینا در دفاع از موجهات ارسطو و در نقد شارحان یونانی مطالبی را بیان کرده که فخر رازی آن را «بحسب الحقیقه» و «بحسب الخارج» نام‌گذاری کرده و خونجی «حقیقیه» و «خارجیه» نامیده و بیش از ده صفحه از آن بحث کرده است. بعدا ابهری قضیه «ذهنیه» را برساخته و نزاع‌های تاریخی بسیار عجیب و غریبی را دامن زده است که هیچ کدام در ارسطو نبوده. 3️⃣ ابن سینا مبحث عکس نقیض را از موجبه کلیه به محصورات اربع گسترش داده و حاصل آن سی صفحه بحث از عکس نقیض نزد افضل الدین خونجی شده است که هنوز کسی به تحلیل همه جانبه آن نپرداخته است. 4️⃣ ابن سینا در تحلیل قضیه موجبه کلیه مطالبی گفته که جلال الدین دوانی تمایز حمل اولی و شایع صناعی را از آن استخراج کرده و بعدها میرداماد و ملاصدرا و دیگران آن را به اوج رسانده‌اند. 🔻 از این موارد که ابن سینا مطلبی را به صورت غیر صریح به ارسطو افزوده و بعدها هر کدام تبدیل به یک ادبیات گسترده در تاریخ منطق در جهان اسلام شده بسیار است و متاسفانه هنوز هیچ کدام به شایستگی مورد تحلیل و بررسی معاصران قرار نگرفته است. 🔺 یک دلیل این مسئله به گمانم نامأنوسی حوزویان با منطق ریاضی است که به اهمیت نوآوری‌های ابن سینا و منطق‌دانان مسلمان توجه ندارند. کاش در حوزه مراکزی بود که دست کم 10 واحد تاریخ منطق در جهان اسلام و 10 واحد منطق ریاضی آموزش می‌دادند و از دل دانش‌آموختگان، محققانی تربیت می‌شدند که بتوانند تاریخ منطق در جهان اسلام را با کار گروهی بکاوند و به عرصه بین المللی عرضه کنند. ✍🏻 دکتر اسدالله فلاحی (مدیر گروه منطق انجمن حکمت و فلسفه ایران) 👈 نکات بیشتر را اینجا ببینید. 🔰 دوره تخصصی فقه و اصول مدرسه شهیدین قم https://eitaa.com/vajeazeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مصاحبه دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با ترجمه دقیق 🔹از دیروز عده‌ای با تحریف و ترجمه غلطِ این مصاحبه، سعی در اختلاف‌افکنی و شبهه‌افکنی برای ایجاد شکاف بین مردم ایران و فلسطین دارند. منبع : کانال مصاف(masaf@) @vajeazeh
📚 📗کتاب «جوهر آگاهی؛ یک دفاعیه جامع از دوئالیسم جوهری معاصر» نوشته ریکابوف و مورلند بتازگی توسط انتشارات ویلی بلک‌ول و در 390 صفحه بچاپ رسیده است. 📙فصل اول کتاب پس از مرور جوهری در قرن 21، به برخی مناقشات از سوی که آن‌ها را نوعی انحراف وجودشناختی می‌نامد، می‌پردازد و با تکیه بر ، رویگردانی نسبی از در دو دهه اخیر را به بحث می‌گذارد. 📕نویسندگان در فصل دوم با تکیه بر ، و ، استدلال‌هایی را بسود ارائه می‌دهند. 📘فصل سوم با عنوان «وحدت بنیادین موجودات آگاه»، با استفاده از و ، بر وحدت و تحقق یکجای نفس غیرفیزیکی استدلال می‌کند که خود در هفت بخش با رفت‌وبرگشت‌های متعدد همراه است. 📒مؤلفان در فصل چهارم با تکیه بر بروزرسانی استدلال موجهات (مودال) و عاملیت آزاد، سعی در تقویت دارند. 📔فصل پنجم و ششم نیز به پاسخ به کامنت‌ها علیه دوئالیسم و ترسیم چشم‌اندازی برای آینده اختصاص دارد و برنامه‌های پژوهشی جدید برای دوئایسم جوهری در قرن 21 را تشریح می‌کند. @PhilMind